VIHTI miniland

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - APK

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 27
1
Ilmoittautuminen avattu!
https://bit.ly/2XLnAn1
Korjattu ilmoittautuminen 6.7 asti.

2
Ilmoittautuminen avattu!
https://bit.ly/2XLnAn1

3
Kauhavan Urheiluautoilijat toivottaa kaikki tervetulleiksi SC-cup-kauden 2. kilpailuun!

Ajankohta:
*Lauantai 13.7.2019 (varapäivä sään vuoksi 14.7.2019)

Kilpailupaikka:
TM-Rauta-areena
Kauhava Kärppämäen moottoriurheilukeskus. Kärppämäentie 35 Kauhava

Luokat:
*SC2-10 ja SC4-10 luokat. Täyteluokkana M8e
*Kukin luokka ajetaan mikäli luokassa on vähintään 5 osallistujaa ilmoittautumisajan päättyessä

Säännöt:
*Kunkin luokan voimassa olevat säännöt, säännöt löytyy http://rc10.fi/index.php?topic=106039.0 ja  http://rc10.fi/index.php?topic=106132.0

Aikataulu:
*Perjantaina vapaa harjoittelu xx.xx alkaen. Harjoittelumaksu perjantaina 10€
*Alustava aikataulu:
*Portti radalle aukeaa la klo 7.00
*Vapaa harjoitus alkaen klo 8.00, eräharjoitus klo 09 alkaen
*Tarkempi aikataulu ja erälistat julkaistaan myöhemmin, viimeistään kisaa edeltävänä torstaina

Kilpailunjohto:
*Kilpailunjohtaja: A-P Kyykkä
*Tuomari: TBA
*Ajanotto: Jaakko Huhmarsalo VUA
*Ajanoton apulainen & yleismies Jantunen: Tuomas Luoma
*Katsastus: TBA
*Ratamestari: TBA

Ilmoittautuminen:
*Päättyy sunnuntaina 6.7.2019 klo 23.59!
* https://bit.ly/2XLnAn1 <-- ilmoittautumislinkki
https://bit.ly/2ZqEI1w ilmoittautuneet

Kilpailumaksut:
*20€/ensimmäinen luokka, 25€/kaksi luokkaa yhteensä. Kolme luokkaa 35€
*Maksu paikan päällä käteisellä, muistathan tasarahan!
*Jälki-ilmoittautumismaksu 40€

Vastuu:
Jokainen kilpailija kilpailee omalla vastuullaan ja sitoutuu noudattamaan kilpailunjohdon antamia määräyksiä.

Rata:
Savipohjainen rata, ajosuunta myötäpäivään. Maksimipituus 285m. Leveys 2-4m. Palautteen perusteella harkitsemme radan lyhentämistä SC-luokille, oikaisten jotain osia. Lisäämme tuoreen ajovideon lähiaikoina radalta
Rata on osan kilpailuviikon ajasta remontissa, ja avataan perjantaiksi.

Muuta:
*Osa varikosta on katettu, mutta se ei riitä kaikille. Omat pöydät ja tuolit sekä jatkojohdot mukaan!
*Kilpailunjärjestäjällä on rajallinen määrä AMB RC4 vuokrattavia pondereita, joiden vuokra on 5 euroa / kpl. Ajanottojärjestelmä on AMB RC4, joka ei tue MRT / tms. kloonipondereita.
*Tiedot mahdollisesta buffet toiminnasta kerrotaan myöhemmin. Mikro käytettävissä ainakin!
*Rata-alueella ei ole juomakelpoista vettä. Ulko WC:tä löytyy useita.
*Harjoittelumahdollisuuksista kannattaa kysellä etukäteen! Kerhoillat sunnuntaisin klo 16 joka viikko


Lisätietoa:
Radan tiedot http://rc10.fi/index.php?topic=100510.msg824659#new
Keskustelua http://rc10.fi/index.php?topic=17527.msg830416#new

Yhteydenotto:
YV:llä APK / tiedustelut klo 16 jälkeen o4o6885603 tai Urmas Peräsalo o4o 0321500.

Majoitus
Selvitämme mahdollisuutta kisatarjoukseen hotellin suhteen. Kauhavan sekä Lapuan hotelleista on n. 10km matka radalle.
http://www.hotellikauhava.fi/
http://www.lentohotelli.fi/
https://www.lapuahovi.fi/ 
http://www.simpsionkullas.fi/
Seinäjoella on 35km päässä useita hotelleja.

