Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - geswas

Sivuja: [1] 2 3 4 5
1

Joo, tuota ehdotin modeille. Eli tiedustelin, että saataisiinko tänne oma osio työkoneita ja kuormautoja varten. Tuonne sitten voisi jokaisesta projektista tehdä oman ketjun. Helpottaisi tiedon etsimistä ja uusille olisi paljon helpompi. Mutta kylmää olkaa tarjoiltiin. Pitäisi kuulemma tehdä tuonne sähköautojen sekaan samalla tavalla. Mielestäni kuitenkin nämä on ihan omaa luokkaansa, moni tekee käytännössä ajopelit aika pitkälti käsin ja näin nämä ei ehkä istu tuonne Traxxas - keskustelujen keskelle. Mutta tällä mennään. Oma foorumi olisi hieno mutta taitaa suomessa olla jo riitttävästi radio-ohjattavien keskustelupalstoja.


Olisko suomessa jokin suopeampi foorumi, jossa voisimme vapaammin keskustella eri topikeissa? Tämä näyttää oleva keskittynyt enemmän näihin kisajuttuihin.

Joo eli kuten hemi tossa linkittikin niin nyt on saatu tietokone osaavien harrastajien ansiosta ihan oma työkone foorumi. Hieno homma, itse sinne jo rekisteröidyinkin ja kirjoittelu jatkuu tulevaisuudessa enempi siellä. Alkaahan tässä topicissa jo pituutta olemaankin !  :grin:

Elikkä siis rc-työkone foorumi  http://rc-tyokoneet.proboards.com/index.cgi

2
Kaikki eteläsuomen harrastajat HOI!

Mikä olisi teille käypänen päivä jos miitti järjestettäisiin? Itse tarjoan paikan+sähkön eli kunhan saavutte koneiden kanssa paikalle sankoin joukoin :)

Ajatuksena olisi joku la-su päivä. Kivahan olisi jos keli suosisi ja päästäisiin nauttimaan auringosta vielä. Nuotiolla käristellään kyrsät ja muut eväät.

missäpäin etelää mennään? itse olen Lappeenrannan suunnalta. käsi menee kyl kirurgin operoitavaksi ens kuun puolessa välissä et auton ajo voi olla sen jälkeen kohtalaista. mut olisi kiva tavata alan harrastajia :)

Ei perskules ite vaikutan myös lappeenrannassa! Vois joskus vaikka ajella porukalla.

3
Aika tymäkkä kartaani  :grin:

Liebherr olisi tarkoitus saa ajovalmiiksi ennen Härmän EM pulligeja ja jos suunnitelmat toteutuu niin ottaa se mukaan sinne ajohommiin.

Tarkoitus oli ehdotella ajokokoontumista tänne eteläänkin. Yksi foorumin jäsenistä tarjosi käyttöön jos hiekkakuoppiakin johon saisi tarvittaessa sähköjäkin. Tätä en kuitenkaan kaiken hässäkän keskellä ole ehtinyt sen pidemmälle viedä.

Kuka tulisi ja mikä ajankohta mallaajille sopisi?

Miulle sopii näillä näkymillä millon vain kunhan on viikonloppu, tietysti mitä enemmin porukalle ajankohta sattuis niin saatais enempi kalustoa paikalle. Päättäkää vaan ajoissa päivämäärä lukkoon niin laitetaan kalenteriin muistiin.  :azn:

4
Tänään raahauduin pitkästä aikaa koko päiväksi pajalle. Volvon kasettikärri projekti meni melkein vuoden tauon jälkeen eteenpäin. Runko tuli tehtyä jo viime kesän lopulla, tänään vihdoin repäsin ja tein siihen lavankin.

Kuveja..alkaa muistuttaa jo vähän kasetilta.








