Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - pOINTER

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 15
1
RC-kerhot ja -radat / Vs: Salon crossirata
« : 23.07.14 - klo: 00.37 »
Millaisessa kunnossa rata on tällä hetkellä ja meinataanko sitä operoida ennen kisoja jotka ovat noin 3 viikon kuluttua?

Ja vielä päälle harjoitusmahdollisuudet heinäkuun vikalla viikolla?
Finnish Openin jäljiltä rata vähän ruvella, joten pientä pintaremonttia pitänee tehdä ennen Summer Cuppia.

Rata auki alla olevien ajoaikojen puitteissa.
Radan aukioloajat ja ratamaksut:

TI 12.00-20.00
KE 12.00-20.00
TO 12.00-20.00
LA 11.00-16.00

Ratamaksut:

5€ / päivä
35€ / kausi

Ratamaksun voi maksaa radalla tai tilille: Salon Urheiluautoilijat   FI82 5410 0220 2429 63   (viitteeksi: ratamaksu & nimi)


2
Team Losi / Vs: TLR 22-SCT
« : 16.06.14 - klo: 16.05 »
Sopiiko muuten tämä ratasdiffi sct:hen ilman mitään modausta http://fi.eurorc.com/product/7485/losi-complete-gear-differential-set-22rtr ? Vai onko pelkästään buggyihin?
Losin sivuilla on listattu myös 22SCT:hen http://www.losi.com/Products/Features.aspx?ProdID=LOSA2954 . Samat osat siellä on tuupparissa ja korrissa diffissä.

3
Team Losi / Vs: Team Losi Racing 22
« : 27.05.14 - klo: 00.40 »
Mulla on nyt tullu ongelma että ohjaus jumittelee siten ettei servon voima riitä kääntämään renkaita oikealle joka kerta. Heti kun vähän sormella avitan niin ohjaus toimii, mutta huomaan samalla että ohjaus jumittaa jonkin verran, en vain näe syytä. Testasin että servo toimii varmasti ja keula on purettu atomeiksi ja taas kasattu. Virrattomana kaikki toimii käsin liikutellen kevyesti. Ohjauskelkassa ei ole hirveästi klappia eikä scheissea..mikä siis mättää? Mikään ei myöskään ole silminnähden rikki.

Itsellä oli joskus samaan ongelmaa alumiinisella ackermanilla. Ongelmaksi osoittautui lopulta aluackermanin kulmassa oleva pienenpieni kolhu/naarmu, jonka takia se kiilautui jotenkin muoviseen kiskoon ja jumitti ohjauksen toiseen suuntaan (servo ei jaksanut, mutta käsin liikkui kyllä). Originaalit muovihilppeet paikoilleen ja ongelma katosi.

4
Kaikkiin kolmeen diffiin ne HD-ulostulot kannattaa laittaa jahka alkuperäiset on kololle kulunut. Tuo vinossa oleva etukardaani sitä keskidiffiin etummaista ulostuloa kuluttaa.

5
Team Losi / Vs: Team Losi Racing 22
« : 14.10.13 - klo: 11.55 »
Tai mittoja et minkä kokoinen toi holkki on..
Käviskö sinne esim. Laakerin sisärenkula..?
Holkin mitat on 5x7x2,7mm. Shimmaillessa kattoo vaan, ettei slipperilevy ota moottoripukkiin kiinni.

6
Team Losi / Vs: Team Losi 22-4
« : 26.09.13 - klo: 22.28 »
Lainaus
Metric Hardware
Horizonin linkistä löytyy.. Tuupparin jalanjäljillä siis jatketaan.


7
Sähköautot / Vs: Re: Vs: Mikä 4WD SC (CORR) auto?
« : 04.08.13 - klo: 19.09 »
Ajoalustana kuitenkin toimii "ei aina niin silonen" M8-rata..

Laji saisi mennä juuri siihen suuntaan, että radat olisi epätasaisempia ja autolta vaaditaan enemmän aidon SC-autoilun ominaisuuksia.

Itse olen kyllä ihan päinvastaista mieltä, en autoni takia, vaan siksi, että reikäisellä radalla ajaminen on enemmän lottoa kuin kilvanajoa.
Mennään aika lujaa aiheesta ohi, mutta jos oikeasti on kunnon sähkökrossirata, niin miksi sillä pitää ajaa korrilla, kun oikeasti pystyisi kilpaa ajamaan kymppikrossarillakin. Korri on omasta mielestä pelkkä kompromissi silobaanan puuttumisen takia isompien renkaittensa ansiosta. Lavangossakin korrit sopisi paremmin sinne polttisradan puolelle, mutta paha sinne on sekaan tunkea noilla käyttäjämäärillä..

