Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Haze

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 21
1
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 22.02.16 - klo: 16.30 »
Iso miinus STruck. En voi suositella kenellekkään, alla pari syytä:

-Tuote ei ollut hänen kuvailemassa kunnossa tai suoraan sanottuna se ei toiminut ollenkaan minulle saapuessa. Hänen mukaansa posti olisi rikkonut tai paikalliset radioaallot blokkaa mankan toiminnan kokonaan. Just just.

-Lähetys vaiheessa sain viisi kertaa kysellä seurantakoodin perään, pakettikin meni postiin vasta joskus...

-Hänen mukaansa kaupat sujui hyvin ja kaupat olisi ainoastaan purettu, niin että olisin joutunut maksaman postit joka suuntaan. Hänen toiminnassaan ei ollut virhettä hänen mukaansa, eikä suostunut edes jakamaan puoliksi postikulujen tappiota. Ei käynyt myöskään se, että olisi palauttanut rahat ja tuote olisi mennyt roskiin, koska sillä ei loppupeleissä mitään arvoa ollut toimimattomuuden ja halvan arvon johdosta. Tästä syystähän tässä ei mitään edes hyötyisi kumpikaan tätä lähetellessä ees taas.

-Asia ei ratkannut mihinkään ja myyjä ei vastannut enää viimeisiin viesteihin. Rahallinen tappio oli minimaalinen, joten tästä tämän suurempaa ei seuraa. Minun osalta tämä ratkesi ja loppui tähän kirjoitukseen.

2
Täytyypä tuohon vielä lisätä, että tänään ollaa lähössä poikaan kanssa Kymille vlopuksi. Olosuhteet on tällä hetkellä aivan persiistä siellä, että odotukset ei ole korkealla lohen suhteen. Reissua kuitenkin kovasti odotettu ja hyvä reissu taas tulossa  :grin:

3
Voin samaistua intialaisten tunteeseen, sillä niitä munat pataan reissuja on lohen perässä tehty aikoinaan useampi. Vaikka kyllähän se on aina hienoa lähteä jätkien kanssa reissuun vaikka saalista ei tulisikaan, mutta sitten kun sitä tulee, niin se kruunaa reissun  :azn:

4
Sehän on valokuvakisa enemmän kuin kisa isosta kalasta joka on valokuvassa... Älkää pettykö jos ei tule kauheasti ääniä isosta kalasta ja kalastajasta vielä selkä kameraan päin...Jos minä olisin juryssä niin 19 olisi ylivoimainen voittaja

No enpä puhunutkaan isoimman kalan kisasta. Olipa meillä pari muutakin kalastusaiheista kuvaa, joissa ei mitään jätti vonkaleita ollut, mutta kuvana hienoja. No niitä ei valittu top20:iin, mutta tuo valittiin juryn toimesta. Tuon kokoluokan lohi on vaan aika harvinaisuus ja selkäkuva sen takia, että kuvastaa henkeä kuinka tuollaista pitää kanniskella... Olihan tuosta lohesta monta muutakin kuvaa ja myös sellainen mummot tykkää poika makaa vieressä. Mutta mutta meistä tuo oli fiilikseltään paras. Kyllähän tuo jonkun äänen sai kun kolmanneksi tuli. Kuva 19 on kyllä hieno ja kuvassa 10 hyvä meininki. Jännä, että tuo kuva 19 jäi vasta neljänneksi.

5
Meidän kuva numero 20! Oltiin kesäkuun alussa poikien kanssa vähän kalassa Torniojoella ja tuo oli komein saalis joka tuli ylös. Meitä oli viis henkeä ja 14 lohta kävi haavissa sekä onneksi jokaiselle osu lohi. Kuvan ottaja sai viimeisenä päivänä vartti ennen lähtöö reissunsa ekan lohen, joten se kruunasi homman. Itelle osu 5 lohta ja isoin oli 14,7kg, joka oli kuvassa olevan Tuomon 21,1kg lohen jälkeen toiseksi isoin.

