Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - ezmo

Sivuja: [1] 2 3
1
ja homma ratkes, en vaan osaa poistaa tätä turhaksi käynyttä viestiä

2
Autona HPI Blitz Flux. En saa tarkastettua, mikä käytettynä ostamani auton noparin lipo cut off on, kun homma tyssää kyseisen asetuksen kohtaan. En viittis tappaa uusia lipopakkoja, jos tossa on "väärät" cut offit. Alla demo video

https://youtu.be/VqSdfNKTo74

Teenkö jotain väärin, vai miksi toi punanen valo twistaa tolleen. Valon twistatessa, ei nopari ota vastaan käskyjä konffausnapista.

Sain vahingossa säädettyä ekan Running Moden 1 asetukselle, mutta se toimi johdonmukaisesti. Sain jopa palautettua sen takas Default asetukseen, eli 2 asetukselle.

Ossooko kukaan neuvoa?

3
HPI / Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« : 24.01.09 - klo: 17.09 »
Mistäs saisi lyhyen oppimäärän RC auton (itselläni e Firestorm) alustan säädöistä -> Mikä vaikuttaa mihinkin (yli/aliohjaus tms). Camberit yms.... Perustahna jousien ja öljyjen kanssa on tuttu maastofillaroinnista, mutta nää 4 pyöräiset on kaikkine aurauksineen ja muine kulminen on vielä kiinanhepreaa....


4
Sähköautot / Sisärata 1:10 crossille
« : 09.09.08 - klo: 08.59 »
Onkos niitä pk seudulla?

5
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 18.06.08 - klo: 22.44 »
Mietityttää vaan  :grin:

Latasin akun:
- ice aloitti latauksen 7,587v
- ice lopetti latauksen 8,4v
- ice latasi akkuun 1036/1800mAh
- aikaa kului lataukseen 3074s
- lataus suoritettiin balanserin kanssa

Päätin purkaa akun:
- purku jännitteeksi 3,1v/kenno
- purku 1,8A virralla
- ice purki akkua 6,2v saakka
- ice purki 1490/1800mAh akusta
- balanseri tässäkin kiinni

Latasin akun uudelleen:

- 1,8A virralla
- balanserin kanssa
- ice aloitti latauksen 6,242v ja saavutti 8,4v:n
- latausta meni akkuun 1580/1800mAh
- latauksen jälkeen jätin balanseriin balansoitumaan

Kysymys, missä loput parisataa mah:ta ovat?
Kun määritään purettavaksi 3,1v:n jääkö sinne sitten tuo "varaus",
jossa loput n.210mAh:ta luuraavat, vai miten menee?
Huomioon toki tarvii ottaa laturin mittaustulosten heitot, mutta
tuskin kahtasataa heittelee...

Kyllä se kapa siellä on, mutta jos et halua hajoittaa kennojas isommilla purkuvirroilla, niitä loppurippeitä ei kannata käyttää, ja aika laiskaa menoa se lopputeho on. Eihän noita NiMH kennoistakaan kaikkea kapaa saada, ainakaa ajokelposta.

6
HPI / Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« : 18.06.08 - klo: 11.48 »
ezmo kertoili tuolla edellisellä sivulla hommanneensa Firestomiin tuon setin.
Vieläkö lie toiminnassa, dunno?

Jep hyvin rokkaa. Ei mitään valittamista. kone 60C ja nopari 65C ajon jälkeen 21 pinionilla, no problemos.

Esa

7
Eli jos ostaa samoilla kennoilla tehdyn valmispakan, kuin että juottaisi itse kennot silloilla pakaksi, paljonko saa tehokkaamman pakan?? Nimittäin noiden valmispakkojen kennot on yleisimmin pistehitsattu yhteen peltiliuskalla.......

Kokemuksia ja faktoja kehiin...

8
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 01.06.08 - klo: 08.57 »
Tämä ei nyt rc autoihin liity mutta:

Ostin uuden kännykän ja siinä on lipo akku. Onko se aivan pakko ladata se ekalla kerralla 14h vai onko tuo 14 tuntia jäänyt elämään joistakin vanhan ajan kännyköiden akuista. Jostain muistan lukeneeni että ei tartte ladata 14h nykyään.???
Ei toudellakaan tarvitse. Ennen piti ladata, jotta saatiin tasattua 3 kennoiset NiMH/NiCD kennot, joita oli kännyissä. Nykyään niissä on 1kpl Lipo/Lion akku, joka tulee kerralla täyteen, kun kännykkä sen täydeksi ilmoittaa. Kännymyyjät ovat usean vuoden tiedon siirrossa jäljessä. Sitä mullekin suosittelivat, kun uuden duunikapulan hain

Esa

9
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 28.05.08 - klo: 22.37 »
Pura oikein???

