Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - _jtr_

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 16
1
En ole missään vaiheessa väittänytkään että olisi tulossa lakimuutoksia, hiukan niitä valoja päälle.. Hieno todeta että Fullspeed lukeutuu siuhen joukkoon joka tarvitsee lakimuutoksen ennen kuin ymmärtää olla toimimatta väärin.. Vapaavuoren sanoja lainatakseni "Nämä uudet tiukennukset eivät ole kehoituksia.."

2
Just näin.. Kyllä tämä käsittääkseni on koko kansan vitsaus josta olis hyvä päästä joskus eroon. Uudellamaalla on huono tilanne päällä ja tiukennuksista on ohjeistettu virkamiesten toimesta. Tiukennukset astuu pakotteena voimaan maanantaina ja tämänkaltaiset helposti peruttavat kyläkisat olisi ollut järkevää siirtää parempiin aikoihin jo heti perjantaisen ilmoituksen jälkeen.

Jos tiukennus osuu suoraan kohteeseen ( 20 henkilöä ja aikuispainotteiset harrasteet ), niin en voi ymmärtää toimintaa jossa kisat pidetään innoissaan kun vielä lain puitteissa voidaan. Koronatilanne pääkaupunkiseudulla ei ole ollut yhtään sen parempi lauantaina..

3
Onpa ollut vastuullista toimintaa...

4
Mahtaako kisojen ajankohtaa nähdä jostakin? Pikaisella haulla Efran kalenteri ei ole valmis vielä 2020 vuodelle.

5
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 Kaudella 2020
« : 08.10.19 - klo: 12.42 »
Kannatan kaksipäiväistä kisaformaattia jossa aloitus lauantaina puolilta päivin jolloin 98% kuskeista ehtii paikalle mukavasti aamulla kotoa startaten. Lauantaina voisi ajaa hiukan enemmän treenieriä ja alkuerät. Sunnuntaina aloiteltaisiin päivä sopivaan aikaan treenikierroksella jonka perään finaalit läpi ja silti kaikki ehtisi ihmisten aikoihin vielä kotiin. Päivään voisi ottaa mukaan myös lisäfinaaleita aikataulun salliessa. Last change olisi myös hyvä parannus.

Luokkia en lähtisi jakamaan eri päiville syystä, että kisat missä reilusti porukkaa varikolla on mukavammat kuin kisat missä jengiä on kourallinen. Uskoisin myös että järjestäjien kannalta kaksipäiväinen formaatti on mukavampi kuin ylipitkä talkoopäivä ilman taukoja.

Samalla olisi mahdollista pyrkiä saamaan porukkaa hiukan paremmin kasaan ja lauantaille voisi järkkäillä vaikka BBQ- partyja yms ohjelmaa illan viihteeksi..

6
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 Kaudella 2019
« : 02.10.19 - klo: 13.01 »
Nyt kun yksityyppirengas on valittu pariksi vuodeksi eteenpäin, niin seuraavaksi kiinnostaa kovasti miten asiat kisaviikonlopun formaatin kanssa etenee? Tiedän että tulevaan kauteen on reilusti aikaa, mutta tässä puhutaan myös isoista muutoksista jotka saattaa vaikuttaa kilpailijoiden sarjaan osallistumiseen ja siksi olisi mukava saada infoa hyvissä ajoin.

7
Lisätty treeniä ja jätetty sijoitusfinaalit pois?

Kyllä M8 sijoitusfinaalit aikataulussa on. C-finaali alkaa 18:20.

Niinpäs onkin, jäi puhelimella kurkatessa huomaamatta. :azn: Mahtava homma!

8
Lisätty treeniä ja jätetty sijoitusfinaalit pois?

9
Pientä infoa kisapäivälle.

Treenien perusteella ajetaan kahden kierroksen reseed jotta reilut alkueräryhmät on paremmin saman vauhtisia.

Kisapaikalla kanttiini jossa makkaraa, lihapiirakkaa, pientä leivonnaista, kahvia ja virvokkeita. Lounasta emme valitettavasti pystyneet järjestämään joten varatkaa halutessanne mukaan evästä. Mikro on kisailijoiden käytettävissä.

