Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - kapo

Sivuja: [1] 2
1
Milloin on tarkoitus aloittaa sisäkausi? Voisin tulla pojan kanssa tutustumaan toimintaan.
Onko kerhomaksusta selvyyttä ?


2
Classicia ajeltu muutamia kausia. Vain kerran kone pettänyt..konkka irronnut ja häiriöitä siitä johtuen.
Salkusta löytyy 2-uutta konetta ja 3-vähän ajettua. Nopareita 4kpl , joita ei toivoisi joutuvan hyllyttämään.
En vastusta harjattomia, koska sellainen löytyy comppiin. Onko tarkoitus kieltää hiilellisten käyttö, jos
Harjattomat tulee? Vai sallitaanko molemmat nopeuden pysyessä suht samoina?
Mikäli harjallisia ei sallita, niin en ole uudituksen peukuttaja.

3
Radiolaitteet / Vs: Ongelma FM-laitteiden kanssa
« : 17.06.18 - klo: 11.37 »
Moi
Tarkista kiteet, jotta vastaanottimessa on kide jossa merkintä RX.
Servonjohto tulee liittää 1-paikkaan vastarissa. Noparinjohto 2-paikkaan.
Vastarissa merkintä fm 27 eikä Am 27 tai 40mhz.
Nopeudensäädin pitää myös "ohjelmoida" kuntoon.

4
Ilmoittautuminen .. Hmm?

- Lontoon murre ei kuulu Turkulaiseen sanavarastooni, joten Googlen kääntäjää piti käyttää.
Kääntäjä kääntää ja sitten arvotaan "oikea ajatus". Laiton sitten ilmon, mutta mihinkähän se
mahtoi lennähtää? ( ei ainakaan näkynyt heti )
- Ajattelin minillä kurvailla Timon ja Ranen jarrumiehenä. Jään heille 2-5 kierrosta. Ei hätää.. 3-sija
on varma, jos ei muita tulijoita ilmaannu. Toivottavasti halukkaat kisailijat selviävät minua
paremmin ilmottautumisesta. Lisää vaan ilmoja , eikä vasta viimehetkellä. Helpottaa palkinnon
hankinnassa ja muissa puuhissa kummasti järjestäjiä.
- Edellinen kirjoittaja oli innolla tulossa mukaan kisoihin. Minullekkin nämä on ekat kisat Raisiossa .
Aiemmin siellä vain mekkarina toiminut. Paikalla on toivon mukaan huippu Buffetti herkkuineen ja
mahdollisuus pizza- tilaukseen.
- Rohkeasti vaan mukaan aloittelijatkin. Rata on hieno ..ei tolppia näköesteenä. Ajetaan korkealta, joten
Auto on näkösällä mukavasti.

t.minikuski

5
Ponderi: ( saattaa ollakkin tiedot)

Anssi Savolainen TSS-10

7471054 = Ponderi

Varmuuden välttämiseksi, t.Kari Savolainen

6
Tulokset / Vs: KILPAILUKUTSU, LAUKAA TOURING
« : 31.07.09 - klo: 15.57 »
TSS-10 kuskeja on kilpailuun vielä liian vähän. Saatteko houkuteltua LMM:n omia junioreita "ratti" kourassa kisapaikalle. Kotona "harkitsijat" reppailemaan ja noutamaan    palkintoja viimeisestä asvalttikisasta.

Ps. Laukaallahan ei sada  :huh:

7
Tulokset / Vs: Maastosarja IV erälistat ja aikataulut
« : 19.07.09 - klo: 14.31 »
Kiitos kuvaajalle...itsellä kun ei ole kalustoa.

Olipahan järjestetty yllätyksien rata. " Jäärata ajopaana  röykyillä " ( muovimatto )!!

Tuplahynda jarruharjoituksilla. Oli se sitten riittävän haastava.

+ Hieno keli
+ Rata kesti vaikka pito muuttui.
+ Kuulutukset osuvia.. tilannetta seuraava.
+ Kunnon ruoka jne.
+ Tulospalvelu toimi samoin katsastus .

Kiitos Tekijöille !!

8
Eilen oltiin kisoissa paikanpäällä.

Nyt kotona ei avaudu yhteys?? Vaasan kisoja kyllä seurailtiin PC:llä
pätkittäin. Joku mättää!!

9
Missä kunnossa rata on harjoittelun suhteen?

Saako kisaviikolla vielä harjoitella, vai pitääkö harjoittelu
suorittaa aiemmin? ( viimevuonna salatreenit jäi sateiden johdosta
muiden eduksi )

10
RC-kerhot ja -radat / Vs: Raision VVV RC-rata
« : 25.05.09 - klo: 18.34 »
MOI vakio porukalle.

Kovasti oottelen seuraavaa talkoota. "Ettei kiire ja sateet haittaisi meitä"!

