Racing Factory

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - mustikka

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 12
1
Kilpailijoiden kanava / Vs: Maastosarja 2022 speksailut
« : 21.09.21 - klo: 12.21 »
-kunnolliset katsastusvälineet sarjalle, nykyiset on melkoisen kauheita ja puutteellisia.
-kilpailijanumerot =1 tarra per kori, pienemmät tarrat, jotka sopii koriin etuikkunaan.
Nykyiset katsastus välineet tosiaan ovat aika huonoja ja päivitys oli tarpeellinen katsastuksen helpottamisen sujuvoittamisen takia.

Nykyiset tarrat ovat liian isoaja, että ne saisi liimattua nätisti korin etuikkunaan. Tarroja hankkiessa pitää kuitenkin varmistua siitä, että ne näkyvät hyvin toimitsijoille.

Niin ja tuli mieleen vielä, että onkohan akkujen jännitteiden mittauksille oikeasti tarvetta, kun ei ole kyse tehorajoitetusta luokasta. Toisin sanoen, miksi ei voisi käyttää hv-jännitteeseen ladattua akkua?
Mielestäni HV akkujen sallimista olisi hyvä mieettiä. Nykyisin ne ovat kuitenkin normaali tosissaan sijoituksista ajavien kesken ja alempien finaalien kuskeille sillä tuskin on niin isoa merkitystä. Tämä myös vähentäisi katsastuksessa yhden tarkistus kohteen ja tällä tavalla helpottaisi katsastusta. Kuitenkin kyseessä on tehorajoittamaton luokka, niin saman tehohyödyn saa muillakin tavoilla. Ainoa merkittävä hyöty on ajo ajan pidentyminen jokusella kierroksella.

2
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 20.08.21 - klo: 13.36 »
Kovin hiljaiselta vaikuttaa tämä foorumi vai onko se vain pelkkää kuvitelmaa? Mihin kaikki keskustelijat ovat siirtyneet jos ovat?
Aika hiljainen tämä foorumi on. Varmaan osittain johtuu huonosta käytettävyydestä puhelimella ja melko usein vaivanneista katkoksista. Facebookista löytyy RC10.fi ryhmä, jossa jonkin verran käydään keskustelua.
Lainaus
Kiitos myös Team Associated rc10sc6 suosituksesta. Hobbyfactorilla noiden saatavuus on näköjään hieman niin ja näin. Ehkä tuossa Asson vehkeessä karstastan nyt tuota Short-pack tyyppistä akkua kun itsellän on jo hyvät varastot ns. perinteisempää kaksikennoista Lipoa. Onko muita hyviä SC -vaihtoehtoja enää olemassa jossa akkutyyppi olisi vielä tuota pitkän mallista suosivaa vai ovatko jo kaikki siirtyneet tuohon lyhyempään akkumalliin?

Autoja ei nyt näytä olevan hyllyssä, mutta tilaamalla saa. Luultavasti parissa viikossa tulisi kaupalle tukkurilta. Osia pyritään pitämään hyllyssä, joten niitä pitäisi olla tarvittaessa suoraan hyllystä.

Osa saatavuuden kannalta järkevimmät valinnat on Xray ja Associated ja niihin molempiin menee vain shorty malliset akut. Näistä Associated on ainakin omasta mielestäni järkevämpi, koska on paljon halvempi ja näitä autoja on enemmän näkynyt radalla, eli säätöjen kanssa saa helpommin apua.

Tietysti RTR autoista löytyy sellaisia, mihin menee pitkä akku. Käsittääkseni kuitenkin oli rata-ajoon tulossa auto?

Lainaus
Se miksi itse joskus tykästyin näihin SC-autoihin oli juuri näiden hyvä kestävyys.
Tuo sc6 auto on käytännössä sama auto kuin kyseisen firman krossi auto, eli siinä mielessä yhtä kestäviä on molemmat. Kestoltaan tuo sc6 vastaa varmaan aika lähelle Durangoa.

