Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - waariz

Sivuja: [1]
1
TeknoRC / Vs: Tekno SCT410.3
« : 10.10.17 - klo: 12.44 »
Kiitos kaikille vastauksista! Nyt on talouteen kotiutunut Teknon 410.3 4700kV moottirilla (käytetty) ja on se vaan peto! Vielä kun saisi lapasessa pysymään, niin olisi hyvä. Kitin rakentaminen olisi varmasti hyvää opettelua tekniikan, säätöjen jne suhteen, mutta tämänhetkiseen elämäntilanteeseen se ei oikein sovi. Opetellaan tässä pikkuhiljaa. Kaverille tuli tuo vanhempi 410 ja nöösin silmään erot ovat hyvin pieniä.

Itse olen nyt käynyt testaamassa pihalla asfalttia, malmilla RC-ratakeskuksen pieni mattorata, Vantaan vauhtikeskuksen turffi ja eilen aloittelijaillassa Hakkilan sisärata. Hyvin auto tuntuu kulkevan ja vaikea mihinkään kokemattomana verrata. Oma ajo on vielä niin hapuilevaa, että säädöistäkään ei osaa hirveästi sanoa. Näistä kolmesta radasta omaan makuun kuitenkin Hakkilan sisärata tuntui parhaalta, sopivan pieni, mutta ei liian iso ja pomppuinen. Varmaan Vantaan kymppiluokan savirata olisi hyvä, mutta nyt eivät ole kelit suosineet sitä ajatellen.

Kunhan tässä ajo alkaa tasaantumaan niin täytyy alkaa kokeilemaan erilaisia säätöjä. Eli jos porukalla on jotain hyviä setuppeja, niin jakoon vaan. :) Jos tuo indoor outdoor dirt oli toimiva, niin sitäkin voisi kokeilla.

Jos jollain on tiedossa jotain järkeviä tarvittavia modifikaatioita, jos sellaisia on, niin kuulisin mielelläni. Piha-ajelun ajaksi olisi kiva keksiä jotain suojaa. Toimiiko vetoketjuosuojat ollenkaan? Miten tuo EB48 koppa, mitä sen laittaminen edellyttää? Lisäksi nöösille voisi tarkentaa, mitä edellyttää uuden korin valinta, käykö kaikki vai onko rajoitteita?

2
TeknoRC / Vs: Tekno SCT410.3
« : 02.10.17 - klo: 12.34 »
Nyt kun aikaa jo kulunut SCT410.3:n tulosta, niin osaako joku hyvin kiteyttää eron SCT410:een? Onko kellään kokemusta SCT410:n päivittämisestä kolmoseen? Ja onko mistään saatavilla suomeen valmista upgrade kittiä, jota ainakin rapakoiden toisella puolella myydään? Saako kitillä päivitettyä täysin kolmosta vastaavaksi, vai jääkö jotain uupumaan? Onko näillä niin selkeä ero, että on huomattava hyöty tuosta kolmosesta?

Huom! Nöösi kysyy..

3
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 28.09.17 - klo: 09.23 »
Yhdellä autolla joutuu joka tapauksessa tekemään kompromissejä. Pihasuttailuun kannattaa olla 4-veto, menee huomattavasti paremmin jo nurmikolla. Traxxasin slash 4*4 on hyvä perusvalinta oli hlg tai lcg. lcg-pohjan voi ostaa vaikka myöhemmin jos näkee tarpeelliseksi.

Itse katselisin sc-autoja:
Traxxas Slash 4*4
ARRMA Senton
Losi Scte
Tekno sct410

Kiinan ihmeet jättäisin muiden murheiksi

Mitä enemmän tekee mieli radalle sitä enemmän valitsisin jälkimmäisistä, Meillä on Tekno ollut ihan pihasuttailussa, mutta loppupeläissä se on näistä kaikista tylsin pihasuttailussa, mutta hyvä/paras radalla. Arrma Sentonista ei ole kokemuksia mutta hvväksi haukuttu.

