Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Master Calgar

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 22
1
Taitaa olla Porissa RC autoilu (pientä crawler porukkaa lukuun ottamatta) aika pitkälti kuollut. Ei tainnut viime kesänäkään radalla montaa kävijää ollut. Voisihan tuolla käydä ajankuluna kasvillisuuden hävittämässä ja antamassa siimaleikkuria, mutta ei ajajia taida olla ketään.

2
Käykö radalla väkeä vielä? :shocked:

3
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 24.08.16 - klo: 21.31 »
Enpä tiedä kuuluuko ihan tänne tämmöinen kysymys, mutta ei viitsinyt (ainakaan vielä) mitään uutta aihetta aloittaa... Jotenka kyselen siis tässä sellaista, että tietääkö kukaan, mistä saisi hankittua ketjua mallia: polkupyöränketju, mutta ehkä hivenen kevyempää mallia ja siihen sopivia pieniä rattaita (halkaisijaltaan sellaiset 30-40 milliä piikkien kärjistä mitattuna)?

Muutoin polkupyöränketju olisi ihan ok kooltaan, mutta noin pieniä rattaita ei ole ihan heti vastaan tullut (tai sitten en vaan osaa etsiä oikeilla hakusanoilla... se voi olla sekin  :embarrassed: ) Joten pistetään noobikysymyksiin siis tämä  :tongue:

4
Itse rakenneltu pöytä huoneen nurkkaan, missä sitten saapi rakennella ilman, että kirjotuspöytä on täynnä työkaluja ja rasvaa + likaa + muuta roipetta :roll: Vielä uupuu jonkin asteinen suojamatto pöydältä ja jatkojohdonpätkä pöydälle, että saa kolvit sun muut nopeasti kiinni, mutta pikkuhiljaa.

5
Radan säätäminen autoa varten on huomattavasti työläämpää kuin auton säätäminen rataa varten. Harjoittelu myös parantaa rataa merkittävästi. :)

Totta joka sana  :laugh:

6
Tänään ei kerkiä radalle.

7
Hauska oli radalla ajella eilen. Pari huomiota siinä kaahaillessa tuli hyppyreistä:

Matolla päällystetty eka iso hyppy heitti auton keulan välillä maata kohden kun hypystä irtosi. Ei kaikista kohtia, mut tais olla keskellä hyppyriä sellanen kohta. Lieneekö vaan siitä syystä, että matto oli näköjään rikki vai onko ne viimiset kivet vähän muljaantunu siten, että kimpoaa auto miten sattuu.

Sit ennen takasuoralla olevaa mutkaa ne tuplahyppyrit teki samaa, eli sen ekan pompun kärki taitaa kans olla vähän sen mallinen, et siinä auto lensi melkein aina nokalleen kun hypystä irtosi. Ei alettu vielä tasottelemaan sitä, kun viikonloppuna epäilemättä sekin tulee käytyä sit läpi oikein ajatuksella.

Takasuora tietty oli niin kuoppainen, ettei välillä meinannut saada tarpeeks vauhtia että olis päässyt pompattua koko hyppyrisetin kerralla, mut se nyt vaan johtu huonosti huolletuista iskareista, ettei ottanut moukutusta vastaan oikein  :roll:

Edelleen se pikkunen pomppu siinä yhden u-mutkan jälkeen mikä on ekan ison mattohyppyrin takana, tuntuu täysin umpiturhalta. Sen paikkaa ehkä vois zoomailla et olisko parempi jossain muualla(?).

Ja tietty se takasuoralle vievässä mutkassa oleva "mäki" vois rakentaa vähän erilailla. Kyllä siitä yli pääsee, se ei oo ongelma, mut sitä vois vähän tehdä jotenkin... ööö, mitenkä sanois, nätimmäksi?  :tongue: Joko tasottaa, tai sit tehdä rehellisesti joku oikein kunnon hidastetöyssy. Nyt se on vaan tylsä kimmokekohta.

Pääsuoran lopussa oli osittain pari semmosta kohtaa, missä auton perä kimpos helposti ylös, ennenku tuli aika jarruttaa. Muuten oli koko suora näppärässä kunnossa.

