Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - sakke_

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 15
1
Vapaa keskustelu / Vs: Onko monilla jo Flatout?
« : 07.11.13 - klo: 22.53 »
Jos joku muistaa vielä klassikon niin tuolta pääsee koittaan ilmasta versioo joka oli ennen Flättistä.
http://www.kickstarter.com/projects/1470493497/next-car-game-a-motorsport-with-attitude
Niin ja uudempi versio klassikosta on myös valmistumassa.  :cool:

2
Vapaa keskustelu / Vs: BB
« : 05.09.11 - klo: 12.37 »
Lainaa tämä jos BB on sinusta turhin ja p**kin mahdollinen ohjelma.  :angry:




3
...
+1
Mini spike toimii huomattavasti mukavammin turfilla ja varmasti muillakin kovapitoisilla alustoilla.
Juu spike toimii mukavammin turfilla mutta betonilla ja muovimatolla ei toimi niin hyvin. Mutta varmasti molemmilla renkailla pärjää hyvin.

5
Minipinni vai joku muu renkaana?
Eiköhän se oo minipin, näin ainakin veikkaisin. Minipin kun toimii lähes jokaisella pinnalla.

6
Ei tässä olekkaan kyse siitä onko kaikki samaa mieltä, lähinnä peräänkuulutin pitempiä finaaleita koska nykyiset sähköt antaa siihen mahdollisuuden, vetotavasta ja automerkistä/mallista riippumatta.

5 minuutin hiitit ymmärrän jos ajettaisiin sorvattavilla koneilla ja nimheillä, mutta nykyiset koneet, noparit ja akut selviää erittäin hyvin pitemmistäkin hiiteistä niin miksi tyytyä 5 minuutin rykäsyihin?
Joo tuohan se ajoon vähän haastetta ku pidennetään eriä ei voi ihan jatkuvasti ajaa atacilla 110% lasissa...

7
No höh, vuosi sitten ajettiin Pumiliolla kymmeniä akkuja eikä lämpöjen kanssa ollut sen kummempia kuvioita kuin nykyisellä tai edellisellä kalustolla. No, mitäpä tätä asiaa arpomaan ja äänestämään, toiset pystyy ajamaan 5 minuuttia ja toiset tarvittaessa enemmän joten kai se on edelleen tyydyttävä niihin tynkäfinaaleihin, vaikka edelleen, nykyiset sähköt antaa mahdollisuuden pitempiin kuin 5 minuutin hiitteihin.
Mulle on ihan sama vaikka ois 10min hiitit sitte vaan säädetään auto tai vaihetaan sähköt niin että se menee sen koko ajan, eihän se sen kummempaa ole. Tosin en usko että kaikki ovat samaa mieltä...

8
Sakke_ miten voi nousussa tulla kiire - siis ennen sitä - jos sulla nousussa hajoaa auto palasiin. Eikö se sitten ole siinä sitten, peli pelattu?
Tankki vuosi, kytkin rikki ja diffi jumitti mutta silti ajoin nousun maaliin toisena ja pääsin jatkoon.

9
Selitätkö mulle mikä ero ratasdiffillisen ja hihnakäyttöisen välillä on???
Se ero ainakin että kardaanivetoisissa on pienempi kitka, kun taas hihna aiheuttaa aina selkeän kitkan.
No mutta mites kun mun auto on hihnavetoinen ja siinä on ratasdiffit...?
Mitenköhän sen kanssa menis :tongue:
No voihan sitä ymmärtää asiat miten haluaa mutta ainakin omassa autossa (pumilio) raskaiden diffien takia sähköt on paljon kovemmalla kuin aikaisemmin ajamallani schumin hihna autolla. Samaten on huomattu esim. dexissä että vetopuoli vaatii enemmän voimaa kuin hihna autoissa.