Minulle on jäänyt käsitys ettei lipoja tartte purkaa ollenkaan.  Mikä on siis totuus?

Ajettaessa akku puretaan, eikö totta  :afro:

10
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 28.05.08 - klo: 22.28 »
Päivää poijjaat.

Onkos kukkaan ajanu näitä Maxamps:in 8k lipottimia loppuun?
Sais jotain viitteitä, millon niistä kannattaa hankkiutua eroon
ja hommata uuet.
Vai päteekö tähän jokin yleissääntö? 2-3 vuotta, vaiko ehkä käytön mukaan?
Ikuisiahan nämä ei ole.

Lipon kemia aloittaa kuoleutumisen tehtaalta lähtdettyään. Pakan käyttöikä on n.3-4 vuotta vaikka sitä ei käyttäisi. Lipon sisäinen vastus kasvaa jatkuvasti, kunnes siitä saa virtaa ulos enää pienivirtaisiin sovelluksiin, kuten kännyköihin. Autokäytössä varmaankin mennään tuolla max 2V, jos sitäkäään (riippuu käyttö/varastointi asteesta), että saa mukavasti vielä tehoja ulos, varsinkin kun puhutaan harjattomien käytöstä ja siellä n 20C purkuvirroista.

Jos haluaa maksimoida lipopakan eliniän, 3 asiaa.

1. lataa oikein, max 1C virralla
2. pura oikein, tarkista katkaisujännite noparista ja maksimi virrat setupista, etteivät ylitä pakan C purkuarvoja
3. varastoi oikein. Lipon sisänen vastus ei varastoinnissa kasva niin nopeasti, kun pakan varastoi n. 3.7V/kenno jännitteessä.


11
HPI / Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« : 27.05.08 - klo: 09.36 »
Tais se vika punainen tulla mulle tuossa männä päivinä ;).... Hommasin eilen Hobbylinnasta http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=HL011 4000kv mosalla ja 21 pinionilla. Nyt kulkee, keulii ja vaikka mitä. Riittää meikäläiselle tuon vakipytyn jälkeen mainiosti. Ajon jälkeen mosa siellä liki 50C ja nopari 60C, ajo nurmikolla. Jos vauhtia haluaa lisää, varmanni 23 pinioni ois kova sana. 5000kv mosavaihtoehto kävi mielessä, mutta saattaa mennä turhan kuumaksi, pienempi pinioni pitäisi hommata siinä tapauksessa. Kyllähän ne Mambat yms. on varmasti murto-osan kovempia, mutta ovat enemmän kuin murto-osan kalliimpia tämmöiselle sunnuntai sudittelijalle

E

12
HPI / Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« : 25.05.08 - klo: 21.12 »
Tämä selvä. Vakimosa 6 kennolla oli 78Celsiusta nurtsiajon jälkeen GP3700 pakan jälkeen, ei tohdi 7 kennoista koittaa, menee harjallinen liian kuumiksi. Juu, ei tää vakiona ihan riittävän nopea ole, mutta menettelee. Ajettavuus erinomainen, kun ei paremmasta tietoa ;). Videoltasi näkyvä harjaton nopeus houkuttaa maan mahottomasti.

:afro:

13
HPI / Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« : 25.05.08 - klo: 19.47 »
No mitäs käytännön eroa on sitten, jos ajaa 2S korkeammalla kv:llä, tai 3S alhaisemmalla kv:llä, kuin hyötysuhde pitäisi olla parempi ja virrat alhaisempia 3S:ssä, kuin 2S:ssä??? Jos ajattelee kustannuksia, 2S pakat isotkin ovat hitusen halvempia, kuin 3S....

Niin ja tuota 6800 ei näjemmä ole siellä liikkessä tarjolla. Onko näistä "mihinkään" http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=NO90582

14
HPI / Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« : 25.05.08 - klo: 15.58 »
Olen vissiin kääntynyt pimeälle puolelle ja seitsemän Traxxasin auton jälkeen ostanut HPI:n E-Firestorm 10T:n.  :evil:
Jato sai lainata noparin ja moottorin tähän kunnes tilaamani Sidewinder & 4600 setti saapuu kotiin.
Auto tuntuu muuten oikein mainiolta, mutta nuo iskarit näyttävät hieman rimpuloilta. Taakse saatan pistää pakista löytyvät Traxxasin 1/10 vakioiskarit, etuset on vielä harkinnan alla. Katsotaan nyt tuo käyttäytyminen kunhan pääsen kokeilemaan autoa kunnolla maastossa.
 

