Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Niki

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 10
1
Sähköautot / KO-Propo vfs 1 pro setupit
« : 14.10.05 - klo: 17.45 »
Mulla silloin tuon noparin sääti copteri siellä kupoli rallissa, enkä sen jälkeen oo sitä käyttänyt. Ihme homma, mäkään en saanut sitä toimimaan, menin copteria vetäsee hihasta, ja se laittoi sen kerralla kuntoon... Mäkään en saanut itse sitä silloin toimimaan.

2
Lainaus käyttäjältä: "Lapio"
Lainaus käyttäjältä: "Niki"
Kerroppa mikä prossu kulkee 3.6g?????


http://www.netsuperstore.fi/tuote.html?product_id=INT-BX80547PG3600E&category_id=10_2



Lueppas viestiä aiemmin,  
Musta tuolla lukee AMD ATHLON 3.6g???? Eli mikä AMD kulkee tuon 3.6, tiedän että intel xeoneitakin on jo tuon 3.6g...

Ymmärrän nyt yskän, eli 3600+ eli 2.4ghz ei 3.6ghz.

3
Vapaa keskustelu / vitsipalsta!!!
« : 27.09.05 - klo: 19.23 »
Lainaus käyttäjältä: "Juuzmo"
Mikä on mailman kallein auto? No toyota korolla!


Vissiinkin No ToiOta Vaikka Koroilla?

4
Vapaa keskustelu / Vuoden TEK 2005
« : 23.09.05 - klo: 20.58 »
Kopteri on kunkku, me ollaan tultu juttuun aina, kun ollaan törmätty...

5
Lainaus käyttäjältä: "kisaaja"
Budjetti koneita pojilla  :P
--------------
Prossu: AMD Athlon 3.6Ghz
Emo: Abit A8N-E
Muisti: 2xKingston 1MB
Nayttis: ATI Radeon X800 256mb
Kovalevy: Maxtor 250GB

Peliportti + dual dvi + muut vempaimet...
PenQ 19" tft 12ms
Zalmanin the quiet cooling system kotelo coolerit, prossu cooleri(modattu hiljasemmaks) ja nayttis cooleri kans... kyl on viilee ja hiljane kone!!
Windows XP pro
Logitech MX3100 jne jne...
--------------

^ budjetti kone  8)

2xkingston 1m? Siis sulla on vissiin 2x1gb kammat?


Kerroppa mikä prossu kulkee 3.6g????? Varmaa 3600+?


oma romu:
athlon xp 2600+@2.2ghz
2x512mb OCZ golden sample 2-2-2-5 2.5v
6800le (16x6) @ 250/790
kovalevyjä tarpeeksi + 1 serial-ata
lg dvd polttava, tukee ram-levyjä
a7n8x, uber 1007 biossilla
Asetekin powerkit vesijäähy, ollut jo vuoden ja toimii vaan...(kaikki 3 blokkia)
nexus silent breeze 3500
liittymänä 8/1 sonera, nopeampaa ei oo tarjolla.

eikai tossa paljon muuta sitten ookkaan... Ja tietysti läppäri IBM T42P  :wink:
siin o budjetti kone. Ollut kylläkin jo reilun vuoden, vissiin kohta 2.

6
Ping tarkoittaa aikaa millisekunteina, kun sun kone lähettää "purskeen", niin kauanko siihen menee aikaa, kun saat vastauksen palvelimelta/toiselta käyttäjältä. Pingii ei suinkaan itse voi "lukita" mihinkään aikaan, vaan se käytännössä riippuu sun yhteyden nopeudesta.

7
Sähköautot / Vahingoittuuko kone?
« : 26.08.05 - klo: 19.49 »
KYL!

8
Yleinen keskustelu / Monster truck 1:6
« : 12.08.05 - klo: 20.19 »
Ei muutaku kovaa nypläilyä, kai se siitä valmistuu.

9
Vapaa keskustelu / MM YLEISURHEILU HELSINKI
« : 12.08.05 - klo: 20.18 »
Kyyl kyyl, toivottavasti jossain vaiheessa onnistaa vähän parremmin.

