Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - HelaKammo

Sivuja: [1]
1
Saako siellä vaan "pärrätä" jos kilpatoiminta ei nappaa? Tietysti oikeaan suuntaan ja radalla pysyen.

Tuntuu olevan kilpapainotteista, kuin 80-luvun koululiikunta, kun voisi vain päristellä. :cool:

2
Moi,

Vähän jäi vaivaamaan tuo sähkönkulutus, onko se oikeasti vain valaistukselle, vai onko mahdollisesti mittaroinnin takana jotai 24h kulutusta?

Tunnissa 100 putkea vie 58W per kappale laskien 5,8kW josta tunnissa siis karkeasti veroineen 6€. Jos keskuksen takana on 24h kulutusta edes 1kW niin se haukkaa samat, kuin valaistus äkkiä.

Pääseekö mittaria lukemaan itse tai verkkopalvelusta? 

3
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 23.08.17 - klo: 19.50 »
Ja Dewalt konversion voi tehdä dremelillä itsekin, hintansa väärti. Tosin vaatii akkua, voimaa on hinta laatu suhteella ihan hyvin. Ei se harjatonta hakkaa, mutta vanhalla Ni-MH noparilla lopputulos Li-Po akuilla varsin tyydyttävä. 6s harjaton on varmaan aika extreme, kun 4s dewaltin saa hajalle ihan helposti  :laugh:

4
Itselle jäänyt epäselväksi, että pitääkö rälläämisestäkin maksaa ratamaksu? Aloittelijalle kahdesta hengestä maksaminen tunnin ajosta on vähän tyyris setti, vaikka ajaisi radalla. Tänä kesänä ei ole kun kerran kerennyt testaamaan radalla ajoa, ilmaiskerran hengessä.

5
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 30.06.17 - klo: 16.08 »
Nyt on uudet osat ja arvata saattaa, että en katsonut yhtään, että näitä on eri hex kokoisilla navoilla. Nyt sitten harjattoman 17mm navat tilattu, 0 offset renkaat hiukan isommat ja tulevat kivasti ulos, noilla varmaan hajoaa lennätyksessä tukivarrat ja ohjaus  :grin:

6
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 26.06.17 - klo: 18.29 »
RPM tornit on hyvät. Alumiiniset toimii joissain tilanteissa mutta niissä on aina vääntymisriski.
Tilasin parin, samalla sitten renkaatkin vanteineen. Iskareista yhden oikaisn, oli mennyt ehkä samassa rytäkässä. Kohta taas kovaa ajoa, mikähän seuraavaksi hajoaa... iskarit eivät ole alkuperäiset, vaan vähän tuhdimmat, ehkä tuo oiksu riitti.

7
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 25.06.17 - klo: 14.40 »
https://traxxas.com/forums/showthread.php?8898523-EMaxx-DeWalt-Build-with-Pictures-Links-and-Part-Numbers-Upgraded-All-Electronics

Tuossa erinomainen ohje. Vastaa hyvin operaatiota. Isompi pinjoni kannattaa ostaa, niin ei tarvitse edes muovia sorvata, tarve on ihan minimaalinen, joten kyllä vakiollakin pystyy asentamaan.

Itse kun olen aloittelija, niin olipa ihan kiva kokeilla. Seuraavaksi pitää ottaa iskarit ekaa kertaa auki, yksi vuotaa ja selkeästi reilu klappi, lienee sisältä hajonnut. Lisäksi pitää selvittää tasauspyörästön vuoto, mistä öljy tulee kopan saumaan.
No nyt on kerinnyt parit akut ajaa, ennekuin iskaritorni on poikki, ja kyllä tuolla emaxx dewaltilla ihan kiva on posottaa menemään. Akun kestoaika on 5000 ehkä 20 min. Kun ajetaan ihan kunnola, ilman taukoja. Jos on pitoa, niin menee kyllä ympäri kaasulla, kulkee riittävästi, ja hiiliä kuluu silmin nähden. Hiilet saa onneksi halvalla, kun antautuvat, ei niitä kovin usein tarvitse pistää uusiksi.

Seuraavaksi RPM tornit tilaukseen, ehkä kestää?