Kauhavan UA:n pienoisautotoimintaa tukemassa:
TM-Rauta, Bodycote Lämpökäsittely Oy, PP-tuote, Konepaja Stamac Oy ja Maintway Oy sekä EuroRC.
Isot kiitokset sponsoreille!

4
Myydään RC-tarvikkeita / xray xb2 osia
« : 07.06.19 - klo: 13.44 »
Takatukivarret, diffin ratas, idler ratas, XB2 2016 auton tukivarsien kiinnikkeet (käytetyt).
Kuva

Seinäjoki
hp. 20e toimitettuna

YV tai myydaan[at]bastu.net

Löytyy myös XB2 renkaita:
http://rc10.fi/index.php?topic=106505.msg829926#msg829926

5
6.5 moottori:
Team Orion Ultimate Stock 6.5T 1S moottori, mattoauton C-12 luokkaan blinkynä sopiva moottori. Olen tällä myös ajanut 2s 1:10 nelkulla ja kokeillut että toimii niinkin. Hp. 40e

1S mattoauton akku:
Reedy Zappers 8000mAh 100C ( #27311 ) 1s akku. hp. 20e
4mm liittimet, lisää tietoa https://www.teamassociated.com/parts/details/27311-ASC27311-reedy_zappers_lipo_8000mah_100c_3_8v/

1/10 krossien renkaita + vanteita:


Xray XB2/Serpent SRX2 offsetin etuvanteilla:
Proline Scrubs M3 hp. 13e/pari
HB Double Blades  hp. 10e/pari
HB Double Blades hp. 10e/pari
käytetyt:
Kerran ajettu JC Diamond Bars 2WD etu, 12e/pari
Proline 4Rib M4 hp. 8e/pari
Proline Holeshot 2.0 M4 (4WD rengas 2WD vanteella, erittäin hyvä märkiin olosuhteisiin) hp. 10e/pari
nämä 6 paria 30e yhteensä posteineen
Vanteethan ovat 12mm hex, ja pikkaisen hexin leveyttä muuttamalla sopii myös Asson 2WD autoihin!
Renkaista kuva: https://1drv.ms/u/s!Av-PNujqTB3-gbM7O-9SpHapq3LIeA

Tavarat Seinäjoella.

YV tai myydaan[at]bastu.net

6
RC-kerhot ja -radat / Vs: Kauhava-Kärppämäki krossirata
« : 02.06.19 - klo: 19.58 »
Eilenkin oli kerhoilta - sade hieman typisti ajamista.

Radalla touhuttu, mainosaitaa tehty sekä yksi huonokuntoinen hyppyri purettu ja uuden rakennus meneillään. Radalla pystyy siitä huolimatta ajamaaan ennen kun hyppyri paikoillaan.
Pyritään saamaan tällä viikolla hyppyri paikoilleen.

Hyppyri uusittu ja korotettu. Nyt myös hitaimmilla autoilla pitäisi onnistua hypätä.
Myös muita hyppyjä on fiksattu ja laitettu mattoa niihin.

7
Ostetaan / O: xray xb9/xb8 (osia)
« : 02.06.19 - klo: 00.07 »
Hakusessa xrayn xb9/xb8 1/8 auton osia. Tai jos hinta kohdallaan, koko auto. Ota yhteyttä yv tai myydaan@bastu.net litä löytyy

8
RC-kerhot ja -radat / Vs: Kauhava-Kärppämäki krossirata
« : 27.05.19 - klo: 09.11 »
Eilenkin oli kerhoilta - sade hieman typisti ajamista.

Radalla touhuttu, mainosaitaa tehty sekä yksi huonokuntoinen hyppyri purettu ja uuden rakennus meneillään. Radalla pystyy siitä huolimatta ajamaaan ennen kun hyppyri paikoillaan.
Pyritään saamaan tällä viikolla hyppyri paikoilleen.

