Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Jabe

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 45
1
Teippaat ne renkaat näin ensin ja kokeilet sillä josko homma kiinnostaa.

Halpaa ja helppoa!

Jotain kiiltävää teippiä muutama kierros renkaan ympäri.

Vois jopa toimia...
Kyllä homma kiinnostaa kun on päässy ajelee hyvin sileällä betonilla ja auto menee melkein koko ajan luisussa ja pystyy ohjaamaankin jonkun verran. Tosin noi asfaltille tarkotetut renkaat on kulunu niin paljo et ihan sileet niin tuskinpa ne paljoakaan eroaa ihan driftirenkaista. Täytyy vähän vielä säätää cambereita ja ettii sopivammat tohon autoon. Mitä toi oneway tarkoittaa kun pari sivua taaksepäin kun kelaa niin siellä puhutaan siitä?
Oneway tarkoittaa sitä että etupyörät vetää vain yhteen suuntaan, eli jarrutus eikä pakitus vaikuta eturenkaisiin.
Käytännössä, kun jarrutat niin vain takarenkaat jarruttaa -> käsijarru efekti.
Toiset tykkää toiset ei, itse suosin. Vaikuttaa myös hieman kääntymiseen ja vinossa ajamiseen yleisesti.

2
Ja Tiistaina on nyt tämänhetken drifti päivä Turussa.
Radalle löytää kun nousee käytävällä olevat portaat ylös ja jatkaa hissin vierestä käytävää päädyssä olevalle palo-ovelle, oven jälkeen ensimmäinen ovi oikealla.
Mitä enemmän porukkaa käy ajamassa radalla, sitä varmemmin rata tulee jäämään, muutoin rata poistetaan ja sitten ei enää ole ollenkaan luisuttelu rataa.
Rata on normaalisti käytössä myös muina päivinä.

3
HPI:n Vintage driftit menee noille vanteille, on speksattu 31mm leveille mutta itse käytin niitä noissa Tamiya 32mm koottavissa vanteissa.

4
HPI:n t-driftit on ainakin huomattavasti pehmeämmät kuin R2 kopiot, uskoisin että hpi:t pitää enemmän.
Ollaan turussa ajettu samoilla ja renkailla ja koneilla, mutta silti autojen nopeuserot huomaa, eli vaikka kuinka olisi säännöissä renkaista ja koneista, niin silti tulee niitä nopeuseroja, säädöt ja välitykset tosiaan vaikuttaa paljon ja sitä kautta ajolinjaan myös jossainmäärin.

6
Tässä pari kuvaa uudesta korista, uusilla vanteilla.
Koppa on HPI:n 200mm Impreza ja vanteet Mikuni:n.

7
Nyt on hienosti ilmottautuneita, saadaan todennäköisesti ajettua täydellä kaaviolla, jollei tule perumisia.
Vain yksi on joutunut perumaan, silti on 18 osallistujaa! Kyllä tämä drifting näyttää sittenkin nostavan päätään...

Uusi korikin olisi pöydällä, kunhan kerkiäisi maalaamaan, tai maalien sekotus siinä nyt taitaa eniten ottaa aikaa, että löytää sen sopivan värin, enää ei ainakaan tule haittaamaan valon puute radalla, pitäisi näkyä muutenkin.

8
Onhan etudiffi lukittu?
Ei toimi jos edessä vapaa ja takana lukittu.

9
Ihan kohtuullisesti on ilmottautuneita Turun kisoihin, 13kpl tähän päivään mennessä.
Kyllä kisat järjestetään jo tälläkin määrällä, mutta ilmottautukaa kaikki ihan rohkeasti vaan, ei se ole totista meininkiä, vielä kerkiää ilmottautua hyvin.
Ilmottautuneiden lista löytyy sielä kilpailukutsusta jos ei ole vielä huomannut.

