RC Center

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Luigi54/vielä vanhempi

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 31
1
Bensa-autot / Vs: FG Mini Challenge 4WD
« : tänään kello 08:08 »
Ei tarkkaa tietoa ..... työn alla ......
Kuvaaja Juha A reissussa , kunhan saan materiaalin , poikani Julius editoi sitten ......

 :cool: Barbie :cool:

2
Bensa-autot / Vs: FG Mini Challenge 4WD
« : 17.09.18 - klo: 09.20 »
Kausi saatiin päätökseen vaihtelevissa olosuhteissa Tattiksella viikonloppuna.
Ja mitä sitten teknisellä puolella tapahtui:
Lauantaina ajettiin märällä , ei siis kostealla vaan tosi märällä ....
Haastavaa oli , vain 3 autoa ajoi finaalin loppuun asti , vesi söi ainakin yhden moottorin totaalisesti sekä laakereita erinäisen määrän .....
Nyt myös nähtiin (ensimmäisen kerran oikeastaan) hihnarikkoja .... la yx ja sunnuntaina 2 kpl. Ja hihnan vaihto ei ole kakkupala kenttäolosuhteissa ..... Mitään konkreettista syytä ei löytynyt (aikaisemmin näin on käynyt , kun diffistä irronnut kiinnitysmuttereita ja painuneet hihnan väliin yms ...) .... Eli kyllä niitäkin saadaan tuhoutumaan.
Sunnuntaina sitten olikin loistava keli , jos ei huomioida reeniä ja ensimmäistä alkueräkierrosta ... eli kosteaa rataa. Loppupäivä mentiinkin sitten jo täyttä laukkaa , ja täytyy sanoa , etten ikinä tähän mennessä ole ajanut niin kovaa Minillä .... SUURI NAUTINTO , kun auto käyttäytyi mallikkaasti. Vahinko , että päättyi virran totaaliseen katoamiseen kesken finaalin ja kohtuullisessa johtoasemassa , tietysti !!! Joko johto meni poikki tai elektroninen katkaisija antautui ...... Tutkimuksen alla .....

Mutta , jos nyt kautta ynnätään , niin tasaisia , hyviä vääntöjä oli ja vauhdit nousseet kaikilla ja Ministereiden keskuudessa vallitsee "pelimannihenki" ts. autetaan niin vinkkaamalla kuin varaosia jakamalla ja ennenkaikkea ollaan läsnä .... Myös jälkipelit ovat "herrasmiesmäisiä" ......  Myöskin "emäluokan (LS5)" kuljettajilta olemme saaneet asiaankuuluvaa arvostusta. Kiitos siitä !!!
Ensi vuodeksi on muutama uusi kuski tulossa kehiin eli ei huonolta näytä, kun vielä kaikki kuskit saataisiin viivalle joka kisaan .....

Suurkiitos vielä luokan kuskeille !!!!!

ps. Ministerit Hoi !!! Pistäkää minulle (kai.jansson@lahdenpaikka.fi) sähköpostiosoitteenne niin pidämme suoraa yhteyttä meilien välityksellä. Mulla ku ei oo whatsuppeja tms.   ... WanhanLiitonMiäs , nääs !!!

 :cool: Barbie :cool:   

3
FG Mini Challenge 2018 kausi saatiin päätökseen ja lopputulokset:

1. Ville Jalkanen  eli  Pääministeri 2018        373p.

2. Esa Hintsala                                           371p.
3. Kai Jansson                                            365p.
4. Tuomas Arponen                                     315p.
5. Ilpo Koivisto                                            304p
6. Timo Jokinen                                           290p.
7. Petri Sievänen                                         270p.
8. Jukka Ruuskanen                                     167p.
9. Ville Kangasniemi                                     135p.
10. Tuomas Nieminen                                    85p.
11. Thomas Svartbäck                                   70p.

Kiitoksia osallistuneille !!!

