Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Jonttula

Sivuja: [1] 2 3
1
osaako kukaan sanoa mistä voi johtua kun nopari lyö lipo cut offia älyttömän aikaisin? Kyseessä turnigyn 60a sensoriton nopari. Palikalla säädetty cut off 3.0v, mutta katkaisee jo 3.7 paikkeilla. Onko mitään vihjeitä mistä tälläinen "voisi" johtua". Laitoin palikalla piruuttani cut offin 3.2v kokeillakseni muuttuuko ja kyllä se katkaisee sitten jo 3.8v-3.9v kohdalla. Outoa..

2
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 18.04.14 - klo: 12.56 »
Älä höpäjä!
Euroopan varastolta kun tilaa niin ei ole kulut kuin 10egen pintaan,olikohan edes sitä.

En höpäjä  :smiley:

Katselin noita mcly:n linkkaamia LiPoja joita ei Euroopasta saa. Totta tosiaan tuo että Euroopasta kannattaa tilata ja saa ne about kympin posteilla.

Onko kokemuksia mahtuuko nämä E-Revoon. Näitä saisi Euroopasta:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=32767

Ovat vähän suuremmat kuin noi MCLY:n linkkaamat "E-Revoon tehdyt" akut, mutta ei paljoa.

Mahtuu:
-Length-A(mm)   154
-Height-B(mm)   44
-Width-C(mm)   27

Mahtuuko nämä?
-Length-A(mm)   152
-Height-B(mm)   49
-Width-C(mm)   28

Pistin muuten nyt 18t pinjonin tulemaan, joten sillä lähdetään aluksi kokeilemaan.

edit: ilmeisesti mahtuu, sillä globaalin varaston puolella oli joltain kommentti että menee E-Revoon.

Mittailin äsken akkukoteloa ja se on juuri siinä että mahtunee/voi mahtua. Pituus ja korkeus ok, mutta tuo syvyys oli .41mm tohon rungon tasalle, mutta kotelon kannessa on myös tilaa lisää hieman. Jos ovat saaneet muualla mahtumaan ni eiköhän se sitten istu :) Kerrohan sitten kun akut tulee että miten sopivat. Itsekkin ajattelin 6s menoja kokeilla tässä piakkoin. Nämä akut olisi varmaan hyvät.

3
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 17.04.14 - klo: 18.29 »
mcly on siinä oikeassa että nykymallissa ei ole vakiona 68t spurria. Omistan uusimman mallin ihme sensoreineen jotain iphone sovellusta varten. Tässä tosiaan on 65t spurri vakiona. Traxxasin omassa pusissa tuli vaihtoehtoiset 68t ja 54t rattaat.

Onko tää sun nyt uusin harjaton vai harjallinen peli? Ilmeisesti harjaton?

Juu tosiaan viimeisin brushless malli.

4
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 17.04.14 - klo: 15.28 »
Juu, nykyään kannattaa akut ottaa eu warehouselta. Akut maksaa muutaman dollarin enemmän, mutta postikulut ovat 10dollaria vaikka akkuja olis usiampi. Sieltä juuri itse tilasin pari akkua. Tulevat vieläpä kotio viikossa, jopa alle.

5
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 17.04.14 - klo: 13.08 »
Osaatteko kertoa riittääkö 3s akussa syöttö 30c jos laitan niitä 2kpl e-revoon. Pitäisi 6s menoja päästä koittamaan. Traxxasin omat lipot taitaa olla 25c? Puhutaan aina että saisi olla reilusti varaa antaa ulos, mutta valmistaja itse laittaa kovin pienen purkuvirran.?