10
Vapaa keskustelu / Raptori
« : 12.08.05 - klo: 18.09 »
Lainaus käyttäjältä: "Scrap"
Lainaus käyttäjältä: "Karpov"
vain jodlataan musiikin päälle, ja sama jytke paukkuu taustalla.

Hassua, musta toi kuullostaa aivan rokin kuvaukselta.

Mulla jossain Moe! kasettina.

Entäs Pääkköset?

Noissa oli jotain, mutta nää nykyset on aika arsesta...

Mieluummin kuitenkin kuuntelen vanhaa jazzia, funkkia, bluesia...



Äläpä muuta virka. Räpissä ei oo mitn vikaa. Tulee aika aktiivisesti eli noin 100% kuunneltua puhemusiikkia... Ei sillä että rokki hyvää ois, jos radiosta tulee niin vaihdan kanavaa. Jotain poikkeuksia on, kai. :wink:

11
Vapaa keskustelu / MM YLEISURHEILU HELSINKI
« : 12.08.05 - klo: 17.21 »
Toivottavasti pituudessa kaveri venyis viellä muutaman sentin niin avot! Helskautin hyvin ponnistettu, eikä huonommin tosiaan tuo keihäskään lentänyt.

12
Yleinen keskustelu / Monster truck 1:6
« : 01.08.05 - klo: 18.55 »
Otitko vanhan pc:n vesijäähyn jostakin? Niissä vois olla potentiaalia tuohon hommaan...

13
Sähköautot / BlueBird pikalaturi
« : 01.08.05 - klo: 10.46 »
Milläs lataat sitten peltoautoa?

14
Polttisautot / Xray XB8
« : 29.07.05 - klo: 19.03 »
Fordin tarra. :wink:

15
Sähköautot / Halvimmat tehokkaat akut ja laturit
« : 29.07.05 - klo: 19.03 »
Tällähetkellä ainakin viellä C kennoista saa eniten virtaa ulos. Lipojen hyöty on niitten keveys + varauskapasiteetti. Jos tarttet paljon virtaa, niin mä oon sitä mieltä että kannattaa hommata sitten valikoituja kennoja. Niitä ei kyllä vissiin saa kun 6kpl paketeissa, mutta tarvitsetko sä välttämättä tuon 8,4v? Kun 6:lla kennollakin pääsee jo ihan mukaviin virta/jännite arvoihin. Eli siis hyvä valikoitu paketti, se on mun mielipide. Taas sit jos kevyen rakennelman haluat niin sitten jotakin hyviä lipoja. Niistä vaan ei mun tietojeni mukaan saa viellä sellaisia virtoja kun saa C-kennoista.

16
Yleinen keskustelu / Akut ja laturit
« : 29.07.05 - klo: 18.58 »
Kennojen sisäinen vastus, varauskapasiteetti, akun käyttötapa, eli onko akku purettu ajojen jälkeen, kaikki sellainen vaikuttaa. Vaikka akut on "samanlaiset" niissä on todellisuudessa paljon eroa. Siis jos kyseessä on tavalliset kennot, eli ei valikoidut. Valikoidut/testatut kennot on samanlaisia ja kestävät kauemmin, mutta ovat vastaavasti huomattavasti kalliimpia. Tosiaan sun tapauksessa akkujesi ero tulee just sisäisestä vastuksesta, ja muista muuttuvista tekijöistä.

17
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 29.07.05 - klo: 17.10 »
Riippuu koneesta ja "käyttötarkoituksesta". Eli siis riippuu konemerkistä, toiset vaativat enemmän öljyä, kuin toiset. Kattele manunaalista mikä on suositus ja ostat sen mukaan sitten pönikän. Tehoeroja ei todennäkösesti noilla 2:lla ole ollenkaan, taisi äkkivilkaisulla olla toisessa pullossa enemmän rissaa kun toisessa.