8
Oli hyvä ajopaikka ja kahdet akut, mutta e-maxx parin hienon hypyn jälkeen lytyssä. Takaiskaritorni poikki, taisi ottaa kipeää yhdestä komeasta volttihypystä. Se siitä rälläyksestä.

Alumiininen hakusessa, ei ilmeisesti alkuperäiset oikein kestä.

9
Kyosho / Vs: Dirt Hog
« : 11.06.17 - klo: 09.49 »
Pohjalevyn sai jenkeistä kaikilla osilla hyvään hintaan, otin kaksi. Nyt ongelmaksi osoittautui kardaanin peräpään kiinnitys. Pieni kuusioruuvi ei ota pitääkseen ja irtoaa koko ajan, oliko tähän lääkettä, auto ei oikein säväytä takavetona...

10
Kyosho / Vs: Dirt Hog
« : 06.04.17 - klo: 17.47 »

Auton ohjauksen osat voi kyllä myös päivittää tarvike osilla semmoisiksi että ohjauksen ongelmat poistuu.
Autossahan ei mitään vikaa ole, kaikkea ei vain ole otettu huomioon suunnittelussa:)

En kyllä ole löytänyt mitään sopivia tarvikeosia, millä googlata? Steerin fix yms. testattu, servoa ja pikkukiviä jne. Tuon piti mennä lumella, ei toivoakaan, servon kanava heti tukossa lumesta. Nyt sorapihalla ajettuna, niin se raidetanko-osa menee kiveä täyteen, todella fiksu rakenne.

No nyt on helppo modata kun sain etudiffin poksahtamaan pohjalvystä halki, eli keula meni liki poikki, ja määlikään ei ollut mikää tähtitieteellisen kova. Luulin, että olisi korkannut ruuveista, mutta kyllä se pohja pitää vaihtaa.  :shocked: Tilasin koko pohjan diffikoteloin yms. jenkeistä, otin samalla kaksi ettei lopu!

Ajettu jo kaksi akullista, että sillai.

Ja vielä, mistä saisi sopivat kynätolpat tai vastaavat, alusta on myös aika vänkyrä ajaa kovaa.


11
Miksi koko rata on kiinni, eikö pelkkä korokeiden sulkeminen riitä? Puomit ja lukot, niin pääsisi edes maan tasalta ajamaan.

Onko kyseessä jokin turvallisuusrajoite tai onko alue nyt työmaa?

12
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 26.03.17 - klo: 14.28 »
Homma toimi jesse112:n kanssa, nopeasti ja sulavasti. Kiitokset.

13
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 08.03.17 - klo: 08.29 »
Pistetään ruusut moti:lle, auto tuli nopeaan ja järkkäsi vielä kaikki osatkin mitä kyselin, sekä kasasi ja pakkasi kuin uuden.

14
RC-kerhot ja -radat / Vs: RC-Ratakeskus Helsinki
« : 04.03.17 - klo: 14.48 »
Onko hajua, koska paikka Malmilla aukeaa? Nettisivuilla oli helmikuussa, mutta meni jo.

15
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 23.02.17 - klo: 22.26 »
https://traxxas.com/forums/showthread.php?8898523-EMaxx-DeWalt-Build-with-Pictures-Links-and-Part-Numbers-Upgraded-All-Electronics

Tuossa erinomainen ohje. Vastaa hyvin operaatiota. Isompi pinjoni kannattaa ostaa, niin ei tarvitse edes muovia sorvata, tarve on ihan minimaalinen, joten kyllä vakiollakin pystyy asentamaan.

Itse kun olen aloittelija, niin olipa ihan kiva kokeilla. Seuraavaksi pitää ottaa iskarit ekaa kertaa auki, yksi vuotaa ja selkeästi reilu klappi, lienee sisältä hajonnut. Lisäksi pitää selvittää tasauspyörästön vuoto, mistä öljy tulee kopan saumaan.

16
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 16.02.17 - klo: 18.45 »
Noniin nyt on DeWalt kiinni ja meno on melko huikeaa :shocked:

Lähtee kuin kiimainen hirvi, kuten joku aikanaan Corradon G60 ääntä kuvasi. Ujeltaa komiasti ja keulii itsensä vakio T20-68 välityksellä ympäri. Meno lumella oli ihan kiitettävää 5 min kokeilun perusteella.

