Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - SH.

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 22
1
Bensa-autot / Vs: 1/4 rc-rallicross
« : 19.05.14 - klo: 20.13 »
Sait yv:tä

2
Bensa-autot / Vs: 1/4 rc-rallicross
« : 14.05.14 - klo: 22.12 »
Allekirjoittaneelta saa myös noita pohjalevyjä.
Joko suorana tai kantattuna.

3
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 23.02.14 - klo: 15.41 »
Tarvitsisin neuvoja tuon 35cc moottorin sielunelämästä.Siispä kävin tuossa tankillisen ajamassa ja edelleen joutuu taistelemaan tuon hda48 kaasarin kanssa,kun ei saa säätöjä kohdilleen.
Hyvin lähtee käyntiin oli kylmä tai lämmin moottori,alapää toimii kuin unelma ja keskialueella riittää jenkaa.Mutta ylärekisteri kuulostaa hivenen rikkaalta,siltä lämpöjä mittaillessa lämmöt pyöri 110-130 astetta tiedä sitten pistikö mittari omiaan kun pystyi pitämään näppejä ihan rauhassa pytyn rivoissa ja tulpassa.

Jos ottaa reiluja täyskaasu kiihdytyksiä,niin herkästi tuppaa sammumaan kuun löysää kaasun. Lähtee kuitenkin parilla nykäsyllä käyntiin.
Puolentankin jälkeen yläpää rupeaa booamaan,hädintuskin pysyy käynnissä kaasu pohjassa vaikka yläpään ruuvi on melkein selällään tai sama mitä ruuveja rupeaa säätämään.
Netistä löysin juttua että tuo kaasari tarvitsisi pulssin kampikammiosta tiedä sitten onko tuo ongelman avain ja tuskin walbro laittaisi keskeneräisiä kaasareita markkinoille. Vika voi olla osittain siinä että tuo on liian iso omalle motille (55-65cc) koneille tarkotettu.

Ilmavuotoihin en oikein usko koska senkin olen tarkistanut kertaalleen.Ehdotuksia saa vapaasti heitellä ja vaikka sopivampia kaasareita tyrkyttää,kun ei oikein osaa etsiä sellaista sopivaa.

4
Bensa-autot / Vs: JariV:n projekteja
« : 07.11.13 - klo: 20.44 »
Hieman ehkä sivuan aihetta,mutta kuitenkin.Tuo oma viritys tuosta 35cc motista on tähän asti ollut naruja katkova laitos,ottaa pattiin kun ei ole tuota ryyppytattia omassa joten imee soppaa kovin huonosti kaasarille.
Seurauksena mäntä pyörähtää ilman seosta  ja on pirun jäykkä,ettei tämmönen 60kg ukko jaksa repäistä :azn:

Tuossa loppukesästä ajelin tankillisen viimeinki urku auki,kun sai sisäänajot tehtyä.
Pirun laihalla oli aluksi ,muusta ei huomannu kuin lämmöistä jotka huiteli 130 asteen paikkeilla ja ilman koria.
Viimein kun sai asettumaan 100-110 paikkeille niin se loppukiekaisu jäi puuttumaan,liekkö johtuu putkesta tai sitten onnistuin töskimään tuon jotenkin.
Tällä hetkellä auto on levällään vuosihuoltoa varten ja jopa mielessä on pyörinyt kulkineen pois myyminen,saa nähdä miten käy.

anteeksi vuodatukseni ja reilu hatunnosto Jarille,sinä vain osaat loihtia noita tehomyllyjä.

5
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 28.08.13 - klo: 18.13 »
Sama ilmiö kävi pari vuotta sitten mullakin,tosin sillä erotuksella että tuota metallimujua
ei löytynyt.
Omalla kohdalla tulin siihen johtopäätökseen että hiekkaa oli mennyt läpi.
Oliko sulla filsu miten törkyinen?

6
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 25.08.13 - klo: 20.44 »
tein nyt 4% seoksen,katsotaan mihin lämmöt asettuu kun kerkeää ajelemaan.

7
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 23.08.13 - klo: 19.03 »
Kävin tänään antamassa kunnolla jenkaa Nutekille,kun viimein sain sisäänajot säädettyä
Koneen speksit:
35cc cn kiinamoottori HDA48 kaasuttimella,
lohkosta otettu 1mm siivu pois että saadaan puristuksia lisää.
mäntä/vauhtipyörä kevennetty ja fluidin sivuputkella.

käyntiin saaminen on aina taistelua,jostain syystä soppa ei tahdo nousta kaasarille,joten joutuu ottamaan ilmanputsarin pois ja pitämään kättä kaasarin edessä että rupeaa tulemaan.
normiryypystä ei ole mitään hyötyä ja sen jälkeen hörähtää n. 5 vedolla käyntiin.

