Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Deippa

Sivuja: [1]
1
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 05.09.17 - klo: 09.20 »
Ei sitten kovin paljon  :laugh:

2
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 05.09.17 - klo: 07.21 »
Jos ostais 2wd slashin varosiksi, niin kuinka paljon siitä passaa osat tähän nelivetoseen? Sähköt ny ainaki, mutta miten muu tekniikka?

3
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 22.08.17 - klo: 11.24 »
Muuten onkohan vaarana että myös moottori on ottanut kipeetä tässä hommassa että joutuuko senkin hommaamaan?

Tuosta alv+tulleineen reiluun 150e molemmat (ihanan halpaa)
http://www.ebay.com/itm/NEW-Traxxas-VXL-3S-Waterproof-ESC-Velineon-3500-Brushless-Motor-Combo-3350R-3S-/151957462212?epid=1376972349&hash=item23615edcc4:g:e9EAAOSwUrdZcilR

Ja toinen kyssäri että tuulettimia näkyy kans olevan tarjolla:
http://www.ebay.com/itm/Traxxas-Velineon-VXL-3s-ESC-Cooling-Fan-Slash-Rally-Bandit-Stampede-Cars-3340-/131536326298?epid=2117402661&hash=item1ea02d0e9a:g:xNoAAOSw2VJVfjBH
Olisiko syytä hankkia tämmöinen uudelle säätimelle, onko apua piharallissa? AJatuksena että toisiko lisäikää säätimelle kun ei käy niin lämpimänä...

4
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 22.08.17 - klo: 08.46 »
Poikien 4x4 Slashistä karkasi toimintasavut ilmeisesti nopeudensäädin vian takia myös 2s-akusta. Ainakin nyt tuo säädin savuaa jos kytkee akun. Kuvassa näkyy mustaa sekä alareunan ohuiden johtojen lähdöstä ja savu pyrki ulos jäähdytysritilän oikeasta reunasta.

 

Eli se säädin on siis entinen. Oli vika alunperin säätimessä tai sitten akussa.

Uusi VXL-3S näyttää maksavan ainakin RCM:llä niin paljon ettei tule kauppoja. Ebaysta puoleen hintaan tulleineen. Löytyykö keltään ylimäärästä edukkaasti? Tai mitä muuta halvempaa siihen voisi ajatella tilalle? Tilalle tulevan pitäs kyllä sitten mielellään olla sellanen plug-and-pray tyyppinen ratkaisu kun ei juuri ole tarvinnut näihin säätimiin aiemmin perehtyä. Vedenkesto olis poikaa koska autolla ajellaan myös talvella. Moottori on siis vakio, kuten muutkin vermeet ja nyt on ajettu 2s akuilla, mutta joskus myös 3s.

Muutenhan tämä slashi on kestänyt loistavasti myös väärinkäyttöä 7- ja 10v-kavereiden ajoissa jo pari vuotta  :grin:

5
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 27.01.15 - klo: 13.35 »
Saako noita pusseja suomesta tai ylipäänsä muita vaihtoehtoja (ei siis välttämättä kotimaasta tarvi olla)?

Vaihtoehtoja taitavat olla kaupalliset pussit (Dusty, Outerwears) tai suojakuori (overtray). Itse päädyin lopulta omaan viritelmään: http://rc10.fi/index.php?topic=40607.msg574749;topicseen#msg574749. Kannattaa selailla tätä viestiketjua taaksepäin.

Suihkumyssy. Löytyy vaikka miten menevän näkösenä :D

Itseasiassa laitoin poikien kalsarit (120cm, siniset  :grin:, lahkeet lyhennettynä) suojaksi ja hyvin toimii sekin, kun ajosessiot ei niin pitkiä ole talvella että kankaan läpi hirveitä määriä kerkiäs sulaa vettä.

