EuroRC

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Volver

Sivuja: [1]
1
Joo, täytyy kyllä olla tyytyväinen että on itsellä sopiva paikka ajella. Muuten olisi varmaan jäänyt drifterit ostamatta, mutta innostuttiin syksyllä messuilla näistä ja puitteet on ok niin mikä ettei.

Ajelin äsken hiukan yksinään, onhan tuo hakemista vielä mutta pikkuhiljaa! Ilman gyroa mennään toistaiseksi.
https://youtu.be/o4Ibop_qDyk


Edit: mistäs tuollaista halpaa, ajamiseen sopivaa mattoa kannattaisi kysellä?

2
Pojalle hommattiin Sakura D4 AWD oman takavetoni rinnalle. Huomenna ratakeskukseen tyyppää.


Tosiaan nämä mikarin vanhat autot siirtyi minun ja kaverin omistukseen. Oli tarkoitus vetää molemmilla RWD:nä, mutta ei oikein saatu autoa pysymään hanskassa niin päivitettiin toinenkin auto, jolloin nyt meillä on kaksi D4 AWD:tä. Yritystä oli kyllä mukana, todettiin että tuo lattian pinta lienee syynä miksei RWD luisuttelu meinannut onnistua. Kaveri osti HPI e10 drifterin myös, aika leluhan se on sakuroihin verrattuna mutta menee kyllä tosi hienosti luisussa siitä huolimatta. Voi olla että ostetaan porukalla matto tuohon lattialle niin hiljenee metelikin samalla.


Tässä nuo sakurat, identtisiähän ne on sähköjenkin osalta.


Säädöistä sen verran, tuli huomattua että akseleiden vetosuhde vaikuttaa aivan älyttömästi ajettavuuteen. Oma autoni on etu 16-33 + taka 16-39 rattailla ja käyttäytyy paljon rauhallisemmin kuin tuo toinen 20-33/16-39 rattailla. Jälkimmäisessä saa olla tarkkana ja vastaohjata enemmän, jolloin myös luisu on realistisemman näköistä. Pitää kokeilla 18-33/16-39 vielä, jos siinä olisi sopiva balanssi ohjattavuuden ja tyylin väliltä.


3
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 15.01.17 - klo: 19.26 »
Tuli tuossa ostettua pari Sakuran D4 drifteriä kaverin kanssa ja tein nyt korin omaan autoon.
Koriksi valikoitui R8 sillä audilla tulee huristeltua muutenkin. Värinä on tamiyan PS-23 metallihohtoharmaa, joka on aika hyvä replica Audin daytona greystä. R kasiahan saa tehtaalta daytonaharmaana.

Moottori+nopari: Team Orion dDrive 3000kV
Radio: Sanwa MX-V
Servo: Sanwa SDX-801
Gyro: Sanwa
Akku: Gens Ace shorty 4600mAh Lipo
Valot: GTP led system

Auton valohin olisi saanut suuntavilkut, pakkivalot yms turhaa, mutta koska mikään ylimääräinen vilkkuminen ei kauheasti kiinnosta niin valot ottaa vain kaasu-kanavasta signaalin ja ainoa toiminto on jarruvalo.

Hieman on kesken vielä, eturitilät pitäisi tehdä ja umpioista peittää hajavalo, jota tulee pyöränkaarista jne. Umpiothan on ihan lexania, mutta ne onnistui kyllä mielestäni tosi hyvin kun pohjassa on tarra ja korin pinnassa vain ääriviivat.





4
Sähköautot / Vs: Ohjeita LiPo akkuja varten.
« : 07.12.16 - klo: 14.33 »
Akku ladataan aluksi asetetulla virralla, esim 5A niin kauan kunnes max. jännite eli 4,2V/kenno saavutetaan.
Tämän jälkeen laturi tiputtaa virtaa koko ajan, syöttäen juurikin tuon 4,2V/kenno, kunnes akku ei enää ota virtaa vastaan eli on täysi.
Laturi tekikin juuri näin ja piippasi tunnin latauksen jälkeen, että valmista olisi.
Kiitoksia neuvoista!

6
Sähköautot / Vs: Ohjeita LiPo akkuja varten.
« : 07.12.16 - klo: 13.38 »
Ei tarvi olla kiinni, kun kytkee noparin liittimeen.

Onko merkitystä onko se kiinni ajettaessa vai ei?