8
Sähköautot / Vs: Mikä 4WD SC (CORR) auto?
« : 04.08.13 - klo: 12.27 »
Onhan noissa autoissa väkisin eroa painossa ja kestävyydessä, kun durango on käytännössä puhdas kymppikrossari ja losi taas pienempään mittasuhteeseen skaalattu 1/8 polttis.. Jos pelkästään merkkien kestävyyttä haluaa vertailla niin parempi vertailukohta on merkkien tuuppikorrit, DESC210 ja TLR22SCT, jotka on kumpikin rakennettu radalle kilpureiksi..


e: Itsellä ajossa MIPPIlosi. Mieli tekisi klikata ja koittaa desciä, mutta lienee kuitenkin järkevämpi vaan säästää tuo 260e+varaosat hinta vaikka losin renkaisiin ja muihin kuluviin (ei rikkoutuviin  :roll:) osiin.. Ajoalustana kuitenkin toimii "ei aina niin silonen" M8-rata..

9
Muistikos Tuukka käydä hiplaamassa kaikki autot parcfermeessä läpi finaalin jälkeen  :afro:

10
Tulokset / Vs: M8 EM-Warm up Reims Ranska
« : 19.05.13 - klo: 14.23 »

Suomalainen tyylinäyte  :grin:

11
RC-kerhot ja -radat / Vs: Salon crossirata
« : 15.05.13 - klo: 10.38 »
Radalla aloitettu talkoot, joten suljettu toistaiseksi.

12
Kilpailijoiden kanava / Vs: Ensikertalainen kilpailuissa.
« : 07.05.13 - klo: 16.27 »
Mistä siis saisi hankittua pienen telttakatoksen? Niitähän löytyy vähän joka puljusta mutta täytyisi löytää sellainen jonka saa helposti tarvittaessa yksin kasaan (ei mikään sadan palan palapeli) ja mahtuu normaalin henkilöauton takakonttiin eli menee kasaan pieneen tilaan. Aika vaikea yhtälö siis. Siksipä päätin kysyä täältä ennen kuin turhaudun kiertämällä Biltemat ym. turhaan.
Tuolla on tommonen ennakkotilaus ja jos aikatalussa saa, niin loppukesän kisoihin kerkeää: http://www.24mx.fi/motocross/p/race-teltta-3x3m-ja-3kpl-seinaa!-esitilaukset!-teltat-toimitetaan-huhtikuun-lopussa!/17248/ Samanlaiset 3x3m saranateltat on yleinen näky kisavarikoilla. Säästää hermoja verrattuna kahenkynpin biltemapaviljonkiin, vaikka hinta voikin tuntua suolaiselta alkuun. Yksinkin saa pystyyn, mutta aina varikolta joku kaveri löytyy auttamaan ja helpottamaan kasausta ja purkua toisesta kulmasta.

e: eipä toimi linkki, copy paste auttaa.

14
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 14.04.13 - klo: 10.42 »
Kestääkö vesiohenteisen faskolor maalin päälle laittaa lakkaa??  :embarrassed:
Kiitos vastauksista etukäteen!  :smiley:
Mastonin mattalakkaa olen ainakin itse joskus vetänyt faskolorin päälle ilman mitään ongelmia.

15
Team C / Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
« : 03.04.13 - klo: 21.01 »
Kenelläköhän valmistajalla olisi kestävempiä tappeja tukivarsiin?

Hot bodiesilta ja kyosholta löytyy ainakin noita 48,5x3mm tappeja, jotka sopivat suoraan ja ainakin hb on testattu kestäviksi.

-Niko
Tamiyan taka hingepinni on myös tuon 48,5x3mm, jos se oikea pituus on.
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/TAMIYA-TRF201TRF502XTRF511DB01DB02/9805681-TRF501X-3x485mm-Shaft-101347

16
Kiitokset kisoista turkulaisille. Ilmottautumista pohdittiin pitkään, mutta lopulta laitettiin tiedot sisään jälki-ilmona.