6
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 21.12.14 - klo: 09.14 »
Voi toki. Huomaathan että akku ja osa liittimistä ei sisälly joukkoon "sähköt". Haluatko altistaa ne vedelle?

Puuterilumi on taas melko harmitonta eikä juuri hidasta menoa.

Niin joo totta, mutta eilen pojat ajeli autolla ja oli tuota puuterilunta koko auto täynnä, joten siittä ei tosiaan näyttänyt olevan haittaa tällä kertaa. Mutta pitänee jotain suojaa hommata. Saako noita pusseja suomesta tai ylipäänsä muita vaihtoehtoja (ei siis välttämättä kotimaasta tarvi olla)?

7
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 19.12.14 - klo: 20.55 »
Eikös tämmösellä RTR slashillä voikin ajella turvallisesti myös talvella kun velineon sähköthän on vedenpitävät? Vai kerjääkö siinä kuitenkin vaikeuksia eli pitäskö sähköt kuitenkin jotenkin suojata?

Sitten oli näköjään toisesta etuiskarista jousikuppi tippunut, joten jos jollain on parempien vaihdosta jäänyt ylimääräsiä vakioiskareita/jousia ja niiden osia, niin voisin ostaa.

8
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 08.10.14 - klo: 20.59 »
Sitten ajelu päättyy aina välillä,  jolloin nopari vilkuttaa punaista kuin akku jännite vähissä. Akku irti ja takas kiinni ja meno jatkuu kuin ei mitään vikaa, jonkin aikaa  (siis muutaman minuutin). Täydessä akussa oli 12,5v, eka kerran katkaisi jossain hieman alle 12v ja lopulta monen akun irrotus ja ajokerran jälkeen  jännite oli 11,4v, jolloin ei liikkunut tallista kuin muutaman metrin ja meni jo puolitehoille akun vähyyden takia ennen pysähdystä. Paljonko tuo turvakatkaisu Voltti-raja pitäisi olla, kun manuaalista en sitä löytänyt?

Jos akku on huono tai huonokuntoinen, voi jännite laskea hetkellisesti niin alas että lipo cutoff laukeaa. Jännite nousee siitä hiljalleen. Itse olen kytkenyt lipo cutoff -ominaisuuden pois päältä juuri tuosta syystä.

Tähän mun aiempaan ongelmaan löyty kyllä ratkaisu "uudesta" akusta. Nuo aiemmin käytössä olleet oli zippyn 3s 5000mah 20C, ja autohan vaati periaatteessa 25C, joten saattoi hyvinkin johtua nuo katkot ihan vaan tuosta vms:n mainittemasta syystä. Ostin käytettyinä pari gens acen 2s 6000mah 60c(?) akkuja, niin sellasella kesti tänään ajaa huomattavasti pitempään ku aiemmilla akuilla kertaakaan. Jopa niin pitkään että pojilla loppui kiinnostus ennen akun loppumista vaikke se ollut edes täyteen ladattu  :cool: ja vauhditkin oli nyt 2s akuilla sopivammat ilman lähettimen teippivirityksiä. Toivottavasti nyt pärjätään taas pitkään ilman suurempia ongelmia  :azn:

9
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 02.09.14 - klo: 07.39 »
Jos akku on huono tai huonokuntoinen, voi jännite laskea hetkellisesti niin alas että lipo cutoff laukeaa. Jännite nousee siitä hiljalleen. Itse olen kytkenyt lipo cutoff -ominaisuuden pois päältä juuri tuosta syystä.

Hmm tosiaan, tästä olikin yhden auttajan kanssa YV puolella puhetta. Autossa nimittäin oli meille tullessa päällä nimh asetukset, jolla ajeltiin pari kertaa, ennenkuin sattui manuaalista tämmönen kohta silmään (mutta lopetin poikien ajot kun vauhti alkoi hyytymään ettei vedettyä akkua silti totaalisen loppuun eli jännitteitä kovin alas). Vaihdoin sitten tuon vihreän valon palamaan eli Lipo asetukset. Eikös tuossa kuitenkin ole vaarana polttaa nopari jos ajaa ilman tuota suojamoodia?
Ja on se toiminut tuolla lipoasetuksella muutaman kerran ok.

