Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Anis

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 7
1
Kiitän mainostuksesta ylempänä.Kiinnostus ei ole ollut järin suurta, ei kai hinta ole pielessä?
4wd FG himo olis jonkunlainen.
Ostakee ostakee vaikka varaosiksi

2
Kulki 69km/h garminin gepsiin hiekkakentällä 6S+2150kv.
Koko potentiaali ei irronnut, olen luottavainen että 70 rikki asfaltilla

3
Voiko voimaa oikeasti olla koskaan liikaa?
Ehkä näissä leluissa kyllä voi, mutta ei ainakaan 1:1 vehkeissä. Uskallan väittää että voimaa ei ole koskaan tarpeeksi, ainakin useammallakin erilaisella 1:! härpäkkeellä ajaneena ja omistaneena väitän että ei.
No joo, meille isoille pojillehan nää rc vehkeet pääosin onkin leluja vaan, ja jos menee rikki niin korjataan...



4
Mulla taitaa olla tuo edessä http://store.rc4wd.com/Punisher-Shaft-105-130mm-413-511-for-Kyosho-MadForce_p_807.html takimmainen on pysynytkin. En tosin oo saanut ajettua vielä kunnolla kun koko ajan porsii. Se on tuo sähkö sellaista kun on voimaa ja räjähtävää kiihtyvyyttä, toisin kun nuo jollain kummallisella nesteillä pelaavat härpäkkeet. Pörisee vaan mutta työn ja tuskan takana saada edes keulaa ylös  :tongue:

5
Nyt alkaa vasta olla kulkua kuten pitää, 6S, MM ja 2150KV. Jostain hajoaa koko ajan siihen tahtiin etten ole vielä kertaakaan saanut ajettua akkuja tyhjiin.

Mutta, kyllä lähtee ja keulii. En ole mitannut mutta arviolta 40 vauhdista kevyesti kaasulla ympäri :)

EDIT miten **ttu tuo kuva nyt väärinpäin tuli...


6

Kruiseri oli pitkään hyllyssä ja odotti motivaatiota joka löytyikin. Otin suoravedon pois kokeilematta edes ajaa ja laitoin normiratkaisulla 1000kv motilla ja 6S akuilla.
Kyllähän se kulkee, mutta ei mitenkään raju. 2200kv mamba kai laitettava harkintaan.
Etukardaani toki katosi myös joten tilasin punisher shaftin tilalle rc4wd sivulta, samoin kiinaservo meni sileäksi joten ehkä savoxin 30kg seuraavaksi.
Josko niillä pääsisi oikein ajamaankin

7
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 01.03.14 - klo: 17.45 »
Virtalähteitä rxtx-tuote.fi

8
Olihan muuten ihan mukava operaatio irroittaa nuo renkaat! Oli ihan saakelin tiukassa nuo jo valmiiksi vähän nylppääntyneet rosteriruuvin päät, joten jouduin hakkaamaan ylikoon torx kärjen aina tuonne kantaan väkisin, ja iskuruuvinvääntimellä täräyttämään auki, kun käsipelillä ei ollut mitään toivoa! :shocked:

Milläs maalilla olet nuo rungon osat maalannut? Vissiin mennyt jossain määrin vituralleen, kun näyttäis neon vihreä maali hiukan vetäneen tummaksi! :grin: Olen tuossa power fairylla poistellut maalia, ja siinä käsittelyssä ne alkoi muuttumaan enemmän takaisin neon vihreään suuntaan ennen irtoamista.
[/quote]


Pitäähän renkaat kiinni olla  :smiley: Siinä tuli joku hässäkkä jo ennemmin, taisi vähän lipsahtaa tuota ruuvilukitettakin johonkin..

En muista millä maalasin, taisi olla joku motonetin neonspray. Tarkoitus ei ollut tehdä näyttelyautoa vaan rääsäyspeli, mutta kuten kirjoitin aiemmin niin aihio ei olisi taipunutkaan mun tarpeeseen.

