Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - donkey

Sivuja: [1] 2
1
Polttisautot / Vs: XRay XB8 '17
« : 06.06.17 - klo: 11.00 »
Nyt on autoilla saatu jonkin verran ajotunteja alle ja setuppia haettua omaan makuun joten tässä liitteenä kiinnostuneille hyvä lähtökohta mistä sitten voi muokata vielä lisää jos siltä tuntuu.
Pientä hieromista luonnollisesti tapahtuu koko kesän ajan ja joitain muutoksia radalta toiselle tulee tehtyä mutta perusjutut on aika hyvin kohdillaan tässä versiossa.

2
Onhan muut radat käytössä normaalisti kerhokisojen ajan?

Stampede tulille?

Ei tullu mieleen tuollainen vaihtoehto, täytyykin tarkistaa missä kunnossa se on talven jäljiltä.

3
Onhan muut radat käytössä normaalisti kerhokisojen ajan?

4
Polttisautot / XRay XB8 '17
« : 12.04.17 - klo: 19.19 »
Tuli hankittua uusi kalusto tulevaan kesään ja laitan muutamia kokemuksia ja mielipiteitä autosta jo tässä vaiheessa kun se on nyt kasattu mutta ei ole vielä ajettu metriäkään.

Kitin mukana tulevat osat olivat eri osakokonaisuuksiin lajiteltuina numeroituihin muovipusseihin laitettuna mutta eivät esikasattuina kuten joissain muissa merkeissä on ollut tapana. Itse pidän tätä vaihtoehtoa parempana, koska silloin tulee käytyä kaikki läpi eikä tarvitse jo esikasattuja alkaa purkamaan ja rasvaamaan ym.

Ohjekirja oli erittäin selkeä ja värikuvin varustettu ja sitä oli erittäin helppo lukea ja seurata kasauksen edetessä. Myös eri setup vaihtoehdot sekä optiona saatavat osat oli huomioitu ja selkeästi kuvattu eri vaiheissa. Tästä oli siis hyvä aloittaa itse kasaaminen.

Kasattaessa tuli kyllä aika nopeasti selväksi että kyseessä oli todella laadukkaasti valmistetut osat. Kaikki osuivat kohdalleen viimeisen päälle ja mitään ”extra” sovittelua osille ei tarvittu. XRay onkin kuuluisa käyttämistään materiaaleista ja monessa osassa olikin tuttu teksti, ”Hudy steel” laserilla kaiverrettuna. Tuota laser-merkintää oli myös käytetty mm. Iskareiden jousien ja vakaajien merkintään, joka sinänsä on kätevä verrattuna värikoodeihin koska kaiverretut merkit eivät kulu pois käytössä niin helposti. Diffejä kasattaessa tuli erityisesti huomattua kuinka pehmeät ne olivat. Mitään ”pykällystä” ei tuntunut käsin pyörittäessä ja olivat tosi herkät.

Ennen varsinaista kasausta olin etukäteen miettinyt millaisen setupin siihen laittaisin ja se osoittautui aika hankalaksi, koska näitä autoja on meidän radoilla ollut suhteellisen vähän ja kokemuksia ei siten ole foorumille laitettu. Onneksi XRayllä on erinomaiset kotisivut ja oma foorumipalsta jota selaamalla tietoa rupesi löytymään vaikka paketin mukana tulikin vakio setup. Ongelma muiden käyttämiin setuppeihin oli että niitä ei suoraan voi verrata meidän saviradoille eli miettimistä riitti. Keskityin kuitenkin vain vertaamaan paketin mukana tullutta ”vakio setuppia” tehdas kuskien käyttämiin. Siitä selvisikin aika nopeasti että tiimikuskit ajavat pääsääntöisesti korkealla roll centerillä eli sitä polkua lähdin seuraamaan ja muut osa-alueet sitten arvoin ”teoreettisesti täydellisiksi” :grin: meidän ratoja ajatellen. Niin kuin alussa mainitsin, pitää muistaa että autolla en ole vielä ajanut metriäkään ja aikaisempien vuosien malleista tältä merkiltä ei ollut kokemusta. Eli aika sitten näyttää kunhan radat aukeavat että menikö ajatukset kuinka pahasti metsään :embarrassed:. Vakio setupilla olisi ollut liian helppo aloittaa uuden auton kanssa mutta auton tunteminen ja säätäminen on yksi osa lajia mielestäni ja siksi valinta tuli tehtyä näin.