Porasin yhden lisäreijän ja avarsin vähän hahlopuolta alaspäin, niin meni melkein heittämällä. Vähän T20 rattaalla joutui muovia myös dremelöimään, mutta se oli tehty jo aiemmin, ja kiinnityksiä oli jo alunperin eri moottorille sovellettu. En tiedä mikä tässä on ollut kiinni aiemmin.

Ilman tulleja tuli ja postikulut oli aika pienet, alle 50€ sijoituksella sai aika hyvin lisäpotkua.

17
Traxxas / Vs: Traxxas X-Maxx
« : 10.02.17 - klo: 19.46 »
mAh kuvaa varauskykyä, joten nythän ne ottivat yli nimellisen verran. 9Ah on siis n. 4,5A kahden tunnin ajan + hiukan häviöitä, nuohan antavat liki kaikkensa ennen "romahdusta" ja myös ottavat virtaa loppuun asti rajajännitteeseen. Jos ovat suojatulla noparilla toimineet koko kapasiteetillaan, niin varmaan ok. Olisin huolissani, jos olisi alle 5000 tms. Silloin kennot olisivat alittaneet joskus jänniterajansa.

Vastasit sitten johonkin ihan muuhun kuin kysymykseen, ei mene sitten edes tuonne suutaan oikea vastaus  :laugh: ..yritä uudelleen tai kilauta kaverille  :evil:
No sanotaan sitten, että "joo"

18
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 08.02.17 - klo: 13.08 »
Laita ihmeessä sit kuvia ennen ja jälkeen  :azn:

Moottorihan se vaan on  :grin:

Kulkupuolesta pistelen kommenttia jahka joskus saan kasaan.

19
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 07.02.17 - klo: 23.11 »
No vaikka tulee alvia, niin silti ollaan ihan eri luokassa, kuin suomen ns. erikoisliike. Sinä sitten nähdään miten toimii, tulee tässä arviolta viikon päästä. Nopari tuossa kestää, jos akut vaan antaa, katsotaan mitä seuraavaksi hajoaa. Yksi perä on märkänä, lienee vuoto?

20
Traxxas / Vs: Traxxas X-Maxx
« : 06.02.17 - klo: 22.52 »
mAh kuvaa varauskykyä, joten nythän ne ottivat yli nimellisen verran. 9Ah on siis n. 4,5A kahden tunnin ajan + hiukan häviöitä, nuohan antavat liki kaikkensa ennen "romahdusta" ja myös ottavat virtaa loppuun asti rajajännitteeseen. Jos ovat suojatulla noparilla toimineet koko kapasiteetillaan, niin varmaan ok. Olisin huolissani, jos olisi alle 5000 tms. Silloin kennot olisivat alittaneet joskus jänniterajansa.

21
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 06.02.17 - klo: 15.49 »
Koitin löytää Dewalt moottorimuunnoksista täältä, mutta ei sattunut silmään yhtään E-Maxx single 775 -> Dewalt muutosta. Ajattelin testata miten kulkee.

Tullin sivuilta jäi vähän hämäräksi, että paljonko se tulee olemaan, ebay.de kautta hain sopivan ja tilasin lopulta jenkkikaupalta. Suomihinta jääköön mainitsematta, oli sen verran eri kokoluokassa.  :shocked: Onko kokemuksia, minne kategoriaan nuo pitäisi mennä, porakoneen moottori kun on?

Tämä päivitys kun ei paljoa maksa ja nopari säilyy ennallaan, akut on jo 50C/5000mAh LiPo:t, niin voiman pitäisi vastata liki keskiktason harjattomia, ja virrankulutus tuolla kansainvälisillä foorumeilla pysyy samoissa kuin 2x550 tai 775 yhdistelmä. Välitykset pitää sitten testata erikseen, vääntöä Dewaltissa pitäisi olla.

https://traxxas.com/forums/showthread.php?8898523-EMaxx-DeWalt-Build-with-Pictures-Links-and-Part-Numbers-Upgraded-All-Electronics

22
Ihan kivaa ajaa lumessa noilla, mutta kuivatuksesta voisin olla edellisen kanssa sen verran eri linjoilla, että ns. roiskevesitiivis on juuri sitä. En suosittelisi paineilmaa, ellei sitten todella kaukaa, toimii kuten painepesurikin, työntäen veden sinne minne se ei roiskumalla mene. Ilma myös avaa varmasti reittejä mm. tiivisteiden ja läpivientien kohdilta. Annan ennemmin kuivua sopivasti kallellaan ja putsaan irtolumet pois. IP66 luokan laitteenkin saa painepesurilla rikki, koska vaikka kestää muuten, niin vesi menee tiivistepinnoista läpi.