6
Tämä sopinee parhaiten tänne niin en aloittele uutta ketjua.

Kaverilla tuollainen axial exo terra buggy. Hän asenteli sihen jonkun turnigyn ~15 kilosen servon ohjaukseen. Sähköinä hobbywingin 120a sensorillinen nopari ja tenshockin 4000kv sensorimotti. Vanhalla kiinaservolla toimi ok, mutta nytten alkoi parin sekunnin katomiset. Voisiko tämä turnigy vaan olla liian virtasyöppö. Ajateltiin koittaa konkkaa vastariin, mutta nyt pitäisi tietää minkälainen sihen riittäisi? Itselläni olisi pussillinen uusia 16v 1000uf konkkia pakissa. Ovatko arvoltaan turhan pieniä? Valmiina myytiin 1800uf konkkia. Mitä mieltä ollaan? Riittäisikö 1000uf? Kertokaa mitä itse olette todenneet hyväksi.

7
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 17.04.14 - klo: 12.00 »
mcly on siinä oikeassa että nykymallissa ei ole vakiona 68t spurria. Omistan uusimman mallin ihme sensoreineen jotain iphone sovellusta varten. Tässä tosiaan on 65t spurri vakiona. Traxxasin omassa pusissa tuli vaihtoehtoiset 68t ja 54t rattaat.

8
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 01.03.14 - klo: 23.32 »
Kiitos mikaelilla vastauksesta!

Seuraava mietinnän aihe. Mikä on tuo piuha joka on kiinni vaihteiston kuoressa ja mikä sen tarkoitus on? Aikaisemmassa e-revossa ei tälläistä ollut.

Kysymys 2: Olikos revon hammastuksen väli ns 32pitch? Mikä on vakio ratastus?
Onkos sulla kuvaa tuosta piuhasta ja lähinnä missä kohtaa se on ja minne se menee  :grin: Kenties RPM sensori..

Se on tuollainen "servo" johto ja menee tuohon vaihteiston isorattaan "juurelle". Näyttää juurikin että voisi olla joku sensori. Olisikohan tämä niitä uusia juttuja kun saa iphonen jotenkin telakoitua ohjaimeen ja se näyttää kierroksia ja muuta hömppää?

9
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 27.02.14 - klo: 14.09 »
Kiitos mikaelilla vastauksesta!

Seuraava mietinnän aihe. Mikä on tuo piuha joka on kiinni vaihteiston kuoressa ja mikä sen tarkoitus on? Aikaisemmassa e-revossa ei tälläistä ollut.

Kysymys 2: Olikos revon hammastuksen väli ns 32pitch? Mikä on vakio ratastus?

10
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 21.02.14 - klo: 22.57 »
Pitäs uusi ohjauservo pistää revoon ja ajattelin toteuttaa sen vain yhdellä servolla. Olisiko tälläinen riittävän hyvä hoitamaan ohjausta: http://hobbyking.com/hobbyking/store/__43054__TrackStar_TS_910_Digital_1_8_Truggy_Monster_Truck_Steering_Servo_66g_30_6kg_0_14sec.html

11
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 17.02.14 - klo: 00.15 »
Niinhän siinä taas kävi että kaksi revoa myyneenä olen kolmatta ostamassa. :) Miten ihmeessä tähän aina takaisin joutuu.

Mutta asiaan. En jaksa kahlata ketjua läpi ja pikaisella haun käytöllä en löytänyt vastausta että mikä hex on harjattomassa revossa? Olikos harjattomaan tullut jo 17mm hexit kun harjallisessa oli 14mm? Oikeinko? Sitten jos joku tietää mistä sopivia vanteita voisi revoon etsiskellä kumeineen edullisesti. Kiitos.

12
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 16.01.12 - klo: 21.16 »
Terve. Osaatteko kokemuksella kertoa miten helposti lipot ottaa siipeensä mennessään alle 3.0v?

Eihän se mieli keväseen oottanut vaan kävin pikkasen parkkisrallia revolla ajamassa vaikka pakkasta on jonkun verran. 2x2s akkuja on ollut käytössä ja ne ovat olleet lataamattomina varmaan nelisen kuukautta. Tsekkasin jännitteet ja olivat pysyneet nätisti 3.5-3.7 mihin ne "seisontaan" jätinkin. No ajattelin että käyn vetäsemässä 5min rundin tossa pihalla enkä nyt siis lataillut akkuja. Ajelin muutaman minuutin ja toinen akku ok mutta toisessa toinen kenno oli 2.6. noparissa on katkaisu 3.2. Miksi pääsi noin alas?

