Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Honkkari

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 13
1
Voit ottaa tuon 5mm akselin nivelen kohtaa pois ja laittaa vaikka samanlaisen pään kuin tuossa toisessa päässä. Sitten käy molemmat päät 3mm akseliin. Eli nuo traxxaksen vetarit on purettavissa.

2
Tamiya / Vs: APUVA
« : 30.03.16 - klo: 13.33 »
joskus jerzin pyysin arviota vintage autosta. Sieltäpäin kannattaapi varmaan yv:llä kysyä kun parhaiten taitaa nämä vintage autot tuntea  :smiley:

3
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 28.03.16 - klo: 16.51 »
Varmasti käypä combo tuo. SL moottorin ja SD:n eroa en tiedä , liekö niillä sitten loppupeleis hirveesti eroa?

Edit. Eikus jo SD=Sensored ja SL=Sensorless

4
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 28.03.16 - klo: 16.02 »
http://fi.eurorc.com/product/7868/hobbywing-quicrun-wp-8bl150-esc
http://fi.eurorc.com/product/2627/hobbywing-xerun-4274sd-2200kv-motor

Hiukka menee yli maximisi mutta samalla tukisit suomalaista kauppaa.
Hobbywingillä on paljon 150A:n nopareita.
Niin ja tämä hobbywingin nopari tukee 6s asti lipottimia

5
Yleinen keskustelu / Vs: Traxxas ostammassa Hpi Racingin?
« : 27.03.16 - klo: 14.04 »
Kyllä se on tainnut Hpi Europen ostaa. Mikä ihmisillä tätä vastaan on? Traxxaksen avulla varmasti capitaali nousee että Hpi saa uusia malleja tulee ulos.

6
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 25.03.16 - klo: 21.17 »
Joo tämä maksu hässäkkä menee täysin mun piikkiin. Näemmä jotain mobiilipankki sovelluksessa olen väärin tehnyt, tiedä sitten. No laitoin sinulle viestiä niin saadaan kaupat tehtyä loppuun ja voit laittaa akut sekä laturin matkaan  :smiley:

7
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 25.03.16 - klo: 18.38 »
Sitähän se tarkoitti eli mitä kannattais ostaa  :smiley: Osta tukivarsia , laakereita , linkitpäitä, spurreja , pinioneita. Eli  varaosia mitä kuluu.

8
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 23.03.16 - klo: 16.58 »
Eli harjattomana et saa tätä "raptoria". Auto on sama kuin slash ja slashista löytyy harjatonta mallia. Eikö modet vois lykätä tän aiheen lukkoon ku slash saema auto.

 Tuolla neliveto slashista juttua:
http://rc10.fi/index.php?topic=40607.0

ja täällä takapotkusta:
http://rc10.fi/index.php?topic=27014.0

9
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 20.03.16 - klo: 21.42 »
Täytyypä kokeilla sitä  :roll: Kiitos vinkistä!

10
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 20.03.16 - klo: 21.41 »
Reponen  :roll:

11
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 19.03.16 - klo: 20.55 »
No sieltähän se vastaus tulikin. Vielä tutkiin että täytyykö se s ottaa vain pois ja siinähän se avain oli  :roll:

12
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 19.03.16 - klo: 18.06 »
Mikäs ois kestävin/paras slipperi revoon? 3.3:n hd kytkin rupes luistaan 15 sekunnin ajon jälkeen. Kiristin melkein hamppat irves slipperin kiinni jolloin kesti n. 10 minuuttia ja rupes luistaan. e-Revon alkuperäinen ei kestänyt puoltakaan kaasua.

13
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 18.03.16 - klo: 16.03 »
Tällästä sovittelua  :azn:

http://aijaa.com/3vdRDl

14
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 18.03.16 - klo: 01.09 »
Jos "Röpeltää" niin laihemmalle , jos "booaa" niin rikkaammalle. Tosiaan tuo jo mainittu primeri kannattaa kattoa sekä myös b-letku varsinkin tankin läpivienti kohdalta. Pieni reikä/vekki bensaletkus hörii ilmaa varsinkin kovalla kaasulla ja aiheuttaa kys. reaktion. Jos mikään näistä ei auta niin putsaa kaasari.

Mikähän mahtaa Bajassa olla, kun täydellä kaasulla ajaessa kuulostaa että moottori pätkii / sammuu, muttei kuitenkaan sammu kokonaan. Onko liian rikkaalla tai laihalla, vai johtuisko jostain muusta?

