EuroRC

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Miika.laurila

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 8
1
Tulokset / 12TT III & IV 2019 Kiiminki | Tulokset
« : 24.02.19 - klo: 19.08 »
Kiitos kaikille osallistujille. Oli hyvät kisat ja tiukkaa kilvanajoa mahtui joka finaaliin :azn:

12TT III Kiiminki (Lauantai)

C-12
A-fin   
1   Vesa Yli
2   Panu Vehniäinen
3   Ari-Pekka Kyykkä
4   Petri Ström
5   Tuukka Tiainen
6   Leo Hongisto
   
B-fin   
7   Taneli Erkkilä
8   Tommi Tirroniemi
9   Jukka Häkämies
10  Janne Valtanen

GT-12
A-fin
1   Janne Valtanen
2   Miikka Luhta
3   Ari-Pekka Kyykkä
4   Taneli Erkkilä
5   Eemeli Anttonen
6   Tero Niskanen
7   Sakari Savilaakso
   
B-fin   
8   Mika Anttonen
9   Jaakko Huhmarsalo
10  Juha-Matti Heikkala
11  Ville Aalto
12  Tommi Tirroniemi
13  Ilpo Koivisto

TSP-10
A-fin
1   Oskari Mäki
2   Mikko Luopajärvi
3   Juha Lahdenperä
4   Tuomas Visuri
5   Miika Laurila


12TT IV Kiiminki (Sunnuntai)

C-12
A-fin
1   Vesa Yli
2   Panu Vehniäinen
3   Petri Ström
4   Ari-Pekka Kyykkä

B-fin
5   Tuukka Tiainen
6   Leo Hongisto
7   Jukka Häkämies
8   Tommi Tirroniemi
9   Olavi Tenno

GT-12
A-fin
1   Taneli Erkkilä
2   Miikka Luhta
3   Janne Valtanen
4   Mika Anttonen
5   Sakari Savilaakso
6   Eemeli Anttonen
7   Jaakko Huhmarsalo

B-fin
8   Tero Niskanen
9   Juha-Matti Heikkala
10  Tommi Tirroniemi
11  Ville Aalto
12  Ilpo Koivisto
13  Olavi Tenno

TSP-10
A-fin
1   Miika Laurila
2   Oskari Mäki
3   Mikko Luopajärvi
4   Juha Lahdenperä
5   Tuomas Visuri

2
Sunnuntain erälistat

Erä 1 TSP-10
1 Oskari Mäki
2 Mikko Luopajärvi   
3 Juha Lahdenperä
4 Tuomas Visuri
5 Veli-Pekka Kurtelius
6 Miika Laurila
            
Erä 2 GT-12
1 Janne Valtanen
2 Miikka Luhta
3 Eemeli Anttonen
4 Taneli Erkkilä
5 Sakari Savilaakso
6 Mika Anttonen
7 Tero Niskanen

Erä 3 GT-12
1 Jaakko Huhmarsalo
2 Juha-Matti Heikkala
3 Ilpo Koivisto
4 Aalto Ville
5 Tommi Tirroniemi
6 Juha Hyvönen
7 Olavi Tenno

Erä 4 C-12
1 Tuukka Tiainen
2 Leo Hongisto
3 Tommi Tirroniemi
4 Jukka Häkämies
5 Olavi Tenno
6 Tero Niskanen

Erä 5 C-12
1 Vesa Yli
2 Panu Vehniäinen
3 Ari-Pekka Kyykkä
4 Petri Ström

Aikataulu
12Track Tour  2019      Sunnuntai         
   P1   Q1   Q2   Q3   Q4
Erä 1   8:00   9:10   10:20   11:30   12:40
Erä 2   8:08   9:18   10:28   11:38   12:48
Erä 3   8:16   9:26   10:36   11:46   12:56
Erä 4   8:24   9:34   10:44   11:54   13:04
Erä 5   8:35   9:45   10:55   12:05   13:15
               
