Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - k_ingman

Sivuja: [1] 2 3 4 5
1
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 26.11.07 - klo: 22.13 »
En tiedä millasta edestakas liikettä se servo tekee? Tekeekö se silloin sitä kun painat jarrua? Mietin vaan että itse testasin tuossa tuota ABS ominausuutta, joilloin jarrutaessa kaasu/jarruservo vispaa eestaas nopeasti. Mutta en usko tekstisi perusteella vian olevan tässä. Tuli vain mieleen.

2
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 25.11.07 - klo: 16.55 »
Kun suodatin on aivan törkeän likainen niin laita uusi paikalle. Mitä tuosta kohtaa säästämään. 16kpl paketti maksoi muistaakseni 16e ja öljyt tuli mukana.. Suodattimet läpinäkyvään pakastepussiin ja suodatinöljyä perään. Puristelet öljyt jokapuolelle suodatinta ja pistelet kiinni. Älä runno liikaa sitä ulkosuodatinta.. Se laajenee ja venyy ja tulee näin väljäksi sisäsuodattimen kanssa.

Mutta jos pesette suodattimianne niin siihen en osaa kommentoida. Peskää millä lystää. Minä en siihen ryhdy. Mutta joku tuollainen bensa/muu värkki sopii varmaan puhdistamiseen hyvin.

3
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 25.11.07 - klo: 01.43 »
no kuinkas sulla kone kihertää?
ja mikäs malli se olikaan?

Vakio kone.. Eli HPI NitroStar K4.6.. Ja hyvin kiertää ja kehrää ja pörrää.

Lainaus
Mittailin noita lämpojö tossa ajon aikana, ilman lämpötila oli -3.  Metsä möyrinnässä lämmöt nousivat 100 asteeseen ja kovemmassa sudituksessa parhaimmillaan 125 asteeseen. Ovatko nämä ihan optimaalisia lämpöjä ajella talvella, vai pitääkö saada alaspäin? undecided

Ja tuohon lämpöjuttuun. Lämmöt ovat ok. Koneen ohjeet sanoo 90-135, eli tuo 100-125 on juuri oikea.

4
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 23.11.07 - klo: 22.27 »
Noniin!

Ensimmäiset ajot ajettu radioilla Savagelle!  :afro: Aivan paras monsteri verrattuna edelliseen. Moottorin säätäminen oli helppo, ja voimaa tuntuu riittävän todella hyvin. Pitää asentaa pakkimoduli ja 3-vaihteinen loota + keulimarauta kunhan kerkeää.. :shocked:

5
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 18.11.07 - klo: 19.15 »
Meinasipa aivan unohtua lähettimen/vastarin akut... Millasia toteutuksia ootte käyttäny Savageissanne? Vastarin akut? Hump Pack? Mahtuuko sisään, riittääkö virtaska pitempään ajeluun 6v 1200mAh?

Suositelkaa jotain latauskokonaisuutta itselleni.. Joku akkupaketti vastariin ja siihen sopiva laturi ja sitten lähettimeen jotakin kokonaisuutta. Ettei tarvi vaan kauppapattereilla pelleillä. Viime autoilla pelleilin kauppapattereilla.. Kyllähän se toimi mutta eipä kiinnosta hommailla uusia jatkuvasti.

Mieluiten jotain toimivaa ratkasua...  :wink:

6
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 18.11.07 - klo: 02.07 »
Lähetin/Vastari: Futaba 3PM 2,4GHz

Ohjaus: Futaba S9351

Kaasu/Jarru: Futaba S9451 tai S9452

Pakki: Futaba S3050

Pikkuhiljaa rupee näyttämään kokoonpano valmiilta.. Onko parannusehdotuksia/muita mielipiteitä?