Ja se pikkunen möykky ennen ekaa isoa hyppyä tuntuu sekin vielä aivan turhalta, niinku on tuntunut likipitäen aina. Sitä hiukan taakse päin jos siirtäis, niin correillakin sais vauhtia paremmin ekaan hyppyyn että pääsee helposti ykkösellä yli (noin corrikisoja aatellen). Buggyllä ei sitä ongelmaa tietenkään ollut, ku sillä nyt sen pomppaa muutenkin helposti.

Takasuoran lopussa oleva mutka olis mun mielestä kans sellanen paikka, mitä vois vähän miettiä et mitä sen kanssa tekis. Nyt se on vähän sellanen ettei siitä oikeen voi olla mitään mieltä et onko se hauska ajaa vai onko siitä mitään mielipidettä, eli mitäänsanomattoman tylsä  :laugh: Jos siihen jotain kaltevuutta sais rakennettua tms, niin vois ehkä toimia, en tiedä.

Tais olla vaan about yks mutka, missä oli sen luontosta kuoppaa et auto tykkäs heittää katolleen, kun rengas putos mutkassa kuoppaan ja tarttu kiinni (se kohta keskellä mikä on takasuoran viereinen kaista ja mis käännytään oikeelle u-käännöksessä). Tosin sekin kuittaantuu sillä, et opettelee ajamaan  :evil:

Muuten oli kyl sopivan kuoppasta ja sen takia hauska ajaa, ku tuntu et crossia siinä nyt mennään, eikä mitään kermaterveitten tourinkia  :cool: Mut tää nyt on vaan mun mielipide ja varmasti jokasella on omansa millaseks radan haluaa kaavailla.

Noi mitä kirjotin, on siis vaan oman näkemyksen ehdotuksia, mitä radalle vois tehdä. Jos sen turhalta tuntuvan pikkupatin heti pääsuoran mutkan jälkeen siirtäis taakse päin, niin ei tarttis ison hypyn alastuloakaan viedä mihinkään välttämättä, kun pääsis corrit ykkösellä pompun yli mahdollisesti helpommin(?), niin ei tulis sitten samanlaista itkupotkuraivarinillitystä, mitä viime kisoissa näki kun yks heppu halus koittaa kiskasta hypyn ykkösellä ja vähän kolaroi ja sitten aikuset miehet itki ja raivos kuin 5v ipanat kun ei saa karkkia kaupasta  :laugh:

Corrikisoihin tuota selkeesti ollaan kunnostamassa kumminkin, niin hiukan sitä silmällä pitäen noita ehdotuksia nyt latelin. Kuoppien tasotuksiin en ota kantaa, kun oma näkemys on se, et nyt on hauska ajaa kun on sitä crossin tuntua ja corrien kokoset autot kyllä kulkee siellä radalla jos vaan on joustot kunnossa. Mut tietty kun miettii sisäratojen suosiota, niin ymmärtää et jengi haluaa ajaa vatupassi-sileällä radalla, missä on jotain pikku hyppyjä, että saa illuusion crossista  :angel:

Kivet toki edelleen siellä oli hiukan tiellä. Kuopissa ei autoa rikki saa, mut kiviin ne kyllä ne tukivarret katkeilee.

8
Ei muuta ku huomenna jos ilmat sallii ni testaamaan crossia. Mut niit kiviä kyl vois hiukan samalla potkia pois. Viitti reiskaa turhaan ajaa rikki jos pompusta tullaan tukivarsi kiveen  :tongue:

9
Varmaan joskus viiden jälkeen. Puol kuusi vois olla kohtalaisen liki. Reiskalla aattelin ajella ny.

10
Itellä on tuuppi sc ja patteri8, millä ajelen. Nelkkucorri muuttu asfalttiautoks (slässi oli helppo muuttaa gt8 korilla) ja uutta nelkkua ei vielä ole. Ehkä joskus teknon versio tulis mukaan...

Mut aika sekalaisesti on autoja polttiksilla ja sähköillä ollu radalla.