10
Ja jos katsastuksessa tehdäänkin tarkempia katsastuksia, tai tulee viivästyksiä niin aika lyhenee entisestään.
Toisinsanoen monella asialla voi olla merkitys tuohon finaalia ennen olevaan mekkausaikaan...
Eli pitäiskö tähän yrittää keksiä jotain ratkaisua siten että mekkausaika saataisiin aina pysymään ajallisesti samana...
Tosin... saattaa taas venyttää päivän pituutta jollain ajalla...
Mutta se ainakin toisi jonkin ajan päästä tähän hommaan rutiinin... Nyt tuntuu joka kisassa olevan se oikea mekkausaika eri kuin edellisessä kisassa.
Kannatan ehottomasti vakio mekkaus aikaa, homma ois huomattavasti selkeempää on sitte kyse semistä tai nousuista, finaaliin vaikka hiukan pidempi.
Itselle meinas ainakin yhessä nousussa tulla oikeesti kiire Vantaalla kun nousussa hajosi kytkin, tankki ja keskidiffin laakeri tähän yhdistettynä vielä se että katsastaja ei alkanut katsastamaan autoja heti nousun jälkeen. Katsastajan kommentti oli että ei voi alottaa kun joku ei ollut tuonut autoaan katsatukseen. Katsastaja halusi odottaa että kaikki autot ovat katsastuksessa ennen kuin alottaa tarkastamaan autoja.

11
Mielummin pysyy samassa ja ottaa yhden askeleen eteenpäin kun on varmaa että askel on nimenomaan eteenpäin.
Kysyin mielipedettättäsi lajin kehittämisestä mitkä olisivat toimivia muutoksia eteenpäin.

12
Toivoisin myös ääntä vaimentavaa ominaisuutta muiden seikkojen kärsimättä.
Tuohan nyt on sellanen asia että sille tuskin saadaan Suomesta päin mitään muutosta jos käytetään efra luokiteltuja pillejä. Asioita johon tuskin kyetään vaikuttamaan mutta voihan sitä joku viisas Efra palavereissa ehdotella.

13
Onko mitään toimintoa millä pystyisi helposti hakemaan omat vanhat myynti-ilmoitukset helposti?

14
Esiintyykö turistiluokissa tällaista mitä M8 luokassa, eli luokkaa ajamattomat ja ekaa kauttaan kyseistä luokkaa ajavat haluavat muutoksia luokan sääntöihin ym.
Vain koska eivät halua sopeutua luokassa vallitseviin sääntöihin ja tomintaperiaatteisiin.

Ei ole itsellä ainakaan kertaakaan tullut mieleen jotain luokkaa ekaa kautta ajavana, ruveta ehdottelemaan muutoksia... Vain koska en omaa vielä samanlaista rutiinia kuin kärkijätkät.
No mikä on oma mielipiteesi luokan kehittämiseksi?

Onko näin hyvä ja vastustetaan muutosta vastustamisen ilosta ja jatketaan seuravat 10v samaan malliin?

Olet tähän mennessä torpannut joka ikisen idean mitä tänne on heitetty joko perusteella että henkilö ei ole ajanut luokkaa tarpeeksi kauan tai sitten se ei omasta mielestäsi ole hyvä idea.

Onko sillä mitään väliä kuka ehdotuksen heittää luokan kehittämiseksi jos siihen tulee kannatusta sarjaa kauan kiertäneiltä kuskeilta.

15
Kumpi olis parempi toi http://www.nitrorcx.com/51c802-pro-bbgreen-24ghz.html vai http://www.nitrorcx.com/51c802-fireblack-24ghz.html ja siihen http://www.nitrorcx.com/ezrun-brushless-system-combo-b4.html ja joku lipo oisko mitään järkee ja kestääkö noi tota ezrunia?
Älä missään nimessä mee ostaan tollasia romuja niihin ei mee ku hermot ja rahat.

16
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 31.08.11 - klo: 15.45 »
Rikollinen palaa aina rikospaikalle, peittämään jälkiään. :D Eli auto edelleen haussa, mutta muuttunein kriteerein.
-Sähkö
-Crossi, buggy tai truggy
-Ulvilan radalle
-Vääntöä sais löytyä
-varaosia pitää löytyä Suomesta
-En sanoa mitään rajaa hintaan, haluan vain paljon valinnanvaraa, huonot saa unohtaa.
HPI:n Vorzaa kattelin, sen saatavuus on vaan huono ja taitaa olla aika tykki.
Mitäs muuta täällä aina haluttiin tietää, eiköhän tossa ollu tärkeimmät?
Kato millä autoilla Suomessa ajetaan M8 a-finaalissa polttis puolella sitte niiltä valmistajilta vastaava e-konversio malli niin toimii. Kisa autoihin ku on toi varaosien saanti paljon varmempaa kuin mihinkään muihin.
Radioks esim. Sanwa m11x niin ei paljon mee mettään.
Sähköt ja muut ostat erikseen niin saat just sellaset ku haluat.