TSP-10   A-fin   14:00   15:10   16:20   
GT-12   B-fin   14:10   15:20   16:30   
C-12   B-fin   14:20   15:30   16:40   
GT-12   A-fin   14:32   15:42   16:52   
C-12   A-fin   14:40   15:50   17:00   

3
Pääsin tähän C1 rapun eteen, mutta en tiedä kuinka tuonne sisään asti pääsee. Joku kai kuitenkin on paikalla, kun Valkoisenlähteentien portti oli auki 🤔

Anteeksi kun laitan tänne, mutta en keksinyt muutakaan paikkaa mistä voisi joku tämän löytää  :grin:

4
Täydessä reseedisä täytyy myös ottaa huomioon se, että se toimii molempiin suuntiin. Jos harjoitukset menee pilalle niin kärkikuskit voivat myös pudota hitaimpaan hiittiin. Mielestäni jokin kompromissi täyden reseedin ja nykysysteemin välillä olisi paras. Nythän sitä ei ole kai(?) missään kirjoissa ja kansissa, mutta erälistoja tarkastellessa olen välillä huomannut, että on nostettu selkeästi nopeuspotentiaalin omaavia kuskeja ylemmäs mitä ranking antaisi myöden. Tyyliin ei laitettu ihan hitaimpaan hiittiin vaan nostettu toiseksi hitaimpaan jne.

5
Kiitokset kaikille kilpailijoille!

Lauantain Tulokset

Sunnuntain Tulokset


6
Sunnuntain aikataulu

         
Harjoitukset
            
        K1      K2      
Erä 1   08:00   08:50      
Erä 2   08:08   08:58      
Erä 3   08:16   09:06      
            
Ajajakokous 9:20            
            
Alkuerät            
            
        K1      K2      K3      K4
Erä 1   10:00   11:00   12:00   13:00
Erä 2   10:08   11:08   12:08   13:08
Erä 3   10:16   11:16   12:16   13:16
            
            
            
Finaalit            
            
            K1      K2      K3   
B-finaali   14:00   15:00   16:00   
A-finaali   14:10   15:10   16:10

7
Laittakaahan ilmoittautumisia tulemaan, niin päästään kisaileen!  :police:

8
Ilmoittautuminen nr 2

Team: 
4H-Yhdistys (The Last Seasons Heroes tai GoldBar)

Kuskit:
Kai Jansson
Petri Ström
+ 1 maksukuski (täytyy saada kulut peitettyä,nääs ... )

Auto:
#54

 :cool: Barbie :cool:

Mahtuuko mukaan? Asianosaiset YV:llä voi vastata :grin:

9
Minulta jäi harmaa pipo ja nahkahanskat... Jos joku nappas talteen, niin onko mahdollista saada ne vaikka ekassa FTT:ssa?

10
Kuluvan kauden tulkinnalla, nimenomaan niitä, jotka ovat ajaneet kaikki tai lähes kaikki kisat ja panostaneet ajamaan koko sarjan, MAKES:n osuvasti käyttämällä termillä ikään kuin "rangaistiin". Sen sijaan sarjan kokonaisuuden kannalta enemmän mielestäni Miika.laurilaa lainatakseni "haittaa sarjan integriteetille" hämmentävät nykyisen säännön tulkinnan mukaan muutaman osakilpailun ajaneet kuskit verrattuna niihin, jotka ovat ilmoittautuneet ja ajaneet kaikki tai lähes kaikki kisat.


Olen ihan samaa mieltä siitä, että jos muutaman kisan ajavat kuskit hämmentävät korkeilla sijoilla, se sotkee sarjaa, mutta siihen on vaikeampi löytää sopivaa ratkaisua. Mitä, jos sarjaan ei laskettaisi mukaan, ellei ole ajanut tarpeeksi kisoja? Kuulostaa äkkiseltään oudolta ainakin minun korvaani, mutta puhtaasti sarjan pistetilannetta ja "reiluutta" ajatellen ei välttämättä. Tästä kuitenkin aiheutuisi enemmän ongelmia, kuin mitä se ratkaisee.

