RC Center

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - APK

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 26
1
RC-kerhot ja -radat / Sisäradat ja treeniajat 2018-2019
« : 13.08.18 - klo: 15.51 »
Kerätään tämän aiheen alle kaikki Suomen sisäradat ja muut lisäinfot kaudelle 2018-2019 (osoite, mille autoille tarkoitettu, treeniajat jne.). Viime sisäkauden tiedot löytyy http://rc10.fi/index.php?topic=101647.msg814774#msg814774

2
Myydään ylimääräiset pois kaapista:
-Sanwa Super Vortex Zero Gen2 (päivitetty uuden Gen3 softa) säädin. Säätöboksi, tuuletin, manuaali. Mainio laite SSL toimintojen vuoksi. hp. 105e
-Muchmore Fleta ZX V2 13.5ER. Ajettu 1s mattoautolla, euroopan 20. nopein stock moottori! GT-12 luokan 2. nopein.  https://1drv.ms/u/s!Av-PNujqTB3-gYdZ5Ri-bokZhJ2bgw hp. 45e
-SP V2 4.5T moottori, hp. 15e
Reedy 1S 8000mAh ja 7000mAh 1s mattoauton akkuja. Ajettu viimeksi 2.4.18. hp. 15e/kpl

Tavarat Seinäjoella. Postihan näitä mukavasti kuskaa, tai kulkeutuu kuluvalla viikolla Vantaalle ja ensi viikolla Ouluun  :wink:
YV tai myydaan[at]bastu.net

3
Myydään RC-autoja / Destiny VD-12 mattoauto
« : 13.08.18 - klo: 12.57 »
Sisäkausi lähestyy, myydään yksi mattoauto uuteen kotiin:
-Nopea Destiny VD-12 mattoauto, 2.7mm vakiopohjalla. Ajoin tällä autolla 2018 EM kisoissa 13.5 Stock luokassa 20. sijalle. Mukaan pari sarjaa käytettyjä renkaita, kori GT-12 tai C-12 luokkaan. Diffinä asson diffi keraamisen kuulien kera ja Yokomo painelaakeri, vetoratas C-12 tai GT-12 luokkaan sopiva. Autossa on madalletut etupukit, jolla saa maavaran kohdalleen myös pienillä eturenkailla. Takamaavaran säätöpaloja mukaan.hp. auto rullaavana 175e

Auton kaveriksi mahdollista ostaa:
-Reedy 1s akkuja +15e/kpl
-Muchmore Fleta ZX V2 13.5ER moottori +40e
-Sanwa SRG-HR microservo&servosaver +60e
-Sanwa Super Vortex Zero Gen2 nopeudensäädin&säätöboksi +100e

Kalustosta saa kuvia kiinnostunut!

Sijaitsee Seinäjoella, kulkeutuu Vantaalle 17-19.8 tai Ouluun 24-26.8, tai postihan kuskaa myös!

YV tai myydaan[at]bastu.net

4
RC-kerhot ja -radat / Vs: Kauhava-Kärppämäki krossirata
« : 12.08.18 - klo: 09.15 »
Pistäppä AP joku video radan nykyisestä kunnosta. Toivotaan että saatais joku kisa sinnepäin ensi kesänä, olis kiva päästä kisaamaan taas (itselle) uudelle radalla.
https://www.youtube.com/watch?v=mTtO6itH9dM&feature=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=td_QwUhjzds&feature=youtu.be
tässä pari videota

5
RC-kerhot ja -radat / Vs: Ulkoradat ja treeniajat
« : 09.08.18 - klo: 11.13 »
Kauhava Kärppämäen moottoriurheilukeskus.

Osoite:
Kärppämäentie 35 Kauhava

Radasta tietoa:
1:8-1:10 autoille soveltuva krossirata, radalla saa ajaa niin sähkö- kuin polttomoottorikäyttöisillä autoilla. Parhaiten radalle soveltuu 1:8, SC ja 1:10 4WD autot.
Radalla on sähköt ja katettua varikkoa. Myös mikro löytyy. Ajanottoa ei ole (vielä).