Mutta ehkä tässä olisi järkevintä aloittaa uusien palikoiden hommaaminen akusta. Eli mikä (ja mistä) olisi hyvä ja halpa (tottakai :grin:) piharalliin kelpaava mahdollisimman pitkäkestoinen 2s akku? 2s varmasti riittää kun eikös sillä tule vähän pienemmät vauhdit? Ja mikä se tuo toinen C arvo akuissa oikein on ja lähinnä mitä sen pitäisi tämmöiselle autolle olla?

10
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 01.09.14 - klo: 20.38 »

Iskarit lähinnä vain vaimentavat, auton nostaminen ylös on enemmän jousien hommaa. Jos jousi näyttää olevan kunnossa niin kannattaa katsoa estyykö auton nouseminen teleskooppivarsien jumiutumisesta johtuen.

Öljyt kannattaa vaihtaa ainakin jos vanhat ovat tulleet ulos.

Rupesin tuon innoittamana tutkimaan tarkemmin ja purkamaan kun toinen puoli tuntui jumittuvankin ylös. Vetari liikkui kuitenkin hyvin joten sitten huomasin että kyllä se on iskari joka jumittaa. Eikä ihan kauaa tarvinnut sitä tutkia ku huomasin että iskarin varsi oli hieman vääntynyt. Oikasin ja pojat pääsi taas ajamaan. Löysin vielä manuaalista (kun älysin vinkin perusteella kattoa) että etusten iskariöljy on tehtaalta tullessa ollu 40w ja taka 50w. Hommaanpa sitten tuommoisia tulevaa tarvetta varten.

Sitten ajelu päättyy aina välillä,  jolloin nopari vilkuttaa punaista kuin akku jännite vähissä. Akku irti ja takas kiinni ja meno jatkuu kuin ei mitään vikaa, jonkin aikaa  (siis muutaman minuutin). Täydessä akussa oli 12,5v, eka kerran katkaisi jossain hieman alle 12v ja lopulta monen akun irrotus ja ajokerran jälkeen  jännite oli 11,4v, jolloin ei liikkunut tallista kuin muutaman metrin ja meni jo puolitehoille akun vähyyden takia ennen pysähdystä. Paljonko tuo turvakatkaisu Voltti-raja pitäisi olla, kun manuaalista en sitä löytänyt?

11
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 01.09.14 - klo: 07.29 »
Todellinen newbie kyselee:

Hommasin pojille vähän käytetyn 4x4 slashin ja kesällä on muutama akullinen ajeltu pihalla. Nyt kuitenkin pari viimesintä kertaa ajelu jää tosi lyhyeksi kun auto lopettaa parin minuutin ajon jälkeen liikkumisen. Autossa vilkkuu punainen valo ja virtoja ei saa napista poikki vaan on otettava akku irti.  Vilkkuminen on samanlaista kuin eka kerroilla oli akun loppuessa (manuaalia kun tavaa, niin vähäistä jännitettä ilmeisesti meinaa). Tuon jälkeen kun akun laittaa laturiin niin se kyllä alkaa näyttämään aika nopeasti täyttä. Lisäksi olen koittanut noparin nappia painamalla saada valittua 50% harjoittelumoden mutta kulkenu sen verran rajusti että ohjaimesta teipillä estetty täyskaasun painaminen että se tuskin on kovin kuumaksi edes päässyt, vai voiko se kuitenkin ylikuumeta? EDIT: Sähköt on vakiot velineonit.

 Auton mukana tuli 2 akkua 3s 5000mAh ja laturina on skyrc laturi jossa valittavissa 1, 2 ja 3A latausvirraksi. Kokeiltua sekä 1 että 3A latausta (mikä muuten paras vaihtoehto noille akuille?).