Akku latautuu nyt ja tasaa kyllä hyvin ja kennon näyttä taas 3.6(lataus vielä kesken) ja tasaa nätisti toisen kennon kanssa.

13
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 20.07.11 - klo: 22.44 »
noniin omaan laitokseen tuli eilennä istutettua harjattomat sähköt ja melkee tarvitaan jo suuruuden hulluutta jos vielä 6s tarvitaan. :) 4s kulkee itselleni aivan tarpeeksi. nokka kohti taivasta koko ajan kun kaasua avaa. Välit ovat vakiot 18 - 68. Mutta huomasin jo pariin otteeseen että moottori lämpeää aivan todella kuumaksi, ei voi kädellä koskea edes. Niin kestääköhän tuommosta löylyä kuinka kauan? Oletteko mahdollisesti keksineet jotain hyvää viillennystä vai pitäisikö laittaa pienempää pinioni ratasta? Ei se tahdo nyttenkään lapasessa pysyä niin silloin vielä huonommin.. Millaisia ratkaisuja olette keksineet. Sähköt on kiinasta tulleet tracstar nopari ja moottori.. Nopari lämpee jotakuinkin kädenlämpöiseksi, hyvin kosketeltavissa kuitenkin.

14
Juu ei minullakaan tt01 näytä tässä touhussa kyllä mitää kulumisen merkkejä. Renkaita menee.

15
1:1 drifterit ovat takavetoisia mutta näissä mennään nelivedolla. :)

16
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 11.07.11 - klo: 22.10 »
Kiitos Pekulle taas kerran nopeasta vastauksesta :) Vielä jatketaan.. ;D Miten tuo ubec pitää kytkeä. Tai siis ymmärrän että varastan akulta vastaanottimeen virran mutta ubecin ohje sanoo että kun noparista tulee myös virta niin se punainen johto pitää poikkasta. Eli onko haittaa jos virta tulee noparista ja ubecista. Miten tuo oikeaoppisesti kytketään? :)

17
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 11.07.11 - klo: 16.26 »
No sattuu olemaan käyttämätön hobbywingin ubec kaapissa nii voisi kait sen sihen kylkeen kiskasta. tuskin mitään haittaa ainakaan on. Laitoin ehkä väärään paikkaan tossa aiemmin lipoista kyselyä niin kysäsen uudemman kerran että voinko noilla vakio harjallisilla pistää 2x 2s lipot? Ajoaika nimheillä säälittävä ja harjattomia odotellessa olisi mukava ajella vähän pidempäänkin. Noparissa lukee 16,8v minkä lipoistakin tulee mutta särkeekö sähköt/akut jos nämä pistää?

18
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 09.07.11 - klo: 16.11 »
Kiitos kuvasta. :) Eiköhän se toimi ihan vaan suojaamalla "ylijäämä reikä". Piti äsken laitella gigaradioita paikalleen ja huomasin ett traxxasin omassa vastaanottimessa on 2 kpl ch1 servoille. Miten kun haluan laittaa mun spektrumin 3ch radiot tuohon niin voiko servot pistää haaroitin johdolla pelkästään  yhteen channeliin? Riittääkö virta kuitenkin?

19
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 09.07.11 - klo: 13.47 »
Juu kiitos vastauksista. Nyt on auto kotona ja laittelin jo tilaukseen 150a noparin ja sille tuon trackstart moottorin. 2x2s akuilla meinasin ajella. Tuossa nyt kun on kaksi moottoria niin kannattaako sihen hankkia harjattmona suojat ku siirtyy vaan yhteen moottoriin? Sopiiko harjattoman kuoret sihen sellaisenaan? vai jättääkö vain yksi tyhjä rekä toisen moottorin paikalle?