18
Yleinen keskustelu / Akut ja laturit
« : 29.07.05 - klo: 17.08 »
Ei oo, mutta toinen minkä unohdin sanoa, että älä lataa liian suurella virralla, sekin kuumentaa kennoja todella paljon... Eli sub-c (ajoakut) voi ladata riipuen taas kenno merkistä ja siitä onko ne ns. valikoituja niin luokkaa 3-5A, eli jos lataat 3A:lla ajoakun, niin se ei kuumene lähellekkään niin paljon kun lataisit saman akun 5-6A... Pienemmät kennot eli lähettimen akut oon ite ladannut luokkaa 0.7-1A, 2/3AA luokkaa 0.5-0.7A. Jos siin ei tosiaan oo sitä Delta säätöä, niin tarkkailet vaan niitten kennojen lämpöä, että säästyy vahingoilta. :wink:

19
Yleinen keskustelu / Akut ja laturit
« : 29.07.05 - klo: 14.04 »
Todennäköisesti sulla on liian suurella delta-peak arvo, eli kuinka paljon kennon piikkijännite tippuu, kun se saavuttaa max kapasiteettinsä. Yleensä jos keittää kerran kennot, riippuu tietysti merkistä, mutta käytännössä ne on mennyttä kamaa... Eli siis ole tarkkana kun latailet, älä koskaan jätä akkuja valvomatta, koska parhaimmillaan oon nähnyt kuvia jollain voorumilla kun on GP:n 3300mah kennot räjähtäneet. Siinä jutussa kuvailtiin paukahdusta, kun ois haulikolla sisällä ammuttu (oli vissiin ulkona sauhuilla kun poksahti). Eli siis en tunne laturia, mutta siinä on varmasti valittavana eri Deltapeak arvot, ja laitat sen mieluiten minimille, jolloin ei kennojen pitäis lämmetä. Jos siinä laturissa ei ole säätö mahista, kokeile ladatessa välillä sitä pakettia, ja kun se on vähän kättä lämpimämpi, niin nyppäät pois laturista ja kovaan ajoon. |15400 kotisivuilla on todella kattavasti ylistietoa kaikesta pikkuauto hommista, sieltä saat varmasti lisätietoa... P.S. Muutenkin hyvät kotisivut.

Edit: Sulla olikin vika selvinyt, mä luulin että homma johtu lataamisesta, mutta toivottavasti mun runoelmastani on jollekin jotain hyötyä... :?

20
Vapaa keskustelu / Gran Turismo 4
« : 25.07.05 - klo: 13.44 »
Mikä on muuten GT4:n nopein/paras auto? Edellisessähän ylivoimainen auto oli se Escudo... Tossa 4:ssa se ei pysy mitenkään mukana, ja nyt oon sitten pattitilanteen edessä, en oo jaksanu pelata piiitkään aikaan, mutta tekisi mieli taas ajella.

21
Yleisin BEC jännite on sen 6v/3A. Eli en menis kokeilemaan paljonko yli tuon ne kestää. Ainakin ne sen 5kpl kennoja kestää eli laskennallinen 6v. En kehota käyttämään suurempaa jännitettä.

22
Polttisautot / Sisäänajoa kireällä moottorilla
« : 11.07.05 - klo: 14.28 »
Jumittuuko sulla mäntä yläkuolokohtaan vaikka otat tulpan irti? Eli pyöriikö kone suht. vapaasti ilman tulppaa? Sinne voi muodostua nestelukko jolloin sen koneen väkisin pyörittäminen tekee hallaa koneelle. Eli kokeile ilman tulppaa pyörittää sormella vauhtipyörästä, jos pyörii, niin laita tulppa hellästi kiinni, eli jätä vähän löysälle ja sitten kun kone käy, voit jonkin hetken kuluttua kiristää tulpan ja kokeilla, onko kone jo sen verran kulunut, että se käy tulppa tiukalla. Eli käytät konetta tulppa aavistuksen löysällä, että ei muodostuisi liian kovaa painetta palotilaan eikä myöskää tökkää nestelukkoon niin herkästi. Mikä kone sulla muuten on sisäänajossa?