Monesti kun uuden auton hankkii niin puhutaan optio-osien ostamisesta. Tähän tuli hankittua ainoastaan servojen varret alumiinisiksi, ohuemmat vakaajat ja etuiskareihin pykälää jäykemmät jouset. Muilta osin käytin paketissa mukana tulleita osia. Saattaa olla että myös että kitin mukana tullut kori menee vaihtoon kun nyt se kaukaisesti muistuttaa Helsingin metron nokkaa…ehkä myös värityksen vuoksi :grin:. Onneksi esim. BittyDesignilta löytyy vähän virtaviivaisempikin malli jos se alkaa häiritsemään.

Nyt auto on siis kasattu ja odottaa että radat aukeaa ensituntuman kokeilua varten. Servot siirsin vanhasta autosta sekä myös koneen joka vielä on hyvässä kunnossa.

Alla joitain kuvia autostani ja arpomani setup -lappu millä lähdetään kokeilemaan miten kulkee. Ensimmäinen kova haaste autolle ja varsinkin itselleni tulee olemaan toukokuussa ajettava EM warm-up kisa Eskilstunassa. Muilta osin on tarkoitus kiertää SM –sarja ja katsoa mihin omat taidot tänä vuonna riittää.

Muutkin kyseisen auton hankkineet tai jo sillä kisanneet voisivat laittaa mielipiteitä tai vinkkejä lähinnä setup puoleen niin saadaan tietämystä jaettua. Päivitän omaa setuppia tähän ketjuun kunhan saan sen jonkunlaiseen iskuun...

5
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 ja M8e 2017
« : 01.04.17 - klo: 21.02 »

6
Team Durango / Vs: DEX8
« : 30.06.16 - klo: 13.23 »
Mulla on jokunen insertti rikkoontunut vieläkin puskumodin jälkeen eli kovissa nenilleen laskuissa puskuri edelleen painaa insertistä hinge pinnin läpi. Tähän auttaa kun lyhentää pinniä 1mm ja sen jälkeen en ole vaihtanut yhtäkään inserttiä ja kovia tällejä on annettu.

7
Kilpailukutsut / Vs: Finnish Open I / 21.5.2016 Turku
« : 17.05.16 - klo: 14.35 »
Mites rata perjantaina avoinna eli onko mahdollisuus tulla ajamaan n. 14 aikoihin?

Asiakastapaaminen Turussa klo 12? :)

Ei kun jo klo 9 ja päättyy välittömästi kun rata auki :wink:

8
Kilpailukutsut / Vs: Finnish Open I / 21.5.2016 Turku
« : 17.05.16 - klo: 08.13 »
Mites rata perjantaina avoinna eli onko mahdollisuus tulla ajamaan n. 14 aikoihin?

9
Tulokset / Vs: SC Winter Cup #4 5.3.2016 Ulvila Tulokset
« : 07.03.16 - klo: 20.44 »
Kiitokset ahkerille kisajärjestäjille ja kanssakilpailijoille, selkeästi oli nähtävissä että kisaan oli panostettu!

Tilaan oli saatu mahdutettua mielestäni teknisesti haastava rata ja siinä oli sellaisia elementtejä jotka toimivat tarkoituksen mukaisesti. Ajolinjat oli haastellista pitää kohdillaan parhaan pidon ylläpitämiseksi ettei vaan olisi ajautunut liukkaammalle osalle. Fiilis oli korkealla tällaisella alustalla ajamisessa kun siinä pääsi oikein vetämään pitkää luisua ja oli pakko yrittää pysyä linjalla sekä nokka menosuuntaan. No kyllä se ajo jollain tavalla rupesi onnistumaan päivän edetessä ja lopputulos oli mieluisa eli nelkkujen B-finaalin voitto :smiley:

Itse kisassa ei kyllä helpolla päässyt kun jo ensimmäisessä finaalissa tuli tuo jo muiden mainitsema episodi kierroksella ohitettavien kanssa jota en lähde enempiä purkamaan kun muilla on ollut jo tarve se tehdä...
Oli hieno vääntää tosissaan kisaa muissa jäljellä olevissa finaaleissa Teemun ja Jannen kanssa. B-finaalin voitto oli siis vielä meidän väilillä voitettavissa viimeisessä finaalissa ja onnekseni sitten sain pidettyä johtopaikan Jannen hienosti hiillostaessa loppuun saakka :smiley:

Palkintoihin oli myös panostettu sekä varmasti yllätyspalkinnot olivat mieluisa lisä ne ansainneille!