7
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 18.11.07 - klo: 01.20 »
No tuohan on myös totta.. Itse ajattelin kyllä hommata pakkimoduulin ja katotaan sitten mitä kestää... Ekassa monsterissani se oli hyvä lisä, eikä hajonnut kertaakaan. Loistava lisä.. Toiset tykkää toiset ei..  :roll:

8
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 18.11.07 - klo: 00.19 »
Kun kerran servoista puhellaan nii: Ohjauksee joku 8kg oli jo riittävä, mutta kannattaa kattoo tehukkaampiaki, kaasulle ja jarrulle riittää iha normi servo ja pakin voi jättää pois, iha turha väline se sellane :D

Puhuu mies joka ei ole kokenut pakista koituvaa iloa... No ei vaiteskaan. Pakki on mukava lisä.

9
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 17.11.07 - klo: 14.58 »
sanwan digiservot ei toimi tossa 3pm:ssä HRS tilassa.
miksi tarvitset savagen kaasuun/jarruun yli 10kg???muutama kilo riittää hyvin...
ohjauksessahan ei ole koskaan liikaa kiloja.
osta futaban digiservot jos haluut rahaa törsätä ja kunnon servot.
ohjaukseen S9351 ja kaasuun S9451
ohjaukseen riittää myös S3305 ja kaasun S3003

Joo, itseasiassa noita kyseisiä Futaban servoja olen myös katsonut. S9351 ohjaukseen ja S9451 kaasu/jarru.. Tuohon pakkimoduuliin esim. Futaba S3050... Näillä sais auton liikkumaan..

No mutta.. ->

Tarkennusta tuohon Sanwa/HRS systeemiin... Niin eikö kuitenkin Sanwan DIGI servot toimi HRS moodissa. Kun taas Sanwan NORMAALI servot pimahtavat nopeasti HRS moodissa.. Itse olen kuitenkin lukenut että jotkut on käyttäneet kuukausia HRS moodia sanwan servoissa ja moitteitta...

10
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 17.11.07 - klo: 02.24 »
No kappas... Mitä nuo sitten ovat noissa kuvissa ne paksumman näköiset antennit jotka lähtee vastareista? Mitä ne ovat? Esimerkiksi tämä: http://www.boystoys.fi/kuvat/rclaitteet/futaba/2_4ghz_s.jpg

se missä on paksumpi antenni on 2.4ghz moduuli, joka tulee lähettimeen.

Ja nämä modulit on tarkoitettu radioille joissa jo on moduli. esim. Sanwa M8

Tuossa mainitsemassasi 3PM:ssä ei modulia saa irti. Ja siinä on ihan normaali vastaanotin.

Aiiiivan! Nyt tiedän! Ajattelin hommata tuon Futaban 2,4GHz radion, kun tuosta vastaavasta 40Mhz FM radiosta on kokemuksia HoBaon polttiskrossin verran, ja ei ole moitittavaa. Tarpeelliset säädöt ym. löytyy pitempääkin ajatellen.

Mitenkäs on tuo servopuolen laita. Huomaako tuon HRS-moodilla olevan nopeuseron servoissa, että kannattaisiko sitten panostaa Futaban Digiservoihin, vai käyttää muita hyvä servoja ilman HRS-moodia? Mielipiteitä? Vai toimiiko tuo HRS-moodi minkä tahansa muiden digiservojen kanssa?

Mitä servoja suosittelisitte Savageeni. Itse ajattelin että 2kpl YLI 10kg vääntäviä servoja.. 1. Ohjaukseen, 2. Kaasuun/Jarruun... Nopeus olisi hyvä olla .10 luokkaa. Entä pakkimoduulille? Sille riittänee ihan normaali servo. Esim. Futabalta joku 3kg vääntävä? Vai onko tarpeellista hommata sinnekkin myös hyvä servo, että olisi varalla sieltä sitten esim. kaasuun/jarruun jos pimahtaisi.. Saisin vaihtaa ja ajo jatkuisi ilman pakkia hetken. Mielipiteitä? Ensiviikolla lähtee pakettia tilaukseen, niin olisi kiva saada alan ammattiharrastajilta mieluiten hyviä vinkkejä!