9
RC-kerhot ja -radat / Vs: Kauhava-Kärppämäki krossirata
« : 13.05.19 - klo: 22.11 »
Ajanotto tulilla.
https://speedhive.mylaps.com/Practice/3847 Näkee kierrosajat

Tututustumisilta 19.5 klo 16

10
RC-kerhot ja -radat / Vs: Kauhava-Kärppämäki krossirata
« : 10.05.19 - klo: 16.31 »
Saadaan ajanotto radalle ihan näillä näppäimillä. Laitamme siitä Speedhiven linkin tänne myöhemmin.
Huomenna tiedossa treenausta useamman auton voimin. Jos mielii tulla ajamaan, ottakaa vaikka YV:llä yhteyttä  :azn:

11
Myydään Xray XB8e "2016" sähkökasikrossari.

"2016" siksi, koska autossa:
-pidemmät iskarivarret
-2018 mallin kevyempi siipiteline
-2018 mallin pehmeät bladderit iskareissa
-2017/2018 mallin pitkät takatukivarret & kapeat tukivarsien pidikkeet
-2018 mallin diffin o-renkaat
-2018 mallin iskarien o-renkaat
Joten autossa on kaikkia uudempien mallien hyväksi todettuja osia.  :smiley:

Auto käyty totaalisesti läpi, ja huollettu loka-marraskuussa 2018. Vetarien tapit kaikki vaihdettu muun muassa.
Kuvat: https://1drv.ms/f/s!Av-PNujqTB3-ga9MqkB_40k-efr43A


RST/titaaniruuvit kuvissa eivät tule mukaan. Eikä alumiiniset servotolpat, tilalle vakiomuoviset. Kuvista poiketen auto pitkillä takatukivarsilla ja kapeilla tukivarsien pidikkeillä.

Mukaan rullaavan auton mukaan manuaali, 2 rengassarjaa, 1 käytetty vannesarja, ja heikkokuntoinen kori (uuden kanssa +30e). Muutama varaosakin löytyä joukkoon!
Auton mukaan mahdollista ostaa sähköt (HW XR8 SCT+HW 1900kV, Savöx HV servo) pl. vastari ja akut - kysy lisää.
Viimeisin kisa SM4 2018, jossa 4. sija.

Ajettu 2019 kesällä 4 akkua tähän mennessä

hp. 250e

Auto Seinäjoella, posti/mh kuskaa ainakin.

YV tai myydaan[ät]bastu.net

12
RC-kerhot ja -radat / Vs: Kauhava-Kärppämäki krossirata
« : 28.04.19 - klo: 16.57 »
Rata auki kaudelle 2019!
Aloitamme kerhoillat sunnuntaisin. Ensimmäinen tutustumisilta 5.5.


Tiedossa radalle:
-hyppyrin korjaus
-korokkeen korjaus
-ajanotto

13
RC-kerhot ja -radat / Vs: Kauhava-Kärppämäki krossirata
« : 26.04.19 - klo: 08.44 »
Rata ei ihan vielä ajokunnossa, mutta lähellä on. Muutama talkoohetki ja taas ajellaan. Ratahan on jo nyt paremmassa iskussa kuin vuosiin.

Kerhoautotkin ovat saapuneet.

14
RC-kerhot ja -radat / Vs: Kauhava-Kärppämäki krossirata
« : 16.04.19 - klo: 12.37 »
Radalta kuulumisia!

Talkoilu ja radan kunnostus on aloitettu kaudelle 2019!
Tiedossa sammaleen&kasvillisuuden poistoa, jyräystä, hyppyrien fiksailua, korokkeen rappusten rakentelua toiselle puolelle.

Rata ei ole ajokuntoinen, ilmoittelemme kun se aukeaa.

Myös monien vuosien tauon jälkeen, 13.7.2019 radalla ajetaan kilpaa.
Kyseessä on SC Cupin osakilpailu. Autoina silloin 2WD ja 4WD Corrit sekä M8e autot.

Jos toiminta kiinnostaa, meillä on whatsapp ryhmä johon pääsyä kannattaa pyytää minulta tai TuomasL

15
Onko ensi viikolla WJ:tä edeltävinä päivinä mattorata sekä turffirata ajokunnossa normaalisti?

16
Aikaisena lintuna kyselen, että mikä on lumitilanne radalla? Onko näköpiirissä koska rata olisi about ajettavassa kunnossa?

17
Tulokset / Vs: KerhoCup IV Vaasa 2.2.2019 tulokset
« : 02.03.19 - klo: 18.25 »
Kiitos kisaajille ja kilpailuorganisaation muille tahoille, etenkin Jaakolle!

yksi RC2 ponderi kateissa. Piitulainen   Ville voisi laittaa yv:tä jäikö se sinulle. Ponderi löytyi

18
Kilpailukutsut / Vs: KerhoCup IV Vaasa 2.2.2019
« : 01.02.19 - klo: 22.39 »
Opastus radalle:

Vaskiluotoon, sillan jälkee oikealle. Sinistä tietä Teollisuuskadulle asti, Frilundintielle, tehdasalueen portista sisään.
Tavaroiden tuonti tavarahissillä rakennuksen takaa, autot vietävä takaa pois tavaroiden tuonnin jälkeen osoitetuille P paikoille. P paikalta pääsee 3. kerrokseen radalle kahdesta rappukäytävästä.