Kerhoilta:
Kerhoiltaa ei ole päätetty kaudelle 2018. Radalla ajetaan satunnaisesti

Maksut:
Radalla ei ole 2018 kesälle ajopäivämaksuja, kausimaksuna  Kauhavan UA jäsenyys

Whatsapp-ryhmä:
Ajantasaista keskustelua sekä ajoseuraa voi etsiä whatsapp ryhmästä, johon pääsyä voi pyytää nimimerkeiltä APK tai TuomasL

Videoita radasta:
https://www.youtube.com/watch?v=mTtO6itH9dM&feature=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=td_QwUhjzds&feature=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=SgN84V33KuU
https://www.youtube.com/watch?v=xyrTSRKHbxM

Rataa koskeva keskustelu:
keskustelua


Kauhavan UA nettisivut
http://www.anvianet.fi/kvanua/


2006 vuodelta radan rakennuskuvia:
Kuvina

6
RC-kerhot ja -radat / Vs: Kauhava-Kärppämäki krossirata
« : 09.08.18 - klo: 10.46 »
8.8 tuli rata trimmeröityä niin profiilin kuin nurmialueiden puolesta. Rata hyvässä kunnossa.
Tein myös radalle kokeeksi yhden uuden hyppyrin ja vein sinne mikron ajanottokoppiin.

Ei muuta kuin kovaa ajoa!


Lähiaikoina radalle saadaan tällä tietoa kaivinkone, ja tehdään profiiliin muutoksia.
Ehkäpä 2019 kesänä radalla ajetaan joku kisa, esim. SC Cupin.

7
Myydään RC-autoja / Xray XB2 Dirt 2WD krossi
« : 09.08.18 - klo: 01.00 »
Myydään Team Xray XB2 Dirt 2016 Spec. Autoon päivitetty kapeat RF&RR hangerit, 2017 tarkemmat iskarimännät. Voit valita otatko auton 3gear laydown diffiboksilla tai 3/4gear standup diffiboksilla.
Laitan vielä autoon uuden ajamattoman pohjalevyn! Auto hyvässä kunnossa, eikä loppuun ajettu.
Auton mukaan orkkis RF&RR hangerit, kori+siipi, manuaali, sekä sarja sisä-/ulkokrossiin sopivia renkaita, kumpia ostaja tarviikin.

Auto vapautuu Oulun SM4 jälkeen välittömästi, eli 25.6.2018.
hp. Auto rullaavana 160e

Optiot, jotka voin myydä auton mukaan:
-ratasdiffi +25e
-ajamaton uusi kuuladiffi asson diffijousella +30e
-7.5 Orion moottori +40e
-Sanwa säädin + 95e

Seinäjoelta löytyy ja posti kuskaa.

yv tai myydaan[at]bastu.net

8
Myydään RC-tarvikkeita / 2WD renkaita
« : 05.08.18 - klo: 09.08 »
Myytävänä Proline ja Jconcepts renkaita asson vanteilla, sopii auoraan B5m/B6 autoihin:
-Proline Holeshot 2.0 M4 Aka insertillä,  pintaa jäljellä. Hp. 10e
-Jconcepts Bar Codes 2WD etu, kuin uudet. Hp. 12e
-Proline 4Rib M4 2WD etu, Aka insertti. Ajettu pari akkua. Hp. 12e
tai kaikki yhteensä 25e!

renkaista kuvia: https://1drv.ms/f/s!Av-PNujqTB3-gZESN_KpEDHplzG0gw

sijainti Seinäjoki, kulkeutuu Lavankoon alkuviikosta ja Joensuuhun loppuviikosta

yv tai myydaan(at)bastu.net

9
Rata offlinessa mylapsissa. Olisin tulossa ajamaan ja ajanotolle olisi tarve

10
Xray / Vs: XRay XB8E
« : 04.07.18 - klo: 13.21 »
Herätellään aihetta.

Sopivan tilaisuuden tullen, hommasin itsekin M8e -kaluston. XB8e 2016.
Tuunailin sitä jo muutamalla osalla: 2018 mallin siipituki (20g painonsäästö!, eli 50% kevyempi), pehmeämmät iskarien bladderit, 2017 mallin pidemmät iskarivarret.

Nyt on sähköinä 2x2S Shorty 6000 mAh, HW XR8 SCT + HW G2 1600kV. Mukavahan tällä on päästellä! Ehkä pitää päivitellä konetta tehokkaampaan, aika näyttää.

Auton paino nyt 3,54kg ja tarkoitus on hieman keventää vielä.

