Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - ihis81

Sivuja: [1] 2 3 4
1
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 22.05.15 - klo: 23.10 »
Hhahaha. Lompakko vain tuppaa olemaan sipulinahkaa. Aina ku sitä raottaa, kyyneleet valuu :cry: :grin:

2
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 22.05.15 - klo: 23.03 »
Ei sitä nyt rääkätä kokoajan kaasu pohjassa tietenkään. Vanha mies :grin: Mutta kiihdytyksiä ja jarrutteluja tuli aika paljon.
Laakerit kyllä liikkuu herkästi, ja ovat öljytyt myös. Kävin tuon auton läpikotaisin läpi. Kaikki pitäisi olla kunnossa...
Huomasin tuon motin lämmöt vasta akullisen (n.10min ehkä?) jälkeen, joten paha sanoa onko lämmöt heti tapissa.
Tutkitaan huomenna lisää. Mittaan mittarilla motin lämmöt jos vaan mittarissa on virtaa.
Täytyy testata radalla myös akullinen kuinka siellä käy lämpöjen kanssa.

3
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 22.05.15 - klo: 21.12 »
Slash 4x4 oli eka kertaa ajossa pihasudittelussa, ja pari kysymystä heräsi.

Eli autossa on vakiohammastus 13/54, ja 2s lipo,sekä vakio motti/noparisetti (vxl-3s) mutta siitä huolimatta moottori kuumenee niin ettei siinä kärsi sormea pitää kiinni.
Missä mättää?
Auto on huollettu jne ja välykset kunnossa.

Olisko laakerit kuluneet moottorista? Voiko se tehdä tommosta kuumenemista.

Entäs mikä motti sopis tuon noparin kaveriksi jos lähtisi moottoria uusimaan? Edullinen mutta laadukas. Millasella Kv,lla? Varmaan vaikuttaa ajoaikaan tuo moottorin valintakin?


4
Sähköautot / Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 06.01.15 - klo: 01.18 »
Hitto sori, oli toi LRP jääny jotenkin pimentoon. Takaraivossa kokoajan nakutti että varmasti oli joku uudempi motti olemassa tohon luokkaan, mutta juuri tuohan se olikin.
Tuo taitaakin olla ainoa vaihtoehto jonka huolin itselleni VTR motiksi :wink:

Muchmore Fleta euro onkin jo tulossa lujaa kyytiä kustin mukana mulle.
Asia näiltä osin selvis mulle.

5
Sähköautot / Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 06.01.15 - klo: 01.03 »
Eihän ketään pääse tähän VTR luokkaan mukaan helposti, kun sallitut motit on jotain vanhoja joita voi tuurilla löytää jostain.

Onko nyt muka ihan tosi että vain ja ainoastaan noi motit on vieläkin 2015 kaudella. :laugh:
Hobbywing nyt tällä hetkellä taitaa olla yleisin motti markkinoilla.

Ja tuolta jenkkien ROAR säännöistä ei löydä hullukaan koko lajista edes tietoa, saatikka noparilistaa tms muuta infoa. On tässä aloittelija pihalla.  :grin:

6
Sähköautot / Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 05.01.15 - klo: 10.27 »
Tulikos tälle vuodelle joku uus motti tähän luokkaan? Vai onko sallitut moottorit vain nuo kolme vaihtoehtoa?

7
Sähköautot / Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 05.01.15 - klo: 08.20 »
Mikä se speedpassionin sallittu motti on?

9
Sähköautot / Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 04.01.15 - klo: 21.09 »
Niin mä vähän pelkäsinkin... :tongue:
Tuli hankittua väärä motti.