Kausi oli mielenkiintoinen , ja opettavainen , varsinkin päätösviikonloppu Tattiksella.
Ensi kauteen aletaan tietysti heti valmistautua , kun lisää haastajia on tulossa ......

Luokan yhteyshenkilökin saattaa myös vaihtua ensi vuodeksi .....
Ja sarjan nimikin:
FGMini 4wd Challenge 2019 ..... on tarjolla .....

 :cool: Barbie :cool:

4
Bensa-autot / Vs: Bensa-autojen kilpailuvideot
« : 12.09.18 - klo: 16.50 »
Videota on tulossa bensa-autoista FGMineistä , kuun vaihteen kisoista Kouvolasta Tykkimäen radalta.
Siellä kuvattiin dronella , kahdella kiinteällä kameralla sekä kahdessa autossa oli kamerat ....
Olen nähnyt jo editoidun pätkän , ja voin vain ihmetellä kuvan laatua .... sen verran hyvältä näytti .....
Tullee jossain vaiheessa , joskus , myös tänne sekä JuuTuubiin.

 :cool: Barbie :cool: 

5
Hola Hola !!!!!
Alan kartoittamaan mattokauden kerhokisa-järjestäjiä ELIKKÄS toivoisin mahd. kisajärjestäjiä ilmoittautumaan nyt sitten ....... vaikkapa minulle.
Tarkoitus olisi saada kisakalenteri aikaiseksi viimeistään syyskuun puoliväliin mennessä.
Sen verran on kuulunut "kentältä" , että kiinnostuneita olisi seuraavasti:
Riihimäki
Joensuu ??
Kouvola ???

Ilmoittaneita eli alustava kisakalenteri:
27.10.2018              MattoCup I                  Äänekoski
  1.12.2018              MattoCup II                Rauma (Eurajoki)
29.12.2018              MattoCup III               Raisio (Stanukunkku)
tammikuu 2019        MattoCup IV               Vaasa
                     
     

Meillä Kouvolassa tilanne on täysin auki , kun menetimme sisäpaikan heinäkuussa .... Korvaavaa etsitään ....

 :cool: Barbie :cool:

Päivitetty....
Myös sääntömuutos : HW combo Classiciin (vrt. yllä) >sallittu.
Päivitetty......
Kisakalenterin 1. kisa .......... ja 2. kisa ..... 3. kisa ....

Päivitetty: Eurajoen kisan päivämäärä......

 :cool: Barbie :cool:

Päivitetty ....

6
Bensa-autot / Vs: FG Mini Challenge 4WD
« : 07.09.18 - klo: 09.05 »
Hola Hola El Gringos !!!!

Eilen kävin lataamassa muistitikulle "live"-kuvaa viime kisoista Kouvolasta. Juha A kuvaukset oli kyllä viimeisen päälle , sekä dronen että autojenkameroista !!!
Juha koostaa (siinä on aikas kova homma) vielä ja laittelee varmaan jakeluun sitten , mutta

HYVÄLTÄ NÄYTTÄÄ !!!! Mucho Bueno !!!!


 :cool: Barbie :cool:

7
Bensa-autot / Vs: FG Mini Challenge 4WD
« : 07.09.18 - klo: 07.27 »
Hola Hola !!!

Ministerit lisääntyneet yhdellä uudella kuskilla ..... Kouvolaan kotiutettu Mini.
Toivotamme Antin tervetulleeksi joukkoon !!!!
Ei muuta ku lauteille .....


 :cool: Barbie :cool:




8
Käy !!!

Olen luotaillut muitakin esim. RCMart:
COLT Mini Cooper Touring M1108 ; on uudempi koppainen , mutta akseliväli 510 , mitoiltaan(korkeus) näyttäisi sopivalta ..... , mutta on mallia uudempi ....
Ja toinen vastaava kun tuo yllä oleva: RCON Mini Clubman 1275GT
Sitten olis : Xpress Vintage pick-up ; sinänsä samaan kauteen ajoittuva eli tyyliin sopiva , mutta siis pick-up ....