5
Ajopaikaksihan kelpaa lähes mikä vaan soramonttu ja niitä kyllä löytyy ympäri ämpäri! Ja jos haluaa virallisesti luvan kanssa ajella niin ainakaan tohon aranun rc dvd:n kuvauksiin luvan sai puhelinsoitolla ja 4 tuntia lemminkäisen maa-ainesyksiköllä ajelin kuvaajan kanssa.  :azn:

 Juu soramonttu käy kyllä.

 Siis mihin dvd:hen nyt viittaat?  :shocked:

Tuohon rc harrastuksesta kertovaan http://rc10.fi/index.php?topic=56508.0  Siinä on pieni pätkä volvosta samassa yhteydessä kun käydään vähän läpi historiaa ja mitä kaikkea rc härpäkettä on tehty.

6


 Juu, on niitä ehdoteltu ennenkin. Sekä etelään että pohjoiseen.  :wink:

 Voisi tosissaan olla niin että siellä etelässä on paremmat olosuhteetkin kuin täällä pohjoisessa. Vähemmän sääskiä ja enempi rakentelijoita. Siispä toivotaan että Hemi muuttaa jonnekkin soramontun kupeeseen tai vielä parempaa olisi jos jollakin olisi tyhjä iso kasvihuone takapihallaan, jossa voisimme kokoontua.

  :grin:
 :wink:

Vielä ehtis koontumaan esim. tractor pulling EM tapahtumaan!!

Tais olla syyskuun eka viikonloppu tai jotain!!

Olisi sopivasti kaukana kaikesta ja varmasti uteliasta kävijää jos haluaan kalustoaan esitellä ja kertoa niistä!

Kotimode

P.S, Juupeli pääsee kyydissä jos lähet Alahärmään!!

Joo, tulkaa vaan :-). Mä oon menossa sinne esittelemään omia koneitani. Alustava suunnitelma olisi laitta kaksi traktorin peräkärryä takapäistä vastakkain ja sitten siihen eteen kehittää jokin koroke josta pääsisi ihmettelemään. Myös ideoita otetaan vastaan ajopaikan vaatimuksista. Millaista kalustoa Juupelin ja Kemin mukana tulisi?

Katotaan jos saataisiin vähän Alahärmää etelämmäs sessio myös. Homma on työnalla siltäkin osin:-)
[/quote]

Ajopaikaksihan kelpaa lähes mikä vaan soramonttu ja niitä kyllä löytyy ympäri ämpäri! Ja jos haluaa virallisesti luvan kanssa ajella niin ainakaan tohon aranun rc dvd:n kuvauksiin luvan sai puhelinsoitolla ja 4 tuntia lemminkäisen maa-ainesyksiköllä ajelin kuvaajan kanssa.  :azn:

7
Kokoontumisajot olis todella hieno juttu, olen sitä täällä pariin kertaa ehdotellutkin mettei oiken ole ottanut tuulta alleen. Jos etelä-suomessa sellaiset pidetään niin täältä tulee ainakin volvo, liipperi ja catin köykkä!

8
Lainaus
Pääsi testaamaan hiekan ajua puolikkkaalla, vähä huono liikkumaan pehmeellä mutta kai se menee paremman puutteessa, sitä sora kasettia haaveillessa. Hieno kokoelma juupelilla.

Onko molemmat perät auki? Pistä etummainen tai jopa molemmat lukkoon niin alkaa liikkua! Vaikuttaa yllättävän vähän kääntymiseen mutta etenemiseen aika hyvin...

9
Jos ymmärsin ny oikein niin geswas tarkoittaa kääntösädettä. Hain takaa kuitenkin sitä että esim. pehmeessä hiekassa auto puskee varmaan eteenpäin jonkunverran jolloin etupyörät menee sujona ja sitä kenties eliminoisi 2 ohjaavaa etuakselia paremmin. Ja kuten IMN edellä puhui maa-aineksesta niin tosiaan tavallinen kuiva hiekka on ominaisuuksiltaan lähinnä juoksuhiekkaa näille pienoismalleille.