Eli onkohan vika autossa, akuissa vai kenties laturissa? Eka kerrat toimi kyllä mainiosti, mutta tokikaan mulla ei ole tietoa akkujen iästä. Laturi oli kuitenkin lähes uusi.


Sitten toinen ongelma. Etupään iskarit kuoleentuu niin ettei jaksa nousta ylös enää. Eli pitääkö noihin iskareihin vaihtaa öljyt kuinka usein? Ja minkälaista öljyä pitäis hommata ku näyttää olevan tarjolla aika monella wt lukemalla? Entä mitä muuta iskareille tarvii tehä ku vaihtaa öljyt?

Entä mitäs muuta huoltoa nämä tämmöset autot kaipaa? Ajon jälkeen olen paineilmalla puhallellu roskat pois ja käytin kerran renkaatkin pois että sai sinne kiertyneet heinät pois. Tarviiko jotkut paikat rasvata tms?

Entä mistä halvimmalla saa uuden muovikopan? Näyttää olevan kulutustavaraa.

Näihin aloittelijan kysymyksiin kun joku viitsisi vastata vaikka edes linkittämällä ketjuja mistä tietoa löytyy niin olisin kiitollinen.

12
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 31.08.14 - klo: 21.15 »
Todellinen newbie kyselee:

Hommasin pojille vähän käytetyn 4x4 slashin ja kesällä on muutama akullinen ajeltu pihalla. Nyt kuitenkin pari viimesintä kertaa ajelu jää tosi lyhyeksi kun auto lopettaa parin minuutin ajon jälkeen liikkumisen. Autossa vilkkuu punainen valo ja virtoja ei saa napista poikki vaan on otettava akku irti.  Vilkkuminen on samanlaista kuin eka kerroilla oli akun loppuessa (manuaalia kun tavaa, niin vähäistä jännitettä ilmeisesti meinaa). Tuon jälkeen kun akun laittaa laturiin niin se kyllä alkaa näyttämään aika nopeasti täyttä. Lisäksi olen koittanut noparin nappia painamalla saada valittua 50% harjoittelumoden mutta kulkenu sen verran rajusti että ohjaimesta teipillä estetty täyskaasun painaminen että se tuskin on kovin kuumaksi edes päässyt, vai voiko se kuitenkin ylikuumeta?

 Auton mukana tuli 2 akkua 3s 5000mAh ja laturina on skyrc laturi jossa valittavissa 1, 2 ja 3A latausvirraksi. Kokeiltua sekä 1 että 3A latausta (mikä muuten paras vaihtoehto noille akuille?).

Eli onkohan vika autossa, akuissa vai kenties laturissa? Eka kerrat toimi kyllä mainiosti, mutta tokikaan mulla ei ole tietoa akkujen iästä. Laturi oli kuitenkin lähes uusi.


Sitten toinen ongelma. Etupään iskarit kuoleentuu niin ettei jaksa nousta ylös enää. Eli pitääkö noihin iskareihin vaihtaa öljyt kuinka usein? Ja minkälaista öljyä pitäis hommata ku näyttää olevan tarjolla aika monella wt lukemalla? Entä mitä muuta iskareille tarvii tehä ku vaihtaa öljyt?

Entä mitäs muuta huoltoa nämä tämmöset autot kaipaa? Ajon jälkeen olen paineilmalla puhallellu roskat pois ja käytin kerran renkaatkin pois että sai sinne kiertyneet heinät pois. Tarviiko jotkut paikat rasvata tms?

Entä mistä halvimmalla saa uuden muovikopan? Näyttää olevan kulutustavaraa.

Näihin aloittelijan kysymyksiin kun joku viitsisi vastata vaikka edes linkittämällä ketjuja mistä tietoa löytyy niin olisin kiitollinen.