Krossi ja sc mallin eroina on muistaakseni pitemmät tukivarret, iskarit ja pohjalevy. Tietysti eri kori ja sille erilaiset kiinnikkeet.

Lainaus
Onko muuten SC -autojen suosio jostain syystä laskenut? Eli oliko kyseessä vain jokin 2010 -luvun hetkellinen muoti-ilmiö vai mistä on kyse? Mistä muuten voisin löytää tietoa pidettävistä RC:llä ajettavista SM-kisoista tai muista vastaavista paikallisista kisoista?
Moni kuski on siirtynyt tavallisiin krossi autoihin. Suosittelisin uutta autoa hommatessa vakavasti harkitsemaan krossi autoa, koska niille löytyy ainakin tulevaisuudessa kisoja ja harrastajia on paljon. Kestävyyskin on käytännössä ihan sama kuin SC autoissa.

Krossi autoina melkein Associated b6.1 ja siitä eteenpäin on paras valinta, koska osia saa hyvin ja niitä liikkuu melko paljon käytettynäkin. Se on kaikkein edustetuin merkki kisoissa ja radiolla, joten säätöjen ja huoltojen kanssa saa taatusti neuvoja.

Foorumin kilpailukutsu alueelta löytyy käytännössä kaikki kisat.

3
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 18.08.21 - klo: 13.40 »
Kyseistä automerkkiä ei enää valmisteta, joten usein hajoavien osien saaminen on melkein mahdotonta. Korvaaviakaan osia ei oikein saa näihin autoihin. Joku oli muistaakseni rakennellut associated sc auton tukivarsia näihin autoihin, mutta en oikein muista, että mistä mallista osat oli ja kuinka paljon vaati modaamista.

Kaikkein järkevintä olisi vain vaihtaa uuteen autoon, koska osien saaminen alkaa jo tiettyjen osien kohdalla olla mahdotonta. Luultavasti homma ei kauheasti innosta, jos osia on hankala saada ja niitä saa odotella pitkään.

Esimerkiksi Team Associated rc10sc6 sarjan autot ovat hyviä ja osien saa helposti.
https://hobbyfactory.fi/p41480/team-associated-rc10sc6-2-team-kit-70008

Kannattaa myös harkita luokan vaihtoa krossi autoihin, koska sieltä löytyy paljon enemmän kuskeja :wink:  Sc luokassa on nykyään aika vähän kuskeja krossi luokkiin verrattuna.

4
Traxxas / Vs: Vxl 3s noparin tuuletin
« : 16.08.21 - klo: 15.18 »
Ainakin 3s akulla ajaessa tuuletin olisi hyvä olla.

5
Myydään RC-tarvikkeita / 1/8 krossirenkaita
« : 10.08.21 - klo: 13.47 »
Alla olevat renkaat jääneet nurkkiin pyörimään:

Aka Cityblock

Renkaissa seoksena taitanee olla Soft Long Wear. Insertteinä Akan suljetut punaiset ja vanteina Akan valkoiset umpivanteet. 17mm Hex. Kaupassa yksi rengas sarja maksaa noin 60€.

Renkaita löytyy 3 uutta sarjaa ja yksi hyväkuntoinen käytetty

Uudet: 40€/sarja
Käytetyt: 25€

Aka IBeam

Renkaiden seos Super Soft. Insertteinä Akan suljetut mustat ja vanteina Akan keltaiset umpivanteet. 17mm Hex. Kaupassa yksi rengas sarja maksaa noin 60€.

Käyttämätön sarja, vaikka onkin pölyinen. Pölyt on tulleet muista samassa laatikossa olleista renkaista.

HP:40€

Sweep Exagon

Tuntuman perusteella veikkaisin seokseksi Softia. Umpinaiset valkoiset vanteet. 17mm Hex

Kuviosta reilu puolet jäljellä.

HP:20€


Tokassa kuvassa vasemmalla on käytetty cityblock ja oikealla käytetty sweep.

Nouto sovitusti Nurmijärveltä tai lähetys.

