RC Center

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - SepiMies

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 8
1
Mikko Maula
SC4-10 #2

Muutamiin kisoihin olis tarkoitus keritä vähän kirittämään kärkiäijiä

2
Tulokset / Vs: SC wintercup 2018 V tulokset
« : 19.03.18 - klo: 13.05 »
Kiitokset jälleen kerran Ulvilan järjestelyporukalle, teillä vaan hommat aina toimii. Rata oli kisapäivänä mainio ja pitokin tasaantui perjantaista varsin hyväksi.

Perjantaina tosiaan ajettiin Jannen kanssa muutama tunti treeniä, rata oli silloin hiukan epälooginen ja pitokin hiukan hankalasti hallittava. Pito kuitenkin tasaantui mitä enemmän siinä ajettiin ja sai hyvää tuntumaa taas vähän tiukemmalle radalle. Samalla tuli myös muistettua, miksi itse en kaipaa aamun vapaita treenejä. Kahden eri luokan ja eri taitotasojen sovittaminen samalle radalle vaikka 7 kuskin voimin ei vaan oikein toimi.

Lauantaina aamusta rauhassa paikalle ja jännitystä oli ilmassa, olihan sarjamestaruus vielä pelissä. Treeneissä kulki ihan mukavasti ja vertailin vain kahta rengaskierrosta, kummalla lähteä alkueriin. Toiselta sijalta alkueriin, mikä on loistava lähtökohta tiukalle ja ahtaalle radalle. Eka kierros alkoi hieman tahmeasti kädet täristen, sillä hyppäsin heti kolmannella kierroksella ulos radalta, mutta hetkeä myöhemmin Mäkelä ja Tuomainen olivat katollaan, joten pääsi takaisin ajamaan tyhjälle radalle. Loppuerä sujui virheettä, joten erän paras tulos tuli kumminkin. Toinen erä oli jo huomattavasti rennompaa ajoa, melko suvereeni erätulos ja samalla varmistui jo TQ. Kolmanteen erään sai lähteä täysin paineetta ja ajaa vain treeniä ja tuntumaa rataan finaaleja varten. Taas se rentous näkyi ja entistä kovempi erätulos tauluun, medium timen ollessa samaa luokkaa muiden parhaiden kierrosten kanssa. Mäkeläkin jäi peräti ruutuun 4, joten pientä helpotusta sarjan suhteen alkoi olla ilmassa.

Finaaleihin lähteissä taas tärisi ja pahasti. Lähtöpaikka oli hiukan haastava, mutta ajatus oli ottaa ekat pari metriä todella varovaisesti alamäkimutkaan ja sitten kiihdyttää tahtia. Samuli kaatoi heti ekaan mutkaan 2. sijalta, joten itse sai sen verran kaulaa, että sai rauhassa hakea ajoon rytmiä. Kaikessa rauhassa ajellessa virheitä vältellen tuli huomattua, että kukaan ei juurikaan saavuttanut, joten helpohko erävoitto. Toisessa finaalissa tiputin itseni kulmapöydältä toisella kierroksella, mutta onneksi auto jäi pyörilleen ja pienen kaulan turvin säilyin kärjessä. Tässä erässä saikin isommin ajaa Samulia ja Marttia vastaan, kuitenkin kontrolloiden menoa ja vältellen virheitä. Ensin Martti teki virheen ja erän puolivälissä myös Samuli. Ja kun eroa kasvoi ~5s niin lopun erää sai taas vain ajella. Nyt alkoi sarjavoitto näyttämään jo suht varmalta. Kolmas erä oli kuin toisinto toisesta, mutta lopussa otin liiankin varman päälle, tietoisena siitä, että sijat 1-1-2 riittää jo varmasti sarjamestaruuteen, jolloin Samuli pääsi ottamaan melkein kiinni. Kolmas erävoitto, kisan voitto ja sarjamestaruus. Viimeinen finaali meni nautiskellessa ja ajaen paineetta "urku auki" tavoitellen 13s alkavaa parasta kierrosta ja 29 kierrosta. Yliyrittäminen kostautui, mutta taaksepäin kertyi eroa peräti 9s.

Kausi sujui mahtavasti. 4/5 kisaa ajettuna sijoitukset 1-1-3-1, joten vauhti ja varmuus taisi olla kohdillaan. Nyt on aika hiukan hengähtää ennen kesäkauden alkua. Täyden sarjan ajamisesta ei ole varmuutta vielä, mutta joitain kisoja varmasti, joten radoilla nähdään.

Kiitokset Tekno RC:lle sekä RcCenterille kuin myös Jannelle maalauksista. Kuin myös kaikille sarjaa ja kisoja järjestämässä olleille.

-Mikko M. #3-


3
Tulokset / Vs: Tulokset: Kerhokisat Mattocup III Eurajoki
« : 21.01.18 - klo: 14.32 »
Kiitokset järjestelyporukalle mainiosta kisapäivästä. Kaikki toimi mainiosti ja ensikertaa minikisoissa olevalle jäi todella hyvä maku.

Itse kisaan tuli lähdettyä lähinnä pitämään hauskaa ilman sen suurempia menestyspaineita. Treeneissä rataan alkoi saamaan hyvää tatsia ja olikin mukava huomata, ettei ollut edes aivan hitaimmasta päästä. Alkuerät oli SC4-10 kuskille alkuun melkoinen shokki, mutta taas kun hommasta pääsi jyvälle, niin hauskahan tollainenkin formaatti oli. Alkuerien jälkeen oli todella suuri yllätys löytää itsensä sijalta 6. ja suora paikka A-finaaliin. Ekan finaalin alussa takaa tultiin konttiin ja kovaa, mutta siitä selvitiin ja tasaisella ajolla pääsi jopa haastamaan 4. sijasta, mutta oma pieni virhe, auto nurin ja 5. sijalla maaliin. Toisessa finaalissa väännettiin Anssin kanssa tosissaan lähes koko finaali. Kertaalleen vahingossa kolaroin, kun oli varsin eriävät ajolinjat, mutta vaikka miten antoi painetta, niin ohituspaikkaa ei vaan löytynyt. Silti 6. sija riitti lopputuloksissa sijalle 5. ja kyllähän se ensikertalaiselle maistui.

Rengasvalinta ei amatöörillä osunut aivan nappiin, sillä alla oli lähes uudet sliksit, joihin alkoi löytymään kunnolla pitoa vasta finaaleissa. Radialit eteenkin olisi ehkä ollut parempi valinta, mutta hurjat spekulaatiot iltapäivän kaatopidosta sai päätymään helpompaan sliksiin.