Tästä on hyvä jatkaa vielä Nokialle samankaltaiselle alustalle hyvillä fiiliksillä!

#32 Jarkko Savola


10
Laitse RC GP ajetaan Virossa 20.-21.5. johon on aikeissa lähteä jonkun verran kuskeja joten toivotaan ettei Turun kisa osu samaan viikonloppuun.

11
Yleinen keskustelu / Vs: Tähän on tultu...?
« : 25.11.15 - klo: 20.34 »
Kyse ei ole pelkästään SC auton soveltuvuudesta mattoalustalle vaan myös siitä että "kiskopito" ei tue sitä alustaa millä monet SC-kuskit haluaisivat ajaa vaikka matto niin muotia tuntuu olevankin.

12
Kiitos järjestäjille hienoista kisoista ja kisaajille rennosta fiilisestä niin kuin SC-luokassa kuuluukin ollakin.
Kisaan lähtiessä en asettanut itselleni tavoitteita ja lähdin pitämään hauskaa rentoihin kisoihin. No, lopputulos olikin (A 4wd 2.sija) jotain ihan muuta ja yllätti itseni aivan täysin koska treenit corrilla oli jäänyt todella vähäisiksi ennen kisaa muiden harrastusten vuoksi.
Perjantaina tulin vähän ottamaan tuntumaa radasta ja se tuntui todella mukavalta ja profiili oli erittäin onnistunut. Matolla ajettaessa rengaskulutus nousee isoon rolliin ja se vähän teki rengasvalinnasta vaikeaa.
Aika-ajot sujuivat nousujohteisesti, ehkä 2 ekaa erää tuli otettua varmuudella ja viimeiseen sitten tuli panostettua joka tuotti tulosta ja lähtöruuduksi tuli A-finaalin 2. ruutu. Se oli itselleni paras ikinä joten yllätys oli aika suuri.
Finaaliajot meni suuremmitta murheitta ja vältyin omalta kohellukselta. Muutamassa erässä tuli koettua kauhun sekaisia hetkiä kun ”vastaantuleva” liikenne yllätti totaalisesti ja toinen niistä oli suora nokkakolari! Onneksi vanha Durango kesti iskut ja meno jatkui. Finaaleissa oli todella reilua ja tasaista vääntöä ainakin kärjen osalta ja toisen ajoa kunnioitettiin. Silloin kaikki nauttivat ajosta ja fiilis oli korkealla, kiitos siitä ja toivotaan että samanlainen toisten kunnioitus jatkuu läpi sarjan. Toivottavasti myös katsojilla oli hauska seurata rehtiä vääntöä kärjessä.

t. Jarkko #32

13
Tulokset / Vs: M8 2015 sarjatilanne
« : 09.08.15 - klo: 16.36 »
Tuomo Otsavaaran yhteispisteet vois tarkistaa....

14
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n lavangon M8 polttisrata
« : 10.07.15 - klo: 22.21 »
Kelikameran kuva läytyy tuosta kuvan alla olevan linkin takaa.

Rata oli tänään ajokunnossa joten eiköhän se huomennakin ole.

15
Saiskos ajajakorokkeen luukun avatuksi ja sähköä saataville tänään joskus klo 14?

16
Olis hyvä saada päätös viimeistään perjantai aamupäivällä että tietää mihin päin sitä auton nokan suuntaa puolilta päivin. Paras tietysti jos jo tänään illalla tulis päätös niin tuo tavaroiden pakkaaminen helpottuu.

17
Kilpailukutsut / Vs: SC Winter Cup V, Nokia 21.3
« : 15.03.15 - klo: 12.41 »
n.15 -16 aikoihin

18
Kilpailukutsut / Vs: SC Winter Cup V, Nokia 21.3
« : 15.03.15 - klo: 11.43 »
Onko rata avoinna huomenna maanantaina?

19
Kiitoksia kisoista, oli hyvä rento fiilis radalla ja sen ulkopuolellakin :wink:

Tultiin treenaamaan edellisenä iltana ja kyllä se auttoi oppimaan näin vähän hitaammankin oppijan radan haasteellisimmat paikat ettei hölmöillyt liikoja, no niistä olikin jo tuossa aiemmin jotain mainittuna.

Kisapäivä lähti käyntiin hyvin ja reseedaus oli kyllä toimiva järjestely. Aika-ajojen loppupuolella tuli jonkunlainen notkahdus ja homma vähän latistui. Tein sitten normaalit kuviot eli lähdin autosta etsimään vikaa enkä katsonut peiliin mutta tällä kertaa osui oikeaan. Etudiffin ulostulo hajosi lopullisesti ja yksi erä tuli ajettua tuuppina. Sitä ennen hain lisää kääntyvyyttä autoon säätämällä linkkien pituutta niin hymy palasi taas kasvoille ja finaaleihin oli hauska lähteä.

