Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Ruusperi

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 11
1
Yleinen keskustelu / Vs: RC10 oma Discord kanava?
« : 04.01.24 - klo: 12.49 »
Discord on auki muutenkin tieokoneella päivisin, niin pistin rc10.fi kanavan/palvelimen pystyyn.

https://discord.gg/aqGCWsdk

Linkki vanhenee 7 päivässä ja lienee parempi näin, ettei kanava täyty boteista tms. yv:llä voi kysellä linkkiä jatkossa.

2
Laitoin siivousfirman työnjohtoon viestin, että käyttäisivät jatkossa meidän imureita turffin imuroinnissa. Samalla tilasin yläkerran wc tiloihin kertaluonteisen siivouksen koska kiinteistö ei ole vieläkään useista kyselyistä huolimatta saanut sovittua tilojen siivousta hoidettavaksi.

Terveisin,
Aapo Koro / pj

3
Tulokset / Vs: Maastosarja 2023 SM -Lopputulokset
« : 29.08.23 - klo: 10.44 »
Kiitos järjestäjille - toivottavasti saadaan lisää kuskeja seuraavalle kaudelle.

4
Onkohan kukaan tietoinen saako Hakkilan Klubiradalla ajaa isommalla akulla kuin 2S jos tehoa pienentää esimerkiksi ohjaimesta?

Tieto löytyy kerhon nettisivuilta, ei saa. Tattarisuo on oikea paikka ajaa 3s tai 4s tehoilla radalla, isompi rata soveltuu paremmin isommille tehoille.

https://www.fullspeedrc.fi/hakkilan-sisaradat

KLUBIRATA

Klubirata on tennismatolla oleva rata joka soveltuu lähes kaikille autoille ja kuskeille. 1/10 ja 1/8 monsterit, SC autot ja buggyt toimivat esimerkiksi todella hyvin. Radalla saa ajaa vain 2s lipo-akuilla sekä nimh-akuilla. Rata soveltuu kaiken tasoisille kuljettajille ja aloittelijat ovat radalla erittäin tervetulleita. Tule mukaan sisäratojen hauskaan maailmaan!

5
Koti-imuri oli provo, että saadaan laitteet kuntoon.

Huono läppä joka ei ainakaan tänne uponnut millään tavalla. No, se siitä.

Olen hallitukseen yhdeydessä imureiden osalta kun jotain tiedän luulevani niistä.

Saadun palautteen perusteella hankittu 1 kpl uusia imureita Hakkilaan, mallia NT30 Tact L.

6
Yleinen keskustelu / Vs: Jokamaaston RC (sähkö)
« : 27.01.23 - klo: 10.07 »
Traxxasin tuotteilla on laaja myyntiverkosto ja osien saatavuus lienee parasta mitä alalla on, varsinkin pidemmässä aikaikkunassa.

Paras lienee se auto, mikä on mukana  :cool: Stampede, slash ja 1/16 e-revo on omia suosikkeja mitä suosittelisin alkuun. Budjetin kasvaessa sitten tehokkaampia ja ehjät vanhat autot menee hyvin kaupaksi käytettyinä. Toki hyviä autoja on muillakin merkeillä ja se mikä eniten miellyttää omaa silmää on varmasti tärkeä valintakriteeri.

7
Ympärivuotiseen kisakäyttöön 1/10 sähkökrossi tai touring on molemmat hyviä valintoja. Touring kisoja on niin paikallisesti Vantaalla kuin ympäri suomea FinTrackTour sarjassa. Krossissa talvella paikallinen FORS sarja, muuallakin suomessa ajettava Winter Jumps sekä kesäisin Maastosarja.

Fullspeedin Hakkilan sisäradalla ajetaan viikkokisoja joka torstai erittäin matalalla kynnyksellä. Pihakäyttöön oikein mikään rata kisa-auto ei ole parhaimmillaan, poislukien tietenkin crawlerit. Suosituimmat luokat juuri nyt on 2wd krossi ja stock rekka.

Mutta varmasti 4wd 1/10 sähkökrossilla voi ajaa pihallakin ja vauhtia riittää. Sama auto toimii sisäradalla (putsauksen jälkeen) ja pääsee ajamaan kilpaa.

-Aapo / Fullspeed RC

8
Tulokset / Vs: Winter Jumps 3. Äänekoski 14.-15.1.2023
« : 16.01.23 - klo: 11.03 »
Kiitos vielä järjestäjille ja mukava että saatiin Kuopiosta kuskeja mukaan sarjaan.

-Aapo

9
Olemme paikalla Äänekosken Winter Jumps kisassa 13-15-.1.2022

Xray XB2 ja XB4 varaosat mukana Aapolla.