Mutta kivaa oli eikä jää viimeiseksi kerraksi kerhokisoissa.

-Mikko M. #87-

4
TeknoRC / Vs: TeknoRC EB410
« : 04.01.18 - klo: 02.16 »
12kg vääntävä servo ei ole lähellekkään liikaa tähän autoon, Teknon suositus kun on +14kg.

5
Tulokset / Vs: Tulokset: SC WinterCup II 9.12.2017
« : 23.12.17 - klo: 12.34 »
Unohtunut tännekkin kirjoitella, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Omasta puolesta kiitokset niin kilpailijoille kuin myös kaikille kisojen järjestämiseen osallistuneille. Kisat ainakin tuntuivat rullaavan mukavasti, mitä nyt kertaalleen ajanotto aiheutti lisää ohjelmaa.

Itse kisaan lähdettiin luonnollisesti hakemaan voittoa. Treeneissä oli vähän tahmeaa, ajorytmiä ei tahtonut saada kuntoon ja virheitä tuli varsin runsaasti. Toiseen treeniin sai kuitenkin sen verran ajamisesta kiinni, että reseedin kautta pääsi alkueriin lähtemään 2. sijalta. Alkuerissä oli edelleen jokseenkin tahmeaa ajamista ja lipsumista tapahtui vähän siellä täällä. Siihen vielä kun lisättiin joka erässä tapahtunut ruuhkaan juuttuminen, niin meinasi pistää kiehumaan. Tosin pelkästään sen takia, ettei saanut itsestä parasta irti. Finaaleihin kuitenkin sijalta 4. tietäen, että 7 minuuttia on pitkä aika ja itse käytin nössöä, mutta varmaa ajolinjaa tuplapöydän yli.

Finaaleissa sai lopulta ajorytminkin kuntoon osaltaan varmaan senkin takia, että 4. ruudusta sai melko rennosti lähteä tarkkailemaan kärjen virheitä. Kärjen takana roikkuen pääsi ekassa finaalissa kiipeämään jo 2. sijalle ja hyvässä tarkkailuasemassa oltiin jopa erävoittoa ajatellen. Kuitenkin yllättävä törmäys ajolinjalle siirtyneeseen mattorullaan katkaisi nousun ja varmahkon 2. sijan. Kuitenkin sijalla 3. maaliin. Toisessa finaalissa kärjellä oli jälleen ohjelmaa ja pääsin nousemaan turvalliseen 6s johtoon ja kruisaillen erävoittoon kovalla erätuloksella. Kolmas finaali alkoi kuten kaikki muutkin, kärjellä oli ohjelmaa ja itse pääsi nousemaan kamppailemaan Samulin kanssa erävoitosta. Pienen oman virheen seurauksena auto erän loppupuolella katolleen ja Samuli sai kruisailla voittoon. Viimeiseen finaaliin sai lähteä melko rennosti, sillä pisteitä laskien oma 2. sija oli jo varma, enkä varsinaisesti uskonut erävoittoon Samulin ajaessa todella kovaa ja varmasti. Kuitenkin kärjen kantaan roikkumaan ja kyttäämään virheitä. Ensin Juuso poistaa itsensä edestä ja hetkeä myöhemmin Samulille tulee iso virhe pitkällä tuplapöydällä. Hetken Panden perässä ja Pandekin tekee virheen. Loppuerä meneekin tarkkaillessa muiden vauhtia ja kun huomaa ettei takaa tulla lähemmäs vaikkei limitille puristakkaan, rennolla ajolla lopulta erävoittoon ja tulosvertailulla kokonaisvoittoon.

Jälkiviisaana olin kärkiporukasta ainoa, joka luovutti pitkän hypyn ylittämisen yhdellä ja ajoin sen jatkuvasti kahdella yli. Takkiin tuli näin videolta tutkittuna ~0,4s/kierros, mutta tämän eron ajoin muulla kierroksella kiinni. Kärkinelikko olikin vauhdillisesti aivan jäätävän tasainen. Mutta oma nössötaktiikka oli varmin ja muut tekivät vähintään yhden virheen finaaleissa pitkässä hypyssä, minkä johdosta itse taisin olla eniten pyörillään. Kaatoon kulunut 3 sekuntia on pitkä aika ajaa kiinni, jos muut eivät tee virheitä.

Kiitokset vielä Tekno RC sekä RcCenter. Kuin myös sarjaa tukemassa oleva RcKauppa.

Tästä jatketaan taas helmikuussa Hakkilassa, Äänekoski jää itseltä ikävästi muiden kiireiden takia väliin.

-Mikko M. #3-

6
Löytyiskö ulkopaikkakuntalaiselle yks pyötä kisan ajaksi? Tuolit, valot ja jatkojohdon saan kyllä mukaan. T Sami L
Kyllä sulle saadaan pöytätilaa käyttöön.

T: Mikko M.

7
Muistutellaan vielä tännekkin, että ilmoittautumisaikaa on jäljellä n. 34,5 tuntia.

Ilmoittautuminen tosiaan sulkeutuu tiistaina 5.12.17 klo 22:00.

Vielä ehtii siis hyvin mukaan :wink:

8
Kisaprofiili rakennetaan radalle huomenna keskiviikkona 29.11. joten viikonloppuna on mahdollisuus tulla koeajolle. Vaikka viikonloppuisin radalla on yleensä melko hyvin kuskeja, kannattaa etukäteen ilmoitella vaikka TUA Areena ketjuun saapumisesta, jotta ovet ovat auki.

9
Kisaprofiili selviää tarkemmin, kunhan ratamestarin kanssa on ehditty pitämään "kokous" aiheen tiimoilta. Palaan asiaan, kunhan tälle saadaan varmistus.

10
Tulokset / Vs: SC WINTERCUP 1 ulvila
« : 19.11.17 - klo: 17.08 »
Kiitokset Ulvilan järjestäjille hyvin hoidetusta kisapäivästä. Kaikki toimi ja meininki oli hyvä. Äänentoisto on se ainoa vaiva sisäradoilla, kun varsinkin SC4 autot pitävät aika jäätävää mekkalaa. Rata on kerta toisensa jälkeen mainio ja tuo alusta vaan on edelleen oma suosikki. Hyvä ja looginen pito ja renkaan kulutus on aivan minimissä.

Itse olin perjantaina ajamassa treeniä ja oli mielenkiintoista havaita, ettei Turkuun verrattuna tarvinnut juuri isosti koskea auton säätöihin. Pikkasen ohuemmat öljyt iskareihin ja keskidiffiin riitti ja loput oli ajolinjojen opettelua.

