Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Mr Cale

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 53
1
Onko pysäköintiin mitään hyvää vinkkiä?

2
Sähköautot / Vs: 1/12 mattorata-autot - Tech talk
« : 29.10.15 - klo: 19.21 »
Sarjasäännöistä löytyy kaikki oleellinen.

http://rc10.fi/index.php?topic=92321.0

* * *

GT-12 –luokan sallitut korit:
· Kamtec Lotus GT1 (Kamtec part no. GT01)
· Kamtec Ascari GT3 (Kamtec part no. GT02)
· Kamtec Aston Martin (Kamtec part no. GT03)
· Kamtec Type F (Kamtec part no. GT04)
· Mardave Lotus GT1 (Mardave part no. V140)
· Mardave Ascari GT3 (Mardave part no. V151)
· Mardave Aston Martin (Mardave part no. V160)
· Mardave GT2 (Mardave part no. V131)
· Mardave Porsche (Mardave part no. V113)
· Mardave Ginetta (Mardave part no. V161)
· Lambo GT12 (part number PEN01)
· Protoform PF-M12 (Protoform part no. #1613-30)
· Screwz4RC Audi R8 (part number G903)


* * *

3
EFRA Handbook 2015 APPENDIX 1

Kohta 7.6

"Wheels must be fixed by a screw or nut. The screw or nut installed in the wheel
rims may not extend beyond the exterior of the wheel rim. Quick change wheel
systems are not allowed. No automatic / spring charged or electric system to
change the wheels is allowed (only manpower).
"



Sanoisin, että sallitun tyyppisten työkalujen määrään ei tuossa oteta kantaa.

4
Voi p_rseen p_rse. Osu ja uppos viimeinen päivitys... Reissut vielä suunniteltu "lopullisen" kalenterin mukaan

...

Omalta osalta muutos vaikuttaa niin, että Vaasan kisa jää välistä. Samalla motivaatio sarjan ajamiseen lopahti olemattomiin. Olipa vielä se kisa jota odotin kaikkein eniten...

Sama tilanne ja samat fiilikset. Mutta onpa sitten aikaa tehdä jotain muuta kesällä.

5
Mikä mahtoi olla C-12 -autojen vaikutus radan pitoon sunnuntaina? Ainakin KyPakin matoilla ero on ollut aika huomattava tämän kauden renkailla, ihan vaan muutamankin foamiauton ajaessa radalla.

6
Ajoin viime keväänä Classic Motor Shown kisan. Alustasetuppiin en tehnyt muutoksia turistikisojen jäljiltä ja auto toimi ihan kelvollisesti. Korina Porsche 911, renkaat edessä kapeat ja takana leveät.

7
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT 2015 keskustelua
« : 19.11.14 - klo: 13.44 »
FTT-ohjeisto 2015
11 Sarjapisteet


"C-12 ja TSM-10 SM-osakilpailuissa jaetaan SM-pisteitä, mikäli ko. osakilpailun kyseiseen luokkaan on hyväksytty vähintään 15 kilpailijaa. "



Olisiko tähän mahdollista saada nyt etukäteen selkeä tulkinta, että miten ja milloin tuo 15 kilpailijaa todetaan. KITI-ilmoittautumisten määrä? Ilmoittautumisajan lopussa vai kisa-aamuna vai jonain muuna hetkenä? Radalla käyneiden kilpailijoiden määrä?

Tämän kanssa on arvottu aika monta kertaa ja käytäntö on ollut kohtalaisen kirjavaa. Joku yksiselitteinen tulkinta ja mielellään ohjeistoon sisällytettynä olisi tarpeen.

8
Omat ajelut taitaa tältä kesältä jäädä kalenteripäällekkäisyyksien takia kokonaan ajamatta. Pieni korjaus kuitenkin edellä mainittuun kilpailukalenteriin.

24.05.2014 Kouvola
07.06.2014 Hyvinkää
19.07.2014 Helsinki
23.08.2014 Kuusankoski

Eli KyPakin järjestämät kisat ajetaan toisin päin kuin normaalisti.