Tarkoitin kyllä sekä että, koska se vaan tuppaa usein tuo 2+2:sen meno pehmeessä tyssäämään viimeistään juurikin silloin kun alat kääntää. Ja vaikka puo puimurimalli aavistuksen lukot päällä puskisikin niin kyllä se taitaa siltikin paremmin kääntyä.

Joten jos haluat pehmeässä edetä ja kääntyä niin tuo 2+2 on siihen huonoin vaihtoehto jos vaan 8x4. Varsinkin tyhjänä se on aika onneton liikkuja kahden laahaavan etuakselin ja kevyeksi jäävän telin takia.

10
Moro!

Täällä on erimallisia autoja rakenneltu ja niillä ajettu, sekä todettu ettei pikkuisiin päde samat "fysiikat" kuten 1:1 vehkeisiin. Kysyisin vähän neuvoja/mutuiluja tulevaa projektia silmälläpitäen, kannattaisiko enemmin 4x8  telivedolla vai 2x8/4x8 rippelivirityksellä (kuvat selventävät asiaa). Eli kumpi systeemi mahdollisesti etenisi paremmin lastissa ja pehmeellä? Tommonen 4x8 kipperi olisi varmaan helpompi rakentaa, koska jatkuva teliveto ja ei keventimiä / nousevia akseleita. Samoiten ite kuvittelisin että kääntyis paremmin kahden etuakselin avulla pehmeessä. Kommentoikaa!

Herättää syvää kunnioitusta teidän aikaansaannokset.


Parhaiten kääntyvä ja etenevä 4 akselinen  on tandemi puimurilla. Näin  1:1  autoissa ja fysiikan lakien takia myös pienemmässä kokoluokassa.

Eli siis tälläinen:


11
Tietääkö kukaan miten ihan perus servosta (futaba S3003) saisi ympäri pyörivän?

Lainaus
Kirjoittanut: ape98 
Lainaus
Tietääkö kukaan miten saisin helposti lukitettua tuon volvon taka-akselin?
Kun ei meinaa lumella kulkee.

Ei jumankavita nyt oikeesti ei millään pahalla mutta kysyt sellaisia asioita joita on käsitelty tässä ketjussa lähes kymmeniä kertoja!!! Näethän varmaan että jo otsikossa lukee ALOITA SIVULTA 1!!! Ja juuri tuon takia ettei tarviis turhaan täyttää ketjua turhilla kysymyksillä. Joten lue vaan ajatuksella ketju läpi niin tiedät harrastuksesta jo aika paljon.

12
Olikos jollain jonkinlaista piirustusta noista itsetehdyistä hydraulisylintereistä? Pitäisi sellasia ruveta tekemään mutta kiinnostais tietää millaisella soviteella ootte niitä teneet? Siis kuinka tiukka sovitus männällä o-renkaineen pitäis olla sylinterissä? Paineet tulis olemaan siinä max 20bar. Myös tarkempaa kuvaa männän varren tiivisteistä päädyssä olis kiva nähdä. Ajatus olis 3 o-rengasta mäntään ja 2-3 varren tiivisteeksi. Kuvia ja mielipiteitä kehiin!!

13
Lainaus
Ohessa linkki videoon missä testataan kippiä http://www.youtube.com/watch?v=APuLLVtBVos

Nouseeko kippi ylemmäs kun tossa videossa? Jos meinasit ihan maata ajella niin saattaapi jäädä tavara kyytiin jossei pystympään nouse... :wink:

14
Lainaus
Mulle opetettiin jo autokoulussa ettei kippi pystyssä saa ajaa   no eniwei. Onko Geswas nuo majakat tuossa maansiirtokoneessa nämä ( http://www.fechtner-modellbau.de/shop/index.html ) vai jotkut muut?

Majakat on ihan tavallisesta ledistä tehty. En maksas moista hintaa vilkkuvista ledeistä kun ne saapi parilla eurolla pelaamaan.  :roll: Ledi on värjätty kuulto oranssilla ja vilkkuledi sarjassa hoitaa virran pätkimisen.  :grin:

Mitenkäs matonveto, hiekotus ja suolaukset tehdään jos kippi pystyssä ei saa ajaa?  :wink:

Lainaus
Hienosti, geswas, tuo liipperi toimii ja soundit on paikallaan. Sais olla ehkä vähän enemmän painoa takana, vai miten paino suhtautuu esikuvaan?