Renkaiden määrä ja kirjo kyllä hämmästyttää. Yksinkertaisempaa olisi yks tai muutaman tyypin renkaat.

Elokuussa on PM kisa ja Vaasassa syyskuussa SM4, joihin tavoite päästä.

11
Radalla on talkoiltu jälleen ja ajeltukin!
Nyt nurmikko on ajettu, ja myrkytetty. Radalla on mukava ajella!

Osa putkista on uusittu. Hyppyrisilta on rempattu, samalla se kapeni n. 2metriseksi. Kallistettu hyppyri on korvattu matalalla hypyllä.
Suurempia muokkauksia ehkä heinäkuun lopulla / elokuussa, kun saadaan aikataulut kohtaamaan ja kaivinkone paikalle.
Korokkeen remppaa tiedossa kesän mittaan.

Eilen otettiin tuoretta videota, mutta ne epäonnistuivat. Otetaan uutta videota myöhemmin.


Muistutuksena vielä, että alueen harrastajilla on Whatspp ryhmä johon voi kysellä pääsyä esim. minulta.

12
Rata ajettavissa! Radalla on sähköt ajajakorokkeella! Huom. Kulku varovaisesti vain korokkeen toisesta päästä
Tarkoitus tehdä yksi uusi hyppyri ja viimeistelyjä ja pinnan muokkausta kesän mittaan.

13
Onkos radalla vielä ratakamera? Tulossa 25.5 perjantaiksi ajamaan, rata on ilmeisesti ajokunnossa?

14
Mukavasti saatu radalle talkoilla parempaa ilmettä. Sammaletta ja heinää on poistettu ja suunnitelmissa on pieni profiilin muutos ja pari uutta hyppyriä

Alueen harrastajilla on Whatsapp ryhmä, missä on sovittu talkoiluja ja myös toki ajopäiväkin. Laittakaa viestiä YV:nä

Vielä tälle kesälle rata kokonaisuudessaan ei ole ihan ajokunnossa hyppyreiden puolesta.

15
Radalla aloitettu kunnostelutyöt ja lisää luvassa.
Profiiliin tehdään ehkä myös muutoksia sekä hyppyreihin.

16
Tulokset / Vs: 1:12 EM 2018 Hollanti
« : 11.04.18 - klo: 13.01 »
Pieni kisarapsa v. 2018:
Kisat oli kohtuu hyvin järkätty ja vaivaa oli nähty. Matot oli uusittu jälleen, rata tehty hyvin, omaan makuun profiili oli parempi kuin vuosi sitten. Oikaisuesteet oli tehty hyvin eivätkä rikkoneet autoja. Mestareiden muuri oli suoralla yhä kova, ja siihen hajosi yksi sivulinkki itselläkin.
Miinukseksi voi laittaa yhä roskapussien puuttumisen eikä kuljettajille/team managereille ollut mitään tunnisteita tänäkään vuonna. Myös aikataulun kanssa oli hieman sekoilua pe, kun reseedin jälkeen tehtiin erät uusiksi ja 4min kellottamaton treeni uusissa erissä.  Pe päivä venyi siksi 1,5h. Eli n. 8-21 välillä oli radalla autoja!

Suomen tiimissä oli nyt mukavasti viisi jäsentä. Minä ja Vesa urakoitiin kaksi luokkaa.
Itselle Stock oli ns. täyteluokka, enemmän vastinetta reissun kuluille :) Odotuksia stockista ei ollut paljoa, treenasin sitä ehkä 10 akullista Suomessa 8min eriä ajaen.
6min + 2x8min, 1x4min treenit + 1 alkuerä pe
4 alkuerää la
4min treeni + 3 finaalia su
Tämä kerrottuna kahdella autoluokalla niin ajamista oli. Eräväli mahdollisti tämän koska vaikka nostikin kahta luokkaa, jäi n. tunti seuraavaan ajoon.

Perjantaina ekat akut oli radan putsausta, siinä oli jollain autolla hieman ajojälkiä, mutta matosta irtosi tavaraa. Ekoilla akuilla renkaat myös kuluivat Suomen ratojen tyyliin. 6min ekan treenin jälkeen oli jo reseed eriä kaksi, joissa ajettiin 3läpin yhteenlaskettua aikaa. Onnistuin siinä kohtuu hyvin, mutta nousin ylemmäksi vain yhden erän stokissa. Virissä eräryhmien määrää tiputettiin 6-->5 alkueriin joten oma ryhmä muuttui nelosesta kolmoseksi. Kolmoserässäkin oli kirjavan nopeuksia kuskeja.