Pihasuttailussa hauskuus alkaa kun monsterista löytyy sopivasti tehoja esim. ARRMA Outcast 6S tai Traxxasin XMAXX.
Kiitos näistä!

Onko näissä kaikissa vaihtoehdoissa riittävän hyvä varaosien saatavuus? Mikä tekee Teknosta huonomman pihasuttailuun? Onko se liian jäykkä tai matala? Varmaan pitäisi ostaa pihasuttailuun oma auto ja radalle oma, mutta jostain on lähdettävä liikenteeseen. Meillä on kotoa lähialustat pääosin asfaltti, nurmikko ja hiekkatie. Kunnon polkuja ei ole ihan lähellä. Asfaltille voisi tehdä jotain pientä treenirataa.

4
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 27.09.17 - klo: 11.19 »
Seuraa läjä nöösikysymyksiä, mutta kaikki tähtää hankittavan ajopelin selvitykseen. Sori jos menee offtopikiksi.

Eli nyt on tullut aika, että sekä poikaa (3,5v) että tätä isompaa poikaa (31v) kiinnostaa radio-ohjattavat. Harrastus on osittain saatu jo aluille kiinaveneen Feilun FT012 hankinnalla, mutta nyt pitäisi saada jotain renkailla kulkevaa ja vähän laadukkaampaa. Tähtäimessä olisi siis jokin järkevän hintainen mahdollisimman monipuolinen ja myös ehkä jonkin tasoiseen kilpailuun kykenevä auto. Vaihtoehtoja on niin paljon, että mahdollisuuksien kartoittaminen ilman kunnon taustatietoa on hieman hankalaa. En kuitenkaan haluaisi tehdä hankintaa hätäisesti, joten kysellään täältä apuja. Alla on lista jo periaatteessa selkeitä ominaisuuksia sekä lisäksi kysymyksiä, joihin kaipaisin mielipiteitä tai vastauksia kokeneemmilta.

Auton toivotut ominaisuudet:
  • sähkäri (polttis pitää liikaa meteliä pihalle ja vaatii tähän hetkeen liikaa harrastamista jne, jos kipinä iskee, niin polttista voi harkita kaveriksi)
  • tehon säätö/treenimode oltava (poikaa ajatellen)
  • ympärivuotiseen sekalaiseen piha-ajeluun sopiva
  • mahdollisimman laajat ratamahdollisuudet Helsingin lähistöllä
  • kelpaa sisäradoille (esim. Hakkila)
  • hyvä varaosien saatavuus
  • tarpeeksi tehoa tietenkin
  • hyvät ajo-ominaisuudet radalla

Avoimia kysymyksiä:
  • Krossi vs Short Course, hyvät ja huonot puolet? Miksi?
  • Neliveto vs takaveto, hyvät ja huonot puolet? Miksi?
  • 1/8 vai 1/10 vai joku muu?
  • Onko jotain sivustoa, josta löytyy tietoa esim akuista ja muusta tekniikasta?
  • Mikä autoluokka on yleisesti suosituin ja tarjoaa monipuolisimmat kilpailumahdollisuudet vai onko väliä?

Tähän mennessä olen pohdiskellut muun muassa Traxxasin Slashia sekä Kyoshon Ultimaa ja DBX VE 2.0:aa. DBX:stä sellainen kysymys, että kun se on 1:9 kokoa, saako sillä ajaa 1:10 sisäradoilla? Saako 1:8 krosseilla yleensä ajaa missään sisäradalla? Budjettia en ole vielä lukkoon lyönyt. Jos perusteita on, niin voi maksaa ehkä enemmänkin, mutta lähdetään mielellään suht edullisesta päästä.

Kiitos jo etukäteen!