Mistäs tilasit Sidewinderin??? Mitä maksoi?? Jos kepittää 6NiMH/ 2S lipo, mikäköhän kv olisi siihen sopiva?

nimim: Firestorm kotiutui eilen

E

15
mistä sais jäykempiä jousia tähän e-maxiin?

Stampeden takajouset käy suoraan, mutta autosta tulee vähän pomppiva maastossa (Asfaltilla toimii kyllä hyvin)....
Joskus oli omassa E-Maxxissani kokeeksi joka toinen jousi, Stampeden ja joka toinen alkuperäinen.....

Jos vaihtaa jäykemmät jouset, tulisi vaihtaa myös paksummat öljyt, ettei paluuvaimennus ole liian nopea. Siitä se pomppivuus johtuu.

16
Sähköautot / Vs: Akkujen säilyttämisestä...
« : 06.10.07 - klo: 18.22 »
NiCD akut eivät juuri purkaudu itsestään!! NiMH:t kylläkin.

17
Kimbrough saverit kestää.


Ja niitä saa mistä??

18
Ei vaan kestä tuo OEM servosaver, kolmas jo menossa. Saverista hajoaa hammastus, joka on servon akselin hampaita vasten (servona BlueBird BMS630MG).... Onko kellään tiedossa, mistä saisi vastaavia EU:sta http://www.horizonhobby.com/Products/Default.aspx?ProdId=DYN8830&utm_source=froogle . Matsku näyttää alumiinilta. Horizon Hobbyhän ei myy yksityisille "overseas"....

19
Yleinen keskustelu / Monsterikisat
« : 18.06.07 - klo: 22.41 »
Onkos sellaista kisaa/rataa, jossa olis mostereille rakennettu crossiradan tapainen rata, jossa on kivikkoa, yms jykevämpää "hidastetta" vaikka kasa halkoja ;) ja erinäisiä muita "esteitä" ja hyppyriramppeja ylitettävänä, eli nopeusalue heittelisi laajasti. Ei mitään rock crawling tasoista estettä.....

E

20
Yleinen keskustelu / RC autolle uutta käyttöä
« : 18.06.07 - klo: 11.23 »
Tuli tuossa viikonloppuna tehtyä hieman kokeiluja radio-ohjattavan auton kanssa. Hinattiin liidokkeja ilmaan E-MAXXillani. Kyllä autokuskin paikka oli kysytty, kun itse halusin jatkaa lentämistä E-MAXXilla ajamisen sijaan. Seuraavalla kerralla hinataan varmaan jo isompia koneita ja pidemmällä kiitoradalla sekä köydellä......  :afro:


Juutuubi: http://www.youtube.com/watch?v=MevlxoLOEl4


21
Sähköautot / Akkujen purkaaminen
« : 19.03.07 - klo: 20.10 »
Lainaus käyttäjältä: "Yippo"
Jännite pysyy 0,9V:ssa jos purkulevy on toteutettu diodilla ja vastuksella. Silloin purkulevy ei koskaan "vapauta" kennoa, vaan pitää jännitteen katkaisujännitteen tasolla. Tämä ei nykyakuille tee hyvää kuulemma ollenkaan. Jos taas purkulaite on toteutettu jollain katkaisumenetelmällä, rele tms, purkulaite vapauttaa kennon lepotilaan kun katkaisujännite saavutetaan. Tällainen on ainakin Integy Eagle ja Novakin kallein laite mahtaa myös katkaista purun.


Kiitos viimein tyhjentäväst vastauksesta, Yippo. Tämän asian halusin saada selville. Eli mun akut eivät tule tuota purkulevyä näkemään, piste.

22
Sähköautot / Akkujen purkaaminen
« : 19.03.07 - klo: 10.14 »
Olisi vain kiva "ymmärtää" miten se jännite pysyy siellä 0.9V purkulevyssä, ilman, ettei kennot purkaudu myös 0.9V lepojännitteeseen. Purkuhan siinä on oltava päällä, ei se kenno muuten siellä 0.9V pysy.