9
Lainaus
Ilmoittautumisaika on päättynyt:

C-12        15 ilmoittautunutta
TSM-10    12 ilmoittautunutta
TSS-10    31  ilmoittautunutta
TSP-10    11 ilmoittautunutta

Tarkennuksia ja lisäyksiä sarjasääntöihin:
- Kiti-ilmoittautumisen sulkeuduttua on kitissä oltava se 15 ilmoittautunutta SM-arvon saamiseksi. Jälki-ilmoittautumisia ei hyväksytä.

Eli TSM-10 SM-pisteitä ei jaeta. Kai nämä säännöt nyt tällä kertaa pitää, niin voi tämän ja ensiviikonlopun suunnitelmat sopia samantien uusiksi? Vai tarviiko odotella vielä jotain yllätyskäänteitä?

10
Kuusankosken kisan TSP-10 -setuppi vanhalle autolle. Sen verran eloisa, että porollakin oli hauska ajaa.

https://www.dropbox.com/s/5hqhksw5kbuxkpf/A700EXL_Lehto_FTT_II_2014_ProStock.pdf

11
TSP-10 luokka sunnuntain kisaohjelmassa on nyt avoin kaikille. Ei tarvitse kuin vaihtaa lauantaina ajossa olleeseen turistiin TSP-moottori ja laittaa noparista "blinky" ohjelma päälle.

Saako ajaa lauantain kisarenkailla?

12
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
« : 26.11.13 - klo: 23.49 »
KyPakin kevään ulkokisassa taisi olla yli 40 sähköturistikuskia lauantaina (19 + 23) ja saman kisaviikonlopun sunnuntaina oli polttiksia alle 20 (12+5). Kyllä tommonen 60 auton kisaviikonloppu on kerhoille huomattavasti kannattavampaa järjestää kuin pelkkä vajaan 20 auton polttiskisa.

Mutta nyt mennään näillä. Onnea Penalle uuden tehtävän hoitoon. Varmasti hyvä ja oikea mies asioita hoitamaan. Ens vuonna sitten kuviot selkeiksi ajoissa (...niin ei tarvi vanhojen partojen kiristellä kun SM-sarja tulee puun takaa puolentoista viikon varotusajalla ja treenejä alla tasan nolla). Eiks ni?  :smiley:




13
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
« : 26.11.13 - klo: 23.11 »
Lainaus
- TSM-10 luokassa siirrytään kerta SM-kilpailuun ulkokaudella. Lajiryhmä on esittänyt AKK hallitukselle TSM-10 luokalle toista SM-arvoa. Toteutuessaan TSM-10 luokassa SM-arvo jaetaan erikseen sisällä ja ulkona. Sisä SM-arvo jaetaan FTT sarjan mukaisesti kuten nytkin (3/4 osakilpailua periaatteella). Erillinen ulko SM on erillinen kilpailu jossa jaetaan ulko SM titteli. Mikäli esitys hallitukselle ei mene lävitse, niin jaossa on ainoastaan yksi SM titteli, joka jaetaan yhdestä kilpailusta kesäkaudella. Tässä tapauksessa FTT sarja toimii rankingina SM kilpailun erälistoihin jne. Tämä tullaan tarkentamaan kun päätös hallitukselta saadaan asian tiimoilta.

Helposti tuon kyllä ymmärsi niin, että tuo lopussa mainittu tarkennus koskisi juuri tuota mahdollisesti saatavaa erillistä SM-arvoa sisäkisoille. Mutta ehkä se oli vaan allekirjoittaneen yksinkertaisuutta.

Tässä kohtaa nyt sitten kiinnostaa se, että onko järkevää ajaa vain yksi kisa kesällä, varsinkaan tuplapisteillä? Halukkaita järjestäjiä oli kuitenkin se kolme kappaletta, eikä se kerta SM ole enää sotkemassa kuvioita niiden osalta.

14
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
« : 26.11.13 - klo: 22.39 »
Aika reilua ilmottaa tällee puoltoista viikkoa ennen ekaa kisaa, et "tää onkin muuten SM-osakilpailu".

15
Tilannetta lauantain jälkeen.

16
Kilpailijoiden kanava / Vs: FIN LS-5 Ranking
« : 16.08.13 - klo: 20.23 »
Liekö Toni reissussa, mutta tästä löytyy siksi aikaa, kun Toni saa päivitettyä ensimmäisen viestin.

