Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Tommi_82

Sivuja: [1]
1
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 28.08.18 - klo: 16.10 »
Tälläistä vähän epäilinkin... pitänee laittaa uudet osat tilaukseen, eipä nuo nyt niin hinnan kiroissa näy olevan.

2
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 05.08.18 - klo: 13.05 »
HPI.n g3.0 kone ei tahdo pelittää lämpimänä.
Kylmänä käynnistyy suhtkoht hyvin ja liikkuukin hienosti. Kone kun lämpenee normilämpöihin niin sammuu heti kun pudottaa tyhjäkäynnille ja on pirun hankala saada uudelleen käyntiin. Hetki jäähdyttelyö ja taas käynnistyy.
Kierroksilla pelaa hyvin myös lämpimänä. Tyhjäkäynti myös säädetty niin korkealle kuin vain suinkin mahdollista että auto pysyy paikallaan.
Auton/moottorin historiasta ei ole mitään hajua, tuli minulle erään romulaatikon mukana.

3
Yleinen keskustelu / Vs: Häiriö kaasussa
« : 03.08.17 - klo: 17.27 »
Vähän vastaavaa häikkää myös täällä tänään, GT3 Savage löi kesken ajelun kaasun täysille, parin sekunnin täyskiihdytys ja suoraan parkissa olevan auton alle. (onneksi oman) Olihan muuten tiukassa irrotella pakoputken ja maan välistä, ei irronnut kun tunkkaamalla auto ilmaan.
Suurin yllätys kyllä oli että mitään ei hajonnut kummastakaan osapuolesta.
Vaan mikähän tuon mahtoi aiheuttaa? Kosteudesta tuskin kyse koska kuiva keli, toista tankillista olin ajelemssa ja auto pelasi ongelmitta ennen tuota.
Savassa on alkuperäiset gigaherzi radiot alkuperäisillä paikoillaan ja Savöxin SC-0251mg servot.


Edit: Tänään tutkin potilasta tarkemmin, ilmeisesti vastaanotin on sökönä, kaikki ohjauskomennot toimivat parin kolmen sekunnin viiveellä ja pienikin kaasutus tai ohjausliike saa servon liikkumaan aivan ääriasentoon.

Hmm, vika ei sitten asettunut uudella (vakio) vastarillakaan, onkohan tämä nyt joku vakiovastarin tyyppivika/ominaisuud vai muu outous?
Kahden ajetun tankillisen jälkeen alkaa auto sekoilla armottomasti, kaasuttaessa on monen sekunnin viive, sitten tärähtää kaasu täysille ja tekee muutaman sekunnin täyskiihdytyksen samat oireet myös ohjauksen kanssa, useiden sekuntien viive ja liikkeet toimii miten sattuu. Auto huili tallissa yön yli ja nyt kaikki toimii taas kuten pitääkin.

Mistähän päin tuota alkaisi purkamaan?

4
Yleinen keskustelu / Vs: Häiriö kaasussa
« : 22.07.17 - klo: 21.05 »
Vähän vastaavaa häikkää myös täällä tänään, GT3 Savage löi kesken ajelun kaasun täysille, parin sekunnin täyskiihdytys ja suoraan parkissa olevan auton alle. (onneksi oman) Olihan muuten tiukassa irrotella pakoputken ja maan välistä, ei irronnut kun tunkkaamalla auto ilmaan.
Suurin yllätys kyllä oli että mitään ei hajonnut kummastakaan osapuolesta.
Vaan mikähän tuon mahtoi aiheuttaa? Kosteudesta tuskin kyse koska kuiva keli, toista tankillista olin ajelemssa ja auto pelasi ongelmitta ennen tuota.
Savassa on alkuperäiset gigaherzi radiot alkuperäisillä paikoillaan ja Savöxin SC-0251mg servot.