23
Sähköautot / Akkujen purkaaminen
« : 18.03.07 - klo: 21.10 »
Lainaus käyttäjältä: "Merikotka"
Lainaus käyttäjältä: "ezmo"
Eli, niin kauan kun kenno on purkulevyssä se purkaa, vaikka olisi saavuttanut tuon tavoite jännitteen? Eli kuinka se sitten tasaa pakan, jos näin on, vai pieneneekö erot kapasiteetin tyhjässä päässä?

Selitetään sitten oikein selkeästi. Akku laitetaan purkulevyyn. Purkulaite alkaa purkamaan ja yksi kenno saavuttaa katkaisujännitteen, esim. 0,9V. Tämän kennon purku pysähtyy siihen paikkaan. Tämän jälkeen purkulaite pitää kennoa siinä samassa 0,9V jännitteessä. Akun annetaan olla purkulaitteessa niin kauan kunnes viimeinenkin kenno on tuossa 0,9V katkaisujännitteessä.
Tämä koski siis vain tasauspurkulaitteita!


Eli, kun pakan ottaa pois tasuripurkulaitteesta, onko kennon/kennojen lepojännitekin tuo 0.9V vai pomppaako kennot sinne 1.2V, eli terveen puolelle??

E

24
Traxxas / Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« : 12.03.07 - klo: 17.07 »
Mistäs tuohon E-MAXXiin sais sopivan kokoisen kuplafolkkarin korin? Ois enemmän miun makkuun.

E

25
Traxxas / Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« : 09.03.07 - klo: 11.31 »
Hmmm.... sitten taidan pysyä vaan 6 kennon pakoissa. On tää hauskaa, mutta mulle vaan huvitteluharrastus poikani kanssa, ainakin tällä hetkellä. Nopeuslennokit ja maastofillarit on sit ihan se ykkösjuttu. Jos antaa tuolle tuunaukselle pikkusormen, vie se koko käden ja rahat lompsakosta.

26
Traxxas / Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« : 09.03.07 - klo: 08.12 »
Lainaus käyttäjältä: "v8440"
Lainaus käyttäjältä: "ezmo"
Tänään tuli sitten testattua E-MAXXia 7 kennon setupilla. Pelihän on muuten orkkis. Eroa on todellakin. Kennot ovat vaan GP2000AFHR zäpättyjä (kokoluokkansa parhaita kennoja) , joita on kiusattu nopeuslennokissa 10-15 lentoa, eli paras puhti on jo kadonnut. Kunhan näitä on tässä kevään kiusannut, pitää hommata kesäksi GP4300 kennoja (tai vastaavia) ja tehdä näemmä 7 kennon settejä. Siinäpä ainoa tuunaus, mitä meikäläinen tälle pelille meinaa sen elinkaaren aikana tehdä.


14 kennolla kun ajelet, niin kaikki akselit kyllä menee vaihtoon, ennemmin tai myöhemmin.



onkos se kallis remppa, ei varmaan kannata alkuperäisillä osilla korvata hajonneita. Joutuuko tässä sittenkin "tuunaamaan"? ;( setuppini vauhdittuisi alkuperäisestä 6 kennon gp2000, jos hommais gp4300 tai vastaavat 6kennon setit.

27
Traxxas / Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« : 08.03.07 - klo: 20.34 »
Tänään tuli sitten testattua E-MAXXia 7 kennon setupilla. Pelihän on muuten orkkis. Eroa on todellakin. Kennot ovat vaan GP2000AFHR zäpättyjä (kokoluokkansa parhaita kennoja) , joita on kiusattu nopeuslennokissa 10-15 lentoa, eli paras puhti on jo kadonnut. Kunhan näitä on tässä kevään kiusannut, pitää hommata kesäksi GP4300 kennoja (tai vastaavia) ja tehdä näemmä 7 kennon settejä. Siinäpä ainoa tuunaus, mitä meikäläinen tälle pelille meinaa sen elinkaaren aikana tehdä.

29
Traxxas / Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« : 07.03.07 - klo: 09.41 »
Mikä laturi Duster1 sulla on, jolla pusket virtaa pakkoihin?

30
Traxxas / Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« : 07.03.07 - klo: 09.16 »
Taitavat nuo sun lipopakkas ehtiä kuolla vanhuuttaan, ennenkuin ne alkavat hyytyä käytöstä. Kauanko veikkaat ajoajaksi? Ettei vaan lähettimestä lopu virta ensin ;)

Mielenkiintoinen projekti, täytyy myöntää.

Sivuja: [1] 2 3