Teen varmaan jotain oikein.. Kävin tuosta vajaan kilometrin päästä rc-liikkeestä hakemassa laturin ja suojapussin. Laturissa on lataus- ja balanserijohdot, lämpömittari, virtakaapeli ja usb-kaapeli.


7
Sähköautot / Vs: Ohjeita LiPo akkuja varten.
« : 07.12.16 - klo: 10.17 »
Noniin, tehtiimpä eilen kaupat parista drifteristä.

Mulla on ollut puoli tusinaa polttisautoa ennen joten nämä sähköautot on ihan uusi juttu. No ei siinä, paljon samaahan niissä on mutta nuo lipot aiheuttaa harmaita hiuksia.

Koska haluan välttää kömmähdykset (akkujen rikkoutuminen tai pahempaa) heti kättelyssä niin joku voisi vääntää asiat rautalangasta...

Autoissa on siis Gens Ace shorty -akut, 4600mAh 7,4V 2S2P.

Nuo tarvisi laturin, joten mitä ehdottaisitte?

Lisäksi tuo latauksen suorittaminen. Akussa on kaksi liitintä, joista toisen funktio on vähän hukassa. Liittimen keskimmäiseen pinniin tulee johto akun keskeltä, ja sen saa akusta irrotettua. Tämä oli joku "tasuri" tms?

8
Yleinen keskustelu / Vs: RC-työkalut ja varusteet
« : 15.09.13 - klo: 18.07 »
Honkkarista myös oma köyhän miehen dremel, jotain 30€ maksoi.
Ei hirveästi ole ollut käyttöä, mutta toiminut nyt muutaman vuoden todella hienosti lähinnä tietokoneen modaushommissa, eli peltiäkin sillä on leikattu timanttilaikan kera.

9
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 10.08.13 - klo: 10.11 »
RS4 projekti alkaa olemaan valmis, eli koriin tehty melkein kaikki tarvittavat reiät ja vähän laiteltu muutenkin. Yksi tankillinen ajettu jo, enää ne camberinsäätövarret puuttuu. Rotostartin reikää en ole vielä tehnyt kun startin akseli puuttuu.





1/10 ja 1/1


Failstormissa pelaa sähköt ja moottori, siihen on tulossa uudet hexit ja servolinkit. Tarkoitus on siis kaverin vanha auto herättää henkiin minimibudjetilla.

10
HPI / Vs: HPI Firestorm 10T
« : 08.08.13 - klo: 09.06 »
Samanmoinen kansiongelma rs4:ssä, koneena täysin vastaava T3.0.
Ajon jälkeen öljyä kannen alla ja voi toki ajaa lähes normaalisti, ainoastaan ku pitemmän aikaa kaasuttaa, alkaa booaamaan. Johtuuko se siis kannesta?

Mistä halvimmalla uudet vakiotakarenkaat firestormiin?

11
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 07.08.13 - klo: 12.29 »
HPI RS4 projekti edistyy... Enää spurreja + camberinsäätölinkkejä odotellaan ja pääsee kasaamaan auton.
Nyt on siis kori, pyörät ja alusta uusittu. Audin "ilmanottoaukot" on törkeän näköiset vielä mutta kyllä se siitä.. Väri tulee 1/1 Audista :cool:

Edit: sylinterin kannellekin pitää tehdä isohko reikä ja rotostartille, varmaan tuulilasikin pitää poistaa jotta kone käy tarpeeksi viileänä..



12
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 27.07.13 - klo: 19.18 »
Autoina tällä hetkellä:
Kyosho DMT GP - Ykkösauto, toimii aina!
Kyosho Inferno GT
HPI RS4 EVO3 - Drifteriprojekti
HPI Firestorm 10T - Kone käy jo, vielä sähköt kuntoon!

DMT, modeina DIY iskaritornit ja koritolpat, kurasuojalevy, lämpörauta, muokattu puskuri, korina E-Revolle tarkoitettu Proline Slipstream muokattuna ja DBX:n spoilerilla. 115mm maastopyörät.




Infernossa Go.28SPEC BLACK moottori ja Gigaherzin radio, muuten vakio.



Laitan kuvia HPI projekteista, kunhan niihin tulee tilatut osat.

13
HPI / Vs: HPI RS3 EVO Nitro
« : 27.07.13 - klo: 17.40 »
Hieno tuo Corvette!

Itse sain toimivaan autoon vaihdossa viallisen RS4 3EVO:n, ihan megahertsimankalla jne..
Sähköt toimii moitteetta, konetta ei entinen omistaja saanut enää käymään. Laitoin uuden etulaakerin ja paineletkun, putsasin koneen ja hyvin pelittää. Koppana on E46 coupe.