11
Tarttee huomenna kävästä kattoos jos pääsis parit akut ajelemaan xrayllä, jos olo on sen verran friskaantunu. Jos ei oo auki portti, niin sit vaan katellaa toisella kertaa. Ehtii ainaki liimata uudenkarheet revolverit vanteilleen  :grin:

12
Marazo kirjotteli ihan asiaa. On tässä omakin harrastelu jääny aika paljon ajanpuutteiden vuoksi ja ihan vaan siksi, ettei välttämättä oo ollut ees rahaa lähtee noinkin lähelle autolla, kuin mitä toi rata on (bensa kumminkin maksaa). Köyhiä ku ollaan  :lipsrsealed:

Ei tätä touhua kyllä miksikään kyräilyksi kannata heittää. Aikusia ihmisiä tässä ollaan eikä mitään 12v teinityttöjä. Hevostalli.netissä tai suomi24 yms sivuilla nää jutut vielä ymmärtää, mut ei ny sentään paikassa, missä aikuset (no on nuoriakin) miehet leikkii leikkiautoilla  :grin: Itellä meni aikanaan turussa corrikisoihin heti maku, kun siellä aikuset ukot nillitti jostain "sikailuista" tupakilla, niinkuin pahaiset pikkutytöt, eikä tajunnut että luikkaalla radalla ei kukaan aja millisuoraan, vaan niitä vahinkoja tapahtuu tiukoissa paikoissa. Alko vituttamaan liian tosissaan ottaminen, niin sen yhden kokemuksen perusteella jaksanut corrikisoihin mennä enää sellasta naurettavaa itkemistä kuuntelemaan, vaikkei kaikki kisat varmaan samanlaisia olekkaan.

Tarkotan tuolla lähinnä just Marazon esimerkkiä siitä, et jos foorumilla aletaan vääntämään, voi uus harrastaja kääntyä nopeesti kannoillaan ja todeta, et eihän tonne sekaan viitti mennä  :tongue:

Mä ainakin ajelen noilla leluautoilla sen takia, et se olis hauskaa touhua ja saa pää jotain muuta tekemistä kuin mitä se duunissa joutuu kestämään. Ei mua edes kyräilyt jaksa kiinnostaa, vaan pistetään asiat sitten suoraan tiskille jos jotain sanomista on.

Tosiasioita on, et kun kert tässä aikusia ihmisiä ollaan, ei sitä aina ehdi talkoopäivinä muuta kuin pikasesti pyörähtämään. Ei ne viikonloputkaan tarkota että olis just muille sopivana aikana omalla kohdalla vapaata (enkä nyt tarkota mitään krapulassa makaamista, että se pitäis kiireellisenä  :angel: ). Jos semmosesta joku ottaa nokkiinsa, että jengi elää elämäänsä ja harrastaa sillon kun sille on se sopiva aika, eikä aina ehdi kaikkiin mukaan, niin mitä siihen voi sanoa?

Lisäksi, täytyy ottaa myös se huomioon, että esim allekirjottanut ei näe radassa juuri mitään vikaa, muuta kuin ne kivet voisi poistaa ja siihen hommaan toki itsekkin mielelläni pyrkisin osallistumaan. Kunnostus? No onhan se nyt omasta mielestäni ihan hillittömän paljon hauskempi ajaa, jos siinä on kuoppaa ja möykkyä, että iskareilla on edes joku funktio. Jos fantasioissa on saada radasta joku touring-laatuinen, missä on sisäratojen tapaan muutama hyppy luomassa jotain crossimaista lumetta, niin sellainen sitten taas ei minua kiinnosta niin hetkenkään vertaa  :tongue:

Toisin sanoen, jollakin on näkemys "täydellisestä" ja sileästä radasta hyppyreineen, toinen taas tykkää kun rata on selkeästi rosoinen (kivet eivät ole hyvä juttu silti edelleenkään) ja hieman arvaamatonkin ajaa, kun auto saattaa poukkoilla kuopista vähän minne sattuu. Siksi näissä kunnostustalkoissakin on aina vähän se meininki, että sen yhden näkemyksen mukaan mennään lopulta, ja muut saavat sitten tyytyä siihen mitä tuleman pitää, niin sekin osaltaan ehkä hiukan syö kiinnostusta tulla rataa kunnostamaan sellaiseksi, mistä sitten ei itse edes tykkää.

