Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - tvih

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 9
1
Numerot tarttis molempiin luokkiin. Teppo Hytönen.

2
Hups, meinasi unohtua koko homma ja lipsahti ilmo näin maanantain puolelle kun lomake vielä näytti toimivan. Jos nyt kuitenkin oli liialti myöhässä niin ne ilmot voi poistaa bittiavaruuteen.

3
No onhan siinä autokasa! Katselin kyseistä autoa viime vuonna, vaikka sitten lopulta päädyin Gmade GOM:iin. Hintaisekseen tuo kuitenkin OK peli, ja tosiaan EuroRC:ltä ainakin viimeksi kun katselin sai hyvin varaosiakin, jotka eivät maksa paljoa. Olisihan se harjattomilla sähköillä ja/tai LiPo:lla vielä parempi toki, mutta niitä voi toki päivitellä myöhemminkin kunhan budjetti antaa myöten. Tosin itse olisin varmaan suoraan ostanut LiPot kun erikseen ostaa kuitenkin.

NiMH-akuissakin kaiketi on aika paljon eroa latausnopeuksissa mitä sietävät. Tuo 3A vois 3000mAh akulle olla hyvä aloituskohta. Pääasia on ettei akku kuumene liikaa ladatessa, jos kuumenee niin siitä tietää että pitäisi vähentää lataustehoa.

4
KerhoCup-ratasarja / Vs: Kilpailukalenteri keskustelu
« : 25.10.19 - klo: 13.35 »
Joo, viime vuonnakin vaan kun oli vain yksi erä niin muut ajeli ainakin kolme kierrosta siinä missä minä kaksi :embarrassed: Ei paljon ehtinyt ajamisesta nauttimaan koko ajan tilaa tehdessä.

5
KerhoCup-ratasarja / Vs: Kilpailukalenteri keskustelu
« : 25.10.19 - klo: 08.56 »
Meni jahkailleissa ilmoaika loppuun Äänekosken kisasta kun loppuikin jo tiistaina eikä vasta keskiviikkona. Mutta tuli mieleen siinä yhtenä jahkailun osasyynä että mikä on nykyisellään edes taso gt2000-luokassa? Viime vuoden kisassa kun olin ihan pelkkä tientukko varsinkin juuri gt2000:n puolella. Eli onko siellä nykyäänkään yhtään "aloittelijoita"? Säädöt mättää omassa autossa enkä ole viime vuoden kisan jälkeen päässyt edes mokomalla ajamaan. Mutta ainakin näyttäisi että autojen määrä olisi ollut tänä vuonna suurempi.

6
Pystytkö laittamaan raakaversiot jonnekkin nähtäville??? Jos vaikka oma laite olisi osunut kuviin...
Varmaan tässä jossain vaiheessa joo, pitäisi asennella softa millä saisi nopeasti vedettyä könttänä jpg:ksi kaikki. Fotari on tuohon vähän kehno. 18:40 aikoihin aloin kuvailemaan, olisiko siinä ollut nitron B-finaali menossa? Siitä lähtien luultavasti kaikki autot jonkinlaisesta kuvasta löytyy, ellei sitten ole ihan alussa jäänyt radan varteen.

7
Oma osallistuminen paikalliskisasta jäi väliin rahapulan takia, mutta kävin sitten "vähän" osasta finaaleita napsimassa kuvia. Meinoa ja meininkiä oli. Kuvia tuli niin paljon (~900) että editointi ja organisointi olisi melko urakka, mutta tässä muutama esimerkki.












8
KerhoCup-ratasarja / Vs: Mini Classic sääntökeskustelu
« : 27.11.18 - klo: 16.29 »
----

9
KerhoCup-ratasarja / Vs: Mini Classic sääntökeskustelu
« : 23.11.18 - klo: 22.26 »
Meinasin tilata sen harjallisen noparin luokan vaihtoa ajatellen, mutta sitten yhtäkkiä muistinkin taas sen classicin akkusäännön. Ainaisena vastarannan kiiskinä onkin kysyttävä että onkohan sillä(kään) säännöllä olevinaan enää mitään oikeata virkaa vai onko mukana vain nostalgian takia tässä vaiheessa? Pyöreäreunaisistakin nyky-LiPoista saa kyllä virtaa enemmän kuin tämmöinen autonrääpäle pystyy imemään, ei ole käytännön kilpailuetua kanttiakusta sikäli.