Koneessa on oikeastaan kaikki mahdollinen paino perässä ja lisänä vielä 8mm teräslevyä konehuoneen kokoinen pala takapainona. Seuraavaksi pitäs sitten laittaa puntit jo vanteeseen koska koneen sisään ei mahdu enää mitään. Mutta kyllä se perä välillä nousee ihan 1:1 koneissakin. Vähän jos on reilumpi kauha ja pakilla oikeen ryllyttää niin takapyörät käy joskus ilmassa. Ja onpahan joku rajana nostoon ennenkuin jotain muuta hajoaa.  :grin:

 

15
Hyvin se näyttää jyräävän.  :shocked:
Vähän orvon näköinen 3 akselisena.  :sad:
Onko sulla moni kanavainen ohjain noille kaikille toiminnoille.  :huh:

Asiassa päästään eteenpäin kyselin tänään ja saattaapai olla että manni saa uuden hienon alumiinisen hiekkalavan.

Paketti saksasta ei ole vieläkään tullut  :angry: joten en saanut tällä viikolla renkaita ja osia. No jos ensviikolla sitten

Volvossa on 8 kanavaa, Liipperissä 9.

Lainaus
Geswas:

 On tosiaan hieman "tavallisen" näköinen tuo Sinun Volvo noin lyhyenä, mutta parempi sekin kuin että hyllyn koristeena olisi. Mikä äänipiiri Sulla on Liipperissä?

 Hyvinhän se Volvo etenee pehmeällä penkalla. Hienoa.

Liipperissä on TBS moduuli. Valitsin sen koska sitä voi itse myös operoida ja toimii mielestäni nyt realistisemmin pyöräkoneessa kun kierroksia on koko ajan reilummin kun työskennellään. Volvo näyttää niin lyhyelle kun 3 akselinen onkin.  :azn: Kyllä se siitä pitenee kun siihen kytkee jotain perään...  :wink:

16
Nyt sain vihdoin aikaseks hommattua liipperiinki äänimoduulin. Kävin tekemässä vähän maansiirtohommiakin pitkästä aikaa.  :wink: Muutaman videon tyrkkäsin tubeen, ei mitää ihmeellistä mutta kuvailin huvikseni kumminki.

Sitten ihan muuten noista conradin MFA vaihteistomoottoreista, että ei kannata ottaa sitä välitettyä voimaa tosta moottorin vaihteistosta loputtomiin vaan välittää lisäksi jollain muulla. Catin kaivurin puomin nostomoottori porsi 3 akullisen jälkeen. Rupesi lyömään yli ja hammaspeikkohan se siellä oli käyny kylässä. Moottori oli 3000:1 välityksellä ja 380 series koneella. Jännä juttu sinäänsä ettei vaihteisto kestänyt ees 3s lipoa kun ilmottaavat maks. jännitteeks 14,5volttiakin...

Ja sitten ajeluihin...

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=pskrLlptUUM[/youtube]


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=I9VHsE4No18[/youtube]

17
Terveppä taas

Ollu vähä hidasta tuon rakentamisen kanssa mutta nyt vähä nytkähti eteenpäin Scania.
Minä rakensin kardaanit traxxasin muovisiin versioihin jotka olivat huomattavasti edullisemmat kuin tohtorilla tai missään muualla, lisäksi muoviset oli helppo katkoa sopivan mittasiksi.

 Karkki kanikka.

 :grin:

 No juuri näin. Uutta ajatusta ja ideaa noihin kardaani hommiin. Hyvä homma. Kiitos.

 Onko siis nuot Traxxasin kardaanit 5mm akselille suoraan, vai joutuuko poraamaan tai täyttämään? Ja luulisi noiden muovistenkin kestävän tarpeeksi pitkään tämmöisessä käytössä.