Lähtövälit oli kyllä tosi lyhyet ja kun ekaan mutkaan tultiin niin kontitus oli miltei sanomattakin varmaa, sori Ossi!
Kahdessa ekassa lähdössä tuli kelpo sijoitukset ja ne riittivätkin neljänteen sijaan, oma paras sijoitukseni ikinä :grin:
No eipä tuollakaan sijalla pystiä päässyt pokkaamaan kuin A:n kolmelle ensimmäiselle vain oli niitä tarjolla vaikka säännöt niitä viidelle ensimmäiselle ehdottaakin :sad:

#32 Jarkko

20
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8e kesällä 2015
« : 08.01.15 - klo: 22.25 »
Eihän tästä vaan tule nostoluokka, eihän? Kun ajoformaatit rupee hahmottumaan niin siihen vois määritellä et sähköt nostaa omansa ja nitrot kyykkii omat ajonsa😜

21
Kiitokset myös täältä järjestäjille ja kilpailijoille.

Rata oli laitettu hienoon kuntoon ja aamun harjoituksissa oli fiilis että nyt saattaisi tulla kelpo tulos näissä kahinoissa ainakin kun kierrosaikoja katsoi. Mutta vaikeaa oli ja mitä pidemmälle kisat etenivät niin vaikeudet kasvoivat :undecided:
En tiedä tuliko väsy vai mitä, luulisin kuitenkin että rata muuttui päivän aikana haastavammaksi ja ei vaan kädet riittäneet. No ei se päivä synkkä omalta osalta ollut, paikka A-finaaliin ja Tonyn kanssa hyvää vääntöä pitkin päivää.

Jarkko #32

22
Huomenna tiistaina on ilmeisesti kerhokisat radallanne? Onnistuuko ulkopaikkakuntalaisen silti tulla ajamaan radalle ja/tai osallistua kerhokisaanne SC-autolla kun työreissu osuu sopivasti Turkuun?

Salokin olisi aika lähellä :wink:

Se on kalenterissa ens viikon loppupuolella, illaksi jokirantaan pirtelölle:)

23
Huomenna tiistaina on ilmeisesti kerhokisat radallanne? Onnistuuko ulkopaikkakuntalaisen silti tulla ajamaan radalle ja/tai osallistua kerhokisaanne SC-autolla kun työreissu osuu sopivasti Turkuun?

24
Kilpailukutsut / Vs: SC Summer Cup III ja M8e Nokia
« : 21.07.14 - klo: 09.03 »
Kiitokset järjestäjille ja kilpailijoille hienoista kisoista!

Sain yllättäen tilaisuuden tulla jo perjantaina treenaamaan radalle ja yöpymään oman kerhon jäbien kanssa Viinikan niemeen, se kyllä kannatti. Perjantaina tuli ajettua 132 läppiä ja hiottua auto hyvään iskuun lauantaita varten ja se kyllä näkyi, oma paras sijoitus ikinä eli paikka nelkun A-finaalin seiska ruutuun :grin:
Oma ajaminen on selkeästi kehittynyt tällä kaudella ja vielä auton vaihto kesken kauden auttoi selkeästi, kiitos setup-vinkeistä kaikille ja etenkin Maxxille.
Kisan kulusta omalta osalta olikin jo ylempänä muiden osalta jo jonkin verran kerrottua eli oli hienoja vääntöjä mutta siististi. Tarvii vaan saada lisää rutiinia ja tärinä laskemaan ratin takana niin homma toivottavasti paranee entisestään :smiley: Salossa sitten uutta amtoa koukkuun ja sijoitusta ylöspäin....