10
Sähköautot / Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 04.01.15 - klo: 20.27 »
Voisiko joku nyt selventää käykö  VTR luokkaan SP000039 - 1/10 Competition MMM Series 17.5R BL Motor
http://www.rcm.fi/rc-elektroniikka/harjattomat-moottorit/sp000039-1-10-competition-mmm-series-17-5r-bl-motor.html

11
Sähköautot / Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 03.01.15 - klo: 17.13 »
Tuli turha viesti

12
Yokomo / Vs: Yokomo BD7
« : 01.01.15 - klo: 18.20 »
Tuolla kaikenlaista hyödyllistä tietoa kyseiseen autoon. Setuppeja ja vinkkejä. http://www.petitrc.com/reglages/yokomo/SetupSheetsYokomoBD7.html

13
Eli kumpi on parempi scx10een, tai oikeastaan mitä eroa on Integy lathen pro matrix 45T, ja integy lathe V12 45T moottoreilla?

14
Vapaa keskustelu / Vs: Battlefield 3
« : 15.10.11 - klo: 14.26 »
Hyvä peli pilattu sillä että joutuu lippaallisen ampumaan ennenkuin vihollisen saa hengiltä :sad:

Pitäis olla laaki ja vainaa...
Snipullakin saa 3 kertaa osua ennenkuin kuolee. Todella turhauttavaa :shocked:

15
Mistäköhän löytyisi Axialin crawleriin harjaton motti?
Mielellään vaikka combona, ja erittäin matalakierroksinen ja vääntävä motti?

En löytänyt vaikka kuinka hain.... :shocked:

Vai hiilikoneellako mennään mieluummin. Löytyisi ainakin melkein joka liikkeestä 55T ja suurempaa...

16
Niinpäs onkin. Osassa näköjään mainitaan että on umpiot mukana...

Ja vielä pikainen kysymys sähköihin.
10.5T harjaton olis varmaan ihan ok tälläseen sekalaiseen ajoon?


17
Mistäs sen sitten tietää tuleeko mukana? Mainitaanko siitä erikseen?

En ole yhdestäkään HPI,n korista huomannut että mainitaan että nuo tulis mukana

18
Voisikos joku laittaa vinkkejä ulkomaisiin kauppoihin mistä noita skaalamaisia koreja saa näihin driftereihin? Siis sellaisia koreja joihin saa nuo valojen umpiot myös, tarkoitus olisi myös valot laittaa kyytiin

Tekis mieli tehä tosta cyclone tc,stä ns jokapaikan höylä, eli silloin tällöin driftailla kun vaihtaa vain renkaat, ja toisinaan ajelis perusturistina.

Mutta pitäisi jostain saada joku nätti koppa mihin voisi askarrella sitten skaalamaisuutta, kuten juuri nuo valojen umpiot jne.

Olen siis aivan ulkona näistä joten siksi kysynkin.

Olen täältä lukiessani löytänyt tuon sivun ja tämän kopan http://www.rc-race-and-drift-japan.com/index.php?main_page=product_info&cPath=104_105&products_id=2583

Eli tuleekohan tuossa mukana umpiot valoille?

Entäs kun tuolla samaisella sivulla on noita driftivanteita, niin sopiiko niille myös asvalttikumit?
Eli jos hankkis samanlaiset vanteet driftiin ja asvaltille.

19
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 12.07.11 - klo: 20.45 »
Pakko laittaa tänne oma kokemus.

Eli olin ostamassa nimimerkiltä Vpower radioita.
No kaikki sujui ihan normaalisti.
Maksoin mutta ei kaveri koskaan kertonut nimeään.

No samana iltana tämä jamppa laittaa viestiä että oli laittanut muka väärän tilinron.
Ei muutakuin jouduin soittelemaan oman pankin kanssa tästä maksun peruutuksesta.


Parasta tässä on että tämä kaveri lupasi vielä lähettää nuo radiot mulle silti vaikka rahat olivat ties missä.
Ja muutenkin tämän kaverin puheet alkoivat vaikuttaa siltä että oli tahallinen yritys huijata nuo rahat multa.

Pankin kanssa juteltuani sieltä sanottiin että jos rahoja ei kuulu, niin tuon tilin omistajan yhteystiedot voidaan silloin mulle paljastaa.