Eipä tule mieleen, että jos jossain toisessa lajissa järjestetään sarja, joka muodostuu useasta osakilpailusta, että osallistujat ja kisoihin ilmoittautuneet joutuisivat kärsimään sarjapisteissä tai sarjasijoituksissa siitä, ettei osallistujia tullut tarpeeksi tai joku vaikka taktikoi sillä, että jättää ilmoittautumatta tai pyytää kavereita ilmoittautumaan, jotka eivät sitten kuitenkaan osallistu itse kisoihin.

Kyllä mielestäni kaikki ovat sarjan kannalta yhtä kärsivässä asemassa siinä tapauksessa, että pisteitä ei jaeta. Vaikka ilmoittautuneet eivät saakaan pisteitä, eivät saa muutkaan. Se, että sarjassa edellä olevat saavat pitää paikkansa, ei ole heidän "vikansa". He, jotka kaikesta huolimatta kuitenkin osallistuvat kisaan, ovat siinä vaiheessa tehneet ratkaisunsa osallistua huolimatta sarjan tilanteesta, joten ei mielestäni sarjan kannalta siinä tapauksessa rangaista ketään. Ilmoittautumisenhan voi peruta halutessaan, jos näyttää siltä, että kisaan ei saada kuskeja minimiosallistujamäärän verran.

Tuollaisesta en ole koskaan kuullutkaan, että joku jättäisi ilmoittautumatta kisaan vain sen takia, että pisteitä ei jaettaisi. Tuota on kyllä käynyt, että on ilmoittauduttu kisoihin ilman osallistumista. Tähän en keksi kyllä muuta ratkaisua näin äkkiseltään kuin sen, että pyydetään nätisti, että tätä ei hyväksikäytettäisi. Harvemmin kyllä onneksi käy niin, että tällaisen "täyte"ilmoittautumisen tehnyt henkilö ei kisoissa ajakaan. Itse ilmoittamisessahan ei ole mielestäni mitään vikaa, mutta ajamattomuudessa on.

Kyseessä on kuitenkin sarja, johon kuuluu useampi osakilpailu - ihan vaikka esimerkiksi jääkiekossa pelataan runkosarjassa useampi ottelu ja tuskin jäälle ilmestyneen joukkueen pistetilanne tai sarjatilanne muuttuu sen takia, ettei vastustaja saanut tarpeeksi pelaajia jäälle ja jätti ilmestymättä paikalle. Tai jätettäisiinkö vaikka yleisurheilussa jakamatta SM-mitalit jollain juoksumatkalla, kun paikalle ei saapunut kuin muutama juoksija vaikka radalle olisi mahtunut enemmän...

Jääkiekossa kuitenkin puhutaan eri asiasta kuin FTT-sarjassa. Huomataan, että jokainenhan on ilmoittautunut  koko sarjaan jo etukäteen ennen kauden alkua. Ja peleissä pelataan joukkue joukkuetta vastaan, eikä kaikki kaikkia vastaan. Ei tietenkään voida jättää pisteitä jakamatta yhdestä pelistä sen takia, että peliin, joka on sekin etukäteen sovittu ei toinen joukkue saavukaan paikalle. Vähän samalla tavalla kuin meilläkin, että jos on ilmoittauttuneita on tarpeeksi ja täten on sovittu, että 10 kuskia ajaa kisoissa, niin ei pisteitä jätetä jakamatta vaikka vaikka oikeasti osallistuja on 9.

Ja yleisurheilussa SM-kisat on yksittäinen kisa, ei sarja. Jos meilläkin ajettaisiin edelleen kerta SM, niin tuskin sijoja jätettäisiin jakamatta osallistujapulan takia, koska ei ole vaihtoehtojakaan. Ja kyseistä ongelmaa tuskin olisi muutenkaan, sillä kellään ei ole kyseistä kisaa varaa jättää välistä vapaaehtoisesti, jos haluaa SM-tasolla sijoittua.

Osallistujien määrä ei ole mitenkään suoraan verrannollinen kisojen arvoon tai siihen kuinka hyvää ja tiukkaa kisaa saadaan aikaan. 5:llä kuskilla voidaan saada ihan yhtä hyvää tai vaikka parempaa kisaa kuin 50:llä.