Ilmoitamme mihin aikaan tavarahissi on käytettävissä la aamulla.

Pe illalla olemme tekemässä radalla valmisteluja n. klo 18 eteenpäin.

ovet aukeaa klo 08.00. O4o6885603

19
Kilpailukutsut / Vs: KerhoCup IV Vaasa 2.2.2019
« : 31.01.19 - klo: 13.46 »
AIKATAULU / TIME TABLE - KerhoCup IV Vaasa         
2.2.2019 Vaasa         
         
Free practice   P1   P2   
Heat1 Mini Classic   09:00   09:50   
Heat1 Mini Classic   09:07   09:57   
Heat1 Mini Comp   09:14   10:04   
Heat4 GT-2000   09:21   10:11   
Heat5 GT-2000   09:28   10:24   
         
         
         
         
Ilmoittautuminen / Registration         8.00 – 10:00
Autojen alkukatsastus         8:15-10:00
Ohjaajakokous / Drivers briefing         10:40
         
Alkuerät / Qualifying   Q1   Q2   Q3
Heat1 Mini Classic   11:10   12:15   13:25
Heat1 Mini Classic   11:18   12:23   13:33
Heat1 Mini Comp   11:26   12:31   13:41
Heat4 GT-2000   11:34   12:39   13:49
Heat5 GT-2000   11:42   12:47   13:57
         
         
         
Lounastauko / Lunch break      12:55 - 13:25   
         
Finaalit / Finals   F1   F2   F3
Finaali Mini Classic   15:00   16:10   17:20
Finaali Mini Comp   15:15   16:25   17:35
Finaali GT-2000   15:30   16:40   17:50
         
         
         
         
         
Kilpailun lopputulokset         18:15


Erälistat
Heat1 Mini Classic         
   93   Tikkinen   Tomi
   92   Raatikainen   Kalle
   71   Jormanainen   Miika
   54   Jansson   Kai
   23   Jormanainen   Niklas
         
Heat2 Mini Classic         
   22   Möttönen   Mika
   91   Piitulainen   Ville
   22   Möttönen   Vesa
   81   Arjasalo   Petja
         
Heat3 Mini Comp         
   93   Tikkinen   Tomi
   92   Raatikainen   Kalle
   54   Jansson   Kai
   26   Jokinen   Timo
   91   Piitulainen   Ville
   59   Möttönen   Mika
         
Heat4 GT-2000         
   81   Arjasalo   Petja
   ??   Salminen   Teemu
   ??   VUA   JUNNU
   75   Kulkula   Petteri
         
Heat5 GT-2000         
   5   Aava   Marko
   6   Viskari   Juha
   ??   Södergård   Kenneth
   ??   Södergård   Björn

20
Kilpailukutsut / Vs: KerhoCup IV Vaasa 2.2.2019
« : 30.01.19 - klo: 09.03 »
Opastus radalle:

Vaskiluotoon, sillan jälkee oikealle. Sinistä tietä Teollisuuskadulle asti, Frilundintielle, tehdasalueen portista sisään.
Tavaroiden tuonti tavarahissillä rakennuksen takaa, autot vietävä takaa pois tavaroiden tuonnin jälkeen osoitetuille P paikoille. P paikalta pääsee 3. kerrokseen radalle kahdesta rappukäytävästä.

Ilmoitamme mihin aikaan tavarahissi on käytettävissä la aamulla.

Pe illalla olemme tekemässä radalla valmisteluja n. klo 18 eteenpäin.

21
Kilpailukutsut / Vs: KerhoCup IV Vaasa 2.2.2019
« : 28.01.19 - klo: 09.36 »
Ilmoittautuneet 24.1 klo 22.15:

GT-2000 5kpl
Mini Classic 7kpl
Mini Comp 4kpl

Ilmoittautumisaika päättyy su 27.1! Sen jälkeen tuumataan kurvaillaanko kisoja, joten nyt kaikki empivät vielä mukaan! :cool:

Kisat pidetään, ilmoittautumisaikaa vielä jatkettu ma 28.1 iltaan asti.

