Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Jema

Sivuja: [1] 2 3 4 5
1
Eise Losikaan vaikea huoltaa ole. Mulla on ollut: slash, asso ja losi nelkkucorreista. Asso oli suht sekava itselleni ja siksi vaihdoin Losiin. Asson huoltaminen muistutti paljolti mensan pääsykokeilta jos losi samalla taas aapisen lukemiselta. Slash voisi tossa vertauksessa olla värityskirja. Kaikissa autoissahan on sama päämäärä mutta vähän erillailla toteutettuna.

Ohjekirja, youtube ja nää maisterit täällä tekee susta pron ja purat autos alta tunnissa palasiksi ja toisella tunnilla takasin kasaan. Minäkin pystyn siihen  :cool: . Toisaalta eilen sain khz:n pohjalevyn jongalle, että voipi mennä kolmaskin tunti ja neljäskin asennusolut seuraavassa purussa, jotta saadaan taas suoraa menemään.

Ps. Nihm akut jättäisin kyllä kauppaan. Kaikki niistä alta kuukaudessa kuitenkin lipoihin siirtyy. Katkerana kerron kun joskus niihin latureineen parisataa tuhlasin ja parim viikon päästä 30eurolla myin veke.

2
Kait Ten-scte (2.0) pitänee suht nopsa auto olla kun lähes poikkeuksetta jenkkilässä maailman parhaat niillä voittekee kilpailuita. Loput onkin sitten kuskista kiinni  :smiley: .
Diffit on kyllä yhtä kuraa tässä autossa ja vetarit tuppaa murtua poikki sieltä nivelestä, mutta muuten kestää lähes mitä vain. Hyvä peli siis tälläselle seiniin ajelialle :cool:

Onkos vinkkejä noihin vetareiden kestävyyteen kellään? Olisiko esim Teknolla sopivia? Varsinkin edessä renkaille menevät vetarit sieltä päädystä (renkaan sisältä) poikkeilevat välillä.

4
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 05.04.14 - klo: 15.54 »
On kyllä jännää miten 160amppeerinen nopari kyykyttää akkuja 4wd corrissa. Jos purkivirta on alle 70c, niin akulla voi heittää vesilintua koska se vain kyykähtelee. Orionin akut onneksi pitäisi jaksaa(90c).Ensi kuussa olisi tulossa rapean hintaisia (140e) orioneita joissa olisi 100c    :lipsrsealed:

5
Radiolaitteet / Vs: SANWA MT-4
« : 03.04.14 - klo: 16.11 »
Polttis vastariakut sopivat suoraan (suorat, ei hump) Sanwa käyttää normi servo liitintä radiossa eli akussa pitää olla normi servoliitin.
Vastariakkuja saa varmaan jokaisesta suomen kaupasta mutta tässä esim toimiva vaihtoehto: http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-akut-ja-laturit-lahetin-ja-vastaanotinakut/lipo-rx-pack-2-3a-straight-2600mah-74v-eh-r05206

Lipoa en koskaan lataisi radiossa. Latauspiuhoja servolliitimillä ovat yleeisiä ja tulee monessa laturissa mukana uutena. Lipo kestää todella kauan radiossa eikä sitä tarvitse latailla monta kertaa vuodessa.

Kiitän ja kumarran.

6
Radiolaitteet / Vs: SANWA MT-4
« : 03.04.14 - klo: 14.47 »
Kai sitä voisi itsekkin tilailla mankkaan LiPon. Mikäs olisi sopivan kokoinen ja hintainen kotimaasta? Mieluiten vielä valmiilla liittimelläkin.

Pystyykö lipoa laitailemaan mankan omasta latausportista?

7
Ihan hyvältä rata tuntui ja ihan kuivakin oli.Radalla on vain todella paljon irtohiekkaa/savea. Mutkissa siis mennään lintassa ja pidosta ei tarvitse haaveilla   :cool:
Pitkän Tiksikauden jälkeen kuitenkin oli erittäin hauskaa.

Polttisrata näytti todella tasaiselta.

Ps. Tuleeko sähkisradalle muuten ponderivermeet vai ovatko vain kisoissa?

8
3.0.

Ja kuten sanoin niin tosiaan toimi usean tunnin moitteetta :/

Lisäys: Ongelma tunnistettu.. Kaksi akkua hajosi samana ajokertana. Nyt uusilla akuilla pelaa moitteetta ja vanhoilla Genssin ihanuuksilla pätkii heti.

