Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Jokipoika

Sivuja: [1]
1
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 18.01.12 - klo: 16.09 »
-tonttu96, risuja pukkaa. Syy: Kovasti ostamassa kaikkea mahdollista ja kun pitäisi maksaa, niin satuili ajaneensa kolarin kaverinsa peltoautolla ja joutuvansa maksamaan kolarista 500e. Uskokoon ken haluaa. Laittoi jo osoitetiedot tavaroille, ym. Onneksi en laittanut matkaan, vaan odotin näkyykö maksua.

2
Sähköautot / Vs: LRP S10 Blast TC
« : 10.01.12 - klo: 22.09 »
Täällä ei ole suotavaa tehdä uusia aiheita täysin turhaan, vain "huvikseen"...

Semminkin kun uusi aihe ei pidä sisällään mitään asiaa.

Kertaa foorumin säännöt, ja kirjoittele asianmukaisiin topicceihin.
+1 tälle.

3
Pitääpä laittaa tallilla erilaisia liittimiä kanneliiseen lasipurkkiin ja ruiskuttaa CRC 556 yleisöljyä perään ja tutkia kuinka syöpyy. Lisäksi voin testata WD40 syövytys ominaisuudet. :grin: Testin tuloksia odotellessa voidaan vaikka pohtia oisko ne persvaunun pistokkeet syöpyny tiesuolan ja muun p*skan vaikutuksesta jokatapauksessa.
Laita toki. CRC:n Heavy duty muistaakseni sisälti asetonia yllättävän runsaastikkin, 556 ja WD40 taitanevat olla molemmat maaöljypohjaisia, elikkäs teollisuusbensiiniä. Tietyt muovilaadut ei noista myrkyistä tykkää ja mikäli sattuu olemaan vielä joku silikonia sisältävä aine, niin vielä parempia kokeita saat.
Monet silikonipohjaiset rasvat sisältävät sekä etikka, että typpihappoa ja molemmilla on metalleja syövyttävä vaikutus. "Weidari" taitaa olla nykyisin silikonivapaa, CRC:n 556:sta en mene vannomaan. Yleisesti ottaen noi kaikki ns. "naftarasvat" on sähköhommis vähän huonoja.  :undecided:

Vikiseviin oven saranoihin on olemassa parempia aineita, laakereille on olemassa parempia aineita ja niin on myös sähköliittimillekkin.

Ruostuneet pultit, mutterit, ruuvit , ym. on taas "Weidarin" ja 556:sen tyyppisten aineiden hommia. Siinä en kiistä niiden tehokkuutta, ovat meinaan vähän helkkarin hyviä. Pitkäikäiseen voiteluun niistä ei kuitenkaan ole, kun tuppaavat haihtumaan koostumuksensa ansiosta melko äkkiä.

Eikä ne varmaan ole turhaan tehny CRC:llä useampaa eri ainetta, jotta jokaiseen tarkoitukseen olisi mahdollisimman hyvä aine. Jopa sähköliittimiin, kuten vaikka Kontaflon 85 joka on rasvaton + silikonivapaa kuivavoiteluaine, jonka mäkin kelpuuttaisin.  :wink:

DOW:ia satuin ehdottamaan siksi, että se on käytännöllisessä muodossa ja sattu olemaan ensimmäinen pöydällä vastaan tullut purkki mistä yleensä tulee sipaistua liittimiin, kun kasaan akut, tai teen johtosarjoja,ym, ym.

Se siitä, jatketaanko liittimistä? :smiley:

edit: Ja juu, toi 2-26 on kans ihan hyvää myrkkyä. On monin verroin 556:sta ja WD40:sta parempi yllämainittuun käyttötarkoitukseen.

4
Yleinen keskustelu / Vs: rc kaivuri
« : 27.11.11 - klo: 20.56 »
Noh pyydän anteeksi jos sanoin pahasti.
Toi on miehen työ, tota mä arvostan. Nyt kun kuuntelet järkipuhetta ja otat viel tavaks alkaa jeesii porukkaa kun ne tarttee jeesiä, tai olla kirjoittamatta jos ei ole mitään järkevää kirjoitettavaa... Niin porukka ei välttämättä pidä enää 10 vuotiaana ipanana. Eik jeh?  :wink:

t. "Vanha ei vi**uile, vanha neuvoo".

5
Yleinen keskustelu / Vs: rc kaivuri
« : 27.11.11 - klo: 20.27 »
No jos on topikki yhen alueen alempana ja vielä ekalla sivulla niin tarviiko siitä aihetta tehdä.
Noh, väännetään nyt sit rautalangasta. Tänään rekisteröitynyt foorumilainen kyseessä, joten aivan varmasti ymmärrettävää. Tällä kertaa se sattui olemaan viestistä päätellen aikuinen itsenäisesti ajatteleva ihminen, joka osaa antaa mielipiteensä melko suorasti. Etenkin näsäviisaille keskenkasvuisille.

Mikäli porukka ottaa ton tyyppisen vastaanoton jokaiselle uudelle foorumilaiselle, niin ei tartte kohta paljoa ihmetellä et miks Casinodriftin kisoissa ei ole osallistujia, tai mihin harrasteporukan uusi veri katoaa? Tää on kuitenkin sellainen harrastus jota voi harrastaa natiaisesta aina Jerzin ja Hoken tyyppisiin harmaapartoihin saakka, joten suotakoon sen ilmapiiri kaikille, jopa uusille tulokkaillekkin mahdollisimman miellyttävänä.