Varikolla tulee olemaan ahdasta joten huomioikaa tämä kun pystytätte leiriänne.

Kannattaa varata hyttysmyrkkyä mukaan. Finaalin aikoihin on suora vasta-aurinko mikäli keli kirkastuu.

Suuresti tervetuloa kaikille kilpailemaan Jyväskylään!

-Jussi-

10
Jokos arviota olis saatavilla? Tai aikataulua. Eikös kisat ole ylihuomenna jo. Kiitos!

Kyllä kisat on ylihuomenna. Aikataulu sijoittuu klo 8 ja 21 välille ja erälistat julkaistaan heti kun ne on valmiina. Rata on prioriteetti yksi ja vielä vaiheessa.

Jo alkuerät tullaan ajamaan suurella kuskimäärällä ja ohjelmaan pyritään sisällyttämään myös b ja c sijoitusfinaalit nitrossa. Päivä tulee olemaan tiukka ja pitkä.

11
Nyt näyttää siltä että joudumme hiukan aikaistamaan radan kunnostuksen aloitusta ja treenaaminen siinä ohella loppuu tiistaina klo 16.00.

Teemme rataan korjausten ja huollon lisäksi pienen muutoksen joka on kaikilla kisaan osallistuvilla kuskeilla ajettavissa ensimmäisen kerran kisa-aamun ohjatuisaa harjoituksissa.

Vielä on hyvin aikaa käydä tutustumassa rataan. Rata on kulunut mutta täysin ajettavissa.

Kisaeriä on paljon ja Siltanen antaa arviota päivän kulusta lähiaikoina tänne foorumille.

Hyvää juhannusta kaikille ja nähdään kisoissa!

-Jussi Rinne-


12
Iloittautuminen päättyy tänään klo.22!

13
Aamupäivä ainakin kosteaa ja siksi pieni kunnostus radalla. Korjaukset valmiina iltapäivällä. Laskenta lainassa tänään kisoissa ja radalla jälleen sunnuntaina aamusta. Jos saavut radalle tänään ennen iltapäivää, niin voit ajaa lyhyttä lenkkiä (jos rata kuivunut) tai soittaa minulle numeroon (0400388878), niin nopeutetaan korjausaikataulua..

14
Kiti vihdoinkin auki! Nyt vaan sankoin joukoin laittamaan nimeä listoille.. :cool: Järjestäjän puolelta nöyrästi pahoittelen tätä aiheutunutta säätöä..

15
Probleemia ei saatu selätettyä toivotussa ajassa, mutta maanantaina uudella innolla taas odottamaan Kitin aukeamista. Pahoittelut vielä kerran viivästyksistä..

16
Hiukan ongelmia AKK päädyn kanssa Kitin suhteen, mutta eiköhän tästä linjat saada pian auki. Joka tapauksessa kaikki kyllä ehtii ilmoittautumaan mukaan. Pahoittelut viivästyksestä ja infoan heti kun homma on pulkassa..

17
Tänään saatiin laskenta toimimaan PC:n näytöltä. Speedhive varmasti alkuviikosta..

18
Jos nyt ennen kisoja ehtisi vielä käydä treenaamassa, niin miten radalle ajamaan meneminen toimii. Netissä maksaa ratamaksun ja ei kun ajamaan? Radalle ei ole mitään porttia tms. ja radalla on sähköt akkujen lataamista varten?

Kisa kutsussa näimmä olikin "Rata ei ole lukittuna ja laskentakin saadaan lähiaikana toimimaan Speedhiven kautta vaikka kontti on lukittuna." Mitens sähköt, pitääkö ottaa omat mukaan. :)

Kontin seinässä on kaksi valkoista pistorasiaa johon tulee sähkö 24/7. Jos porukkaa on reilummin paikalla, kannattaa vetää johdot vapaaksi keloilta, niin kestää sulakkeet ongelmitta. Pöytätilaa hyvin rajatusti, eli kannattaa ottaa oma mekkauspöytä jos sellaiselle tarvetta.

Nyt tulevana lauantaina käyn päivällä leikkaamassa nurmikkoa rata-alueella. Rata on kyllä auki, mutta pientä häiriötä ajamiseen siis lauantaina puolen päivän kulmilla..