 :cool: Barbie :cool:

 

9
No niin. Tämmöisen liitteenä olevan hienon taulukon sain Jeppeltä ehdotuksena tuosta uudesta minien Finaali ajosta.
Kaavio tarjoaa hyvät nousu mahdollisuudet sekä tasaisen ajominuutti määrän kaikille. Ja mikä parasta niin tuohon ajokaaavioon löytyy MyRCM:stä valmis tuki joten ei tarvita niin paljon käsisäätöä.

Jeppen pohdintoja: "[21:07, 28.8.2018] Jethro Lehtojärvi: Ja tuossa siis finaalijako pätee myös semeissä, eli ei voi tietää lopullista kaaviota ennen kuin tiedetään kilpailijamäärä, mutta tosta saa idean...   tätä kutsutaan maailmalla ABC Mixmode:ksi
[21:09, 28.8.2018] Jethro Lehtojärvi: Funtsin vielä, että tuo lajittelu finaaleissa pitää mennä sijoitusten mukaan, koska finaaleissa ajetaan sijoituksista, ei ajasta. Aika-ajot on erikseen, jolloin rajatapauksissa parempi AE tulos voittaa, ts. ylemmän finaalin lähtöpaikka on tavalla korkeammalle sijoitettu kuin alemman, kun puhutaan samasta lähtöruudusta."

Kyselin mahdollisuudesta ajaa nuo viimeiset finaalit kaksinkertaisena, mutta en tiedä onko sille tarvetta?

Keskustelua?

Tätä asiaa "makustellaan" eli mietitään vielä , systeemissä on monta kysymysmerkkiä ....
Pyritään , että kaikille olisi ajoaikaa suunnilleen samanverran ......

 :cool: Barbie :cool:


10
EURORC:lle  ilmoitettu Classicin moottorin ja säätimen käyttöönotosta tulevalle mattokaudelle.
Tuotteita on hyllyssä ja huomioivat jatkossa tarpeen.

Elikkäs

Harjaton moottori; HW QuicRun 3650 SD G2 - 13,5T ; tuotenumero: 30404310
Säädin;  HW QuicRun 10BL60 ; tuotenumero; 30108000


Että näin.

 :cool: Barbie :cool:

11
No nyt kun kaivataan selkeää sääntömuutos ehdotusta niin tässäpä nyt sitten riepoteltavaksi:
1. Classic moottori; nykyisen rinnalle ehdotettu HW:n combo ilman sensorijohtoa ; säädin tehtaan asetuksilla.
2. Compin kori; BRZ:n kori sallitaan vielä tämän kauden, sen jälkeen ei.
3. Rata; tulee olla riittävän leveä (1,8m) jokaisesta kohdasta , oikaisuestein varustettuna ja lähtöpaikka tulee olla riittävän väljä sekä lähdön jälkeinen osuus jouheva , ettei ns. rysiä synny niin helposti.

Macman tekee ehdotusta finaali noususta .......

 :cool: Barbie :cool:

12
Kiitoxet kaikille osallistuneille , tapahtuma oli , jos ei nyt aiwan täydellinen niin hyvä ainaskii .....

 :cool: Barbie :cool:

13
Edit klo 21.47 :
Kuskeille tiedoksi : Olen antanut järjestäjille nimilistan ja sisään pääsee nimellä portista , joka sijaitsee Tehontien ja Karjalankadun risteyksen tuntumassa eli  lännestä päin tultaessa valtatietä Tykkimäen huvipuiston jälkeen seuraavasta risteyksestä >Kouvola oikealle , puoleen väliin mäkeä vasemmalle Tehontie ja siinä on portti ja lipunmyyntipiste > siitä sisään nimellä ja ilmoittaa , että käy tyhjentämässä lastin (Hmm .. siis auton) ja tuo auton parkkiin sitten vastapuolen parkkialueelle.  Katsojat ohjataan toista reittiä alueelle , joten älkää menkö viitoituksen mukaan!!!
Paikalla oltava viimeistään klo 7.30.
Nimilista: Mikael Rajala (Jokkis) , Petri Sievänen (Jokkis/FgMini) , Ville ja Eetu Jalkanen (FgMini) , Pasi Vainionpää (OR5), Jouni Hiltunen (OR5/RX5) , Petri Koivisto (RX5) , Matti ja Pekko Iivonen (OR5/RX5) , Markku Leskinen (RX5) , Kai Jansson (Jokkis/FgMini) + toimitsijat: Juha Holopainen , Sauli Ylösmäki , Hannes Heikkinen , Marko Lehto.

Jos tulee ongelmia, soitto minulle 050-5265880 , olen radalla ennen seitsemää......

Sää ei lupaa kovin hyvää lauantaille , mutta eletään toivossa , että ennusteet ei pidä paikkaansa. Jos sataa tai on muuten mahdoton keli , ei ole pakko ajaa. Pidän heti aamutuimaan pienen ohjaajapalaverin , jossa käydään läpi pelin henki ......

Että näin.

 :cool: Barbie :cool:

14
Niinpä ..... Hyvät Herrat !!!!!

Pyysin ASIALLISIA kommentteja , en tuollaisia ... että korpeaa tai alkaa mennä naurettavaksi  jne .......
Mutta toisaalta , tämähän alkaa mennä naurettavaksi jo ensi metreiltä ........... Tuollaisten kommenttien keralla...

Tziisus !!!

No odottelen lisää lunta tupaan , ennen kuin avaan sanallisen (perintö)arkkuni.

 :cool: Barbie :cool:
Ranen kommentti oli ehkä vähän provosoiva mutta asia siinä ihan kohdallaan, snakepoisonin kommentti on kyllä mun mielestä ihan asiallinen.

Itellä paluuta klassikkiin ei tartte kyllä enää edes miettiä jos pitää noin hintavat sähköt hommata vaikka kuin kävisivätkin johonki muuhunkin autoon.
Omasta mielestä sen BRZ korin voisi sallia vielä tulevan kauden niin saisivat sen viime kaudella hommanneet ajaa sillä kokonaisen kauden eikä olisi niin turha hankinta

Minien alkueriin olisi hyvä saada jotain tarkennusta. Nyt jotkut kuskit ajavat alkueriä niin kuin alkueriä yleensä ajetaan eli päästetään nopeammat ohi, mutta osa taas ajaa niitä finaalityyliin eli sijoituksesta vaikka tarkoitus on ajaa omaa viiden minuutin aikaa

PS: Hyvä olis saada sarjanvetäjiltä kaikki arkun salaisuudet näkyville niin olisi enemmän pohjaa keskusteluille

PS. Ensinnäkään arkussa ei ole salaisuuksia , näkemyksiä kyllä ..... Joita täälpäin sanotaan mielipiteiksi.





15
Niinpä ..... Hyvät Herrat !!!!!

Pyysin ASIALLISIA kommentteja , en tuollaisia ... että korpeaa tai alkaa mennä naurettavaksi  jne .......
Mutta toisaalta , tämähän alkaa mennä naurettavaksi jo ensi metreiltä ........... Tuollaisten kommenttien keralla...

Tziisus !!!

No odottelen lisää lunta tupaan , ennen kuin avaan sanallisen (perintö)arkkuni.

 :cool: Barbie :cool:

16
Hola Hola !!!!!
Alan kartoittamaan mattokauden kerhokisa-järjestäjiä ELIKKÄS toivoisin mahd. kisajärjestäjiä ilmoittautumaan nyt sitten ....... vaikkapa minulle.
Tarkoitus olisi saada kisakalenteri aikaiseksi viimeistään syyskuun puoliväliin mennessä.
Sen verran on kuulunut "kentältä" , että kiinnostuneita olisi seuraavasti:
Riihimäki
Vaasa
Rauma

Ilmoittaneita:
29.12.2018    Raisio (Stanukunkku)
                     Äänekoski
     

Meillä Kouvolassa tilanne on täysin auki , kun menetimme sisäpaikan heinäkuussa .... Korvaavaa etsitään ....