Lauantaina oli heti aamusta vauhti ihan suht hyvin kohdallaan ja uusittu profiili oli jopa vanhaa helpompi, ainakin omasta mielestä. Treeneissä pääsi hyvää rytmiin ja alkueriin pääsi lähtemään "paalupaikalta" Aleksin hengittäessä niskaan. Alkuerissä jostain syystä tärisi ja pahasti eikä ajamista tahtonut saada kontrolliin millään. Silti jotenkin sai räpellettyä 1. sijan. Toinen erä olikin huomattavasti rennompi ja melko selkeällä erolla TQ:ksi. Kolmas erä meni muita kiritellessä, kun itselle tavoitteena oli ottaa Aleksin ajama nopein kierros omaan haltuun. Siinä toki onnistuin, mutta samalla erän tulos meni pipariksi.

Finaalien alla jännitys kohosi taas pilviin ja ajatus "paalulta on vain hävittävää" hiipi mieleen. Alku olikin melkoisen hermostunutta ajoa, mutta Samulikaan ei tullut lähelle, joten taisi sielläkin vähän täristä. Jossain kohtaa huomasin Samulin tekevän takana virheen ja samalla oma ajo rentoutui ja loppu menikin kruisailuksi. Toiseen erää pääsi jo hiukan helpommin, kun tärinä oli helpottanut. Alusta asti rentoa ajoa, mikä näkyi vauhdissakin. Lopussa pieni virhe ja olin tolpassa kiinni ~7s, mutta siltikin maaliin kärjessä ~4s erolla. Kolmannessa alkuun pieni virhe, jonka seurauksena tipuin sijalle 4 ja sieltä lähdettiin sitten painamaan takaisin kärkeen. Ensin painetta Aleksille ja muutamia kierroksia myöhemmin paikka vihdoin aukesi. Samulin kanssa saikin sitten vääntää kauemmin. Nuorehko kuski kesti puskurissa kiinni ajoa todella hyvin eikä hötkyillyt, kunnes lopulta pienen virheen seurauksena päästiin pääsuoralle vierekkäin ja siinä ohi. Pienesti osuttiinkin, mutta tuomarin kanssa varmistin, että kilpailutilanteessa osuttiin eikä ollut rankkuihin aihetta. Samalla erävoiton kautta varmistui koko kisan voitto, joten viimeiseen erään sai lähteä täysin paineetta ja tavoitteena oli vain painaa 30 kierrosta tauluun. Paineeton ajo näkyi, joten koko muu A-finaali jäi kierroksella :shocked:. Voisi sanoa, että vauhti oli koko päivän kohdallaan.

Seuraavaksi sitten Turussa joulukuun alussa, missä joutuu taas varmasti ajamaan kovaa ja tarkasti jos mielii pysyä kärjessä.

Kiitokset vielä Tekno RC:lle, RcCenterille sekä Janne Maulalle korin maalaamisesta.

-Mikko M. #3-


12
TeknoRC / Vs: Tekno SCT410.3
« : 12.10.17 - klo: 01.53 »
Tuskin olet saanut jousia varsinaisesti kuoleentumaan, ellei sitten auto ole jatkuvasti renkaiden varassa maassa. Itsellä on vanhimmat "mustat" jouset jostain ~4 vuoden takaa eikä nekään ole vielä mainittavammin kuoleentuneet. Pehmentyneet varmasti toki jos uusiin vertaisi, mutta edelleen varsin toimivat, vaikka nykyisin ajankin LF jousilla.

Mikäli perä alkaa pompottamaan ilman järkevää syytä (esim. mekaaninen vaurio tai ulos vuotaneet öljyt), kannattaa tarkistaa että sisempien hingepinnien reiät tukivarsissa on varmasti puhtaat ja auki. Sinne kertyy suht helpolla p**kaa jolloin jousitus alkaa tahmaamaan, eikä toimi enää kuten pitäisi. Ulompien hingepinnien reikiin kertyy myös hiljaksiin p**kaa, mutta ne on sisempiä väljemmät, joten siitä ei yleensä koidu ongelmaa.

Ohjauksen rajoitinprikat voi halutessaan jättää pois, mutta se ruuvi kannattaa jättää paikoilleen. Tämä siksi, että kääntölinkkien päiden hiljaksiin kuluessa renkaat pääsevät lopulta kääntymään enemmän kuin vetoakselit sallii (huomaa kaasulla tappiin asti kääntäessä sisäkurvin renkaan nykimisenä) mikä taas ei ole vetoakselien ulkopäille kovin hyväksi.

Tuon Teknon uusimman sheetin täydelliseen toteuttamiseen tarvitaan HRC takahubit (TKR5545B), 8x1.3 männät porattuna 1.4mm (TKR6051), LF jouset sekä uusittu ohjaus (TKR8104 ja TKR8100). Olettaen toki, että vakaajatankoja on jo ennestään sopivia. Lisäksi ohjauslinkkien vantteja pitää lyhentää tai vaihtaa tilalle jotkin M4x45mm vantit. Siihen en ota kantaa, että tarvitseeko nuo kaikki olla, mutta yleensä setup on kokonaisuus ja toimii tarkoitetulla tavalla vain jos kaikki kohdat on kuten pitäisi :smiley:.

13
TeknoRC / Vs: Tekno SCT410.3
« : 10.10.17 - klo: 15.53 »
SCT410 vs. SCT410.3 konversion jos haluaa tehdä, niin siihen riittää käytännössä tukivarret, tornit, A - D palat, hingepinnien "pillerit" sekä takakallistuksen vakaaja. Muutoin erot on melkoisen pieniä.

Ajettavuudessa eroa on siinä, että .3 on hiukan ketterämpi sekä helpompi ajaa, tosin ohjekirjan setupilla todella "perälevoton". Uudemmassa mallissa riittää myös säädöt pidemmälle kuin vanhassa, joten auto on ainakin teoriassa helpompi saada kuskille mieleiseksi.

Tuo viimeisin julkaistu suositussetuppi on ihan toimiva lähtökohta, mutta betonille korvaisin oranssit etujouset keltaisella. Kannattaa huomata, että uusin suositussetuppi käyttää uusia LF jousia.

Ja kummallakaan versiolla ei heti tule tilannetta, että kuskin vauhti radalla jää autosta kiinni :grin:

14
Ohhoh. Vai että pääkaupunkiseudullekkin tulossa vihdoin kunnollinen alusta krossin ajamiseen :tongue:. Taitaapa olla ekaa kertaa muutamaan vuoteen kun jopa odottaa innoissaan mahdollisia kisoja tietäen, ettei sitä ylipitävää mattoa olisi enää luvassa.