Viime vuodesta oli tiedossa ETS maton omituisuudet, autot ei tykkää kääntyä etenkään kovassa vauhdissa. Rata marinoitiin perjantain ajojen aikana siten, että renkaat ei kulu kovin paljoa ja rata muuttui tahmaiseksi eikä keula pure rataan. Silti joissain paikoissa perä lähtee irti. Haastavaa!

Perjantain alkuerät onnistui aivan jees, myöhäinen ajankohta vaikutti taatusti siihen että moni teki virheitä.
Stock autossa tuntui siltä että tehojen suhteen olisin altavastaava. Virissä ajoin tuhannesosalleen saman ajan kuin eräni Liptak, jaoimme 13. sijan.

Lauantaina suoraan alkuerään. Moni paukutteli esteitä siksi. Ajoin kohtuu hyvät ajot, viriauto oli ekaa kertaa kisaa ajatellen liian kääntyvä. Kolmoserä stokissa oli erittäin hyvä ajo, virissä meni hyvin n. 6min kunnes mestareiden muuri kutsui ja sivulinkki antautui sekä etujousi lähti irti.
Tuli hiukan kiirettä vaihdella moottoria viriautoon, yhtäkkiä otettiin moottoreita tiukempaan syyniin. Neloserä stokissa meni ok, viriautossa oli sensoriongelmaa joko varamoottorissa tai sensorissa ja jätin sen kesken.
Vitosalkuerät oli aika myöhäiseen aikaan, alkoi hieman stokin suorituksessa jo näkyä virheet.
Virissä tuli ok ajo vaikka pidotus meni pieleen.
Näillä suorituksilla 20. sijalle stokissa ja 19. sijalle virissä, tavoitteet oli top20 kumpaankin.

Sunnuntaina oli 7.30-9 välillä pikaiset 4min treenilähdöt. Kaikki eivät niihin jaksaneet heräillä ajamaan.
Rataa imuroitiin la iltana, mutta pito oli samanlainen kuin aiemminkin.
Stock finaaleissa oli hetkellisesti kyllä mahdollisuuksia parempiin sijoihin, pienet virheet kostautuivat ja takana nopeampia oli vaikea pitää takana  ilman riskejä joten sijoitus ei parantunut.
Su oli virissä moottorin säädöt hakusessa sekä kääntyvyys. Yksinkertaisesti parempiin sijoihin ei vauhti riittänyt. Tiukkaa kilvanajoa oli toki silti, radalla oli hankala ohittaa kun linjan piti. Sijoitukset meni sen verran ristiin, että B3 finaalin hieno vitossijakaan ei riittänyt nostamaan lopputulosta.

Suomalaisittain:
Kisasassa 15 hiittiä yhteensä, mutta A-finaaliin ei saatu Suomen edustusta tällä kertaa. Jaakolla oli vauhtia parempaan finaaliin mutta eri tullut tietä alkuerissä. Jukalla oli muutama virhe ja keskeytys liikaa. Tane yllätti myös itsensä hienolla C-finaalisijoituksella. Vesalla viriauto/renkaat ei ihan pelannut ja stokissa jäi tehoista ja kymmenyksestä parista kiinni A-finaali.

Huomioita kisoista:
-kisa oli sääntöihin nähden ylibuukattu täyteen. pitkiä päiviä!
-kisapaikalla asiallinen rc kauppa, jossa kävi vain paypal tai käteinen
-tuomarointilinja olisi voinut olla tiukempi. tuomarit seurasivat kohtuu hyvin kierroksella ohitettavia ja ohjeistivat antamaan tilaa, tässä oli toki myös selviä räikeitä tapauksia josta mm. Jaakko kärsi
-Inline autoja oli vain meidän Destiny tiimillä käytännössä sekä muutamalla yksittäisellä
-Olosuhteisiin sopivat renkaat oli kateissa, suurimmaksi osaksi kaikilta
-Hagberg oli ekoissa alkuerissä tulessa, mutta pidon heikennyttyä ei enää niin ylivoimainen
-Stokissa moottoreissa oli eroja - Motiv moottori oli erittäin suosittu
-Katsastus toimi johdonmukaisesti koko kisan, pois lukien moottorisekoilu. Joka erään tarkistettiin jännite, korkeus, paino ja leveys.
-Koreissa BlackArt 006 oli kovin suosittu, ja PF AMR
-Renkaat kuluivat perjantain jälkeen melko vähän vs. Suomen kisat
-Alurungot olivat yleisiä vaikkakin pidon (puutteen) puolesta sellaiselle ei ollut tarvetta
-Palkinnot tällä kertaa TOP10 + finaalivoittajat!