Äänestää saa jos siltä tuntuu, jospa tästä vielä kiritään kärkeen  :cool:

Äänestä kuvaa lähettämällä tekstiviesti KALAKISA 20 numeroon 13520 (viestin hinta 0,70 e). Äänestysaika päättyy keskiviikkona 19.8.2015 kello 23.59. http://www.ksml.fi/uutiset/kotimaa/nama-ovat-karjessa-suuressa-kalakuvakisassa-huipputasainen-tilanne/2108379?pwbi=3b2964d39d31d6d084b8184bd6f67d58

-Harri Kervola-

6
HOX! Muutosta kalenteriin!

Vaasan UA:lta tuli tieto, että maastosarjan kisa palaa alkuperäiseen ajankohtaan, eli 13.-14.6.

Hienoa!  :grin:

7
Voi p_rseen p_rse. Osu ja uppos viimeinen päivitys... Reissut vielä suunniteltu "lopullisen" kalenterin mukaan.

Yhtään lokaa heittämättä Vesan suuntaan, kun ei tuo homma herkkua ole missään milelessä. Sellainen mielipide kuitenkin asiaan, että kun tulee force majure yhden luokan sisällä, joka sotkee suunnitelmat, niin eikö ne damaget kannattaisi pitää sen luokan sisällä? Joo ei oo vloppuja ja muuta, mutta nyt kuitenkin kahden luokan ohjelma muuttui ja en varmasti ole ainoa jolla suunnitelmat kusi tämän takia. Nyt on kuitenkin melkein kaksin tai puolitoista kertainen määrä kehen tämä vaikuttaa.

Omalta osalta muutos vaikuttaa niin, että Vaasan kisa jää välistä. Samalla motivaatio sarjan ajamiseen lopahti olemattomiin. Olipa vielä se kisa jota odotin kaikkein eniten...

-Harri-

8
Täällähän vinkkejä satelee, kiitoksia vaan. Vielä täytyy pinjonista kysyä mikä olis sopiva(B44.3) esim. Tikkurilaan ? Kone ehkä 7.5 sp.

Tuo nyt riippuu hieman useammasta tekijästä... Mut kuitenkin normaali kokoisille radoille 7,5 kone merkistä riippumatta luulisi sopivan löytyvän väliltä 18-21  :wink: Tarjoisin 19 alkuun ja tarpeen mukaan muuttaa... Pinjoni valinnassa kannattaa suosi mahdollisimman leveä hampaista ja säätää välys tarkasti. Tällä estää turhat spurrin pilkkomiset. Vanhat Losit on muunmuassa tällaisia, uudet alumiiniset ei.

9
Minä en ole saddlea kokeillut, enkä 44,2... Tykkään kuitenkin sen verran 44,3 shortystä, etten ole nähnyt tarpeelliseksi. Ajollisesti ja ajallisesti tuntuu hyvältä  :wink: Pete ajaa myös shortyllä, Joona vaihtoi saddle layoutin. Tuossa Cava setupissa on vähä porailua ja dremelöintiä, jos tuohon ei halua lähteä... Niin hyvälle pidolle perus geometrialla tehtynä eteen AE blue tai Avid purple/1,6mm*2/35w ja taakse white/1,7mm*2/30w. Heikommalle pidolle AE gray tai Avid red/1,6mm*2/35w ja taakse green/1,7mm*2/30w. Avidin etusella saa keulasta rauhallisemman, joka kääntää kuitenkin mutkan sisällä hyvin. Avidin etusilla voi olla myös takana hyvälläkin pidolla green ja silloin kannattaa kasvattaa camber linkin pituutta 0,5/1 pykälää...

10
Mulla on sama sarja. Käppyrät raidetankoon olkopäähän. Hieman geometria muuttuu, mutta mielestäni parempi kun ei enää sisärengas  väpätä. Muuta ei tarvi.
Raidetanko on ulkoa taaempana suhteessa sisäpäähän.