19
Jokos ajanotto on saapumassa radalle?

Uskoisin että viikonlopun aikana saadaa laitteet kondikseen ja toivottavasti myös laskenta toimimaan verkossa. Infoan heti kun homma on pulkassa.

20
Tiedotteita:

21
Varattu:

22
Kilpailun tiedot
Äänekosken Pienoisautoilijat Ry kutsuu kaikkia M-8 - ja M-8e -luokan kilpailijoita Jyväskylään lauantaina 29.6.2019 klo 8:00 alkaen kauden Toiseen SM-osakilpailuun. AKK:n LUPA: ??/PA/2019

Kilpailun johto
Kilpailun johtaja: Pentti Minkkinen
Tuomariston puheenjohtaja:
Kilpailutuomarit:
Tuloslaskenta:
Kuuluttaja: Petri Ström
Ratamestari:
Katsastuspäällikkö: Aki Puttonen

Alustava aikataulu 29.6.2019
Ilmoittautuminen 7:30 - 8:30
Harjoituskierrokset (7min + 10min) 8:00 - 10:20 (jälkimmäinen harjoitus nostajilla)
Tuomariston kokous 8:45
Ohjaajakokous 9:05
Alkuerät (a’ 3+5min) 10:30 - 14:20
Finaalit 14:50 ->
Palkintojen jako 20:00

Kilpailu ajetaan yksipäiväisenä.

Kilpailupaikka
Jyväskylän crossirata, Rc Play Outdoor, Murskaamontien pääty.

Ajettavat luokat
M-8 (polttiskrossi 1/8) SM
M-8e (sähkökrossi 1/8) SM

Ilmoittautuminen ja osallistumismaksu
Ilmoittautumiset ennakkoon 16.6.2019 klo 22:00 mennessä AKK:n KITI Kisapalveluun.
https://akk.autourheilu.fi/Login.aspx

ilmoittautuminen KITIssä auvautuu myöhemmin ja siitä ilmoitetaan erikseen täällä.

ILMOITTAUTUMISEN YHTEYDESSÄ TULEE ILMOITTAA:
•Kilpailijan nimi, seura, osoite ja puhelinnumero tai sähköpostiosoite
•Lisenssinumero
•Henkilökohtaisen transponderin numero (MyLaps RC4 yhteensopiva)

Kilpailijoilla on mahdollisuus vuokrata transponderi kilpailunjärjestäjältä hintaan 5€. Rikkoontuneesta transponderista vastaa vuokraaja täysimääräisesti. Vuokratranspondereita on rajoitetusti. Ilmoita etukäteen jos tarvitset vuokraponderin.

Alle 18-vuotiaalla kilpailijalla tulee olla huoltaja. Ilmoittautumisen yhteydessä tulee ilmoittaa myös huoltajan nimi ja huoltajalisenssin numero.

Osallistumismaksu on 40€ / Ilmoittautunut kilpailija / Luokka. Osallistumismaksu maksetaan Kitissä ilmoittautumisen yhdeydessä saadun laskun mukaisesti. Osallistumismaksut palautetaan, mikäli kilpailun johtaja päättää, että kilpailua ei voida ajaa.

Ilmoittautuminen ennakkoilmoittautumisajan jälkeen mahdollista vain kilpailun johtajan harkinnan mukaan. Jälki-ilmoittautuminen tapahtuu paikanpäällä ilmoittautumisajan puitteissa. Jälki-ilmoittautumismaksu on 60€, joka maksetaan käteisellä kilpailupaikalla.

Huom! Osallistumisrajoitus 72 kuljettajaa (6 erää). 73. ja sitä seuraavat ilmoittautuneet pääsevät jonotuslistalle. Peruutuspaikat täytetään jonotuslistalta ilmoittautumisjärjestyksessä.

Palkinnot
Kaikki finalistit ja alkuerien nopein palkitaan muistopalkinnoin.