10
KerhoCup-ratasarja / Vs: Hiiletön vs Hiilikone Classic
« : 02.11.18 - klo: 22.14 »
Juu, tuoltakin päädyin kattelemaan. Tosin nyt löysin tarjouksesta Quicrun 1060 harjallisen noparin, ois 13€ littimineen kaikkineen (kuvan perusteella) niin eipä iso panostus olis tilata jos sitä sitten vanhaan tekniikkaan tyytyisi näin budjettivajeessa ajojen vähyyden huomioiden.

11
KerhoCup-ratasarja / Vs: Hiiletön vs Hiilikone Classic
« : 31.10.18 - klo: 17.52 »
Olihan tuo vähän huono paikka kyllä tuolle keskustelulle.

Vaan hoksasin tässä jälkijunassa "hiilikoneeseen" liittyen että olisinhan mä voinut pölliä mun crawlerista Hobbywingin harjallisen noparin Classicin testaamiseksi ilman uusia ostoksia, en muistanut että noparihan oli harjallisena vapaa. Tosin leikkasin siitä näin harjattomiin tottuneen näkövinkkelistä omituiset moottorijohtojen plugit (eli tämmöiset: http://www.modelsport.co.uk/_images/products/normal/mt300256_500.jpg ) pois kun hankkimassani crawler-moottorissa ei ollut niille vastaparia. Koska käytetään noita handout-moottoreita niin olettaisin että niissä on joku tuommoinen vakioplugiliitin? En vaan tiedä löydänkö plugeja enää - en ainakaan pikaetsinnällä - mutta voisi etsiä tarkemmin tai vaikka tilata parilla eurolla uudet jos ne olisi ne oikeat.

Voisi vaan kertaalleen kokeilla sitten mokomalla jos nyt Raision kisaan pääsen paikalle. Pitemmän päälle jos enemmän pääsisi kisaamaan niin mieluummin ostaisi kyllä silti tuon harjattoman combon.

12
Sinänsähän se on kyllä mielenkiintoinen seikka että classicin harjaton setuppi on kalliimpi kuin compin. Oma comppicombo tais maksaa 45€, classiciin menis noin tuplasti :shocked: Oma nopari ei ainakaan nopeampi olisi kuin HW, mutta kun ei kelpaa.

Toisaalta vaikka classic olisikin ei-hifistelyluokkana niin onko sillä hifistelyllä väliä hipoissa jos ei varsinaisesti kilpailukykyyn vaikuta, kuten takahubien materiaalin kanssa? :huh: En siis vaan vieläkään löydä sitä logiikkaa tuosta nimenomaisesta säännöstä että pitää olla muovia. Mulla kun on jo vähäiselläkin kokemuksella antipatioita tuosta Tamiyan muovin "laadusta", siksi ahdistaa jo ajatuskin vaikken ainakaan vielä classiciin siirtynyt - saa nyt nähdä koska niin ehkä käy :wink:

Nämä nyt näin taas turhina "ääneen" tehtyinä hajatelmina, en siis "vaadi" mitään muutoksia kun kerran päätetty mitä päätetty. Ja selvältähän tuo näyttää että valittu harjaton combo sellaisenaan on hinnastaan huolimatta useimmille mieluisempi vaihtoehto, kun ainakin tämän kisan väestä 2/3 siihen olivat jo vaihtaneet.