Myöskin sääntömuutokset olisi tehtävä mahdollisimman pian ...... Koskee lähinnä Classic-luokan konetta/säädintä ja Compin koria sekä FWD/ GT2000:n sääntöjä.
Myöskin toivoisin sääntöihin jonkinasteista ohjeistusta radasta ja radan olosuhteista.....

Saa esittää mielipiteitä !!! Ei JuupaEipäs-keskustelua.


 :cool: Barbie :cool:

17
Hola Hola !!!!

Näytösajoihin ovat ilmoittautuneet (tähän mennessä) :
FgMini :
Kai Jansson
Ville Jalkanen
Eetu Jalkanen
Petri Sievänen

Jokkis :
Kai Jansson
Mikael Rajala
Petri Sievänen

4WD:
Petri Koivisto
Pekko Iivonen
Jouni Hiltunen
Markku Leskinen
Pasi Vainionpää
Vesa Sarja

Jos saisin mahd. pian tiedon osallistujista ...... helpottaisi järjestelyä....... !!!!!!! vaikka DeathLine onkin tiistai iltana.......

Info:
Paikalle pitäisi saapua la & su mielellään hyvissä ajoin ennen klo 8 (portit auki klo 7)  , infoan sisäänpääsystä tarkemmin , kun saan tietoa ....
Katetut varikkopöydät ovat käytössä ja sähköäkin saatavilla ........
Alkuerät alkaa klo 9 ja aikataulun mukaan pidempi radan kunnostus tauko on klo 12 aikoihin , mutta aamusta pidämme "ajajakokouksen" , jolloin selviää tarkemmin pelin henki .......
Aikataulun mukaan karkelot kestää n. klo 17 asti ...... kumpanakin päivänä.

 :cool: SedätJaksaaHeilua :cool:

Päivitys 20.8. klo 19.50; Tapahtuman järjestäjä ilmoitti , että kuskien max. määrä 5 / luokka (elikkäs 3 luokkaa; bensarata-autot(FGMini) , RCJokkis ja 4wd Rallicross) sekä kuljetuskalustolle ei ole tilaa ns.hiekkakentällä radan vieressä ,joka onkin Vip-parkkialue ..... saamme purkaa kamat radan viereen , mutta autot pitää viedä läheiseen yleisöparkkiin....... Muutenkin tapahtuma niin suuri , ettei Tykkimäen varikkotilat riitä ..... kaikille kilpailijoille ja joutuvat sulkemaan kadun (Tehontie) ja tekemään sinne tiloja teameille.......
Palaan tuohon luokkajakoon vielä , kun vähän pähkäilen .....
Mutta Jokkis-kuskeja kaivattais .......

18
Hola Hola !!!!

FGMini Challenge Finland 2018 sarjatilanne.

 :cool: Barbie :cool:

Päivitetty 3 / 5 jälkeen

19
Kouvolan Tykkimäessä ajetaan rallicrossin SM- ja RX Nordic sarjojen osakilpailut nimellä RX Festivals 25.-26.8.2018.
KyPak on mukana tapahtumassa esittelemässä toimintaa kaluston muodossa sekä livenä kahdella radalla; perinteisellä asfalttiradalla sekä uudella RX5-radalla(turffia ja asfalttia).