Arvoon on merkitystä, kisaamiseen ei. Jos mukana on vaikka luokan 5 parasta kuskia ja kisoissa on 20 osallistujaa, on viidenneksi pääsy arvokkaampi saavutus kuin, se että paikalla on vaikka 2 parasta kuskia ja 6 osallistujaa ja on neljäs. Pienemmän osallistujamäärän kisoissa pisteiden suhteellinen arvo laskee aina, riippumatta kuskien tasosta, mutta sarjassa pisteitä jokaista pistettä käsitellään kuitenkin yhdenvertaisena. Minimiosallistujamäärä rajoittaa sitä, että pisteiden suhteellinen arvo ei pääsisi laskemaan liian alas. Hyvät kisathan saadaan aikaan vaikka kahdestaan, jos kuskit ovat samantasoisia, siitä ei ole kyse.

Ja itse asiassa asia on mielestäni enemmänkin päinvastoin - ne, jotka ovat ahkeroineet ja ilmoittautuneet ja ajaneet kaikki tai lähes kaikki kisat ovat varmasti ansainneet sijoituksensa ja pisteensä ja tehneet enemmän töitä niiden eteen kuin ne, jotka ovat käyneet ajamassa vain muutaman kisan - olkoonkin sitten kyse kuinka hyvistä kuskeista tahansa. Mutta turha on väittää, ettei niitä ole ansaittu. Ihan yhtä lailla ansaittuja pisteitä ja kisasijoituksia ovat niiden osalta, jotka ovat ajaneet vähemmän osakilpailuja.

Inhimillisessä mielessä olen ihan samaa mieltä, että he, jotka kiertävät kaikki kisat ovat ansainneet varmasti joka ikisen pisteensä työllä ja tuskalla. Mutta mitä tarkoitin ansaitsemisella on juurikin tuo ylempänä mainitsemani asia. Jos sarjan tarkoituksena on laittaa kuljettajat mahdollisimman objektiivisesti paremmuusjärjestykseen, niin pienemmän osallistujamäärän kilpailut eivät ole yhtä arvokkaita suhteellisesti, ja täten minimiosallistujamäärän poissa ollessa viiden osallistujan kilpailusta saadut pisteet eivät ole yhtä "ansaittuja". Sitä tuossa tarkoitin, enkä sitä, että kuljettajan panos tai yleinen olemus tai mikään muukaan tekisi pienemmän osallistujamärään kisoista vähemmän ansaitsevia.

Kuten sanoitkin, niin muutaman kisan ajajat eivät ole yhtä paljon tehneet töitä, kuin useamman kisan ajavat. Mitä jos minimiosallistujamäärää ei olisi ja kisoihin osallistuukin vaikka kolme kuskia. Syystä tai toisesta. Jos tässä kisassa ajaa kuljettaja joka on vaikka missannut kaksi ns. normaalia kisaa voi hän saada tästä yhdestä kisasta sarjaan enemmän pisteitä, kuin mitä olisi saanut ajamalla ne kaksi muuta kisaa ja nousta sarjassa useita sijoituksia. Onko tällöin kolmannen sijan pisteet objektiivisesti yhtä ansaittuja ja arvokkaita, vaikka kisaaminen olisikin ollut tiukkaa?

Joskus olen kuullut, että tätä minimiosallistujamäärää on perusteltu sillä "ettei mitään lahjapisteitä jaeta". Nämä ovat aika lailla ontuvia ja huonoja perusteluita, koska kaikki sarjan osakilpailut ovat kaikille tasapuolisesti avoimia ja kaikilla on sarjan kannalta sarjasääntöjen mukaisesti niihin yhtälainen ja tasapuolinen oikeus ja mahdollisuus ilmoittautua ja osallistua. Enemmänkin sarjatilannetta tämän kauden tulkinnan mukaisesti vääristää se, että vain ajamalla joitakin osakilpailuja verrattuna niihin, jotka olivat ilmoittautuneet ja ajaneet kaikki tai lähes kaikki sarjan osakilpailut ja joutuivat kärsimään sarjatilanteessa siitä, ettei viimeiseen osakilpailuun tullut tarpeeksi osallistujia.

