Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - jarkkom

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 50
1
Kilpailijoiden kanava / Vs: S2-10 krossi
« : 09.04.24 - klo: 11.28 »
Virissä rengaskulut on aivan järjettömät. Takarengasparilla pääsee sen 150-200 läppiä järkevästi ja jokainen voi itse laskea montako akullista se tarkoittaa jos ajat 17 läppiä 5 minuuttiin. Eli tulee itsekin kokeiltua tuota ns. stanukonetta... Vauhdin puolesta se moottori on ehkä liiankin tehokas, mutta sopii mulle.

2
Kilpailijoiden kanava / Vs: S2-10 krossi
« : 16.03.24 - klo: 22.47 »
Onhan tälle luokalle ihan selkeä tilaus 'sisäänheitto'luokkana. Ylläolevista kommenteista tosiaan voi saada sen väärän kuvan, että vain kalustoon panostamalla voi pärjätä.

Sitten kun treenisessioissa menee useampi erä putkeen ilman virheitä ajamisessa, voi näistä mainituista vinkeistä ottaa pointereita seuraaviksi kehitys-stepeiksi.

3
Xray Alu Rear Roll-Center Holder for Anti-Roll Bar - 7075 T6 323043

NIB, sijainti Myyrmäki / Hakkila.

HP. 35eur

4
Mikä siinä hiilikoneessa hiertää? Parempi ajettavuus, kuin sensoriton nykykone. Lisäksi jos saa joskus sen hopeakannun tai torque tunedin ajettua loppuun, uusi maksaa alle 10eur + postit.

Mineistä sen verran, että M-05 saattaa olla suhteellisen halpa ostaa, mutta 'pakolliset' viriosat vie hinnan hyvin lähelle M-07. Mutta kuten todettua M-07 ei sitten käy sinne classiciin ja siihenkin saa Tamiya-tyyliin upotettua paljon rahaa.

Rekkaluokasta sen verran, että onhan se kiva kun on paljon kalustoa radalla, mutta mielummin näkisin jonkun TT-01 / TT-02 luokan henkilöauton korilla, kunten euroopassa on Porcsche cup.

Koitan ottaa tuota omaa M-05 Hakkilaan mukaan, niin voit kokeilla sillä miltä vauhdit tuntuu.

5
Kilpailijoiden kanava / Vs: S2-10 krossi
« : 20.06.23 - klo: 08.07 »
Ottamatta nyt mitenkään kantaa luokkaan, mutta mielestäni sisäänheittoluokan kalusto pitäisi olla ostettavana RTR:nä suoraan kaupasta ilman, että tarvitaan mitään muokkauksia. Tuntuu olevan aivan liikaa vaadittu nykyisin, että autoa pitäisi rakentaa jne.

Mallia voi katsoa tuolta ns. crawler-skenestä, jossa tosiaan saa suoraan ajoon (ja miksei kisaankin) valmiin auton kaupan hyllystä.

6
Polttisautot / Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« : 03.09.13 - klo: 21.49 »
*em pulinaa*

Tosi hyvä saada näitä käytännön kokemuksia myös foorumille. Mutta itse en noin radikaalia kontrollia Suomen kisoihin halunnut tuoda esille, eihän meillä nytkään katsota renkaiden pidotuksen yms. perään. Tarkoitus olisi se, että saataisiin 'valmiit' renkaat halukkaille ostettavaksi kisoihin ja mielestäni se jo olisi suuri juttu.

Toki noissa isoissa renkaissa on se haittapuoli, että jos auto on väärin säädetty ja kuski tykkää pommitaa kovinkin paljon, saattaa renkaista lohjeta liikaa paloja pysyäkseen suorituskykyisinä. Mutta heti, jos auto pysyy jotenkin edes radalla niin renkaat toimii alusta vanteille asti.

7
Polttisautot / Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« : 03.09.13 - klo: 08.56 »
Lisätään vielä, että uskon, että suurin epämieluisuus tuntuisi olevan renkaiden sorvaus. Kuitenkin renkaat on hyvällä sorvilla todella nopea tehdä. Puhutaan siis alle 10 minuutin hommasta.