Näyttäisi keskiviikkona olevan sadetta tarjolla. Kelpaako torstai ( 28.5 )seuraavaksi

puuhastelupäiväksi, vai milloinka päästään hommiin ??? Pallo on heitetty!!

T.Kari


11
Polttisautot / Vs: Aloittelijalle auto TP-10 tai C-8
« : 31.07.08 - klo: 18.55 »
Moi !

Turun Impivaaran rata ei ole virallisessa käytössä. Koroke palvelee harrastajia

nykyisin Raision radalla. Siellä koitetaan olla keskiviikkoisin klo 18.00-

ja lauantaisin 14.00- eteenpäin. Kerhon porukkaa on nyt kesällä niukasti ja la. myös

monasti kisapäivä. Tervetuloa vaan kyselemään ja ihmettelemään ajokkeja.

12
Rata oli tosiaan haastava. Ohituspaikkoja.. jos uskalsi käyttää sopivasti.
Mahtoiko olla yhtään kuskia jolle ei tullut "kuperkeikkaa" 8-hyppyrissä?
Koetettiin ajaa 8 varman päälle ilman kaatoa, onnistuttiin - tulos ulos A-Finaalista.
8-hyndä piti ajaa 4:llä loikalla joten harjoitella pitää. Myös jäärata-laatoitus oli
tarkkasti ajetteva eli ++++++ hienosta radasta.
Näyttävyyttä oli myös pääsuoralla, kun pyörät oli yhtenään ilmassa.
Edukas bizza auttoi kisailijoita. Näin.. jälkeenpäin on mukava katsella tilannekuvia.
Kuvaajille kiitos ja kumarrus. Toivottavasti ensivuonnakin päästään kisailemaan
Jyväskylään hyvässä seurassa ja kelissä.

13
Hienolta kuulostaa ajotalkoot. Yhdellä autolla kuski saisi ajella n.6-akullista.
Kolmella päästäisiin lähelle 10:ä akkua. Saisi ajaa tutuilla vehkeillä jne.
Tossa 1:n auton systeemissä pitäisin suotavana vara-auton käyttöä. Tunnin korjaustauko tiimille ei ole mielekästä.Kestääkö moottori 3-tuntia ajoa? Kolmella autolla ajettaessa "rähähtänyt" auto olisi pois pelistä mutta homma toimii vielä. Kummassakin
on puolensa.. 3:lla autolla enempi ajoa. 1:llä ajettaessa tiimin nopeus varikolla
ja moottorin valinta ym. ratkaisee enemmän kuin ajosuoritus. Vara-auton saisi ottaa
käyttöön tietyn varikolla olon jälkeen 10-?min.Taktiikkaa..taktiikkaa.

Toivotaan kisaa ja kelejä.


14
Tulokset / Vs: A8 Race 2007-2008 yhteispisteet
« : 21.01.08 - klo: 19.53 »
Mielestäni tämä nykyinen ajokaavio tuo kisaan tarpeeksi jännitystä. Aikataulu ja kisamäärä ( 5 )on onnistunut. Pääsee kotiin ja syömään oikeaan aikaan.
Finaliin toivoisin selkeästi pidemmät lähtövälit. Ei kolahtelisi alkumetreillä
niin herkästi. Rento meininki voi kadota ajomäärän lisääntyessä.

15
Tulokset / Vs: A8 Race Lohjalla 20.1.2008
« : 19.01.08 - klo: 21.31 »
Tuolla ylempänä: (#vastaus 3) Ovet aukeaa 8.00.
Pitänee siihen luottaa.

16
Kiitos järjestäjille..apujoukoille hienoista päivistä.
Lauantain tiukka tuomarilinja oli hyväksi kaikille.
Uudet kuskit saatiin antamaan tietä jne.
Pääsuoran tiukka käännös oli todella vaikea ja muutenkin
oli valittava spuuli-diffi-1way käyttöä?

Sunnuntaina taas rata oli meille liian nopea. (Auto kun
oli hidas) Kaiken kaikkiaan hieno idea ajaa eri profiililla,
niin radan kunkut selvisivät. Onnea voittajille.

PS. Kiitokset myös edukkaasta "kahviosta"!

17
Sähköautot / Vs: novak 410-m1c tiedot! nopari
« : 27.12.07 - klo: 20.49 »
Sulake on pienen luukun alla...muistaakseni. Se on vain tinaa joka kuumuudesta
sulaa pois. Tuo sinun hiekkasi on varmaan sitä ulkoajosta sinne joutunutta.
Kannattaa putsata se kunnolla, niin ei tule häiriöitä.