Rata
Pinta: Savi ja keinonurmi
Pituus: noin 300 metriä
Leveys: 3-4 metriä
Kiertosuunta: Vastapäivään

Rata on ajokunnossa ja treenaaminen mahdollista ma-su klo.8-21. Rata on suljettu kilpailuviikon keskiviikko - perjantai radan kunnostusta varten. Ratamaksut kuntoon ennen harjoittelun aloittamista linkin verkkokaupasta.
https://www.rcjkl.fi/rc-play-kauppa/

Rata ei ole lukittuna ja laskentakin saadaan lähiaikana toimimaan Speedhiven kautta vaikka kontti on lukittuna.

Tuloslaskenta
AMBrc4 dekooderi, RCM ohjelmisto. Tuetut transponderit, MyLaps RC4 Hybrid, MyLaps RC4 ja MyLaps RC4 Pro.
Yksittäisen transponderin toiminnasta vastaa kuljettaja. Transponderien toimintaa seurataan kilpailun aikana, ja
rajatapauksiin puututaan ilmoitusluontoisesti. Alla linkit valmistajan asennusohjeisiin.
http://www.mylaps.com/kb/en/b2c/Manuals/Manual_Insert_RC_DP.pdf
http://www.mylaps.com/kb/en/b2c/Manuals/MYLAPS_RC4_PT_insert_07_2010.pdf

•Huoltoalue on kattamaton, sähköä on saatavilla varikkotoimintaa varten (ei matkailuvaunuihin/autoihin/ruuanlaittoon). Ota omat jatkojohdot, pöydät, tuolit ja teltat.
•Huoltoalueella on saatavilla paineilmaa ja vettä pienoisautojen puhdistukseen.
•Kisabuffetti
•WC


Lisätiedot
Jussi Rinne / 0400388878
RC10 nimimerkki _jtr_

Tervetuloa kilpailemaan!

23
Jos ottais hotellimajoituksen tulevaan kisaan (SM2) niin mitä ehdotatte?

Jyväskylä on täynnä hotelleja ja hostelleja, siitä vaan valkkaamaan mieleistä.. :azn:

24
Jyväskylän rata on hyvässä kunnossa ja kisat toki pidetään.. Kutsu saapuu foorumille kuluvalla viikolla.
Radalla on sähköä, mutta laskenta puuttuu vielä toistaiseksi. Treenaamassa voi käydä aamusta iltaan seitsemänä päivänä viikosta.

Lisätietoja : Jussi Rinne / 0400388878

Ratamaksut hoidetaan kuntoon ennen ajamista osoitteessa https://www.rcjkl.fi/rc-play-kauppa/




25
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 Kaudella 2019
« : 10.12.18 - klo: 19.55 »
Kannattais myös miettiä Suomen kauppiaita. Jos halutaan pitää RC kauppoja Suomessa. Jos mennään yksi tyyppi renkaaseen niin monelta kauppiaalta lähtee suht iso siivu kesän myynnistä. Ja onko se yks tyyppi rengas oikotie onneen? Eiköhän vaihdeta samantien yks tyyppi autoon😀 Ei tarvii miettiä mitään kun on samat renkaat ja autot.... No vitsi vitsi Eiköhän mennä samoilla säännöillä kun muuallakin maailmassa.

Piti jo hiljentyä, mutta tähän näkökulmaan vielä lyhyesti. Kyllä mun mielestä kauppiaiden pitää itse kehittyä muutosten mukana ja etsiä keinot pärjätä markkinoilla. Näin se menee muillakin aloilla, eikä yksittäiset tekohengitykset ratko yhtään mitään. Osa kauppiaista tekee varsin hyvää duunia ja osalla on erikoisempi lähestymistapa. Hyvin duuninsa tehneet kyllä pärjää jatkossakin.

26
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 Kaudella 2019
« : 10.12.18 - klo: 19.40 »
Moneen kertaan mainitaan meidät jotka ei pysy tarkasti linjalla yms.. Eikö harrastajan ole helpompi säätää auto tietylle renkaalle rauhassa ja ajan kanssa ennen kisoja. Kisoissa voidaan sitten tehdä ne ratakohtaiset muutokset kun niihinkin muutoksiin on voinut hakea tuntumaa jo ennakkoon kotiradalla tai jopa erikseen tehdyllä treenireissulla. Kisoissa voi sitten keskittyä siihen ajamiseen ja linjalla pysymisen tavoitteluun.