Loppujen lopuksi olen tyytyväinen omiin suorituksiin ja reissuun kokonaisuudessaan, kannatti lähteä!
Ne jotka empivät pärjäämistä tälläisessä KV-kisassa, kannattaa lähteä mukaan. Taso on aika laaja top20 jälkeen kummassakin luokassa ja alkuerien jälkeen löytyy finaaleista oman tasoista ajoseuraa varmasti.

Erityiskiitos Jukalle matkajärjestelyistä sekä kokkauksista.  :cool:
Seuraavat kisat on varmistuneet Hudy Areenalla. Ehkäpä sinne vuoden päästä...?

17
Tulokset / Vs: 1:12 EM 2018 Hollanti
« : 06.04.18 - klo: 12.59 »

18
GT-12 sarjan pisteet ja tulokset
sijaNIMIVantaaEurajokiKiiminki 1Kiiminki 2yhteensä
1Vesa Yli090100100290
2Kyykkä A-P100100900290
3Jani Hovi90827676248
4Niko Sinervo7605466196
5Tero Niskanen0576372192
6Antti Luoto0525769178
7Mika Anttonen007290162
8Juha-Matti Heikkala0505260162
9Niko Vuorenmaa826900151
10Sakari Savilaakso006682148
11Taneli Erkkilä076690145
12Jari Järviluoma696600135
13Rami Maikola726300135
14Ilari Lamminsivu072600132
15Jukka Häkämies665400120
16Tommi Tirroniemi004863111
17Marko Aava574600103
18Jaakko Huhmarsalo520500102
19Jon Lindgren604000100
20Aarre Sillanpää54440098
21Jussi Leivo50380088
22Jari Taskila0082082
23Artti Viitaniemi6300063
24Santeri Jokela0600060
25Jari Paasikivi0480048
26Ilpo Koivisto4800048
27Tauno Meriläinen0046046
28Thomas Svartback0420042
29Jukka Virtanen0360036

edit: v3, top10 muutoksia koska samalle henkilölle oli tuloksissa kaksi eri nimen kirjoitusasua. Sijat 8-10 uusiksi loppupalkintojenjakoon nähden. Pahoittelut virheestä, pyritään järjestelmään palkinnot oikein jälkikäteen.
edit: v3, sama nimi kahteen kertaan

19
C-12 SM sarjan pisteet ja epäviraliset tulokset
sijaNIMIVantaaEurajokiKiiminki 1Kiiminki 2yhteensä
1Vesa Yli1000100100300
2Panu Vehniäinen8209090262
3Ari-Pekka Kyykkä9008282254
4Petri Ström6307276211
5Taneli Erkkilä5706972198
6Ilari Lamminsivu600069129
7Tommi Tirroniemi006663129
8Jukka Häkämies540066120
9Olavi Tenno006057117
10Jari Taskila0076076
11Samppa Orhanen7600076
12Manu Hakala7200072
13Henri Fredriksson6900069
14Sami Munck6600066
15Jaakko Huhmarsalo0006060
16Niko Vuorenmaa5200052

20
mulla on mugen työkalu ollut muutaman vuoden, toimiva peli 3mm tappien poistoon 1:10 xray vetareista! mutta tappia pois työntävä pultti on kyllä haljennut kerran, saa ilmeisesti varaosana. largo jeesasi tässä mua.

21
RC-kerhot ja -radat / Vs: EPUArc
« : 19.12.17 - klo: 13.34 »
EPUArc välipäiväajot 27-28.12.2017 Vaasan sokeritehtaalla!