Auton toivotut ominaisuudet:
sähkäri (polttis pitää liikaa meteliä pihalle ja vaatii tähän hetkeen liikaa harrastamista jne, jos kipinä iskee, niin polttista voi harkita kaveriksi)
Juuri näin

tehon säätö/treenimode oltava (poikaa ajatellen)
Tehonsäädön pystyy tekemään käytännössä lähes kaikilla radioilla

ympärivuotiseen sekalaiseen piha-ajeluun sopiva
Sulkee käytännössä pois 1/10 krossarit.
Käytännössä kannattaa olla 4WD-auto 

mahdollisimman laajat ratamahdollisuudet Helsingin lähistöllä
Vaihtoehdot ulkoradoilla : 1/10 krossarit (2WD,4WD), 1/8 krossarit (sähkö/polttis), Short Course (2WD/4WD)

kelpaa sisäradoille (esim. Hakkila)
Vaihtoehdot sisäradoilla : 1/10 krossarit (2WD,4WD), Short Course (2WD/4WD)


hyvä varaosien saatavuus
PK-seudulla on muutama kauppias, joiden merkit kannattaa pitää ykkösprioriteettina

tarpeeksi tehoa tietenkin
Ei ongelma harjattomilla moottoreilla ja lipoakuilla

hyvät ajo-ominaisuudet radalla
Sotii osittain piharälläysvaatimuksen kanssa

Avoimia kysymyksiä:
Krossi vs Short Course, hyvät ja huonot puolet? Miksi?
SC sopii piharälläykseen, krossit ei, SC:t kestää paremmin harjoittelun rasituksia

Neliveto vs takaveto, hyvät ja huonot puolet? Miksi?
Neliveto on helpompi jos pitoa on niukasti (pihat), enemmän huollettavaa

1/8 vai 1/10 vai joku muu?
1/8 on vain ulos

Onko jotain sivustoa, josta löytyy tietoa esim akuista ja muusta tekniikasta?
Hakkilassa alkaa aloittelijaillat lokakuussa, tule paikan päälle juttelemaan asiasta lisää

Mikä autoluokka on yleisesti suosituin ja tarjoaa monipuolisimmat kilpailumahdollisuudet vai onko väliä?
Talvella ajetaan kilpaa 1/10 krossareilla ja 1/10 SC-autoilla. Osallistujia on eniten krossarikisoissa.

Tähän mennessä olen pohdiskellut muun muassa Traxxasin Slashia sekä Kyoshon Ultimaa ja DBX VE 2.0:aa. DBX:stä sellainen kysymys, että kun se on 1:9 kokoa, saako sillä ajaa 1:10 sisäradoilla?
Slash ja Ultima sopii sisäradoille, DBX ei.

Saako 1:8 krosseilla yleensä ajaa missään sisäradalla?
Yleensä ei.

Budjettia en ole vielä lukkoon lyönyt. Jos perusteita on, niin voi maksaa ehkä enemmänkin, mutta lähdetään mielellään suht edullisesta päästä.

Tule Hakkilaan juttelemaan, niin sinut ohjataan pahimpien sudenkuoppien ohi ja saat enemmän rahoille vastinetta. Alkuvaiheessa ei kannata pois sulkea laadukkaista käytettyjä vaihtoehtoja. Samalla rahalla kun joutuu käyttämään keskinkertaiseen tai huonoon uuteen autoon on mahdollista päästä kiinni todella hyviin autoihin.

Kiitos hyvästä vastauksesta!

Eli näyttäisi siltä, että vaihtoehtoja ovat 1/10 krossit ja SC:t (ehkä SC nyt ensisijaisena). Näistä valitaan toinen ja sitten vielä 2WD vs 4WD, joista 4WD (4WD ensisijaisena). Ja sitten se lopullinen valinta tarkempien speksien kanssa.

Käytettyjä olen katsellut myös, mutta niissä valinnanvara on suppea. Toisaalta suht edukkaita paketteja on ollut tarjolla. Lisäksi myytävät autot sijaitsevat monesti muualla Suomessa, joten kokeilemaan ei pääse. Polttiksia tuntuu olevan nyt paljon ja halvalla, mutta ne ei auta. Täytyy pitää markkinoita silmällä.

Hakkila siis aukeaa sunnuntaina? Onko sunnuntaina vielä mitään kokeilumahdollisuuksia? Täytyy tulla sunnuntaina paikalle katselemaan ja kyselemään. Kiitos paljon vinkeistä!