Mun mielestä jonkinlainen hand out rengas toimisi mainiosti. Tai edes mahdollisuus ostaa 'valmiit' renkaat esim. kooltaan 60/62mm, jolloin sorvausta käytännössä tarvitsisi suorittaa vain treenirenkaita tehdessä.

8
Polttisautot / Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« : 02.09.13 - klo: 22.34 »
Ylempään tekstiin täydennyksenä, että melkein 4 settiä renkaita kannattaa varata per kisa... Tosin kuten yllä mainittu, niin niitä vanhoja renkaita voi käyttää aivan hyvin myös. Huollettaviin osiin hihnapyörien putsauksen ja hihnojen tarkkailun lisäksi lisäisin laakerien läpikäynnin sekä spurrien ja kytkimen huollon. Kytkin ei sinänsä kulu, mutta gäpit kannattaa säätää ja laakerit öljytä, ainakin kisaan.

Tietysti mitä enemmän autoa huoltaa ja vaihtaa kuluvia osia, sitä paremmat mahdollisuudet on ajaa finaali kunnialla maaliin asti.

9
Sähköautot / Vs: RC FORMULA 1 Autot
« : 02.09.13 - klo: 22.16 »
Joo, varmaan syksyllä viimeistään tulee homattua :)

Uppista tännekin. Tarkoituksella en kertonut aiemmin vuotta, mutta nyt tuli runko hommattua.

10
Vapaa keskustelu / Vs: Bitcoin
« : 28.04.13 - klo: 22.20 »
Lisätään nyt tännekin noihin ASICeihin liittyen: https://www.youtube.com/watch?v=_ERE4uiufqE

Eli lisätkää tekstitykset tuohon ja toivokaa parasta sijoitetuille rahoille.  :grin:

11
Vapaa keskustelu / Vs: Bitcoin
« : 01.04.13 - klo: 17.53 »
Mun nevuo; mainatkaa LTC nyt kellä on välineet.

       Exchange Diff.            Profitability

BTC 1.00000   6695826.3  1.00
LTC 0.01567   100.5          2.26

12
Vapaa keskustelu / Vs: Bitcoin
« : 01.04.13 - klo: 17.44 »
Tuli tossa eile haettua kaverita FPGA piirin.
Sillä ei toisin saa mainattau kun 0.5BTC/kk
mutta on kyllä sähkön kulutuskin matala.

Mistä päättelet nuo tuotot? Kattelin että ei enää kovin kummoista _odotusarvoa_ ole edes GPUilla... Sun konffis (2 x 7950 = 1,1 Mhash) ei ainakaan tän laskurin mukaan ole enää mitenkään kannattava edes. http://www.alloscomp.com/bitcoin/calculator Toki aina voi tuuri käydä, mutta pitkässä juoksussa se tasoittuu.

13
Vapaa keskustelu / Vs: Bitcoin
« : 31.03.13 - klo: 20.51 »
Vaikea nähdä koko touhussa mitään järkeä, koska laitteistot maksaa suhteellisen paljon ja lisäksi sähkönkulutus on +500W / laite 24/7. Jos asenne on se, että eipä tarvitse itse sähkölaskua maksaa, niin eikö kannattaisi pyytää rahat suoraan vanhemmilta, niin säästyis kaikkien vaiva.

Tossa topicissa on vähän laitteistoista minimissään millä kannattaa yrittää mainata LTC: https://bitcointalk.org/index.php?topic=160463.0

Bitcoinit on sitten vielä työläämpiä....

14
Tulokset / Vs: Lopputulokset FTT 4 Mynämäki
« : 20.03.13 - klo: 15.41 »
Kolmannella alkuerällä TQ-tulos jäi yhtä kierroksella ohitustilannetta vajaaksi ja neljännellä alkueräkierroksella sitten TQ jäi 0.05 s päähän, vaikka jouduin pysähtymäänkin välillä, kun nostaja hyppäsi eteen.
 Kaikki meni siis yli odotusten, mutta vähän jäi silti kaivelemaan, kun paalupaikka vaihtui itsestä riippumattomista tekijöistä vitosruutuun. Finaaleihin lähdin sitten riskillä ajamaan palkintopallisijasta, mutta tällä kertaa riski ei tuottanut tulosta.