17
Noissa tilanteissa SM-luokat on nostanut SM-eriä ja tynkäkansalliseen on sitten kyselty vapaaehtoisia.

Näin niinkun henkilökohtaisesta vinkkelistä olisi ollut kiva päästä ajamaan. Lähimmät treeniradat on 140 km päässä kotoa, joten nuo lauantain kansalliset on ollut niitä anoita treenejä. Ikävää, ettei kansallisen nelkun kuskeja tällä kertaa löytynyt riittävästi.

18
Onhan se vähän, mutta on noita ajettu pienilläkin osallistujamäärillä. Käytännössä kuitenkin ilmaista rahaa järjestäjälle eikä vaikuttaisi aikatauluunkaan mitään.

19
Kansallisia luokkia ei ajeta kuljettajien vähyyden takia.

Tästä olisi kyllä ollut kiva kuulla vähän aikaisemmin. Mut parempi tietty nyt kun sitten kisa-aamuna.

20
Tulokset / Vs: Maastosarja 1
« : 17.06.13 - klo: 20.47 »
Kiitos Vaasa! Hieno rata ja hommat toimii!

21
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
« : 21.05.13 - klo: 21.26 »
Varmaan paras ja ainakin ehdottomasti tasapuolisin ratkaisu olisi ajaa kuivan kelin renkailla myös märässä, jos niitä sääntöjen mukaisia pyöriä ei kerran ole tarjolla.

22
Hienoa, että intoa riittää! Semmonen pikkujuttu tosta videosta kuitenkin, et wheelbase on akseliväli, joten otsikko ja sisältö ei oikein täsmää.

23
Oman seuran jäsenvastaavalta kannattaa kysellä sitä ID:tä. Tai sitten suoraa AKK:sta.

24
Tuota Kouvolan ratapolttisviikonloppua on yritetty siirtää, mutta valitettavasti rata-alue on varattuna muuhun käyttöön 20.-21.7. ja seuraavana viikonloppuna on meidän järjestävä organisaatio muualla kisoissa.

25
Tulokset / Vs: Tulokset Tikkurila Drift Challenge 2.3.
« : 03.03.13 - klo: 10.34 »
Suuret kiitokset järjestäjille ja kanssakilpailijoille!

Ajamisen taso on noussut kyllä kohisten jos vertaa vaikka vuoden takaiseen ja jengi vetää todella komeasti pudotuskaavion täydeltä! Oma ajaminen oli aikalailla haparoivaa johtuen täydellisestä treenin puutteesta. Tulokseen on pakko olla tyytyväinen vaikka finaalissa tulikin letkut vastaan vähän turhan monta kertaa. Pariajossa noutaja olisi aivan hyvin voinut tulla jo ekalla kierroksella, niin hienosti kaikki ajoivat! Rata oli omaan makuun vähän hidas ja "pikkunätti", mutta toisaalta se toi CS-autot samalle viivalle, joten kilpailu oli tiukempaa.



26
Bensa-autot / Vs: 23.2.2013 jääspeedway kisat
« : 24.02.13 - klo: 09.46 »
Kirjottelin tonne tulostopicciin jo, mutta laitetaan tännekin.


Hieno päivä!

Sain vihdoin lunastettua Pekan puolitoista vuotta sitten Turkissa heittämän tarjouksen jääratakisan kokeilemisesta. Edelliset ajamiset X4:lla tai ylipäätään millään tämän kokoluokan vehkeillä meikäläisen kohdalla tapahtuikin juuri tuolla samalla reissulla toissa syksynä. Aamulla rataa sai kuitenkin harjoitella 2 kierrosta, joten homma oli täysin hallussa.  :azn:

Runsaasta harjoittelusta huolimatta ensimmäinen EK meni vähän pumppaillessa. Vähitellen päivän mittaan vauhtia nostettiin, mikä sitten kostautui kolmannen EK:n loppupuolella kun vähän liian ahneen ajolinjan seurauksena etunurkka tökkäsi oikaisuesteeseen. Osuma rikkoi kyseisestä nurkasta vetarin nivelen, mistä sitten seurasi lisää ohjelmaa. Valitettavasti huomasimme vian liian myöhään ja jouduttiin molemmat Pekan kanssa ajamaan viimeinen EK kolmivetoisella ja -jarruisella autolla. Maaliin asti selvittiin kuitenkin kunnialla ja tulokseen voi olla tyytyväinen. Nälkääkin jäi sopivasti.