Ilmomäärät 28.1 klo 9.30:
GT-2000 8kpl
Mini Classic 9kpl
Mini Comp 7kpl

Saamme kuuluttajaksi Vatasen. Buffettitoimintaa ei tällä tietoa ole, varautukaa omin eväin. Järjestämme toisenkin mikron paikalle.
Pöydistä ja tuoleista on tullut kysymyksiä sekä kuinka saa tuoda tavaroita pe - ilmoitamme pe mennessä näistä asioista.

22
Kilpailukutsut / Vs: KerhoCup IV Vaasa 2.2.2019
« : 24.01.19 - klo: 22.19 »
Ilmoittautuneet 24.1 klo 22.15:

GT-2000 5kpl
Mini Classic 7kpl
Mini Comp 4kpl

Ilmoittautumisaika päättyy su 27.1! Sen jälkeen tuumataan kurvaillaanko kisoja, joten nyt kaikki empivät vielä mukaan! :cool:

23
Kilpailukutsut / Vs: KerhoCup IV Vaasa 2.2.2019
« : 20.01.19 - klo: 01.02 »
Vielä noin viikko jäljellä ilmoittautumisaikaa.

Huom. FWD kuskeille loistava tilaisuus päästä kisaamaan GT-2000 luokassa, ote säännöistä:
GT-2000 Auto:
-1/10 kokoinen 4-veto tai FWD etuvetoauto ns. touring alusta

Sähköt:
Moottori:
-4-veto auto: Vapaa sensorillinen 21.5T moottori.
-Etuveto (FWD) auto: Vapaa sensorillinen 17.5T moottori.
-Team Trinity/ Team Epic, Muchmore FLETA ZX STING ja Hobbywing Bandit G2 sekä muut ns. Outlaw-luokitellut -
 moottorit ovat KIELLETTY
-Tuning roottorit kielletty

24
Kilpailukutsut / Vs: KerhoCup IV Vaasa 2.2.2019
« : 15.01.19 - klo: 11.21 »
Ilmoittautuminen auki MYRCM.ch:
https://bit.ly/2M8pt80

26
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 Kaudella 2019
« : 13.12.18 - klo: 23.40 »
Yksityyppirengas? Miten se kehittää lajia? SE VIE LAJIA AIVAN VÄÄRÄÄN SUUNTAAN.
Mitkä tähän on ne perustelut?

Jos katsottaisiin yhdessä kaikki enemmän tulevaisuuteen, kuin menneisyyteen tai nykyhetkeen:
-toisiko vapaa rengas lisää kuljettajia luokkiin M8 ja M8e vai ykstyyppirenkaat jotka jälleenmyyjillä olisi kaikilla myydä?
-Olisiko laji helpompi lähestyä jos olisi ykstyyppirenkaat?
-Useassa luokassa, keski-ikä noussut viimeisen 10vuotta. Ei voi olettaa että vanhat harrastajat jatkaa ikuisesti. Nuorissa on tulevaisuus.

Efrassa ei 1:8 krossi ykstyyppirenkaat saaneet kannatusta.
Miten keski-iän nousu vaikuttaa koko asiaan, pidätkö nuoria niin tyhminä ettei ne osaa valita itse renkaitaan?
En kyllä omasta tekstiä löydä rivien välistä tuollaista viittausta - ei en pidä nuoria tyhminä. Ajattelin pidemmälle että nuorissa uusissa harrastajissa on tulevaisuus, ja näitä 1:8 krossikilpaluokkia olisi helpompi lähestyä jos olisi ne ykstyyppirenkaat--> tätä kautta lisää harrastajia pitkällä tähtäimellä.

27
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 Kaudella 2019
« : 12.12.18 - klo: 21.43 »
Yksityyppirengas? Miten se kehittää lajia? SE VIE LAJIA AIVAN VÄÄRÄÄN SUUNTAAN.
Mitkä tähän on ne perustelut?

Jos katsottaisiin yhdessä kaikki enemmän tulevaisuuteen, kuin menneisyyteen tai nykyhetkeen:
-toisiko vapaa rengas lisää kuljettajia luokkiin M8 ja M8e vai ykstyyppirenkaat jotka jälleenmyyjillä olisi kaikilla myydä?
-Olisiko laji helpompi lähestyä jos olisi ykstyyppirenkaat?
-Useassa luokassa, keski-ikä noussut viimeisen 10vuotta. Ei voi olettaa että vanhat harrastajat jatkaa ikuisesti. Nuorissa on tulevaisuus.

