Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - .21

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 32
1
Tulokset / Vs: LS-5 tattarisuo 20.7.2014 tulokset
« : 21.07.14 - klo: 09.12 »
Heh, kiva oli käydä neljän vuoden tauon jälkeen katsomassa menoa :).
Onnea voittajalle!.

2





3
Racers Group Finland / Vs: Racers Group Finland Team 2013
« : 17.04.13 - klo: 07.33 »
Jee, Marco & Tumppi.

-Eki

4
Vapaa keskustelu / Vs: Valo- ja videokuvaus
« : 14.01.13 - klo: 22.45 »
Kaverin YAMAHA R1:stä viikonloppuna räpsin:








5
Tämmöisellä tulee ajeltua :).


6
Moro .21, en ookkaan kuullu susta ku viimeks 2009. Tota tollasen pelin tekeminen riippuu niin paljon sen tekniikasta. Kerrotko privalla alkuun vähän mitä sulla olis mielessä.

Hehe, ollu joo vähän muita harrastuksia ton vuoden jälkeen :)).

Mut joskus muistaakseni haaveilin että tosta esikuvasta 1/5 skaalaan olis kyllä hieno, noissa yllä olevissa kuvissa oleva (varmaan yksi ainoa toimiva 787B maailmassa) olen päässyt jopa "kosketus" etäsyydelle :D.


7
Moro JariV!.

Monta rahaa haluaisit jos nikkaroisit tästä esikuvasta 1/5 skaalaan :).







8
Vapaa keskustelu / Vs: RC-kuvien laatukeskustelu
« : 14.02.12 - klo: 10.46 »
Jerry: 1 Tykkää!

9
Vapaa keskustelu / Vs: Valo- ja videokuvaus
« : 29.01.12 - klo: 12.49 »
Vihdoin päästiin kokeilemaan DIY projektina tehtyä videokreiniä.






10
Vapaa keskustelu / Vs: Gran Turismo 5
« : 31.12.11 - klo: 00.50 »
Haha, kiitos pointer!!!.
Nyt pelistä jäljellä enään molemmat 24h nyrret!.

11
Vapaa keskustelu / Vs: Gran Turismo 5
« : 30.12.11 - klo: 10.36 »
Jepjep, kellään ideaa ku pitäis ajattaa B-Specci kuskia monacon radalla experient sarjan kisassa ja autona olisi tappiin viritetty Toyota 7 mutta tietokoneella on Chapparral mikälie ruma auto jolle ei vaan mahda mitään :(.
Olisko mitään ideaa muutaku ostaa se 20 miljoonan P330 Ferrari...........

Nyt olis pelattu 98% pelistä, tosin tähän projektiin on osallistunut muitakin kuin itse :D.
Muutama viikko takaperin ajettiin 24h Le Mans yhtenä pötkönä.

Mutta tosiaan tuo yksi ainoa historic kisa olisi ajamatta ja A & B Spec 24h Nyrret niin sit se olis siinä!. Sitten voi taas työntää pleikan oottelee seuraavaa turismoo.

Ps: suosittelen muuten sitä F2007 ferraria, tuntuu että voi nyrburgringin ajaa melkein kaasu pohjassa. Tosin maailman ennätys on kyllä vielä niin kaukana :D.

12
Vapaa keskustelu / Vs: Kynäruisku maalauksia
« : 09.10.11 - klo: 22.26 »
Upea on.

Onko tuo maalattu sisältä vai ulkoa päin?


Juu, eli canopy on lasikuitua=ulkoa päin maalattu.

13
Vapaa keskustelu / Vs: Kynäruisku maalauksia
« : 09.10.11 - klo: 22.18 »
Kokonaan unohtunut että pari vastausta ylempänä kopterihan on minun :).

Tosiaan Luisu toteutti maalauksen jonka eräs nuori neiti oli ensin luonnostellut tietsikalla. Annoin täysin vapaat kädet tehdä jotain täysin poikkeavaa muista ja olen lopputulokseen erittäin tyytyväinen. Kopasta tuli itselleni käytännössä uniikki koriste.

Luisun toteutus mallikuvasta on todella hyvä!!!, itselle tästä canopysta tuli uniikki kappale.