Melko narsistista olettaa, että muut ovat ajaneet oman eränsä virheettömästi ilman muita kanssakilpailijoita  :afro:

Kiitokset järjestäjille hienoista puitteista ja kanssakilpailijoille tiukasta kisasta.

15
Kilpailijoiden kanava / Vs: Katsastus
« : 17.02.13 - klo: 21.55 »
Ennakkokatsastuksessa ei ole kyllä mitään järkeä sähkökrossissa eikä sähköturistissa. Ainoa asia mitä tällä voidaan yrittää kartoittaa on LiPo-akkujen ylilataaminen. Ylilataamisestakaan ei tällä hetkellä saa minkäänlaista hyötyä ja yleensä lämmittelyssä jännitteet putoavat melkoisesti jo hiitin alkuun mennessä. Ennemmin katsoisin varikolla, että kuskit käyttävät (jokseenkin vanhahkoa 1C) sääntöjen määräämää latausvirtaa oikealla latausohjelmalla.

Turistissa sitten:

Takasiiven koko ja korkeus; voisiko siiven leimata eräharjoituksissa esim. tarralla oikean mittaiseksi ja korkeuksiseksi? Ei ole kyllä niin pienintäkään järkeä mittailla joka hiitin jälkeen kaikista autoista takasiipi. Katsastusmiehen pitäisi kyllä erottaa pahasti taipunut takasiipi pikaisella vilauksella ja tähän voisi sitten puuttua, jos se koetaan tarpeelliseksi. Väärän kokoisella siivellä ei kuitenkaan saada etua.

Takasiiven takaylitys; tähän voisi toimia yllämainittu etukäteiskatsastus. Tämäkään ei mun mielestä ole mikään järkevä mittauskohde, sillä liian edessä tai liian takana oleva siipi vain huonontaa suorituskykyä. Silti tämä katsotaan jokaisesta autosta...

16
Yokomo / Vs: Yokomo GT Series
« : 09.02.13 - klo: 22.47 »
Niin toi linkki menee tsekkiläisen Mibo sportin kaupan sivuille, mutta jos se on se distro niin OK.

Jokatapauksessa rataluokkiin tarvittaisiin joku oikeasti toimiva entry-luokka, oli se sitten RTR-turistit tai tommonen GT-series.

17
Yokomo / Vs: Yokomo GT Series
« : 07.02.13 - klo: 18.28 »
Enpä nyt tiedä voiko sanoa "maailmalla suosittu", kun Euroopan distrolla ei ole ko. autoa listoilla, eikä Amerikassa ole edes jakelijaa.

Sinänsä voisi olla ihan loistava aloittelijaluokka nimenomaan kumipyöriensä ansiosta. Autojen suhteellisen helpon rakenteen vuoksi itse kittikään ei pitäisi olla kovin kallis verrattuna touring-alustaan. Eikö tuo ole aika 1:1 WGT auton mitoissa?

18
Baana ja järjestelyt oli kyllä huippuluokkaa. Kiitokset.

19
26A on kohtuu paljon, se tuottaa jo ihan miehekkään määrän lämpöö.

No ei se kyllä ole. Jo NiMh aikaan akut mätsättiin 30A purkuvirralla ja myöhemmin vielä isommalla. Jo silloin Orion osasi lappukikkailun ja purki 25A, jotta sai kauniimmat tarrat kennoihin.

20
Tulokset / Vs: TEEMU LEINO TP~10 MM kisat 2012
« : 16.11.12 - klo: 23.41 »
Sori, katoin väärään suuntaan aikoja. :)

21
Tulokset / Vs: TEEMU LEINO TP~10 MM kisat 2012
« : 16.11.12 - klo: 23.05 »
-

22
Tulokset / Vs: TEEMU LEINO TP~10 MM kisat 2012
« : 16.11.12 - klo: 22.45 »
Turha sitä on laskea vaikka ois käynyt erittäin lyhyen tai pitkän matikan... "The A Main is scheduled to start at 3.30pm Local (830 am UK / 9.30 am CET)". Itse olen nyt ainakin CET vyöhykkeellä, joten panen kellon soimaan hieman aamuysin jälkeen.