10
Punch säätö on lähinnä täyden tehon viiveen säätö. Eli kun lyöt kaasun pohjaan niin auto lähtee nätisti liikkeelle eikä sutien ja keulien (riippu tietty autosta).
Eri valmistajilla nuo arvot on toisinpäin, eli toisella 1 voi olla täys teho, kun toisella se on eniten rajoitettu.
Huippunopeuteen se ei vaikuta, vaan kiihtyvyyteen. Nelivedolla voi olla lähes täydet tehot kun taas vajaavetoisella on hyvä rajoittaa (parempi hallinta).
Sitä voi ajatella yhdenlaisena luistonestona.

11
Laitetaan välillä päivitystä tännekkin, kori on pysynyt samana mutta uusia vanteita on tullut hankittua kun nuo kiinalaiset ei kestä edes yhtä päivää alla.
Ensimmäisessä kuvassa on Topcadin kolmiosaiset aluvanteet ja toisessa SpeedWayPalin Panasportit.

Alustaa on päivitelty sen mukaan kun voimansiirto on antautunut, diffit tuli vaihdettua ajo-omituisuus syistä parempiin. Nyt haussa tehokas 10,5t kone. Ja joskus tulevaisuudessa iskarit vaihtuu toimiviin.
Korikin tulee vaihtumaan, mutta pidetään se pimennossa siihen asti, hyvät visiot on jo päässä.

PS: Muistakaa ilmottautua Turun kisoihin, vielä tarvitaan muutama kuski että kisa kannattaa järjestää!

12
Sähköautot / Vs: 1982 -> 2012
« : 08.03.12 - klo: 21.37 »
Teeppä hieman mittauksia spurrista, niin saat jaon selville, jos vaikka pinjonikin vielä löytyis.
http://www.scriptasylum.com/rc_speed/gear_calc.html

13
Tuli tuossa omasta tc-mallista poisteltua noita välyksiä. Kingpin ruuvin saa "välyksettömäksi" kun poraa c-palaan reijät isommiksi ja asentaa 5mm messinki putken pätkät holkeiksi, niin ei kuluta kingpin ruuvi reikää niin helpolla väljäksi.

Ja ohjaukseen kun vaihtaa ne messinki "laakerit" kuulalaakereihin niin saa ohjausta paremmaksi. tämmöiset laipalliset kuulalaakerit, joutuu poraamaan millin isommiksi ne reijät muovissa, mutta ei kulu enää niin nopeasti väljäksi.

14
Tulokset / Vs: LRP-Areena Drift Challenge - 24.3.12 Turku
« : 04.03.12 - klo: 22.12 »
Tuomaristo on hieman harkinnan alla vielä, kun olisi parempi jos tuomarit ei ajaisi, mutta saattaa olla vaikea toteuttaa.
Tuosta rengas asiasta, uskon että nämä ketkä ajavat kuviollisilla renkailla, ovat kuitenkin ensimmäistä kertaa kisailemassa, ja vapaampi rengas alentaa kynnystä osallistua kisaan.
Jos drifting nousee hyvään suosioon, niin sittenhän voisi tehdä "valtakunnalliset" säännöt, mitkä olisi hieman tiukemmat ja näin autot olisi lähes samanlaisia.

15
Tulokset / Vs: LRP-Areena Drift Challenge - 24.3.12 Turku
« : 04.03.12 - klo: 13.17 »
Onhan siinä taustalla enemmän tuo osanottajamäärän kasvattaminen.
Ja omasta mielestä kuviollinen rengas pitää samanverran kuin sileä, kun on kierroksia takana ja kumia on tarttunut renkaisiin.
En halua vielä tässä vaiheessa lähteä tuolle yksityyppi linjalle, kun ei nämä kisat niin kauheaa ihmismassaa saa liikkeelle. Onhan tuo moottorin tehokin vapaa vielä.

16
Kannattaa jättää ne R2:sen vanteet ostamatta, ne ei kestä mitään, joka ajopäivän jälkeen vähintään yksi vanne ollut rikki, pientä seinäkosketusta ja vanteet päreinä.

Muistuttaisin tuosta kisasta, ilmottautukaa mielellään hyvissä ajoin. Jos nämä kisat saadaan järjestettyä, niin suurella todennäköisyydellä järjestetään myös kesällä ulkokisat.