Kopteri on: Henseleit TDR 2011 (maailman nopein sarjavalmisteinen sähkökopteri)











14
Vapaa keskustelu / Vs: rc-vene keskustelu
« : 29.08.11 - klo: 12.50 »
Jepjep, käytiin viikonloppuna vähän kuvailemassa yhtä bensa venettä:






15
Tulokset / Vs: LS-5 EM 17-23.7.2011 - Leipzig, Saksa
« : 23.07.11 - klo: 22.55 »
23.7.2011


klo: 7:45

Jepjep, hotellilla toiseksi viimeinen aamupala :)

klo: 8:30

Finaali päivä ja Stonden 1/32 A finaalia odotellessa tsekkasimme auton vielä tarkasti läpi ettei mikää mutteri tai pultti ole löysällä.
Ei muutakuin radalle lämmittely kierroksille, Stonde lähti ruudusta numero #7.
Finaali meni todella hyvin suunnitellusti, stragediamme oli lähteä varovaisesti hakemaan omaa ajoa ettei ainakaan alussa kolaroida kenenkään kanssa. Jo ensimmäisellä kierroksella Stonde kuittasi yhden kaverin ohi ja olimme #6, ja vain peri kierrosta eteenpäin pääsuoralla oli pieni kolari josta Stonde kuittasi itsensä jo #3:ksi :). Kaikki näytti todella hienolta ja helpolta kunnes "yht" äkkiä keskellä rataa Stonde lipui nurmikolle ja heti epäilin moottori jostain syystä vain sammui?, juoksin radalle ja kolme kertaa yritin nykäistä käyntiin mutta eipä lähtenyt joten kannoin auton varikolle jossa heti itse Martin LIssau tuli myös katsomaan että mikä on vialla, hän huomasi heti että moottorin sylinteri on irti !!!!!, F.CK!!!!!!, se oli sitten siinä tämä EM kisailu. No ei voi mitään tämä motor sporttia ja kaikkea voi tapahtua vaikka kaikki on kertaalleen tarkastettu. Loppupäivä meneekin sitten muita finaaleita katsellessa.

16
Tulokset / Vs: LS-5 EM 17-23.7.2011 - Leipzig, Saksa
« : 22.07.11 - klo: 19.26 »
22.7.2011

klo: 8:00-9:30

Viimeinen aika-ajo päivä, kasilta team manager paltsu jossa ei mitään ihmeellisiä muutoksia ohjelmaan. Pari tuntia odottelua ennen ensimmäistä erää, mitään ei juuri tehty autoon.
Oltais voitettu aika helposti erä mutta alussa tuli yksi nurmikolla käynti sekä lopussa käytiin vähän katollaa johon meni noin 15-18 sekuntia turhaan :(.
No toiseen erään laitetaan kaikki peliin jatsotaan mihin se riittää…….

klo: 11:30

Toinen aika-ajo kierros, taas erän alussa tuli pari pientä turhaa pyörähtämistä. Tästä olisi ottanut ihan helposti erä voiton mutta aika ei ihan riittänyt ottamaan lopussa ykköstä kiinni :(. Katsotaan loppuiko tähän ajomme vai pääsemmekö mihinkää finaaliin?.


klo: 12:30--------

Loppupäivä menikin sitten "alimpia finaaleita katsellessa", Stonde ajaa 1/32 finaalissa lauantaina. Edessä auton putsaaminen sillä huomenna laitetaan kaikki likoon kun ei ole mitään hävittävääkään :)).

17
Tulokset / Vs: LS-5 EM 17-23.7.2011 - Leipzig, Saksa
« : 22.07.11 - klo: 00.23 »
21.7.2011

klo: 8:00

Eilisen pitkän illan ja opening ceremonyn jälkeen aamulla pientä kankeutta kammeta radalle, no just sopivasti kasiksi radalle team manager paltsuun…………..