9
Mikäköhän voisi olla uudessa orionin vortex pro noparissa vikana kun alkoi kesken ajojen auto hyytyilemään. Aluksi kaikki toimi hyvin, mutta yhtäkkiä kaikilla akuillani auto hyytyilee kesken ajon ja heti pienen paussin jälkeen tehoa on taas normaalisti.. Kaikki juotoksetkin näyttää hyviltä.

Listään vielä että käytössä on isoills yli 60c purkuvirroilla varustetut lipot. Näitä siis useampi eri merkkisiä, mutta tekee kaikilla samaa...

Noparin tuuletin oli huikea. Toimi 3mim ja pimeni  :angry:

10
Vapaa keskustelu / Vs: Suuri kännykkä keskustelu!
« : 31.03.14 - klo: 21.50 »
En ole täysin varma kun en heillä työskentele, mutta ei mun käsitykseni mukaan mitään rakettifyysikon tutkintoa tarvitse nuo hommat. Senkun laitat rimmaavaa työhakemusta sisään tarpeeksi usein :)

SCF huollon lisäksi ainakin Optima Service tekee noita hommia. Scf taisi olla Salossa ja Optima Helsingissä.

11
Heti kun omppuun sellaisen pdf readerin saa   :undecided:
Mulla on kännykän työpöydällä 5 eri pdf readeria näitä setuplappuja varten asenneltu aikoinaan.
Kaise pitää kohta siottaa pc koneeseen tai kaivaa laatikosta samsungin puhelin :grin:

12
Vapaa keskustelu / Vs: Suuri kännykkä keskustelu!
« : 31.03.14 - klo: 18.05 »
Ihan oikeassa olet ettei rootattu laite poista takuuta rautapuolelta. Ite työni puolesta en suosi ruutailuja sitten lainkaan  :sad: . Sanottakoon että juuri viimeviikolla yksi android nero esitteli hänen rootattua laitettaan ja olihan se ihan mahtavan tuntuinen käyttää kun "ammattimies" oli siitä tehnyt omanlaisensa. Eli jos vähän on perillä asioista eikä lähde ihan pelkkien googletusten perusteella puhelintaan säätämään niin saahan siitä vaikka miten hyvän tai sitten ostanee vaan sen Nexuksen tai Iphonen  :lipsrsealed:

Toisaalta Note3 on taas juuri kynän ja näyttönsä ansiosta kiinostavampi kun taas Nexus.. Nää on niitä elämän vaikeita päätöksiä  :azn:
nexus tuntui hetkellisen käytön jälkeen todella mainiolta. Jossen olisi Appleen aikoinaan tutustnut käyttäisin sitä itse. Juuri sen puhtauden takia.

Edit: Lisättäköön vielä että se on aika jännä kun vertailee näitä kolmea suurta (Noksu, iPhone, Samppa)
Eli mistä syystä laitteita huolletaan..
Samsung 80/100 laitetta tarvitsevat ohjelmiston täydellisen resetoinnin ja joissain tapauksissa piirilevyn vaihdon.. Syitä yleensä (ei kuulu puhelut, pätkii, akku ei kestä, sekoilee, ei lataudu täyteen jne.)
Sitten jäljelle jääkin vielä pieni mutta pippurinen määrä laitteita joista on näyttö tai latausliitin hajonnut.. Tuo latausliitin on kyllä uskomaton fiasko sampoissa ollut.

Nokian Lumioissa ei rautapuolella melkein koskaan ole ongelmaa. Tässähän Nokia onkin omaa luokkaansa ollut aina. Syy löytyy sieltä Windowsin puolelta. Siellä sitten vikaa onkin jos minkälaista. Olen törmännyt esimerkiksi useaan Lumiaan jotka sekoavat pelkästään kun palauttaa alkuperäiset asetukset.
Toki Lumioissakin esim korvantunnistus sensoreita hajoilee jne..

Apple onkin sitten täysin päinvastainen. Softa ei kaadu kirveelläkään. Todella vähän huoltoon asti menee laitteita joissa on softassa ongelmaa..  Toki on näitäkin, mutta syy löytynee useasti muualta
Hajonneet näytöt, valmistusvirheet, mykistyneet mikrofonit ja lämpenevät akut ovat yleensä syitä.

