Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - pintakaasu

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 19
1
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 06.06.23 - klo: 11.33 »
GT-rata-autoilu on kyllä mukavaa. Joko kävit patteriautoa testaan?

2
Ostetaan / ***** pois
« : 02.06.23 - klo: 18.36 »
*****

3
Ostetaan / pois
« : 25.05.23 - klo: 17.24 »
pois

4
Hienot oli kisat.

Kiitokset kilpailunjärjestäjille ja kilpailukumppaneille avusta, neuvoista sekä rehdistä kilvanajosta.

Tosiaan, ensimmäinen R8FE-kilpailu on nyt takana. Hurjaa menoa oli kyllä kärjellä. Itsellä oli hieman haasteita saada autoa maaliin... Tuli muutama keskeytys teknisten ratkaisujen sekä vähäisen valmistautumisen takia.

Mutta kaiken kaikkiaan oli mukava ja opettavainen reissu Hyvinkäälle. Ehkäpä tänä kesänä voisi ajaa toisenkin kilpailun rata-autoilla :azn:

5
RC-kerhot ja -radat / Vs: Oulun seudun bensakoneet
« : 12.05.23 - klo: 11.38 »
Ei ole. Lähin polttomoottoriautorata on Jyväskylässä.

6
Bensa-autot / Vs: Suomen 1/5 radat
« : 12.05.23 - klo: 07.59 »
Siellä on jo, on road-baana :azn:

7
Myydään RC-tarvikkeita / Ninjan 1/8 nitropannu
« : 11.05.23 - klo: 17.39 »
Ninjan B01 pata, Alphan pilli, Mugenin putsari, 3-palainen kytkin ja kello. Kuvassa on gt8 auton 2-vaihteinen kello, myllyyn vaihdetaan normi m8 auton 1 vaihteinen kello.Ollut varapatana, mutta ei ole tarvinnut. Ajettu viimeksi vuonna 2014 Kuopion vanhalla turffiratalla. Lähti silloin ensi polkaisulla käymään ja on käyntivarma kone kuin Evinruden 15 hevosvoiman perämoottori  Pikkurahalla omaksi. 50 €+pk:t. Oulu. Posti kuskaa. Yhteys yv.

8
*****  Capricorn C801 R8-auto  ****

- Novarossi ISON .21 pannu, ilmanputsari ja pilli

 -Nimh vastariakku


Vaihdeakselille vaihdettu suurempihalkaisijamaisemmat laakerit paremman kestävyyden vuoksi.
Uudet spurrit. Hihnat ja hihnapyörät uusittu. Kytkinremontti tehty. Ei kuvan servoa.

Kierros renkaita mukaan. 

Hinta 150 €.

Oulu. Yhteyttä yv. 

9
Kilpailijoiden kanava / Vs: S2-10 krossi
« : 01.05.23 - klo: 10.39 »
Useimmat haluavat tähän lajiin uusia harrastajia. Ja jos tahtotila on riittävä, niin se myös tehdään. Silloin pitää olla valmis ottamaan myös riskejä.

Alla oleva ohjelma lähtee niin kutsutusta 0-pisteestä eli siitä että paikkakunnalla ei ole kiinteätä rataa, mutta tahtotila tehdä on riittävän kova.

Tässäpä "ohjelma" mitä se vaatii:

1. Pitää olla riittävä pääoma talvikauden sisäratavuokriin (min. 10 000 euroa, jolla kattaa muutaman kuukauden tilavuokran. Tämä on ikään kuin pankki, jolla katetaan tilavuokria, jotta ratapaikka ei mene heti alta rahan niukkuuden vuoksi)

2. Ulkopuolinen vuokratakaaja takuuvuokrille (mielellään iso urheiluautoiluseura, jolla on halua tukea myös pienoisautoilua)

3. Kiinteän radan hankinta, vähintään 500 m2, mielellään enemmän.

4. Kiinteälle radalle rakennetaan ensisijaisesti liukaspintainen krossirata, (tasamaarata (touring/mattoautot/minit/rekat) on toissijainen ratavaihtoehto), koska suurimmalla osalla harrastajia on krossiautoja, monstereita ja short course autoja.

5. Radalle karismaattinen vetäjä, jolla on vähintään auttavat sosiaaliset taidot ja halua auttaa/neuvoa vasta-alkajia. Ja jos osaa toimia nuorten parissa ja jopa uskaltaa hymyillä jengille, niin sitä parempi. Mielellään vetäjällä pitää olla meriittiä lajissa menestymisestä esim. suomen mestari pienoisautoilussa tuo uskottavuutta kerhonvetäjälle. Itseasiassa yksi vetäjä on riittävä, mutta hänellä on hyvä olla pari kaveria tuuraamassa.

6. Jokaviikkoiset vasta-alkajien kerhoillat, jossa neuvotaan uusia kuljettajia ja halutaan vastata heidän kysymyksiinsä. Tähän tarvitaan 2-3 henkilöä.