Ensimmäinen aika-ajo oli klo:9:00 ja emme tehneet autolle muutoksia, aamun ensimmäiseksi ajoksi "heatti" meni ihan kohtalaisen hyvin!. Stonde oli muutamaa autoa jopa selvästi nopeampi mutta tilaa ei kovin helposti annettu, joten se piti ottaa :D :D.

klo: 11:15

Toinen aika-ajo, ihan jees meni ja tuli itseasiassa paras kierrosaika. Muttama turha pyörähtäminen mutta kokonaisuudessa puhdas ajo!!!.

klo: 17:00

Huh, todella pitkä tauko ennen päivän viimeistä aika-ajoa. Stonde muutti autosta hieman taka camperia sekä taka napojen paikkaa hieman taaemmaksi, tämä näköjään kannatti koska tää erä oli ihan ehdottomasti jälleen kerran paras koko viikkona!!!, saatiin yksi stopparikin sekä pari pientä pyörähdystä mutta silti näytti siltä että ohitettavia oli kokoajan edessä :)). Ja itse asiassa renkaat olivat jo kertaalleen käytettyjä joten tässä annettiin vähän tasoitusta, sijoitus ennen tätä oli #69 mutta uskon että tällä erällä noustaan varmaan jopa viidenkymmenen joukkoon joka on tällä tasolla jo tosi kova! kyllä noi top20 kuskit ajaa vaan niin perhanan hienosti ja kovaa :D.

18
Tulokset / Vs: LS-5 EM 17-23.7.2011 - Leipzig, Saksa
« : 21.07.11 - klo: 07.59 »
Yks vielä :)

19
Tulokset / Vs: LS-5 EM 17-23.7.2011 - Leipzig, Saksa
« : 21.07.11 - klo: 07.57 »
More........

20
Tulokset / Vs: LS-5 EM 17-23.7.2011 - Leipzig, Saksa
« : 21.07.11 - klo: 07.49 »
Niin joo eihän meillä täällä suomessa ole kuin räikköset ja häkät ynnä muut, no ehkä ensi kerralla sitten...........


21
Tulokset / Vs: LS-5 EM 17-23.7.2011 - Leipzig, Saksa
« : 21.07.11 - klo: 00.37 »
20.7.2011

klo:8:00

Tuttuun tapaan kahdeksaksi radalle team meeting paltsuun, ei siellä ihmeempiä uudistuksia tälle päivälle muutakuin että autot pitää katsastaa kisaan.

Aamulla näki jo vilauksen Stonden uudesta "black enginestä", hmm saas nähdä minkälainen moottori on :).

klo: 8:45

Aamun ensimmäiseen harjoitukseen emme kerenneet kun rakensimme uutta moottoria kiinni, itse Martin tuli auttamaan koneen säätämisessä.

Toista harjoitusta odotellaan, tosin se menee kokonaan koneen sisäänajossa.

klo: 11:30

Toinen harjoitus vuoro, uutta moottoria sisään ajaessa meni koko erä. Erän jälkeen katsastettiin myös auto ja saatiin EFRA tarrat kiinni, painoa oli 10,114kg eli aika optimi paino!, ainoastaan puskuri oli joka ei ihan kelvannut (oli 32mm kun pitää olla vähintään 35mm)

klo: 14:45

JESH!!!, päivän kolmas harjoitus uudella koneella:). Martin Lissaun faija sääti koneen ennen radalle menoa ja oli muutenkin katsomassa Stonden ajoa, ajo oli parasta mitä koko viikkona on ollut!. Muutama "turha" sekunti meni yhden auton perässä ja parissa pienessä pyörähtämisessä mutta muuten ajo oli ihan hienoa.

klo: 18:00

"Opening Ceremony"
Kuten tapoihin kuuluu niin isoissa kisoissa on avajais seremonia, tosin en tiedä voiko sanoa että oli kunnia edustaa suomea kun tiimillämme ei syystä tai toisesta ollut "virallisia" kisapaitoja joo tosi hienoa edustaa umbron huppari päällä :D :((.
Mutta joka tapauksessa maammelaulu raikasi :)).

22
Tulokset / Vs: LS-5 EM 17-23.7.2011 - Leipzig, Saksa
« : 20.07.11 - klo: 08.16 »
Haha, tänään pitäisi rikkoutuneen M1 modellsportin koneen tilalle tulla uusi "black engine" jota käyttää kaikki FG team!.