23
Kilpailijoiden kanava / Vs: M-8 yksityyppirenkaat?
« : 11.11.12 - klo: 15.34 »
#toisaalta kopioituna liittyen TP-10 yksityyppirenkaaseen: suurin osa Hollannin TP-10 kuskeista oli sitä mieltä, että yksityyppirengas ei ole hyvä asia. Täten heidän edustaja äänesti tuota vastaan. Kysyttiinkö suomalaisilta kuskeilta tästä? Ei.

24
Kilpailijoiden kanava / Vs: M-8 yksityyppirenkaat?
« : 11.11.12 - klo: 13.43 »
En nyt ota varsinaisesti kantaa M8 yksityyppirenkaaseen, sillä itsellä ei ole tästä aiheesta perusteltua mielipidettä olemassa. Mutta liittyen noihin EFRAn sääntömuutoksiin ja -ehdotuksiin näkisin, että olisi järkevää kysyä asiaan mielipidettä Suomen aktiivikuskeilta ennenkuin mennään asioita päättämään/ehdottamaan.

25
Eikö se vapaa harjoitus alkanut aikataulun mukaisesti????

Eli esim ilmoitettu aikataulussa vapaa harjoitus 8.00-9.00


Joo.  :laugh:

Mutta enivei, näytti järjestelyt toimivan sekä baana vaikutti hyvältä ja ennenkaikkea oli pirusti osallistujia. Jäi oikeasti harmittamaan, etten osallistunut itse.

26
En ole näinä harrastusvuosinani ollut yhdessäkään kisassa missä saisi kisa aamuna treenailla vapaasti.
Aina menee tasan aikataulun mukaan.

Ei oo montaa vuotta kun sähkökrossis oli vapaa harjoittelu aamulla. Eiks niitä harrastusvuosia sullakin pitänyt olla??  :cool:

27
Hieno suoritus Ari!!!

28
Ei niitä TSP-10 kisoja pelkästään sisällä ole aina ajettu. Kuka muistaa, koska sarja muuttui vain talvikauden käsittäväksi?

29
Sori jos tulee sekavasti kirjoitettua, mutta naputtelen tätä töiden lomassa.

Voisiko joku taho esittää esimerkiksi viimevuoden ja mahdollisesti edellisvuoden kilpailijatilastot TSS-10, TSP-10 ja TSM-10 luokista? En halua kiistää *HOKE*n toteamusta suurimmasta luokasta vaan ihan siksi, että en ole asioita seurannut.

Peitsamosta ja muista ETS-sarjaan osallistuneista on helppo nähdä heidän puoltavan tätä kahden luokan mallia sekä 13.5r moottoria. Sieltä reissuilta on pakosti tarttunut näkemystä ja kokemusta kuinka asioita voisi tehdä.

Itse näkisin asian niin, että vaikka TSP-10 ja stanun yhdistäminen söisikin talvikaudelta muutaman kuljettajan, se kyllä toisi kesäkisoihin muutaman kuljettajan lisää; kyllä osa TSP-10 kuskeista ajaisi myös kesällä. Tosin ei kuuden kuskin kesken...

Ehdotetuissa moottoreissa kyllä askarruttaa se, että onko 13.5 liian tehokas aloittelevalle ja toisaalta onko se liian tehoton nykyisille TSP-10 kärkikuskeille? Okei, ei pidä unohtaa sitä, että SM-tason kisoihin olisi syytä hieman jopa harjoitella etukäteen eikä mennä opettelemaan alkeita. Tässä tapauksessa tulisi kerhojen opastaa aloittelevia kuljettajia enemmän ja mahdollisesti järjestää myös kerhokisoja pienempitehoisilla mooottoreilla. Voisihan sisääntuloluokkana olla esimerkiksi formulatkin...

Se, että pitäisikö ajaa koko sarjaa ollenkaan ja järjestää vain 'isompia' kisoja onkin jo toinen juttu.

30
*HOKE*n osaan viestiin ois pitänyt olla unquote. En siis syyttänyt sinua mitenkään mistään, mutta kuten perussuomalaisille todetaan: haluaisin kuulla kehitysehdotuksia (enkä valitusta nykyisestä).

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 50