Ihan yhtälailla on sääntöjen puolesta mahdollisuus osallistua kaikkeen, oli minimiosallsitujamäärää tai ei. En ymmärrä miten se kumoaa väitöksen siitä, että kisoissa, joissa on pieni osallistujamäärä, on paljon helpompi saada pisteitä.


11
Eikös ton minimiosallistujamäärän voisi poistaa säännöistä? Ei kai kisaan osallistujia pidä siitä rangaista ettei paikalle ole saapunut tarpeeksi kuskeja.

Kyse onkin kai enemmän siitä, että koitetaan pitää sarjan arvoa korkeammalla, eikä siitä, että osallistujia rangaistaan. Jos minimiosallistujamäärää ei olisi, niin uskoisin, että se aiheuttaa enemmän haittaa sarjan integriteetille, kuin se, että se minimi on olemassa. Sarjan kannalta esimerkiksi viiden osallistujan kilpailulla ei ole lähellekkään (jos minkäänlaista) arvoa verrattuna vaikka kahdenkymmennen osallistujan kilpailuun, koska vaikka ajaisi yhden alkuerän ja ei pääsisi maaliin yhtään muuta hiittiä, saa silti pisteet viidennestä sijasta ja kyseisen viidennen sijan ajanut henkilö voi nousta sarjassa useita sijoituksia ilman todellista näyttöä siitä, että kyseinen sija on ansaittu.

Kolikon toisella puolella on toki se, että osallistujamääriä voidaan kikkailla kuntoon sarjan ulkopuolisten tekijöiden voimin esimerkiksi ilmoittautumalla kisaan ilman aikomustakaan ajaa kyseistä kilpailua maaliin saakka. Tällöin minimiosallistujamäärän tarkoitusperä häivenee ja koko sarjan integriteetti kärsii.

Ja mainittakoon vielä se, että järjestään kaikki alle minimiosallistujamäärän olleet kilpailut on silti järjestetty sarjan ulkopuolisena, mikäli ilmoittautuneet ovat saapuneet paikalle. Joten kisailemaan kyllä yleensä pääsee, joskaan siitä ei saa sarjaan pisteitä.

12
Näyttäis kaikki tän päivän viestit kadonneen.
Veikkaan, että serverissä ollut jotain ongelmia ja backupit palautettu eilisillalta.

13
Tulokset / Vs: LRP Masters 2014 14.3.-16.3.2014
« : 16.03.14 - klo: 21.12 »
Paljon onnea Viljamille ja team Power-Racing:lle  :afro: :afro:

14
Tulokset / Vs: LRP Masters 2014 14.3.-16.3.2014
« : 16.03.14 - klo: 11.17 »
Löytysköhän tästä mitään livestriimiä tai livetuloksia? :)

15
Tsekkaa, että akulta ei mee virta suoraan moottorille :angel: Eli juotokset johtojen noparinpäästä.

16
Vapaa keskustelu / Vs: VirtualRC
« : 07.08.13 - klo: 21.40 »
Omat pelailut jäi kun rupes suoraan sanoen v***ttaan toi uus jäsenyyshomma. Nyt olis lähes 100v€ jolla en saa mitään ostettua.

17
Vapaa keskustelu / Vs: -- EKOihmeestä --
« : 26.07.13 - klo: 21.58 »
Täällähän oli vastaava tyyppi muistaakseni pari vuotta sitten joka paasas ydinvoimasta  :afro:

Called it  :azn:

18
Control Panel\System and Security\Administrative Tools
Admins tools ei löytynyt joten veikkaan että se on ^.

E1:Levyn nimeksi tuli Removable disk

E2: Sitten kun pääsen melkein loppuun niin en pysty painamaan Delete level kohtaa

Kokeile vaan kaikki mitä siinä on saatavilla. Et sitä rikki saa näillä työkaluilla. Ota vaikka screenshot koko tilanteesta niin nään mitä siinä on saatavilla.

prtsc -nappulaa -> paint -> ctrl+v -> ctrl+s

19
Onkohan toss oikeessa ylälaidassa kuulunut olla tommone "rima"niin kuin muissa väleissä on ?
E1:Tämä on siis se uusi kortti.
E2:Kerrotko vielä ohjeet linuxin kautta mitä vois löytyä ? Jos on semmoset pika-ohjeet
E3:Ja linux löyti heti  :afro:
E4:En voi luoda sinne mitään ennen kun se on alustettu...

