Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Maxis

Sivuja: [1] 2
1
Kajaanissa majaillaan. Polttista en kyllä omista enkä taida tulla omistamaankaan. Mut crawleri hommat kiinnostaa. Liekkö muita hommasta kiinnostuineita paikallisia/lähialueelta(Gerbiilin lisäksi)?

2
Yleinen keskustelu / Vs: Rock crawling?
« : 01.05.07 - klo: 15.22 »
Kertokaas asiantuntijat onko mitä haittaa ja hyötyä vanteiden painosta crawling hommissa. Kun tuossa olen harrastus mielessä ruennut sorvaamaan itselle vanteita joista tulee aika paljon painavammat kuin alkuperäiset txt:n vanteet. Ne vanteet tulee nylonin tapaisesta materiaalista.

Tässä vielä kuva miten kumi istuu vanteelle. http://kuvablogi.com/nayta/iso/img315855.jpg

3
No okei. Ihan totta Divi. Jos meinaa tosissaan pistää 200 kuvaa "kerralla" nettiin niin silloin ehkä voi joku apuohjelma ollakkin hyödyksi. Itse kun en pistä kuin joitamia hassuja kuvia silloin tällöin niin riittää tuo paint:kin

4
Itse kyllä pienentelen kuvia ihan PAINT ohjelmalla. Ei tarvii ladata mitään. "KUVA" valikosta valitsee "venytä/viistota" ja sit aukee toinen valikko. Alkuperäisen kuvan koon paint ilmoittaa lukuina (100%) joten jos haluaa pienentää niin pistää pienemmän luvun tilalle. Itsellä tulee juuri sopivan kokoisia kuvia nettiin kun laittaa 25%. Kunhan vain muistaa laittaa samat luvut pysty sekä vaaka kohtiin. Sitten vain "Tallenna nimellä" jolloin alkuperäinen kuva pysyy muokkaamattomana. Kuvan tiedosto kokokin pienenee samalla huomattavasti kun tallentaa paint:in ehdottamaan muotoon.

5
Sähköautot / HBX Bonzer Ongelma
« : 17.01.07 - klo: 15.57 »
Lainaus käyttäjältä: "m@sse"

Kuullostaa kyllä aika sudelta noparilta jos ilmavirran pitää erikseen jäähdyttää.. Eli buggyssä ei pystyisi edes käyttämään kun kori on suhteellisen "suljettu" monsteriin verrattuna.  :shock:


No niinhän se olikin. Sehän oli se Nopari/vastari yhdistelmä paketti. Tuossa uudessa bonzerissa onkin jo erillään oleva nopari ja vastari niinkuin normaalistikkin on. Uuden bonzerin mukana tulevan noparin laadusta en tiedä yhtään.

6
Sähköautot / HBX Bonzer Ongelma
« : 17.01.07 - klo: 15.40 »
Missäs sisä paikassa olet ajanut bonzerilla ja miten(ryömittämällä vai täyskaasulla)? Itsekkin aikoinaan ostin sen ekan bonzer mallin ja ajelin sillä sisällä huonoin tuloksin. Nopari lämpesi polttavan kuumaksi aina kun ajoin talossa sisällä (ryömitin ja harjoittelin ohjausta) jolloin ilmavirta ei päässyt jäähdyttämään noparia. Käsittääkseni noparia lämmittää ryömittäminen enemmän kuin täyskaasulla ajaminen. Vahvistakoot joku väittämän jos katsoo tarpeelliseksi.

7
Lainaus käyttäjältä: "Puuha-Pete"

Ne alan immeisetkään ei sitten keksinyt kurkata kopan sisälle?  :mrgreen:


Sepä se. Kone oli huollossakin 2vko yhteen väliin eivätkä silloinkaan löytänyt vikaa. Eivät kylläkään veloittaneet siitä mitään enkä kyllä olisi maksanutkaan. Kyllä huoltomiehiä nolotti kun kävin kertomassa et mikä oli vikana. :lol:

Kone saattoi lähteä käyntiin joskus kunhan se oli käynnistänyt itsensä uudestaan n. 5-20 kertaa, joten annoin sen vaan maata nurkassa sit tovin. :(

8
Sitä en tiedä voiko se äkillinen virrankatkaisu poksauttaa konkkia, mutta kuvailemasi oireet kuulostavat samaisilta kuin mitä itselläni oli aikoinaan.