18
Sähköautot / Vs: novak 410-m1c tiedot! nopari
« : 25.12.07 - klo: 20.28 »
Meidän autossa nopari on kestänyt 12-lankaisen ...nykykoneen.
Joskus 90-luvulla voi ajaa sen ajan kireimmillä koneilla.
Siinä pitäisi olla ns. sulake joka katkaisee liian kovan virran.
Virta-arvona on 140A .

19
Stanut kulkee kovaa!!

Olen samaa mieltä PCU:n kanssa ... poro on hidas.
Joidenkun mielestä stanut on liian nopeita. Kuinka moni on
kysellyt kuljettajien mielipidettä vauhdista. Ei kuulu enää
valitusta hitaasta kulusta.(ainakaan paljon) Pelkään vaan
nyt sitä tilannetta, jolloin lyödään 4-akkua autoon ja
loputkin stanuilijat lopettaa kisailemisen. sopivasti painoa
lisäämällä mutkanopeus vähenee ja ei tule kellekkään lisäkuluja.
Nyt vaan jäitä hattuun ettei tule hätäisiä päätöksiä.

 

20
VOI -VOI harmittaa se tumpelointi kun pysäytin 2-auton menon isolla monolla.( vielä kerran
anteeksi) Antaa vaan nostajien hoidella hommat ovat tarkempia.

Tuosta stanujen nopeudesta vielä.. Sitä ei voi olla liikaa jos pojat pyytävät lisää
vauhtia?? Kukaan ei aja kurviin täyttä nopeutta..ehkä vain kerran ja korjataan tulos seiniltä. Kyllä vauhti on parantunut, se on totta. Tarkoitushan kai oli että hiilikoneet
saa jättää sadekeliä varten. Edellisessä A-8 kisassa oli paljon kolarointia kun latua ei annettu tai linja oli pielessä..kylkeen kopsahti. Nyt näytti kuskit oppineen antamaan
hienosti tilaa nopeammalle. Antakaa poikien opetella vauhtia ja ajotapaa niin on helpompi vaihtaa nopeampaan luokkaan.


21
Tulokset / Vs: Alue-8 kerhokisakutsu
« : 09.10.07 - klo: 17.27 »
Kisoihin ollaan tulossa..
Onko jollakulla tiedossa koulun osoitetta.
Helpottaisi hommaa.

22
Tulokset / Vs: MÄNTSÄLÄN KAPINAT 2007, keskustelua
« : 22.08.07 - klo: 17.49 »
Ajatelmia stanujen puolelta.
[quote author=niko.lindva
Olen myös sillä kannalla, että stanuun ei sallittaisi harjatonta, koska monilla on vielä paljon hiilikonekamoja jäljellä, ja jos hiiletön on vähänkin nopeampi, niin hiilellisellä ei tartte ajaa todennäköisesti A-finaalipaikoista.

Tämähän on hieno koekenttä .. ei paineita pisteistä!
Toisaalta monet haluaisivat testata stanuhiilettömiä ensi kautta varten...
[/quote]

Täällähän niitä kannatta testata: Mutta jotain pelisääntöjä olisi
hyvä saada kehiin.

Esim. Harjalliset 6-kennoa... sallitaan   LAAKERIT. ??
      Harjattomat 6-kennoa 13,5 LRP/NOVAK pondrattu ??
      Harjattomat 5-kennoa 13,5 LRP/NOVAK sintteri  ??

Tässä vaan ajatelmia jottei vehkeet pauku niinkuin pro-luokassa kävi.
Saataisiin stanuun helppotusta huoltotöihin ja ei tarvitsisi ostaa
kilottain koneita. Jokaiselle riittävästi vauhtia ja tasaisempaa kisaa.
Se tässä vähän askarruttaa.. myydäänkö Suomessa 13,5 koneita ja löytyykö
niihin sintteri ankkuri?
       

23


Lainaus
- "Turhat" alkuerät hidastuvalla radalla; pistelasku käyttöön ensi vuonna ?

Asiaa Matti! Rata teki tosiaan tepposet. Jos ei saanut kunnon tulosta ensimmäisessä erässä
oli vaikeuksia radan liukastuessa/hidastuessa.
Vapaa harjoituksen tilalle eräharjoitus. Näin saadaan neljä alkuerää joista kaksi parasta
pisteytetään. Voi olla että hommasta tulee vaikeampaa seurata mutta tasainen ajaja hyötyy.
Kannataisiko kokeilla miten toimii??