Yhteydenotot mielellään s-postiin
mustikkapannari(at)gmail.com

6
Dynamite 3 300 mAh 8.4V NiMh akku olisi ylimääräisenä.

7 kennoinen hump mallinen akku.

5 krt. käytetty, eli käytännössä uusi.

https://hobbyfactory.fi/p56997/dynamite-8-4v-3300mah-7-cell-speedpack2-hump-nimh-battery-ec3-dynb2071ec

Tällä hetkellä EC3 liitin kiinni, mutta tilalle voidaan vaihtaa jotain muuta, jos sattuu sopiva liitin löytymään pakista.

HP:20€/tarjous

Nouto sovitusti Nurmijärveltä tai lähetys.

Yhteydenotot mielellään s-postiin
mustikkapannari(at)gmail.com

7
Nyt pitäisi tämän ketjun toimia sillä tavalla, että uudet vastaukset näkyvät. Vanhalla 3. sivu on nyt poistettu, koska siellä oli jotain, mikä rikkoi sen. Sen sivun tiedot on ainakin toistaiseksi hukassa, mutta näkyypähän ainakin uudet vastaukset tähän ketjuun.
-----
Edit:
Hirveällä säätämisellä sain aiheeseen liittyvät viestit palautettua ketjuun :smiley:

8
Tiedotteet & Säännöt / Vs: Ylläpidon tiedotteet
« : 24.05.21 - klo: 11.26 »
Nitropolttoaineen lainsäädäntö ketjusta ei pysty viimeistä kolmatta sivua avaamaan. Itse en valitettavasti pysty tekemään asialle mitään, mutta olen ilmoittanut viasta eteenpäin.

Nyt löytyy myös ohje kuvien liittämiseen foorumille:
http://rc10.fi/index.php?topic=110118.msg840459#msg840459

----
Edit:
Nitrokeskustelua koskenut vika on suurimmaksi osaksi hoidettu kuntoon.

9
Jatkossa terveisiä, kysymyksiä ja parannus ehdotuksia voi esittää täällä:
http://rc10.fi/index.php?topic=109955.0

10
Team Associated / Vs: Asso B6 ja B6D
« : 17.03.21 - klo: 01.36 »
Isoimpina päivityksinä osui silmiin uusi Octalock slipperi ja servoteline.

Servoteline on vaihtunut erilaiseksi. Uusi servoteline vaikuttaa paljon fiksummalta kuin vanha ja telineessä on kiinnityspaikka ponderille.

Ohjauksen päälle tulevaa muovista levyä (bellcrank brace) ja top platea on muokattu niin, että ohjauksen ruuvien ei pitäisi enää katketa yhtä helposti. Veikkaan, että tuo muovinen osa antaa kuitenkin liikaa periksi, jotta siitä olisi höytyä esimerkiksi exotecin kehittämään vastaavaan ratkaisuun verrattuna.

Iskaritornien reikien sijaintia on vähän muutettu ja muutama muukin pikku päivitys on tullut.

11
12% nitroa auto käyttöön tulossa myyntiin / on myynnissä missä ?
Kuulo puheiden mukaan Hobbyfactorylle on tulossa kevään aikana 12% nitroa, jonka ostamiseen ei tarvitse lupaa.

Olen kuullut huhua että verkkoasiointipalvelu ei välttämättä toimi, joten kannattaa tulostaa tuosta Mustikan linkkaamalta sivulta PDF ja lähettää se spostilla poliisiin.
Lisäsin päivemmällä tuohon ensimmäiseen viestiin linkin poliisin sivulle ja vähän selontekoa, että miten nuo prosentit käytännössä menee.

Toivottavasti vielä keksivät jonkin vaihtoehtoisen polttoaineen lisäaineen, jota eivät lainsäädännöt rajoita.
Jostain luin, että uudenlaista fuilia on kehitetty, joka vastaisi ominaisuuksiltaan suunnilleen tuota 25% nitroa. Se vaan ei ollut laillinen kansainvälisissä kisoissa ja taisi olla vasta testi vaiheessa. En kyllä yhtään muista lähdettä, että mistä tällaista lueskelin.

