Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - EeLa

Sivuja: [1]
1
Hyväkuntoinen etuvetoinen etumoottori turisti.

Ostettu eurorc:ltä viimetalvena ja ajettu 3-4 päivää treeniä ja yhdet kerhokisat sisällä matolla.

Alunperin sporttimallin kitti johon päivitetty reilusti osia.
-Lasikuituosat (pohjalevy, ylädekki, iskaritornit, servokiinnike) vaihdettu jäykemmpiin hiilikuituosiin.
-Tuplanivel vetarit
-Alumiini iskarit
-jäykempi etupuskuri (etukoritolpat kiinnittyy puskuriin ja alkuperäinen taipuu korinpainosta kaarteissa)
-alumiiniset camber ja ohjauslinkit

Varaosia yms. pikkuhilpettä mukaan.

Renkaina on kuvan ajamattomat Ridet.
Kori kuvan ajamaton Zooracing gorilla.

Sähköinä
-Hobbywing justock säädin
-Hobbywing 21,5t moottori
-Savöx 1257tg servo

Kuvissa paikoillaan oleva vastari, akku ja transponderi ei kaupan.

Auto Oulussa ja kulkee postitse ostajan laskuun.
280€

2
Ostetaan / 13.5T moottori säädettävällä ennakolla
« : 21.05.23 - klo: 16.43 »
Otsikossa olennaisin.

3
Kilpailijoiden kanava / Vs: S2-10 krossi
« : 29.04.23 - klo: 18.47 »
http://rc10.fi/index.php?topic=111792.0

Maastosarjan säännöistä löytyy.
Vapaa 13.5t moottori.

4
Kilpailijoiden kanava / Vs: S2-10 krossi
« : 06.04.23 - klo: 12.37 »
Vielä lisätäkseni edelliseen viestiini, entry level ja viriluokan lisäksi olisi hyvä olla suunniteltu stanu luokka rajoitetulla moottorilla.

Best lap kierrosajat itsellä olisi varmasti samaa luokkaa 10,5t koneella Oulun radalla kuin mitä ajan 6,5t koneella.
Sen mitä häviää suoranopeudessa ottaa takaisin mutkissa kun ei tarvi varoa kaasunkäyttöä niin paljon.
Pystyy keskittyä paremmin ajolinjoihin jolloin ajo on tasaisempaa ja perättäisten kierrosten välinen hajonta ei olisi niin suurta.
 -> ajaminen mielekkäämpää ja ajotaidot kehittyvät paremmin.

Saman huomannut myös touring puolella.
Nopealla autolla ajo mene putkiin törmäilyksi ja mollien kolisteluksi.
Ajaminen mielekkäämpää kun ei kolistele putkia pitkin ja hyppäyttele mollista.



5
Kilpailijoiden kanava / Vs: S2-10 krossi
« : 06.04.23 - klo: 10.36 »
Itse näkisin asian että "entry level" luokan pitäisi olla nimenomaan vapaampi kaluston suhteen, kuin että on rajoitettu tiettyyn autotyyppiin ja moottoriin.

Moni aloittavan nuoren vanhempi ostaa todennäköisemmin jonkin rtr vehkeen pihalla ajeluun eikä suoraa kilpakalustoa.
Jos kipinä rata-ajosta ja kilpailusta syntyy on helpompi käydä testaamassa sillä kalustolla joka on jo hankittu kuin alkaa ostamaan uutta uutta autoa tai moottoria ja sensorillista säädintä.

Rajoituksina voisi olla että auton pitää olla sähkökäyttöinen 1/10 kokoinen tai pienempi ja akku mikä tahansa 2s lipo. Luokan sisällä voidaan vaikka sitten kisoissa palkita nopein krossi, trukki, sc, monsteri yms.

Esim. Asson rtr RB10 varmasti todella hyvä auto aloittaa krossi. Mutta jos sillä haluaisi lähteä kokeilemaan nyt suunniteltua stanuluokkaa pitäisi siihen vaihtaa säädin ja moottori (~200€).

Eli aloittaminen pitäisi olla niin helppoa että kaupasta saa ns. valmiin paketin jolla voi osallistua ja ei tarvitse ajatella että on nopeampien tiellä vaan saa ajaa muiden aloittelijoiden kanssa.
Se missä vaiheessa tulee siirtyä M2-10 tai M4-10 voisi olla jokin nousupiste järjestelmä. Jos kauden aikana ajaa useamman kisan ja kerääntyy pisteitä tarpeeksi niin ensi kaudella ei saa ajaa enää entry levelissä.
Motocrossin puolella 85cc luokka on jaettu tällä tavalla. (tai oli ainakin 15-vuotta sitten)

Sivuja: [1]