Ihan nyt mielenkiinnosta, kuinka se voi muuttua jos kiinnityspisteet on samat? Eihän sillä pitäisi olla merkitystä jos pallokuppi on käppyrä, mutta kiinnityspisteet samat... Kiinnityspisteiden väli on teoriassa kuitenkin suora vaikka itse linkki oli minkä muotoinen tahansa kokonaisuudessaan. Vai jäikö nyt multa jotain ymmärtämättä?

Ruvennut kanssa kiinnostamaan B4 rinnalle hommata nelkku...
Minkäslaista moottori+nopari yhdistelmää kannattaisi miettiä tähän autoon ?
Jotain edullista tietenkin...
Onko auto(B44.3) jo todettu toimivaksi paketiksi ?
Ja löytyiskö perus setuppia jostakin, esim tikkurilan radalle ?

T: Tietämätön

On todettu toimivaksi. Tästä setuppia: http://www.teamassociated.com/pdf/cars_and_trucks/B44.3/setup_sheets/B44_3_2014_Cavalieri_Spektrum.pdf En oo tiksissä ajanu, mutta tuo setuppi on aika maukas ja toimii kovemmallakin pidolla... Nopariksi ja koneeksi vaikka Reedyä tai Speed Passionia. Nosram/Reedy (säädin/kone) yhdisteltä toimii myös erinomaisesti ja tällä 7,0 tai 7,5 lankane. Reedy/Reedy 7,0 lankane. Speedin langoista en osaa sanoo...

11
Tohon spurrin kestävyyteen vaikuttaa paljon pinjonin malli. Jos sen hammas on yhtä leveä kuin spurri, niin ongelmia ei pitäisi olla. Jos pinjonin hammas on taas kapea, niin ongelmia voi olla luvassa. Välys pitää myös tietenkin olla kunnossa!

12
Kiitos Soo..! Ja kiitos metsäläinen kun laitoit ton videon... Nyt mä mietin et ostinko noin pari kiloo p****a...?!

Mun piti ostaa durango, mut koska noita oli hyllyssä ja meidän kerholla on vara-osa myynti niin päädyin tähän..
Myös meidän kerholla on pari huippukuskia jotka ajavat tällä.. Ja ajaahan "Firemankin" tällä.. :wink:

Onko kestävyys todella ongelma..? Ja tuoko tämä auto vain unettomia öitä ja sepelvaltimo taudin..?? :shocked:

Auto kasaan ja radalle, tuskin petyt.  :wink: Mielestäni kestävyys ei todellakaan ole ongelma.

13
Minkä kokoiset työkalut tarttee b44.3:seen.. Siis kaikki työkalut..

Hex drives: .05", 1/16", 3/32", 5/64"
Nut drives: 3/16", 11/32", 1/4"

Jos en nyt väärin muista, niin eikös diffeihin tarvinnu myös 1,5mm Hex drives.

14
Vapaa keskustelu / Vs: kalastus ja mato-onginta!!
« : 16.11.14 - klo: 22.20 »
Muutamia lisää. Suunnitteilla jo ensi kesän reissut ja näitä katselemalla reissukuume yltyy turhan aikaisin...








15
Vapaa keskustelu / Vs: kalastus ja mato-onginta!!
« : 16.11.14 - klo: 22.08 »
Nostetaanpas tätä ketjua, kun on ollut niin hiljaista. Samalla näkee mitä oon pari vuotta puuhaillut, mitä olen ollut pois rc kuvioista  :azn:




















16
Onkos muut vielä testailleet kolmosta, hauska olisi kuulla mielipiteitä ja mihin suuntaan on säätöjä viety?


Omia johtopäätöksiä pienehköltä sisäradalta, jossa pinta laattaa ja medium pito. Lähtötilanne manuaalin setuppi.

Takapää:
*Öljy 35 -> 27,5w (30w toimii hyvällä pidolla ja helle lämmöissä).
*Männän reikä sama 1.7mm, mutta ft flat koneistettu, johon porattu 1.7mm.
*Silver vakaaja.
*Jousi green -> black. Vihreä oli mielestäni turhan lineaarinen. Musta vain napsun löysempi, mutta jonkin verran progressiivisempi.