12
Toivottavasti tuolla 12% nitrolla saadaan ratkaistua tämä "ongelma." Se luvan hakeminen voi kuitenkin olla monelle iso kynnys nitro autoilun aloittamiseen. Varsinkin, jos ajoja on vähän.

13
Soitin eilen poliisille :police: ja kysyin lähtöaineluvan kestosta. Sanoivat että ovat myöntäneet vuodeksi kerrallaan lupia yleensä.

Eli sitä ei saakaan kolmeksi vuodeksi? Lupahan tarvitaan kohta myös varastointiin... Eli pitää käyttää kaikki polttoaineet aina yhden kauden aikana tai hankkia joka vuosi uusi lupa...

Tuo vuosittain uusiminen on kyllä aika järjetöntä, kun luvan käytännössä tarvitsee joka vuosi, jos ei vaihda sähköautoihin. Varmaan myös rasittaa poliisia jonkin verran tällainen jatkuva "lupa ralli"

Itsellä luultavasti jää nitroautot hyllyyn/menee myyntiin, kun kulutus on tähän asti ollut vajaa puoli kannua/vuosi. Vähän olisi houkuttanut tämän kesän jälkeen vaihtaa patterikasi polttikseen, mutta taitaa jäädä tekemättä lupien kanssa sähläämisen takia. No täytyy asiaa sitten katsoa lähempänä tarkemmin.

14
Tästäkin voidaan olla montaa mieltä :azn:

Nelkulla on ihan kiva ajaa, mutta itsellä ei oikein riitä kädet tuupin ajamiseen betonilla. Isoin ongelma betonissa on pidon ylläpito, koska se saattaa muuttua nopeastikin. Sen renkaiden kuluttamisen ja lämmittämisen muistan kanssa betonilla ajamisesta...

15
Vapaa keskustelu / Vs: RC10.fi Facebook ryhmä
« : 16.02.21 - klo: 15.24 »
Olikohan koko ryhmä vailla modea ja nyt tilanne parantunut ..Joni? ..Tais olla muutama sata pyyntöä odottamassa hyväksyntää.
Ryhmä oli ilman ylläpitäjää jäsenpyynnöistä päätellen reilun 2v verran. Pyyntöjä oli tosiaan se 477 kpl. odottamassa, niin siinä oli jonkin verran urakointia ja varmasti jokin pyyntö tuli vahingossa hylättyä.

Laittakaa vaan uutta pyyntöä tulemaan, jos haluatte ryhmän jäseneksi. Jäsenyyden vaatimuksena on toistaiseksi aito nimi profiilissa, profiilikuva ja liittyessä kysyttäviin kysymyksiin vastaaminen.
https://www.facebook.com/groups/rc10.fi

Täytyisi sinne saada tehtyä uudet säännöt ja foorumin sääntöjäkin pitäisi uudistaa vähän. Aika on vaan ollut kortilla, niin ihan kaikkea ei ole ehtinyt tekemään.

16
Lainaus
Facebook sivuilla on yleensä ongelmana että ne on ryhmiä eikä "sivuja" joten kaikki hyödyllinen tieto katoaa normaalin keskustelujen ja kuvien sekaan. Tämän takia koen että on tärkeää olla kerholla selkeä ja helposti luettava sivu.


Google algoritmi ehdottaa huonosti näitä sivuja koska kävijämäärät on pieniä
Facebook sivu on enemmänkin tiedotus/mainonta kanava. Se on kuitenkin parempi, kun ei mitään. Fullspeedin nimellä hakiessa Google näyttää face sivun toisena tuloksena heti kerhon sivujen jälkeen, niin omasta mielestä ainakin ehdottaa ihan hyvin. Muilla hakusanoilla se ei sitten tietenkään tule esille.

Squarspace on ainakin osoittautunut erittäin toimivaksi. Muistaakseni hinta oli 10€/kk ja hinta taisi vielä sisältää custom domainin. Muistaakseni siitä sai vielä jotain alennusta, kun ottaa vuosittaisen tilauksen kuukausi tilauksen sijaan. Fullspeedin sivut on tehty Squarspacella, niin sieltä ainakin voi katsoa, mihin sillä pystyy tekemään.