Mä en jaksa alkaa miksikään foorumi-tapakasvattajaksi, mutta mulla on vaan edelleen selkäytimessä se miten vanhat naavat kuten Jerzi on jaksanu aikanaan neuvoa kärsivällisesti niin foorumeilla, kuin pelipaikoillakin, kun on ollut tarvetta jeesiin.

Mä yritän tehdä itse samoin kaikissa harrasteissani niin junnumpia, omanikäisiäni kuin vanhempiakin harrastajia kohtaan. Mikäli mä olen mielipiteessäni väärässä, niin sivustalukijat varmaan korjaavat?

6
Kyllähän ne käytössä herkistyy sopiviks ja voihan niihi suhnauttaa jotain wd:tä tai crc:tä ni alakaa luistaa!.
Luistaa kyllä, mutta en mene suosittelemaan. CRC:llä kun tuppaa olemaan pitkällä aikavälillä metalleja syövyttävä vaikutus ja mä en tota laita 1:1 autonkaan sähköihin. Mikäli en väärin muista, niin johtaa jopa sähköäkin jonkin verran.

Porukka on pilannut tolla aineella meikäläisen kokemusten mukaan niin paljon sähkölaitteita trailerin pistokkeista, auton BC-moduuleihin, ruiskubokseihin ja herra ties mihin...

Jos haluaa käyttää jotain rasvaa, niin sit mä laittasin DOW:in DC-4:sta, joka

a.) Ei maksa maltaita
b.) Saatavuus Suomessa hyvä
c.) On toiminut mulla henk. koht. paintball-mutkan solenoideissa, ym. ja noilla on tullut ryvettyä niin metsässä, kuin kilpakentälläkin
d.) Lentomekatsut käyttää tota samaa myrkkyä

Jos liitin on puhdas (puhdistukseen käytän itse Würthin kontaktisprayta ja paineilmaa), niin sit pitää tarkistaa se et se on ehjä ja bulletit liittimen sisällä oikeassa asennossa. Puhdas ja toimiva liitin ei oletusarvoisesti tarvitse rasvaa.  :smiley:

7
Yleinen keskustelu / Vs: rc kaivuri
« : 27.11.11 - klo: 19.50 »
jaahas. empäs olis tota arvannut...
taitaa tämäkin foorumi olla täynnä vaan 10v lapsia.
Juu, sama on tullut huomattua aina satunnaisesti. Ikäraja ja rankempi moderointikäsi auttais, "mutta ei meidän Irma-Kyösti-Perttulia saa torua"...

Koitetaas jeesiä sit:

Mä suuntaisin tähän topicciin, siel on puhetta kaivureista ja työkoneista fetissiksi saakka, joten uskoisin et osaavat varmasti vinkata useammankin ostopaikan ja ketjua lukemalla löytyy varmasti vastauksia suoraankin. Samalla voi varmistaa, mitkä mallit ovat toimivaksi koettuja, jne. Yks löyty rcprosta.
Racingfactorylla oli joskus ainakin jotain pyöräkuormaajaa ja kaivuria (Olisko ollu Graupnerin?), joten sinne viestiä et olisko saatavilla vielä. Hobby people on myyny kans Graupneria. Liikkeistä sit varaosa-tiedustelut oston yhteydessä, niin on aika turvallisilla vesillä hyvän harrastevehkeen kanssa. Toivottavasti oli jeesiä.  :smiley:

Ja nestori: Mä todella toivon et MODERAATTORIT alkaisivat jakelemaan banaanisaaren matkoja tollasille replyille, missä ei ole mitään asiasisältöä. Noilla eväillä mä toivotan hyvää matkaa johonki Habbohotelliin tai muuhun lasten päänrääpimis-paikkaan, jossa voit viettää muutaman vuoden kunnes iän myötä tullutta järkeä on (kenties) tarttunut kupoliin.

8
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 26.11.11 - klo: 15.43 »
Ensikertalainen söi sisunsa ja maalasi paukkukannulla auton, shiftaa ihan mukavasti toi lakka. :wink:







9
Suhteellisen reilun emännän ansiosta mulla on käytännössä yks kokonainen huone kaikelle harrastamiselle. Ihan jo siitä syystä, et välillä tulee ropattua downhill-pyörää, rc-vehkeitä, arcade-pelikabinettia, kalastustarvikkeita ja milloin mitäkin. Mulla vaan täytyy olla tota tilaa.

-Jumalaton määrä hyllytilaa + vaatehuone, joissa on lokeroituja hyllyköitä.
-280cmx80cm pöytä (Ikean Galant-sarjaa 2x120cm + 40cm jatkopala päätyyn) huoneen päädyssä toimii atk-pöytänä ja on muunnettavissa kaikkeen mahdolliseen rakenteluun tarpeen niin vaatiessa.

-Erikseen pelkälle harrastamiselle pyhitetty 120x80cm pöytä (tämäkin Ikean Galant-sarjaa, tosin sähkösäätöinen, eli korkeutta saa muuteltua nappia painamalla 68-123cm välillä):



-Pultit, mutterit, ym. pidän erikseen em. lokeroiduissa hyllyissä ja pöydällä on yleensä vain ja ainoastaan juuri sen hetken tarvittavat materiaalit.

-Työkalut, juotosasema ja juotostarvikkeet ovat käytännössä ainoat pöydällä säilytettävät asiat.

-Työskentelyalustana astianpesukoneiden alle tulvasuojaksi tarkoitettu jämäkkä muovilevy, jossa on reunus ja se on kiinnitetty pöytään 2-puoleisella teipillä. Mukavampi etsiä pieniä osia levyn päältä, kuin lattialta.