Nähtävillä myös uudet '23 vuosimallin autot.

10
Pyöriikö krossiradalla viikkokisat torstaisin tällä hetkellä?

Pyörii, edellisissä kisoissa taisi olla syyskauden osallistujaennätys, yli 20 kuskia. Aina ajetaan vaikkei jokaisesta kisasta ole erikseen ilmoittelua eikä minimikuskimäärää ole.

11
Olisiko "mestareilla" mahdollisuutta linjata about pidotusaikoja ja eturenkaiden osalta myös pidotusleveyttä, niin pääsisi oikealle hehtaarille heti alusta alkaen?

Paketin mukana tulevilla renkailla ei tarvitse pitoainetta ollenkaan Hakkilassa omien kokemusten perusteella, jos jotain haluaa kokeilla niin taakse sisimmäinen nappularivi, mutta yhtään enemmän niin alkaa nousemaan tosi helposti kahdelle renkaalle.

12
Tänään rata oli liukas ja pito epätasainen ja ajaminen oli lähinnä selvytymistä, ei millään tavalla mielekästä. Kierrosajat selvästi hitaamipia kun edellisellä kerralla kun pito oli mitä oli, siitä huolimatta kova rengaskuluma yllätti joka oli samaa luokkaa kun turffilla.

Toinen mikä hämmästytti oli auton ja renkaiden likaisuus, erän jälkeen kun mekkasi niin kädet oli mustana kuin mattoluokissa. Tästä syystä kysyin onko renkaiden pidotuksesta, kovasti toisilla kumit vinkuu jopa linjan ulkopuolella.

Miten rataa on tarkoitus huoltaa että pito pysyy tasaisena sekä vertailukelpoisena kerrasta toiseen?

Olisin näistä asioista kysynyt muilta kuskeilta mutta kovin on vähäisesti kuskeja isoon ääneen himotulla betoniradalla.

Rataa huolletaan tällähetkellä noin kerran viikossa ja kuten jo aiemmin tuossa todettiin betoniradalle on tyypillistä, ettei pito ole joka päivä ihan samanlainen, mikä on osa liukkaan pinnan viehätystä.

Hakkilan säännöissä mainitaan siitä, että asiat tapahtuvat talkoilla. Radan siivous on merkittävin osatekijä auton likaantumisen estämisen kannalta.

Eli harrastajat siivoavat toisia harrastajia varten radan pyyteettä ja ilman korvausta talkoilla. Tämä tapahtuu useimmiten torstaisin puolen päivän jälkeen, ennen viikkokisoja. Jos ajankohta ei sovi ja haluaisi osallistua yhteisen hyvän tekemiseen, niin siivota voi esimerkiksi imuroimalla varikkoaluetta, mikä edesauttaa siihen, ettei pölyä leijaile niin paljoa radoille.

Et maininnut millä renkaalla ajoit, mutta väittäisin betonin kuluttavan rengasta merkittävästi vähemmän kuin turffi ja varsinkin renkaan nopeus (minipin ja honeycomb) pystyy huomattavasti pidempään samanlaisena vrt Minidart turffilla.

13
Kilpailijoiden kanava / Vs: Maastosarja 2023 speksailut
« : 12.09.22 - klo: 18.10 »
Itse pidin Hyvinkään ja Vaasan kisasta, vaikka savella ei pääsekään treenaamaan. Toki Suomen kesä on hankala ja turffi mahdollistaa myös kevyellä sateella ajamisen. Pintojen puolesta oma mielipide on se, että kumpikin käy oikein hyvin.

Harmillisesti kuluvan kauden aikataulut muuttuivat ja kärkikuljettajat eivät voineet sen vuoksi ajaa voitosta - se siis ainakin oli huonoa, että osa kisoista oli päällekkäin kv kisojen kanssa ja kisojen määrää vähennettiin kesken kautta.

Ajoformaattiin toivoisin muutosta, nykyinen "ajetaan koko päivä aika-ajoja ja väsyneenä illalla kilpaa" ei ole mielestäni paras tapa harrastaa tai kilpailla. Varsinkin kun säännöt mahdollistaa perjantaitreenin, olisi mielekästä vähentää treenit yhteen ja aika-ajo kahteen kierrokseen. Näin päivän pituus saataisiin huomattavasti fiksummaksi ja pitkät kisamatkat hieman inhimillisemmäksi.

Kisaterveisin,
Aapo Koro

14
Betonikrossia

Kuten kevään tiedotustilaisuudessa kerrottiin, ajetaan syyskausi Hakkilassa betonikrossia kilparadalla. Muutos aloitetaan 22.8. kello 16:00 ja talkoolaisten määrästä riippuen valmista tulee joko samana iltana tai myöhemmin viikolla, kuitenkin viimeistään torstaikisoihin.