17
Tulokset / Vs: LRP-Areena Drift Challenge - 24.3.12 Turku
« : 02.03.12 - klo: 21.23 »
Rengas sääntöä muutettu, nyt myös kuviolliset renkaat sallittu. Renkaiden pitää olla edelleen kaupalliset, eli ei mitään itse tehtyjä pvc-renkaita. Renkaiden pitää olla mallia "kova", eli "polttis drifting renkaat" ei käy maton kovan pidon takia.
Radasta mainittakoon että ajetaan tosiaan pidotetulla matolla, nopeudet nousee "messu mattoon" nähden. Rata pyritään imuroimaan ennen kisoja, että saataisiin pahin pito pois radasta.

Lisätty sääntöihin, gyrot, d-boxit yms laitteet kielletty.

18
Täältä löytyy Casten Mamba Max Pro säätimenä ja Tenshock SC411 4600kv koneena, Turnigyn nano-tec 2S 6000mAh akulla.
Tuo on sensorillinen setti, kiinni Hobaossa joka on nelikko.
Eli tuo moottori on sitä isompaa 550 kokoluokkaa ja on 5mm akseli, tehty juurikin SC autoille.

19
Tulokset / Vs: LRP-Areena Drift Challenge - 24.3.12 Turku
« : 01.03.12 - klo: 16.13 »
Tähän asti ilmottautuneita:
Jami Toivonen, LRP Porsche, 2,4Ghz
Joonas Laipio, Toyota Mark II, 2,4Ghz
Joni Arte, E10, 2,4Ghz
Niklas Kaikkonen, HotBodies Cyclone TC, 2,4Ghz
Jarmo Ojamäki, B324r, 2,4Ghz
Janne Koskinen, Kyosho TF-5 1969 Camaro, 2,4ghz
Kalle Lehto, Corally RDX-7, 2,4 GHz
Tapio Satto, Team Associated TC4 BMW M3(E30), 2,4 Ghz
Teemu Ahonen, xray t2r pro "toyota mark 2", 2,4ghz
Mikko Kosonen, Himoto tc drift, 2,4ghz
Roope Laasanen, S13 VDF, 27.195
Aatu Ruotsalainen, 350Z OTA/TEH R31, 27.145
Valtteri Eklund, Tamiya TRF 416we / Porsche 911, 2,4Ghz
Jan Öhman, Bmw M3, 2.4gHz
Niko Pesonen, Camaro 69, 2,4Ghz
Sulev Hallikas, 350 Z, 2,4Ghz
Lauri Nikulanen, Camaro 68, 2,4Ghz
Teemu Naskali, skyline, 2,4Ghz
Eero Ilander, Porsche 911 GT3 RS, 27,045

osallistujia 18

Päivitetty 21.3.2012
Kideradioiden taajuudet boldilla.

20
LRP-Areena Drift Challenge!  24.3
http://rc10.fi/index.php?topic=64664
Kaikki innostuneet ilmoittautumaan, pidetään rento drifti kisa.

21
Tulokset / LRP-Areena Drift Challenge - 24.3.12 Turku
« : 24.02.12 - klo: 21.47 »
LRP-Areena Drift Challenge

Aikataulu:
24.03.2012
10.00 Avataan ovet
10.00-13.00 Vapaa harjoittelu
~13.00 Kilpailu alkaa

Paikka:
LRP-Areena / Hobbylinna
Lukkosepänkatu 7, Turku

Ilmoittautuminen: jabe.brd(at)gmail.com
  • Nimi
  • Auto
  • Taajuus/taajuudet
21.03.2012 mennessä

Säännöt:
Renkaat: Kaupalliset kovat drifting renkaat, ei pitoainetta (suositus HPI T-Drift)
Moottori: Yksi sähkömoottori (suositus harjaton >10t)
Kori: Pakollinen, auton näköinen
Auto: 1:10 touring alustalla tai vastaavan kokoinen, 4WD 1:1
Akku: LiPo akut oltava kovakuorisia ja ladattava latauspussissa, max. nimellisjännite 7,4V, muuten vapaa
Muuta: Gyrot, d-boxit yms ajonvakautuslaitteet kielletty.