9
Itselläni oli sama ongelma vanhassa kotikoneessa. Pitkään ja hartaasti etsittiin vikaa alan immeisten kanssa sitä löytämättä, kunnes tuli sähköalan kaiffari kylään ja halusi katsoa koneen sisälle ja löysi heti vian. Prosessorin ympäriltä oli 5kpl kondensaattoreita poksauttanut hatut päästä pois. Ne kun vaihtoi uusiin niin jopa on taas pelittänyt.

Ehjän kondensaattorin pääty on yleensä tasainen, kirkas ja metallinen kuulemma.
Omani oli jo päästänyt jotain kellertävää mönjää pihallekkin ja osa päädyistä oli vain noussut koholle.

Tarkistappa vaikka nuo ensin.

10
Vapaa keskustelu / Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 06.06.06 - klo: 22.07 »
Tuli sitten ostettua kesärassiksi Chevrolet El Camino vm.-76 jolla pitäisi ajella sitten joka päivä. Toivottavasti bensa ei ihan heti lopu asemilta :lol:

11
Yleinen keskustelu / Rock crawling?
« : 04.06.06 - klo: 12.56 »
Lainaus käyttäjältä: "Jabe"
millä se holkki on siinä kiinni?
mistäs aattelit titania saada?
onko toi tanko molemmista päistä pidätinruuveilla kiinni, jos näin on, niin olis ollu helpompi tehä vaan uus pidempi tanko siihen väliin...


Tuo itse tehty holkki tulee olemaan nivelessä kiinni lukkoruuvilla sekä liimalla.
Titaani oli kirjoitus/ajatusvirhe. Tarkoitin rosteria tai karkaistua terästä.
Tuo tanko ei ole molemmista päistä ruuveilla kiinni. Jos olisin tehnyt vain pitemmän tangon, niin silloin olisi kartaanin liikkumavara käynyt vähäiseksi. Koska on tarkoitus pidentää akseliväliä joilloin kardaanissa pitää olla enemmän joustovaraa pituussuunnassa. Alkuperäisessä kardaanissa joustovaraa on n. 5mm joka käy vähäiseksi.

12
Yleinen keskustelu / Kardaanin pidennys
« : 03.06.06 - klo: 20.35 »
Jahas.

Tässä taas aikaansaannosta. Rupesin miettimään että kun kardaania pitäisi saada pitemmäs ja ei raaskis ostaa mitään valmista. Tämmöstä suunnitelmaa sain aikaiseksi.
http://img183.imageshack.us/my.php?image=kartaanipieni1pd.jpg

Kuvan ylimmäisenä on vakiosta muokattua TXT-1:sen kardaani ja alempi täysin vakio. Vaikka kuvassa ei näy kunnolla niin omavalmisteisessa holkissa on kartaanin liikkuma varaa n. 2cm

Kylläkin tuo pidennys holkki on tehty vielä alumiinista mutta siitä oli helppo työstää ja kokeilla et toimiiko miten. Nytten sitten pitäisi rueta tekemään vastaavat titaanista jotta ei kuluisi niin joutuin mitä alumiini kuluu.

EDIT: Linkkiä korjailtu

13
Yleinen keskustelu / Rock crawling?
« : 31.05.06 - klo: 15.30 »
Lainaus käyttäjältä: "AssoRacing"

Ei varmaan ollut ihan tunnin juttu ku vuolit palat pois kaikist renkaista...

Mites onko joku jo  liimattu txt-1:n tasauspyörästön lukko on kestänyt ?  ja millä mömmöllä toimenpide on tehty..


Joo ei ollut. 1rengas/ilta kun pitihän sitä töissäkin käydä joten illalla vain kerkesi värkkäämään.

Itse tein tasauspyörästön lukon kemiallisesta metallista. Vaikka muutama kirjoitus ylöspäin kehoitetaan käyttämään todella jäykkää rasvaa/öljyä. Kestävyydestä en voi sanoa vielä kun ei ole päässyt ajamalla testaamaan, mutta mitä käsillä kokeilin pyörittää rattaita erisuuntiin niin hyvin piti. Eihän sitä nyt olan takaa uskalla vääntää mutta oma epäilys on että vanteen hexa kolo antaa ennemmin periksi.