Talkoisiin ei tarvitse erikseen ilmoittautua, kerho tarjoaa virvokkeita.

Terveisin,
Aapo

15
Kohta kuukausi mennyt eikä uutta päivää ole vielä julkaistu?

16
Oltiin porukalla Eskilstunassa 2017 PM kisoissa ja voin kyllä kehua puitteita ja järjestelyjä. Kannattaa katsoa laivojen aikataulut niin ettei tule kiire finaalipäivänä.

17
Yle Areenan linkki kisaan täältä: https://areena.yle.fi/1-62580018

18
Xray / Xray X4 1:10 Touring auto
« : 10.05.22 - klo: 23.49 »
Pitkän ja menestyksekkään T sarjan touring auton korvaaja X4 alkaa olla jo tuttu kotimaankin radoilla.

https://teamxray.com/x4/2022/en/

Merkittävimmät rakenteelliset erot aiempiin malleihin on kolmiotukivarret ja iskareiden yläpäiden kiinnityspaikat.

Omat kokemukset on TSS luokan puolelta ja auto on erittäin kilpailukykyinen ns. suoraan paketista ainakin Hakkilassa, missä 23.4.2022 ajetun FTT kisan stanun sijat 1-4 meni X4 autoille.

Vinkit Hakkilaan stanuun:
Iskariöljyt kitti setupista poiketen 350cst ja takadiffiin 7k. Maavara eteen 4.8mm, taakse 5.0mm. Droopit 5,6 eteen ja poikkeuksellisen paljon, 4.2 taakse. Pidotus mighty gripillä (keltainen tai musta) tai mr33 taakse koko leveydeltä ja eteen puolet sisäreunasta. Wolverine kori niin alas kun saa ettei renkaat ota kiinni. Välitys 3,3 tienoille, esimerkiksi 47T pinjoni ja 80T spurri.

Aapo Koro


19
Millä radoilla on nyt kesällä tarkoitus pitää ajanotto toiminnassa?

Jos savirata valmistuu, niin miltä radalta ajanotto siirtyy ko. radalle?

Meillä on nykyään niin hyvä tilanne ajanottolaitteiden (Fullspeed 3, Hobbyfactory 1) suhteen, että kaikki radat saadaan katettua. Koska krossirata ei ole ajanoton suhteen ajankohtainen vielä hetkeen niin jatketaan nykyisellään, eli Hakkilassa kaikilla radoilla ja Tattarisuon asfalttiradalla on ajanotto. Palataan asiaan kun tarpeet muuttuu, eli käytännössä jos/kun Tattarisuon uusi krossirada on ajokunnossa.

Aapo Koro

20
Kiitos yhteenvedosta. Jos savea ei saa tuoda Lavankoon ja tämän kauden tontin vuokra on jo maksettu niin olisiko mahdollista talkoilla siirtää vanhalle turffiradalle jääneet turffirullat tarvittavat 50-100m ja rakentaa vuokratulle alueelle ensi kesäksi turffi krossirata? Uskoisin talkoisiin löytyvän vapaaehtoisia mikäli se mahdollistaisi ulkoradan ensi kesäksi?

Vanhat rullat eivät ole enää kerhon omaisuutta ja olen ainakin henkilökohtaisesti optimistinen sen suhteen, että jossain vaiheessa saadaan kunnollinen savirata.

21
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 03.05.22 - klo: 11.44 »
Tilanne on hyvä, piha on kuivanut ja rata ajokunnossa. Autolla pääsee siis varikolle. Ylläpitoa radalle aletaan tekemään tällä viikolla, lähinnä pesua ja pidotusta.

22
Bensa-autot / Vs: FG MINI 4wd CHALLENCE FINLAND 2022
« : 02.05.22 - klo: 11.38 »
Aapo Koro, numero 42

23
Mikä mahtaa olla Hyvinkään kisan tilanne?

24
Buffassa tarjolla leipää ja lihapiirakkaa täytteillä ja kahvit ja muut mitä on.

Sitten on tarjolla menu joka sisältää hintaan 14€

-Kokopäivä kahvin tai teen ja keksit
-Aamiais leivän
-Täytetyn Lihapiirakan
-Iltapäivälle leivän ja jäätelön

Lisäksi vallitsevan koronatilanteen vuoksi suosittelemme vahvasti maskin käyttöä vähintään ajajakorokkeella yhteisen hyvän nimessä.

25
Touring luokkien jakaminen kahtia on hazardia 10 ilmoittautuneella, jos/kun osa jää pois niin toiseen erään jää liian vähän nostajia.