7. Riittävä tietotaito ja osaaminen lajista vetäjillä.

8. Halu järjestää jokaviikkoisia leikkimielisiä kerhokisoja ja myös tähän tehtävään toimitsijoita. Vakavammat kilpailut sitten erikseen.

9. Leppoisa ja mukava ilmapiiri radalla, päänaukomista ja kettuilua ei tuoda mukana radalle. Sillä se karkoittaa vain uudet harrastajat.

10. Muista että olit itsekin joskus vasta-alkaja ja yritä asettua siihen rooliin, kun opastat uusia harrastajia lajin pariin.

10
Kilpailijoiden kanava / Vs: S2-10 krossi
« : 29.04.23 - klo: 12.08 »
Tuttua. Luokkia tulee ja menee. Aina joku löytää jonkun uuden luokan jota on pakko harrastaa, vaikka ei ymmärretä edes pitää vanhoista kiinni....

Viimeisen kymmenen vuoden aikana on arviolta tullut ja kadonnut (tai jäänyt kitumaan pienen harrastajamäärän turvin) noin kymmenkunta luokkaa.

Suomessa on arviolta 50-100 aktiivista kisakuskia (arvio ei perustu mihinkään tilastoon, vaan on vain ihan mututuntuma ja arvio voi olla yläkanttiin) ja näistä ei voi saada jokaiseen uuteen kilpailuluokkaan kuljettajia.

Semmottii.

11
RC-kerhot ja -radat / Vs: Kuopio ScrapHill (kuopiorc.fi)
« : 21.04.23 - klo: 09.55 »
Se on hyvä että nuoret saavat raitista ilmaa, eivät koko päivää homehdu siellä atk-verkossa :D

12
RC-kerhot ja -radat / Vs: Kuopio ScrapHill (kuopiorc.fi)
« : 17.04.23 - klo: 11.03 »
Hienoa meininkiä.

Mukava nähdä kun paikallinen "nuoriso" on päässyt tekemään oikeita hommia :grin:

13
Kiitokset videosta!

Toivoo: Pertti Keinonen, Ydinsota-yhtyeestä

14
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 31.03.23 - klo: 13.26 »
Kiitokset nimimerkille tommivesalo sujuvasta kaupankäynnistä :azn:

15
Hieno homma, että Kuopiossa saatiin pidettyä Winter Jumps-kilpailut 10 vuoden tauon jälkeen.

Seuran facebook-sivuilla olevassa treenivideossa rataprofiili näytti hyvin mainiolta, joten olisi mukava nähdä myös kisavideoita viikonlopun tapahtumista. Jos videoita löytyy, niin saa julkaista :)

16
Oli taas huikeat kisat.

Ei ollut mitään säätämistä, kaikki toimi kuten pitikin.

Lounastarjoilu ja itsepalvelukanttiini toimi hyvin.

Kiitokset kaikille mukanaolleille!

Ps. Oulun GT-12-ilmoittautuminen on vielä auki tämän viikon. Tulkaahan ajamaan GT-12-luokan päätöskisoihin, ja seuraamaan kamppailua C-12 luokan Suomen Mestaruudesta. Tervetuloa Ouluun ja Kiiminkiin! :afro:

17
On siitä layoutista erikseen piirretty kuva, mutta se on toimitettu jo paperinkeräykseen :grin:

Kiitokset hienoista kuvista ja videopätkistä. Enemmänkin näitä Mini-törmäilyvideoita voisi katsella :afro:

18
KerhoCup-ratasarja / Vs: KerhoCup-sarja 2022-2023
« : 16.02.23 - klo: 14.58 »
Moro,

onkohan mitään Kuopion kisan kuvia ja videota radasta, rataprofiilista ja itse kisasta (varikkokuvia ja lähikuvia autoista ei tarvitse) saatavilla? Jos on, julkaisuun vaan :afro:

19
Kuvia ja videoita on kyselty radasta ja ratalayoutista.

Laittakaahan jakoon.

20
Kilpailukutsut / Vs: Kerhocup IV 11.02.2023 Kuopio
« : 08.02.23 - klo: 13.49 »
Aika tiukka aikataulu kun mennään 2 minuutin erävaihto välillä...

21
Tulokset / Vs: Kerhocup III 2023 Lopputulokset
« : 02.02.23 - klo: 16.29 »
Huikeat kisat.

Isot kiitokset kaikille mukana olleille!

Baana oli mainio ja iso. Ravintola saman katon alla ja ihan ok sapuskaa. Vessat olivat siistit. Harvoin rc-autobaanoilla on siistit vessat, sillä usein rc-autoratojen vessat näyttää siltä että haluaa jo ovelta kääntyä takaisin tuuperruttavan hajun leijjaillessa ilmassa. Majoitus oli mainio, hirsiseinäinen parikerroksinen hotelli jonka parvekkeelta näkyi suuri mikroautorata.

Kaikki toimi niinkuin pitikin.

Danks!!

22
Sähköautot / Vs: SC (CORR) Renkaat
« : 08.01.23 - klo: 10.29 »
Minipin toimii. Aiemmin isot pojat ajoivat 4wd SC autoa myös Schumacher Blockilla nk.liukkaalla radalla, betoni, muovimatto etc. ja kovaa menivät.