20
Moi. Voiko harjallisen e-revon sähköillä käyttää 2x 2s lipo akkuja? virraksi tulisi tuo 16,8v mitä nopari hyväksyy.

21
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 03.07.11 - klo: 12.43 »
Olisi tässä tarjolla vanhemman mallin e-revoa itselle. Voiko joku listata mitä eroa on harjallisella versiolla ja harjattomalla(pois lukien sähköt)?

Eikö harjallisen voimansiirto ole valmis sellaisenaan harjattomalle?

22
Radiolaitteet / Vs: Markan gigaradiot?
« : 10.04.11 - klo: 15.41 »
juotin virtajohdot uudelleen koteloon. Ei vaan kyllä ota mitään yhteyksiä vastaanottimeen. Alkujaa toimi tosiaan aina muutama sekunnin ja kovalla renkkaamisella päälle pois sai välillä taas 3sek päälle mut enää ei sano mitää.. muuten kaikki tuntuis pelaavan mut yhteytte vastaanottimeen ei oo. Tosiaan 2kpl samanlaisia vastareita että vika tuskin on molemmissa niissäkään.

23
Radiolaitteet / Vs: Markan gigaradiot?
« : 10.04.11 - klo: 13.03 »
Ootko kattonu lähettimestä sen patterikotelon liittimen, että on tiukka. Jos volttimäärä "elää" koko aja vähäse se on myös merkki että se liitin on löyhä. Pikkuse ruuvarin päällä painaa vaan niitä klipsuja. Mulla katko aluks yhteyttä ja vaikutti ihan, että vesilintuako tällä pitää heittää. Van ei sen kummempi juttu ollu. Kannattaa kans tsekata se noparista tuleva liitin (nehän on samallaisia) Sitä on vaikee mitenkää silmällä huomata. Mutta jos huomattavan helpolla irtoo nii sama hoito.

(Eikä sitten tarvi mitenkää murjoa niitä, iha vaan vähä painasee)

Volttimäärä vaihtelee hieman koko ajan. ylös ja alas.. En kyllä löydä tuolta alhaalta mitään liitintä? Pitääkö radio avata saadakseen tuo patterikotelo pois tuolta?

e: Tosiaan muuten radiossa pelaa kaikki valot, napit ja muutenkin tuntuu toimivalta.

e2: no pitihän se koittaa. otin ruuvit auki. nostin patteirkotelon ja plusmiinus johot on juotettu suoraan paristokoteloon. Misää vaiheessa en pingottanut johtoja tai muuta.. pistin takaisin kiinni vaan enää ei tule edes virtaa eli josain liittimissä on nyt häikkää..

e3: Otin koko roskan auki ja täällä ei ole mitää sellaista akkuliitintä joka näissä yleensä kai on? johdot on juotettu patterikoteloon ja tulee suoraan piirilevyyn kiinni. Mutta mutta tossa antennin juotoksessa on jännä juttu enkä tiedä kuuluuko se olla sillai.. antenniin siis menee piirilevyltä piuha joka on juotettu piirilevyyn kahteen kohtaan kiinni sama piuha.. niiden vieressä kolmas paikka tyhjänä. Tuskin kukaan ottaa selkoa tästä.. koitin saada kuvaa mutta ei kamera osaa tarkentaa noin läheltä pientä kohdetta, suttua tulee.

24
Radiolaitteet / Vs: Markan gigaradiot?
« : 10.04.11 - klo: 00.04 »
Omistan tämän: http://www.dealextreme.com/p/3-9-lcd-2-4ghz-3ch-transmitter-receiver-for-r-c-car-and-boat-8-aa-48356