Näkyypä EOS-sarjan lopputuloksissa olevan yhteensä 15 suomalaista ja näistä vieläpä moni paikkakunnalta, missä ei EOS-mattoa ole. Molemmissa luokissa korkeinta paikkaa suomalaisista pitää hallussaan kuski, jonka lähiradan pinta on muovimattoa. Eli tuskin se radan pinta on ainut tekijä sille, nouseeko Suomesta kansainvälisissä kisoissa menestyviä kuskeja.

SC4-10 luokan autot soveltuvat kyllä sisälle, EOS-matolle ne ei sovellu. Tämän asian vertaaminen on melkoisen sama, kuin jos laittaisi M2-10 tai M4-10 auton 1/8 radalle, ajokokemus tuskin olisi kovin miellyttävä.

Mutta hieno uutinen joka tapauksessa. Jos/kun saatte ratapaikan talveksi ja alustana todellakin on betonia, pitänee ehdottomasti poiketa jossain välissä testaamassa :tongue:.

15
Tulokset / Vs: Tulokset SC Summer Cup V
« : 28.08.17 - klo: 23.29 »
Kiitokset kisoista puuhatiimille. Hyvin ne kisat näemmä vedetään vähän pienemmälläkin organisaatiolla läpi. Paljon spekulaatiota aiheuttanut 1/8 radan käyttö osoittautui varsin toimivaksi myös näille postilaatikoille. Tuulen ollessa samaa luokkaa kuin lauantaina, alkaa monella pienemmälläkin radalla olemaan nämä autot enemmän tai vähemmän vaikeuksissa.

Itse kisa sujui vähän niin ja näin. Ajorytmiä ei tahtonut löytyä, auto pomputti vähän turhan paljon ja pitokin tuntui olevan kateissa. Viimeinen ei ainakaan johtunut radasta tai renkaista, koska muilla pitoa riitti enemmän kuin hyvin. Itse en vaan jostain syystä saanut autoa puremaan alustaan. Pomputuksen sai kyllä pois ja sitä kautta autoa helpommaksi ajaa. Finaaleissa ajelin varman päälle lähes aina isommat hypyt matalina, mikä toi lopulta 4. sijan. Ja koska Jussi jäi tällä kertaa vähän kauemmas ja Martilla oli muissa kisoissa mennyt vähän kehnommin, riitti tuo 4. sija varmistamaan sarjassa jälleen 2. sijan.

Jos jotain pientä kitinää radasta saa laittaa, niin ne teräsverkot on omasta mielestä ehkäpä kaikkein huonoin materiaali hyppyjen lähtöön. Teräs ja alumiini kun on vastakkain, niin sen tietää kumpi niistä antautuu. Muutoin rata oli suorastaan loistava.

Tästä jatketaan sitten talvella samoin tavoittein kuin nyt, Ylinen olisi tarkoitus jollain ihmeellä saada kiinni ja päästä vielä ohikin. Onnittelut myös Aleksille ensimmäisestä voitosta. Todella varmaa ajoa ja vauhtikin oli todella kovaa.

Kiitokset: TeknoRC sekä RcCenter

-Mikko M. #2-

16
Tulokset / Vs: SC Summer Cup III, 8.7.2017
« : 17.07.17 - klo: 20.40 »
Turun SC-kisat olisi sitten paketissa. Kiitokset kaikille järjestelyihin osallistuneille, itse tein radan eteen sen, mitä tehtävissä oli, mutta pettymykseksi se hajosi varsin pahasti.

Itse kisa alkoi odotetusti, Ylinen oli todella kovassa vauhdissa, mutten itsekään jäänyt turhan kauas. Alkuerissä vedettiin aivan samaa vauhtia ja ajanotosta Ilkka kertoikin eroa olevan huikea 1 sekunnin tuhannesosa  :laugh:. Itse sain kuitenkin erät ajettua hiukan varmemmin loppuun asti ja paalulta finaaleihin, kuitenkin tietäen, että aivan limiitillä saa ajaa jos voiton haluaa. Ekassa finaalissa olikin hyvää vauhtia kunnes rytmi katosi hetkeksi ja pienen virheen saattelemana kolmanneksi. Kärjen sai vielä ajettua kiinni ja viimeisessä hypyssä sai sisälinjan kiinni. Ulostulossa kuitenkin itse ihan vähän leveäksi tai Jussin auto kääntyi hiukan tiukemmin josta seurauksena kevyt osuma Jussin takakulmaan ja tottakai Jussin auto nurin etusuoran alkuun. Itseni tulkitsin syylliseksi ja kiltisti odottamaan samalla katsoen, kun Juuso ja Martti menee ohi. Maaliin sijalla 5. Seuraavatkin finaalit sujui vauhdillisesti kohtalaisen hyvin, mutta jostain syystä aina kun autolla oli mahdollisuus päätyä nurin, se myös päätyi. Kuitenkin 2 erää peräkkäin toiseksi ja kakkossija alkoi jo näyttämään varmalta. Kunnes viimeisessä finaalissa meni aivan kaikki persiilleen ja auto kieri koko ajan jokaisesta kivestä ja pompusta nurin. Maaliin sijalla 5. ja rappusilla kuuli Martin yltäneen toiseksi, joten sinne suli se kakkossijakin. Tämän jälkeen oli pakko lähteä hieman etäämmälle rata-alueesta "puhaltamaan" eikä fiilis ollut noussut vielä yhtään palkintojen jakoonkaan. V**utti ja rankasti vaikka nykyisin SC4 luokassa pitäisi olla 3. sijaan ihan tyytyväinen, mutta kun finaaleissa pienikin virhe kasvoi aina suureksi, niin vähemmästäkin hajoaa pää :laugh:.

Onnittelut vielä Yliselle jälleen yhdestä voitosta ja samalla sarjamestaruudesta. Tuntuu mies olevan tällä hetkellä voittamaton. Mutta sarjan kakkossijasta käydään vielä kovaa vääntöä, joten Nokialla jatketaan.

Kiitokset vielä Tekno RC sekä RcCenter

-Mikko M. #2-

17
Tulokset / Vs: Finnish Open II, 2.7, Nokia - tulokset
« : 17.07.17 - klo: 20.21 »
Parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Kiitokset PRCA:n aktiiveille kisojen järjestämisestä, eipä jäänyt mitään hampaankoloon vaan kaikki toimi mainiosti.

Itse kisaan lähdettiin Teron kanssa jo lauantaina hakemaan tuntumaa rataan. Hyvinhän nuo treenit sujui ja vauhtikin oli ihan siedettävää. Tampereelle viettämään iltaa ja tuli käytyä jopa paljon mainostetussa Punjabissa eikä ollut ollenkaan huono kebab :grin:.