Suosittelen kokeilemaan tuota windowshommaa jos se sillä lähtis. Jos on suomenkielinen niin mieti mitä noi vois olla suomeksi.

Lainaus
Before you can format a raw hard drive you must create a partition on it first.

Go to Start>Control Panel>System & Security>Admin Tools>Create and Format Hard Disk Partitions.

Select the raw drive/partition then right-click and choose Delete Volume.

Right-click it again and create a new partition, allocate a drive letter and choose the Quick Format option.

Varoitan, että väärillä komennoilla lähtee koko kiintari sileeksi alta aikayksikön.
Muistelen että sulla Ubuntu, joten:

Avaa pääte
Kirjoita "sudo fdisk -l"
Katso mikä näistä on sun kortti
Kirjoita "sudo fdisk /dev/xxx" ja xxx tilalle se kortti
Kirjoita "n"
Kirjoita "p"
Kirjoita "1"
Paina enter
Paina enter
Kun on valmista ja oot alussa, kirjoita "w"
En muista, meneekö se pois ohjelmasta, mutta jos ei niin paina ctrl+c.

Nyt pitäs olla osio. Mutta tiedostojärjestelmä puuttuu.

Kirjoita sudo "mkfs.msdos -F 32 /dev/xxx1" xxx tilalle se kortti.

Nyt pitäs olla valmis.

Gpartedilla olis helpompaa mutta en muista niitä valikkoja ja ei oo tässä käsillä nyt semmosta konetta.

20
Sanoisin, että kyllä se näkyy linuxissa jos siellä jotain löytyy. Vaikea selittää, mutta jos aikaa löytyy niin lähtisin liikkeelle komennoista fdisk -l ja mkfs. Toki sen gpartedin pitäs löytää se. Ota huomioon, että vaikka se ei näy "mountattuna" käyttiksessä (windows tai linux) niin se ei tarkoita, että sitä ei käyttiksen mukaan ole olemassakaan.

EDIT: RAW meinaa, että käyttis ei löydä sieltä mitään tiedostojärjestelmää tai osiota. Vähän kuin ostaisi täysin uuden levyn jolle ei ole kirjoitettuna mitään.

En oo noiden kaa törmänny ongelmiin, mutta tämmöinen löyty intternetistä pikaisella googletuksella.

Lainaus
Before you can format a raw hard drive you must create a partition on it first.

Go to Start>Control Panel>System & Security>Admin Tools>Create and Format Hard Disk Partitions.

Select the raw drive/partition then right-click and choose Delete Volume.

Right-click it again and create a new partition, allocate a drive letter and choose the Quick Format option.

21
Jossain sanoit et linuxi tunnistaa. Lataa live linux ja vedä gpartedilla sileäksi. Toinen vaihtoehto on, että jos se näkyy windowsissa levynhallinnassa (win7: käynnistä -> right click tietokone/computer -> manage/hallitse), niin sieltä voit ettii miten kortti näkyy ja right click levystä -> alusta/format. Ota myös huomioon, että alustat sen sitten oikeaan muotoon. Ei käryäkään mikä se vois olla, mutta arvaan että FAT32.

Oliko tarpeeksi vaikeasti selitetty  :police:

EDIT: tarkistithan jo, että jos kortin kylessä on pieni liukukytkin, että se ei ole lock -asennossa.