17
Milloin muuten koittaa se päivä että ainakin finaalit ajettaisiin hieman pitempinä? Moottorit ja akut antaa siihen mahdollisuuden.
Oishan 8min finaalit esim. hienot mut sen voin sanoo että ainaki omassa autossa käryää sähköt 7min kohalla jos siitä jatkaa viel. Tuupilla varmaan menee heittämällä tuo 8min samoin hihna nelkuilla mutten oo ihan varma onnistuuko vielä jokaisella ratasdiffit omaavalla autolla.

18
kun 2kpl jääkaappipakastinta vie 4 mekkarin tilan jotta varmana saa tankattua.
Ohan toi totta että osalla radoista varikko on hiukan kapea varsinkin ku monilla on 2 tankkaajaa. Ja ei sitä kovin pieneen tilaan mee kaks hyvinsyönyttä mekkaria vaikka kuinka yrittäs.  :grin:

19
Tulokset / Vs: Lopputulokset M-8 SM 27.8. ja 28.8. VANTAA
« : 29.08.11 - klo: 22.37 »
Millä renkailla HOKE ajoit? Ihan vaan mielenkiinnosta...
Jep voisit samalla pistää koko autos setupin niin ei tartte enää muiden kuskien ihmetellä.

20
Jos ei jonkun luokan aikataulut tai säännöt tai mitkä tahansa miellytä niin pysyttelee sitten niissä luokissa/harrastuksissa mitkä miellyttää.
Mielestäni kirjotin asian kohtuu selkeästi ja asiallisesti, enkä valittanut.
Lueppa joku kerta omat vastaukses ja mieti käsitteleekö ne mitenkään järkevästi ja rakentavasti asiaa mihin vastaat. Ja vastausta ei tarvi joka kerta editoida sen jälkeen kun on foorumille jotain kirjotellu.

Toin jutussani pointteja esille että pidemmät mekkaus ajat helpottas auton säätämistä jolloin kilpailusta tulis entistä tiukempaa ja kaverille vois hoitaa mekkauksen kunnolla eikä hosuen kun aikaa on vähemmän käytettävissä.

Myös aikataulullisesti kisat kestäisivät tuntimääräisesti lähes saman ajan mutta mutta aikataulu sijoittuisi ihmismäisempään aikaan.

21
Nyt kun M8 kausi 2011 on paketissa niin sarjan kiertäessä heräs ajatus siitä että onko nykyinen kisan aikatalutus paras mahdollinen?

Eli päivät alkaa klo:7-8 ja loppuu yleensä 19-20. Tämmöset päivät alkaa olemaan koko sarjan kiertäjille aika raskaita.
Kun pelkkä kisapäivä ei rajoitu pelkkään kisaan, vaan varikon kasaus ja matkat päälle venyy päivän mitta jo 20-30 tuntiin.
Tällästä settiä harvan kuskin pää/kroppa kestää ilman että ei majotu ennen kisaa tai sen jälkeen hotelliin jossa saa tasattua väsymyksen.

Olisiko mielekkäämpää jakaa kisat 2 päivälle niin että:
Lauantaina ajettaisiin esim. klo:11-20 tämä päivä sisältäisi reenikierrokset ja osan alkueristä.
Sunnuntaina ajettaisiin esim. klo:8-15 tämä päivä sisältäisi viimeisen alkuerän, nousut ja finaalin.
Samalla eräväliä voitas venyttää jotta auton huoltoon ja mekkauseen jäisi aikaa hieman enemmän.

Tällä systeemillä tulisi 1 hotelli yö joka tulee muutenkin pidemmällä olevissa kisoissa ja samalla voisi ajella mielekkääseen aikaan kisapaikalle. Ja kisan jälkee ei olisi aivan kuollut ja iso vehje otsassa maanantaina duunissa...