Sunnuntaina ajorytmi vaihteli paljon. Välillä kulki hyvin ja välillä taas meni nelosissa joka kierroksella nurin. Tosin siinä tuntui yhdellä jos toisella olevan vähän ohjelmaa. Moottori oli ennen kisaa huollettu käytännössä kokonaan ja johan sekin rupesi toimimaan suorastaan täydellisesti, vaikkei Novarossit kuulemma vaan yksinkertaisesti toimi. Amatöörin käsiin kuitenkin menoa riitti ja tankillisella pääsi mukavat 9min :grin:. Alkueristä vitosruutuun tavoittelemaan nousua A-finaaliin, mikä oli asetettu tavoitteeksi. Yllättäen vauhtia riittikin kohtuu hyvin ja lopulta paikka A-finaaliin aukesi yllättävän helpolla. Viimeiset 5min ajelin vain todella varovaisella kaasulla, ettei vahingossakaan aine lopu tankista. A-finaalissa sitten taas rytmi katosi, mutta siltikin kykeni hetkittäin varsin kilpailukykyiseen vauhtiin. Jeren kanssa väännettiin tiukasti, mutta lopulta taisin päästä yhden tankkauksen vähemmällä ja maaliin sijalla 7. johon oli enemmän kuin tyytyväinen.

Sunnuntain kisa oli ihan ok, mutta mieluummin ajaisin lauantaina niin jäisi sunnuntai palautumiseen. Ei se vauhti ja varmuus nyttenkään isosti muuttunut vaikka lauantaina litran verran treeniä ajoikin.

Suomen tiettävästi ainut NB48.4 toimi myös läpi päivän erittäin luotettavasti. Säädöissä on vielä jonkin verran tekemistä, mutta suunta on oikea.

Kiitokset vielä: Tekno RC sekä RcCenter

18
Kiitokset Ulvilan porukoille hyvin järjestetyistä kisoista. Kaikki toimi hyvin, kuulutukset oli omasta mielestä hyviä ja erän aikainen selostuskin toimi mallikkaasti. Buffetin ruualla jaksoi läpi päivän. Rata on mainio, vaikka siihen vähän kuoppia päivän edetessä syntyikin. Tilanne oli kuitenkin kaikille sama ja kuoppia oli kaikille tasan yhtä monta. Ulvilaan on aina mukava palata, kun tietää kaiken olevan todella hyvin kunnossa.

Itse kisaan lähdettiin vasta lauantaina aamulla. 4 akkua vapaata treeniä ja vauhti tuntui olevan suht hyvin kohdallaan ja irtosi sieltä jopa molempien treenierien kovimmat ajat. Alkueriin rata meni pomppuisemmaksi ja itsellä olikin jonkin verran ongelmia löytää uudet toimivat linjat kun treeneissä ajamia ei voinut enää käyttää. Silti onnistuin puristamaan neljännelle sijalle, eikä vauhdillisesti oltu ihan kamalan paljoa perässä kärkeäkään, mutta tässä vaiheessa vaikutti selvältä ettei ihan kärjessä tänään taistella. Kuitenkin finaaleihin löytyi hyvät linjat mutkiin ja neljän kuskin voimin ajettiin todella tiukkaa vääntöä kärjessä. Sijoitukset vaihtui tiuhaan, kun vähän väliä joku teki kuopissa pienen virheen. Ilmeisesti itse pystyin ajamaan vähimmillä virheillä, kun lopputuloksissa pystyi nousemaan jopa sijalle 2 joka on itelle varsin kova avaus kesäkauteen.

Jälleen kerran Tekno RC SCT410.3 osoitti luotettavuutensa ja nopeutensa, eikä koko päivänä ollut mitään ihmeempiä murheita. Autolla kun en ulkona ole vielä juurikaan ajanut niin setuppi ei ollut vielä ihan siellä missä sen haluan olevan, mutta ihan valtavasti ei ole enää työmaata. Tästä on hyvä jatkaa eteenpäin. Losikuskit ja Ylinen tulenevat pitämään huolen, ettei yhdessäkään kesäkisassa voi vaan ajella voittoon, vaan jokainen sijoitus pitää taistella tosissaan. Onnittelut vielä Yliselle komeasta voitosta.

Kiitokset vielä Tekno RC sekä RcCenter.

-Mikko M. #2-

19
Tulokset / Vs: SC WinterCup V tulokset ja tarinat
« : 19.03.17 - klo: 11.12 »
Kiitokset järjestäneelle taholle. Rata oli mainio, todella tekninen pieni väkkärä, joka rankaisi armottomasti pienenkin ajovirheen. Ja se alusta, se on vaan yksinkertaisesti paras millä olen ajanut. Pieksee jopa betonin. Rengas ei kulu oikeastaan ollenkaan ja pito on juurikin sopiva.

Itse kisaan valmistauduttiin perjantaina tehotreenillä (tiedän, olen huono ihminen kun ajoin perjantaitreenit) ja vauhtia ei oikein tahtonut löytyä, kun oli tottunut hieman erilaisiin ratoihin. Mutta kyllä ne ajolinjat sieltä pikkuhiljaa löytyivät ja vauhtiakin oli päivän lopussa jo suht hyvin. Muiden ajoa seuraten, olisi ehkä kannattanut satsata uusiin tuoreisiin renkaisiin jolloin olisi saanut ehkä hintsusti pitoa lisää.

Lauantaina aamusta aikaisin paikalle (kyllä, olin jälleen huono ihminen ja menin ajamaan aamun vapaata treeniä) ja muutama akullinen alle tuntumaa. Vauhdillisesti oltiin siellä 4-5 sijoilla, mutta muutama pikku muutos vielä autoon ja alkueriin. Tuskaisesti meni eikä oikein millään saanut kolmea peräkkäistä nopeaa pommitettua, mutta kuitenkin neljäs. Toiseen alkuerään tuoreimmat pinnit mitkä pakista löytyi (nekin yli vuoden vanhat) ja sai jotenkin ryllättyä 3 kierrosta peräkkäin kohdilleen ja peräti ruutuun 3. Erot oli jälleen todella pieniä.

Eka finaali meni täysin metikköön ja lopulta paukahti vielä servo. Ihmeen huonoa laatua. Vasta jotain 5 vuotta mittarissa josta viimeiset 1,5 vuotta liian isossa autossa valmistajan mukaan. Toinen lähtö menikin sitten paremmin, mutta pieni virhe tiputti neljänneksi. Kolmas sujui hyvin, mutta kerran hyppy hiukan leveäksi ja Martti kuittasi heti ohi. Viimeiset finaalit joko muilla vauhti hidastui tai itsellä kiihtyi, mutta kärjen vauhdissa pystyi roikkumaan. Molemmista kakkosena maaliin. Lopputuloksissa lopulta Martin ohi sijalle 3.