Rata auki:
Keskiviikkona 27.12 10:30 - 21:00
Torstaina 28.12 9:00 - 17:00
Pe radan aukiolo ilmoitetaan myöhemmin  :wink:
Jos ajajia on useita, otetaan käyttöön ajovuorot. Ajovuoroissa 40min kierto.

Maksut
Päivämaksu 10€ - maksetaan kerhon tilille tai radalle EPUArc jäsenelle
Kahden päivän ajot 15€ - maksetaan kerhon tilille tai radalle EPUArc jäsenelle
Kausimaksun maksaneille välipäiväajot kuuluvat kausihintaan

Kulku radalle

Frilundintie 2 Vaasa
Kulku radalle sokeritehtaan pääportista. Tämän jälkeen ajetaan noin 150 metriä ja käännytään mutkasta etuoikealle sisäpihaan. Auton voi pysäköidä sisäpihalle tai sisäpihalla sijaitsevalle kujalle. Sisäänkäynti radalle on umpikujan päädystä. Rata sijaitsee kolmannessa kerroksessa. Tavara ja henkilöhissi käytössä.
Lisätietoja A-P Kyykkä o4o6885603

Rata
-Sopii 1/10 ja sitä pienemmille autoille
-Neulehuopamattoa, koko n. 14x27m
-MyLaps ajanottojärjestelmä, jonka ajat löytyy https://speedhive.mylaps.com/Practice/1431
! No longer available
video rataprofiilista, etushikaanin pystyy oikaisemaan touringautolla hyvin  :azn:

Omat pöydät&tuolit sekä jatkojohdot mukaan.
Radalla n. 17-18astetta lämmin, joten varaudu sopivalla vaatetuksella

Tervetuloa!

Lisää tietoa nimimerkeiltä APK (tai o4o6885603)

22
Tulokset / Vs: Tulokset: 12TrackTour I 2017 Vantaa
« : 28.11.17 - klo: 08.57 »
Kiitoksia kisasta FullSpeedille!

Rataprofiili oli selvästi tiloihin (ja tolppiin) nähden passeli, ja se tarjosi muutamia oikein hienoja kohtia jossa testattiin niin kuskin taidot kuin autonkin säädöt.
Omassa kisassa GT sujui näppärästi, iso kiitos mekaanikko Tomille, joka ehti jeesaamaan. Virissä vauhti hieman yllättikin, mutta harmittaviin ajovirheisiin kaatui kisan tuplavoitto.
Finaaleissa olikin hyvää reilua vääntöä virissä top3 sijoista. Kiitoksia videoista myös, niitä mukava katsella :)

Kehitettäväksi:
-nostopaikkojen merkkaus selvästi radalle. Nyt oli esim. suoran päässä nostaja usein väärässä paikassa verrattuna tyypilliseen ulosajopaikkaan (mattorullien kohta)
-hieman hidasvauhtisempi rata ensi kerraksi

23
Suomessahan aina kaikki radat ovat numeroa pienemmät kuin mualimalla. Joten eiköhän se tyypillinen suomalainen 1/10 touring rata ole juuri hädin tuskin 1/12 kansainväliset mitat täyttävä...
mihin verrattuna? ETS kisaan vai jenkkien kisoihin? Jenkeissä usein isoissa kisoissa (IIC, snowbirds jne) radat on 10-12m syviä ja 20-30m pitkiä. ETS kisoissa usein radat on toki aika isoja, sekä esim. DHI Cupissa.

24
Radiolaitteet / Vs: Sanwa M12 & M12S
« : 14.09.17 - klo: 14.24 »
Mitä eroa on m12 vs m12 rs radiolla?

-vain valkoinen näytön väri
-ei kahvan vibraa (esim. 5min kello, kuuluu vain piipitys)
-eri ratin palautinjousi
-tulee 4kpl aa paristokotelolla (M12S life), voi korvata 2s akulla
-ratin madallussarja ei sisällä osaa, jolla ratin saa kulmaan (slant bracket) - tästä en ole aivan varma mutta luulisin näin
-puuttuuko racing mode kokonaan?
-poistettu pikkunippeleitä joita tullut radion mukana

http://www.redrc.net/2017/05/sanwa-m12s-rs-2-4ghz-radio-system-coming-soon/

http://www.sanwa-denshi.com/rc/car/propo/m12s-rs.html :
●Main difference from M12S
 ●Offset Bracket   / Originally installed
 ●Steering Spring  / Soft
 ●Battery       / Dry Battery (AA Battery x 4)
 ●Back Light    / Only White
 ●Ear-phone Jack / Deletion
 ●Vibrator      / Deletion
Optional Items
 ●Slant Bracket  / Deletion
 ●Grip                  / Deletion (Large & Small)
 ●Large Steering Wheel / Deletion
 ●Break Trigger Cover   / Deletion
 ●Trigger Angle Spacer  / Deletion
 ●Spring                       / Deletion
 ●Strap Hook                / Deletion
 ●HG Switch Harness    / Deletion
 ●Hex Wrench              / Deletion