Puhdas, lumesta sulanut vesi, ei sähköä oikeastaan johda, eikä näin pienillä jännitteillä ole siitä riskiä, ennemmin vesi väärässä paikassa hapettaa kaiken, jos se ei pääse pois. Hapettunut liitos taas saattaa aiheuttaa paloriskin, koska virrat liitoksien yli on kovia, ja tätä varmaan voi luulla oikosuluksi, pahimmillaan alkanut valokaari ei sammu itsekseen.

23
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 04.02.17 - klo: 22.49 »
Danne02 toimitti sitä mitä piti, auto oli oletuksen mukaisessa kunnossa ja tuli ERITTÄIN nopeasti, rehtiä toimintaa. Eka koeajamaton käytetyn kauppa ja eka käytetty myös, e-maxx suoraan akuilla ajoon.

Hiukan hirvitti ostaa, kiitos palautteen, että uskalsi.

24
Voi ajaa ulkona talvella.

https://youtu.be/YF26HC911DE
Jahas, taisi olla tuon jäljet siellä vieläkin.

Dirt Hog ei kyllä Päässyt kun kierroksen, sitten servo(aukko edessä renkaan takana) olikin ummessa ja kääntyi vain toiseen suuntaan. "Talvikelpoinen"  :roll:

25
Kyosho / Vs: Dirt Hog
« : 27.01.17 - klo: 19.43 »
Hullu peli jo tuolla 3000kV setillä vakio pinjonilla. En usko että maksaa vaivaa ainakaan isontaa. Ongelmaksi tulee vaan ohjaus, eli alusta toimii vain oikealle kunnolla. Jarrutus vakiomosaan verrattuna eri luokkaa, vauhtikin saattaa hipoa 60 vauhteja.

Seuraava betonipohjainen yritys tarvii vähintään jäykistystä jousiin. Vakio renkailla mentiin sen mitä pystyi, mutta ei driftattu, suoraan tai pskrinkiä.

26
Tuli käytyä katsomassa paikkaa, olihan jemmassa. Katsoin earthin kautta missä se voi olla ja paikka löytyi. Ikinä en ole edes rc-rataa nähnyt, eli kuvittelin, että vähälumisena talvena siellä joku käy. Oli joku ajanut kierroksia, kun lumessa oli jälkiä.

Ei näköjään ole varsinaisesti talvikäytössä, eikä tuolla nettisivuilla ollut tietoa, kuin auki 24/7 tyyliin.

Dirt hog oli puuterista tukossa ja kääntyi yhden kierroksen jälkeen enää vain oikealle... lumenkestävä, joopa joo. Kevveemmällä uudestaan.


27
Kyosho / Vs: Dirt Hog
« : 26.01.17 - klo: 21.59 »
Oma uusi leluni on myös jo työn alla ja tarkoitus hankkia lisäpalikkaa. Ensimmäinen oikea vehje, jos 25 vuotta sitten hajonnutta Nikkoa ei lasketa.

Ajatus on päivittää Team Orion Vortex 3000 paketti, koska koppa on ahdas ja mitään ei ole valmiina. Kaksi lipoa ostin heti ja jätin nimh akun ja laturin pakettiin. Vanhaa moottoria meinaan käyttää talviajoon.

Ongelmana on sama kuin edellä, pinjonin valinta, kahta ajattelin, asfaltille ja sekamaastoon, nopeudet ehkä 40 ja 60 kmh, onko realistisia? Laskureista ei ollut apuja ja käsitykseni mukaan 7,4 V lipolla kierrokset pitäisivät olla samoissa n. 20 000 tasossa, kuin alkuperäinen?

Sivuja: [1]