Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - kamakaze

Sivuja: [1]
1
DIY / Re: Omatekoiset osat
« : 13.09.14 - klo: 18.10 »
Omatekoisia osia voi ostaa mun uudesta 3D suunnittelu ja tulostus kaupasta: https://www.playfulpixels.com/en/

2
Mikäli malli on valmiina itsellä tai haluaa juuri tuon tornin niin itse tulostaminen PLA: sta (tein itsellenikin aluksi selaisen ja kesti hyvin puoli kesää - normaalisti napsin taka torneja 4-6 kesässä) maksaa noin 14,90€ + ALV - Nylonista se maksaa noin 2.5kertaa. Tälläinen torni ei hajoa ihan äkkiä.

3
Tässä kuva omasta modatusta e-revon takatornista. Tämä on tulostettu nylonista ja kestää ihan eri tavalla kun alkuperäinen:


4
Käykääpä katsomassa - kauppa Suomessa, josta voi tilata tuunattuja osia vaikka autoon (tulosteita ja hiilaria)

Https:// www.playfulpixels.com

5
DIY / Vs: Omatekoiset osat
« : 03.11.12 - klo: 10.31 »
Laitampa tännekin, kun olen tehnyt harrastajille harrastuksen tukemismielessä osia jo jonkin aikaa. Olen ollut aktiivisempi viime aikoina tuolla kopterit.netissä, mutta koska tiedän, että meissä autoharrastajissa on paljon osien virittelijöitä myös niin laitan tänne linkin tuohon kopterit.netin keskusteluun, jossa ohjeet siitä miten tilata minulta osia autoon:

http://www.kopterit.net/index.php/topic,14684.0.html

Hiilarini on todella vahvaa ja usein osista tulee vahvempia kun alkuperäiset ja niihin voi samalla tehdä modeja.

Osia voi tilata viiva piirrustuksien tai valokuvien perusteella. Kysele sähköpostilla lisää: sales(atmerkki eli se @)airpixpro.com

6
RC-kerhot ja -radat / Vs: Espoo RC-Center
« : 28.03.10 - klo: 10.20 »
Onko tänään tulijoita? Olisin tulossa jos varmistuu, että ovat on auki?

7
Kiitos arvauksista taas, mutta ei voi mielestäni olla akusta kiinni. Akku on jotain 40C ulos antava akku joita on kaksi ja molemmissa 80-90% kapasiteettia jäljellä testien aikana. Täysin uusia akkuja jotka toimivat 5min ennen ongelmaa ja molemmat lakkaisi samaan aikaan - en oikein usko siis akku teoriaan. Vielä kun siihen liitettään se, että ilman sensoria (jolloin säätämien estuksia ei käytetä) myös sama ongelma.

Tuo vaihde ongelma on siis tuntuu hyvin uskottavalla oireisiin nähden - onko tämän testaamiseen jotain ideaa?

8
Toimii paremmin ilman sensori kaapelia (yllä oleva toiminta ilman sensoria - sensorilla toimii samoin, mutta välillä ei ota kaasua ollenkaan).

ääni on rutinaa ei vinkunaa.

Miten vaiheen puuttumisen voi testata? Ongelma viittaa kovasti siihen, että vaihe puuttuu, mutta onko vika noparissa vai mottorissa - miten tämän voisi selvittää?

9
Kiitos vastaukseista. Tässä tarkennuksia.

Kone jaksaa jopa ihan hiljaiseen lähteä liikeelle pitäen kovaa mekkalaa. Välillä se ei edes liikahda. Jos työntää liikeelle niin se jaksaa paremmin kyllä, mutta tosiaan vaiuhti ei kiihdy. Koneesta kuuluu vielä kummaa mekkalaa. Ääntä ei kuulu kun pyörittää tyhjänä moottoria ilman vastusta ja samoilla kierroksilla ei kuulu mitään jos käsin pyörittää itse autoa. Auto ei pyöri nopeammin ajamalla kun käsin pyörittämällä. Ääni tuntuu tulevan siitä kun moottori pyrkii pyörähtämään toisen magneetin kohdalle ja sitten se palaa takaisin ja taas pyrkii pyörähtämään. Luulin siksi aluksi rattaat olevan rikki. Kuitenkin kone jaksaa kulkea niin hiljaa, että jaksan rattaasta pyörittää sitä samaa tahtia eikä kone pidä tällöin mitään erityistä ääntä.

Jaksoin vetää käsin tuon motin navan sieltä pois - eli onko tämä oikeasti varma merkki siitä, että kone on rikki? Eli tosiaan siihen ei tarvita kun paljon sormi voimaa niin se lähtee sieltä, mutta ei se toki 'hulahtamalla' lähde. Käsin sen kuitenkin sieltä pois sain.