Nuo tulee todennäköisesti stampeden vetoakseleista, jotka on teleskoopit. Pitää vaan sahailla sopivan lyhyiksi, en tiedä vielä kasvatanko tandemin akseliväliä.

 Samaten kysymys noista Stampeden akseleista. Eli onko 5mm akselille sopivat?

Juurikin näin, eli traxxas stampeden vetarit ja ne on 5mm sopivat. Ostaa vaan erikseen teräksiset yoket niihin. Itelläni on ollut koko ajan volvossa noi kardaanit ja hyvin on kestäny.

18
Sähköautot / Vs: Pihasladi Rallisprint, KIINNOSTAAKO???
« : 29.04.10 - klo: 16.57 »
Ehdottomasti kiinnostaa ja olen mukana jos tollanen sarja vaan saadaan aikaan. Autokin löytyy ikivanha pta2 joka saa kelvata touhon touhuun alkuunsa.

En ymmärrä mitä oikein itkette tosta maavarasta. Esim pta:n ja TT-01 maavara riittää ihan varmasti. Mikäli oikein ymmärsin niin tätä touhua ei ajeta missään juoksuhiekassa vaan kovalla hiekka, savi ja asfalttipinnalla niinkun oikeetakin rallicrossia... :huh: Siihen ei tarvita 5 senttiä ilmaa alle.

19
Lainaus
Hyvin Catti kaivaa, voimaa on tarpeeksi, ehkä vähän lisää vastapainoa pitäis saada
Paljonko kaivuri muuten painaa ?

Painosta ei ole hajua. Pitääkin punnita. Vastapainoa en varmaankaan lisää koska kun kone on normaalisti tasasella ei perä nouse ilmaan. Ja onpahan sitten joku sulake ettei mopolla ruveta mahottomia yrittämään.  :grin:

Lainaus
Ajelekkos geswas noita yhdellä radiolla muistipaikkaa vaihtaen, vai miten?

Catti ja Liipperi on samalla radiolla, juurikin vaan muistimodea vaihtamalla. Volvossa on oma F-14 radio.

20
Noniin pari koostetta ajeluista. Catissa ei ole vielä äänet toiminnassa koska kaiutin puuttuu. Piti myös irrottaa kauhan sylinterin suojaputki kun oli maalia mennyt ruuvinkierteeseen niin ei toiminutkaan kunnolla. Pitää muutenkin vielä vähän päivittää noita ruuveja. Tuuli oli myös aika kohtalainen jonka kuulee myös videolta.  :grin:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=IzHq42RVIT0[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=A7ywA0VYOP0[/youtube]

21
Tänään pääsin vihdoin koeajolle uudella "Catilla".  Eli siis vanhalla graupnerin kiinalelulla joka on nyt parin kuukauden jälkeen saatu päivitetyä uusiks!

Kone söi sisäänsä seuraavaa:

ajomoottorit: RB 35 1:100

puomin nostomoottori: 380 series 1:3000

välipuomi: RB 35 1:50

kauhassa pieni 20mm 1:50

noparit CTI thor4 x4 ja nostossa CTI thor15 Lipo cut versio

akku: Lipo 3s 4000

radiot: Eurgle 9ch kompuutteri

äänimoduuli: Neuhaus

Mikään kaunis tosta kauhasta ei tullu kun ei saanu mahtuu noita moottoreita kuorien sisään niin piti tehä noita lisä koteloita... :angry:

Toki moottorit olis voineet olla pienemmät mutta pääasia oli saada edes vähän koneeseen voimaa ja nopeutta joten kompromissiin oli päädyttävä. Hydrauliikkaan ei kyllä meikänrahkeet riitä ainakaan toistaseksi joten mennään vielä mekaanisella.