13
Minä "soveltuisin" tuohon classiciin paremmin, saattaisi edes muutama "omaan vauhtiluokkaan" kuuluva olla siellä, että nopeuserot laskettaisiin sekunneissa eikä kierroksissa. Mutta kun ei ollut tuota harjatonta classicia silloin kun alkujaan Miniä shoppailin ja ei olisi nyt rahaa vaihtaa sekä moottoria että noparia kun comppisähköistäkään ei montaa euroa myymällä saisi. Enkä myös edelleenkään haluaisi harjallista kaikkine säheltämisineen varsinkin kun harjaton vaihtoehto on. Lisäksi voi olla että Raisio on Äänekosken ohella ainoa mattocup-kisa tänä talvena mihin ehkä olisi mahdollista päästä budjetin puolesta koska olisi potentiaalisesti ilmainen yöpymispaikka ja helpohko julkisilla kulku. Mutta menee taas toki lokeroon "henkilökohtaiset ongelmat."

Tuohon harjaton/harjallinen nopeuseroon en luonnollisesti osaa sanoa juuri mitään faktuaalista, mutta minulle se moottorin nopeus ei ole tuossa se ratkaiseva tekijä koska keskimääräinen nopeuden puute johtuu ihan itsestä. Toki toivoisi kärkikuskien osalta ettei se vaikuttaisi tilanteeseen, mutta niinhän siinä mainitusti jo vaikuttaa tuo arpaonnikin että miten priimayksilö harjallisista sattuu valikoitumaan.

GT2000-puolella taas ei ole sitä "helpompaan" sarjaan vaihtamisen mahdollisuuttakaan, vaan jos osallistun niin olen pelkkä este kilpa-ajolle jatkossakin koska muut ovat niin vauhtimiehiä :laugh:

14
Tulokset / Vs: Tulokset: KerhoCup 1. Äänekoski
« : 28.10.18 - klo: 22.28 »
Kiitokset järjestäjille, olihan se kiva päästä melkein vuoden tauon jälkeen näilläkin koslilla taas ajamaan (ja kiitokset vielä kerran myös kyyditsijöille, joita ilman olisi jäänyt ajamatta). Kisapäivä rullasi eteenpäin sujuvasti, ja uusi sarjan ajoformaatti oli ehdottomasti viimevuotista parempi reippaasti lisääntyneen sarjakohtaisen ajoajan myötä. Vielä kun se oma ajotaito riittäisi muuhunkin kuin oikeiden kilpa-ajajien esteenä olemiseen... :embarrassed:

15
Ilmeisesti ei. Noh, jäänee väliin.

16
Ei taida itsestäään Jyväskylästä olla muita menossa, niin pystyiskö kukaan läpi ajava nappaamaan kyytiin kun ei bussitkaan noin aikaisin kulje?

17
Teppo Hytönen, SC2-10 & SC4-10

18
Kauden kahdelle kalenterivuodelle jakautuminen on kieltämättä aloittelevalle kuskille taas yksi pieni menoerä lisää jos haluaa ajaa sekä syksyn että kevään/kesän kisoja.

Normaalistihan Jyväskylässä viime vuosina rata- ja jäsenmaksu on käytännössä ollut yksi ja sama asia sisäradan kadottua kartalta. Mutta nyt kun ei käytännössä ole mitään yhteistä kerhotoimintaa ja ulkoradan "haltijuus" on sekin epäselvä siinä määrin että ratamaksua ei käytännössä tällä hetkellä edes ole, niin koko harrastaminen paikkakunnalla on sikäli aika kysymysmerkin varassa. Toki touring-rataa tai minkään muunkaan sortin sisärataa ei kuten sanottua edes ole, mikä omalla kohdalla jarruttaa varsinkin FTT:n osalta osallistumisia. Kukapa tykkää pelkkä tientuke olla. Äänekoskella käyminenkin työttömälle tyyristä jos yhtä ajopäivää kohden menee kymppi ratamaksuun ja 25 busseihin (näin autottomana). Joskus ollut ulkoradalla ihmisiin sattumalta törmätessä kimppakyydeistä puhetta mutta sitä kerhotoimintaa kun ei ole niin eipä ole oikein kommunikaatiokaan, joten jää käytännössä toteutumatta. No mutta, nämä näitä henkilökohtaisia/paikallisongelmia eikä sarjan sinänsä.