-Korkki/muistitaulut jeesaa dementikkoa ja niihin saa aamun pikkutunteina raapusteltua ne hyvät ideat ja ostoslistat ylös, josta ne on hyvä napata vaikka kännykkäkameralla talteen ennen ostoksille lähtöä.

10
tuntuu hauskalta tämä keskustelu kun tuntuu että  ihmiset aikoo käyttää sitä samaa liitin-yksilöä loppu elämänsä. :D
Ja juu tälle mäkin nauroin... Kun kuvittelin niitä sataan otteeseen purettuja löysiä ECx-liittimiä, mustaksi tummuneita Deanseja ja muodottomiksi sulaneita XT60:sia. Sokeripala se vain jaksais ja jaksais...  :wink:






P.S. Älkää käyttäkö sokeripalaa 4 real, eikä mitään mikkihiiri-jeesusteippi-purukumi-sinitarra-virityksiä.

11
//Huom lyhyestä pinnasta, ADHD:sta, lukihäiriöistä, kovasta (sokeri)humalatilasta kärsiville boldattu tämän viestin pääpointit valmiiksi//

Mielenkiintoinen keskustelu meneillään ja sattui juuri sopivasti, kun olen harkinnut lipojen hankintaa kevääksi ja  miettinyt pään puhki liittimien eroista. Deansit tällä hetkellä käytössä. Juottaminen, pysyvyys, lämpeneminen tai kesto eivät ole tuottaneet ongelmia. Mut onhan noita nyt chatte oltava parempiakin.

Uskon, että mamyllyn ja IsonKarhun pointti on kuitenkin ollut se, että esitetään etenkin uusille harrastajille liitinvaihtoehto joka on rakenteellisesti, juotettavuudeltaan, sekä käytettävyydeltään parempi kuin esim. kunnioitettavaan ikään päässyt Deans, pelkät aloittelijan käsissä helposti oikariin räpsähtävät Bulletit, tai tarkkaa juottamista vaativat Traxxakset. Ei siis lähdetä siitä perusoletuksesta, että mainstream-porukalla on 10S-lipot ja maximoitu virrankäsittely on se pääasia. E-hei.

Kumpikaan nimimerkeistä ei ole huutanut suoraa kurkkua paremmasta kyvystä kuljettaa virtaa, tai usuttanut noita väkisin niille ketkä ovat omaan liittimeensä tyytyväisiä ja vaihtavat vain jos vanhat liittimet alkavat

a.) lämmetä käytössä
b.) niistä tulee hankalia juottaa paksummilla kaapeleilla

Omaa mielipidettä ja tonttia pitää silti puolustaa ja kundit on kyl hoitanu homman hyvin, täytyy sanoa. Jos joku jaksaa oikeasti kertoa noista ex tempore pitkän selostuksen, vastailla kysymyksiin ja antaa tarpeen vaatiessa takaisin samalla mitalla, niin mulla nousee hattu päästä.


Ison Karhun tekaisema video vaikutti liittimien kasauksen puolesta houkuttelevalta. Mikäli oikein ymmärsin, niin nuo ECx:t ovat bulletteja liitinkuorella, joka vähentää mahdollisuutta väärinkytkentään. Vähentää siksi, että kaikki liittimet on mahdollista kytkeä väärin, ei välttämättä itse liitosvaiheessa, mutta esim. liitintä kasatessa + / - ristiin, ja avot talo palaa, auto räjähtää ja akka huutaa kuin hyeena.

Ja vaikka täällä moni itkeä ruikutti, että "antakaa jotain statistiikkaa, mä haluan tietää erot virrankulussa ja resistanssissa", niin ruikuttakoot. Maalaisjärki sanoo, että liitin jossa on vähänkin tavoiteltu kykyä kuljettaa virtaa, se myös sen tekee. Eroa Tamiya-liittimen, JST:n ja EC5:sen välillä on varmasti, mutta jos otetaan joku perus 1:10 piharässi 2S-3S lipoilla ja Deans ja EC5:sta verrataan pelkän virran kuljettamisen osalta...Sama kuin kattois, et miten maali kuivuis kuusesta ja männystä tehdyissä lauta-aidoissa.
 
Ei, mä en ole haluamassa kenenkään turhan tärkeän inssin tekemää vertailua liittimien välillä. Riittää mulle tiedoksi, että liitin kestää reilusti yli meikäläisen tarpeiden ja se on käytettävyydeltään fiksusti rakennettu.


XT60 verrattuna tuo vaikuttaa rakenteellisesti paremmalta, sillä siinä molemmissa liittimissä molemmat bulletit ovat erillisessä kuoren osassa. XT60:ssa toinen liittimen kappaleista on hazardin oloinen ilman "väliseinää" bullettien välissä ja juottaminen on varmasti samanlaista nautintoa kuin Deansissa. Kutistesukkaakin vaatii samalla tavoin kuin Deans.

Ok, HK alkaa käyttää noita XT60:siä tulevaisuudessa 3000 "mAahiseen" saakka, entäs kun mun ajoakut tulee olemaan 5-6000 ja juottaminen kuuluu joka tapauksessa tähän harrastukseen?

EC5 tuntuu imevän AWG8 piuhaakin ihan kiltisti ja muidenkin kuin pohjolan piirirallimestarien kokemuksia lukemalla maailmalta, vaikuttaisi että tuo kestää myös virtaa oikein mainiosti.


