Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - -Hide-

Sivuja: [1]
1
Taiteellista liikkuvaa kuvaa radalta.

! No longer available

2
Helpoin tapa estää palloontumista on teipata rengasta sisäpuolelta, kuten oheisessa videossa.

https://youtu.be/z6BtfCwRQU4

3
Pari ajatusta GT12 säännöistä henkilöltä joka oli kiinnostunut luokasta ja omistaa luokkaan sopivan auton ja oli todella pettynyt kun luokasta tehtiin vain CS-12 eri korilla ja unohdettiin koko GT12 perusajatus, eli halpa ja helppo aloitusluokka.

Ensiksi tuo 2s/25.5 sääntö on naurettava jo pelkästään 25.5 moottorien kehnohkon saatavuuden ja korkean hinnan takia.

BRCA:n GT12 säännöistä löytyy seuraava kohta:
Linkki sääntöihin: https://www.brca.org/gt-circuit-documents/1-12th-circuit-rules/17-brca-gt12-construction-rules-v1-7-2015-16.html

”Intent – that 21.5t motors are not used with additional mechanical timing advanced as this will give a performance advantage over the 13.5/1S combinations.  It is intended that the use of 2S cells simplifies installation, and should not be used to give a performance advantage.”

Miksei esim. Supastoxien, joihin saa vakiona laitettua shortyn tai saddlen, voitu antaa käyttää 2s akkuja ja jotain kiinteä ennakkoista 21.5 moottoria tai vaikka Muchmoren stanucomboa?
Akut kuitenkin painavat enemmän ja kaikkea tehoa ei saa välitettyä tehokkaasti rataan kiitos kapeampien takarenkaiden.


Myös tuo älytön 770g painoraja, joka BRCA:n säännöissä GT12 kohdalla on 950g.
Punnitsin Supastox alustan ja viisari värähti lähelle 400g, joka huomattavasti enemmän kuin 200g painava Xray X12.
Nopealla googletuksella supan paino ajokunnossa on aika hyvin tuo 950g tai enemmän.


Nähdäkseni olisi järkevintä rakentaa GT12 säännöt uudestaan Supastoxin ympärille ja sitten katsoa miten muut alustat saa suunnilleen samalle viivalle nopeuden suhteen.

4
Lähinnä tuo 2s on kädenojennus niille jotka eivät pistä 300e autoon vaan ajavat Supastoxilla, johon saa monenlaista akkua kiinni. Toisaalta hyöty tässä menetetään, jos moottoriksi valikoituu 25.5t, joita ei tunnu saavan oikein mistään sopuhintaan, esim. Amainilla moottori maksaa 100 ja siihen vielä postit ja tullit päälle.

Käytännössä helpoin vaihtoehto aloitteleville olisi sallia tuo Muchmoren 21.5t TSS-moottori 2s, mutta nähtävästi tämä vaihtoehto on liian tehokas verrattuna 13.5t 1s.

5
RC-kerhot ja -radat / Vs: Hämeenlinnan M-8 krossirata
« : 13.06.14 - klo: 11.09 »
Säästä ei uskalla sanoa ja rata kuivaa suht nopeasti. Toisaalta isoin osa ajajista on kiinni Ahvenistolla.

6
RC-kerhot ja -radat / Vs: Hämeenlinnan M-8 krossirata
« : 22.03.14 - klo: 19.06 »
Tietenkin olisi mukavaa jos tuolla lyhyemmällä lenkillä olisi muitakin mutkia kuin 180. Mutta hyvää ja toimivaa profiilia ei kannata alkaa sotkemaan.

Mitä tulee hyppyihin niin kannatta ehkä silmäillä oikeita corri ratoja. Youtubesta löytyy lucasoiloffroad-kanavalta muutamia kisoja, kuten tämä https://www.youtube.com/watch?v=uJ8INv8LP9U
Tuollaiset pöytähyppyrit voisivat olla mukava vaihtelu ja haaste radalle ja etenkin porrastyylinen pöytähyppyri.

Satuin myös löytämään motocross puolelta mielenkiintoisen pdf:n erilaisista hyppyreistä http://www.smlsupercross.fi/blog/wp-content/uploads/2011/11/hyppyrimallit-2012.pdf

Sivuja: [1]