Vaikuttaa hauskalta (ja tehokkaalta) peliltä tuo 1/10. Aikamoinen kokoero vaihdossa menneeseen 1/8 GT autoon.
Piti laittaa tämä kunnostettuna myyntiin, mutta taitaa jäädä itselle, tekisi mieli harrastaa driftausta..

Kone on joskus jo vaihdettu T3.0:aan, ja on onnekseni erittäin hyvässä kunnossa/vähän ajettu.
Koska auto jää itselle, lähtee seuraavasti osia tilaukseen:

- Uudet spurrit 43 + 47
- Uusi kytkin
- 1/10 driftauspyörät
- säädettävät 65mm iskarit
- R8 koppa ??

14
Kyosho / Vs: Kyosho DBX / DST
« : 16.06.13 - klo: 18.41 »
No niin.

Aloitin DBX-projektin, jonka tarkoituksena on saada auto sopivaksi eri käyttötarkoituksiin. Mielessä oli suurempi maavara ja suurempi raideväli. Peruskuntoisena oma auto kiepahtaa helposti ympäri, vaikka camberia on hieman vähennetty ja autoa laskettu.

Aion siis tehdä seuraavia muutoksia:
- Uusi kori
- Uudet iskaritornit
- 109mm iskarit
- Pidemmät tukivarret (DMT)
- Pari sarjaa isompia renkaita (120-140mm)

Auto vakiokunnossa..


Omavalmiste iskaritornit alumiinista;
- Vahvuus 9mm korkeus 40mm
- Koritolpat 6mm alumiinitangosta jengoilla torneihin.


Iskarien kiinnitys.


Kuvia korista. Korina on E-Revoon tarkoitettu Proline Slipstream metalliharmaana.
Takavaloina Hpi:n tarrat ja spoileri on vakio.





HPI Phaltlinet, myös maastorenkaat on tulossa.


Toiseen reunaan tehty alumiinista kivenisku/kurasuoja. Pakoputken ympärillä on lämpösuoja koria varten.


Enää odotellaan tukivarsia ja pyöriä, niin pääsee testaamaan tuota. Jos menee välitykset liian pitkiksi isompien pyörien takia, tarvitsee hankkia isompi ratas.

15
Vapaa keskustelu / Vs: foorumin käyttäjien ikä?
« : 16.06.13 - klo: 11.02 »
21.

16
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 06.06.13 - klo: 17.32 »
Nyt alkaa olemaan vuosia vanha GT taas iskussa, enää sisäänajo tekemättä.. Se oli jäänyt tutulta ajosta hyllyyn pyörännavan kannakkeen hajottua. Sain auton ilmaiseksi ja laitoin kuntoon, osalista on seuraava:

- Kardaanin vastakappaleet + kardaanit 11€
- Pyörännavan kannakkeet taakse o+v 5€
- Renkaat vanteineen 25€
- Iskunvaimenninöljy 10€
- Tulpat 2kpl 12€
- Go .28 moottori + putki 145€

Eli reilu 200€ tuli maksamaan koko homma, ja nyt auto on entistä ehompi. Radio vielä tarvitsisi päivittää gigaseen.

17
Kyosho / Vs: Kyosho DBX / DST
« : 06.06.13 - klo: 13.01 »
Tarvitsisin hieman apua.. Auto on DBX 2.0.

Olen mökillä vielä huomiseen asti ja tässä ihan parin kilometrin päässä on paikallinen romu/metallikauppa, josta saa alumiinia tukivarsien valmistukseen. Voisiko joku mitata alatukivarren maksimileveyden kiinnityskohdasta, eli siitä mistä varsi tulee diffiin kiinni.

Siellä on sopivasti 9x40mm latta-alumiinia, enkä ottaisi leveämpää jos ei ole pakko.

18
Yleinen keskustelu / Vs: RC-työkalut ja varusteet
« : 27.05.13 - klo: 21.16 »
Kahdelle autolle korokkeet, jotka ovat noin 20cm korkeat ja hitsattu 10x10 neliöhuonekaluputkesta. Toinen on punainen ja toinen harmaa.