Jarkko #32

25
Kiitos järjestäjille ja camping alueen hoitajalle :grin: Saavuin siis Maran ja Maxin seuraksi/vahdiksi perjantaiksi tarkoituksena saada tuntumaa rataan ja autoon kun ei ollut ulkona tullut ajettua juuri ollenkaan tätä aiemmin. Perjantai ilta meni vetari ongelmien parissa ja hermot oli koetuksella viidennen vetarin katkeamisen jälkeen! Treeniaika siis kului remonttihommissa ja näytti siltä että Slash ei ole rakennettu T:saaren takapöydän alastuloa huomioon ottaen :cry: Siinä ländissä vetarit paukkui poikki vaikka alastulo oli ok ??? Loppuillasta luovutin treenin ja ajattelin säästää loput vetarit lauantaille ja siirryin teltan kasaamiseen ja makkarapaketin avaamiseen. Oli hauska seurata kun pojat veti driftingiä iltakasteen laskeuduttua radalle :cheesy:
Nukkuminen jäi vähälle kun Audin Webasto pärähti käyntiin kun oli mukamas kylmä, yritin tarjota aamukahvia lämmikkeeks mutta pojat vaan räpläs kännyköitään ja värisi Audissa :grin:
Aamulla aloitin treenit varoen vetareita joka hypyssä ja ne kestivätkin hyvin, ainoastaan yksi katkesi. Rengastuksena käytin aluksi dbootseja mutta omaan ajotyyliin ne tuntuivat liian pitäviltä ja tarvi varoa kaatoja kokoajan. Vaihdoin tilalle Caliberit ja avot, homma lähti käyntiin. Ei paljon ollut tavoitteita lauantai aamuna perjantain ongelmien takia ja ajattelin että hienoa olisi pärjätä nelkun C-finaaleissa mutta tuli yllätyksenä paikka B-finaaleihin yhdeksänteen ruutuun! Ajattelin ennen erän alkua että tulee omaan tasoon nähden liian kova erä ja aika kuluu kierroksella ohitettavien väistelyyn mutta tuli pari hyvää erää ajettua oikein kilpaa, sijoitus 4. ja 5., kiitos Janille ja Samille kirittämisestä! Lopputuloksissa sijoitus 18 eli tyytyväinen pitää olla, nyt uutta matoa koukkuun Lavangon kisaa varten ja saattaa kalusto kestävään iskuun että voi keskittyä ajamiseen. Yöpymisen hoidan kotona ettei kisaväsymys pääse iskemään :smiley:

Jarkko #32

26
Ihan hyvin ilmoja loppujenlopuksi. Varsinkin nelkussa kuljettajamäärä on aika hyvä. Omalta osalta olisi martin kanssa tarkoitus telttailla rataalueella pe illalla jos sää sen vaan sallii, toivottavasti muitakin telttailee niin voi illalla spekuloida kisapäivän ennakkoasetelmia ja muita tärkeitä juttuja  :grin:

Telttailukamat osapuilleen löydetty, jaffat ja makkarat enää uupuu eli liityn leiriin :grin:

Jarkko

27
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 06.04.14 - klo: 12.39 »
Itse käytän ulkoradalla Slashissä takatukivarren tai paremminkin takaiskarin alapään suojana Stampedessä vakiona etutukivarressa olevaa törmäyssuojaa joka sopii hyvin pienellä modifioinnilla eli katkaisee pätkän pois niin se ei rajoita takatukivarren liikettä ja saa vielä kallistuksen vakaajan sopimaan. Alla kuva Speden vastaavasta suojasta kun Slashi on vielä sisäsiistissä kunnossa.

28
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 18.03.14 - klo: 08.01 »
O-renkaan tuotenumero on JQB-041 vaikka HF:in herrat varmaan löytää mittojen mukaan muutenkin sopivat. Nämä ovat kestäneet todella hyvin verrattuna X-renkaisiin.

29
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 26.02.14 - klo: 11.25 »
Oon kanssa kokeillut noita GTR:n toisenlaisia mäntiä eli mulla on edessä männissä vakio reiät 2x1,5mm ja paluukanavat 1,0mm läpällä ja takana 2x1,6mm ja paluu 1,0mm läpällä, öljynä UR30. Pöydällä tuntuma aika hyvä mutta en tiedä onko sillä kierrosaikaan mitään vaikutusta, korvien väliin varmaan enemmälti :grin:

Voidaan Mölli spekuloida näitä lisää torstaina kun ilmojen perusteella 3 eri GTR "virittäjää" on kisailemassa.

30
Oli hienoa olla mukana kisaamassa loistavalla radalla, kiitos ratatiimille sekä useille talkoissa mukana olleille.
Tavoitteena oli viettää mukava päivä ja toivoa että ajaminen sujuisi rennolla otteella turhia puristelematta ja tavoitteita asettamatta. Aamuharkoissa oli rento fiilis ja se varmaan siivitti päivää kun sain viimeisen ruudun nelkun B-finaaleihin joka oli tosi yllätys itselle näin vähillä treeneillä ajettuna.

#32

Sivuja: [1] 2