23
MyRCM Ilmoitautuminen- ja Ilmoitautuneiden lista-linkit eivät toimi...

24
Oli oikein mukavat kisat ja taso oli erittäin kova. Toivottavasti ensi kerralla nähdään mukana porukkaa kauempaakin kuin vain lähikylien pojanviikareita :cool:

25
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 11.12.22 - klo: 09.16 »
Ruusut ja kiitokset pintakaasulle. Paketin sisältö sitä mitä pitikin.
Hyvä. Yritetään hoitaa asiat siten että jengi pysyy tyytyväisenä :afro:

26
Plussat:

+ Hyvät kisat
+ Kovapitoinen rata jossa pito-olosuhteet olivat koko päivän samat. Tasainen rata.
+ Itsepalvelukanttiini toimii
+ Pysyttiin koko päivän erinomaisesti aikataulussa
+ Kuuluttajan selostus oli asiantuntevaa ja selkeää

Miinukset:

- Tuomaroinnissa oli parannettavaa: selviä peräänajoja, kiilauksia ja kierroksella ohitettavien estämistä oli havaittavissa ja niistä ei tullut mitään seuraamuksia. Ja mielestäni oikea tuomarin paikka, josta näkee radantapahtumat hyvin on ajajakorokkeella, ei radanreunassa ajanottajan vieressä...

Tampereella kun olen käynyt kisoissa aiemmin, tuomarointi on aina toiminut hyvin.

Kun seuraavaan kisaan tuomaroinnin saa kuntoon, niin on kilpailijan elämä helppoa kun ei tarvitse kuin ajaa :azn:

27
Mukaan vaan. Mitä enempi jengiä, sitä paremmat kapinat.

28
Moro, onko rata avoinna harjoittelulle perjantaina 25.11?

29
Ilmoittautuminen auki vielä muutaman tunnin. Ilmoittautumiset sisään ja eikun Ouluun kilpailemaan. TERVETULOA!

30
Kilpailijoiden kanava / Vs: 12Track Tour 2023 speksailua
« : 10.09.22 - klo: 12.29 »
Laitan tähän muutaman ajatuksen kilpailijan ja kilpailunjärjestäjän näkökulmasta:

Ensinnäkin minkä vuoksi pitää järjestää 2 vakioauto-luokkaa (CS-12 ja GT-12) ja jättää kokonaan viriluokka C-12 ajamatta?

Uskon että ne jotka päätyvät ajamaan C-12 tai C-12 SM-mattoautoluokkia ovat hyvin kilpailuhenkisiä ja etenkin kun ajetaan Suomen mestaruudesta pyritään tekemään kaikki mahdollinen sääntöjen puitteissa. 

Kuten tuossa aiemmin mainittiin kustannuksista, ne tulevat nousemaan.
Omakohtaisista kokemuksista voin mainita akunkestosta kun ajetaan CS-12 vakioluokassa 8 min eriä, niin vaikka olisi kohtuullisen hyvä akku, niin se alkaa hieman puutua jo noin 5 min jälkeen. Toisin sanoen ja hieman kärjistäen haluavatko CS-12 luokan kuljettajat hankkia jokaiseen kilpailuun uudet akut, jotta päästään konstailematta maaliin asti kun ajetaan SM-sijoituksista...
Muita kustannuksia, CS-12 luokassa on välttämätöntä ajaa light weight-koreilla ja niitä menee yleensä 1 kpl treenipäivän (8 tuntia)aikana (tietenkin riippuen kuljettajan omista taidoista ja muiden kuljettajien taidoista, kolareista jne..). Ja jos päädytään ajamaan vapaalla moottorilla, kuljettajat joutuvat hankkimaan sen parhaan mahdollisen moottorin joka tapauksessa. Ja silloin mukaan tulevat sitten myöskin kustannustekijä siltä saralta, että joudutaan hankkimaan kalliimpia käsin käämittyjä moottoreita pärjätäkseen.... Tämä moottoritekijä tuli hyvin havaittua itse, kun ajettiin CS-12 luokan kilpailu muutama vuosi takaperin ja oli vapaa moottori (itse ajoin GT-12 luokan vanhalla moottorilla). Niin ihmettelin siinä, että miten kärjessä ajavat 2 kuljettajaa ajoivat niin mielettömän kovaa... No, he ymmärtääkseni olivat hankkineet pelkästään tätä yhtä kilpailua varten uuden ja sääntöjen salliman vapaan 13.5 t koneen, joka oli selkeästi nopeampi ja kireämpi kuin oma GT-12 luokan vakiomoottori....

Ja jos päädytään siihen että CS-12 luokasta tulee korvaava SM-luokka C-12-luokan tilalle, niin vastassa on kuskikatoa etenkin niiden suunnalta jotka ovat ajaneet edeltävällä kaudella SM-pisteistä nopeammassa C-12 luokassa.


Sivuja: [1] 2 3 4 ... 19