Itse odottelen edelleen radiota Saksasta, aikani kuluksi oon kasannut pöydälle orkkis voimansiirtosysteeminkin. Siitä puuttuu edelleen mm2200kv motti, mutta sulatetaan eka suoraveto + 6S. Slipperi luonnollisesti vedetään silikoonilla ja mutterilla niin kiinni ettei varmasti luista...





9
Kun vastustaa - niin vastustaa. CC BEC suli ja ilmeisesti samalla suli myös vastari.
Ratkaisin asian tilaamalla sanwan MX-V radion ja CC BEC PRO:n. Radio riittänee pihasuttaajalle ihan ok, ainakin lienee parempi kun hpi:n sarjan mukana tullut RF 40 radio.

Mitä tuohon vanhaan "gravediggeriini" tulee, kokemukset jäi todella vähiin. Crawler setin siihen asensin ja adapterit clodin renkaille. Alkuperäinen harjamotti taisi sulaa toisella ajokerralla, heitin sitten uuden castlen setin kiinni 4600kv motilla(?) Jos oikein muistan niin sitä ajoin kerran 3S pakalla ja totesin että torque twist meinaa kaataa auton heti lähdöstä kyljelleen. Lisäksi havainto oli, että tätä tehoa (joka oli mielestäni minimiteho) laite ei kauaa kestä - myyntiin

10
Tänään tuli gens acen 5Ah 40C akut, siis 2kpl 3S pakkoja. Pieni testi tehty 6S suoravedolla tallissa, akut vielä varastojännitteessä. Näyttää että voimaa on IHAN SAIRAASTI. Hipaisu kaasuun ja auto selällään.
Olen 100varma että kun patterit saadaan täyteen niin moottorista nousee savu alta aikayksikön...mutta antaa savuta ja katotaan mitä sitten tehdään.
Niin, CC BEC muuten savusikin jo tuntemattomasta syystä. Mistähän saisi Suomesta äkkiä uuden, kenelläkään myydä?

11
Tässä on ollut aikaa tuumata systeemiä kun akkuja ei ole kuulunut. Voisi jopa ajatella että nälkä on kasvanut ajatellessa.
Jos paypal pukkaa rahat takaisin niin 2*3S tilaukseen ja sitten katotaan mistä savy nousee. Toivottavasti moottorista...
Sitten orkkis systeemi paikoilleen ja 2200kv mamba kiinni.

12
No juu, onhan tuossa pointtinsa. Mitähän vaan mahtaa Suomessa maksaa 6,6Ah 65-130c kovakuorinen 2S.

Joo, 65-130c arvoon voi uskoa ken haluaa. Mutta kai tuosta nyt edes 30-50% irtoaa luvatusta ja sekin olisi jo aika kova virta-arvona. Kapasiteetit ainakin kokemukseni on täsmänneet aika hyvin.

13
Niinpä niin. Homma jumissa. Akut tilattu/maksettu Hobbykingistä tuossa Joulukuun puolivälissä. Ei näy.
Paypal claim ajaa jo asiaa, ei enää kestä oma pinna lähetellä postia "Chesterin" kanssa joka ei saa mitään aikaan.

14
Homma ei etene **kele akut tilattu 3 viikkoa sitten, odottavan aika ON pitkä! Pääsis edes testaamaan toimiiko tämä sotku vai ei, jos ei pelaa tietäis onko otettava 2200 vai 2650 castlen kone. Onkohan hobbykiinalla mennyt paja nurin vai mikä siellä mättää. Kohta 2x3S tilaukseen ja 2200kv castle. Keskiviikkona postia kiinaan jos ei mitään näy.
Päivitelkää nyt hyvät ihmiset kuvia projekteista ja projektikertomuksista ja monstereista jotta saa jotain ajankulua. Niin miksiköhän muuten kromiclodi maksaa niin **un paljon enemmän kun normi? Normiclodi on liki ok mutta siniset osat ei oikeen osu kyllä mun silmään. Mitään sakemanni tuumaa jos sille laittais postin että kaupat tuli, kromiclodi mutta std clodin hinnalla?