24
Yleinen keskustelu / Vs: impivaaran rata?
« : 03.06.07 - klo: 10.04 »
Impivaaran rata

Ajopäivänä tuo keskiviikko sopii meille hyvin. Nyt kun Jyrkkälän
radallakin voi ajella sähköautolla...varovasti kylläkin. Tahtoopi
sopivat päivät olla vähissä. Sitten kilpailut päälle niin se on
siinä. Kannatan ko. päivän säilyttämistä jos ei sada niin paikalle
vaan. Nyt vaan on liukasta, kun siitepölyssä koko rata.
Kannattaa tulla ajamaan, jos on sopivaaa kalustoa asvaltille.
Onhan mukavampaa vertailla vauhtia toisiin ja saada vinkkejä.

25
Ajatuksia STANUKONEELLA ajettaessa:
Keskellä oleva tuplahynda ei tahdo onnistua.
Samoin pääsuoran tupla rullataan. Oli vaan hienoa nähdä yllärinä
kuinka T. Niinivirta ohitti automme yläkautta ilman kolhuja.
Kierrosajassa hävisi n:1s ,1-loikan autoille.(ammattimiehille reilummin) :smiley:
Selvisimme ilman peräänajoa ... taisivat muut samassa
alkuerässä olleet huomata "jarruauton". Annetaan radan olla ainakin tämä
kausi tuossa muodossaan, niin opitaan sen metkut.

+ rata      = samoilla renkailla koko kisa.( hyvä pito )
+ tunnelma  = rento
+ sää       = ajopäivän siirto auttoi
+ buffetti
+ varaosamyynti paikalla
+ Auto säilyi ehjänä
+ aikataulu piti


26
Sähköautot / Vs: Asso Talk
« : 22.05.07 - klo: 19.58 »
Puskee-puskee!

Jos pakista tai kaveriltasi löytyy jäykempiä etujousia niin
alkaa puskemaan mutkissa. Voit säätää radiostasi kääntyvyyttä
pienemmälle niin pitäisi löytyä helpotusta. Taakse vielä laitat
pehmeät jouset. Toivottavasti etupäässä ei ole haritusta se lisää kääntyvyyttä..jos on niin laita renkaat suoraan.Tee yksi muutos kerrallaan niin voi löytyä sopivin ajettavuus. Testaamaan..!

27
Polttisautot / Vs: ajo paikat
« : 19.05.07 - klo: 20.22 »
Ollaan ajeltu impivaaran jäähallin parkkipaikalla.
Siinä on koroke ja asvalttiin maalattu rata.
Keskiviikkoisin klo 18.00--
Saa ajella polttiksilla tai sähköautoilla.
Mukaan mahtuu :laugh:

28

  RENKAIDEN KÄYTTÖ!!

Näyttäisi sääntökirjassa olevan vain yksi hyväksytty kisarengas-
tyyppi (8184). Vain 2 sarjaa renkaita.Tuo etukumin sääntökohta on aika epämääräinen.Osaako joku antaa siihen selvennystä?
Miten toimitaan vanteen hajottua?
Sanoisin tuon rengasrajoituksen olevan iso muutos. Katsotaan
miten se pelaa ja sitten hutkitaan. :undecided:

29
Yleinen keskustelu / Stanuluokka?
« : 15.02.07 - klo: 20.09 »
Niinpä niin.. sähkövehkeitä ovat. Se on kuitenkin todettava, että taitaa
tääläpäin jo suurimmalla osalla olla hiiletön käytössä. Hyvin pelittelee, vain
pari irronnutta akselia olen havainnut. Mutta eikö kellään ole 13,5 koeajossa. Olisi hyvä kuulla käyttäjän mielipiteitä + + ja - - asiaa.
Myös tuo sintrattu ankkuri ja sen käyttömahdollisuus/ - kielto.
Jos ja kun sopiva kone / koneet löytyy niin millon niillä voitaisiin ajella kisaa? Mäntsälän kapinoissa vai 2008 ???

30
Yleinen keskustelu / Stanuluokka?
« : 12.02.07 - klo: 20.10 »
Ymmärsinkö oikein Jarkon tekstin.
Yksinkertaisuuden vuoksi 13.5 hiiletön vakiokone vakioennakolla
Tarkoitaako se että koneen ennakkoa ei voi säätää ,vai onko
se on tehtaan ennakko? Vielä mietitytti toi sintrattu ankkuri.
Huomaako sen käytön muuten kuin vauhdista?
Mutta ennenkaikkea stanuluokasta siirtyminen toiseen luokkaan
helpottuisi.  Päästäisiin samalle tasolle isojen poikien kanssa..
huoleton hiiletön jne.

Sivuja: [1] 2