Muutama kuvatus vielä ennen likaamista.  :azn: Kävin tänään kokeilemassa cattia tositoimissa ja ihan välttävästi toimi. Teen ajoista pienen videon kun kerkiän.






edit:kuvat näkyviin

22
Telikarhusta eli robsonista eli robsondrivestä puhuttaessa, mitäkähän luulette minun tuohon nostoteli projektiini suunnitelleeni etenemisen varmistamiseen.

 :angel:

 Komiata kalustoa on rakenteilla porukoilla. Hyvä hyvä. Minne kokoonnutaan kesällä kaluston esittelyyn?

 :wink:

Lainaus
Tulipas tänään ajeltua multaa autotallissa joten nyt on volvon testit tehty. Nyt toimii moitteettomasti ja tuo SMX on kyllä täysin lyömätön moduuli tällä hetkellä! On ne äänet vaan niin komeat! Tervetuloa uudet scania kuskit, itsellänikin on tuo actros 6x6 koukkulaite vaiheessa muttei ole tullut nyt edistystä vähään aikaan.

Oli se vaan tuo maansiirto niin mukavaa taas pitkästä aikaa että heräsi taas kerran ajatus siitä mitä se mahdollisesti olis porukalla!! Jotenka arvon harrastelijat, olisko millään mahdollista kokoontua tuossa kevään korvalla ainakin jonkinlaisella porukalla ajelemaan ja ihmettelemään? Olis kiva kuulla missäpäin kukakin vaikuttaa ja millasta kalustoa löytyy? Voitas sitten porukalla suunnitella että missäpäin suuri maansiirtourakka voitaisiin suorittaa. Tää kai vähän OT asia mutten muualle jaksanu käydä laittaa...


Koitin tollasta tiedustella jo kuukauden päivät sitten muttei kukaan kommentoinut asiaa mitenkään niin aattelin ettei kiinnostusta kokoontumiseenn ole... :embarrassed:

23
Voisko joku neuvoo mist sais hyviä pohjia sora-autoon. :laugh:

Sakke33 ottaa ja lukee nyt iltalukemisiksi ihan koko viestiketjun ajatuksella oikeesti läpi ja palaa sitten kyselemään lisää. Jos olet lukenu muka koko tekstin läpi niin et olisi noita viimeisimpiä postauksia kirjottanut eikös vaan???

En halua olla nihilisti, mutta oikeesti ei tästä tuu mitää jos joka 5 postauksen välein joku vastailee samoihin asioihin!!!

24
Ideoita 4.akselin kiinnitykseen? Koko paketin kanssa meinaa loppua rungosta pituus mutta kyllä sekin vielä menis. Mietin kompaktimpaa ratkaisua, jos laittais lehdet vaan poikki ja akseli roikkuis puolikkaiden lehtien sekä iskareiden varassa.

Vielä ei oo tarvetta tehdä teliä mutta sekin on kyllä mielessä jossakin vaiheessa, nyt ei vaan rahat riitä...

Mitenkäs se oli esim. Geswasin vanhassa mersussa toteutettu? En toki epäile etteikö muiltakin tulis jotain rakentavia kommentteja.

Se oli juurikin just sillain. Ja volvossa oli 2 ja 5 akseli myös samalla tavalla. Eli lehdet poikki akselin jälkeen ja sitten joko tukeva "diagonaali" tuki lisäksi tai erillinen panhard akselin takapuolelle. Pistäs välillä kuvaa miltä näyttää, meneekö rungon pituus kuin tarkalle?

25
Onko jollain noita cti:n nopareita käytössä? Osaako joku kertoa mitä tuo valinta Optionen:
"selbstlernend: JA tai NEIN" tarkottaa niitä tilatessa? Ja ymmärränkö oikein että BEC ei toimi kun 8kennoon asti eli jos jännite yli 9,6v niin BECciä ei voi käyttää? :huh:

Tosa linkki http://www.cti-aichtal.de/catalog/product_info.php?cPath=21&products_id=41

26
aloin tossa suunnittelee auton pidennystä 4 akseliseksi niin näyttääkö hölmöltä tällei? vai kannattaisko takapyörien etunmaista akseliaki siirtää taaksepäin?