Ilmoitin tämän tuolle Vpowerille, että jos tämä oli joku huono yritys kusettaa, niin nuo yhteystiedot saan käsiini.

Tämän jälkeen kaveri ei edes kieltänyt että olisi ollut huijausyritys, vaan ilmoitti että pitääkin koittaa olla huolellisempi tilinron kanssa.
Sen jälkeen tästä jannusta ei ole kuulunut mitään.

Onneksi pankki sai palautettua nuo rahat mulle takaisin.

Taisi yrittää "kaverin tilille" saada noita rahoja. Eli yritti varmaan  jos ostaja ei lähdekkään tekemään mitään "virheelliselle" tilille kadonneiden rahojen perään.
Mutta kuitenkin hänellä on tämä "porsaanreikä" eli mukamas ei tiedä kenen tili tuo on, ja pankki jos sattuu tekemään palautusvaatimuksen, niin kaveri maksaa sen pois ja pääsee kuin koira veräjästä.

Tälläkin hetkellä kyseisellä tyypillä taitaa olla joku 1000€ autosetti myynnissä.

Vaikuttaa että ei ole rehellinen tyyppi

20
Sähköautot / Vs: HotBodies Cyclone TC
« : 07.07.11 - klo: 01.16 »
Asia selvä:)

21
Sähköautot / Vs: HotBodies Cyclone TC
« : 07.07.11 - klo: 01.00 »
No kuinka voimalla tuota pitäisi yrittää pyörittää. :azn:

Mielestäni on kyllä aika laaja käsite tuolle tiukkuudelle.

22
Sähköautot / Vs: HotBodies Cyclone TC
« : 07.07.11 - klo: 00.04 »
Plaah. olikohan tuo nyt joku optinen näkövirhe.
Nyt näyttää että muka olis samoin molemmissa kulmat. Ja välillä ei....

Ottaa tosta nyt ilman mittavehkeitä selvän :laugh:

3 asteen kiinnike näköjään. Enpä tuotakaan huomannut...

Vielä pari pikaista kysymystä:
-Mistä löytyisi jäykempiä vakaajan tankoja. Tuossa tuntuu olevan erittäin löysät nuo. Käykö muiden merkkien vakaajat?
-Miten tuo takadiffi säädetään oikeaoppisesti?

Manuaali kertoo että kiristetään kunnes tuosta hihnapyörästä pyörittämällä ei enää luista, kun pitää diffin ulostuloista lukittuna.
Olipas epäselvä selitys....

23
Sähköautot / Vs: HotBodies Cyclone TC
« : 06.07.11 - klo: 22.31 »
Milläs palikalla tc,ssä säädetään takarenkaiden aurauskulmaa?

Huomasin että tuossa omassa jonka juuri hankin, on toinen takarengas enemmän aurauksella.

Onko se C-pala vai onko tukivarsia erilaisia joissa eri kulma tuon c-palan kiinnitykseen?

24
Radiolaitteet / Vs: 2,4Ghz radiolaitteet?
« : 04.07.11 - klo: 02.07 »
Kysynpä nyt itsekkin koska on radioiden hankinta ajankohtainen.

Eli vaihtoehtoina on Spektrumin tai Futaban radiot.
Joko DX3S tai R
R mallissa olis DSM2, joka käsittääkseni on parempi kuin DSM?

Mites sitten Futten radioissa
Onko tuo Fasst sitten parempi kuin FHSS?

Noista en tiedä mitä nuo tarkoittavat loppupelissä.
Mutta antakaas nyt vinkkiä että mitä menetän esim spektrumeissa jos valitsen DSM, verrattuna tuohon DSM2?

Ja sama kysymys futaban osalta. Mitä parempaa on FASST,ssa verrattuna FHSS?