Renkaita voi tosiaan käyttää useammassa kisassa, mutta siihen ekaan kisaan ne rahat on lompakosta siltäkin osin kaivettava. Treeni/hupiajeluun löytyy myös edullisempia renkaita. Joskin itse kun en tosiaan pääse ajamaan. Kuten tuolla kerhokisa-ketjussa totesin, touring- ja mini-autot on ollut kohta vuoden ja kummallakin on ajettu yksi akullinen, tuntuvat sikäli kovin turhilta ostoksilta.

Ja joo, sinällään nostovelvoitevapautuksen voinee saada lisenssikisoissakin mutta morkkis siitä pukkaa silti, koska se on aina sitten ekstrahommaa jollekin muulle. Noh, ehkä vain oman pään sisäinen ongelma, mutta kuitenkin.

19
Toihan on loistoidea! Saisikohan AKK:n kanssa neuvoteltua jonkin sopivan paketin jäsenmaksusta, johon sisältyy lisenssi. Näin jäseneksi liittymistä olisi myös helppo perustella, kun maksuun sisältyy vakuutus, ja voisikohan vakuutus jopa kattaa treenit jossakin määrin.

Tässä tarvitsisi olla seuroilla kuitenkin sitten erilliset jäsenyysvaihtoehdot lisenssillä ja ilman, koska kaikille tuputtaminen ja sitä kautta hinnan nouseminen voisi karkoittaa jäseniä, mitä mikään seura tuskin toivoo. Mutta jos olisi se "pakettivaihtoehto", ehkä se joitakin uusia houkuttelisi kisapuolelle.

Mielenkiintoista olisi kuulla niiltä, jotka pohtivat FTT-kisoihin lähtemistä tai kokevat, että lisenssi tai joku muu syy on kynnys osallistumiselle, ajatuksia ja ehdotuksia millä asioista voidaan parantaa, jotta kisoihin olisi helpompi lähteä.
No luulisin että ainakin yksi selkeä tapaus on esim. ne, jotka haluaisivat osallistua vain siihen "kotikisaan". Itse harkitsin jyväskyläläisenä kevään Äänekosken osakilpailua. Mutta kun ei ollut edes voimassa olevaa seurajäsenyyttä, niin huolimatta siitä ettei olisi tullut mitään majoituskuluja tai isompia matkakuluja, kokonaiskulut kisasta olisivat olleet varsin isot. Se lisenssihintakin kun olisi kohdistunut vain siihen yhteen kisaan (jo siinä vaiheessa vaikutti epätodennäköiseltä että tänä vuonna osallistuisin muihin lisenssiä vaativiin kisoihin) ja renkaitakaan ei ennestään ollut. Vielä kun en ollut saanut treenattuakaan ollenkaan niin totesin ettei niin isossa rahallisessa panostamisessa yhteen kisaan ollut mitään järkeä. Seurajäsenyys+kisamaksu+lisenssi+renkaat olisi ollut yhteensä enemmän kuin oman kisa-autoni hinta radiolaitteet (ja ne kisarenkaat) poislukien.

Mainittakoon vielä omalta kohdaltani myös nostovelvoite. Itse en siitä terveyssyistä pysty järkevästi nykyisellään suoriutumaan, ja sen laiminlyönti lisenssikisoissa tuntuu jotenkin vielä kurjemmalta ajatukselta kuin lisenssittömissä. Ja se harmittaa jo niissä ihan tarpeeksi.