Nuo omat sivuni olen tehnyt Google Sites kanssa. Se ei ole kauhean hyvä hakukoneissa ja vaati vähän säätämistä sinne kunnolla saamiseksi. Se on kuitenkin täysin ilmainen ja erittäin helppo käyttää. Siinä ei myöskään ole rajoituksia liikenteen määrälle ja tallenustila määräytyy driven tallennustilan mukaa, joka on ilmaisessa tilissä 10 vai 15gt. Sivuille ei myöskään tule mainoksia. Sivut voi sitten esimerkiksi linkittä google mapsiin ja Facebook sivuille, niin löytyvät paremmin.

17
Itsellä oli kanssa vaikeuksia löytää tietoja omille sivuilleni (linkki allekirjoituksessa). Se tuntui oudolta, kun on Fullspeedin jäsenenä tottunut "omiin" sivuihin. No voihan niitäkin sanoa omiksi sivuiksi, kun iso osa tekstistä on omaa käsialaa :wink:

Suosittelisin kyllä kerhoja panostamaan kunnollisiin verkkosivuihin tai edes kunnollisiin Facebook sivuihin. Se vaan on fakta, että kerhoa on vaikea löytää ilman kunnon sivuja.

Olen tässä vähän suunnitellut sellaista pysyvää listaa kerhoista tänne foorumille. Samaan listaan varmaankin olisi hyvä kirjoittaa sellaisia joka radalla olevia perusohjeitakin esim. ilmoita/varoita kuuluvasti, kun auto kaatuu jne. Sellainen lista taatusti auttaisi uusia harrastajia. Täytyy sen listan toteutusta katsoa tuossa myöhemmin, kun aikaa on enemmän.

18
Eli lyhennettynä: maksimissaan 16% nitrometanolia saa ostettua ilman lupaa, mutta luvan kanssa saa vaikka 100% nitrometaania ostettua? Onko kukaan tuota lupahakemusta täytellyt?
Muistutuksena vielä, että 25% nitroa saa ostaa tämän kuun loppuun asti ilman lupaa. Sitä saa muistaakseni tämän vuoden ajan säilyttää ilman lupaa laillisesti ja vuoden vaihteen jälkeen ilman lupaa säilyttäminen taitaa olla kiellettyä, tosin kuka sitäkään valvoo.

Tosiaan tavaran vahvuus riippuu siitä, mitä laitat hakemukseen vahvuudeksi. Itseä kanssa vähän houkuttaisi hakea lupaa "raaka tavaralle", mutta sille ei nyt toistaiseksi ole tarvetta.

Itse haen yhden tonkan varastoon vielä ennen kuun vaihtumista, vaikka en luultavasti tänä vuonna aja polttiksella. Haen sen kuitenkin varmuuden vuoksi, niin ei tarvitse sitten lupien kanssa säädellä, jos tekee mieli ajaa.

19
Selvittely on ilmeisesti unohtunut?

Poliisin sivuilta löytyy jonkin verran asiaan liittyen tietoa: https://poliisi.fi/lahtoainelupa
Lainaus käyttäjältä: poliisi.fi, 20.1.2021
Tee hakemus
  • poliisin verkkoasioinnissa
  • tulostettavalla lomakkeella PDF 583kB . Toimita sähköpostilla asehallinto@poliisi.fi tai postitse Poliisihallitus / Asehallinto, PL 50, 11101 Riihimäki.
  • poliisiasemalla.
Ilmoita hakemuksessa haluttu enimmäispainoprosentti. Selvitä käyttötarkoitus hakemuksessa huolellisesti. Lupa voidaan myöntää vain perusteltuun käyttötarkoitukseen.

Ota lisäksi huomioon korvaavien tuotteiden, esimerkiksi raja-arvoa laimeampien seosten käyttömahdollisuus sekä aineiden käyttöön liittyvät mahdolliset suositukset.