Pieni pakki, josta löytyy:
- Hehku + laturi
- Ilmanputsareita 3kpl + öljyä
- Afterrrun-öljyä
- Kuusiokolosarja + pieni ristipää + talttapää + ristikkoavain
- Tulppia 4-5
- AA-paristoja vastariin ja lähettimeen
- Tankkauspullo + tratti

Näillä pärjää, kun lähtee ajamaan. Isommat projektit pitää sitten tehdä ihan tallissa, josta löytyy hieman eri tavalla työkaluja.

19
Vapaa keskustelu / Vs: Mitä Apple-laitteita omistat?
« : 27.05.13 - klo: 20.57 »
iPod Nano 6th gen.
iPhone 5 16gb
iPad mini 16gb (puoliksi vaimon kanssa)
MacBook Pro Unibody
iMac 27" i5

20
Yleinen keskustelu / Vs: Polttis vs Sähkö
« : 25.05.13 - klo: 00.25 »
Sähköautojen heikkoideksi voisin väittää markettiautoja.
Niistä jää usein sellainen mielikuva, ettei sähköllä saa tarpeeksi tehoja irti. Ainakin itsellä. Olisi mukava nähdä joskus oikeasti tehokas sähkis, jotta tietäisi miten ne paremmat autot menee.

Sen takia ajelen polttiksilla, joita löytyy kaksi kappaletta.

21
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 25.05.13 - klo: 00.13 »
Tein DBX:ään GoPro-telineen. Se tulee kiinni kahdella ruuvilla + sokilla spoilerin paikalle. Myös koppaa voi käyttää ja kuvakulmaan mahtuu katto, etupyörät ja kansi.
Lisäksi alkuviikosta hitsasin kaksi telinettä autoille. Helpottaa huoltamista ja säilytystä.

22
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 23.05.13 - klo: 12.20 »
Joo. Mietin tässä koneen hankintaa ja paras vaihtoehto taitaa olla noin 200€ kit, missä saa kaasuttimen ja pillin mukana.

Ei oikein inspaa rassata vakiokonetta.

23
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 23.05.13 - klo: 11.39 »
Kiitos vastauksista, selvensi jo paljon.
Eli tankkiin saa jäädä hieman polttoainetta.

24
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 23.05.13 - klo: 11.37 »
Okei, hyvä kun saa sille kiinteälle päädylle kunnon perustelutkin. :)
Onkohan noiden moottorien toimivuudessa suuria eroja, kun pieneen kruisailuun on vaan tulossa. Aika paljon kalliimpia nuo "turbokoneet".

25
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 23.05.13 - klo: 07.45 »
Kytkin on niin edullinen uusia että laitan uuden samaan vaivaan.
Siis tuon ensimmäisen moottorin saa valita veto- tai rotostartilla. Rakennushommia kun teen niin akkuporakone on aina matkassa, joten ajattelin rotostarttia.

Mulla on myös starttiboksi, mutta vie aika paljon tilaa raahata mukana.

26
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 22.05.13 - klo: 22.13 »
Mitä mieltä tälläisestä? sopiiko tämä suoraan vanhan tilalle? Sopiiko kyöstistä voimansiirron osat?

Lisätietoa järkevästä moottorinvaihdosta saa kertoa. :)
Auto on jo aika iäkäs, joten en mielellään maksaisi itseäni kipeäksi moisen takia.

27
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 22.05.13 - klo: 21.31 »
Mulla on autosta kone p*skana, mikä siihen kannattaa hankkia tilalle, ja mistä?
Netissä oli yksi gxr:kin myynnissä, mutta ei liene järkevää ostaa samanlaista epäluotettavaa moottoria?

28
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 22.05.13 - klo: 21.12 »
Terve.

Muutaman vuoden takainen RC-harrastus alkaa kiinnostaa taas. Ajelin silloin iGT:llä, ja vähän aikaa sitten hankin DBX:n.

"Perusasiat" on aika hyvin muistissa (auton säätäminen ja käsittely yms.) mutta pari kysymystä heräsi:
- Onko auton sammuttamiseen paras tapa tukkia pakoputki?
- Mistä tietää, että tulppa vetelee viimeisiään?
- Mikä on paras polttoainetankin tila autoa säilytettäessä, täynnä veden estämiseksi, täysin tyhjä, onko merkitystä yms.
- Kannattaako auto ajaa aina kuivaksi?

Kiitos jo etukäteen vastauksista. Jos mahdollista, tämän topicin aloitusviestiin voisi laittaa vastauksia useimmin kysyttyihin kysymyksiin. Ei tarvitsisi aina vastailla uudelleen :)

Sivuja: [1]