Nelkun A:han päästiin heikommallakin ajolla, mutta eipä siellä paljoa juhlittu, kun ei pää kestä. Välillä oli vähän kilpaa-ajoakin, mutta aina päädyttiin kippiin ja 20s läpeillä ei enää kilpaa sijoituksista ajeta. Pitäis käydä kisoissa useammin kuin kerta 4-5vuoteen  :roll:

Iso kiitos Racersrcshopille "sponssiakkujen" lainasta.

Juuso #37

17
Radiolaitteet / Vs: Radiolaitteet
« : 12.02.13 - klo: 12.39 »
Mikä ratti ois tämän päivän mittapuulla keskikastin radio?
Muutamalla kympillä saa jo kiinanmankan, satasella saa toimivan radion, parilla sataa halvemman huippuradion ja 300-500euroa kun laittaa niin pääsee käsiksi kaikkien merkkien lippulaivoihin.

Riippuen tietenkin budjetista ja mitä meinaa harrastaa ja miten, mutta omasta mielestä kannattaa radioon panostaa kertaostoksena, eikä päivitellä pikkuhiljaa halvimmasta kalleimpaan. Itse siis panostaisin heti tuosta keskimmäisestä luokasta jonkun, kuten pari muutakin jo Sanwan MT-4:sta suositteli.

Satasen radiot: Futaba 3PL, Sanwa MX-V, Spektrum DX3C

200+e radiot: Futaba 4PL, Sanwa MT-4, Spektrum DX3S

300-500e radiot: Futaba 4PKS, Sanwa M11X, Sanwa M12, KO Propo EX-1 KIY, Spektrum DX3R Pro


Laitetaan omana suosituksen tuo Futaban 4PL https://sabe.fi/hobby/?lang=fi&prodid=44338&grpid=2903

18
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia toisten Rc-autoista
« : 03.02.13 - klo: 13.08 »
Tuolla jonkun hollantilaisen protoilua etuvetokrossista: http://www.oople.com/forums/showthread.php?t=86091 . Eka versio Tamiyan tuuppikrossin osista ja nyt toinen versio työnalla Durangon tuupparin osista.

Kisoissakin oli paikanpäällä käynyt, joten pikkanen raportti siitäkin.
http://www.oople.com/rc/photos/eos-rd2-langfeld/

19
Tietty vois kokeilla että miten onnistuis tehdä 2.0 tyyppinen vakiopohjasta. Mä voin heittää sulle sen halvallla.
Englantilaiset matto-scte-tyypit on säätäny sellaiset pohjat itselleen jo jonkin aikaa sitten. Eli vaihtaa vetareiden paikat ja poraa muutaman reiän. Olis ihan mielenkiintoinen testi.
Toisella Salon korrihomolla tälläinen oli kanssa jo koko viimekesän ajossa vakiopohjalle tehtynä. Keskidiffiä siirretty 37mm taaksepäin (uudessa losissa 36mm), kardaanit käännetty ja etujäykkäriä vähän sivullepäin käännetty. Jamminin tai Kingheadzin pohjalle tuokin olisi helpompi tehdä ku ne ei ole turhia vauhtipyörän reikiä pohja täynnä.

Olihan se erilainen ajaa kuin oma vakiona oleva. Takapitoa paremmin ja hyppäsi tasapainosemmin.

20
Nokian kolmosella ja nelosella tollaset hiilahimmelit on autoissaan.

Kumpi sitten savella on parempi kevyt auto vai vähän painavampi erilaisella sähkö-layoutilla..

21
Team C / Vs: Team-C Racing TS4 Short course 4x4
« : 23.01.13 - klo: 23.31 »
Onko tällä autolla otettu mitään isoja voittoja missä on ollut mukana muiden merkkien tiimikuskeja?
En tunne jenkkipuolta niin hyvin, mutta HRS on kohtuu iso kisa Jenkkilän puolella en tiedä oliko todella isot pojat ajamassa. http://www.teamcracing.net/index.php?option=com_content&view=article&id=121:hot-rod-shootout-2012&catid=45:latest-events&Itemid=85

TQ kummastaki luokasta ja voitto buggyllä. Kait noita löytyis enempi jos kaivamalla etsis.
Jottei hypetykset ihan taivaisiin mene, niin kyseiset voitot tullut Expert Stock-luokasta (17.5T/vapaa nopari) http://www.hotrodhobbies.com/12shootout.pdf , teamikuskit ajelee Open-luokassa..