23
Vapaa keskustelu / Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 04.07.05 - klo: 14.58 »
Peltivanne ei murru niinkuin murtuu alumiinivanne. Siinä suurin ero. Elumiini vanteita on koossa 15-3x" ja peltivanteet on melkeinpä aina sen 15-16". Peltivanteilla voi driftata siinä missä aluillakin, jos saat kumin pyörimään vanteen päällä niin sit pitää nostaa hattua. (Pois lukien juuri vanteelle asennettu rengas, jossa on se rasva välissä). Driftingissä käytetään isoja alumiinivanteita sen takia, että saadaan kumin profiili (korkeus) mahdollisimman matalaksi, jolloin kumi ei niin sanotusti kaadu alle... Peltivanne on helpompi, sitä ei tartte kiristellä, kestää paremmin kolhuja, ja muuta vastaavia ja on jopa oikaisu mahdollisuus...

24
Vapaa keskustelu / Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 09.05.05 - klo: 21.13 »
Toi on ihan totta. Mutta tuo 2.0TDI on myös pumppusuutin kone... Ainoa ongelma on diisel autoa virittäessä voimansiirron kestävyys. Luonnollisesti siihen vaikuttaa eniten ajotapa, mutta vakio kytkin harvoin kestää Diiseleissä juurikaan enempää tehoa, kun mitä vakiossa on. SCF:n sivuilta voi käydä lukemassa miten yhellä sun toisella kytkin luistaa isoilla vaihteilla (niin 90hp kun 150hp tdi) ja muuta mukavaa. Eli mielummin se isompi vaihtoehto jossa jo vakiona on enemmän tehoa eikä tarvitse virittää. Harvoin uuden auton hankinta kaatuu 2.000 euroon enään kun kumminkin kyseessä on jo useiden kymmenien tuhansien eurojen rassi. Toinen luku on sitten ABT ja muut pajat jotka ITSE ottavat vastuun takuun muodossa, jos autossa jotain ongelmia ilmenee. Kaikki merkkivalojen vilkkumiset sun muut, ei oo yksikään tuttu koskaan moisista kertonut. Mulla ainoa kokemus aiheesta on edellistä 90hp tdi:tä virittäessä kueberlin boxilla oli, että kun veivasi liikaa syöttöennakkoa, alkoi hehkun merkkivalo vilkkumaan, mutta eipä se autokaan enään meinannut millään pysyä käynnissä tyhjäkäynnillä. Muuten se pelasi hyvin makso vähän ja ajoi asiansa ihan ok. Nytten ei kyllä oo enään mitään mielenkiintoa edes moiseen hommaan, mutta kivahan se on kavereiden viritys tuohuja katella.

Tosta kestävyydestä on myös rajuja poikkeuksia kuten BMW:n valmistamat 330/530d autot. Niistä en oo kuullut kellään hajonneen/luistaneen mitään. Kaverilla on sellanen ihan kunnolla rakennettu/viritetty ja erittäin hyvin on kamppeet kestäneet.

25
Vapaa keskustelu / Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 09.05.05 - klo: 15.23 »
Kokeile hanzu12 päättää nousiko se teho vai ei, luulitko sä että tehoo tulee tyhjäkäynnillä se 17 heppaa lisää???

Ei jaksa enää taistella pitäkää lastuina ihan mitä haluutte.