10
Jotain kummallista kävi täysin uudella moottorilla ja säätimellä. Ilmeisesti säädin lämpesi hieman edellisellä kevyellä ajokerralla, mutta ei mielestäni mitenkään vaarallisesti.

Nyt kuitenkin moottori ottaa kierroksia ihan nätisti kädessä irrallaan, mutta heti kun sille pistää vastusta niin kone ei liiku mihinkään. Sensori kaapelissa on ilmeisesti myös joku häiriö, sillä silloin kone pätkii jatkuvasti, mutta ilman sensoria moottori pyörii hyvin kädessä. Aluksi purin mekaaniikan kun luulin driffin hajonneen tai jotain, mutta kun varmistuin, että mekaniikka pyörii ihan kevyesti huomasin, että moottoria ei jaksa vääntää yhtään.

Onko yllä oleva ongelma enemmin noparista vai moottorista kiinni? Voiko moottori hajota osittain niin, että se pyörii, mutta tehot häviää. Purin moottorin jo ja katsoin, että siinä ei näy mitään päällisin puolin. Sisällä haisee lievästi lämmenneelle, mutta mikään osa tosiaan ei ole pahasti lämmennyt. Nopari hieman. Tämä viittaisin nopariin, mutta onko jotain mahdollisuutta varmistua missä vika (minulla ei ole toista mottia/noparia millä testata).

11
RC-kerhot ja -radat / Vs: Espoo RC-Center
« : 20.02.10 - klo: 10.28 »
olisin tulossa - onkohan rata auki vasta 12 vai tuleeko joku ennen jo?

12
Polttisautot / Vs: Inferno ST US parantelu vinkkejä
« : 01.03.08 - klo: 09.37 »
Kiitos kommentista - voitko kertoa vähän jotain vaihtoehtoja - mitä suosittelisit? Voisiko joku viisas muuten kertoa ihan tarkasti mitkä moottorin huonoimmat puolet ovat, kun olen kuullut monesta lähteestä, että se on huono, mutta kiinnostaisi tarkemmin miten (itselläni kun ei ole polttiskoneista paljon vielä kokemusta). Onko siinä heikko rakenne? Huono käynnistymään? Laiska? Ei pysy säädöissä? Tehoton?

13
Polttisautot / Vs: Inferno ST US parantelu vinkkejä
« : 01.03.08 - klo: 00.27 »
Vastaan tähän itse yhden vinkin, että päästään alkuun. Vinkkini ei varsinaisesti koske autoa, mutta kerron Readysetin mukana tulevaan radioon vinkin - Ongelma lähettimessä on, että akut kestävät tosi vähän aikaa. Kannattaa korvata ne lähettimen patterit vaikka LIPO akulla niin saa samalla lähettimestä vähän kevyemmän ja ajoaikaa tulee kummasti lisää. Itse hommasin tuohon tälläisen akun: ProTek R/C Li-Poly Futaba Car Transmitter Battery Pack (11.1V/3300mAh) jolla ajoaikaa saa varsin kivasti.

Kannattaa myös vaihtaa vastarin patterikotelo akkuun niin välttyy kontakti ongelmilta. Itse hommasin hieman tehottoman, mutta ihan toimivan paketin:  ProTek R/C 5-Cell 6.0V NiMH Hump Receiver Pack (1600mAh) - sais olla kyllä yli 2000mAh, mutta ei sattunut silmään.

14
Polttisautot / Inferno ST US parantelu vinkkejä
« : 29.02.08 - klo: 23.34 »
Omistan tuollaisen Kyoshon Inferno ST US auton ja ajattelin vähän kysellä mielipiteitä kokeneemmilta mitä autosta kannattaisi parantaa ensimmäisenä? Itseäni vaivaa ainakin hitaat ja heikot muovirattaiset servot ja ajattelin vaihtaa ne perempiin. Osaako joku sanoa mitkä olisi autoon sopivat kunnon servot? Ilmeisesti iskarit ovat myös autossa aika lelut - kannattaako vaihtaa ST-RR vastaaviin vai sopiiko ne edes tähän?

PS. Ei kiitos vikinää siitä miten huono Kyosho on kun siihen pitää vaihtaa kaikki, että vastaa jotain muuta merkkiä (tätä täällä on aika paljon kuulunut) - olen valintani tehnyt merkistä, enkä mene kuitenkaan ihan konkurssiin, jos joudun muutamalla satasella autoa nyt sitten upgradettamaan...

Sivuja: [1]