alavääntöjä on ihan hurjasti,lähtee alhaalta kiekumaan hyvin.
keskialueella riittää vielä potkuja mutta yläpää tuntuu puhdittomalta,ei jotenki kiekaise puhtaasti ylhäällä.
ajelin n. 80 metrin täyskaasuvetoja että saan seokset ja lämmöt kohdalleen.

parin vedon jälkeen mittaustulokset näytti tulpan juuresta 130,C jäähdytysripojen välistä 145,C
aikani ruuvaltua sain pysymään 105,C-115,C.tulppa on cmrh7
En nyt muista oliko kesä vai talvimallia?
tankillisen jälkeen tulppa näytti vähän maitokahvia tummemmalta.

kotona joutessani katsoin neulat ja yläpää oli hurjat 3 kierrosta ja 20min.
Alapää taisi olla vähän päälle 2 kierrosta

Voiko noihin lämpöihin vaikuttaa öljyn määrä?
Tällä hetkellä 3% motulin öljyillä.
Niin ja keli oli aurinkoinen +18c ja ajoin ilman koria.
Mistähän sitä lähtisi tätä vyyhtiä purkamaan?

8
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 31.07.13 - klo: 09.29 »
Sähköasiaa:
saako Y haarapiuhalla kaksi servoa toimimaan järkevästi 3 kanavaiseen radioon?
eli pitäisi 2 kanavaan saada jarru ja kaasu pelaamaan,kun tuossa kaasarissa on kaasuvipu toisella puolen,
jos kaasarin kääntää ylösalaisin,niin ei toimi kunnolla.

9
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 08.07.13 - klo: 11.53 »
vaihdat vaikka nylockeihin,kun niissä on ihan perus m6 kierre.

10
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 03.07.13 - klo: 18.25 »
Minäkin siirryin nikkeliakuista lifeen.
Mulla on nyt venomin 1600mah akku ja 3 tankillista oon samalla varauksella jyystäny
ja virtaa tuntuu vielä piisaavan.

Tuokin akku on kooltaan 45x30x30 kokoinen joten painojakaumaankaan se ei juuri vaikuta.
Lifet on vähän turvallisempia vastarikäytössä kuin lipot,eikä nämä muutenkaan mitään rakettitiedettä ole
oikeanlainen laturi,balanseri kiinni ja lipopussiin.


11
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 03.07.13 - klo: 16.09 »
Kyllä kestää 6.6v lifellä ajella.
Itse olen ollut tyytyväinen kun ei tarvi nimhejä latailla jatkuvasti.
Ja lifen koko on plussaa kun se ei ole semmoinen möhkäle niinkuin
nimhit.

12
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 02.07.13 - klo: 18.14 »
En suosittele,tämän kokoluokan vehkeissä standardiservo porsii jossain vaiheessa.
Toki kaasu/jarrulle se onnistuu.

13
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 17.06.13 - klo: 12.39 »
Koneen purkaminen ja kasaus on aika yksinkertaista ja hyvä se on sillontällöin aukaista sylkky ja katsoa missä kunnossa mäntä on.

Ei haittais vaikka aukaisisit käynnistin kotelon ja kattosit ettei siellä pyöri noita siiven osia.
jos siipiä on paljonkin irronnut,niin tuppaa syömään laakerit väljiksi.

14
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 30.05.13 - klo: 21.12 »
Kävi "pieni" hupsis.

Jyrsäsin 36mm pyttyä hieman liian syvältä ja huuhtelukanavan kohdalta tuli päivänvalo kurkkaamaan pytyn sisälle.

Kuinkas olette korjailleet pyttyjä, vai onko tuo pytty sitten roskiskamaa? Kemiallinen metalli ei taida tarttua tuohon alumiiniin tarpeeksi hyvin, että joku juotostyyppinen paikkausmenetelmä pitäisi keksiä.

Jos pytty on zenoah,niin pienellä varauksella onnistuu tigillä paikata.
Aikoinaan kairasin cy:stä liian syvälle ja yritin tigillä korjata,mutta oli niin huonolaatuista alumiinia että karkasi vain edeltä pois.
Alkulämmitys on myös hyvä muistaa.

15
Vapaa keskustelu / Vs: Mikä ilahduttaa tänään?
« : 28.05.13 - klo: 12.14 »
Hieno päivä olla terassilla ja katsella järvelle.
Viime viikon rutistus juhlajärjestelyjä tehdessä ja nyt olenkin ukkomies :azn:

16
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 05.05.13 - klo: 13.15 »
Nutekissa on vakiona vähän nuhaiset jarrut.
Tuo vaikuttaa kyllä hyvältä idealta,mistä osista tuon keskilukon kasasit?

17
Bensa-autot / Vs: 1/4 Rallycross autot
« : 05.05.13 - klo: 13.12 »
Alunperin piirsin tuon pohjan käsin paperille 1/1 koossa ja sitten ohjelmoija tuttu siirti dxf. Muotoon.
Ihme kuitenkin,et ei sen suurempia heittoja ole :grin:

18
Bensa-autot / Vs: 1/4 Rallycross autot
« : 03.05.13 - klo: 14.02 »
Jos en nyt väärin muista niin se saattaa mun tekele.
Onko palikat osuneet kohdilleen?