Luin ekalta tai tokalta sivulta kommentin, jossa verrattiin ykstyyppirenkaita M8 luokassa RTR-luokaksi joka vähentää luokan arvostusta. Ei muissa luokissa ole voiton arvostus vähentynyt vaikka olisi ykstyyppirenkaat?
Karkeasti sanottuna luokasta riippumatta yli puolet suorituskyvystä ja vauhdista sekä pidosta tulee renkaista.

Oli myös tässä topikissa ihmetelty miksei ykstyyppirenkaiden puolustajat kirjoittele enempää aiheesta. Kaikkia ei kiinnosta foorumikirjoittelu, joka valitettavan usein päätyy väärille urille ja lopulta tyrehtyy kokonaan.

Vaasan SM4 kisan jälkeen ehkä oli suurin kiire päästä kotiin, kuin keskustella asiasta enempää. Silloin ei ollut näin suurta vastarintaa - tai ei tuotu sitä ilmi silloin. Vaihtoehtoina tuotiin esille esim. 1-3 eri kuviota, jokainen kuvio vaikka eri valmistajilta.

Efrassa ei 1:8 krossi ykstyyppirenkaat saaneet kannatusta. Uskon että syynä on isossa kuvassa (=efra&ifmar) enemmän kaupalliset kuin muilla syillä perustellut. Efran ratapolttisluokissa on ykstyyppirenkaita, jotka vaihtuvat joka vuoden EM kisaan erilaisiin (tietääkseni) - tasaisen hyvät tai huonot kaikille, rengastuotto taitaa mennä pienellä katteella järjestäjälle.

28
Xray / Vs: Team Xray XII/XI0/XI2 mattoautot
« : 12.12.18 - klo: 21.13 »
Entä sopisiko destiny-vd12 autossa? Parin laihan vuoden jälkeen lämmittemässä harrastusta. Gt-12 kamat alkaa olla kasassa
kyllä se sopii, pitää vaan mitata että akseli tulee keskitetysti keskelle autoa, eli säätää prikat kohdalleen.

29
Xray / Vs: Xray XB4 4WD krossiauto
« : 06.12.18 - klo: 19.16 »
Olisko kellään ideaa miksi diffit puskee öljyt ulos?
Ulvilassa noin kuukausi sitten kun oltiin ajelemassa niin huomasin moisen ongelman että 80% diffiöljyistä olivan diffikotelossa.
No laitoin uudet diffin kuoret,uudet O-renkaat ja uuden ison rattaan+tiivisteen.

Turun wj:ssä ihmettelin taas auton outoa käytöstä alkuerissä ja syyksi paljastui jälleen tyhjentyneet diffit.
Onneks diffin kotelo on kohtuullisen tiivis ja öljyt sentään pysyy kyydissä niin saa kerättyä uusiokäyttöön :D

Ainut mikä ongelmaa pähkäillessä tuli itselle mieleen että ruuvien reikiin on päässyt öljyä kasausvaiheessa ja ruuveja kiristäessä tulee hydraulilukko eikä iso ratas kiristy riittävän piukalle ...Muilla ollut moista ongelmaa??
Oletko mahdollisesti ylitäyttänyt diffit? Kun ajaa, öljy lämpenee ja laajenee ja samalla öljy ohenee.
Itse en mittaa öljyn määrää puntarilla, mutta laitan öljyä diffiin ja sitten irtonaisena ylemmän diffirattaan, pyyhkäisen ylimääräiset pois sekä diffirattaan reiästä. Kasattaessa putsaan toisinaan hammastikulla mahdollisesti ruuvin reikiin menneet öljyt ennen kun ruuvaan ruuvit kiinni.

30
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 Kaudella 2019
« : 27.11.18 - klo: 23.28 »
Ykstyypppirenkaista oli Vaaasan Sm4 kilpailun jälkeen keskustelua palkintojen jaon jälkeen, erilaisia mielipiteitä mutta ei jyrkkää vastustusta.

Itse en näe harrastajan kannalta ykstyyppirenkaissa kuin etuja.
Jo kohta 20v sitten 1:10 krossissa siirrytty ykstyyppirenkaisiin Mm ja EM kisoissa. Efrassa Suomen ehdotus ykstyyppirenkaista ei saanut kannatusta 2018 efra miittingissä.
Taitaa olla rengasbisnes niin suuri asia että se jarruttaa sääntöä kansainvälisellä tasolla

Toivoisin ensi kaudelle ykstyyppirenkaita jo sekä sähkökasiin F1 tyylistä lähtöruudukkoa kaikkiin kilpailuihin.
Tämä kahden kisan kokemuksella,  tulevana keaänä koko sarja tavoitteena.

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 27