Tarkoitus on ajaa kummallakin radalla näytösajoa RX-kisan tauoilla ; ainakin bensa-autoilla (rata/crossi) , mutta autot vapaat ..... jommalle kummalle radalle sopivat siis ..... Pääpaino kuitenkin on Jokkis/rallicrossiautoilla tapahtuman hengen mukaisesti.
Eli jos olet kiinnostunut tulemaan ajamaan niin ilmoittaudu mielellään viimeistään ti klo 23.59 mennessä  , koska muutoin porteista et pääse ilman pääsylippua ......
Parkkitilaa on myös rajallisesti , koska päätapahtuman toimitsijat valtaavat suurimman osan "ns.hiekka-alueesta" eli mielellään minimi kuljetuskalustolla.

Kysyä voi suoraan minulta elikkäs tiedustelut ja ilmoittautumiset : kai.jansson@lahdenpaikka.fi  ,  YV:llä  tai luurilla 050-5265880.
Ilmoita luokka , kuskin ja mekaanikon nimet ja yhteystiedot ; normiratamaksun (10,-/pvä) perimme ajajilta paikan päällä.

Tapahtumassa varmasti näkyvyyttä lajille  !!!!!!!

Tarkempaa tietoa seuraa .......

 :cool: KyPak/SedätJaksaaHeilua :cool:

20
Bensa-autot / Vs: FG Mini Challenge 4WD
« : 13.07.18 - klo: 08.15 »
Hola Hola !!!!
Ministerit ovat lisääntyneet (eikös se Pääministeri Sipilä peräänkuuluttanut "synnytystalkoita" .... tätäköhän se tarkoitti.......) yhdellä uudella kuskilla:

Toivotamme Jukka Ruuskasen tervetulleeksi joukkoon.

 :cool: BarbieThePink :cool:


21
Mielestäni edelleen kuten ennen eli "HandOut".
Ja siirtymäaika toistaiseksi määrittelemätön , tapahtuisi kauden aikana mahdollisesti , kun saadaan kokemuksia asiasta......

 :cool: Barbie :cool:

22
Kommentteja ei ole hirveästi tullut .... ainakaan monesta suunnasta.....
Onkos tämä nyt sitten ymmärrettävissä > tulevana kautena wanhan Classic-koneen rinnalle hyväksytään mainittu harjaton combo ........


Onkos ?????


 :cool: Barbie :cool:

23
No ok nyt alkaa avautumaan kun rautakangesta väännetään :) ja alkaa mielikin leppymään. Muuten en nuista kustannuksista ole huolissani , muuta kuin heidän nuorten jotka itse rahoittavat harrastuksen puolesta. Onhan se totta , että harjaton on varmasti toimintavarmempi ja huoleton. Ja kyllä stanuturisti on vaikeampi, tarkoitin vaan sitä että toivoisin , ettei minin kustannukset nouse niin korkealle että samalla hinnalla ajaisi jo turistia. Pitää kuitenkin muistaa että Minit ovat leluja laatu turistiin verrattuna :)

Juu kyllä ... juurikin niin. Mini vs TSS , ei voi verrata ... ovat niiiiiiiiiiiiiiiin kaukana toisistaan teknisesti.

 :cool: Barbie :cool:

24
Kysymys kohtaan 2. Miksi Hiilikone haluttaisiin vaihtaa harjattomaan ? Onhan se tietenkin toimintavarmempi ja huolettomampi. Toisaalta nopari ja kone menee uusiksi jonka seurauksena kustannukset nousee. Kärsii ajatus helposta ja halvasta luokasta , jota Classic Mini on nyt edustanut. Auto on kuitenkin ollut kilpailukykyinen lähes suoraan paketista ja on sisältänyt koneen ja säätimen ( säädin ainakin joissakin paketeissa mukana ). Jatkossa siis joutuisi laittamaan rahaa kiinni lähes toisen Minin verran, jos mielii kilparadalle ? Ei se varmasti ole ylitsepääsemätöntä, mutta omien kokemusten perusteella Mini on toiminut monelle lajia aloittavalle ensiautona juurikin huokean hinnan ja kestävyyden sekä varaosasaannin takia. Mielestäni Classic-sarjan pitäisi jatkaa myös sellaisena

Perustelut harjattomalle löytyy tuolta muutaman kommentin päästä......
Ja tuo "rahaa joutuu laittamaan lähes toisen Minin verran" on höpö , höpöä. Kisakuntoinen Classic (uusi) on arvoltaan väh.n.200e sis. kuulalaakerit , kunnon iskarit , vetarit , kiristyssetin yms. .... Kirjoittaessa tulisi pysyä ainakin realismissa.
Että näin.