15
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 17.03.16 - klo: 18.56 »
Käytännössä joo mutta traxxashan ilmoittaa ne 1/10  :grin:

16
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 17.03.16 - klo: 18.48 »
E-Revoon eksymässä seuraava combo:

EzRun max5 200A säädin sekä Hobbywing Xerun 4274sd 2200kv mjoottori. Lähdetään 6s:llä ja katotaan jossain vaiheessa kestäisikö xeruni 8s:n kokoonpanoa. Revo on mallia 56087 käsittääkseni niin mitähän tosta rupeaa perkaantumaan ekana? Edessä on kyllä teräs vetarit mutta taakse olisi varmaan suositeltavaa laittaa kanssa?

Onse jännä tämä revon koko , kun kattoo 1:10 revoa ja 1:8 savagea pöydällä vieritysten ja revo on kumminkin suurempi....

17
Vapaa keskustelu / Vs: Kynäruisku maalauksia
« : 17.03.16 - klo: 12.33 »
Tämä veti yksinkertaisesti hiljaseksi... Ihan niinku tulostettu kuva ;o Todeeeellla hienoa jälkeä!

Tommosta. A4 koko. Peltilevyyn maalattu.

18
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 16.03.16 - klo: 18.39 »
Onko ykssuuntalaakeri märkä tuon 5-6 käynnistyksen jälkeen? Kulunut? Voi olla että uuden laakerin hankinta edes.

19
Tuo muuten on hyvä tapa hinnoitella tuotteensa. Mieti mitä itse oikeasti maksaisit kys. tuotteesta kunnosta yms riippuen tietysti? Mikä olisi se oma realistinen hinta tuotteelle jos itse lähtisit ostamaan.

Joo kyllä polttomoottoriautot rupeaa pikkuhiljaa olemaan vähän niinkuin väärää rahaa.

20
Tori.fi:stä löytyy rullaava 3.3 revo , hpi savage x4.6 ja futaban 3pm ghz hintaan 1000€... Oikeasti? Ei siinä jos kys. myyjä tällä foorumilla on niin älä ota herneitä mutta ei kukaan tolla hintaa lähellekkään noita osta. En ainakaan minä
^^

21
Ymmärsitte siis pointtini  :grin:

22
3s max volttien kesto moottorille ja max 100 000rpm. 3S:llä ja 4000kv:lla ei päästään puoleen väliin tuosta 100t rpm:stä. Kai se moottorille on max jos sen kylkeen on merkitty?  :huh:

23
100t rpm max. Huhhuh. Taitaa olla näitä castlen "high speed" moottoreita

24
12,6 x 5700=71800rpm. Kuulostaa aika hurjalta et en ihmettele vaikka sulanu  :evil:

25
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 15.03.16 - klo: 00.52 »
aiivan p*run nätti koppa :wink:

26
Vapaa keskustelu / Vs: PC-ohjelmat ja -pelit
« : 14.03.16 - klo: 20.22 »
Vanha topicci mut pelaaleekos kukaan mitään online pelejä yhtään? Itse pelaan Tibiaa  :evil: Jos jollakin loppuu kyseisessä pelissä tietokoneesta suorituskyky niin sitten en tiedä mitä enää sanois  :huh: Kunnon palikka peli , mutta omalla tavallaan koukuttava.

27
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 14.03.16 - klo: 15.44 »
Jos meinaat tätä traxxas ford f-150 Raptor SVT se on tuuppi eikä neliveto. Kaupassa oleva slash 4x4 on taas 1/16 kokoluokassa.

28
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 14.03.16 - klo: 14.57 »
12T koneella ja harjallisella combolla? Jos nelkku slashin ostat niin niinkuin ipperu sanoi se on harjattomalla combolla sanotaanko että vakio välityksillä ja 2s:llä kulkee tarpeeksi ja 3s:llä liikaa...

Olen ajatellu tollasen slässin/raptorin itelleni hankkia mutta mitäs vauhtia
toi kulkee ns: asfaltilla 550 titan 12t koneella ja harjallisella combolla?

29
Radiolaitteet / Vs: Radiolaitteet
« : 14.03.16 - klo: 10.40 »
Hyvin pitkälti flyskyn ja näitten muitten "markan" gigaradioiden tapainen. Ajaa asiansa mutta ennemmin tuo 35€ lisää ja sanwa mx-v:n ratti näppiin  :wink:

30
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 13.03.16 - klo: 16.04 »
Traxxas on aloittelijoille kova sana. Traxxasin rtr autot maksavat kumminkin "suht" paljon jos otat harjattomana. Traxxaksen tuotteet taitavat olla poikkeuksellisesti kaikki(? korjatkaa jos väärässä) Waterproof eli sähköt suojattu vedeltä.
2wd/4wd , monsteri , truggy, buggy, SC? Siinäpä kysymyksiä joihin vain itse voit vastata.
Traxxas stampede on aloittelijoiden keskuudessa varma kestosuosikki. Kestäviä, halvat varaosat ja melko simppeleitä autoja. Käytettynä voisit saada 4x4 stampeden tuohon 300€ pintaan ( vähän enemmänkin voi joutua maksamaan riippuen kunnosta jne). Eli stampede on 1/10 monsteri. Kannattaa plärätä traxxaksen autovalikoima läpitte , uskoisin että löydät siitä mieluisasi.
Tuo että meinaat auton harjattomalla moottorilla on minun mielestä aivan oikein. Harjattomat moottorit on melkeimpä täysin huoltovapaita ( laakerit joutuu joskus vaihtamaan mutta tooooodella harvoin) kun taas harjallisiin joutuu vaihteleen hiiliä yms ja ovat muutenki huomattavasti tehottomampia. Eipä ainakaan tarvi noparia ja moottoria olla heti vaihtamassa mikäli harjattomaan päädyt.
Mutta Traxxas on mitä minä lähden suositteleen ja perustelut on: Rtr , TODELLA helposti saatavilla varaosia suomesta useammastakin liikkeestä ja osat ovat halpoja. Helppoja huoltaa ja purkaa/korjata , traxxaksen autot ovat myös kestäviä ja halutessaan niihin on hopup/viriosaa valtavasti saatavilla.
Muutamia vaihtoehtoja:

http://fi.eurorc.com/product/10104/traxxas-slash-110-scale-rtr-electric-2wd-short-course-truck-with-on-board-audio---white
Traxxas Slash , 2wd SC auto

http://fi.eurorc.com/product/12418/traxxas-slash-4x4-ultimate-rtr---tqi---greg-adler
Traxxas Slash , 4wd SC auto (Tosin tämä malli on ultimate,  onko normaalia 4wd enää saatavilla?)

http://fi.eurorc.com/product/6131/traxxas-stampede-monster-truck-110-ready-to-run-vxl
Traxxas Stampede, 2wd Monsteri

http://fi.eurorc.com/product/12514/traxxas-stampede-4x4-vxl-with-tsm---black
Traxxas Stampede, 4wd Monsteri

http://fi.eurorc.com/product/12526/traxxas-24ghz-rustler-vxl-rtr-stadium-truck-with-tsm
Traxxas Rustler, 2wd Stadium Truck/Truggy

Kaikki linkin autot ovat harjattomalla combolla ja RTR traxxaksen tapaan.

Lisätään vielä että yleensä vai peräti poikkeuksellisesti kaikki Traxxaksen autot toimitetaan ni-mh akulla. Vauhdin ja hauskuuden takaamiseksi suosittelisin li-po akkua miltein välittömästi. Li-Po akun ostaessasi tarvitset myös li-po akulle soveltuvan laturin.

Seuraava merkki mitä voisin suositella on TeamC, vähän konstikkaampi auto ruuvailla ja aivan kaikkia malleja ei taida RTR:nä saadakkaan. Eurorc on TeamC:n maahantuoja joten varaosat eivät ole ongelma.
http://fi.eurorc.com/

(Ps. en ole eurorc:n mainostaja saatika töissä sielä. Hyvää kauppaa täytyy vain välillä mainostaa  :grin: )

-Antti

Japanin matkalla innostuin hieman turhankin paljon näistä rc-autoista ja sellainen pitäisi leluksi itselleni hommata. Tietämys rajoittuu kuitenkin siihen, että omistin muksuna Nikon. Apua siis kaivataan ja paljon. Aloittelijan oppaasta sain jotain irti, mutta silti valikoima on melko lailla ääretön.
- Tarkoituksena siis ajella pääsääntöisesti kesällä, olosuhteina hiekka, nurmikko, sora, mitä kaikkea keksinkään. Ei kuitenkaan mitään täyttä off roadia keskellä kuusimetsää.
- En myöskään haluaisi Suomen kesän tuntien rajoittaa ajamista vain kuivalle kelille.
- Lisäksi omat tekniset taitoni tuntien haluaisin selvitä mahdollisimman simppeleillä huoltotoimenpiteillä.
Vähäisellä tietämykselläni olen päätynyt, että hankittavana voisi olla RTR sähköauto ja harjattomalla moottorilla. Onkohan tämä edes oikein...?
Olisin valmis sijoittamaan autoon noin 200-300 euroa, en ole mitään kipurajaa asettanut vielä... Voisiko joku kokeneempi suositella jotain tiettyjä malleja perusteluiden kanssa? Kiitos!

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 13