Olen valmis vaihtamaan kaikki liittimeni, mutta ainoa kysymys ECx-liittimistä tietäville:

-Taivuttakaa mulle rautalangasta, poikkeaako aito ja esim. hobbykingin myymä EC5-liitin poikkeaa toisistaan käytännön tasolla? Ei nimittäin huvita maksaa hunajaa ja kuukiviä noista liittimistä, jos niitä saa maailmalta edullisesti muiden pakollisten ostosten ohessa. Näyttäis ainakin asiakaspalautteiden pohjalta kestävän ihan tarpeeksi hyvin tuo HK:kin versio. Toinen vaihtoehto tietty alkaa metsästää edullisesti tuota ns. parempaa EC5-liitintä, Suomessa hinnat aika riistoa.

Ja kaiken toisten flamettamisen ja naljailun keskeltä mä tein omat päätelmäni:

Deans:

+Suht yleinen edelleen, saa käsiinsä melkein mistä vaan ja kopiotkin usein toimivaksi koettuja
-kokonsa ja muotoilun takia hankala irroittaa toisistaan ja soo-soo johdoista ei saa kiskoa
-kuuluu juottamis-metodin puolesta huonoimpaan kastiin XT60-liittimen kanssa

XT60:

+Parempi muotoilu kuin Deansissa, ei tartte kiskoa johdoista
+Jotkut valmistajat käyttävät tehtaalta saakka näitä liittimiä (akut suoraan ajoon, ei liitin-swappia)
-Kopiot usein aivan onnettomia laadultaan
-Uros-liittimen rakenne, jossa ei ole väliseinää makes me a paranoid parrot

TRX:

+Hyvä grippi ja muotoilu, ei tartte kiskoa johdoista
+Parempi juottaa kuin Deans tai XT60
-Juotettavuudelta silti huonompi kuin ECx tai Bulletit, vaatii tarkkuutta


Bulletit:

+Helppo juotella, tekniikka sama kuin IsoKarhun videossa
-kokonsa ja muotoilun takia hankala irroittaa toisistaan ja soo-soo johdoista ei saa kiskoa

ECx:t

+Helpoin kasata luotettavaksi liitin-kokonaisuudeksi
+Kuin Deans, joka on helppo juottaa, jonka kontaktit on kuin bulletista, rakenne on parempi kuin XT60 ja liitettävyys ja irroitettavuus kuin Traxxaksen liittimestä
-Uusi liitin, ei vielä niin kovin yleinen


Loppukaneetti:

Deansin seiskytlukuistaminen vs. kaapista ulos astuva EC5 näytti vaan ottavan välillä aika piikikkäästi yhteen, mielestäni ihan turhaan. Keskustelu, mielipiteet, jne. on jees. Se, että porukka dissaa henkilökohtaisella tasolla toisiaan, kutsuu toisiaan kädettömiksi, pätee omalla harrastusvuosien määrällä, juotostaidoilla, vertailee Ladaa ja Audia, sitä onko paksu johto helpompi juottaa liittimeen x vs y ja itkuparkuu turhasta on totally mental.

Free your minds, bros...Pyöritelkää niit liittimii handuissa, kolvatkaa pari jokaista, valkatkaa itselle sopivimmat ja vetäytykää Zen-tilaan takapihalle auton/lennokin/helikopterin/veneen/härvelin kanssa. Niin mäkin ajattelin tehdä, kun tuol paistaa näemmä aurinko.  :azn:


//Huom lyhyestä pinnasta, ADHD:sta, lukihäiriöistä, kovasta (sokeri)humalatilasta kärsiville boldattu tämän viestin pääpointit valmiiksi//

12
Kyl täytyy sanoa, et Slash joko tuuppina tai nelkkuna olisi hyvä vaihtoehto tossa kohtaa.
Kun jatkaa harrastusta ensimmäisellä _oikealla_ rc-autolla Nikon jälkeen, niin nuo Traxxaksen vehkeet on siihen todella hyviä ja on niillä porukka ajanut kilpaakin.

HBX:n voit unohtaa, jos muovi ruostuisi niin sen kemiallinen merkki olisi HBX.

Omistan itse 4x4 PE-Slashin ja jos mietin sen etuja aloittelevalle harrastajalle (lyhennettynä kaneetteihin, koska nuori sukupolvi on laiskaa lukemaan pitkiä saarnoja), Slash is so F*CKING good because:

-Kulkee vakio-setupilla hyvin ja omiaan bashaukseen/piharalleihin
-RTR paketissa hyvä 2,4GHz radio aloittelijalle, löytyy kaikki perussäädöt, trimmit,expot, jne.
-Loputtomasti alustan ja välitysten säätömahdollisuuksia, alumiinista lisäpalikkaa, blingblingiä, koreja,jne.
-Kestää aivan järjettömän paljon sikaa
-Edullisempi ylläpitää ja ajaa
-Talvi tulee, niin voit ajaa ulkona JA monessa paikkaa myös sisällä.

-Lipo-akut ja harjaton kone antaa tarpeen vaatiessa niin paljon kyytiä, että ei tule pysymään lapasissa. Moni nitrolla ajava on edelleen radalla ihmeissään, kun noita 1:10, 1:8, ym. harjattomilla varustettuja autoja ja etenkin sähkökonversioita polttiksista vilistää ohi vasemmalta sekä oikealta ja lähes äänettömästi.