Vai kummat noista molemmista merkeistä nuo lyhenteet nyt on se parempi "taajuus"

25
Pelkän pinjonin ostaminen ei välttämättä riitä, autossa voi olla nyt sen verran kookas isoratas, että sopivan välityksen antavan pinjonin kanssa rattaat voi olla yhteensä niin isot ettei koneen siirtovara riitä. Eli voi joutua ostamaan pienemmän isorattaankin.
 Liian pitkä välitys kuumentaa laitteita.

No tuota ajoinkin takaa, että milläköhän motilla ja pinjonilla pääsis järkeviin välityksiin, ilman että joutuu spurria muuttamaan.

Pinjoneita nyt saa joka paikasta, mutta tuon spurrin joutuu jo etsimään että mistä löytyy.

Kokemusta ei ole kuin crossipuolelta joten siellä ei tarvi niin hirveästi miettiä noita välitysasioita. Kun yleensä siellä selviää vain pinjonia muuttamalla.

26
Vapaa keskustelu / Vs: Valot touring koriin
« : 03.07.11 - klo: 11.44 »
Ok, kiitos.
Enpä löytönyt vaikka kuinka etsin hakusanoilla led ja valot.

Niin tuolla ei mainittu säätöyksiköstä oikein sitä mitä mä haen.

Eli onko sellaista ohjauyksikköä. jotta saa valot toimimaan eri vilkkumoodeilla, mutta olisi vielä moodi tuo että ajovalot, ja hieman himmeänä takavalot palavat ja jarruttaessa takavalot kirkastuvat.

Kun tuossa 3racingin säätöboksissa ei tainnut olla noita vilkkumoodeja?
Mutta eikös siinä ollut tuo, että takavalot ajossa himmempänä ja jarruttaessa kirkastuu?

27
Vapaa keskustelu / Valot touring koriin
« : 03.07.11 - klo: 10.28 »
Mitenkäs olette tehneet turistiin ledien asennuksen eteen ja taakse?

Siis tarkoitan valojen umpioita "laseineen"?

Mitä olen näitä koreja nähnyt missä on asennettuna ajovalot ja takavalot, niin ne ledit ovat umpioiden sisällä.

Eli onko näitä koreja sellaisia, joissa nuo valojen umpiot ovat valmiina, vai onko olemassa joku decalisarja umpioille?

Vai miten olette askarrelleet nuo umpiot ja niiden "lasit" ?
Ymmärrät mitä tarkoitan :shocked: :grin:

Ja antakaas vinkkiä johonkin näppärään valoyksikköön missä olis noita eri moodeja valoille.

28
Mutta ongelma onkin että en ymmärrä hevon kettua noista välityksistä. :shocked: :laugh:

Ymmärrän vain minkä pinjonin laitan :grin:
Eli onko se 10T vai 18 T vai mikä....

29
Jep näin itsekkin vähän ajattelin...

Mutta millasta pinjonia tuo motti vaatii tuolle autolle?
Tietäis edes hieman mistä lähtee hakemaan oikeaa.

10T? vai jotain paljon isompaa?

30
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 02.07.11 - klo: 21.40 »


Kun se sinun autosi on neliveto, niin ne leveämmät takarenkaat ei ole ajettavuuden kannalta mitenkään välttämättömät. Jos taas haluat ne upean ulkoasun takia, niin yksi vaihtoehto voisi olla ostaa VTR kisaluokan

Vanteet (näitä on eri näköisiä):
http://www.hobbylinna.com/vintage-spoke-wheel-26mm-shiny-chrome0mm-offset-p-14715.html
http://www.hobbylinna.com/vintage-spoke-wheel-31mm-shiny-chrome-offset-p-14775.html

(Noista osa on Hobbylinnassa loppu, mutta saa niitä muualtakin.)

No juu, Noita vintage vanteita mäkin löysin, mutta ne ei oikein ole sen näköisiä mitä haen :azn:

Eli offsetillä sitten vaan pelaamaan, niin ei ajettavuus kärsi, mutta saa leveämpää vannelookkia:) ?

Sivuja: [1] 2 3 4