15
Siinä on hyvä tekin-kiina yhteistyön tulos  :smiley:

http://www.ebay.com/itm/BEEMAN-4Y-1050KV-Sensorless-Brushless-Moteur-Motor-4-Pole-1-8-RC-4038-Auto-car-/161189339724?pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item2587a2224c#ht_3135wt_944

Jos ei toimi, alkuperäinen systeemi paikoilleen ja 2200KV mamba tilaukseen. Tulisi nyt vaan ne akut niin saisi testata kunnon virroilla


16
No juu tommonen siitä tuli.
Ketjupyörä on tosiaan halki navan päästä pidätinruuvin kierteeseen asti, pitäis kyllä kestää.
Koepyöritin 13,8V laturin jännitelähteellä ja tuntui toimivan. Akut ei oo vielä kiinasta saapuneet



17
Kysymys castlen 2028 koneista, 780kv versio on harkinnassa. Motti on ehkä ajateltu 8-10S koneeksi jolloin se pyörii liki noin 30Krpm, minulla tulisi 4S käyttöön eli vaan noin 12500rpm. Kohteena motille monsteri jolle tulisi nopeutta noin 50kmh ko motilla ja täydellä 4S akulla.
Miten motti raadin ajatusten mukaan toimii noinkin pienellä jännitteellä?

18
Laitan Ma kuvan pyörästä kun sen saan,en ole vielä itsekään nähnyt.Sorvari kertoi miten homma tehtiin,mutta olin duunissa enkä ehtinyt oikein keskittyä aiheeseen.Tekijä on ihan aikuisten oikeasti ammattimies joten en kyseenalaistanut hommaa enempää

19
Kuulin pajalta että ketjypyörässä on nyt 5mm reikä. Oli eka tehty 7mm ja sitten holkitettu jotta holkkiin saa vähän seinää.
Edelleen pyörään oli tullut navan puolelle alkavaa halkeamaa vaikka tälläkertaa ei yritetty tuupata sisään edes liian tiukkaa holkkia.
Kuulemani mukaan kestää jos ei vedä lukkoruuvia kaksin käsin kireälle. Laitetaan liimaa niin pysyy vähemmälläkin.
Koneistajan mukaan, kauniisti sanottuna, joku "tummaihoinen" on karkaissut sen lasiseksi mutta päästö on tainnut unohtua.
No maanantaina saa sitten liki valmiiksi, patterit vielä puuttuu

PS diggeri on hieno, uudeksi moottoriksi siihen sopiikin hyvin 2 tai 4 sylinterinen 4-tahti bokseri. Tai ole erilainen ja laita tähtimoottori  :smiley:

20
Tääläkin etenee, mutta hitaasti. Ketjupyörä koki halkeamisen koneistettaessa, uusi on tullut ja menee kohta työnalle.

Clodiakaan ei ole tilattu vaikka liki joka päivä mielessä onkin...

Tein 3mm alumiinista korotuspalan että sain nuo ruuvinkannat piiloon ja helpompi sijoittaa moottori



Moottoripaketinkin kasasin, tein samasta alupalasta välilevyn jonka ja senkkasin kiinni pukkiin ja noparin sen päälle.
Koitan saada ketjupyörän mahdollisimman juureen akselille jotta ketjusta aiheutuvat radiaalivoimat saataisiin minimoitua ajatellen moottorin akselin ja laakerien kestoa






21
Kellään 3mm alymiinilevyä,tarve noin 100x100mm palalle.Heittäkää yv jos löytyy

22
Hitaasti etenee. Akkukotelot tamusin takaisin ja asensin servon kiinni.
Mikä on raadin mielipide, riittääkö 14kg (BLS-451 tai olikohan BLS-452) futaba? Saan tarvittaessa kaivettua momenttia kyllä lisää, servo ei mene rajoille eli servovarteen voin jyrsiä kierteen lähemmäs servon akselia.
Ulkoisen becin laitan joka tapauksessa, mamba monsterissa sisäinen bec ei ole kovin kummoinen. Sattuu olla tuossa yksi castlen 10a bec joutilaana