Lisää kuvia:

23
Tulokset / Vs: LS-5 EM 17-23.7.2011 - Leipzig, Saksa
« : 20.07.11 - klo: 08.00 »
Pari kuvaa taas. :))

24
Tulokset / Vs: LS-5 EM 17-23.7.2011 - Leipzig, Saksa
« : 20.07.11 - klo: 01.38 »
19.7.2011

Herätys klo: 6:00 ja aamiaisen kautta radalle jossa klo: 8:00 team manager miittinki. (suomen edustajana oli: Stonde)

klo:  9:45 Aamun ensimmäinen harjoitus, eilen pitkään etu ja takapää uudelleen rakennettuna Stonde odotti innolla että pääsee kokeilemaan kolarin jälkeen autoa uudestaan, näin varikolta seuratessa auto oli ehkä parhain näkemäni tällä viikolla mutta siltikin vielä pito ongelmia perän kanssa…….. No seuraavaan erään muutetaan taas vähän jotain!.

klo:  11:00

Päivän toinen harjoitus, autoon muutettiin ulosjoustoja ja maavaroja tsekattiin myös uudelleen, taas jälleen kerran päästiin lähemmäksi sitä mitä Stonde hakee.

Selkeästi paremman oloinen alusta kuin kertaakaan aiemmin, ei tarvinnut kertaakaan juosta auto nurmikolta tämän harjoituksen aikana! :D.

klo: 14:00

Päivän kolmas harjoitus ja taas mielenkiinnolla kokeilemaan muutoksia radalle, muutettu mm: jousitus geometriaa ja lisää ulosjoustoa. Taas jälleen kerran mentiin parempaa suuntaan!, selkeä ero edelliseen ajoon verrattuna pidossa. Näin ollen saatiin ajettua "suht" puhdas harjoitus ja aika parani jopa kahdella sekunnilla!!!.
Aika 21.823 edellytti sijaa: #3.

klo: 17:00

Neljäs harjoitus vuoro, tähänkin erään tehtiin muutoksia setuppiin mm: maavaraa laskettiin sekä etu iskarien asentoa, pienempi pinjoni. Hmm, mielipiteitä varikolta: ei ehkä niin hyvä kuin edellisessä kolmannessa erässä, vaan hieman "levoton" takapito edelleen tosin tämä liukastelu on oikeastaan parissa "tzikaanissa" jotka ovat haastavia ajaa jos ei pysy ajolinjalla!!!. No seuraavaan erään muutetaan vähän takavakaajan asentoa niin katsotaan joko rupeaa hiljalleen oikea setuppi löytymään.


klo: 18:45

Päivän viimeinen harjoitus vuoro, jep jep auto tuntui jo pöydällä todella hyvältä ja ei muutakuin varikolle odottamaan omaa vuoroa. Moottorin lämmittely meni hyvin ei mitään ongelmia, Stonde lähti ensimmäiselle kierrokselle ja juuri ennen ponderi linjaa auto hyytyi ja luulin että vain sammui?. Toin auton varikolle ja yritin nykästä uudelleen käyntiin mutta kone oli "jumissa", eli se harjoitus vuoro meni sitten siinä ja lähdettiin tutkimaan miksi kone on jumissa. Purettiin moottori autosta ja kaikki muutkin osat ja yllätys oli kun männän ja sylinterin väliin oli mennyt prikka!!!, kyseinen prikka oli irronnut ilmansuodattimen alumiinisesta kiinnikkeestä.

No näille ei voi mitään ja ei auta muutakuin etsiä josko löytyisi moottori kauppias kisapaikalta.

25
Tulokset / Vs: LS-5 EM 17-23.7.2011 - Leipzig, Saksa
« : 18.07.11 - klo: 23.33 »
Todays updates!:


18.7.20011

klo: 7:45

Hotelli aamiainen syöty ja mese pakattu

Klo: 8:45

Lähtö radalle (hotellilta n:600 m, yöllä tuli vettä runsaasti mutta jossain vaiheessa aamuyöstä ilmeisesti loppunut kun maa oli kuivunut! ratakin oli täysin kuiva myös. Stonde ei tehnyt autolle eilisen jälkeen vielä mitään vaan ensimmäiseen harjoitukseen lähdettiin eilisellä setupilla, sitä en tiedä oliko järkeä vai koska edelleen perän pito on vähän kateissa :(.