EDIT: Mitä olette mieltä alle 10kg vääntävästä servosta Savageen? Esim. Sanwa ERG-WRX digital high speed servo

Sanwan huippunopea digitaali servo matellirattailla ja kuulalaakereilla.

    * Speed: 0.06sec/60deg,
    * Torque: 8.1kg.cm (6.0V),
    * Size: 39.0 x 20.0 x 37.4mm,
    * Weight: 60g.

Nopeus houkuttaisi, mutta entäpä vääntö? Tuo riittäisi varmaan todella hyvin kaasuun/jarruun. Nimittäin jarrulinkkiä tarvii kevyesti painaa niin Savagen jarrut on niin lukossa että työntämällä ei saa pyörimään. Että uskoisin 8kg riittävän sinne. Nopeuden takia myös varsin houkuttava kaasuun. Entä vastaava ohjaukseen? Riittääkö?

11
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 16.11.07 - klo: 15.47 »
No kappas... Mitä nuo sitten ovat noissa kuvissa ne paksumman näköiset antennit jotka lähtee vastareista? Mitä ne ovat? Esimerkiksi tämä: http://www.boystoys.fi/kuvat/rclaitteet/futaba/2_4ghz_s.jpg

12
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 16.11.07 - klo: 04.50 »
Mitenkäs tämän Futaba Megatech 3PM 2,4GHz radion vastarin antenni mahtuu noihin autoihin? Eikös niissä ole se paksumpi vastarin antenni? Tuotta pienimuotoisia ongelmia Savagen radioboksin kanssa? Vai onko kokemuksia? Täytyykö sinne laittaa normaali taajuuksilla toimiva? Olenko ymmärtänyt oikein että noissa 2,4GHz radioiden vastareissa on aina "paksu antenni".  :shocked:

13
Radiolaitteet / Vs: Radiolaitteet
« : 16.11.07 - klo: 04.48 »
Mitenkäs tämän Futaba Megatech 3PM 2,4GHz radion vastarin antenni mahtuu noihin autoihin? Eikös niissä ole se paksumpi vastarin antenni? Tuotta pienimuotoisia ongelmia Savagen radioboksin kanssa, eiköniin? Vai onko kokemuksia?

14
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 14.11.07 - klo: 15.02 »
uutenahan nuo lämpenee enemmän

Se on ainakin osasyy. Itselläni ei kokemuksia kyseisestä moottorista aikaisemmin. Mutta selviää sitten.

Mutta kyllähän nuo koneet muilla pysyy lämpörajojen sisällä.

Miten muuten se kone tykkää jos vaikka ajelee 1h putkeen 160-170C lämmöillä? Mistä hajoo ja mitä? Jos ei hajoo, niin mikä kuluu pois. Mäntä katoaa  :grin:

15
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 13.11.07 - klo: 23.53 »
Tuntuu nousevan tämän koneen lämmöt suht helposti. Itelläni tyhjäkännyillä röpöttäen sisäänajosäädöillä on lämmöt 90-105.. Mutta sitten kun vähä kaasuttelee pukin päällä niin lämmöt voi kivuta alta aikayksikön 140-150.. Kerran huomasin ku annoin vähän puolikaasulla koneelle. Tietenkin auto oli paikalla, ettei ilmavirta jäähdytä, mutta katsotaan miten lämmöt on sitten kun on radiot ja pääsee oikee radalle.

16
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 13.11.07 - klo: 05.40 »
Noniin, nyt on 1 tankillinen ajettu sisään Savage X SS 4.6 ja hyvin tuntuu pelittävän. Vähän uutuudenkarheita vetoakselistot ja motti käy vielä kovin haipakkaa tyhjäkäntiä johtuen uudesta sikatiukasta koneesta. Ei suosti oikeen käymään alemmalla. Ja miksi tarvisikaan kun sisäänajot meneillä.

Ajoin ekan tankillisen pukilla, välillä kaasuttaen rauhallisesti. Radioita ei kyseeseen vehkeeseen ole vielä hommattu.