Idea tähän ehdotukseen tuli siitä kun kiersin sarjan ilman mekkaria joten päivät meni melkosta tahtia ohi ilman että kerkesiä paljon ajattelemaan koska ajoit oman erän, nostit seuraavan ja sitten mekkarina kaverin erässä jotta itselle sait omaan erääsi mekkarin.
Auton huoltoon kun tällä järjestelyllä ei tunnin eräkierroksella jää enää juuri aikaa. Pakolliset hommat kerkeää tekemään juuri ja juuri mutta jo diffien ja iskarien säätö/huolto samalla eräkierrokselle on sula mahdottomuus.
Myös löysempi aikataulu helpottaisi uusien kisaajien kynnystä lähteä kisoihin kun oman mekkarin merkitys ei olisi niin suuri.

Toivoisin että ensivuonna avarrettas mieltä sen verran että kokeiltas tuon tyypistä ratkasua "kaukokisassa" ja sieltä saadun palautteen perusteella tehtäs jatkopäätöksiä.  :smiley:

22
Tulokset / Vs: Lopputulokset M-8 SM 27.8. ja 28.8. VANTAA
« : 29.08.11 - klo: 13.41 »
Olipahan keikka...  :cool:

Kiitokset hienosta kisasta, rataprofiili oli aivan mahtava, pinta vähän raffi mut kaikille sama joten ajaminen oli varsin maukasta touhua.

Vieläkin meinaa vähän väsyttää kun perjantai illasta veny auton mekkaus 3 asti yöhän siitä sit tunti unta palloon ja la aamusta klo:4.15 autoo pakkaan ja nokki kohta etelää.
Lauantai meni kruisiessa ja illasta vielä pienet setuppi muutokset ennen simulaattoriin siirtymistä ja tiimipalaveria.
Sunnuntai alkoi varsin raikkaasti aamupalalla Hesen fish and chips annoksella jonka jälkeen 50min torkut ja siitä huoneen luovutus ja radalla.
Sunnuntaina alkoi ajo maistua ja nousuissa oli mukava kruisia vaikka pienet tekniset ongelmat vähän hidasti vauhtia.

+ rata
+ buffetin tarjonta ja palvelu
+ katsastus
+ kuulutukset
+ fiilis "mugen" varikolla vähintäänkin rento... :)
+ ajamisen rentous, 2h unilla koko kisaviikonloppu läpi  :police:

- liian rento mekkari erien välillä
--- maanantai aamu

23
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 24.08.11 - klo: 12.55 »
Auton ostin käytettynä ja nytten tarkastus ja huolto meneillää. Iskari öljyjä odotellessa niin pääsee remontoimaan niitäkin. Luin tuon kirjoittamasi neuvon jo xray puolelta, haku on hieno laite. Mutta ihmetyttää vain tuo, että kun otin iskarin hatun pois ja painaa iskarin pohjaa niin mutterin jolla mäntä on kiinni niin tulee yli iskarin rungosta takana jää sinne sisälle siististi.

Jos haluat niin kerrotkos tosta diffien huollosta, haulla en löytänyt semmoista selkeää ohjetta. Eka kertaa diffejä huoltamassa siis. Kumminkaan en ihan törppö ole, 2 pyöräisi tullut laiteltua ja nytten Vehniäisen mekaanikon hommissa mukana.
Tarkasta manuaalista onko se iskarinvarsi oikea.

Diffi auki, putsaa kunnolla, tarkasta rattaat, tarkasta shimmaus vaihda tiivisteet, käytä green slimeä tai vastaavaa ulostulon o-renkaissa. Kasaa diffi, lisää oikea määrä oikeaa öljyä, anna laskehtia rauhassa ennen kuin tarkistat pinnan korkeuden. Liimaa tai kasaa uusilla tiivisteillä jos vanhoissa on vikaa.