Torstaina kumminkin oli oikein hienossa kunnossa rata, omasta mielestäni. Kuoppaa oli ja jos olisi ollut xrayssa mottorinlaakeri jo vaihdettuna, olisin sillä kovin mielelläni ajellut, enkä vaan losilla. Kunnon röykytys se olla pitää, sanoo oma mielipide. Ehkä siksi on jäänyt tuo sisäratakin täysin kokeilematta, kun tasaista on tossa oman pihan parkkipaikallakin  :grin: Ja touring-rataa odotellessa, heh.

Jotenka nyt äijät kyräily seis ja aletaan pitämään asialinjalla. Sen laatuisesta harrastuksesta on kyse, ettei parane liian vakavasti ottaa, vaikka radan huolto kunnossapito ja sen olemassaolo ylipäänsä vakava juttu onkin.

Siihen ei silti kannata alkaa vetoamaan, että jos joku ei pääse kunnostamaan rataa, niin silloin sinne ei asiaa olisi (jos on maksunsa hoitanut). Kaikki eivät tarvitse sitä kunnostamista viihtyäkseen rosoisella radalla. Tämä nyt on vähän sama juttu, kuin jos vaikka emäntä valittaa että vie roskat ulos, eikä itseä ne juuri häiritse: Se tekee joka siitä näkee vaivaa  :cool: Siihen ei saa ryhtyä, että jos itse haluaa pitää radan hyvässä kunnossa ja alkaa vituttamaan niiden ajelut, jotka eivät piittaa radan sileydestä tuon taivaallista, niin sitten niitä talkoisiin osallistumattomia aletaan "syrjimään". Koska edelleen, jos joku haluaa radasta sileämmän ja toista se ei kiinnosta, ei se ole keneltäkään pois, jos sileämmän puolestapuhuja rataa kunnostaa ja toinen ei. Pääseepä sitten ainakin sileämmälle ajamaan ja voi sitten vaikka itsekseen myhäillä kotona, että "mahtaa sitä toista nyt vituttaa kun ei pääsekkään ajamaan kuoppaisella radalla", jos jostain on pakko kyräillä  :grin:

Noh, menee jaaritteluksi. Mutta eikö tuolla nyt pääpaino kumminkin ole se, että siellä joku edes kävisi ajelemassa? Se että rataa kunnostetaan ja pidetään "hyvässä" kunnossa ei tarkoita että sitä vielä kukaan käyttää. Vaan kävijät tulevat sinne kyllä jos ovat tullakseen, jos ilmapiiri on sellainen, että sinne sekaan viitsii tulla harrastamaan.

Ne jotka tekevät päätöksiä radan huollosta, saavat tehdä ne päätökset. Kaikki eivät niistä tietenkään tule ikinä pitämään, koska jokainen haluaisi oman äänensä kuuluviin, joten soraääniä tulee aina. Mutta itse ajattelen sen näin: Siellä on rata jossa pääsee noilla leluilla ajamaan. Oli se missä kunnossa tahansa, on se silti siellä ja toivottavasti on jatkossakin. Jos se silitetään tasamaaksi, olkoon niin. Kyllä se pinta siitä rouhistuu taas ajanmyötä. Jos se jätetään rouheaksi, olkoon niin. Kyllä siinä siltikin ajaa ihan yhtälailla.

Jos portti on kiinni, niin jos siihen on oikea syy, niin saa ollakkin kiinni. Esimerkiksi torstaina sen huomasi, että rata oli vielä sen verran pehmeä pinnan alta, että jalka meinasi upota siihen. Joten kengän tekemiä kuoppia sinne syntyisi vähän liikaakin, jos siellä nyt jengi juoksee tai esimerkiksi pikkupojat menevät ajelemaan polkupyörillään tms. Joten siinä mielessä portin lukitsemiselle oli kyllä ihan syytäkin.

Vaikka kuoppaisesta radasta tykkäänkin, niin polkupyöränurat ja kävelystä aiheutuneet kuopat ovat asia erikseen, kuin mitä auton ajamisesta syntyvät rouheet.