Laatuauto!  :afro:

17
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 11.11.07 - klo: 17.20 »
Noista diffiöljyistä. Itselläni on 30k ja 20k litkut. Miten kannattais laittaa? Jäykempää taakse vai molempiin..Vai löysempää.. Vinkkejä kiitos..

18
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 09.11.07 - klo: 23.48 »
Lainaus
mix tilasit hobbylinasta??? rc sabe:sta oisit saanu parempaa bensaa halvemmalla.
byron race 25%  31€ gallonaja jos ottaa 2 gallonaa tai yli niin hinta muistakseni tippuu.säästät jo rahdit tolla bensan pienemmällä hinnalla ja taatusti on parempaa bensaa.


Sen takia koska tilasin muutenkin vajaalla tontulla tavaraa sieltä hobbylinnasta, niin saan kaikki samaan syssyyn. Jaksa ruveta eri paikoista tilaamaan. Tiedän että tuo litku toimii mainiosti. Ei ongelmaa. En rupea perstuntumalla hifistelemään.

Sitten noista iskarilitkuista. Mukana taitaa tulla sitä 15wt. Ja hommasin sit 20wt ja 30wt litkuja. Saa vähä testailla sitten.

Mitä ootte mieltä noista diffiöljyistä? Mitä kannattaa laittaa ja mihinkä, ja millä ominaismuutoksella? 20,000pcs ja 30,000pcs tuli hommattua. Myös mukana tulee jonkin verran noita pulloja, jäykkyyttä en niistä tiedä. Mutta tuosta 20k ja 30k, kumpaa mihin? Millä vaikutuksilla?

19
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 09.11.07 - klo: 08.56 »
Jepulista, tilaukseen lähti kuitenkin se 20%. Koitetaan pärjäillä sillä. :D

sitten kun  pitää saada lisää tehoa niin vaika 25%. ero nyt ei ole tääpähuimaava mutta huomattavissa kumminkin...

Kerkesin vaihtaa sen 25% kun tilaus ei ole vielä lähtenyt Hobbylinnalta... Voi voi tätä touhua! :D

20
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 09.11.07 - klo: 00.12 »
Jepulista, tilaukseen lähti kuitenkin se 20%. Koitetaan pärjäillä sillä. :D

21
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 08.11.07 - klo: 13.45 »
Aion tilata tuon auton niin pääsee vähä rällästelemään. Aikasemmin on ollu MTA-4 ja HoBaon krossi.

Mikähän tuohon olis soppelia iskariöljyä? Itse ajattelin 40wt, taitaa olla semmosta perussettiä? Kuitenkaan mistään ajo-ominaisuuksista ei voida puhua, mutta 40wt toimii?

Entä miten diffiöljyt? Olen kuullut että taakse kannattaa laittaa jotain 50,000pcs eli todella jäykkää ja eteen sitten jotain 7000 tai 10,000 jotta autosta tulee hyvin ohjautuva ja kikkailtava.

Entä tuohon Nitro Star K4.6 moottoriin sopivia tulppia? OS R5 vaiko OS 8, mitä suosittelette? Tilaan kyllä molempia jotta saadaan testattua sitä sun tätä ja säädettyä. Mutta antakaa vinkkiä.

Entä polttoaine? Morgan Sidewinder 20% nitrolla on jo gallona ostoskorissa, varmaan ihan jees litkua? Tuskin 25% kannattaa sinne tunkea, kuitenkin tehoa luulisi löytyvän tarpeeksi tuollakin määrällä ja känytikin varmasti toimii?

22
Polttisautot / Vs: Thunder Tiger MTA-4
« : 08.11.07 - klo: 04.35 »
Itsellänikin on ollut ensimmäisenä polttiksen TT MTA-4. Tosi helppokäyttöinen auto ja kiva ajaa. Vaihteisto toimi ja muutenkin ihan hyvä auto. Vähän huonolta tuntui vetoakseleiden nivelet, sisältäen pieniä lukkojengoja ym. itseltähni lähti irti vaikka oli huolella kasattu ja lukitteella varmistettu.