26
Vapaa keskustelu / Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 09.05.05 - klo: 14.10 »
Lainaus käyttäjältä: "hannu_s"
Ai te puhutte diisseleistä....  En ole vielä sotkeentunut niihin mutta kaveri on valottanut asiaa että iso turbo, nestepäät + painetta = WOIMAAA ja ei  tartte lastuja. Kuulemma....



Onko noi nestepäät suutinkärjet?

27
Vapaa keskustelu / Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 08.05.05 - klo: 18.47 »
Upsoluten kamppeet on nimen omaan LASTUJA. Lastu kuvaa 12 jalkaisen e-prom:n muotoa, joka on lastumainen. Ne on kaikki ohjelmoituja alusta loppuun, eli mitään esiohjelmoituja ei ole olemassakaan. Lastuja on myös digitalsports (vai mikä olikaan) räätälöitäviä malleja ainakin bensakoneisiin, jossa on optimointi mahdollisuus turbokonella muokata MAF:n antamaa signaalia halutuksi, jolloin ahtopaine kasvaa suhteessa polttoaine/ilmaseokseen. Osassa autoissa on myös mahdollista rukata bensa-painetta, mutta se yleensä vaatii pumpun vaihdon, koska pumput on luokiteltu toimimaan täydellä teholla, jolloin polttoaine jota ei suuttimien läpi mene palotilaa palaa letkua pitkin tankkiin.

Eli siis Doc-power myymä SOFTA ei ole lastua nähnytkään, vaan sillä voidaan TDI koneissa muokata ruiskutusennakkoa, työiskun määrää, MAF-anturin paluu signaalia, EGR venttiilin avautumista jne jne.

Säädettävä boxi esim. Kueberl:n valmistama on ihan ok, se tulee auton oman johtosarjan väliin ja on todella helppo poistaa esim. katsastuksen ajaksi, jos ei autoaan halua muutoskatsastaa. Boxin tuoma hyöty ei ole lähekkään lastulla saatavaa hyötyä, koska boxilla muutetaan ainoastaan syötön ennakkoa.

28
Vapaa keskustelu / Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 05.05.05 - klo: 22.19 »
Lisää vettä myllyyn, vakio ahtimella et saa ikinä milloinkaan 2 barin ahtoja. Se on sama ahdin kun mitä käytetään mm. TT:ssä, eli verrattavissa KKK02-KKK03 ahtimeen. Muistaakseni maksimi paine tuolle puhaltimelle on 1.5Bar, ja paljonko meinaat että PD:ssä on vaki paine?

Noilla virityksillä ei puolillakaan tee mitään, vaihappas siihen vapaavirtaus filtteri, niin osta samalla joku 20kpl MAF antureita, oon hajottanu vasta 3kpl. By-pass diiseliin, kun siinä ei oo edes kaasuläppää!!! Pakosarja/putki nokivasaraan on vähän niin ja näin. Ainoa mikä on järkevää on välijäähdyttimen vaihto, turbon vaihto, bosch:n hukkaportin vaihto ja ISOT SUUTTIMET. Virittämisestä löytyy lisää infoa joko SCF:n sivuilta tai sitten FFP:n sivuilta.

PD:hen et muuten edes vaihda suuttimia, koska niihin ei oo viellä minkään näköistä virisatsia ja vakiopainekkaan ei oo ku ihan kipeesti, kyseessähän on bosch:n piezosuuttimet.

Edit: P.S. Doc:han ei myy lastuja, vaan softa päivityksiä... :wink:

29
Tulokset / Kisat oulussa
« : 05.05.05 - klo: 20.41 »
Vesa, onko rata jo valmis?

30
Sähköautot / elektroninen nopeudensäädin
« : 05.05.05 - klo: 15.00 »
http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?cPath=37&products_id=957


Toi on ihan ykkönen, ajoin edellisen kupoli kisan tolla, ei tarvinnut huoltaa konetta kertaakaan koko kisan aikana, ja ennakkoa oli 8mm. Aivan ehdoton säädin.

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 10