Keula:
*Öljy 35 -> 32,5w (35w toimii hyvällä pidolla ja helle lämmöissä).
*Mäntä 1,5mm -> 1.6mm ft flat koneistettu
*Accerman yhdellä eteenpäin, JC keskimmäinen.
*Jousi red -> Avid red / (AE blue). Vakio yyber jäykkä medium pidolle. Avid vs. AE; Avid on progressiivisempi ja tuntui kuin oisi luonut pitoa paremmin sekä luonteva ajaa. AE:n harmaata en kokeillut, kun tuntui että sinistä löysemmäksi ei voi mennä. AE:n etujouset tosi lineaarisia ja parasta tuntumaa keulaan en niillä saanut... Avidin purple pitää vielä testata kun niitä saan, ne ovat pykälän rediä jäykemmat.

Diffit:
*Etu 5k tuntuu hyvälle (ulkona tai high pidolla luultavasti 7,5-10k hyvä)
*Taka 5k tuntuu hyvälle (ulkona tai high pidolla luultavasti 7,5-10k hyvä)
*keski 60k -> (100k). 60k oli hankala ajaa tai varsinkin jarruttaa, irrotti liikaa perää sekä kiihdyttäessä ehkä vähän laiska. 100k helppo ajaa kaikin puolin ja lähtee räjähtävästi, mutta voisi kaivata pikkasen vikkelyyttä, joten meinasin tehdä seoksen 85-90k ja testata  :azn:

Kolmonen saanut taas peliaikaa ja keski diffin asetuksia tullut testailtua. Hieman yllätyksenä tuli se, että kuinka merkittävä tuo yksi muutos on auton balanssiin. Mielestäni mikään muu yksittäinen muutos ei vaikuta läheskään niin paljon balanssiin kuin tuon keski diffin muutaminen.

Kokeilin tehdä seoksia noista AE:n öljyistä ja siitä ei tullut oikein mitään järkevää aikaiseksi... No sitten oli kokeiltava UR:n öljyjä joita löytyy esim. 60k, 70k, 80k, 90k, 100k ja 150k. Noiden pitäisi olla suhteellisen lähellä AE:n öljyjä jäykkyydeltään, jos jompaan kumpaan suuntaan, niin sanoisin että ihan ilman ohueasti notkeampia... Pakista löytyi 80k ja 90k, joten vaihdoin AE 100k -> UR 90k. Vaikutus oli mieluisa ja sain sitä vikkelyyttä lisää ilman huomattavaa kiihtyvyyden huonontumista sekä balanssi oli vielä parempi kuin aikaisemmin. Balanssi oli itseasiassa aika täydellinen, nimittäin thorttle/drag brake/brake vaihtelussa auto ei alkanut aliohjaamaan tai yliohjaamaan vaan suoritti sitä mitä pitikin.  :azn: Auton sai myös neulansilmässä hallitusti jarrulla "heitettyä", niin että pito säilyi ja siitä pystyi luotettavasti kiihdyttämään viereiseen hyppyriin... Itse käytän aika reilusti automaattijarrua periaatteella, että auto ei saa rullata hetkeäkään radalla, vaan aina on joko vetoa tai jarrutusta. Tästä syystä kiinnitän paljon huomiota auton käyttäytymiseen jarrutustilanteessa, kun välillä menen jopa mutkan sisään automaattijarrulla tai jarrulla, jossa vaihdan vedolle... Jos balanssi ei ole kohdillaan, niin ajo vaikeaa ja tökkivää. Säätimen drag braken olen ohittanut ja säädän tätä Ko Propon radiosta, jolloin se toimii säätimen varsinaisen jarrun alueella ja saa hyödynnettyä kierrosluvun mukaan muuttuvan jarrutehon myös drag brakessa  :azn:

Kuulostaa ehkä turhankin hyvältä ja mainos puheelta, mutta noin tuo nyt toimii noissa olosuhteissa. Tästä päästäänkin näppärästi siihen, että tulevaisuudessa tulen varmaan tekemään useamman keski diffin esim. 80k, 90k ja 100k. Syynä tähän, että pidon muuttuessa eri olosuhteissa myös balanssi muuttuu ja tuon hienosäädöllä on helppo hakea se takaisin kohdalleen, varsinkin kun peruslähtökohta löytynyt. Öljynvaihto noin jäykillä litkuilla hieman työläs kesken ajojen... Kova pitoisille radoille (mini pin + matto) hihasta ravistettuna sopiva öljy voisi löytyä 100-200k välistä...

Keski diffiin vielä semmone tipsi, että teflon rasvalla saa sen hyvin tiivistettyä, kun mulla tuppasi vähän vuotamaan. Etu ja taka diffi ei vuoda jämäköiden vastinpintojen ansiosta...

Bumb steerinkiä tullut myös vähän säädettyä, kun se ei ollut JC:n aluminum steering bellcrankin jäljiltä ihan kohdillaan. Tuossa tulee mukana 4mm shimmejä, jotka pyydetään kaikki laittamaan. Muutin niin, että laitoin hiilarilevyyn 2mm+0,030`ja ohjauspalaan eli linkin ulkopäähän 0,030´.

Testattavaa olisi vielä: etudiffi 5k->7k, musta etuvakaaja, etu Avidin purple jousi ja takana Avidin jouset white ja yellow. Jännä nähä...

Kertokaahan nyt muutkin kokemuksia!!

17
Xray / Vs: Team Xray T4
« : 23.10.14 - klo: 11.53 »
ARS jännä, hyvin jännä... Menee vähän topicin ohi, mutta pakko oli kirjoittaa kun tämän näin  :azn:

En tiedä onko tätä ollut aikaisemmin missään tuotanto autossa, mutta vastaavan olen junnuna rakentanut Schumin ssv2:een, axis1:een ja saatoin tuon tehdä ehkä myös mission1:een. Ajallisesti oltiin 90 luvun lopussa ja 2000 alussa, ei pysty muistaa enää niin tarkasti. Noissa shumin turisteissahan linkillä säädettiin auraus ja linkin paikka oli kiinteä, muutin homman vaan niin, että pystyin säätämään linkin sisäpään korkeutta. Säädöllä oli selkeästi merkitystä ja käytin sitä. Siltasen Jarno myös idean kopioi omaan autoonsa, Masa ei tainnut kun ei jaksanut säätää, haha. Jos muistan oikein, niin säädin sen niin, että ajokorkeudessä olisi ollut 1deg aurausta ja kallistuessa sitä olisi tullut lisää 1-2deg...

Edit1: yllä olikin kirjoitettu, että ainakin Serpentillä ollut n. 10v sitten. Omasta virityksestä enemmän aikaa, että ei ollut silloin apinointi mistään, vaan ihan oma idea...

Edit2: nythän tästä enää puuttuu jerzin kommentti, että vastaavaa ollut käytössä jo 1800 luvulla...  :grin:

18
Onkos muut vielä testailleet kolmosta, hauska olisi kuulla mielipiteitä ja mihin suuntaan on säätöjä viety?


Omia johtopäätöksiä pienehköltä sisäradalta, jossa pinta laattaa ja medium pito. Lähtötilanne manuaalin setuppi.

Takapää:
*Öljy 35 -> 27,5w (30w toimii hyvällä pidolla ja helle lämmöissä).
*Männän reikä sama 1.7mm, mutta ft flat koneistettu, johon porattu 1.7mm.
*Silver vakaaja.
*Jousi green -> black. Vihreä oli mielestäni turhan lineaarinen. Musta vain napsun löysempi, mutta jonkin verran progressiivisempi.