22
Vapaa keskustelu / Vs: -- EKOihmeestä --
« : 19.07.13 - klo: 10.38 »
Täällähän oli vastaava tyyppi muistaakseni pari vuotta sitten joka paasas ydinvoimasta  :afro:

23
En tiedä, onnistuuko tuo hiilettömällä tekniikalla muuta kuin kolmella nopeudensäätimellä. Jos hiilikoneita käyttää, niin

http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/sahkomoottori/sahkomoottori.html#useampia%20moottoreita

^ tuolla on tietoa miten saat kytkettyä moottorit yhteen.

Radiossa todennäköisesti on yksi kanavista kytkin, joka on päällä/pois, johon nopeudensäätimen voi kytkeä. Radion manuaalista tuokin selviää.

24
Vapaa keskustelu / Vs: Playstation 3
« : 11.05.13 - klo: 18.52 »
Oon menestyksekkäästi käyttäny pleikkaria mediakoneena.

http://www.ps3mediaserver.org/

Helppokäyttönen softa ja saa hyvin toimiin elokuvat, musat ja kuvat mitä koneelta löytyy. Vaatii langallisen yhteyden pleikkarille jos/kun vähän parempaa videokuvaa siirtää.

USBin kautta myös toimii mediat jos haluaa yhden portin siihen uhrata.

Toki kannattaa ottaa huomioon, että pelkkään mediakäyttöön varmaan löytyy parempiakin kamppeita. Mut koska ps3 ei enää ole edes kovin kallis niin varmasti on hyvä kampe tuohonkin käyttöön.

Voihan pleikalla myös selata nettiä ja ihme kyllä myös niitä pelejäkin pelailla :wink:

25
Radiolaitteet / Vs: Sanwa MX-V
« : 02.05.13 - klo: 23.12 »
Ei tarvi liittää johtoja toisiinsa mitenkään. Akussa on sopiva liitin valmiina ja se menee suoraan siihen paristokotelon tilalle. Eli heivaat sen paristokotelon sieltä pois ja laitat lipon tilalle. Lipoakun tulee olla kaksikennoinen. Sopiiko M11X radioon sopivat akut myös tuohon MX-V:hen? Jos ei niin taitaa olla aika vähissä ainakin Suomen kaupoissa nuo lipot mitkä sopii tuonne MX-V:n akkupaikkaan.


Kysyin aiemmin että tarviiko nips nips niin tuolleen vastattiin. Ei oo akkua vielä kun odottelen että joku suorittaa toimenpiteen ensin ja sitten perässä. Ja oon katellu noita LiFe akkuja mut aika hiljasta on ollu


Jaa-a, on kyllä semmosen ratkasun Sanwa tätä suunnitellessa tehnyt että huhhu  :roll: Radioita oon varmasti paljon erilaisia nähnyt ja kaikissa ollut tälläinen tai vastaava "servoliitin".

Kuvassa M11X radiosta kuva.



Tuosta siis otettu patterikotelo edestä pois että akun saa tilalle.
Epäuskoissani luin MX-V:n ohjekirjaa netistä ja siel sanottiin näin:

If you choose to use rechargeable batteries (as described in the Transmitter Battery Recommendations section on
page 5), they will need to be charged with a dedicated charger outside of the transmitter. Transmitter power output, range
and speed are the same, regardless of the battery voltage and type used. If using a Li-Po or Li-Fe battery pack, please observe
the following warnings:
• Do not use a 3S Li-Po or 3S Li-Fe battery pack or the transmitter will be damaged. Use only a 2S Li-Po or 2S Li-Fe battery pack.
You will need to remove the dry cell battery holder in the transmitter and solder a plug on the transmitter's power wires to
match your battery pack. Please observe correct polarity (red + positive and black - negative).
• Observe all safety precautions provided with your Li-Po or Li-Fe battery pack.
• Damage to the transmitter and/or receiver caused by improper use, wrong battery type, incorrect voltage or reverse polarity
will not be covered under warranty.