Nämä ovat siis omia mielipiteitä kun näitä vermeitä päivittäin käpälöin.


13
Olisi aika vaihtaa kesä setupit Lossiin. Olisikos täällä Lavankoon setuppeja/vinkkejä/rengas suosituksia?

Olen tämän koko ketjun lukenut useasti läpi, mutta yksikään setuplappu ei näy minun Applen laitteillani.. Eli joku jaksaa setupit rustata tai laittaa kuvana niin kiitän ja kumarran. PDF tiedostot ja Apple ei ole paras combo :cool:
Perus settinä varmaan tiksiin verrattuna: autoa ylös? Iskarit? Jouset? Diffit nyt 773(niihin tuskin tarvii paljoa kajota)

Ilmeisesti Caliberit ja Gladiaattorit toimivat hyvin, mutta oha niillä kivasti hintaakin.. Louisen Maglevit kuulostaisi hinnoiltaan ja vaalmiilla liimoilla jumalaisilta  :azn:

14
Vapaa keskustelu / Vs: Suuri kännykkä keskustelu!
« : 31.03.14 - klo: 12.57 »
- Melkein 10 kertaa muuttunut kalliiksi taskunlämmittimeksi, johonkin sovellukseen kuten evernote tai dropbox on akun keston mukaan mennyt kaikki virta. Molemmat esiasennettuja, ei oikeastaan mitään voi tehdä. Vara-akku itsellä muutenkin aina mukana, niin elämä ei ole niihin kaatunut. Lisäakku ehdottoman hyvä ostos. Kai se pitäisi huoltoon kuitenkin viedä. Jos ajoissa huomaa kuumenemisesta, niin softresetillä (lukitus ja volume pienemmälle 10 s pohjassa) tilanne normalisoituu

Tämä noissa Samsungeissa ketuttaa itseänikin, että miksi hyvät luurit pitää täyttää sillä omalla puhelinta tukkivalla roinalla. Jos laite olisi "puhdas" Android kuten vaikka Nexus ei Samppoja vyöryisi läheskään samalla mittakaavalla huoltoon.. Ainahan toki voi roottaa, mutta siinä menee sitten pahimmillaan kaikki reisilleen takuita myöten.

Ei sillä, en mä nexusta ostaisi kuitenkaan  :roll:

15
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 30.03.14 - klo: 18.47 »
kyllää tuo slässi taitaa olla kestävin, harmi kun ei saa kittinä, sähköt joutuu vaihtaa sekä vetarit ja keskidiffin kannattimen alumiiniseen ja tietenkin lgc....

tai sähköissä ei riitä paukkuja ainakaan ulvilan radalle.... servo on on ihan ok

Eipä Losi Ten-Scte myöskään helpolla tunnu hajoovan. Pari vetaria saanut sököksi 3000 ratakiekan aikana.
Myös kyseisellä autolla otettiin taas kaksoisvoitto tuolla isossa maailmassa :wink: Noo toisaalta  pelkkä auto ei vielä riitä menestykseen ja lahjakkuudet tulee ohi vaikka Nikko:n leluautolla  :embarrassed:




16
Tuo Toten setuppi kuulostaa ihan hyvältä, mutta Tikkurilassa autossa pitänee juurikin nuo Möllin mainitsemat iskaripaikat olla. Maavaraa kun saa tiputtaa ihan sinne 2.5cm korville iskareiden ollessa siis ihan uloimmissa edessä ja takaa. Samalla edestä saa kietää jousten "kiriste kiekot" ihan ylös.

Pitänee itekekkin hommaa noita tlr jousia. Pakista kun löytyy vain orkkisjousia joista käytän mustia (medium)

Tulipa äsken ruuvattua alumiininen servosaver/post setti kii. Saas nähä miltä se tuntuu. Ainakin hintaa sillä oli  :huh:

Ps. Käytätkö totte muuten mitä litkuja iskareissa?

17
Kiitos vinkeistä. Heti parani kun tiputti punchia 5-> 2 (sct pro) ja diffit työsti. Pitänee tuota setuppia vaikka lavangossa mukailla.