14
Yleinen keskustelu / Rock crawling?
« : 28.05.06 - klo: 21.21 »
TXT-1:sen vakio renkaissahan ei ole hirveästi sivuttais pitoa mutta siihenkin löytyy halpa ratkaisu. Tässäpä kuva omasta toteutustavasta.

http://img519.imageshack.us/img519/9172/renkaat1kr.jpg
Ensin maalitussilla suunnittelin pois leikattavat kohdat jonka jälkeen paperiveitellä leikkelin palaset pois. Pito parani huomattavasti.

Seuraavaksi olisikin asialistalla perien lukot. Ajattelin laittaa jotain liimaa/massaa tasauspyörästöön. Milläs muuten te kokeneemmat olette tasauspyörästöt lukinneet?

15
Yleinen keskustelu / Rock crawling?
« : 17.05.06 - klo: 22.45 »
Lainaus käyttäjältä: "MarkoL"
Mikä Novakin nopari sulla oli Maxis, onko kyseessä super rooster jonka numero on 1860? Eli ilmeisesti pakin saa tarvittaessa pois päältä ja ei ole moottori rajoituksia ym.

Marko


Nimen omaan tuo mainitsemasi nopari. Pakin saa pois mikäli haluaa. Yhtä moottoria käyttäessä ei ole moottori rajoituksia mutta kahta mottia käytettäessä on rajoituksia. Sarjaan kytketyt moottorit eivät saa olla 8lankaa/motti pienempiä ja Rinnan kytkettyjen moottorien pieninlanka määrä saa olla 15-16t/motti. Rajoitukset suomensin noparin mukana tulleesta vihkosesta

16
Yleinen keskustelu / Rock crawling?
« : 16.05.06 - klo: 19.57 »
Lainaus käyttäjältä: "nirppu988"

Miten ja mistä olette lähteneet rakentamaan noita autoja?


Halvimmalla saattais päästä ostamalla clod:in akselit.
http://rc4wd.com/shop/product_info.php?cPath=1_4&products_id=1229 . Näissä akseleissahan on se etu että painopiste saadaan moottoreiden sijoituksella mahdollissimman alas sekä sitten ei tarvita mitään erillisiä vaihteistoja eikä kartaaneja hajoamaan.

Sitten moottorit sekä noparin + muut radio/sähkö osat. Tekee omavalmisteisen rungon ja linkistön. avot. Kunhan osat yhdistelee niin onkin jo valmis (kopaton) crawleri. Omalle työllehhän ei lasketa hintaa näin harrastuksien parissa  :wink:

Kokemusta ei kyllä ole tuollai crawlerin rakentamisesta mutta lukutaitoa jonkin verran löytyy minkä olen havainnut netin selailussa hyväksi.  :lol:


EDIT: korjasin linkin oikeaksi

17
Yleinen keskustelu / Rock crawling?
« : 16.05.06 - klo: 06.35 »
Lainaus käyttäjältä: "nirppu988"
Myydäänkös näitä autoja jossain valmiiksi rakennettuina vai pitääkö tehdä itse?
Itseäkin kiinnostaisi ko. touhu.


Kyllä taitaa olla että kaikki kaupoissa myytävät paketit on KIT mallisia jotka pitää kasata itse. Korjatkaa mikäli olen väärässä.

Tässä linkissä olisi täydellinen paketti, mutta hintakin on sen mukainen. http://rc4wd.com/shop/product_info.php?cPath=83&products_id=1210

18
Yleinen keskustelu / Rock crawling?
« : 15.05.06 - klo: 21.23 »
Jahas... Tästä se muokkaaminen alkoi sitten. Tämän illan aikaan saannoksista muutama kuva. Jälki vain ei ole mitään nättiä.  

http://img473.imageshack.us/img473/6213/pohjapanssari35mr.jpg
http://img168.imageshack.us/my.php?image=pohjapanssari48gk.jpg
Nyt ei pitäisi pohjakosketuksesta vaihteiston hajota  

http://img287.imageshack.us/img287/2875/tuuletin14vj.jpg
http://img304.imageshack.us/img304/4271/tuuletin0dd.jpg
Jäähdytyksenkin pitäisi pelata ryömittäessä.  Johdot ei vielä ole oikein nätisti.