Aluksi se bindasi ihan ok mutta ei koskaan toimnut kunnolla vaa. Vastaanotin sammuili aina hetken toiminnan jälkeen(3sek) ja ei enää käynnistynyt. Tilasin toisen vastaanottimen luulien vian olleen siinä, mutta sama juttu. Ei toimi. No nyt kun koitan laittaa virran vastaanottimeen ja tämän silmukan bindauskohtaan niin valo vilkuttaa normaalisti mutta eipä enää bindaa edes. Tämä molemmilla vastaanottimilla. Kovien säätöjen ja kokeilujen jälkeen en keksi muuta kuin että radio on rikki. Harmittaa kun tilasin tämän 4kk sitten ja vasta nyt otin laatikosta. DX ei löydä enään edes tilausnumero valittaakseni rikkinäisestä tuotteesta.. Tuollaiselle tuskin voi mitään tehdä muuta kuin heittää menemää? Mikä muu olisi hyvä radio pihasuttaukseen?

25
eipä ole.. Bindattu 2 eri vastaria ja siis kaikki toimii hetken.. ohjaus, kaasu jne.. sit sammuu eikä lähe pääl ja uudelleen käynnistäessä vastarin virtavalo välähtää. bindaamattomassa tässä mallissa valo välkkyy.

26
Terve. Olisi pientä propleemaa auton kanssa taasen. Kun kaikki johdot on kiinni ja laitan virrat niin vastari pysyy päällä hetken ja sammuu eikä meinaa enää käynnistyä millään. tälläinen halpis radiosetti: http://www.verticalhobby.com/kauppa/flysky-3ch-24ghz-gt3b-lahetin-autovene-afhds-p-2134.html. Koitin myös toisella samanlaisella vastarilla ja sama juttu. 27mhz perfex radioiden vastari ei sammu. Servo on halpis towerpro digi servo mutta ei vastari ilman sitäkään lähde päälle. Outo juttu. Virrat päälle laittaessa vastarin valo vain välähtää. Sähköt on ezrunin 60a combosetti. Voiko olla ettei riitä virta vastarille?

27
Sähköautot / Vs: EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« : 31.03.11 - klo: 23.35 »
Pistin tilaukseen toisen servon ja tuon hobbywingin ubecin. Maksoi alle kympin tuo ubec niin koitellaan sekin ja siitä käytössä tuskin haittaakaan on. Osaako joku sanoa mistä tuo voi johtua kun hetken kaasuttelee-jarrutelee niin loppuu vastaaminen kaasuun jarruun.. servo toimii edelleen ja virrat kulkee.

28
Sähköautot / Vs: EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« : 31.03.11 - klo: 16.00 »
eipä ole. on tuollainen towerhobbien halpis digiservo ja halpis gigaradiot.. Koitin tuollaisia kideradioita ja niillä servo toimii jämäkästi ja hyvin, mutta hetken kulutta loppuu kaasun, jarrun/pakin toiminta, servo toimii siis edelleen tällöinkin. Outoa. Voiko radiot vaikuttaa servon laiskaan toimintaan? Mä oon ihan pihalla tän kans :/

29
Sähköautot / Vs: EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« : 30.03.11 - klo: 14.27 »
Juu kiitos nyt sekin toimii. Onko porukalla ollut mitään ongelmia tämän noparin becin kanssa? Mulla vastaanotin sammuu välillä eikä tahdo käynnistyä ennen pientä paussia ja ohjasuservo  on todella "laiska" ja nihkeä, ei jaksa toiseen suuntaan kunnolla liikkua ollenkaa ja toiseenkin niin ja näin.. Voiko vika mahdollisesti olla tässä noparin becissä? Pitäisikö ostaa erilline ubec vai miksikäs sitä kutsuttiin. Kiitos taas vastauksista :)

30
Sähköautot / Vs: EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« : 26.03.11 - klo: 22.11 »
Kiitos. Nyt toimii. Painoin vaan väärässä paikassa väärin.. joko ohjeet on hullut tai en osaa tulkita niitä oikein. Kuollut alue on kyllä oudon suuri. Pitää ihan tappiin painaa ennen kuin pakittaa. Kaasuakin 1/3 osa ennen kuin lähtee etiäpäin. No säädellään. Tolla kortillakin saa kaiketi jotain säätöjä aikaan.

Sivuja: [1] 2 3