Suunnitelmissa vaihtaa päivän aikana eilen hankitut ja kasatut x-ray:n iskunvaimentimet, myös rengas setuppia muutetaan seuraavaan harjoitukseen.


klo: 11:45

Päivän toisen harjoitus vuoron aika, vastoinmielisesti saan Stonden radalle ajamaan kun meinas ruveta kiukuttelemaan kun ei auto toimi haluamallaan tavalla :). Ihan niin huonolle ei ajo näyttänyt kuin aamulla, varikolta seuratessani huomasin että toinen takapyörä irtoaa välillä mutkissa eli siis ainakin ulosjoustoa tarvitaan lisää. No ajettiin kuitenkin harjoitus loppuun……..


klo: 12:00

Ruokatauko =(taas jälleen kerran ranskalaiset ja naudaliha pihvi) tää tulee jo korvista ulos, rupean loppuviikoksi kasvis syöjäksi :D.

klo: 14:30

Päivän kolmas harjoitus meni ohi koska auto on "osina" pitillä, mm: iskarit ja ulosjoustot Stonde teki uusiksi!. Päivän neljänteen harjoitukseen pitäisi siis olla aikalailla uusi setuppi. Uudet x-ray iskunvaimentimet tuntuvat jo käsissä selkeästi paremmin toimivilta kuin fg:n omat :((.

klo: 16:00

Auto on viimein valmis radalle testattavaksi :), myrhpyn laki tosin iski tässä tapauksessa kun lähes kirkkaalta taivaalta taivaalta tulee kaatamalla vettä ja tuomaristo ilmoittaa että "track is closed" :( no odotellaan koska rata kuivuu ja päästään vhdoin kokeilemaan uutta setuppia. (iskarit ovat hyvät)

klo: 18:15

Päivän neljäs harjoitus, sää on erittäin hyvä ajamiseen ja innolla odotettu että päästään kokeilemaan uutta setuppia!. Uusi setuppi tuntuu toimivan ihan hyvin (jopa) ehkä vähän on vielä peräpito kateissa mutta muuten toimii parhaiten tähän asti kunnes minuutti ennen loppua Stonde kanttaa yhden kanttarin vähän liiaan ahneasti ja auto lentaa kolmen voltin kautta nurmikolle :(, damaget ovat ensisilmäyksellä ainakin yksi jarrulevy.

klo: 19:45

Autosta löytyi vähän enemmänkin vikaa, mm: vääntyneet etuakseli sekä "ball endit", yksi kuningas pultti.

26
Tulokset / Vs: LS-5 EM 17-23.7.2011 - Leipzig, Saksa
« : 17.07.11 - klo: 23.02 »

-Sijoitus ongelmista huolimatta #31, sadetta pidätellessä Stonde osti uudet X-Ray:n iskuvaimentimet joita mm: FG Teami käyttää autoissaan.

Hyvä Stonde... tsemppiä. Ei se suomen taso sitten ihan mettässä oo jos kerran menee huonoilla setupeilla jo noin "hyvin".

Reiskan iskarit... siis niinkuin ihan M8 big boret vai?


Iskarit jotka Stonde osti ovat FG Teamin tekemät että sopivat autoon, FG pomo neuvoi kädestä pitäen kuinka tulee asentaa ja säätää......

No ei noissa iskareissa mitään mutta toi uusi kaasutin on aika pro:n näköinen myös!.

27
Tulokset / Vs: LS-5 EM 17-23.7.2011 - Leipzig, Saksa
« : 17.07.11 - klo: 19.56 »
Ja pari vielä:

28
Tulokset / Vs: LS-5 EM 17-23.7.2011 - Leipzig, Saksa
« : 17.07.11 - klo: 19.54 »
More :)

29
Tulokset / Vs: LS-5 EM 17-23.7.2011 - Leipzig, Saksa
« : 17.07.11 - klo: 19.52 »
Lisää:

30
Tulokset / Vs: LS-5 EM 17-23.7.2011 - Leipzig, Saksa
« : 17.07.11 - klo: 19.50 »
Kuvia päivältä:

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 32