Siirretään GT-12 kierroksen ensimmäiseksi eräksi niin Janne ehtii ajaa molemmat luokat - uudet aikataulut tulee myöhemmin tänään tarjolle.

Tervetuloa kisaamaan,
Aapo

26
Talkoot: Betoniradan muutos turffille

Alunperinkin väliaikainen betonirata muutetaan takaisin turffi pinnalle 13.6. kello 12:00 alkaen. Tarjolla virvokkeita ja reipasta kuntoilua.

Terveisin Aapo ja Kimmo

27
Turffiradalla talkoot sunnuntaina klo 10 alkaen


Betonitalkoot:

-Nostetaan hyppyrit ja letkut syrjään
-rullataan turffit seinustalle
-pestään lattia koneella
-tolua pintaan
-tehdään uusi profiili
-ajetaan loppupäivä

Paikalle tarvitaan heti aamuun lihasvoimaa turffien rullaamiseen ja kamojen siirtelyyn. Tarjolla virvokkeita, kahvia ja pullaa.

28
Betonikrossia!

Se on totta - yleisön pyynnöstä turffirata muutetaan määräaikaisesti huhtikuun ajaksi betonille jonka jälkeen rullataan turffit takaisin. Suositeltu rengas honeycomb, tästä on "varoitettu" kauppoja, myös 70% kulunut minipin ja 80% kulunut minidart toimii.

Radan muutos toteutetaan 28.3. sunnuntaina betonille ja palautetaan takaisin turffille vappuhulinoiden jälkeen sunnuntaina 2.5. 

Radan siivous joka lauantai, pidotus tarpeen vaatiessa betonivastaavien toimesta.

Terveisin,
vpj Aapo

29
Kilpailukutsut / Vs: Kilpailukutsujen lukitseminen
« : 24.11.20 - klo: 01.17 »
Muutamankin kisakutsun tehneenä niin isoihin kylätason kisoihin kuin pieniin SM-kisoihin, varsinkin viimeaikoina on mietityttänyt kanssa harrastajien motiivit kirjoituksiensa takana.

Miltei kaikkiin kisakutsuihin mitä minä olen viimeaikoina nähnyt on kirjattu melkoisella tarkkuudella erilaiset varotoimet ja ohjeet.

Silti tuntuu että pieni porukka hakemalla hakee vielä jotain kulmaa tai aihetta joka luettuna tuntuu "minä vaadin että kilpailunjärjestäjä tekee minun puolesta asian x" asenteella kirjoitetulle, sen sijaan - että huolestuneet harrastajat ottaisivat suoraan yhteyttä kisajärjestäjään ja tarjoaisivat apuaan harrastamisen, kisan ja kilpailemisen edistämiseksi.

Ainakin henkilökohtaisesti nämä kirjoitukset ja asenteet laskevat motivaatiota järjestää kilpailuita, se tietenkin avaa muille mahdollisuuden tehdä asioita paremmin ja toivottavasti tekijöitä löytyy.

Ja jos sattuu käymään niin että kilpailu mihin voisin päästä kilpailemaan järjestetään paikassa mistä en henkilökohtaisesti pidä, tai epäilen järjestelyjen laadukkuutta niin teen henkilökohtaisen päätöksen ja käytän aikani jotenkin muuten kuin arvostelemalla asiaa julkisesti kisakutsussa.

Mutta!

Sen sijaan varikolla kuulee usein kiitoksia siitä, että joku jaksaa kaikesta kritiikistä huolimatta järjestää muille tapahtumia samalla keräten rahaa kerholle millä mahdollistetaan harrastuspaikka tai esimerkiksi uusia mattoja/tarpeita. Valitettavasti nämä positiiviset kommentit - joita on huomattavasti enemmän, eivät päädy tänne foorumille ja nuo kriittiset viestit jäävät ainoaksi julkiseksi "tiedoksi" tänne uusien harrastajien löydettäväksi.

Vaikka ehdottomasti kannatan ylipäänsä keskustelua ja meidän pienen harrastuksen julkisuutta, niin tässä asiassa kannatan Samin aloitusta kisakutsujen rauhoittamisesta/lukitusta, silläkin uhalla että jotain asiaa saattaa kaksi henkilöä kysyä samanaikaisesti yksityisviestillä.

Kisaterveisin,
Aapo Koro
Fullspeed RC vpj


30
Olemme paikalla Joensuun Summer Jumps kisassa 13.6.2020

Xray XB2 ja XB4 varaosat mukana Aapolla.

Kesän aikana varaosat liikkuu ketterästi Vantaalla / Lavangossa - missä ajetaan myös tämän kesän kerta SM 1/10 krossissa.


Sivuja: [1] 2 3 4 ... 11