Keula:
*Öljy 35 -> 32,5w (35w toimii hyvällä pidolla ja helle lämmöissä).
*Mäntä 1,5mm -> 1.6mm ft flat koneistettu
*Accerman yhdellä eteenpäin, JC keskimmäinen.
*Jousi red -> Avid red / (AE blue). Vakio yyber jäykkä medium pidolle. Avid vs. AE; Avid on progressiivisempi ja tuntui kuin oisi luonut pitoa paremmin sekä luonteva ajaa. AE:n harmaata en kokeillut, kun tuntui että sinistä löysemmäksi ei voi mennä. AE:n etujouset tosi lineaarisia ja parasta tuntumaa keulaan en niillä saanut... Avidin purple pitää vielä testata kun niitä saan, ne ovat pykälän rediä jäykemmat.

Diffit:
*Etu 5k tuntuu hyvälle (ulkona tai high pidolla luultavasti 7,5-10k hyvä)
*Taka 5k tuntuu hyvälle (ulkona tai high pidolla luultavasti 7,5-10k hyvä)
*keski 60k -> (100k). 60k oli hankala ajaa tai varsinkin jarruttaa, irrotti liikaa perää sekä kiihdyttäessä ehkä vähän laiska. 100k helppo ajaa kaikin puolin ja lähtee räjähtävästi, mutta voisi kaivata pikkasen vikkelyyttä, joten meinasin tehdä seoksen 85-90k ja testata  :azn:

19
Hazella unohtunut kasata paremmilla pallokupeilla  :cool:

Ei ollut vielä parempia käsillä... Nuo on niitä asson flow friction, jotka vaikutti ihan hyville, ehkä väljää voisi olla napsun vähemmän. Vaihdan jossain vaiheessa varmaankin RPM:n kupit.

PS. eilen tuli titskuu ja alumiinia autoon  :cool:

20
Laitetaas muutamia fiilistely kuvia.












21
Laitahan fiiliksiä kasauksesta ja ajotuntumasta

Tää oli eka nelkku assolta jonka kasasin ja uutta ihmeteltävää oli paljon vaikka konsepti on jo ollut pitempään olemassa... Kasaus oli ylipäänsä helppoa niinkuin asson autosta saattaa odottaa. Osat tuntuivat myös viimeistellyltä ja laadukkailta. Huomion arvoista oli uudet diffit, niiden tiivistys oli hyvä ja niistä sai herkät. Diffien rattaat olivat hienolla jaolla ja oli huomattavan tasaisen tuntuiset aikaisempiin kokemuksiini nähden... Iskarit oli myös loistavat, vaihdoin niihin x-renkaat ja kullitetut varret -> smooth! Pari muutakin bling osaa piti laittaa  :afro:

Pari asiaa oli mihin kannattaa kiinnittää huomioata:
-Diffien ulostulon simmaus, manuaali sanoo 2+2 simmit. Otin kuitenkin ulkoa yhden pois, jotta ovat viimeisen päälle herkät. Sisältä ei kannattanut ottaa, koska rattaiden välystä olisi ollut liikaa...
-Diffien laakeri vs. ulostulon shimmit. Shimmien ulkohalkaisija hieman reilu verrattuna laakerin sisähalkaisijaan. Helpoimmalla pääsee asettamalla laakeri ensin.
-Kardaanien päähän tulevan pikku rattaan kiinnitys. E-clipsi hieman haastava saada paikalleen. Talttameisselillä varovasti painaen saa sen sujautettua ahteeseen tilaan...

Ajotuntumasta en vielä voi hirveästi sanoa, kun surkeissa olosuhteissa ja +5C lämmössä testasin. Tehas setuppi oli kiinni ja tietysti öljyt aika jäykät noissa lämmöissä. Se kuitenkin kävi ilmi, että auto tuntui hyvältä ja aika valmiilta olosuhteista huolimatta. Mielessä on muutamat asiat mitkä tuosta aika suurella todennäköisyydellä muutan. Muutokset ovat hienosäätöä ja samaan suuntaisia millä isot pojat ajaa. Keskidiffin vaikutuksen huomasi selkeästi ajossa ja se on parhautta.  :azn:

22
Radiolaitteet / Vs: Kopropo eurus ja kopropo ex-1 kiy
« : 14.10.14 - klo: 15.37 »
Linkitetäänpäs tämä juttu tänne. Part2:ssa on ratkaistu asia, joka on ilmeisesti monia mietityttänyt. :wink: Kyse auton päälle laittamisesta ennen radioita ja siitä aiheutuvasta servon liikkeestä...

http://rc10.fi/index.php?topic=64953.msg749747#msg749747

23
Keppi is back!


24
Radiolaitteet / Vs: Kopropo eurus ja kopropo ex-1 kiy
« : 30.09.14 - klo: 08.18 »
Onkos tuossa pohjassa mahdollisuus käyttää 3d ratin levitystikkua pohjassa, jotta mankka ei kippaa ratin suuntaan...?

25
Eurorc.com / Testissä VistaPowerin D610AC laturi
« : 25.09.14 - klo: 22.55 »
Uutta laturia etsiessä vaatimuksena minulla oli, että yhdellä laturilla pärjään joka tilanteessa ja voin ladata kaiken mahdollisen sekä suorittaa kahta latausta tehokkaasti yhtä aikaa. Nykyään järestään latureilla voi ladata käytännössä mitä tahansa, mutta vähässä on ne kohtuu hintaiset AC/DC laturit joilla pystyy latamaan tehokkaasti kahta samanaikaisesti. Otsikon mukainen laturi pitäisi täyttää minun vaatimukset speksien perusteella. Testissä juuri kiinnitänkin tähän huomiota miten laturin jerkku todellisuudessa riittää.

Lähtökohtaisesti laturin speksit lupaavat varsin hyvää. Laturissa on kaksi sisäistä 100W poweria, jolloin maksimi latausvirrat olisi 2*7-8A/2*100W ja purku 2*50W. Näille molemmille sisäisille latureille on omat balanserit. Laturin voi liittää suoraan pistorasiaan sisäisten powerien ansiosta tai perinteiseen auton lyijyakkuun vaihtovirran puuttuessa.

Sitten jenkki tyyliset unboxing kuvat ;) Paketti on varsin kompakti ja kulkee vaivatta vaikka omassa laatikossaan varustekassissa.


Tuotteet ovat varsin selkeästi pakattu ja sivuille jää hyvin johdoille tilaa.


Tässä laatikon sisältö kokonaisuudessaan. Johtoja tuli varsin kattavasti mukana ja sopivat yleisimpiin tilanteisiin. Itse laturi vaikuttaa varsin laadukkaalle. Kuoret ovat jämäkkää alumiinia ja pohjassa kumitassut. Jäähdytykseen näyttää olevan myös kiinnitetty huomioata.


Tässä vielä tarkemmin eriteltynä johtonippu.


Mielestäni nämä olisivat hyvä lisä paketin johtoihin, jotta balansoiva lataus onnistuu. Eli nämä hankin tuplana erikseen ja siksi tuplana jotta pystyn yhtäaikaisesti suorittamaan kaksi balansoivaa latausta. Linkki tuotteeseen: http://fi.eurorc.com/product/5713/eurorc-latausjohto-2s-lipolle---4mm


Valikot olivat varsin selkeät. Jokaiselle akkutyypille omavalikko, josta pääsee tarkemmin määrittämään kunkin latausasetukset. Kanavaa vaihtamalla pääsi näkemään kunkin latauksen tilan ja vaikuttamaan lataukseen tarvittaessa. User settingistä löytyi yleisasetukset, joista muutamaa tuli muutettua mieleisekseni. Alla kuva ensimmäisestä testi tilanteesta. Latauksessa radion NiHM akut ja shorty lipo. Molemmat lataukset 1C. Homma hoitui niin kuin pitikin. Pistin myös merkille, että laturin tuottama ääni oli varsin hillitty ja se pysyi tasaisena koko ajan, eikä häiritsevästi aaltoillut hiljaisesta kovaan.