Simppeli homma jos jotain jostain tajuaa. :)

24
Tulokset / Vs: Maastosarja 2 Kiiminki -LOPPUTULOKSET-
« : 24.08.11 - klo: 07.51 »
Videot netissä. Kiitos kuvaajille: Oskarille ja Mirolle.
Videot: finRC.com - Maastosarja 2011 #2 - Kiiminki
Hyvät on videot, hiukan välillä havaittavissa pientä äänestystä lavalla.  :smiley:

25
Kilpailijoiden kanava / Vs: Stadium Truckit (T2-10)
« : 19.08.11 - klo: 09.44 »
Isompi "ongelma" tai pikemminkin haaste on että monet eivät halua käyttää koko päivää kisaan eivätkä varsinkaan lähteä mihinkään pidemmälle (lue >50km). Hyllyissä on varmasti trukkejakin, täällä pk-seudulla niitä ei ole radoilla näkynyt.
Tuo kisapäivän pituus ja etäisyydet ovat varmasti ongelma varsinkin junnuilla, kun pitää saada kotoa kuskit/huoltojoukot koko päiväksi/viikonlopuksi mukaan.
PK-seudun trukeista vielä sen verran, että ainakin tänään iltapäivällä nähtiin Vantaan juuri valmistuneella/korjatulla sähköradalla yksi sellainen, kun kävin T4:lla hakemassa tuntumaa viikonloppua varten.
Voihan sitä ottaa ja järjestää itse kisoja jos kriteerit ovat tiukat millanen kisa pitää olla ja missä.
Kyllä varmasti luokka kuin luokka saa kisansa isommissakin ympyröissä jos kuskeja oikeasti löytyy.

Ei SM-sarjan yhteyteen kannata luokkia lisätä ennen kuin on kuskeja jotka ovat oikeasti valmiita kiertämään enemmän kuin sen yhden kotikisan jos senkään, se nyt on nähty useampaan kertaan esim. correissa että aktiivisia kuskeja jotka kävisivät kisoissa tai ajasivat koko sarjan ei tunnu löytyvän.

26
Polttisautot / Vs: Diffiöljyt?
« : 15.08.11 - klo: 15.03 »
Hämärästi muistan lukeneeni jostain tältä foorumilta että tuo wtg voi olla joku eri luokitus kun taas tuo toinen. Missähän nyt meni pieleen.
Pieleen mentiin nyt siinä että hankittiin kahden eri valmistajan öljyjä. Öljyt kannattaa/pitää ostaa samalta valmistajalta koko setti niin helpottaa säätöä kummasti kun öljyt ovat oikeassa suhteessa toisiinsa.

27
Polttisautot / Vs: Starttiboksi
« : 15.08.11 - klo: 12.23 »
Eipä tunnu auttavan lämmityskään. Seuraavaksi kokeilen 16.8v akkua.
Älä polta sitä boksia liian pitkillä startti yrityksillä

28
Polttisautot / Vs: Starttiboksi
« : 14.08.11 - klo: 13.50 »
Lämmitin konetta ja kokeilin sillä 14.4v porakoneen akulla. Välillä pyörähteli muutaman kierroksen, mutta ei se sen avulla käyntiin olisi lähtenyt. Oiskohan jotain muita neuvoja?
Jos kone on uusi sisäänajamaton niin sitä on edes turha yrittää käynnistää jos sitä ei ole lämmitetty n.80-100c lämpöihin.

29
Kilpailijoiden kanava / Vs: Ensikertalainen kilpailuissa.
« : 11.08.11 - klo: 16.11 »
En yritä tässä puolustella HK:n tuotteiden laatua, vaan yritän lähinnä oppia mitä eroja laatu vs. halpissäätimissö on... ;-)
Pihasudittelussa eroa on hiukan vaikeampi havaita hyvän ja halvan säätimen välillä mutta kun radalla aletaan ajamaan kelloa vastaan niin ero tulevat esille. Laatu nopareissa kaasu ja jarru tuntuma on huomattavasti parempi ja myös tehohävikit ovat pienempiä. Mutta noparillahan ei ole mitään väliä jos ajolinjat eivät radalla pysy kasassa, huonollakin noparilla pärjää jos osaa ajaa.

30
Polttisautot / Vs: Moottori ei toimi kunnolla.
« : 02.08.11 - klo: 23.53 »
Alaneula on tehdassäädöissä ja kone käy tyhjäkäynnillä sekä alhasilla kierroksilla rikkaalla. Savuakin tulee reilusti.

Neuloja voi säätää vaikka puolikierrosta, niin ei huomaa mitään muutosta käynnissä. Kone ei selvästikkään vastaa säätöihin.
Missä lämmöissä kone käy?

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 15