Varmistui että Racing mode on RS mallissakin.

25
Sähköautot / Vs: C2-10
« : 12.09.17 - klo: 20.33 »
Mihin luokkaan viittaat? C-10 on 1:10 kokoinen mattoauto, jolla Suomessa ei kilpailla enää mutta esim Keski-Euroopassa kyllä. En tosin tiedä heidän moottorirajoituksia.

26
mielenkiintoinen rapsa, kiitos Jukalle siitä! Hieman ehkä petrattavaa järjestelyissä.

Seurasin kisoja hieman sunnuntaina. Oli näyttävää menoa. Coelholle Ronnefalk lainasi JC renkaansa viimeiseen finaaliin, jotka selvästi toimi taitavissa käsissä kun Coelho nousi ihan mukavasti.

Oliko kisoissa puhetta tai haaveita yleisesti ykstyyppirenkaille?

27
Radiolaitteet / Vs: SANWA MT-4 & MT-4S
« : 31.08.17 - klo: 11.52 »
Sanwan radiot toimii niin, että kaikki bindatut vastarit "kuuntelee" lähetintä, nopea vastaus on siis kyllä. RX-461 toimii hienosti ja voit hankkia niitä vaikka kymmenen nykyiseen lähettimeen.

Eli jos sulla on kaks autoa, missä on samaan lähettimeen bindatut vastarit niillä voi ajaa yhtäaikaa. Ei oo ihan yks kerta kun varikolta on lähtenyt auto samalla karkuun kun kuski on ollut ajamassa toista luokkaa radalla. Muista siis aina sammuttaa/ottaa akku irti siitä autosta millä et aja.

Muistipaikalla tehdään vaan säädöt, eli epa, dualrate jne kyseiselle autolle sopivaksi.
Tähän sellainen korjaus, että M12/M12S radiossa voi asettaa muistipaikalle numeron (safety link), jolla voi estää väärien autojen karkailun. Välillä treenaan ensiksi siten että ajan autolla 1 5/8min, sen parkkiin radan varteen jossa on odottamassa auto nro2. vaihdan radiosta muistipatkaa ja ajelen autolla nro 2 sen toisen erän. auto nro 1 odottaa kiltisti radan varressa eikä karkaa mihinkään  :azn:

tämä toiminto siis M12 ja M12s, jota ilmeisesti aika harva hyödyntää? MT4/MT4S ei toimintoa ole.

28
Kilpailijoiden kanava / Vs: EFRA AGM
« : 27.08.17 - klo: 11.00 »
http://rc10.fi/index.php?topic=101520.0 muutama rivi alempaa löytyy osittainen vastaus...

Eiköhän Häkämies ole menossa ainakin, ja menijät esittävät asiat kokouksessa luokkayhteyshenkilöiltä tulleet ideat/ehdotukset, jotka on kerätty harrastajilta.

29
Suuret kiitokset järjestäjille ja kilpakumppanille, sekä erityisesti Vesalle!

Ennusteista huolimatta, sää oli aivan asiallinen ja rata tarjosi mainiota kilvanajoa!

Tuntuu sopivan Oulun teknisen puoleinen rata sopivine hyppyineen allekirjoittaneelle  :azn:
Näin kisan jälkeen aavistuksen jäi harmittamaan SM sarjan 6. sijan häviäminen 1 pisteellä, mutta that is racing!  :cool:

30
Radalla ahkeroitu kasvillisuuden kanssa ja putkia fiksattu, rata nyt ehkäpä parhaassa kunnossa 2017 kesää ajatellen. Ei muuta kun kaikki ajamaan! Lisätietoja vaikkapa YV:llä tai tässä ketjussa.

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 26