Kaiken lisäksi rahaa tuppaa jäämään vielä käteenkin verrattuna polttiksen hankintaan ja sillä ajamiseen = Osta enemmän (lipo)akkuja, osta parempi laturi, pari settiä renkaita ja vanteita ja nöyryytä kaverisi polttista.  :evil:

13
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 24.11.11 - klo: 19.07 »
Hojo!

Tuppaa toi slässi lämpenemään moottorin ja noparin osalta melko rankasti.
Muutanko välitystä vai alanko ilmastoimaan overtrayta / jätän sen pelkästään talvikäyttöön?

Setup:

-Nosram Matrix 6.5T pannu ja nopari
-välitykset nyt, spurri: 54 ja pinjoni: 12
-7,2V 5000mAH Ni-Mh

Ulkona posottelin menemään (ulkona about 4´C)

edit: Overtray tossa näytti olevan pääsyyllisenä, ma uskon... Pyörittelin tuossa jo pinjoneita ja spurreja käsissä ja tuumasin, että käyn heittää vielä lenkin pihalla ilman overtrayta. Ei ongelmia, works like a charm.

Ohjaus vetää vasuriin, vaikka keskitin servon ja hienosäädin trimmillä. Pitänee hoonata vetarit huomenna ja kattoo, et kaikki on herkkää <3.

Ruuvien käsittelyyn WD40 on varmaan rc10 approved? Mitäs tiputellaan laakereihin ja kuin usein tossa tarttee aukoo/huoltaa laakereita, vai vaihdanko suoraan jos ja kun alkaa rahisemaan?

14
Vapaa keskustelu / Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 26.12.10 - klo: 14.41 »
Toyota GT AE86 Corolla, a.k.a. "Levin".
Kansi tehty, Marteliuksen peltisarjaa ja putkistoa, kattoluukku, ym. pientä. Tällaisella pirteällä pakkaskelillä hakee vielä 4-vaihteella pitoja.  :roll:

15
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 23.12.10 - klo: 16.37 »
Kiitos vastanneille. Täällä päädyttiin Traxxaksen 4x4 PE-Slashiin, johon palikat upposivat suht kivuttomasti. On todella hauska auto ajaa, osaa saa hyvin ja myöhemmin voi runtata kuplan korinkin tilaukseen. Nyt voi ottaa rauhallisesti joulun.  :azn:

16
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 23.12.10 - klo: 16.28 »
Vaikka ongelma ei olekkaan myyjän vika, on se nimenomaan myyjäliikkeen asia hoitaa homma kuntoon. Ei ole kysymys varsinaisesti myyjän hyvästä tahdosta, se on semmonen laki Suomessa.
Totta tuokin. Itselleni on vain hieman epäselvää, että millaiset takuut näissä rc-autoissa on nykypäivänä ja jos se on muillakin kestänyt, niin kyl se kestää mullakin.

Säädin parin kahvikupillisen verran ja sain rattaiden kosketuksen keskenään välttävän hyväksi. Nyt ei kuulosta enää ihan niin raisulta betoniporalta.

Leikkelin overtrayn sinnepäin (tavallisilla saksilla ihan aunuksesta tuo homma, pitänee sijoittaa kunnon leikkureihin ja viimeistellä myöhemmin) ja rakensin Nvidian 3-way SLI-sillasta dremelöimällä nopeudensäätimelle kiinnityslevyn.

En tiedä kuinka lujasti tuon noparin tulee olla tuolla ton kokoluokan vehkeissä, mutta levy on kiinni auton pohjassa 2-puoleisella teipillä ja nopari kiinni levyssä samalla tekniikalla. Kestää nostaa auton noparista, mikäli näppivoimat riittää ja on vielä saatavissa irtikin inhimillisellä vaivalla tarvittaessa.

Alustan säädöt oli tehtaan jäljiltä, rengastus PE:n vakio.
Hieman pitää ruuvata vielä, kun ohjaus puoltaa oikealle.

Kopan maalausta olen vasta harkinnut ja kaavaillut mahdollista värimaailmaa, sekä teippauksia ja pieniä säätöjä sinne tänne tarvitaan.

Auto oli kuitenkin yhden illan ja yhden aamun pakertamisen jälkeen ajokunnossa, joten kävin tekemässä hiekoitetulla ja lumesta kovaksi pakkautuneella pihatiellä pientä lenkkiä. Kulkee aivan järjettömän nätisti ja Savöxin servon valitseminen tuntui osuneen todella nappiin tuon auton kohdalla, sillä tuo ei paljon epäröi käännyttäessä ja se sopii omaan ajotapaan oikein mainiosti.

Kyllä tällä autolla pääsee taas takaisin harrastuksen makuun, se on varma. Suosittelen! :wink:

17
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 23.12.10 - klo: 13.36 »
oliko auto uusi?
jos metriäkään en olis ajanu niin myyjä liike kuulis tuosta heti ensimmäisenä
Myyjä-liikkeeseen otan luonnollisesti yhteyttä ja kuten viestissäni lukee:
Auto siis uusista osista.

Myyjäliikettä tuosta on turha syyttää, sillä syy on Traxxaksen laadunvalvonnassa.
Myyjäliike voi toki toimia halutessaan esimerkillisesti ja jeesata miestä mäessä.

18
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 23.12.10 - klo: 02.24 »
Täällä yksi Platinum Edition nelkku-slashin omistaja lisää. Ostin rullaavana ja aloin istuttamaan Nosramin harjatonta tekniikkaa sisälle. Auto siis uusista osista. Tuli vain pikkunen probleema. Kaasua mattoa vasten rullatessa kuuluu hirmuinen rallatus/jurina koko kardaanin matkalta. Kattelin eka, et ottaako kardaani jostain syystä koriin kiinni, mutta ei näytä siltä.