Uskoisinkin että tuo oli lukitsemisen taka-ajatuksena, että annetaan radan hieman vielä kovettua. Kun vaikka pinta näyttääkin hyvältä ja kuivalta, se on sen "kuoren" alta vielä aika mössöä osittain.

Pitkä avautuminen, mutta minkäs teet kun kipeänä ollessa kotona on liikaa aikaa  :grin: Koko tekstin pointti? Älkää nyt hyvät aikuiset miehet alkako kyräilemään, vaan pidetään homma sellaisena, mitä aikuisten miesten luulisi osaavan, eikä mennä akkamaisuuksiin  :evil:

13
Ehkäpä jos ei oltais nähty yhtä parkkisella pyörähtämistä ku kerätään kivii niin vois toi rata ol aukikin  :smiley:

Oliks siel radalla muuten mitään haravan tyyppisiä, tai harjaa tms, millä sais sutia ne kivet siit pinnasta pois nopeesti?

14
Mites muuten, pääseekö viikonloppuna päristelemään, vai onko portti lukittu?

15
Koskas Ulvilan ulkorata avautuu?
Tekis mieli tulla Slässiä paiskoon. :smiley: :cool: :smiley:

Odotellaan nyt ainakin pyöreästi kuukausi tai ehkä enemmänkin, ilmoista riippuen. Rata ei kuivu ihan hetkessä talven jäljiltä.

16
millo toi ulvilan ulko-rata avataan?
alko tekee mieli päästellä ulko-ratalla. :huh:

Ei taida ihan ilmat sallia vielä pitkiin aikoihin... Märälle radalle ei sovi mennä radan pintaa ruopimaan rikki.

17
Mites muuten, tulisko radalle jotain semmosta "möykkyistä" osiota, jostain matalista mollista tms? Ettei sitten liian tasaseks mene ajelut. Vain ehdotus toki, mut olishan se hauska jos radalla olis jotain vähän joustoakin kuormittavaa elementtiä, muuta kuin pelkät pomput  :laugh:

18
Paimentolais-mattoo !!!!!

Aika rohkea poika on se joka edes ehdottaa mattoja,rata kumminkin sijaitsee vanhassa teollisuuskiinteistössä 3 kerroksessa(alas pitkä matka)

Lattialla on,oisko linoleum? oikea termi,30x30 muovimattoa.

Tasamaa radalle matot kuuluu.



mä ehdotan matoja nimittäin kun olin siinä Rckaupan liikkeessä ja olin saanut korjattua auton
kun lähdin testaamaan niin kun käänsin renkaita ja ajoin ympyrää niin hetken päästä auto pyöri melkein
paikallaan. eli ilman mattoja radalla tulee olemaan tosi liukasta






siis uuteen sisä crossi rataan :tongue:

Uskaltaisin väittää ettei mattoja tulla näkemään krossiradalla. Jos turistirata sinne joskus tulee, niin se on asia erikseen, mutta krossille tuskin päällystettä tulee.

19
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 05.12.15 - klo: 02.00 »
Hyvin sujui kaupat ostajan alaa kanssa  :azn:

20
Olikos sinne siis tarkoitus tehdä myös turisteille tasainen rata myös vai pelkästään correille ja buggyille rata?

T:Mikko

Kuulemma jossain vaiheessa on ollut sunnitelmissa turismillekkin sopiva rata, mut se ilmeisesti sitten kun on kauppa asettunut kunnolla uomiinsa ja crossilla rusikoitu  :tongue: Varma en ole, mutta suunnitelmissa näköjään.

21
Loistava profiili! Tollasta vois olla aika muikea päästellä...

Ja joo, toi "Pöytänurkka" heittää autot väärään paikkaan, mutta vain väärin ajettaessa. Ja toisaalta U-käännökseen harvemmin lasetellaan ihan täysillä, joten nopeus tossa kohtaa oikein/kohtuullisesti ajaessa on niin pieni ettei pitäis lentää kyllä pääsuoralle...

Kannatetaan, isosti!

-Jykä

Juu tosi, ei uukkariin täysiä ajeta. Ehkä piisaa pieni aita suojaksi, jos tulee tiukat väännöt pöydän päällä ja hiukan kaveria tuupataan kyljestä pois tieltä  :roll: Mut niinkun myös ite totesin, näyttää pätevältä.