Edit: Tänään tutkin potilasta tarkemmin, ilmeisesti vastaanotin on sökönä, kaikki ohjauskomennot toimivat parin kolmen sekunnin viiveellä ja pienikin kaasutus tai ohjausliike saa servon liikkumaan aivan ääriasentoon.

5
Jännityksellä odotan mitä tänään särkyy...
Autona pari viikkoa sitten hankittu, uusi Savage X, heti sisäänajon jälkeen kaasaria säätäessä noin puolen tankin jälkeen hajosi kaasun servo ihan kertalaakista, auto talliin ja uusi servo tilaukseen, viikko sitten oli auto taas läjässä ja eikun uudella innolla kaasarin säätön, taas päästiin noin puoli tankkia ja tällä kertaa levisi ohjausservo samalla tavoin varoittelematta.
No, nyt on taas auto läjässä ja tarkoitus olisi lähteä jälleen kaasaria säätämään...

Voiko mikään ulkoinen tekijä paskoa servoja tuolla tavoin, vai sattuiko olemaan vaan tajuttoman huono tuuri?

Edit:
Hehkutulppahan se tällä kertaa pimeni, nyt onneksi ehti jo ajelemaan hyvän tovin ja uusia tulppiakin löytyi helpommin kun uskoin.


6
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 07.07.17 - klo: 21.01 »
No, täytyy perehtyä asiaan myöhemmin, tämän viikkoa olen reissussa ja siihen mennessä kun palailen kotiin on toivottavasti akut ja vaihtoservokin kolahtanut postilaatikkoon.

Takuun kanssa lienee niin ja näin, auto on tilattu ebayn kautta liettuasta kun halvalla sain :smiley:
(Itseasiassa niinkin halvalla ettei yksi parinkympin servo pahemmin harmita)

Joo, eihän se herännyt henkiin akulla eikä piuhojen päikseen vaihdollakaan...
Onneksi uusi servo oli myös tullut postiin ja sen vaihtamalla alkoi taas toimimaan, toivotaan että tämä olisi pidempi ikäinen.
Pääsee huomenna vihdoinkin säätelemään kaasarin kohdalleen ja kokeilemaan mihin savage pystyy  :laugh:

7
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 02.07.17 - klo: 17.24 »
No, täytyy perehtyä asiaan myöhemmin, tämän viikkoa olen reissussa ja siihen mennessä kun palailen kotiin on toivottavasti akut ja vaihtoservokin kolahtanut postilaatikkoon.

Takuun kanssa lienee niin ja näin, auto on tilattu ebayn kautta liettuasta kun halvalla sain :smiley:
(Itseasiassa niinkin halvalla ettei yksi parinkympin servo pahemmin harmita)

8
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 02.07.17 - klo: 12.07 »
Onko Savage X.n servot todellakin niin pilipalikamaa että hajoaa heti sisäänajon jälkeen?
Perjantaina purin Savan paketista ja suoritin sisäänajon, aloin säätämään kaasaria kohdilleen niin yhtäkkiä auto ei vastaa kaasuun millään tavoin.
Kaasuttaessa tai jarruttaessa servo ei reagoi millään tavoin, kaasu pohjaan ja sormella kääntää kaasun täysille niin servo kyllä jaksaa pitää sen siellä ja palautuu kun kaasun vapauttaa.
Ohjaimen kun sammuttaa niin servo yrittää vetää jarrua päälle kuten kuuluukin mutta ei jaksa sitäkään vetää pohjaan.

Onko tuo servo nyt sitten sökönä vai onko tuossa joku kikka kolmonen?

Vastaanottimen virtalähteenä on toiminut AA patterit, hump packki matkaa suomea kohti kovaa vauhtia. Kokeilin toki myös uusilla pattereilla, ei eloa niilläkään.

Tilasin jo varmuudeksi myös uuden servon, vakioservot näköjään melko edullisia. Millaisiin noita kannattaa päivittää jos tahtoo paremmat ja tehokkaammat?

Sivuja: [1]