-Pinjonin ja spurrin kehän välys kiristetty manuskan mukaan, slipperiä säädetty edestakaisin.

EDIT: No voi kun kerpeleen kivaa... Mä pääsen sit heti tutustumaan tuohon auton perään. Otan huomenna ton auki ja nappaan pari kuvaa. Isompi hammasratas / spurrin kehä on pystyheitoltaan kiero. Ei ole ihme, että ei saa kunnon kosketusta millään pinjonilla.  :angry:

19
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 21.12.10 - klo: 01.52 »
Tuommoinen voisi olla hyvä, itsellä kokemuksia pro mallista, mutta maailmalla kehuvat tuotakin, ja se on päivitettävissä sitten pikkuhiljaa proksi kun osia menee rikki...
http://www.racersrcshop.com/caster-racing-sk10-rolling-chassis-p-773.html

Tai mistä minä mitään tiedä, kunhan ajelen...  :tongue:
Hianon näkönen pelihän tuo näytti olevan. Caster hieman oudoksuttaa vain itselleni uutena valmistajana. Pro-malli yllätti tosin hinnallaan, melko edullinen jopa.

Toi osien päivitteleminen rikkoutumisien myötä on omasta mielestäni ihan turhaa diipadaapailua, mieluummin revin vaikka selkänahasta tarvittavat lisä-oravannahat, että saan samantien kestävämmän auton. Tällöin hinnan erotuksen pitää myös näkyä jonain muunakin kuin vilkkuvina alustavaloina. Castereita kun vertasin, niin kyllä cnc-koneistettu alumiini aina enemmän tuottaa erektiota, kuin muovi.

Sabessa pyörähdin tänään ohimennen, kun oli muita juoksevia asioita hoidettavana. Ensimmäisenä sanottakoon, että aivan järrrrrkyttävän asiallista palvelua. Heitin sielläkin arpomisen ammattilaisten niskaan ja ehdotuksena tuli 4WD Slash.

OT-taustatietoa, joka voi jeesailla: Muutin vasta about vuosi sitten Turkuun, olen täällä pyörittyäni saanut selville LRP Areenan sijainnin, nähnyt kesällä ainakin yhden ulkoradan (raapii päätään, mutta ei muista tarkalleen missä) ja tuumannut, että radalle voisi olla mukava lähteä joskus ajamaan... Ihan vaan vaikka omaksi iloksi + olis mukava tuntea ihmisiä edes harrastamisen kautta, kun ei tule istuskeltua baareissakaan.

Pentuna tuli kuitenkin kokeiltua nuo kaikki "maailman isoin monsteri" ajaa (set speed here: täysiä) hyppyriin ja ländäyksen jäljiltä osia saa kerätä rikkalapiolla ja harjalla.
Touring-vehkeet eivät ole minulle tarkoitettuja ja LRP:n Sharkista pidin todella paljon.

Makuasiat sit vielä tietysti erikseen, mä kuolaan edellen lapsuuteni suosikkiautoja, kuten Tamiyan Blitzer Beetleä, Lunchboxia ja Mad Bullia...Monster Beetleä ei tartte onneks kuolata, sen olen säästänyt ja varjellut tarkoin varastoon odottamaan entisöinti-innostusta.

Sanokaa mulle mistä mä voin ostaa:

-truggy/stadium truck-tyyppisen auton
-johon voi vielä tänä päivänä lyödä kuplan korin päälle (mistä niitäkään enää saa?)-
-ajaa puuterilumessa, mattoradalla, tai saviradalla
-siihen sopii toi Nosramin harjaton 6,5T setti?

20
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 20.12.10 - klo: 01.31 »
Morjens!

Päätin taas antaa rc-kuumeelle vallan, kaivelin kaappeja ja kävin ostoksilla.
Kaapista löytyi rullaava HBX Stormer (jep, jos muovi ruostuisi sen kemiallinen merkki olisi HBX) ja kaupasta löytyi Nosramin harjaton 6,5T combo.

Varaosien saatavuus tuohon on yllättävän hyvä Suomessa, mutta ainainen korjaaminen alkoi kauhistuttamaan selkäpiissä kun sovittelin palikoita paikoilleen.

Suomeksi sanottuna kävi niin, että innostus ja järki ei kätellyt samana päivänä.
Nyt tartteis saada ehdotus uudeksi 1:10 autoksi, johon istuttaa tuo Nosramin combo?

Joka paikassa tuntuisi olevan nykyään tyrkyllä vain RTR-paketteja ja niitä mä en tarttis, kun on kerta sähköpuolen palikat valmiina. LRP S10 Blast BX:ää kattelin, mutta miten mahtaa kestää voimansiirto niissä? :huh:

Ennen aikaan kun ajeltiin jerzin, ym. gurujen kanssa Matinkylän skolella mattoja pitkin 1:18 kokoisilla kiitureilla, LRP teki ihan mainioita vekottimia.

Varaosien saatavuus ehdotonta plussaa, kestävyys kans.

Hit me with ye best ja kiitos jo etukäteen. Kaupantekijät voi piiskata viesteillä myös.

21
Lainaus käyttäjältä: "Bagi"
Lainaus käyttäjältä: "Protokola"
Lainaus käyttäjältä: "Bagi"
Lainaus käyttäjältä: "Sinervo"
Ite en noista muisti määristä hirveästi tiedä joten paljonko sitä muistia olisi hyvä olla tommosessa peruskäytössä?