Tonne vasemman puolen alitukseen ilmeisesti tulee joku vaneri tms seinusta, eli ei mitään putkea mistä auto helpommin pyörähtää päin reunaa? Tällä meinasin siis, että ei jäisi kolari yms tilanteessa auto tuonne alle "jumiin" vaan liukuisi paremmin näkösälle/nostettavaksi :)

22
Näyttää ihan pätevältä. Ainoa silmäänpistävä on tuo pääsuoran vieressä oleva pöytäpatti, se u-käännös, mistä autot kimpoilevat kyllä vastaantulevien puolelle (pääsuoran jälkeinen mutka oikealla). Jollei siihen jotain seinää tule, mikä sitten taas häiritsee näkyvyyttä?

No vain ajatus, sittenhän sen näkisi miten toimii valmiina  :tongue:

23
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT 2016 SÄÄNTÖKESKUSTELU
« : 02.11.15 - klo: 09.38 »
Pientä kyselyä noista turistiautojen koreista ja takasiivistä, toivottavasti nyt ei minua tästä ristiinnaulita, jos menee ihan ohi aiheen...  :tongue:

Turistiautoissa kun on nuo takasiivelle tarkoitetut "kohokkeet", mihin yleisesti siipi kiinnitetään, niin onko laillista leikata ne pois ja kiinnittää siipi ns. suoraan takakontin päälle, eli ettei siiven ja auton takapään väliin jää tuota jokusen millin ilmarakoa?

Nyt puhtaasti ihan siis teoriamielessä kyselen, enkä suinkaan ole vänkäämässä mitään sääntöjä vastaan  :laugh:

Mielestäni on laillista. Takasiiven osalta säännöissä sanotaan, ettei se saa olla kattolinjaa korkeammalla, siiven leveys ei saa ylittää auton leveyttä ja takaylitys saa olla muistaakseni maks 10mm. Lisäksi siiven päätylevyjen koko on rajattu. Noista tulkitsemalla, mikään sääntö ei siiven laskemista kiellä. Se, onko se sitten auton ajettavuuden kannalta viisasta, onkin kokonaan toinen juttu.

Asia selvä :) Juu en tuosta ajettavuudesta tiedä mahtaako mennä ihan pieleen sitten. On vaan yksi vähän piloille maalattu kori tuossa, jonka kanssa aattelin noin ihan testinä kokeilla. Toki jos täysin laiton olisi, ei testiä kannattaisi edes miettiä, kun saahan sitä omia ajojaan ajella vaikka puolikas bensakanisteri korina  :tongue:

24
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT 2016 SÄÄNTÖKESKUSTELU
« : 01.11.15 - klo: 19.45 »
Pientä kyselyä noista turistiautojen koreista ja takasiivistä, toivottavasti nyt ei minua tästä ristiinnaulita, jos menee ihan ohi aiheen...  :tongue:

Turistiautoissa kun on nuo takasiivelle tarkoitetut "kohokkeet", mihin yleisesti siipi kiinnitetään, niin onko laillista leikata ne pois ja kiinnittää siipi ns. suoraan takakontin päälle, eli ettei siiven ja auton takapään väliin jää tuota jokusen millin ilmarakoa?

Nyt puhtaasti ihan siis teoriamielessä kyselen, enkä suinkaan ole vänkäämässä mitään sääntöjä vastaan  :laugh:

25
kerpele että alkaa vituttamaan toi Kyosho-shopin toiminta. Kuukausia sitten tilasin mini-zetan ja siihen orionin laturin (+akut). Laturia ei näkynyt eikä kuulunut pitkiin aikoihin ja kun vihdoin sieltä alettiin vastailemaan, että kohta lähetetään, tuli postissa joku satunnainen merkitön laturi, jota ei koko Kyoshon sivuilta edes löydy...

Ei näköjään ole ihan tuulesta temmattua se palaute, mitä on kössin asiakaspalvelusta kuullut  :angry: Kunhan oikean laturin joskus saisin, jää kyllä ensimmäiseksi ja viimeiseksi tuon lafkan romuksi mitä omaan kämppään tulee.