Kilpailumaksu:
Erillistä kilpailumaksua ei ole, ratamaksu 10€ maksetaan Hobbylinnalle paikanpäällä.
Ratamaksu ei koske niitä kenellä on voimassaoleva kk- tai kausikortti.

Muuta:
Hobbylinnalla on paikanpäällä myytävänä pientä purtavaa ja juotavaa.
Hobbylinna sponsoroi palkinnot.
Oman pöydän ja penkkien ja jatkojohdon tuonti suotavaa, paikanpäältä löytyy kyllä pöytiä ja tuoleja.
Lisätietoja radasta LRP-Areena.
Läheltä löytyy muutama ruokapaikka, voidaan myös tilata paikanpäälle pizzat ym.
Off-Road ja slot rata myös auki, joten niitäkin voi koittaa. (Voidaan sulkea kilpailun ajaksi jos aiheuttaa häiriötä.)
Kyselyt YV:llä tai tähän topikkiin.

22
Helposti, ottaa vaan sen toisen pois. Sitten tarvii vaan olla reilusti tehokkaampi se yksi.

23
Uutta kisapäivää on tarjoiltu 24.3 (vk12) (La).

Tuli tuo oneway hommattua, ja kyllä se vaan hyvä keksintö on, helpottaa tiukoissa paikoissa jonkinverran.
Jarrun tehoa piti vain vähän säätää että sillä pystyy myös jarruttamaan.

24
Onko jollain tietoa että minkä auton etuvetarit tähän turisti versioon sopii?
Vaikuttaa aikas pehmeältä nuo LRP:n omat, nyt jo vaihtokunnossa.

25
Se tasaa jännitepiikkejä ja näin parantaa hieman suorituskykyä.
Eli kun akku "kyykkää" niin kondensaattori tulee apuun ja syöttää lisää virtaa ja näin tasaa jännitettä.
Ei siitä haittaa ole jos sen jättää pois jos on hyvät akut, mutta jos noparin valmistaja sitä sinne pyytää, niin laittaisin.

26
Kyllä se vaan siltä vaikuttaa, tuskin tuo Castlen heppu ihan huuhaata puhuu.
Lainaus
Regenerative braking does occur in all Castle ESCs. And yes, the actual braking action is achieved by just shorting the windings together through the FETs.
http://www.rc-monster.com/forum/showpost.php?p=318010&postcount=57

Voihan toiset säätimet toimia toisin, mutta oudolta se vaikuttais, tuo varmaan se energiatehokkain tapa.

e. Niin ja kannattaa tämäkin artikkeli lukaista.
http://mgm-compro.com/pdf/en-motor-braking-050409-g.pdf

27
Sähköautot / Vs: Mamba Monster
« : 14.02.12 - klo: 18.43 »
Tässä vielä tuo liittimien vertailu testi, se nyt on pari vuotta vanha mutta ajaa asiansa.
http://www.elektromodellflug.de/oldpage/hochstromst/hochstromstecker.htm

28
Sähköautot / Vs: Mamba Monster
« : 14.02.12 - klo: 18.37 »
Hyvä tuoda tuo asia uudelleen esille. Toinen mitä olisi syytä painottaa on oikeanlaisten liittimien tärkeys, eli EI niitä deans liittimiä MMM kombojen yms. kanssa vaan mielellään isot putkiliittimet.

29
Sähköautot / Vs: Mamba Monster
« : 13.02.12 - klo: 17.37 »
Jos viitsii nähdä hieman vaivaa ja lähettää MMM korjaukseen Castlelle, niin pääsee todennäköisesti halvimmalla.

30
Ihan tuolta alun postien kautta sain vihjeen että ebaysta löytyy. Eihän se helppoa se osien metsästäminen tähän ole.

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 45