20
Sen takia tartuin tähän koska monelle tuntuu olevan jo iso kynnys ostaa lisenssi mikä maksaa 27€/ vuosi. Ja mitä pienemmällä panostuksella pääsee kilpailuun / harjoitteluun  mukaan sitä isompi mahdollisuus saada uusia harrastajia. Moni todennut on tää halpaa säbä maksaa sen ja sen verran kuussa. Joo malia pari kylppiä kengät pari kymppiä salimaksut varmaan vuodessa sen tonnin . RC autoilu tarvikkeet tonni. Pitkässä juoksussa varmaan saman hintaisia. Mutta säbää helpompi saada porukkaa...
Sählyn salimaksut tonnin? No en tiedä, jossain ehkä onkin, itse kun Jyväskylässä pelailin treeniporukan kanssa niin mitähän se oli, 10-15€/kk per pelaaja, joten ei voinut kuluiltaan mitenkään verrata tähän kyllä. Mutta noh, on toki halvempia ja kalliimpia harrastuksia. Se miten kalliiksi RC:n kokee on tietysti resurssikysymys, ja joka tapauksessa jos vertailemaan ruvetaa niin aina löytyy halvempia ja kalliimpia harrastuksia.

Tässä nyt varmaan toistan jotain aiempia viestejäni, mutta vaikka itselläkin on kalustoon mennyt paljon rahaa koska autoja on kertynyt liikaa, niin ilkeämmältä se tuntuu jo ajatustasolla polttaa toista tai jopa kolmatta sataa euroa yhteen kisapäivään tai viikonloppuun, kun monissa muissa harrastuksissa samalla rahalla tekee niin paljon. RC-puolella pysyäkseni ostaa vaikka lennokkipuolella (pääsin lennokkiharrastuksessakin viimein alkuun tänä kesänä) uuden lennokin (tai useammankin) jolla leikkii aika paljon pidempään kuin yhden päivän ellei tunaroi ja hajota sitä. Joo, kisaaminen on kisaamista, kävisin itsekin mielelläni vaikka kaikki kesän RC-kisat, mutta nämä budjettirealiteetit ja priorisointi tulee vastaan ja olen käynyt vain kahdessa (nekin lisenssittömiä SC-kisoja). Laajemmin kuin vain omakohtaista juttuani katsoen tämän kustannuspuolen kautta ei ole vaikea nähdä miksi kisa-ajamisen suosio ei ole massiivisen suurta siltäkään kannalta. Mutta toisaalta nykyään yksinkertaisesti on niin paljon kaikkea erilaista harrastamista tarjolla - varsinkin "virtuaaliset" vielä - että vaikka kisaaminen olisi ilmaista niin suuri suosio ei siltikään olisi mitenkään taattua, vaikka toki varmastikin olisi laajempaa kuin nyt.

En muista olenko aiemmin maininnut (no vaikka olisinkin, ei sitä kukaan tässä kohtaa muista), mutta ennen RC-kisapuolta harrastin itsekin kilpaliikuntalajia johon tuli rahallisesti panostettua matkoihin ym. paljon enemmän kuin RC-kisoihin. Mutta toisaalta siinä lajissa huolimatta todella lyhyestä suoritusajasta - verraten esim. ajominuutteihin per kisa - se elämyspuoli oli itselle vielä jotain ihan eri tasoa kuin mitä RC-kisasta saa. Mutta tämä on tottakai täysin subjektiivista. Jos RC-kisaaminen on henki ja elämä kuten voisi sanoa tuon toisen lajin olleen minulle ennen kuin loukkaantuminen lopetti sen, niin siihen tottakai pistää rahaa just niin paljon kuin on tarvis ja se yksi kympin korotus on oikeasti täysin se ja sama. Toiselle tämä on vain ei-niin-vakavaa satunnaista hupia ja voi olla että korotukset tökkii siinä kohtaa ihan vaan jo periaatteesta, samoin kuin lisenssin kanssakin (itsellekin se lisenssi tuntuu edelleen turhan viralliselta pikkuautojen ajamiseen, vaikka toki ne jotkut edut järjeställe ymmärränkin kun niitä on tässä keskustelussa esille tuotu). Nämä on näitä ääripäitä, ja sen varmaan ymmärtää kaikki että minkäänlaisen kultaisen keskitien löytäminen näiden väliltä ei ole helppoa.  Se on aina kompromissi. Yhdelle se kisakokemus/elämys kaikkineen on vaikka sen parin tai useammankin satasen arvoinen, toiselle ei. Siihen varmasti vaikuttaa myös se, että onko siellä realistisesti kamppailemassa voitosta vaiko vaan siitä ettei olisi viimeinen (itsehän toki menen jälkimmäiseen kategoriaan).