22
Team Losi / Vs: Team Losi Racing 22
« : 21.01.13 - klo: 10.30 »
Asson diffi meni itellä ainakin suoraan. Siinä tosin yhden hampaan heitto, joten diffi-idleri välykset on hieman eri. Kesto voi siis vaihdella ja idlereitä kulua.

Kuuladiffiin kannattaa suoraan ruuvata asson diffin ruuvi ja mutteri eli http://www.rcm.fi/varaosat/team-associated-varaosat/team-associated-b4/6575-diff-thrust-bolt-parts.html . Ei katkea, ei mene kierteet.

23
Uusimmassa 121204 databasesta löytyy "V3_508_No Timing" ja "V1_508_zero_rev". Tuolla V1 softalla oma nopari toimi vain väärinpäin (Juu niinhän siinä "rev" sanotaan), V3 softalla toimi ainakin pöydällä ok. Vanhempiinkin nopareihin (v2.1 alaspäin) laitetaan siis tuo V3:n softa sisään?

Tuo alla oleva ohje siis koskee ohjelmointikapulaan laitettavaa softaa. Sekoitti, kun sama ohje tulee ohjelmointikikkulan ja noparin päivityspuolella näkyviin.

Hw usb linkin sivusta löytyvä ohje softaversiota valittaessa:
Lainaus
Firmware for the LCD program boxes
1. 2 in 1 Professional LCD program box: It has 2 types of firmware.
a) Type A: The firmware with postfix "_V3" (eg. V1.11_120331_V3) is only suitable for setting XERUN-120A-SD V3 and V3.1 ESC.
b) Type B: Other firmware without postfix "_V3" (eg. V1.08_120504) is suitable for setting the ESC below except the XERUN-120A-SD V3 or V3.1 ESC.
i. XERUN series V2.0 and V2.1 car ESCs;
ii. EZRUN series V2.0 car ESCs;
iii. Platinum series aircraft/helicopter ESCs.
Please select the correct firmware for the 2 in 1 professional LCD program box according to the type of the ESC. The factory-preset firmware is Type B, but it can be upgraded to Type A and downgraded to Type B by user himself.

24
Mikäs stokkisofta porukoilla on 120A v2.1 Xerunin sisällä?

25
Vapaa keskustelu / Vs: VirtualRC
« : 21.10.12 - klo: 00.30 »
Malmlöf setupilla nyt viimeisimmät ajot ajellu, jolla tulosta sai parannettua verrattuna omaan vakiosetup johdannaiseen.

https://www.vrcworld.com/tracks/tip.aspx?track=68&topic=22911#detail

26
RC-kerhot ja -radat / Vs: Salon crossirata
« : 20.10.12 - klo: 01.36 »
Eipä rata ole ollut kosteuden puolesta kuukauteen pariin enää ajokunnossa. Kosteus ei vaan enää häviä radasta tähän aikaa vuodesta itsestään, vaikka pari päivää putkeen poutaa olisikin.

Talviajot seuralla on Salon Meritalon koululla sunnuntaisin klo14-18.

27
Vapaa keskustelu / Vs: VirtualRC
« : 17.10.12 - klo: 17.54 »
Neljä sijaa nipistetty tuloksesta pois.

Tilanne 12-16 Suomelle, mutta missä on Joor!?

28
Vapaa keskustelu / Vs: VirtualRC
« : 15.10.12 - klo: 19.31 »
Siivonen ja Anttonen sijoilla 26 ja 27 pistää nyt peliä käyntiin ja menee parantamaan tuloksiaan.
Ei muita paineita kuin että otatte 4 sekuntia tuloksesta pois niin suomi on vahvasti kärjessä.
4,3s nipistetty tänään omasta tuloksesta, nyt on jonkun muun vuoro parantaa  :tongue: Puolen sekunnin sisään tosin olis vielä pari jamppaa edessä..

29
Vapaa keskustelu / Vs: VirtualRC
« : 11.10.12 - klo: 18.48 »
Itekin sai oman setin suht tasasesti osumaan, 9läppisen ja averagen alle 37s.

Nyt parissa päivässä sai omasta topläpistä 0,7s (36,48->35,76) pois, kun lisäsi jarrua ja hyppää tuota keskisuoran tuplaa pitkänä. Jarrua lisäämällä sai ajolinjat pysymään hiukan samoissa kierrokselta toiselle.

30
Vapaa keskustelu / Vs: VirtualRC
« : 26.09.12 - klo: 12.37 »
Innostus kuoli yhtä nopeesti, ku tulikin?  :roll:

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 15