19
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 25.04.13 - klo: 22.42 »
Sopivaa kesärengasta etsiskelemässä.

Todella scale,hieno :smiley:

pannaan nyt kesäpirssistä kuva kun ei näemmä kaupaks menny,pannaan ajoon kesällä.
vielä pitäisi löytää kuski tuohon penkille rattia veivaamaan :wink:


20
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 20.04.13 - klo: 17.17 »
Jos tuota ei ole kukaan vielä ostanut(toivottavasti)
Niin suosittelen suuresti hävittämään akun asianmukaisesti.
Tuommoinen akku voi olla vaarallinen jo postin kyydissä,puhumattakaan jonkun aloittelijan kourissa.
Maalaisjärjenkäyttö on sallittua.

Tämä on siis ystävällinen neuvo,ei provo.

21
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 15.04.13 - klo: 15.30 »
Ihan muoviset ovat,muualta se ei vuodakkaan kuin ulostulon välistä
ja kummaltakin puolen.

22
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 14.04.13 - klo: 17.25 »
Kannattaa katsoa onko ruuvit riittävän kireällä,jos ilmaa haukkaa väliin niin sen huomaa ainakin tyhjäkäynnissä.
Asiasta toiseen,millä ootte saanu diffit tiiviiksi kun vasta huolsin kaikki diffit (taakse uusi kotelo),uusilla o- renkailla kasatut.

Ainoastaan etudiffi pitää mömmöt sisällä,muut valskaa kun flunssassa nenä.
Toki seuraavassa huollossa tulee jäykemmät öljyt.

23
Oli kyllä todella kiinnostava artikkeli.
muakin on kutkuttanut pitemmän aikaa hommata joku lentävä härveli,tuossa olisikin hyvä vaihtoehto :grin:

24
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 06.04.13 - klo: 19.41 »
Hö....silläkään saralla en pärjää :wink:

25
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 05.04.13 - klo: 21.58 »
Jotkut putkivalmistajat käyttävät tuota sisälle tulevaa stingeriä,en nimeä muista.
Asiasta sivuten löysin töistä metalliroskiksesta rst putkea n.50 cm pätkiä jotka on just sopivia tohon alkukäyrän tekoon :azn:

Sain tänään hyviä vinkkejä Jariv:ltä hda monsterikaasarin säätöön kun on pilkuntarkka minkäverran se ottaa soppaa sisään,nimittäin eilen summittaisilla säädöillä 20minsaa kesti tankillinen,pelkästään piharälläyksessä :shocked:
Tolle 35cc kyl riittäisi pienempikin kaasari,mut eihän sitä tiedä jos sitä jatkaa porttausta pidemmälle.
Saas nähä miten rupeaa naukumaan,tosin jarin 37cc en taida pärjätä :grin:

26
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 05.04.13 - klo: 21.37 »
Vesiämpäriin suolaa ja nakkaat sinne viikoksi pariksi olemaan,silloin tyhjenevät turvallisesti.

27
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 03.04.13 - klo: 21.51 »
Aikalailla samalta kuulostaa kun domin putki mikä itellä oli joku aika sitten.
hivenen matalampi ääni.

Muakin on kuumottanut putken tekeminen,noh osat on jo mutta kun ei paikkaa missä tehdä.
Taidotkin on siinä,että pari pellinpalasta voi saada yhteen :grin:

mutta propsit tuosta,hyvin olet onnistunut ensimmäiseksi putkeksi :afro:

28
Bensa-autot / Vs: 1/4 rc-rallicross
« : 03.04.13 - klo: 10.08 »
Mulla olisi yksi jemmassa,suorana vain vielä.

29
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 31.03.13 - klo: 19.56 »
Paisarin isoin halkaisija pyörii suunnilleen 50 mm paikkeilla,mutta ei sekään kerro koko totuutta.
Näiden putkien kanssa  joutuu tekemään kompromisseja,kun lopullinen pituus menee joskus metrin paremmalle puolelle.
Näppään kuvan omista osista suorana.

30
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 21.03.13 - klo: 15.45 »
Menee vähän ohi aiheesta,mutta Juhamatilta hommasin tuon fluidin putken.
Verrattuna domiin niin tuossa on ihan sikana vääntöä,mutta miten yläkierroksilla vääntää niin en osaa sanoa kun on vielä sisäänajossa.
Tohon omaan mottiin tein sen verran,että puristuksia nostettiin koneistamalla lohkosta milli pois.
Lisäksi Mäntää kevensin riittävästi ja kohdistin kanavat.

Aika näyttää miten se laulaa :laugh:

Niin ja laitoin fluidille viestiä sopivuudesta näihin isompiin vehkeisiin,eivät osanneet sanoa suoraan koska heillä ei ole  Isompia motteja käytössä.

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 22