21
Sen takia tartuin tähän koska monelle tuntuu olevan jo iso kynnys ostaa lisenssi mikä maksaa 27€/ vuosi. Ja mitä pienemmällä panostuksella pääsee kilpailuun / harjoitteluun  mukaan sitä isompi mahdollisuus saada uusia harrastajia. Moni todennut on tää halpaa säbä maksaa sen ja sen verran kuussa. Joo malia pari kylppiä kengät pari kymppiä salimaksut varmaan vuodessa sen tonnin . RC autoilu tarvikkeet tonni. Pitkässä juoksussa varmaan saman hintaisia. Mutta säbää helpompi saada porukkaa...
Salimaksut tonnin? No en tiedä, jossain ehkä onkin, itse kun Jyväskylässä pelailin treeniporukan kanssa niin mitähän se oli, 10-15€/kk. Mutta noh, on toki halvempia ja kalliimpia harrastuksia. Se miten kalliiksi RC:n kokee on tietysti resurssikysymys, ja joka tapauksessa jos vertailemaan ruvetaa niin aina löytyy kalliimpia harrastuksia.

Tässä nyt varmaan toistan jotain aiempia viestejäni, mutta vaikka itselläkin on kalustoon mennyt paljon rahaa koska autoja on kertynyt liikaa, niin ilkeämmältä se tuntuu jo ajatustasolla polttaa toista tai jopa kolmatta sataa euroa yhteen kisapäivään, kun monissa muissa harrastuksissa samalla rahalla tekee niin paljon. RC-puolella pysyäkseni ostaa vaikka lennokkipuolella (pääsin lennokkiharrastuksessakin viimein alkuun tänä kesänä) uuden lennokin (tai useammankin) jolla leikkii aika paljon pidempään kuin yhden päivän ellei tunaroi ja hajota sitä. Joo, kisaaminen on kisaamista, kävisin itsekin mielelläni vaikka kaikki kesän RC-kisat, mutta realiteetit tulee vastaan ja olen käynyt vain kahdessa (nekin lisenssittömiä SC-kisoja). Laajemmin kuin vain omakohtaista juttuani katsoen tämän kustannuspuolen kautta ei ole vaikea nähdä miksi kisa-ajamisen suosio ei ole massiivisen suurta siltäkään kannalta. Mutta toisaalta nykyään yksinkertaisesti on niin paljon kaikkea erilaista harrastamista tarjolla - varsinkin "virtuaaliset" vielä - että vaikka kisaaminen olisi ilmaista niin suosio ei siltikään olisi mitenkään taattua, vaikka toki varmastikin laajempaa kuin nyt.

En muista olenko aiemmin maininnut, mutta ennen RC-kisapuolta harrastin itsekin kilpaliikuntalajia johon tuli rahallisesti panostettua matkoihin ym. paljon enemmän, mutta toisaalta siinä lajissa huolimatta lyhyestä suoritusajasta - verraten esim. ajominuutteihin per kisa - se elämyspuoli oli itselle vielä jotain ihan eri tasoa kuin mitä RC-kisasta saa. Mutta tämä on tottakai täysin subjektiivista. Jos RC-kisaaminen on henki ja elämä kuten voisi sanoa tuon lajin olleen minulle ennen kuin loukkaantuminen lopetti sen, niin siihen tottakai pistää rahaa just niin paljon kuin on tarvis ja se yksi kympin korotus on oikeasti täysin se ja sama. Toiselle tämä on vain ei-niin-vakavaa hupia ja voi olla että korotukset taas tökkii ihan vaan jo periaatteesta, samoin kuin lisenssin kanssakin (itsellekin se lisenssi tuntuu tosiaan turhan viralliselta pikkuautojen ajamiseen). Nämä on näitä ääripäitä, ja sen varmaan ymmärtää kaikki että minkäänlaisen kultaisen keskitien löytäminen näiden väliltä ei ole helppoa.  Se on aina kompromissi. Yhdelle se kisakokemus/elämys kaikkineen on vaikka sen parin satasen arvoinen, toiselle ei.