19
Yleinen keskustelu / Rock crawling?
« : 15.05.06 - klo: 18.18 »
Näinhän se on että en ole vielä vähäisellä ajolla saanut mitään rikki joten heikoista lenkeistä en tiedä sen enempää mitä olen lukenut netistä.
Varaosien saanti hoituu varmastikkin myyjän kautta mutta voipi olla ainaskin alkuun että menee tilaus hommiksi jopa myyjälläkin.
Vaihteistossa on kylläkin muoviset rattaat mutta hyvänä lisänä paketissa tuli mukana varalle uudet muoviset rattaat.

Tässä muutama linkki mitä kerkesin lukemaan useampaankin otteeseen odotellessa autoa.

http://home.att.net/~dgelowitz/txt_faq/ Tietoa mikä TXT-1 on ja mitä siihen kannattaa hommata

http://www.jeff-z.com/rcstuff/txt1/txt1.html Ohjeita TXT-1 kasaukseen sekä pieniä modauksia

http://www.txt-1.com/ Yleistä TXT-1:stä

http://www.rccrawler.com/20txt.htm Pientä modausta

http://www.rcbearing.com/products/tamiya_017.php Listaus mitkä laakerit puuttuu vakio TXT-1 paketista (messinki holkit nuitten tilalla vakiona)

http://rc4wd.com/ Todella paljon crawleri osia autoittain sekä myös paljon muita osia muihinkin autoihin

20
Yleinen keskustelu / Rock crawling?
« : 15.05.06 - klo: 14.41 »
Lainaus käyttäjältä: "MarkoL"
Oletkos Maxis ehtinyt jo tyypäillä TXT-1:stä? Kuinka menee ja kuinka hiljaa? Onko kahdella 7,2V akulla? Kaksi kanavainen radio riittää? Ilmeisesti RTR? Onko renkaissa foamit ja ovatko pehmeät? Joustot vaikuttaa kyllä ihan hyviltä.

Marko


Jonkun verran olen kerennyt kokeilemaan ja toteamaan mielestäni todella hyväksi vakionakin.

Nopeutta kertyy reiluun kävelyvauhtiin asti mutta pystyy ryömittää todella hiljaakin. En ole vielä oikein kiviselle maastolle uskaltanut mennä kun ei ole "pohjapanssaria" auton alla joten kiven osuma voisi hajoittaa vaihteiston muovisen kiinnityskorvakon. (Tänään olisi tarkoitus alkaa väsäämään sitäkin) Jossakin keskutelussa oli mainintaa että " tarkoitus olisi päästä FIN (trukki)lavan päälle ilman mitään apuja ja tällä se kyllä onnistuu.

Itselläni on yhdellä akulla ja tulee olemaankin vain yhdellä. En katso tarpeelliseksi laittaa kahta, koska yhdellä Nosramin 7,2v 3600mah akulla pystyy ryömittää noin 15-20min ennen kuin rupee kulku hiastumaan liikaa.

2-kanavainen radio tosissaankin riittää mikäli ei halua että etu/taka renkaita voidaan säätää erikseen.

RTR paketti tämä ei ole vaan tässä joutuu joka ikisen ruuvin ja mutterin laittamaan ja kiristämään itse. Elikkä laatikollinen irto osia tiedossa.

Renkaissa ei ole foameja eikä niitä myöskään ole liimattu.  Ilman liimausta ei tule pitkälle pötkimään koska pelkästään liikkeelle lähtiessä jo vanne pyörii kumin sisällä tyhjää. Sivuttais pitokaan ei ole nuissa renkaissa mitenkään loistava. Pehmeys aste on aika hyvä ilman foameja.

Autohan siis tulee varustettuna mekaanisella noparilla jota en kehdannut edes kokeilla vaan pistin suoraan Super Rooster noparin. Lisäksi moottorin päissä ei ollut alkujaan niitä (häiriönpoistajia?) mutta onneksi sattui olemaan hyllyssä 6kpl ylimääräisiä. Autossa ei pitänyt tulla mitään akkujen liittimiäkään mukana mutta mekaanisen noparin johtoihin oli kytketty tamiyan akkuliitin jonka otin käyttöön, koska ei sattunut olemaan muutakaan tähän palaan.