Seuraavissa testeissä katsottiin mihin laturin jerkku riittää. Kaksi shortyä yhtä aikaa ja lataus virrat 1-2C sekä tupla balansointi tai pelkästään toisen balansointi. Lopputuloksena usemman eri kokeilun jälkeen voin todeta, että laturi ei kyykkää. Se nimitäin jaksoi ladata kahta shortyä yhtä aikaa 2C virralla.


Toinen tärkeä asia oli balansointi, nimittäin sen tehokkuus määrittää itsellä reeni tilanteessa sen, että kuinka paljon sitä viitsii käyttää. On latureita joissa lataus hiipuu loppua kohden ja balansoiva lataus ”hieroo” akkuja turhan kauan... Sitten on latureita, joissa balansointi toimii hyvin. Testit näyttivät, että kun lipon jännite on 8,39-8,40V, niin laturi pudottaa latausvirtaa nopeasti ja vain hetken ”hieroo” akkuja pienellä virralla. Tästä johtuen latausaika on nopea ja balansointia on mielekäs käyttää vaikka jokaisessa latauksessa.


Lopputuloksena voin todeta, että laturi soveltuu erinomaisesti omiin tarpeisiin nähden. Hintaluokassaan varmasti yksi parhaista tuotteista.

Linkki tuotteeseen: http://fi.eurorc.com/product/7312/vista-power-ac-dc-2-x-100w-duo-laturi

Kiitokset EuroRC:lle tästä testi mahdollisuudesta.

26
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 01.10.12 - klo: 16.28 »
Auto kasattu ja huomenna ensimmäinen testireissu radalle.
Kasatessa pallokupit tuntui suht helposti irtoavilta, saas nähdä miten ajossa kestää? Ameriikan kollegoiltakin on jo kuulunut että jotain ongelmia on niiden kanssa ollut?

Aika perus ongelma Durangolla toi pallokuppien irtoilu. Ei siinä paljon noi herkistelyt auta, kun kuppi on liian löysä palloon verrattuna. Jos kisaa meinaa ajella autolla, niin kupit kantsii vaihtaa johonkin paremmin istuviin. Ainakin EuroRC:ltä löytyi DEX210:aan ratkaisu Lunsfordin vanteilla ja RPM:n kupeilla. En tiedä kuinka pitkät vantit tohon corriin tarvii, että riittääkö 210:n mitta. Epäilen.

Plus Asso TC6 pallot.

27
Team Durango / Vs: Durango DEX410
« : 06.08.12 - klo: 13.41 »
Jos muistan oikein, niin UR öljyinä sopivat oli eteen 40/1,4mm*4 ja taakse 25/1,3mm*5. Iskarien yläpäät toiseksi ylimmät edessä ja takana sekä alapäät takana keskellä ja edessä sisällä...

28
Kyosho / Vs: Kyosho Ultima RB6
« : 02.08.12 - klo: 13.52 »
....
Keula+ohjaus lähempänä Assoa, kun taas runko muuten tuo mieleeni väkisin TLR:n.
....

Jyrki Lehto
ATAK/UA

Tämän tyyppinen ohjaus taisi olla ensimmäistä kertaa Schumin Cougar SV:ssa tai ainakin sitä uutena keksintönä hehkutettiin silloin...

29
Kyosho / Vs: Kyosho Ultima RB6
« : 02.08.12 - klo: 13.46 »
Vastikään ajettu EM kisat ja kärkikolmikossa oli Tamiya, Durango ja Kyosho.
Hmmm...

Eikös se ollu muka: Tamiya/Lee, Kyosho/Ronne ja Asso/Cragg. Kun pisti silmää, että kuka muka oli dexillä podiumilla...

30
Tulokset / Vs: Pienoisautoilun sarjapisteet 2012
« : 19.06.12 - klo: 17.32 »
http://www.autourheilu.fi/attachements/2012-06-10T20-07-56255.pdf

No ei nuo ainakaan M4-10:n osalta pida paikkansa 2/3 osaa kuskeista puuttuu  :shocked:

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 21