Noh, kai sattumaa.

Kokonaisuutena jä varsin hyvät fiilikset autosta.

23
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 08.11.07 - klo: 00.49 »
Mitenkäs Savagen uusimmat automallit nyt menee?

Onko uusin KIT tuo Savage X SS 4.6?

ja

Savage X 4.1 Nitro GT-2

rupeaa olemaan sitten toisiksi uusin Savagelta. Tuo taitaa olla aika RTR paketti lukuunottamatta hehkua ja polttoainetta. Jännästi jätetään mainitsematta koko asia. "Haluatko aivan täydellisen paketin jolloin mitään ei puutu? Tilaa myös sopiva starttipaketti alla olevan linkin kautta.." Starttipaketti sisältää ne perus jutut, nih kai se vaikuttaa sähköjen omaavalta paketilta.

No jokatapauksessa lässytykset sikseen, tosiaan tuo kysymys askarruttaa.

24
Yleinen keskustelu / Tiimijen nimet ja logot
« : 17.01.05 - klo: 16.37 »
Siitä klikkaat hiiren oikealla ja tallenna kuva nimellä.. Tallennat kuvan minne haluat ja näin sulla on logo koneellasi.. Sitten voit tehdä mitä parhaaksi näet.. Tuskin kukaan sulle mitää tarroja rupee tekeen.. Sen homman saa yleensä tehdä itse.. Jos haluaa huippuja niin varmasti joku firma tekee noista logoista tarroja, joista ei lähde teksti heti pois jos kastuu...

25
Yleinen keskustelu / Koulujen rc-autot
« : 07.01.05 - klo: 00.55 »
Munkin entisessä koulussa (Ylä-aste), oli yhden luokkalaisen liidokki katossa roikkumassa.. Gentle Lady tais olla, ja vielä tekni luokassa.

26
Yleinen keskustelu / ongelma
« : 04.01.05 - klo: 01.56 »
Okei, hyvä homma!

27
Yleinen keskustelu / Ohjain M8-kisoihin
« : 04.01.05 - klo: 01.55 »
Futaba 3PM-FM Computer -> Tämä on kyllä todella mainio radio! Hinta-laatu suhde on kohdallaan... Ja säätöjä löytyy niin paljon että aluksi hirvittää.. Jonka jälkeen puoleta säädöistä unohtaa, koska niitä ei tarvitse  8)

28
Yleinen keskustelu / ongelma
« : 03.01.05 - klo: 01.21 »
Ja mitenkäs tämä kaasu nyt taas vaikuttaa auton tökkimiseen?? Vai oliko kenties servolinkit huonosti säädetty ja auto jarrutti kaasun ollessa pois?

29
Polttisautot / Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« : 03.01.05 - klo: 01.09 »
Lainaus käyttäjältä: "rc-kinggi"
Mitenkäs ton hobaon-takalevyn sais kiinni tonne vetostartin paikalle kun adabterin se jousenpideke on edessä...?


Ota kone irti ja muut edessä olevat osat irti.. Sen jälkeen saat varmaan takalevysi kiinni ongelmitta..

Vai ymmärsinkö nyt oikein?

30
Vapaa keskustelu / Foorumissa häikkää?
« : 01.01.05 - klo: 15.42 »
Ite hoidan asian sillä, että painan 1 kerran sitä LÄHETÄ nappia.. Jonka jälkeen se rupeaa lataamaan viestiä foorumille.. Monesti ns. jumiutuu siihen kohtaan.. Sitten vaan painaa tuosta ylhäältä noita -> nuolia -> missä välilehdellä olen.. Ja sen kautta katsoo että onko viesti tullut... Vaikka se jumiutuu niin silti ne viestit tulee.. Ja ne jotka sitä eivät hokaa RÄMPLÄÄVÄT sitä lähetä nappia ja näin tulee liikaa samoja viestejä... Usein 2 ja jopa enemmän.. Joku vika siinä kuitenkin mahtaa olla...

Sivuja: [1] 2 3 4 5