Koko talven oli varsin tasaista suorittamista (3-3-1-3) joten jotain kehitystä on tapahtunut. Parempaakin oli tarjolla, mutta omat koomailut väärillä hetkillä rankaisi. Eli tasaisuutta vaan lisää, vauhti alkaa olemaan kohdillaan.

Seuraavaksi vielä Vaasaan mittelemään endurancea ja sen jälkeen "vähän" isommille baanoille pelkäämään sadetta.

Kiitokset: TeknoRC, RcCenter sekä EuroRC

-Mikko M. #3-

20
Tulokset / Vs: Tulokset - SC WinterCup IV 18.2.2017 Turku
« : 25.02.17 - klo: 12.03 »
Kiitokset omasta puolestani vielä muillekkin kisojen puuhamiehille. Itse toimin ensimmäistä kertaa ikinä kilpailun johtajana, eikä se homma nyt tainnut ihan penkin alle mennä. Ainakaan paljoa negatiivista palautetta ei kuulunut.

Itse kilpailut menivät melkoisen suunnitellusti. Ennakkosuosikin paineet niskassa ajo oli aamulla vielä varsin hermostunutta, mutta perusvarmalla suorittamisella irtosi sentään TQ. Omasta 3 kierroksen ennätyksestä jäin kuitenkin yli 0,5s. Finaaleihin lähteissä tiesin jo aikojen perusteella, että kunhan ajaa perusvarmaa ajoa ja pysyy pyörillään, niin tulosta tulee. Ekassa finaalissa tärisi, mutta voitto tuli. Samalla tuli itselle ja radalle uusi 5min ennätys. Toisessa Ylinen antoi painetta, mutta silti voitto. Kolmannessa oli jälleen takana jotain ohjelmaa ja sai kruisailla voittoon. Neljänteen lähdettiinkin sitten jo rennoin rantein ja runttaamaan vielä itselle koko kisan nopein kierros. Viides finaali menikin sitten jo aivan penkin alle kun keskittyminen herpaantui pari kertaa väärässä paikassa. Kisan jälkeen itse Salonen kehui omaa Teknoa todella hyväksi, joten jotain on säätöjen kanssa ilmeisesti tullut tehtyä oikein :laugh:. Itse auto toimi jälleen läpi kisan todella luotettavasti.

Noista renkaista kyseltiin. Itsellä on toiminut parhaiten sellainen jonka pinta on kulunut 1/2 - 2/3. Pito on suht samanlainen alusta loppuun, mutta traxu on omasta mielestä loogisin ajettava noin puoliksi kuluneesta eteenpäin. Mutta traxuja vaivaa ikävästi edelleen varsin suuret laatuerot. Itsellä viimeisistä 8 renkaasta 6 on ollut hyviä ja 2 selkeästi liukkaampia. Ovat kuitenkin samasta uusimmasta erästä. Turussa olen nähnyt toisen traxun lasittuvan, toisen ei ja kolmas menee vain vähän lasiksi. "Pitotahmaa" radasta ei ainakaan käteen enää tartu. Itse ehdottaisin nelkuille matolle kulutuspinnaltaan täysin sileää rengasta (eli ihan sama mikä rengas on alkujaan ollut kunhan kulutuspinta on täysin sileä), mutta tulosketju ei liene sen käsittelylle oikea paikka :grin:.

Mutta kaikinpuolin kivat karkelot ja tästä jatketaan sitten äärimmäisen tiukassa asetelmassa Ulvilan sarjafinaaliin.

Kiitokset vielä Tekno RC, RcCenter sekä EuroRC.

-Mikko M. #3-


21
Mikko Maula
SC4-10
Eiköhän sitä koko sarja kierretä

22
Kilpailukutsut / Vs: SC WinterCup IV 18.2.2017 Turku
« : 16.02.17 - klo: 20.23 »
Eräjako ja aikataulu liitteenä, olkaa hyvät.

Pieniä kompromisseja jouduttiin tekemään kohtalaisen runsaan osanoton johdosta, ettei päivä veny mahdottomuuksiin, ja että saadaan kaikki halukkaat viivalle.

Treenien jälkeen on luonnollisesti reseed, joten ei tarvitse huolestua, jos oma paikka eräjaossa on jotenkin väärässä paikassa.

23
Kiitokset erittäin hyvistä ralleista järjestäjille. Kaikki toimi kuten kuuluukin vaikkei buffan antimia tällä kertaa tullutkaan käytettyä.

Perjantaina paikalle ristiriitaisin tuntein, kun toisaalla sanottiin pidon olevan todella kova ja toisaalla taas melkoisen heikko. Perstuntumalla setuppia sinnepäin, että pito on kova ja radalle. Loppuun ajetulla traxulla pito olikin siellä havuilla, että onko se liian kova. Autoa pystyi silti hyvin ajamaan. Renkaat kuitenkin meni lopulta puhki, joten oli kaivettava täysin uudet ja ajamattomat alle. Niillä sitten olikin totaalinen kaatopito ensimmäiset 4 akkua ja alkoi jo kasvamaan elin otsaan, että joko tämä on taas tätä. Noh setuppiin viimeiset fiksaukset ja niillä sitten mentiin.

Sunnuntaina omasta mielestä pito oli vielä hitusen kovempi ja ongelmana itsellä olikin liian kova pito. Ajaminen oli hiukkasen epävarmaa, kun ei tahtonut saada tatsia pidon kovuuteen. Varsinkin kun Turussa on ajanut todella paljon ja pito on oleellisesti heikompi. Mutta alkuerissä sai kuitenkin puristettua kovan ajan ja sillä irtosi paikka peräti kakkosruudusta, mikä oli itselle valtaisa yllätys. Sijat 1 ja 2 Tekno RC:lle, vaikkei kumpikaan kuskeista viihdy kovalla pidolla.