13
Aloitteluun tarttis nopeutta rajoittaa, niin voiko mitä tahansa moottoria/nopeudensäädintä rajoittaa ohjelmallisesti (jollain kapulalla?) vai onnistuuko säätäminen/rajoittaminen vain joillakin tietyillä säätimillä?

14
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 05.11.13 - klo: 08.30 »
Joulupukin asialla tässä etsiskellään ekaa oikeaa RC-autoa pojille 4/-7v (ja iskälle). Eli tuosta tämä sitten lähti: http://rc10.fi/index.php?action=profile;area=showposts;u=15418

Ajokiksi päätyi tuttavien suosituksesta SC luokan auto. Hintaluokkana koitin pitää tuota 200e koko lystille, mutta ei näytä oikein siihen hintaa saada kaikkea vaikka käytettyänä katteliskin. Taustallahan tuossa on sekä se fakta että raha ei kasva puussa ja toisekseen ei ole varmuutta kiinnostaako koko homma muitako iskää (enkä määkään yksikseen kehtaa ajella), joten ajot voi jäädä alkuvuosina vähiin. Jokatapauksessa ajopaikka on oma piha (sora/nurmi), tuskin mikään rata. Autoista hakuun valikoitui aluksi tunnetuimmat(?) sc-autot Slash ja Asson SC10 RTR-paketteina. Nyt tuossa tarjolla on ollut toki muitakin merkkejä.

No nyt kuitenkin useamman tarjotun paketin myyjien avustuksella tieto on lisännyt tuskaa siihen malliin että harjattomat paketit ei toimi kovin pitkään.

Onko seuraavissa autoissa jotain erityistä eroa, muutako osa on harjallisilla moottoreilla ja ei tule kestämään, mutta samoja kun on käytettynä tarjottu, niin niissähän on tämä ongelma "korjaantunut". Eli onko näiden autojen perusrakenteessa tai varaosien saannissa selkeitä eroja? Kestävyys? Yleisyys? Tuo harjattomuus on suurinpiirtein ainoa asia jonka näiden eroksi ite ymmärrän  :smiley:

HPI Blitz: esim http://viewitem.eim.ebay.fi/105833-HPI-Blitz-RTR-24ghz-Waterproof-Short-Course-Truck/350901559246/item

Asso SC10: esim http://viewitem.eim.ebay.fi/Team-Associated-SC10-RTR-Short-Course-Truck-Ready-Lift-AS7032/400477887664/item
Tähän lisäkysymys: Onko käytännössä mitä eroa SC10 ja SC10FT:llä

Durango DESC210: esim http://viewitem.eim.ebay.fi/Team-Durango-DESC210-RTR-2wd-RC-Short-Course-Truck-RED-SALE--TD102018/221299231824/item

Traxxas Slash esim: http://viewitem.eim.ebay.fi/TRAXXAS-Slash-RTR-TQ-24GHz-Short-Course-mit-Akku-Ladegert--58034/360779033105/item

Linkit on kaikki ebaysta esimerkin vuoksi ja muutamat pakettia tarjonneet tietävätkin mihin autoon mikäkin viittaa ja saa toki kommentoida eroavaisuuksia noihinkin. Nuista "hinnat alkaen" malleista ainoa harjattomalla moottorilla varustettu on DESC210.

Nopeuden rajoittamisesta kans ollut juttua, niin onnistuuko nopeuden rajoittaminen kaikista säätimistä/moottorista ohjelmallisesti vai vain tietyistä?

Jos hieman saisi apuja aloittelijan auton valintaan, niin olisin hyvinkin kiitollinen. Kuitenkin tavoitteena että kestäis sitten myös mahd pitkään.

15
Sähköautot / Joutaa POIS
« : 04.11.13 - klo: 18.53 »
Löysin oikeamman paikan kysymykselle yleiseltä puolelta...

Sivuja: [1]