22
Tuleekos syksyn/talven kilpailukalenteri tietoon missä vaiheessa? Olen tässä miettinyt meneekö nämä mattoautot myyntiin kun en niillä nykyisellään oikein ikinä pääse ajamaan, sekä Minillä että VTR/GT2000-autolla olen tässä kohta vuoden aikana edelleen ajanut vain akullisen kummallakin. Jos olis esim. viime vuoden tapaan Äänekosken kisa ensimmäisenä, voisi ainakin sinne asti yrittää sinnitellä jos pääsisi Porschella edes kerran kilpaa ajamaan.

23
Team Associated / Vs: Team Associated RC10SC5M
« : 23.07.18 - klo: 21.12 »
Katsele myös sitä SC10-diffiä, eli osanumero 9827. On huomattavasti edullisempi ja ajaa saman asian. Saatavuus voi toki sillekkin olla vaihteleva.

24
Sähköautot / Vs: JQ Racing The E Car
« : 08.07.18 - klo: 17.07 »
Viimein aattelin suunnata tällä takas radalle, mutta ei nyt tahdo olla mäihää taas. Ensin kotona sekos pari viikkoa vanha laturi uutta 4S-akkua ladatessa, ja sitte radalla ihmettelin että mikä on kun ei auto liiku kunnolla vaikka tarkistaessa näytti että vetää kaikki renkaat ja rattaat on ok. No eipä kuitenkaan, lopulta totesin että keskidiffi ja takadiffi ihan hemmetin kuumat ja keskidiffi puski palanutta öljyä pihalle kuumentumisen takia. Oli näköjään kiristysruuvi lähtenyt tuosta takadiffistä keskellä lähtevän outdrivestä ja ylikuormitti siten keskidiffin ja kitkalla varmaan kuumensi takadiffiä. Ja ruuvi oli lähtenyt siksi koska reikä on mennyt pituussuunnassa soikeaksi. Ei taida kovin laatumetallia olla kyseisessä osassa. Toivottavasti nuo varaosaversiot on parempaa laatua edes. Ei se auttane kuin tilata, ennen ei tuolla ajo onnistu :undecided:

25
Uteliaisuudesta kyselen että eikö Blockade toimi kymppikrossipuolella (niillä ajellaan corrinelkussa, tuupissa en ole kokeillut, vois huvikseen joku kerta)? En tosin tiedä onko niiden insertit sitten sen parempia noissa. Mutta kestävyyttä niissä tuntuu olevan corriversiossa ainakin. Ja eihän se pidon puute niin justiinsa kun kaikilla samat renkaat ja siten sama vaiva ;)

Ensi kesän omat kisasuunnitelmat vielä vähän kysymysmerkki, mutta olisihan se kiva tolla tuuppikrossillakin jotain joskus vaikkakaan ei tänä kesänä, siitä uteliaisuus. Tähän asti sillä ulkoajot Double Dees:eillä mennyt.

26
Sähköautot / Vs: JQ Racing The E Car
« : 15.06.18 - klo: 13.01 »
No juu, varsinkin kun se C-luku suhteutetaan aina kapasiteettiin. Eli vaikka tuo olisi "realistisemmat" 20C, niin se antaisi 10000mah kapasiteetin takia 200A, mikä taas on enemmän kuin tarpeeksi.