512-1024

Alkaa tuo giganenkin olemaan jo näinä päivinä minimi... ja 400 mhz... Palikoita löytyy jo alle sataseen... Kohta ku uuen koneen ostan nii laitan siihen gigan 800 mhz...


niin jos käytät vistaa.....

Jos HOKE (ylävitonen sulle!) menettää hermonsa välillä teidän juttujen ja tietämyksienne kanssa, niin en enää ihmettele yhtään. Tuntuu, että kaikki on mutu-tuntumalla perusteltua BS:iä. Se siitä, piste.

Vistan suositus sujuvalle toiminnalle 1GB.
Nopeasti katsottuna 1 Gt, 533 MHz DDR2-muistia maksaa halvimmillaan 53e. Kampa tai kaks sitä ja sillä pärjää.

512Mb on nykypäivänä auttamatta liian vähän.
Itselläni oli jo jossain ikivanhassa 1,4GHz Duronissa jo 768Mb muistia, hitaampaa kyllä mutta kapasiteettia oli siis.

Hope this helps.  :wink:

22
Lainaus käyttäjältä: "napsa"
Lainaus käyttäjältä: "Sinervo"
Osaako kukaan sanoa mistä johtuu kun sain kaverilta pari muistikampaa koneeseen, ja kun laitoin paikalleen niin alkoi ilmenemään tuommonen ihme juttu että esim nettiä käyttäessä tulee melko usein tuo "virhe havaittu" juttu ja pytää lähettämään virheraportin? Ennen tätä ei tapahtunut ja kokeilin jo asentaa windowssin uudestaankin, mutta ei loppunut kokonaan tuo homma.

Vaikeasti selitetty mutta koittakaa saada jotain selvää...


Muistikammoissa jokin virhe, ei lainkaan harvinaista.. Kokeille poistaa jompi kumpi, ja käyttele konetta avaten paljon ohjelmia (jolloin muisti täytyy, ja mahdollinen virhe uusiutuu mikäli virhe on käytettävässä kammassa).
Toinen vaihtoehto on että muisi on vääräntyyppistä, esim. liian hidasta.
Kolmas vaihtoehto on että uudet muistikammat eivät tykkää yhteistyöstä vanhojen kanssa..

Hyvin todennäköisesti vaihtoehto yksi on oikein..

Miksi veikkailla, kun voi olla varma?
http://www.memtest86.com/
Tuolta ohjelma koneelle ja testaamaan.
Testaa kampoja yksitellen ja yhdessä. :wink:

23
Terve nörtit! :wink:

Tietokonetta kasailevat, lukaiskaapa muropaketti bbs:sää.
Etenkin jos haluaa konetta, jonka hinta pyörii +/- "tonnissa".

Nykypäivänä AMD Athlon X2- setit ovat auttamatta hitaita. Hieman kellotettu E6300 tai E6400 Intel jyräilee niitä testissä kuin testissä.
AMD:n ymmärrän valintana niin kauan kun tehdään jotain todella low-budjet konetta ja ei vaadita siltä tekstinkäsittelyä ja nettikäyttöä kummempaa, satunnainen pelailukin resoluutioista,ym. tinkimällä onnistuu. Pelikäytön "karkit", graafinen- ja video-editointihan niitä tehoja syövät.

Suosittelen silti lämpimästi noita Intelin prossuja ja niiden seuraksi kunnon emolevyä. Syynä kovempi laskuteho ja vähäisempi lämmöntuotto AMD:n prossuihin nähden. Vähäinen lämmöntuotto antaa mahdollisuuden kellottaa konetta myöhemmin ja saada sillä tavoin lisää tehoa. Tehontarve kun tulee jossain vaiheessa kuitenkin eteen, sillä mikään ei ole niin vanha kuin eilinen sanomalehti...Paitsi tietokoneiden osat.


Komponenttien hinnat ovat kuitenkin tippuneet todella paljon ja Vista on jo julkaistu. Vistaan en ole vielä vaihtanut, sen lapsentautien ja pro-mallin kovan hinnan takia... Ja joo, kuulun ihmisiin jotka maksavat käyttöjärjestelmänsä. On meinaan huomattavasti miellyttävämpää työskennellä, kun kaikki toimii ja päivitykset tulevat ajallaan.
Nimim. "Nähnyt kun Piraatti XP:n kanssa painitaan".


Komponenttien hintoja kun katsoo, niin koneen kasaus on fiksua juuri nyt kun tavara on tehokasta ja edullista. Ainut jota pelaajien kannattaa harkita, on näytönohjaimen osto. Sitä rajoittaa kohta yleistyvä DX10-ominaisuus.

Itse ostin tehoihin nähden edullisen näyttiksen ja päätin, että odotan DX10-rajapintaa tukevien näytönohjaimien hintojen tippumista.


2Gb edullista DDR2-muistia riittää peruspelaajalle ja käyttäjälle ihan mainiosti. Se, että onko muisti 533,667,800, tai jopa yli 1000 Megahertsistä, sillä ei ole peruskäytössä mitään väliä. Sitten kun aletaan kellottamaan, niin tarvitaan muistit mitkä kestää väylää ja jaksaa juosta vipeltää...Virheettä.  


Itsellä seuraavanlainen kokoonpano alla:

Intel E6600 @ 3,6GHz
P5W-DH Deluxe (WLAN, kaukosäädin, jne. herkkuja)
2Gb 800MHz @ 1000MHz
Ati X1950Pro 512Mb
Seagate 320Gt 7200.10
Antec TX 1050B
Viewsonix VX922 19"
Logitech MX 510
Jne,jne...