20
TeknoRC / Tekno EB/NB48 2.0
« : 15.01.21 - klo: 17.13 »
Teknolta on varmaan jo vuosi sitten tullut uutta 1/8 buggya. Tämä aloitus on pitänyt tehdä jo pitkään, mutta aina on ollut jotain muuta tekemistä.

Sähköversio EB48 2.0
https://www.teknorc.com/shop/tkr9000-eb48-2-0-1-8th-4wd-competition-electric-buggy-kit/

Nitroversio NB48 2.0
https://www.teknorc.com/shop/tkr9300-nb48-2-0-1-8th-4wd-competition-nitro-buggy-kit/

Rc Network esittely video

Päivityksiä edelliseen 48.4 malliin:
  • Uudet, isommat diffit
  • Helposti avattava diffiboksi/bulkki
  • Diffi pinjonilla isommat laakerit
  • Vakaaja laakeroitu
  • Runko on vaihtunut leveämpään
  • Tukivarsia on pidennetty
  • Takahubeissa ja tukivarsissa irrotettavat säätöpalikat
  • Iskarit edessä ja takan saman mittaiset
  • Hingepinneissä muovinippelit, jotka tulevat tukivarren ja pinnin väliin
  • Alumiiniset c-palat
  • Uusi akkuteline
  • Uusi servo/säädin teline
  • Uusi radioboksi
  • Cv-vetarit

Sitten vähän omia mielipiteitä uudistuksista

Minulla ei siis tosiaan ole kyseistä autoa, enkä ole juurikaan muiden kokemuksia uudistetusta versiosta katsonut. Luultavasti menen vielä tuolla EB48.4 mallilla vielä pari kautta, kun se on vasta yhden kauden ajettu. Osa päivityksistä on kuitenkin aika mielenkiintoisia.

Uusi diffiboksi on mielestäni tervetullut päivitys. Samanlainen laatikko on ollut jo monella muulla merkillä pitkään autoissa. Se tekee diffin huoltamisesta paljon helpompaa.

Mitä nyt muihin päivitykseen tulee, niin niillä on estetty vanhempien autojen osien sopivuus autoon :sad:
Ymmärrän kyllä, että yrittävät saada muutettua autoa reilummin. Tuo vanha malli ainakin omaan käteen sopii tosi hyvin ja tykkään sillä ajamisesta.

Itse pidän kyllä näistä Teknon 1/8 autoista, mutta ongelmana on vaan huonot avut ja osien saanti. Voisin kyllä auton päivittää uudempaan malliin, jo Teknon tuki olisi parempi. Sen takia varmaan seuraava 1/8 on jotain muuta merkkiä.

21
Radiolaitteet / Vs: Spektrum DX5 Rugged
« : 11.01.21 - klo: 15.29 »
Kunnon radioon kannattaa kyllä panostaa. Se tekee ajamisesta paljon mukavampaa. Hyvällä radiolla ajamisen jälkeen on sellainen fiilis, että noilla rtr radioilla ei pysty ajamaan millään :grin:

Radio on kuitenkin sellainen, että se pysyy vaikka autot vaihtuisivatkin. Se on lähinnä kertaostos ja päivitys omien tarpeiden mukaisesta sekä malliston uusiutumisen mukaan.

Sen verran sanon noista Sanwan radioista, että mt-44 on paljon kevyempi ja tasapainoisempi. Käyttöjärjestelmä siinä on paljon helpompi ja selkeämpi. Loppujen lopuksi se jää kiinni siitä, että kumpi sopii paremmin omaan käteen. Kannatta kuitenkin harkita ostaessa sitä, että suurimmalla osalla on Sanwana ratit, joten radalla sen säätöihin saa tarvitteassa apua. Sanwoihin saa myös vastareita ihan hyvin käytettynä ja muihin niitä löytyy aika huonosti.

Tuosta Spectrumista vielä sen verran, että en oikein voi ottaa kantaa se hyvyyteen, kun ei ole kokemusta firman radioista juurikaan.