27
Sähköautot / Vs: Nopeudensäätimen kesto?
« : 15.06.18 - klo: 12.53 »
Juu, nuo KV- ja kierrosmäärät vaihtelee paljon, ei ole aina suoraan verrannollisia. Esim. 6.5t moottoreita löytyy 4000-5800kv vaihteluväliltä mitä itse olen nähnyt. Siinä mielessä lankalukua on hankala tuijottaa liian orjallisesti. Mutta kieltämättä 3.5t ja 5700kv on aika erikoista. Vaikea tuohon sanoa juuta tai jaata kun ei löydy mistään montako ampeeria moottori imaisee. Kokeilemallahan se tietysti selviäisi, noparissa on overheat protection joka jos toimii niin pitäisi pysäyttää show'n ennen kuin mitään kärähtää liiasta kuumenemisesta. Itse ehkä ajelisin tuota KV-määrää varmuuden vuoksi 120A-noparilla, tuo Reventon on 70A. Mutta tykkään yleensä pelata varman päälle.


28
Radiolaitteet / Vs: kanavat RC-autoilussa
« : 14.06.18 - klo: 16.48 »
Kolmekanavainen juu. Yleensä se kolmas kanava radiossa on juuri tuommoinen kaksiasentoinen kytkin, eli sopisi hyvin tuohon. Esim. Sanwa MX-V:stä löytyy, EuroRC:llä tarjouksessa tällä hetkellä. Toki esim. Hobbykingistä löytyy vielä halvempia.

29
Sähköautot / Vs: JQ Racing The E Car
« : 14.06.18 - klo: 14.43 »
Akkujen mainostetut korkeat C-luvut on ihan vaan mainosmiesten höpinää. Harva RC-akku menee oikeasti yli ~25C. Teoreettinenkin maksimi nykyisellä LiPo-teknologialla oli jotain 50C luokkaa, mutta RC-akuista ei moista löydy. Voi miettiä siltä kannalta, että tuokin 8400mah 120C antaisi mukamas 1000 ampeeria, tai 8770 wattia ollessaan täysi. Voi arvata antaako oikeasti ja tarvitsisiko moista vaikka antaiskin :grin: Olishan se toki kätevä kun vois laittaa kämpän jokaisen sähkölaitteen päälle yhtäaikaisesti yhden tuommoisen perään, ja jäis vielä tuhansia watteja reserviin! :afro: Tarkemman purkukapasiteetin pystyy arvioimaan laturin avulla jos siitä löytyy resistanssimittaus, mutta se on tietysti avuksi vain itsellä jo olevien akkujen kanssa.

Mutta esimerkkinä esim. Gens Acen 5700mah 50C akut on turpoillut tällä JQ:lla ja nelkkucorrilla ajaessa, nuo Zippyt ei ainakaan vielä yhtään ja myöskin jaksavat pidempään, vähemmän voltage droppia. Gensit maksaa uutena jotain 60€/kpl, joten aina ei maksamalla parane.

Niin ja mitä noihin volttimääriin tulee, joo, tukee se niitä. Mutta omasta mielestä vähän turhia nuo LiHV:t sikäli että esim. kisassa ne saa ladata kuitenkin vain siihen 8.4V asti. Kestäähän ne täyteen ladattuna harjoitellessa vähän pidempään isomman kapasiteetin takia, mutta yleensä vastaavasti maksavatkin sitten paljon enemmän. Lisäksi toki enempi voltteja täynnä ollessa voipi kuumentaa sähköjä hieman enemmän aluksi.

30
Sähköautot / Vs: JQ Racing The E Car
« : 14.06.18 - klo: 01.56 »
Toki on hyviä, ei vaan itellä persaus kestä maksella noita hintoja. Mutta jos hinta ei ole este niin kyllähän noilla tykittää menemään. Ite ajelen näillä pääasiassa:
https://hobbyking.com/en_us/zippy-6000mah-2s2p-50c-hardcase-pack.html

Ei oo potku loppunu kesken eikä riko pankkia, 2x2S setupissa jotain 20min tienoilla taitaa olla ajoaika. Ainoa haitta on hidas latausnopeus (max 1C) jos tykkää latailla nopeammin.

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 9