26
Vapaa keskustelu / Vs: Pienet kysymykset ja neuvot.
« : 14.10.15 - klo: 08.49 »
Tietääkös joku, mistä löytyisi ulkohalkaisijaltaan olevaa 70mm muoviputkea? Ei siis letkua tai muuta pehmeää höttöä, vaan esim viemäriputken tyyppistä, mieluiten mustaa.
LVI liikkeistä varmaan lähtisin itse kyselemään..  :undecided:

Noista tulikin selattua, mutta mokomista tuntuu löytyvän vain 75mm paksuista "vakiomittaa" :( Googlen hautkin ottivat vesiperät, joten jos jollakulla on joku "erikois"mesta tiedossa, mistä 7kymppistä löytyisi... Etran tekniset-muovit osuuskin näytti ihan muita lukemia, kuin tarvitsemaani.

27
Vapaa keskustelu / Vs: Pienet kysymykset ja neuvot.
« : 13.10.15 - klo: 18.35 »
Tietääkös joku, mistä löytyisi ulkohalkaisijaltaan olevaa 70mm muoviputkea? Ei siis letkua tai muuta pehmeää höttöä, vaan esim viemäriputken tyyppistä, mieluiten mustaa.

28
Eurorc.com / Vs: Anna Palautetta EuroRC:n toiminnasta
« : 08.10.15 - klo: 19.12 »
En tiedä tuliko oikeaan osioon, mutta kyselisin että saakohan teidän kautta näitä Etronixin harjallisia moottoreita lukemilla 60T ja 70T? Eli siis tämä http://fi.eurorc.com/product/11708/etronix-sport-tuned-modified-brushed-motor---50t mutta isommalla lukemalla  :smiley:

29
Vapaa keskustelu / Vs: rc-vene keskustelu
« : 01.10.15 - klo: 13.39 »
No nyt vasta hokasin tämän veneketjun, joten laitankin servokysymykseni tänne tuolta yleiseltä puolelta...  :smiley:

Osaakos joku sanoa, ovatko nuo purjeveneiden "vinssi"servot sellaisia, mitkä kiertävät vaikka sen 2 täyttä kierrosta (tai edes 360 astetta) eivätkä palaa "nollapisteeseen" normi autoservojen tapaan, kun ohjaimesta palauttaa tikun keskelle, vaan jäävät niille sijoilleen kunnes taas tikusta antaa komennon pyöriä?

Toivottavasti nyt joku saa selvää mitä tarkoitan  :tongue:

Elikkä kun tuommoisella olisi tarkoitus hoitaa panssarivaagenin tornin käännös, niin normiservo ei tule kysymykseen, kun en nyt tohdi lähteä rikkomaan normiservoa yrityksenä saada siitä jatkuvasti kiertävä...

Lisäksi, mikäli tuommoinen veneservo ajaisi asiansa, niin eikös se tikkuradiostakin ole yksinkertainen operaatio säätää servon kiertonopeudeksi riittävän hidas liikee (siis toki jos ohjaimesta nuo säädöt löytyvät)?

30
Yleinen keskustelu / Vs: Servot
« : 01.10.15 - klo: 08.46 »
Osaakos joku sanoa, ovatko nuo purjeveneiden "vinssi"servot sellaisia, mitkä kiertävät vaikka sen 2 täyttä kierrosta (tai edes 360 astetta) eivätkä palaa "nollapisteeseen" normi autoservojen tapaan, kun ohjaimesta palauttaa tikun keskelle, vaan jäävät niille sijoilleen kunnes taas tikusta antaa komennon pyöriä?

Toivottavasti nyt joku saa selvää mitä tarkoitan  :tongue:

Elikkä kun tuommoisella olisi tarkoitus hoitaa panssarivaagenin tornin käännös, niin normiservo ei tule kysymykseen, kun en nyt tohdi lähteä rikkomaan normiservoa yrityksenä saada siitä jatkuvasti kiertävä...

Lisäksi, mikäli tuommoinen veneservo ajaisi asiansa, niin eikös se tikkuradiostakin ole yksinkertainen operaatio säätää servon kiertonopeudeksi riittävän hidas liikee (siis toki jos ohjaimesta nuo säädöt löytyvät)?

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 22