Finaalit sujuikin sitten vähän niin ja näin. Paljon omia pieniä virheitä, joista maksoi aina isosti. Ja taas toisaalta vauhtia olisi riittänyt aivan voittoonkin asti. Joten lisää treeniä vaan ja tasaisuutta ajamiseen. Vauhti alkaa olemaan itsellä sekä autolla kohdillaan, nyt pitää enää karsia virheet pois. Viimeisissä finaaleissa oli renkaatkin kuluneet jo sen verran, että pystyi ajamaan itselle luontaisemmalla tyylillä, vaikka edelleen auto meni mutkissa nurin jos liian rennosti heitti sisään. Lopulta päädyin kolmanneksi omien koomailujen kautta. Sattuipa itselle yksi päälleajokin, kun Janin autoon vahingossa kolahti. Herrasmiesmäisesti toki odotin paikallaan ja kävin ajon jälkeen nostamassa käden virheen merkiksi. Samalla täytyy toki ihmetellä, että mihin on hävinnyt tämä itsetuomarointi? Itseä ajettiin perään, kuten Äänekoskellakin, mutta molemmilla kerroilla oman auton ollessa katollaan, perään ajaja jatkoi viileästi omaa ajoaan eikä tuomaritkaan tilannetta nähneet. EI NÄIN!!!

Itselle nämä olivat hyvin mahdollisesti viimeiset kilpailut SC4-10 luokassa EOS-matolla. Tai sitten pitää keksiä jotain immelmanneja, joilla saisi vähän pitoa pois. Hieron renkaisiin vaikka iskariöljyä. Toisilla auto selkeästi luisti sinne tänne ja itsellä auto kaatui pidosta. Ainakin itselle jäi edelleen se sama kokemus kuin viime talvena, että pitoa on vain liikaa. Ne ketkä tykkää, ajakoot, itselle tuo ei vain maistu.

Tästä jatketaan sitten varmuudella taas Turussa helmikuussa.
-Mikko M. #3-

Kiitokset: TeknoRC, RcCenter sekä EuroRC

24
Isot kiitokset järjestäneelle taholle, todella hyvin veditte kisat läpi. Rata ansaitsee erityisen maininnan, pito oli suorastaan loistavan "krossimainen". Ei ollenkaan tarvitse ajatella, että pidotus olisi jotenkin epäonnistunut. Muitakin luokkia jaksoin seurata mielenkiinnolla ja varsinkin M2-10 oli todella hienoa katsottavaa, kun autoja vietiin sladissa ja vastaheitolla läpi mutkien. Normaalisti krossiluokkien (M2-10 ja M4-10) seuraaminen mattoradoilla on yhtä mielenkiintoista kuin nenän kaivaminen, mutta nyt se oli oikeasti hienoa seurattavaa. Myös buffetti toimi mallikkaasti ja erityisen maininnan ansaitsee myös kuuluttaja Ström. Kokonaisuutena aivan huikeat kisat!!

Sitten itse kisoihin. Perjantaina paikalle ja totuttelemaan rataan. Auto toimi Turussa luodulla setupilla todella hyvin ja vain aivan pieniä muutoksia vaati pääsuoran jarrutuksen saattaminen helpommaksi. Muutoin ajaminen oli vain rataan, alustaan ja ajolinjoihin totuttelemista. Jo perjantaina kävi selväksi, että kärjessä tulee olemaan tiukkaa.

Lauantaina treenierissä huomasi edelleen, että maksimilla pitää vetää jos mielii päästä keulille. Lopulta Top-5 mahtui 0,4s sisään, joten ainoaankaan virheeseen ei ollut varaa. Ehdin jo hetken tuulettamaan paalua, kun Ylisen ajat meni itseltä ohi, mutta kakkosruutuun oli tyytyminen. Pakko myöntää, että vaikken tuon nykyisen AE-formaatin ystävä olekkaan, niin ainakin sillä saadaan tiukkoja alkueriä aikaiseksi.

Finaaleissa sitten vähän sattui ja tapahtui. 2 ekaa erää meni siihen, että takaa tultiin konttiin ja oma auto katolleen. Toisella kertaa syyllinen odotti kiltisti paikallaan, toisella kertaa ei. Kolmas erä meni oman mokelluksen takia aivan persiilleen. 2 viimeistä erää sujuikin sitten jo varsin mallikkaasti ja lopulta tuloksissa pääsi kolmanneksi, vaikka selostaja hetken jo kertoikin vauhdin riittäneen kakkossijaan. Kaikissa finaaleissa kuitenkin oli nähtävissä todella tasaista vauhtia monelta kuskilta ja parhaiten pyörillään pysynyt tuli voittajana maaliin. Yliseltä hienoa ajoa, kuten monelta muultakin.

Fiilis kisoissa oli myös varsin positiivinen ja oltiin jopa lähellä sitä, millaista kisoissa oli silloin kun itse ensimmäisiä kertoja uskalsi lähteä mukaan. Pidetään tästä kiinni!!!!!

Seuraavaksi jatketaan sitten Helsingissä "vähän" erilaisella alustalla, ehkä...

-Mikko M. #3-

Kiitokset: Tekno RC, RcCenter sekä EuroRC

26
Isot kiitokset vielä Jyväskylän porukoille kisoista. Kaikki toimi hienosti ja aivan erityisen maininnan ansaitsee selostaja, joka loi koko päivän kunnon tunnelmaa jokaiseen erään. Aivan mahtavaa!!!

Sitten itse kisaan. Perjantaina paikalle ja muutaman akullisen ehti ajamaan kunnes tänä "kesänä" täysin tuntematon sääilmiö nimeltään sade päätti jälleen kerran lyödä hommat seis. Rataan, autoon ja renkaisiin ehti sentään saamaan jotain tatsia vaikka keskitupla ja kolmoset olikin edelleen melkoisen hukassa. Noh vauhtia lähdettiin hakemaan iltaelämästä...

Lauantaina aamusta vielä pari treenierää ja siitä alkueriin. Vauhtia oli ihan suht hyvin, mutta väärä rengasvalinta (M3 Square Fuzzie) vei sen aivan parhaan terän. Kuitenkin 4. ruutu joten ihan tyytyväinen pitää olla. Alkueräformaatista en edelleenkään pidä sitten yhtään, mutta sen kanssa on vaan elettävä :laugh:

Finaaleissa olikin sitten taas aivan yhtä tiukkaa kuin tähänkin asti tällä kaudella on ollut. Kun tekee virheen, niin takaa tulee se 2 kuskia ohi. Itse onnistuin pitämään 4. sijan vaikka ekassa finaalissa lipsahdinkin sijalle 6. Muutoin varsin tasaista suorittamista ja viimeisessä finaalissa oli tarjolla peräti 2. sija, mutta Lampinen tuli hyppäämällä ohi :laugh:. Finaaleissa ongelmaksi muodostui enenevässä määrin mekaanisen pidon riittämättömyys ja autoa saikin ruuvata melkoisen paljon tämän kompensoidakseen. Kisan jälkeen kokeilin vielä ainutta rengasta jota ei ehtinyt ennen kisaa koittamaan (2 kisaa ajettu M3 Caliber) ja sillähän homma lähtikin rokkaamaan. Harmi vaan, että 8 tuntia liian myöhään :laugh:

Tekno RC SCT410 toimi jälleen kerran erittäin luotettavasti läpi viikonlopun joten vapautunein mielin sai ryllätä menemään. Arvonnastakin sai palkinnoksi uuden servon, jolle löytyy jo kohde. Kiitokset servosta EuroRC:lle.