Servoja eikä mitään muutakaan radio laitteisiin kuuluvia osia tule paketin mukana.

21
Yleinen keskustelu / Rock crawling?
« : 13.05.06 - klo: 13.58 »
Lainaus käyttäjältä: "at"
Mistäs hommasit tuon txt-1:sen ja mitä kustansi?


http://www.racingfactory.fi/shop/cat/product_details.php?p=407

Tuoltahan minä sen tilasin ja kustannusta tuli hieman päälle 400€
Ohjausservon sekä noparin otin muualta

22
Yleinen keskustelu / Tamiya TXT-1
« : 13.05.06 - klo: 09.37 »
Dodii.
Tuli sitten ostettua/kasattua tämmöinen vehje ja varustettua Novak Super Rooster noparilla.
http://img87.imageshack.us/img87/7387/autoa17yp.jpg

Joustoa riittää varmaankin ihan tarpeeksi vakionakin.
http://img85.imageshack.us/img85/8061/tamiyatxt10le.jpg

Mutta todennäköisesti tulen muokkaamaan tätä hiukan siirtämällä ohjaus servon akselinpäälle ja painopistettä laskemalla sekä muita muutoksia joita en ole vielä edes suunnitellut. Saapi nyt kummiskin tän kesä olla ihan vakiona ja talvella sitten rupean muokkaamaan paitsi vahvistuksia mitkä on välttämättömiä tehdä heti arjen koitettua. Esim vaihteiston alle ns. pohjapanssari alumiinista ja ylätukivarsien akselin puoleisiin pallonivelien väliin vahvistuslevy

Tässä vielä kuva nykyisestä ajo kalustosta. Eli siis HBX Bonzer buggyn renkailla takapotkuisena, 17x2motilla, 8mm maavaralla ja Tamiyan TXT-1 ajovalmiina. ( molemman ovat 1/10 kokoluokan autoja )
http://img143.imageshack.us/img143/7534/autoa21fb.jpg

23
Sähköautot / Re: Bonzerin akku
« : 27.04.06 - klo: 21.03 »
Lainaus käyttäjältä: "Vega"
Terve. Onko kokemuksia kestääkö Bonzerin integroitu nopari/vastari 8,4v akkua? JR-Hobyllä olisi 8,4v/2000Mah. Tuntuu aika nopeasti paras puhti katoavan vakioakusta.


Kokemuksia ei ole 8,4v akusta mutta Nosram 7,2v 3600mah akku kestää kyllä ihan tarpeeksi (30-40min ennen kuin rupee väsähtää totaalisesti). Itsellä 2kpl nuita 7,2v 3600mah akkuja ja kyllä saa ajaa ennen kuin loppuu. Noparina aikaisemmin mainittu Nosram Power Hawk ja mottina Tornado ss3 17x2

24
Polttisautot / Kyosho Inferno MP
« : 22.04.06 - klo: 20.28 »
Lainaus käyttäjältä: "Tomsson"
Joo, voi olla "väärinpäin" paikallaan mutta ei liimaus niiden kääntämistä estä.  :lol:
En vaan yrittämälläkään keksi miksi noi purevat piikit pitäis olla toiseen suuntaan, jolloin vetopito on olematon... So not, hyllyssä toimii


Ongelmana taitaa olla nuin päin olevissa renkaissa kuvion tukkeutuminen märemmällä kelillä ajaessa ainaskin jolloin pito ei ole paras mahdollinen, koska tuo piikin etupuoli ei pääse tyhjentymään maa-aineesta. Mikäli rengas olisi toisin päin silloin piikin eteen jäänyt maa-aines pääsisi piikin yli ja kuvio olisi puhdas ja rengas pitäisi paremmin teoriassa.

Tuossahan ei ole mitään vahinkoa sattunut liimatessa käsittääkseni. Kääntää vasemmalta puolelta kumit vanteineen oikealle puolelle jolloin kuvio on taas toisin/oikein päin.

25
Yleinen keskustelu / pallonivel
« : 16.04.06 - klo: 20.02 »
Olen miettinyt ja ostanut pähkäily mielessä. Voisko nuita pallo linkkejä mitenkään korvata esim pulttikaupasta saatavilla 90asteen pallo nivelillä mitä käytetään monesti 1:1 autojen kaasuttimelle tulevissa vivuissa?