Yleisellä tasolla täytyy sanoa, että kalusto oli erittäin näyttävää ja ajaminen nautinnollista. Ehkä voisi olla vielä pikkasen nautinnollisempaa, jos renkaista saisi vähän pitoa pois. Mutta kun kelloa vastaan ajetaan, niin toki kaikki pito silloin sääntöjen rajoissa haalitaan. EK-tyyppinen kisaaminenkin pitkän tauon jälkeen oli todella mukavaa. Varsinkin kun päästiin ajamaan tiukkaa kisaa.


Suuret kiitokset Toneille organisaatiosta, Rouskuille ja muille kilpakumppaneille tiukasta väännöstä sekä Heikkilän tiimille kalustosta ja kuskin huollosta! Toivottavasti pääsee toistekin!

27
Hieno päivä!

Sain vihdoin lunastettua Pekan puolitoista vuotta sitten Turkissa heittämän tarjouksen jääratakisan kokeilemisesta. Edelliset ajamiset X4:lla tai ylipäätään millään tämän kokoluokan vehkeillä meikäläisen kohdalla tapahtuikin juuri tuolla samalla reissulla toissa syksynä. Aamulla rataa sai kuitenkin harjoitella 2 kierrosta, joten homma oli täysin hallussa.  :azn:

Runsaasta harjoittelusta huolimatta ensimmäinen EK meni vähän pumppaillessa. Vähitellen päivän mittaan vauhtia nostettiin, mikä sitten kostautui kolmannen EK:n loppupuolella kun vähän liian ahneen ajolinjan seurauksena etunurkka tökkäsi oikaisuesteeseen. Osuma rikkoi kyseisestä nurkasta vetarin nivelen, mistä sitten seurasi lisää ohjelmaa. Valitettavasti huomasimme vian liian myöhään ja jouduttiin molemmat Pekan kanssa ajamaan viimeinen EK kolmivetoisella ja -jarruisella autolla. Maaliin asti selvittiin kuitenkin kunnialla ja tulokseen voi olla tyytyväinen. Nälkääkin jäi sopivasti.

Yleisellä tasolla täytyy sanoa, että kalusto oli erittäin näyttävää ja ajaminen nautinnollista. Ehkä voisi olla vielä pikkasen nautinnollisempaa, jos renkaista saisi vähän pitoa pois. Mutta kun kelloa vastaan ajetaan, niin toki kaikki pito silloin sääntöjen rajoissa haalitaan. EK-tyyppinen kisaaminenkin pitkän tauon jälkeen oli todella mukavaa. Varsinkin kun päästiin ajamaan tiukkaa kisaa.


Suuret kiitokset Toneille organisaatiosta, Rouskuille ja muille kilpakumppaneille tiukasta väännöstä sekä Heikkilän tiimille kalustosta ja kuskin huollosta! Toivottavasti pääsee toistekin!

28
Ilmeisesti KITIn kautta tuli Artsille jossain vaiheessa väärä numero. Eipä tuntunut miestä itseäkään haittaavan  :grin:

29
Vapaa keskustelu / Vs: Youtube:sta keskustelua ja videota.
« : 12.12.12 - klo: 16.47 »
Tää onkin taas ajankohtainen Tikkurilan kisojen jälkeen.

Calervo - TOLPPA

30
Yksi vaihtoehto tässä tilanteessa voisi olla ajaa Oulun toinen kilpailu kansallisena ja "siirtää" toinen SM-kisoista Korialle, missä ajettaisiin 2 kilpailua. Jos sinne sitten saataisiin se 15 kuskia.

Noin niinkun yleisellä tasolla on ehkä syytä miettiä, miksi tuo 15 kuskin mimimäärä on olemassa. Onko oikein kikkailla keinotekoisesti tuo määrä täyteen ja onko kisaaminen sen jälkeen enää SM-tittelin arvoista...

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 53