-Miikka





2wd autoilla oppii paremmin ajamaan. traxxas slash on erittäin hyvä ja kestävä auto pihalle mutta sisäradoilla ilman
madallettua pohjaa puskee paljon(ei käänny hyvin). rata autoina 2wd hyviä ovat esim Losi TRL 22SCT ja Team Durango DESC210.
2WD olisi ensisijainen radan kannalta, mutta piharälläilyssä varmaan 4WD parempi jos on epätasaista alustaa ja hiekkaa. Meillä on kyllä asfalttipiha, utta lähimaastossa varmaan tulee myös ajeltua. Traxxasista olen lähinnä yrittänyt katsoa Low-CG versioita. Onko muut SC autot yleensä valmiiksi riittävän matalia? Pärjäileekö 2S akuilla kuinka hyvin? Kiihtyvyyttä pitäisi radalla olla, joten vaatisiko noparin ja moottorin, joka kestää 3S?

5
GRAND OPENING!

Tervetuloa tutustumaan Fullspeedin Hakkilan sisäratoihin!

Avaamme radat ensi lauantaina 30.9. klo 12

osoite: Vanha Porvoon tie 231, C1-rappu, 3. kerros


Tule vaikkaa vaan piipahtamaan ja tutustumaan paikkaan.

Tarjolla kahvia ja pullaa.

Infoa uusille harrastajille.

Avajaispäivänä kaikki radat auki ilmaiseksi!

Kerhon autot kokeiltavina.

TERVETULOA!

Hienoa! Koitan päästä paikan päälle testailemaan autoja ensimmäisen auton hankintaa silmällä pitäen. Kuinka kauan olette lauantaina auki ja myös autot kokeiltavissa? Onko sekä 1:10 krosseja että SC-autoja?

6
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 25.09.17 - klo: 10.57 »
Seuraa läjä nöösikysymyksiä, mutta kaikki tähtää hankittavan ajopelin selvitykseen. Sori jos menee offtopikiksi.

Eli nyt on tullut aika, että sekä poikaa (3,5v) että tätä isompaa poikaa (31v) kiinnostaa radio-ohjattavat. Harrastus on osittain saatu jo aluille kiinaveneen Feilun FT012 hankinnalla, mutta nyt pitäisi saada jotain renkailla kulkevaa ja vähän laadukkaampaa. Tähtäimessä olisi siis jokin järkevän hintainen mahdollisimman monipuolinen ja myös ehkä jonkin tasoiseen kilpailuun kykenevä auto. Vaihtoehtoja on niin paljon, että mahdollisuuksien kartoittaminen ilman kunnon taustatietoa on hieman hankalaa. En kuitenkaan haluaisi tehdä hankintaa hätäisesti, joten kysellään täältä apuja. Alla on lista jo periaatteessa selkeitä ominaisuuksia sekä lisäksi kysymyksiä, joihin kaipaisin mielipiteitä tai vastauksia kokeneemmilta.

Auton toivotut ominaisuudet:
  • sähkäri (polttis pitää liikaa meteliä pihalle ja vaatii tähän hetkeen liikaa harrastamista jne, jos kipinä iskee, niin polttista voi harkita kaveriksi)
  • tehon säätö/treenimode oltava (poikaa ajatellen)
  • ympärivuotiseen sekalaiseen piha-ajeluun sopiva
  • mahdollisimman laajat ratamahdollisuudet Helsingin lähistöllä
  • kelpaa sisäradoille (esim. Hakkila)
  • hyvä varaosien saatavuus
  • tarpeeksi tehoa tietenkin
  • hyvät ajo-ominaisuudet radalla

Avoimia kysymyksiä:
  • Krossi vs Short Course, hyvät ja huonot puolet? Miksi?
  • Neliveto vs takaveto, hyvät ja huonot puolet? Miksi?
  • 1/8 vai 1/10 vai joku muu?
  • Onko jotain sivustoa, josta löytyy tietoa esim akuista ja muusta tekniikasta?
  • Mikä autoluokka on yleisesti suosituin ja tarjoaa monipuolisimmat kilpailumahdollisuudet vai onko väliä?