 :cool: Barbie :cool:

Nimeomaan realismissa. Eli jos kisakuntoinen auto on sen kaksisataa, niin vielä pitäisi jostain kaivaa lähes satanen uusiin sähköihin. Niin kuin sanoin , ei se varmasti ole ylitsepääsemätöntä mutta classic mielestäni kärsii siitä. Onhan siinä olemassa comppiluokka.Classicissa on ollut tähän asti mielestäni todella selkeät ja toimivat säännöt ja compissa myös. Tietenkin jos vakiokoneella ja säätimellä saa harrastaa , niin sehän on mukava juttu. Mutta miten kauan ,? Jos huomataan että vauhdit eivät olekaan ihan samat. Tulee vaan olo , että letkeästä classic-ministä yritetään leipoa joidenkin mieleinen luokka. Toisaalta , ei siinä mitään , kunhan ei liian isoa kakkua haukata. Classikin kustannukset alkavat vaan pian nousta niin korkeaksi, että vasta-alkaja voi ajaa stanua

Niin , Classic on nimenomaan sisääntuloluokka , joka perustuu helppouteen , tarkoittaa siis alustan säätöjä ja ilman sen kummempia hiporipo-osia. Kyllä väitän , ettei voi rinnastaa aloittelijaa Classic vs. turisti-stanu. Stanussa pitää tietää todella paljon alustan säädöistä, mikä ei aukea vasta , kunnes on paneutunut asiaan (ja aikaa vaatii.....) + täytyy olla myös asiaan kuuluvat välineet , on säädöissä sen verran mahdollisuuksia .....
Classic on siinä kohtaa juuri helppo , kun säätökohtia on todella vähän. Aloittelija tarvitsee ajoaikaa ennen kaikkea , ja helpolla toimivan kaluston, jotta ajotaito karttuu.....
Ei tässä tehdä luokkaa "joillekin mieleiseksi" vaan pyritään tasoittamaan eroja ja järkevin kohtuu kustannuksin. Elikkäs tässä on tarkoitus optimoida suorituskyky ja kestävyys , joka kuitenkin on pitemmällä tähtäimellä kustannustehokkaampi ratkaisu.
Mutta hyvä ratkaisu tähän kohtaan olisi tuo rinnakkais-moottoreiden käyttö  !!!!

 :cool: Barbie :cool: 

25
Miksi moottorina ei käytetä TSP:ssä hyväksi todettua?
Hobbywing XeRun JUSTOCK 3650SD G2 - 13.5T - FTT prostock 30408005

Varmaankin siitä syystä , että konetta ei ole testattu ..... mutta tuo mainitsemani combo on ; ja hyväksi todettu !! Paperilla kaikki näyttää samalta , live-testi kertoo sitten todellista dataa ....

 :cool: Barbie :cool:

No miksi tuota ei ole testattu? Mielestäni olisi järkevää käyttää moottoria joka on todettu hyväksi ja niiden saatavuus on taattu ja käytettyjäkin alkaa löytymään markkinoilta, jos sellaisen haluaa ostaa.

Tervetuloa vaan testiryhmään (omalla kustannuksella, tietysti , kuten olen asian tehnyt) ..... vaan eipä ole kiinnostusta riittänyt tähänkään asti , paitsi näppisralliin. Niinpä niin.
"No miksi"-kommentit voi jättää kirjoittamatta , jos/kun ei asialle ole itse tehnyt mitään.