Mittaisitko huviksesi etummaisten akselivälin, näyttäis että mulla takarenkaat on valmiiks edempänä 3 aks. mallissa. Mulla n.240mm ja näyttäis omasta mielestä ihan passelilta kun lisään vaan perään akselin.

Vähän jää lyhyeks tuo 240mm.

Scanian 8x4*4 akselivälit on 3750+1355+1305
Eli tuon mukaan perusakseliväli 3750/14=267,857....


Siirrä teliä tuo reilu pari senttiä taaksepäin ja sitten jatkat rungon. Ei paha homma ollenkaan.

27
Radiolaitteet / Vs: Markan gigaradiot?
« : 24.01.10 - klo: 22.27 »
Voisiko joku viisaampi valaista että miten tuo pankkisiirto tonne r2hobbiesiin tapahtuu vai tapahtuuko mitenkään? Olen kyllä saksasta ostanu kaikenlaista pankkisiirrolla maksaen, mutta tuo teksti "*Local bank deposit ONLY, international wire transfer is not available." ihmetyttää...

Tossa koko teksti:  Bank Deposit

If you do not have credit card and would like to make the payment by bank deposit locally, it is also available for Australian (AUD), New Zealand (NZD), US (USD) and European (Euro) buyers. We will use the current exchange rate (www.xe.com) to quote the invoice for you. For this method, please choose "EMAIL" when you check out the order. We will then send you the invoice with bank account details to you asap (in 24 hrs).

*Local bank deposit ONLY, international wire transfer is not available.

28
osaako joku sanoa moniko lankanen tamiyan 6x4 scanian moottori on? hommasin sellasen ja rakentelu on nyt siinä vaiheessa että tarttis noparin

Eiköhän se ole ihan perus hopeekannu mabuchi? Eli olikos se jotain 27 lankaa, joka tapauksessa melkein mikä tahansa nopari käy sen puolesta.

29
Tulipas tänään ajeltua multaa autotallissa joten nyt on volvon testit tehty. Nyt toimii moitteettomasti ja tuo SMX on kyllä täysin lyömätön moduuli tällä hetkellä! On ne äänet vaan niin komeat! Tervetuloa uudet scania kuskit, itsellänikin on tuo actros 6x6 koukkulaite vaiheessa muttei ole tullut nyt edistystä vähään aikaan.

Oli se vaan tuo maansiirto niin mukavaa taas pitkästä aikaa että heräsi taas kerran ajatus siitä mitä se mahdollisesti olis porukalla!! Jotenka arvon harrastelijat, olisko millään mahdollista kokoontua tuossa kevään korvalla ainakin jonkinlaisella porukalla ajelemaan ja ihmettelemään? Olis kiva kuulla missäpäin kukakin vaikuttaa ja millasta kalustoa löytyy? Voitas sitten porukalla suunnitella että missäpäin suuri maansiirtourakka voitaisiin suorittaa. Tää kai vähän OT asia mutten muualle jaksanu käydä laittaa...

30

 Pyöräkoneessa ei kai tuota F4 johtoa kannate kytkeä. Oman, joskin hataran muistikuvan mukaan, pyöräkoneet ei nosta kierroksia kun hd käytössä, vai?

 
 :huh:

Pyöräkoneessa kuski sääteltt kierroksia suoraan kaasupolkimella, kaivukoneessa koneen kierrokset säädetään joko perinteisesti käsikaasulla johonki asentoon tai nykyään valitaan ohjelma työn mukaan (lappamista/silottelua).


Totta kyllä mutta myös pyöräkoneessa hydrauliikan voima muuttaa kierroksia joissain tilanteissa. MM .kun urku auki puskee penkkaan ja nostelee kauhaa samalla niin kierrokset vaipuu hieman aina kauhan käytön ajaksi. Se olis hieno efekti saada myös rc koneeseen.  :tongue:

Sivuja: [1] 2 3 4 5