Tähän mennessä olen pohdiskellut muun muassa Traxxasin Slashia sekä Kyoshon Ultimaa ja DBX VE 2.0:aa. DBX:stä sellainen kysymys, että kun se on 1:9 kokoa, saako sillä ajaa 1:10 sisäradoilla? Saako 1:8 krosseilla yleensä ajaa missään sisäradalla? Budjettia en ole vielä lukkoon lyönyt. Jos perusteita on, niin voi maksaa ehkä enemmänkin, mutta lähdetään mielellään suht edullisesta päästä.

Kiitos jo etukäteen!

Auton toivotut ominaisuudet:
sähkäri (polttis pitää liikaa meteliä pihalle ja vaatii tähän hetkeen liikaa harrastamista jne, jos kipinä iskee, niin polttista voi harkita kaveriksi)
Juuri näin

tehon säätö/treenimode oltava (poikaa ajatellen)
Tehonsäädön pystyy tekemään käytännössä lähes kaikilla radioilla

ympärivuotiseen sekalaiseen piha-ajeluun sopiva
Sulkee käytännössä pois 1/10 krossarit.
Käytännössä kannattaa olla 4WD-auto 

mahdollisimman laajat ratamahdollisuudet Helsingin lähistöllä
Vaihtoehdot ulkoradoilla : 1/10 krossarit (2WD,4WD), 1/8 krossarit (sähkö/polttis), Short Course (2WD/4WD)

kelpaa sisäradoille (esim. Hakkila)
Vaihtoehdot sisäradoilla : 1/10 krossarit (2WD,4WD), Short Course (2WD/4WD)


hyvä varaosien saatavuus
PK-seudulla on muutama kauppias, joiden merkit kannattaa pitää ykkösprioriteettina

tarpeeksi tehoa tietenkin
Ei ongelma harjattomilla moottoreilla ja lipoakuilla

hyvät ajo-ominaisuudet radalla
Sotii osittain piharälläysvaatimuksen kanssa

Avoimia kysymyksiä:
Krossi vs Short Course, hyvät ja huonot puolet? Miksi?
SC sopii piharälläykseen, krossit ei, SC:t kestää paremmin harjoittelun rasituksia

Neliveto vs takaveto, hyvät ja huonot puolet? Miksi?
Neliveto on helpompi jos pitoa on niukasti (pihat), enemmän huollettavaa

1/8 vai 1/10 vai joku muu?
1/8 on vain ulos

Onko jotain sivustoa, josta löytyy tietoa esim akuista ja muusta tekniikasta?
Hakkilassa alkaa aloittelijaillat lokakuussa, tule paikan päälle juttelemaan asiasta lisää

Mikä autoluokka on yleisesti suosituin ja tarjoaa monipuolisimmat kilpailumahdollisuudet vai onko väliä?
Talvella ajetaan kilpaa 1/10 krossareilla ja 1/10 SC-autoilla. Osallistujia on eniten krossarikisoissa.

Tähän mennessä olen pohdiskellut muun muassa Traxxasin Slashia sekä Kyoshon Ultimaa ja DBX VE 2.0:aa. DBX:stä sellainen kysymys, että kun se on 1:9 kokoa, saako sillä ajaa 1:10 sisäradoilla?
Slash ja Ultima sopii sisäradoille, DBX ei.

Saako 1:8 krosseilla yleensä ajaa missään sisäradalla?
Yleensä ei.

Budjettia en ole vielä lukkoon lyönyt. Jos perusteita on, niin voi maksaa ehkä enemmänkin, mutta lähdetään mielellään suht edullisesta päästä.

Tule Hakkilaan juttelemaan, niin sinut ohjataan pahimpien sudenkuoppien ohi ja saat enemmän rahoille vastinetta. Alkuvaiheessa ei kannata pois sulkea laadukkaista käytettyjä vaihtoehtoja. Samalla rahalla kun joutuu käyttämään keskinkertaiseen tai huonoon uuteen autoon on mahdollista päästä kiinni todella hyviin autoihin.