 :evil: Barbie :evil:
 

26
Miksi moottorina ei käytetä TSP:ssä hyväksi todettua?
Hobbywing XeRun JUSTOCK 3650SD G2 - 13.5T - FTT prostock 30408005

Varmaankin siitä syystä , että konetta ei ole testattu ..... mutta tuo mainitsemani combo on ; ja hyväksi todettu !! Paperilla kaikki näyttää samalta , live-testi kertoo sitten todellista dataa ....

 :cool: Barbie :cool:

27
Bensa-autot / Vs: FG Mini Challenge 4WD
« : 02.07.18 - klo: 06.50 »
Alkuerien pituus on nyt sit kuitenkin saatu haluttuun eli 10min. ja A-finaali 30 min.
Elikkäs kuten LS5-luokassa.

Hyvä , hyvä !!!!
Ja huomaattehan , että 21.7. Tattiksen kisa on vaihtunut 11.8. Hyvinkäälle !!!!


 :cool: Barbie :cool:

28
Classicia ajeltu muutamia kausia. Vain kerran kone pettänyt..konkka irronnut ja häiriöitä siitä johtuen.
Salkusta löytyy 2-uutta konetta ja 3-vähän ajettua. Nopareita 4kpl , joita ei toivoisi joutuvan hyllyttämään.
En vastusta harjattomia, koska sellainen löytyy comppiin. Onko tarkoitus kieltää hiilellisten käyttö, jos
Harjattomat tulee? Vai sallitaanko molemmat nopeuden pysyessä suht samoina?
Mikäli harjallisia ei sallita, niin en ole uudituksen peukuttaja.

Oliskos sitten , jos/kun hiilikoneet ja harjattomat sallittaisiin rinnakkain, ja pidetään finaalien pituudet ennallaan eli 8 min. , näin mentäisiin nyt mattokausi ..... jos asiassa ilmenee negatiivisia seikkoja, pohditaan sitten uusiksi.
Eli ne, jotka haluavat ottaa tämän "riskin" ottavat sen vapaasta tahdostaan .....
Riski ei mielestäni ole suuri , koska säädin ainakin on hyvin kelvollinen Comppiin ....

 :cool: Barbie :cool:

29
Kysymys kohtaan 2. Miksi Hiilikone haluttaisiin vaihtaa harjattomaan ? Onhan se tietenkin toimintavarmempi ja huolettomampi. Toisaalta nopari ja kone menee uusiksi jonka seurauksena kustannukset nousee. Kärsii ajatus helposta ja halvasta luokasta , jota Classic Mini on nyt edustanut. Auto on kuitenkin ollut kilpailukykyinen lähes suoraan paketista ja on sisältänyt koneen ja säätimen ( säädin ainakin joissakin paketeissa mukana ). Jatkossa siis joutuisi laittamaan rahaa kiinni lähes toisen Minin verran, jos mielii kilparadalle ? Ei se varmasti ole ylitsepääsemätöntä, mutta omien kokemusten perusteella Mini on toiminut monelle lajia aloittavalle ensiautona juurikin huokean hinnan ja kestävyyden sekä varaosasaannin takia. Mielestäni Classic-sarjan pitäisi jatkaa myös sellaisena

Perustelut harjattomalle löytyy tuolta muutaman kommentin päästä......
Ja tuo "rahaa joutuu laittamaan lähes toisen Minin verran" on höpö , höpöä. Kisakuntoinen Classic (uusi) on arvoltaan väh.n.200e sis. kuulalaakerit , kunnon iskarit , vetarit , kiristyssetin yms. .... Kirjoittaessa tulisi pysyä ainakin realismissa.
Että näin.

 :cool: Barbie :cool:

30
Elikkäs nykyisen koneen rinnalle eli kumpikin sallittaisiin.
Ja ensi mattokausi tuo sitten esiin "ns.todellista dataa" niin koneista kuin kuskien päästäkin ...

 :cool: Barbie :cool:

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 31