Jos radiolla ei ole kiire, niin kannattaa katsella myös käytettyjä. Sanwan radioita ainakin on välillä hyvään hintaan tarjolla.

22
Radiolaitteet / Vs: Spektrum DX5 Rugged
« : 11.01.21 - klo: 13.27 »
Nuo Arrma autojen mukana tulleet radiot on ainakin toimineet hyvin. Olikohan malli stx20? Ainakin sen kosketusnäyttö mallin kanssa oli alkuvaiheessa outoja juttuja ja kantavuus ongelmia.

Itselle nuo Spektrum radiot ei oikein sovi käteen. Kisa-autoissa Sanwa on niin sanotusti se standardi merkki, eli sen kanssa on ainakin apua hyvin tarjolla. Itsellä ja monella muullakin kuskilla on tuo Sanwan mt-44. Omaan käteen se ainakin sopii hyvin, kun vetää kerroksen grippiä kahvaan.

https://hobbyfactory.fi/p42322/sanwa-mt-44-2-4-ghz-radio-rx-482-vastaanotin-101a32171a

23
Ota tuo lipo mode pois päältä, niin sitten toimii. Jos lipo akkuja käyttää, niin tuo lipo tila pitää laittaa päälle.

Tässä on ohjeet siihen:
https://youtu.be/FCNsmV18PSg

24
Noparissa on päällä Lipo tila ja katkaisee virrat, kun jännite menee liian alas.

Onko käytössä Lipo vai Nimh akut?

25
- Hidasta ajoa ajatellen huomasin heti, että kun autolla ajaa suoraan hyvin hitaalla vauhdilla ja jos samaan aikaan kääntyy niin auto "hyytyy" ja pysähtyy. Onko tälle mitään tehtävissä?
Autossa kun on renkaat poikittain, niin siitä tulee vähän lisää vastusta moottorille. Tuo on ihan normaalia, jos samaa ei tapahdu kovemmassa vauhdissa.

26
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 03.01.21 - klo: 01.12 »
Kaivoin vanhan E-Maxx:n (#3905) autotallin perältä ja latasin akut. Ohjaus toimii, mutta mitään muuta se ei enää teekään. Miten saisin selville onko nopari vai moottorit rikki? Toista noparia ei ole. Mitä tuon kanssa kannattaa tänä päivänä tehdä? Kannattaako lähteä korjaamaan vai myydä jollekin varaosiksi? Mitä ja mistä, apua...
Mulle voi tarjota autoa, jos olet myymässä sitä :wink:

Moottorit saa testattua laittamalla niiden johdot suoraan akun napoihin kiinni. Kannattaa sitten ota pinjoni irti tai ainakin laittaa moottri, niin että se ratas ei koske mitään. Kannattaa myös varautua siihen, että räpsähtää kunnolla, kun moottorin lyö akkuun kiinni.

27
Olen samaa mieltä Jerryn kanssa Vintage luokan säännöistä. Uskon, että kuskeja ei ole, jos homma menee pilkun viilaamiseksi ja hirveäksi sääntö viihdakoksi. Luokka kannattaa pitää mahdollisimman vapaana, jotta kuskeja löytyisi.

Toisaalta itse en näe vintage autona sellaista, johon vaihdettu melkein kaikki johonkin uudempaan/parempaan. Siihen voisi olla jokin sääntö esim "Auton on oltava hengen mukainen" tms. Sähköt saisi tietysti vaihtaa halutessaan uudempaan tekniikkaan ja saisi tehdä pieniä päivityksiä, kunhan se homma ei mene yli.