Eli siis oikeasti pitää purkaa mankkaa että saa juotettua liittimen kiinni...
Pahoittelen virheellistä infoa  :embarrassed: Tosiaan muissa näkemissäni mankoissa ollut tommonen liitin. En oo MX-V:tä nähnyt ku ulkoapäin vaan. Aika veemäinen ratkaisu mielestäni silti, ja myöskin sen akkupaikan koko taitaa rajoittaa että mitä sinne saa ylipäätään sisälle laitettua.

26
RC-kerhot ja -radat / Vs: CROSSIRATAA OULUNSALOON
« : 29.04.13 - klo: 16.53 »
Kamera yms. ei ole ongelma vaan vakaa nettiyhteys tuolle. Miten hoiditte sen? Ei viittis mitää mokkuloita yms laitella kun joku ne kuitenkin sieltä kössii.

27
Radiolaitteet / Vs: Sanwa MX-V
« : 25.04.13 - klo: 22.46 »
Ei tarvi liittää johtoja toisiinsa mitenkään. Akussa on sopiva liitin valmiina ja se menee suoraan siihen paristokotelon tilalle. Eli heivaat sen paristokotelon sieltä pois ja laitat lipon tilalle. Lipoakun tulee olla kaksikennoinen. Sopiiko M11X radioon sopivat akut myös tuohon MX-V:hen? Jos ei niin taitaa olla aika vähissä ainakin Suomen kaupoissa nuo lipot mitkä sopii tuonne MX-V:n akkupaikkaan.

28
Yleensä lennokkipiireissä käytetään KV:ta, sillä siellä koneen kierrokset ovat paljon tärkeämpiä kuin monet muut osa-alueet. Koska harjattomat olivat ensin lentävissä härveleissä niin uskoisin että sieltä on jäänyt tuo KV myös autokäyttöön.

KV:ta ei voi suoraan muuttaa lankamääräksi (eikä toisinpäin), joten jos vastaan tulee moottori missä ei suoraan kerrota lankamäärää niin yleensä se löytyy sieltä spekseistä kun vähän kaivelee.

Jos noparissa on esin 8.5T lankarajoitus niin voit yrittää etsiä moottoreita joissa suoraan kerrotaan lankamäärä, tai sitten katsoa jonkun 8.5T koneen jonka spekseissä mainitaan KV ja sen perusteella sitten etsiä  moottoreita joissa lankamäärää ei kerrota.

Yleensä nuo lankamäärät jätetään ilmoittamatta vain halvemmissa ja/tai lennokkimoottoreissa. Eipä ole mulla ainakaan kisakäytössä tullut vielä sellaista konetta missä lankamäärä jää pimentoon, vaan se lukee joka paikassa koneen paketista ihan suoraan moottorin tarroihin ja kaiverruksiin asti.

29
Kilpailijoiden kanava / Vs: Testlogger.info
« : 16.03.13 - klo: 14.20 »
Ite oon tuota käyttänyt mattiksessa kevään aikana muutamina treenikertoina.

Joitain parannuksia vois tehdä koskien mattoautoluokkaa, kuten renkaan koko. Myöskin mahdollisuus lisätä omia renkaita muistakin kuin valmiista vaihoedhdoista olis hyvä. Eli sellainen että olisi mahdollisuus valita "other" vaihtoehto joka lisäisi kentän johon kirjoitat itse haluamasi renkaan.

Tuli EM-kisoissa tuolta kaiveltua vanhoja ajoja ja sieltä jotain juttuja mitä oon kokeillu aikasemmin niin ei tarvinnut sitten kisoissa kokeilla uudelleen turhaan kun pystyi sieltä lukemaan mitä muuttui tietyillä muutoksilla.


30
Sähköautot / Vs: Kershaw Designs- autot
« : 16.03.13 - klo: 14.09 »
Tuli tosta noparista mieleen että vaikka onkin 16S lipon kestävä paketti niin miten virrankeston laita?
Kuvan perusteella näyttää aika heppoiselta tekeleeltä tuo nopari. Jos virrankesto ei olekkaan mitään huippuluokkaa niin sit tarvii vaan isompaa akkua kyytiin että saadaan virtoja alemmas. Mikä kone kestää huimat 60v jännitettä?

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 8