EDIT BLS-452 / 14kg näytti olevan

23
Lisää jäykkiä monsterimiehiä! Lapset nukkumaan, sauna, muutama olut, pari napsua absolut sitruunaa ja clodi tilaukseen  :smiley:

24
OK, eli iskarit saa jäädä tuohon. Himari olisi tilata sellaset iskarit joissa jousi on sylinterin sisällä.
Tilasin just 6,6Ah 65-130c nanot. Kapasiteetti noissa yleensä on täsmännyt aika hyvin, ja jos C arvosta pätee puoletkaan niin pitäisi pärjätä

25
Tänään pientä edistystä.

Lyhensin ohjausvarret, pistin renkaat kiinni ja porailin korin paikoilleen.
Motin asennus tehdään vasta kun saan ketjupyörän pajalta.

Akkujen osalta olen päätymässä 2x2S settiin ja laitan alkuperäiset akkukotelot paikoilleen.
Servon laitan myös ainakin aluksi alkuperäiselle paikalle. Onhan tuolla ohjauksessa kyllä ***vetillinen klappi...

Iskarit laitoin akselille kuvan tavalla. Aiheutuukohan ongelmia? Ne on asennettavissa alkuperäisillekin paikoille tarvittaessa





26
Pakko laittaa vielä pari hehkutuskuvaa.
Iskarit menee juuri ja juuri, ainakin alustavan tiirailun mukaan.
Moottorikin saadaan jotenkin asennettua suoraan ketjulle. Lyhensin äsken ketjusta peri lenkkiä, olihan hankalaa näperrystä.
Huomenna postitan ketjupyörän hovikoneistajalle, 6mm reikä muuttuu 5mm reiäksi.
Ohjausvarsien päät on kiinni millistä tai kahdesta ettei tarvisi lyhentää. Rengas pyörii kyllä, mutta se muovinen linkinpää hinkkaa vanteeseen. Siitä voisi vähän nävertää, mutta ehkä kestävyys kärsii liikaa.






27
Enää puuttuu akut ja nopari, noparikin on kyllä jo tullissa. Sitten tietty kaikkien osien yhteensovittaminen.

jotain tuollaista siitä tulee


28
Tähtäin on siihen 70kmh pintaan, tai puolitoistavolttia kaasusta  :smiley:

Aika räkää nuo kumit oli, epäilen että ei pysy vanteella enää 30kmh jälkeen...voihan tuota koittaa ensin ilman liimaa ja foamilla.
Miten tuo sisäpuolinen teippaus, pysyneekö sekään enää 50kmh vauhdeissa? Mulla on rakonor sitko merkkistä teippiä, sillä teippaa kyllä melkein rekan kattoon jos tarve. Tulee kuitenkin mieleen mitä jos se teippi irtoaa ja renkku on liimattu? Saattaa aiheuttaa pientä ongelmaa renkaan balanssiin ja revi se sitten irti vanteelta, sen jälkeen on entinen rengas

29
Renkut ja maalit hain postista. Heti heräsi kysymys kannattaako käyttää niitä foameja renkaissa ollenkaan? ymmärrän että jousitus ei EHKÄ pelaa niin kuin ajateltu, mutta onko sillä loppupeleissä väliä?
Enemmän mietin sitä että kohta ne foamit on läpimärkiä eivätkä kuiva koskaan, renkaisiin ajattelin joka tapauksessa porata pienet reiät josta vesi pääsee toki sisään mutta myös keskipakovoimalla poiskin

30
Mites kahden harjattoman käy kun ne rinnankytketään yhden noparin taakse?
Tai clodin orkkis hiiliharjakoneiden? Castlen säädintuotteilla ainakin voi ajaa normi (hiiliharjallista) dc-konetta, mites kun niitä on kaksi rinnan takana? Kai ne kaksi siellä savuaa siinä kun yksikin?

EDIT aiheeseen liittymättä mutta hyvissä nousufiiliksissä Bonzer paljo aamuja nimim 330 takana III/93 Jpr **kele yli 20 vuotta sitten...

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 7