Kesäsarjasta tuli tältä kaudelta sijaksi 2. joten tavoite tuli täytettyä, kun TOP-3 sijaa lähdettiin hakemaan. Nyt sitten vaan hakemaan talvisarjasta voittoa :grin:

Ensi kaudellahan sitten siirrytään yksityyppirenkaaseen. Hetken mietiskelyn jälkeen tämä voi olla varsin hyväkin juttu. Ainakin se poistaa tämän tällä kaudella vallinneen rengassalailun (joka kärjistyi Jyväskylässä) vaikka avoimuuden perään onkin kovasti huudeltu. Jatkossa ei tarvitse erikseen testailla renkaiden sopivuutta kullekkin radalle, koska se on kaikille sama.

Tästä kohti talvikautta
-Mikko M. #87-

Kiitokset vielä TeknoRC, RcCenter sekä EuroRC

27
Kilpailukutsut / Vs: SC Summer Cup 2016 IV 13.8, Ulvila
« : 10.08.16 - klo: 20.31 »
Olishan todella mahtavaa päästä ajamaan kisat, mutta itelle Lavangon kuraralli oli ihan riittävästi. Nyt ennustetulla sademäärällä ei puhuta enää autoilusta, se on veneilyä :grin:.

Mutta toivotaan parasta ja pelätään pahinta...

28
Kiitokset kaikille muillekkin puuhamiehille. Kisat sujui hienosti, itse huhkin harjan varressa aina erien välillä.

Aamulla treeneissä vähän herättelyä ja suht mummoilemalla ja sinnepäin ajelemalla pääsi peräti toiseksi. Alkuerissä sitten otettiin löysät pois ja painettiin sen mitä Tekno RC SCT410 vähänkin kulkee. Ja kulkihan se, eroa seuraavaan kuskiin jäi peräti 1,6s. Kun aika oli lyöty taululle jäin passailemaan radalle, mutta näin ei ilmeisesti saanutkaan tehdä, koska kuulutettiin takaisin liikkeelle. Ajelin sitten todella hitaasti säästellen renkaita. Pohdin jo toisen alkuerän ajamatta jättämistä renkaiden säästämiseksi, mutta radalle mentiin kuitenkin. Taas kova aika tauluun ja viimeiset minuutit todella rauhallisesti renkaita säästellen. Uran toinen TQ oli taskussa.

Finaaleissa jännitti niin maan per***eesti. Hyvä ajo menikin yht'äkkiä aivan sekaisin muutamaan outoon pomppuun josta auto aina pöpelikköön. Lopulta kuitenkin taistelin takaisin sijalle 3. Toinen erä menikin sitten paremmin, mutta edelleen hermostuneesti. Janin kanssa väännettiin ihan tosissaan erävoitosta, mutta lopulta jäin kakkoseksi. 2 seuraavaa erää meni lähinnä kruisaillen, kun takana tapahtui jotain eikä varsinaista uhkaa tullut. Viimeiseen finaaliin lähdettäessä olin kisan johdossa ja tiesin, että voitto tulee JOS vain pysyy Janin edellä. Kontrolloitua ajoa, kunnes aivan erän lopussa oma pieni lipsahdus eikä Janilla ollut aikaa väistää. Juuso painui johtoon, mutta hetkeä myöhemmin Juusolta häipyi sähköt ja itse sain ajella erän ja samalla koko kisan voittoon.

Tästä sitten seuraavaksi Ulvilassa jos nyt toivottavasti kisat saadaan ajettua.
-Mikko #87-

Kiitokset: TeknoRC, RcCenter sekä EuroRC

PS: Jätetäänhän jatkossa rataan kajoamiset ratamestareille ja tullaan rohkeasti kertomaan jos joku asia häiritsee. Säästytään mahdollisilta välikohtauksilta...

E: Ainiin se rengasgallup. Mikko Maula/SC4-10/ TeknoRC SCT410/PL Blockade M3/1

29
Myöhästyneet kiitokset kisojen järjestäjille. Rata oli mainiossa kunnossa ja kaikki toimi kuten pitääkin.

Lauantaina aamusta paikalle ilman yhtään ainutta kierrosta ikinä Lavangon radoilla. Muutama akku vapaata treeniä ja siitä ohjattuihin treeneihin soheltamaan. Vauhtia alkoi tulemaan kunhan radan kanssa pääsi vähäsen tutuksi. Tuntuihan se alkuun todella pieneltä, kun oli ajellut vain isompia ratoja. Kärkisijoille ei kuitenkaan ollut mitään asiaa.

Aika-ajoissa oli suht hyvää ajamista, mutta hiukan lipsahteli aina siellä täällä, joten ruuduksi tuli lopulta 9. vaikka 0,3s kovemmalla ajalla olisi päässyt peräti ruutuun 5. En ole ollut, enkä varmasti tule olemaankaan nykyisen alkueräformaatin fani, mutta tällä pitää vaan oppia tekemään parhaansa.

Finaaleissa olikin sitten tiukka ajoa milloin ketäkin vastaan. Janekia ja Ollia vastaan sai ajaa tiukasti, mutta reilusti. Muutenkin oli hyvää vääntöä. Jossain kohtaa vauhtia alkoi löytymään jo reilummin, kun radan oppi koko ajan paremmin, mutta tuolta jonon hänniltä on vähän heikkoa lähteä ylöspäin. Viimeisessä finaalissa ei omassa autossa ollut sitten minkäänlaista pitoa. Auto lipsui sinne tänne ja paras aika jäi jotain sekunnin toiseksi viimeiselle. Aiemmat erät kuitenkin toi lopulta sijan 5. johon voi olla erittäin tyytyväinen. Taakse jäi kuitenkin monta kuskia, joilla oli radasta jo huomattavasti enemmän kokemusta.

Kiitokset: TeknoRC, RcCenter ja EuroRC.

30
Kilpailukutsut / Vs: SC SummerCup 30.07.2016 Turku
« : 28.07.16 - klo: 11.36 »
Takasuoralla ei ole ollenkaan hyppyjä. Pieni patti vain suoran alussa. Tuuppeja oli radalla sunnuntaina muistaakseni 5 eikä negatiivista palautetta saatu siitä, että rata ajetaan pitkänä ilman isoja nelosia. :smiley:

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 8