18
Hitto kun tuntuu nykysin olevan takapää rauhaton. Mutkista lähdöt varsinkin tuppaa helpostin menemään linttaan vaikka pitoa riittää. Myös jarrutuksissa perä lähtee helposti alta. Olisikohan tähän paras ratkaisu takadiffissä. Nyt käytössä 5-7-2. Mietin josko tuonne taakse vähän jäykempää laittaisi. Pitänee miettiä myös rauhallisempaa ajotyyliä tai rajoittaa sitä noparista  :lipsrsealed:

19
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 08.03.14 - klo: 02.04 »
Joskus kyseisen auton slipperin kanssa tappelin ja lopullinen tuomio taisi olla: Väännä avaimella kireäkölle ja löystä tämän jälkeen puoli kiekkaa(on todella kireä jos koitat käsin vääntää). Slipperi oli itselläni pitkään täysin kiinni. Tällöin ei kannata kaasu pohjassa hyndiä alas tulla ettei hajoa paikat. En satavarma näistä ole, mutta viisaammat vahvistakoon.

20
Ainakin mulla on poikennut sanwan vastarista johto about puolesta välistä ja en ole mitään ongelmaa havainnut. Antenneja voipi vaihtaa ja 10sekunnin googlettelulla niitä löytynee tilattavaksi.

21
Moi
tietääkö kukaan paljon losin xcelorin 1300kv motilla on huiput jos akkuna on 8.4v 3600mah pötköakku?

Riippunee varmaa mikä auto on kyseessä ja mitä välityksiä käytät. Kyllä se varmasti ihan tarpeeksi lujaa menee.

22
Team Losi / Vs: TLR TEN-SCTE 2.0
« : 24.02.14 - klo: 18.34 »
En kyllä itsekkään usko, että nuo yli 10k litkut olisi ideaaleita, kun katselee maailman huippukuskien(evans, dunford & phend) setuppeja.

23
Vapaa keskustelu / Vs: Mikä ilahduttaa tänään?
« : 23.02.14 - klo: 21.06 »
Suomen "helppo" karsintalohko kuningasjalkapallossa  :wink:

24
Sähköautot / Vs: SC (CORR) Renkaat
« : 21.02.14 - klo: 21.37 »

Kaise pitää vaihtaa.

25
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 19.02.14 - klo: 15.23 »
Ei suoranaisesti maalaamiseen liity, mutta olisiko heittää tipsejä joilla halkeemia voisi paikata? perus teippiä olen käytellyt, mutta varmaan saisi suht edullisesti jotain joustavaa liimaakin tjsp?

26
Vapaa keskustelu / Vs: Suuri kännykkä keskustelu!
« : 16.02.14 - klo: 17.34 »
Sanottakoon, että Galaxy Y taitaa olla halvin (n.40e) Sampan älypuhelin.
Aika pommihan se kuten trendikin on verrattuna Lumian 520 malliin. Toki Lumia näistä kalleinkin.

27
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 14.02.14 - klo: 14.00 »
Tauriaiselle täältäki "ruusut". Paketti vihdoin 3viikon ja kääntelyiden jälkeen kotiutettu.

28
Tuon linkin kautta ei vaadi rekisteröintiä. Painanee vain play.

https://www.facebook.com/photo.php?v=10202337799664263

Edit: Ei varmaan riko mitään oikeuksia, kun tämän pystyy kuka vain etsimään ja täysin julkisessa jaossa

29
Onko sulla Hazard riittänyt tuo tiiviste shimmaamiseen? Mietin kun itselläni tämä oli ainoa keino saada shimmaus onnistumaan toivotulla lopputuloksella.  Tiedän vähän tulevaisuudessa varalta, että mistä suunnasta lähteä tiukentaa vastaavassa tilanteessa.  Toi tiiviste nyt ainakin vaikuttaa siis parhaalta vaihtoehdolta.

Lisätään vielä, että tänään sain MIP:n 39hampaisen spurrin kiinni. Vaikuttaa hiljaiselta!   :cool:

30
Jeps, bongasin tällaisen ohjeen jostain päin interneetin syövereistä. Kruunuratas siirtyi sen tarvittavat millin tai pari ja ilmeisesti ottaa nyt paremmin pinjoniin. käytännössähän tuonne rattaan ja kannen väliin voisi laittaa vaikka kaksikin tiivistettä tarpeen tullen. Toivottavasti ei tule tarvetta. Pitäneekin tilata nuo alumiiniset. Kiitos vinkistä.

Sivuja: [1] 2 3 4 5