Omani ei ole mikään ökykallis paketti, jos laskee että monella koneen käyttäjällä on näyttö+hiiret+näppikset,ym. jo valmiiksi valmiina.
Tuossa on kuitenkin ruutia niin paljon, että riittää omaan grafiikan tuottamiseeni, sekä pelaamiseen nupit kaakossa.

Jollain jos on pk-seudulla koneen hankinta edessä ja tulee tenkkapoo, niin pientä korvausta vastaan suunnittelen, etsin ja rakennan toivotunlaisen koneen. Muukin diagnoosi ja ohjelmistojen+virustorjuntojen päivitys onnistunee ja teen sitä mielelläni näin opiskelun ohella.

Samaten jos pitää päästä muinaismuisto-koneista irti, niin voin hakea niitä mieluummin poies, kuin että ne vietäisiin jätekiertoon.
Itselläni ne palvelevat mainiosti 80 ja 90-luvun alun pelien pelaamisessa.


Last Word: Jättäkää ne Anttiloiden ja Giganttien pakettikoneet hyllyihin, sillä ne on hinta/laatu-suhteeltaan onnettomia.

Word up!1


 :twisted:

24
Vapaa keskustelu / Jännä rc-tankki
« : 20.02.07 - klo: 13.18 »
Viitaten tuohon tuhatjalkais-junaan, niin tässäpä juttua jännästä tankista. :P

http://www.lonesentry.com/articles/demolitionvehicles/index.html

http://youtube.com/watch?v=vWlDdxu6J4w

Vanhana sodankäynti-fetissistinä tuommoiset härpättimet olivat tiedossa jo aikoja sitten,
mutta maanmainio Company of Heroes-niminen WWII-aiheinen peli herätti lukemalla tankatut muistot henkiinsä.
Ensimmäinen tutustuminen "Goliathiin" em. pelissä tapahtuu demon voimin jossa rangerit ylittävät siltaa ja paikalle pyrähtää suristen tuommoinen matolaatikko...
Ai sitä tunnetta kun reagoit saapuneeseen, ennen kuin osasto pelissä ja huudat tietsarituolista käsin kurkku suorana, voimatta vaikuttaa ryhmänjohtoon mitenkään.  :mrgreen:

25
Vapaa keskustelu / Pienet kysymykset ja neuvot.
« : 20.02.07 - klo: 13.00 »
Pienestä biitistä varmaan kyse, niin käy kysäisee Leppävaaran amikselta.

26
Sähköautot / Apua servon komponentin tunnistukseen
« : 07.02.07 - klo: 00.39 »
Ei ole servotkaan ilmaisia ja specseiltäänhän tuo vanha servo on ihan jees...
High-techiä kun ei varmaankaan haeta. Kuvia odotellessa. :wink:

27
Yleinen keskustelu / Kuvia omista Rc-autoista
« : 31.01.07 - klo: 15.17 »

28
Sähköautot / 1/18 nelivedot maastoon
« : 30.01.07 - klo: 12.06 »
Morjens!

Perjantaista asti on omakohtaista kokemusta tuosta LRP:n Sharkista, jonka ostin käytettynä.
Autoa oli edellisen omistajan toimesta hieman päivitetty ja vaikuttaa miellyttävältä ajella.

Tuossa specsejä tällä hetkellä:

-aluohjauspalat/takahubit
-kuuladiffi edessä
-cvd akselit 4kpl
-titaani vantit joka nurkassa
-bluebird mini servo metallirattailla
-touring renkaat
-vakio motti
-lrp a1 micro säädin
-4kpl akkuja melkein uusia 2kpl 1200/1kpl 1400/vakio 600mah
-Iskareiden yläpään kiinnitysholkit alumiinia

Kulkee moottorin puolesta vakiovehkeeksi niin maan pirusti ja on mukava ajella. Suosittelen! :mrgreen:

29
Yleinen keskustelu / Renkaat, vanteet ja insertit
« : 30.01.07 - klo: 11.29 »
Terve arvon foorumilaiset!

Tänne siis mielipiteitä,kokemuksia ja muuta jorinaa renkaisiin,vanteisiin ja insertteihin liittyen.

Omassa LRP Sharkissani tällä hetkellä alla 1/10 turistin levyvanteet ja päällä gummit mallia asfaltti-slicks.
Renkaiden ominaisuuksista on jonkin verran tietoa (oma järjenkäyttö + Aripekan saitti).

Tosiasiahan on, että renkaiden valinta on makuasia, mutta itsekkin etsin vain suosituksia ja otan niitä pyöreitä mustia sitten sen mukaan raakojen testien alle. Kysymyksiä riittää silti...

Olen etsimässä kahta rengassarjaa, löytyykö ehdotuksia:

-Yleismallin rengas-sarjaa piha-ajeluun, jäisellä ja auratulla pihamaalla jossa hiekoitussoraa.
-Liikuntasalin muovilattiaan ja messumattoon purevaa rengassarjaa (joku suositteli HPI:n D-Compundia?)

Toinen kysymykseni koskee inserttejä, joten uskon että turistiauto-specialistit osaisivat tähän vastata:

-Inserttien kovuuden, paksuuden ja muotoon leikkelyn vaikutus?



Itselleni tämä topic tuli siis samantien tarpeeseen, toivottavasti myös muille. :wink:

Sivuja: [1]