28
Kilpailukutsut / Ohjeistus kilpailukutsujen tekoon
« : 21.12.20 - klo: 12.04 »
Otetaan käyttöön seuraavat toimintamallit kilpailukutsujen ja tulosketjujen kanssa:
  • Säännöt koskevat SM, EM, KV, MM ja sarjakilpailuja pieniä kerhokilpailuita lukuunottamatta.
  • Kilpailukutsut tehdään kerhojen/seurojen omilla tunnuksilla- tämä yhdenmukaistaa tiedotusta paljon! Jos kerholla tai seuralla ei ole tunnuksia, ottakaa yhteyttä ylläpitoon.
  • Seurojen/kerhojen tunnukselle ylläpito antaa pyynnöstä oikeudet lukita kilpailukutsuja ja tulosketjuja.
  • Kilpailukutsuun voisi laittaa yhteen viestiin kysytyt kysymykset ja niihin vastaukset, jos kutsu päätetään lukita.
  • Myös tulosketjut avataan kerhojen/seurojen tunnuksilla. Tämän tulosketjun voi tehdä jo valmiiksi odottamaan, vaikka kilpailukutsua tehdessä.
  • Tuloksiin kirjataan teksti-muodossa tulokset ja mahdolliset linkit muihin palveluihin, joissa tulokset näkyvät tarkemmin.
  • Kilpailukutsuihin merkintään yhteystiedot kilpailun järjestävälle vastuuhenkilölle (sähköposti ja puhelinnumero).

Kun olet tekemässä kilpailukutsua tulisi kertoa ainakin seuravaat asiat:
  • Kilpailupaikka (vähintään osoite)
  • Ajettavat luokat
  • Radan tiedot
  • Aikataulu
  • Säännöt
  • Ajanotto (vähintään mitkä ponderit toimivat)
  • Kilpailuorganisaatio
    • Kilpailunjohtaja
    • Tuloslaskenta
    • Tuomaristo
    • Ratamestari
    • Katsastus
  • Osallistumismaksu
  • Ilmoittautuminen ja sen päättyminen
  • Yhteystiedot vastuuhenkilölle
Kutsuun olisi hyvä myös kertoa esimerkiksi seuraavat tiedot:
  • Onko paikalla wc tilat
  • Tarvitseeko mukana tuoda omia tuoleja tai pöytiä
  • Onko kilpailupaikalla saatavilla ruokaa/juomaa
  • Isommissa kisoissa lähellä olevat majoituspaikat

Ystävällisin terveisin,

Ylläpito

29
Itse olen saanut blokit ihan normaaleille asson vanteille. Olen niitä myös laitellut muillekkin vanteelle, kun ne ei ole saanut. Sen jälkeen on kyllä sormet aika kipeät  :sad:

Varmaan siihen oli joku syy, että vaihdettiin alunperin tuosta spikestä darttiin... Omasta mielestä dart on parempi ajaa kuin spike, mutta spike saattoi kestää vähän pidempään. En enää oikein muista, kun siitä on jo pari vuotta aikaa ja silloin ajoin nelkulla. Tuppia en ole koskaan kokeillut tuolla spikellä.

Sen voin ainakin sanoa, että cactus on ihan hirveä rengas turffille  :grin:

30
- turffirenkaana joko Schumacherin Dart, tai mahdollinen uusi rengas, mikäli uusista vaihtoehdoista löytyy kulutuskestävämpi

Olisi kovasti hyvä jos löytyisi kestävämpi rengas, nykyinen ei ole kovinkaan kestävä ja sen huomaa meillä kuskien siirtymisessä touringin pariin koska krossin rengaskulut on kovat.

Schumacher block kestää varmaan 500 kierrosta ja sen jälkeen kääntö, niin kestää uudestaan melkein saman verran. Ne on vaan pirun hankalat saada vanteelle ja niissä on huono pito hyppyrien matolla.

Itse olen ihan hyvin päässyt sen 400 kierrosta yhdellä dartti parilla takavedossa, kun on 2 paria takarenkaita ja yksi eturenkaita. Takarenkaita kierrättää vaikka parin akullisen jälkeen, niin auto pysyy tasapainoisempana ja eturenkaat ei käännä liikaa. Tällä tavalla pito huononee tasaisemmin, jolloin sitä ei huomaa niin helposti. Ei tietenkään ole samanlainen ajaa kuin uusilla renkaillla, mutta itselle kelpaa ainakin ihan hyvin.

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 12