Kiitos hyvästä vastauksesta!

Eli näyttäisi siltä, että vaihtoehtoja ovat 1/10 krossit ja SC:t (ehkä SC nyt ensisijaisena). Näistä valitaan toinen ja sitten vielä 2WD vs 4WD, joista 4WD (4WD ensisijaisena). Ja sitten se lopullinen valinta tarkempien speksien kanssa.

Käytettyjä olen katsellut myös, mutta niissä valinnanvara on suppea. Toisaalta suht edukkaita paketteja on ollut tarjolla. Lisäksi myytävät autot sijaitsevat monesti muualla Suomessa, joten kokeilemaan ei pääse. Polttiksia tuntuu olevan nyt paljon ja halvalla, mutta ne ei auta. Täytyy pitää markkinoita silmällä.

Hakkila siis aukeaa sunnuntaina? Onko sunnuntaina vielä mitään kokeilumahdollisuuksia? Täytyy tulla sunnuntaina paikalle katselemaan ja kyselemään. Kiitos paljon vinkeistä!

-Miikka

7
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 24.09.17 - klo: 21.27 »
Seuraa läjä nöösikysymyksiä, mutta kaikki tähtää hankittavan ajopelin selvitykseen. Sori jos menee offtopikiksi.

Eli nyt on tullut aika, että sekä poikaa (3,5v) että tätä isompaa poikaa (31v) kiinnostaa radio-ohjattavat. Harrastus on osittain saatu jo aluille kiinaveneen Feilun FT012 hankinnalla, mutta nyt pitäisi saada jotain renkailla kulkevaa ja vähän laadukkaampaa. Tähtäimessä olisi siis jokin järkevän hintainen mahdollisimman monipuolinen ja myös ehkä jonkin tasoiseen kilpailuun kykenevä auto. Vaihtoehtoja on niin paljon, että mahdollisuuksien kartoittaminen ilman kunnon taustatietoa on hieman hankalaa. En kuitenkaan haluaisi tehdä hankintaa hätäisesti, joten kysellään täältä apuja. Alla on lista jo periaatteessa selkeitä ominaisuuksia sekä lisäksi kysymyksiä, joihin kaipaisin mielipiteitä tai vastauksia kokeneemmilta.

Auton toivotut ominaisuudet:
  • sähkäri (polttis pitää liikaa meteliä pihalle ja vaatii tähän hetkeen liikaa harrastamista jne, jos kipinä iskee, niin polttista voi harkita kaveriksi)
  • tehon säätö/treenimode oltava (poikaa ajatellen)
  • ympärivuotiseen sekalaiseen piha-ajeluun sopiva
  • mahdollisimman laajat ratamahdollisuudet Helsingin lähistöllä
  • kelpaa sisäradoille (esim. Hakkila)
  • hyvä varaosien saatavuus
  • tarpeeksi tehoa tietenkin
  • hyvät ajo-ominaisuudet radalla

Avoimia kysymyksiä:
  • Krossi vs Short Course, hyvät ja huonot puolet? Miksi?
  • Neliveto vs takaveto, hyvät ja huonot puolet? Miksi?
  • 1/8 vai 1/10 vai joku muu?
  • Onko jotain sivustoa, josta löytyy tietoa esim akuista ja muusta tekniikasta?
  • Mikä autoluokka on yleisesti suosituin ja tarjoaa monipuolisimmat kilpailumahdollisuudet vai onko väliä?

Tähän mennessä olen pohdiskellut muun muassa Traxxasin Slashia sekä Kyoshon Ultimaa ja DBX VE 2.0:aa. DBX:stä sellainen kysymys, että kun se on 1:9 kokoa, saako sillä ajaa 1:10 sisäradoilla? Saako 1:8 krosseilla yleensä ajaa missään sisäradalla? Budjettia en ole vielä lukkoon lyönyt. Jos perusteita on, niin voi maksaa ehkä enemmänkin, mutta lähdetään mielellään suht edullisesta päästä.

Kiitos jo etukäteen!

Sivuja: [1]