Niitähän on monen erikokoisia. Pienin mikä tuli vastaan on 3mm kierretangolle tarkoitettu.

Lähinnä idea nuitten käytöstä tuli kun ei paikkakunnalla ole rc-kauppaa missä voisi käydä paikanpäällä vertailemassa mikä pallonivel sopisi parhaiten. Hintaahan nuilla on n. 3€/kpl mutta onhan ne kestäviä. Liikkuma varaa nuissa nivelissä on 45astetta sivusuunnassa.

Olin aikeissa rueta rakentamaan crawleria ja kaavoitin osia hiukan mutta tekeminen jäi vielä kun päätin tilata Tamiyan txt-1:sen. Pitää sitten rueta tätä muokkaamaan tarpeen tullen paremmaksi.

Pallonivelestä kuvaa mitä tarkoitin. Kuvassa oleva  kierretanko on 5mm
http://img528.imageshack.us/img528/6201/p10100025er.jpg

Näkyy olevan edellisen viestin linkissä myös kyseisiä palloniveliä "kulmanivel" valikossa

26
Vapaa keskustelu / Offia
« : 13.04.06 - klo: 06.52 »
Kiinnostusta on aiheeseen kylläkin mutta ei ole vielä päässyt oikein alulleen toi harrastus täysillä.

Autoksi olen valinnut Land Rover 109 vm -63 http://img140.imageshack.us/img140/6515/lretuvasen8qg.jpg . Lantikka on rekisteröity maastokuorma-autoksi. Kylläkin poistettu kilvistä vuonna -75

Mutta ennen kuin tuo saadaan liikenteeseen pitää siihen tehdä hiukan korjailuja, koska auto on seissyt tuolla paikalla 15vuotta. Mutta ei onneksi ole mikään paikka juminut ja moottorikin (2.63L bensa rivi6, sekaventtiili) hörähtää käyntiin. Autoon on asennettu jälkikäteen takaperään mekaaninen tasauspyörästön lukko jonka toiminnasta ei ole kokemusta. Sekä etu kardaani on poikki  :cry:

Toisina melkein maastureina on Nissan kingcap 4x4 vm-86 sekä Ford Ranger 4x4 vm-05. Kumpaankaan noista ei ole tehty mitään muutoksia maasto-ominaisuuksiin mikäli karkeampi kuvioisia renkaita ei lasketa.

27
Vapaa keskustelu / Uutta alle.
« : 13.03.06 - klo: 22.07 »
Juu... Tänään tuli tilattua uus voorti. Harmi vaan kun auto on vielä koreassa kylläkin jo laivattuna. Kesäkuun alussa pitäis olla luovutus kunnossa paikallisella myyjällä. Niin ja mallihan oli Ranger XLT

28
Sähköautot / Re: Bonzeria
« : 25.02.06 - klo: 01.31 »
No ei päässyt... Tuo pullo kylläkin tyhjeni tuossa suomi-venäjä ottelun aikana ja jokunen useampikin.  Mut pitäähän aina jotain saada mainostaa. Vaikka sitten virvoitus juomia vai mitä ne nyt sit onkaan  :roll:

29
Sähköautot / Bonzeria
« : 25.02.06 - klo: 00.49 »
Jahas. Sain tehtyä käsitöinä nuo alatukivarret. Hiomista ja siistimistä kyllä vielä riittää kaikissa muissakin osissa mutta tältä näyttää keula nykyään.

http://img506.imageshack.us/img506/9228/bonzerinkeula25sc.jpg
http://img151.imageshack.us/img151/893/bonzerinkeula34kj.jpg

Seuraavaksi pitääkin rueta sahaamaan ja hiomaan taakse vastaavia osia...

30
Sähköautot / HBX Racing Bonzer
« : 22.02.06 - klo: 20.56 »
Lainaus käyttäjältä: "t-maxxi"
Mä en löydä omasta bonzerista sitä auton virta kytkintä voisitteko kertoa mistä sen löytää???????


Se löytyy auton oikealta puolelta heti akun takaa rungon kylestä. Jos taas ostit auton vedenkestävällä elektroniikalla jr-hobby:stä niin en usko et löytyy edes virtakytkintä.

Sivuja: [1] 2