Vinkkinä voin kertoa että saman voi tehdä myös vapaalla renkaalla. Itse olen aina valinnut renkaan, joka on yleispätevä ja ajanut sillä koko kauden. Ilman mitään rengas showta ja ihan kohtalaisesti olen kisoissa pärjännyt!

Kärkikuskit ajaa voitoista. keskikastin kuskitkin löytävät porukasta ne omat rakkaat kilpakumppanit joiden päänahkaa koitetaan poimia. Sitähän kilpaileminen on, on se taso mikä hyvänsä. Kyllähän se harmittaa jos kaveri jonka kanssa on väännetty kolme kisaa tiukkaa racee onkin yhtäkkiä selkeästi nopeampi. Voi olla hyvä päivä, onnistunut valmistautuminen, setuppi mintissä tai.. Tai mitä? Ei muuta kun kyselemään ja ostelemaan josko se renkaasta kuitenkin...

27
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 Kaudella 2019
« : 10.12.18 - klo: 18.32 »
Lisäänpä vielä että ymmärrän kyllä hyvin osan halun pyörittää rengaspeliä joka parhaimmillaan antaa hyviä onnistumisen fiilareita, mutta onko se kokonaisuutena kuitenkaan sarjan kannalta järkevin ratkaisu?

28
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 Kaudella 2019
« : 10.12.18 - klo: 18.15 »
Tässä on osaksi ihan hyvääkin keskustelua linjoilla ja hyvä niin. Itse koitan neutraalisti pohtia kummaltakin kantilta hyviä ja huonoja puolia.

Yksityyppirenkaassa häviäjiä ovat ne kuskit jotka ajaa oikealla rengassponssilla. Samoin varmasti he jotka etsivät markkinoiden edullisimman renkaan, joutuvat sijoittamaan hiukan enemmän kierrokseen.

Lainaan hiukan muiden ajatuksia omieni rinnalle aikaisemmasta keskustelusta.

"Senhän nyt jokainen osaa arvata että valittava rengas ei todellakaan ole mikään "halparengas" vaan se on tottakai ison ja hinnakkaan rengasvalmistajan valikoimasta."

Tämä on täysin turha väite joka kannattaa ohittaa. Turhaa ja perusteetonta nurinaa ennen kuin rengas on valittu.

"Kahden SM kärkijätkän renkaita on ollut saatavilla oikein hyvin sekä ennen kisaa että kisoissa.
Tieto on myös tullut viimeistään kisapaikalla eräharjoitusten jälkeen."

Hokella on tässä ihan hyvä pointti, enkä epäile lainkaan etteikö kaikki kysyvät saisi vilpitöntä palautetta, mutta eikö helpointa kuitenkin olisi jos kenenkään ei tarvisi kierrellä kyselelässä renkaista yhtään keneltäkään? Miten ihmeessä muutenkaan voi olla kenellekään helpoin tapa saada oikea rengas tietoon treenien jälkeen juuri ennen alkueriä?? Tuleeko näiden renkaiden mukana aina myös kyseiselle kuljettajalle sopiva autokohtainen setuppi?

"Joona Haataselle paras rengas ei ole sama kuin suurimmalle osalle luokan kuskeista."

Ei tietenkään.. YT voi olla helppo yleisrengas. Se voi olla myös edullinen. Ja vaikka näistä kriteereistä täyttyisi molemmat, on nopeat jannut edelleen nopeita. Setuppikin pitää kaivaa jatkossa autosta kun renkaalla ei pysty kikkailemaan.

"Voiko joku vastata joka kiersi joka m8 kisan tällä kaudella että ajoitkos saman tyyppisellä renkaalla koko kauden vai olikos joku rata sellainen jossa vain toimi vain yksi rengas. Eli jos en väärin muista niin Jyväskylän alusta ainakin näyttää todella erilaiselta kuin muut.
Eli löytyiskö sellainen rengas ihan oikeasti joka toimis kaikilla radoilla??"

En M8 autolla mutta SC nelkussa kierrettiin sarja Blockadella Turussa, Vantaalla, Jyväskylässä ja Ulvilassa. Hyvin toimi rengas joka paikassa. Nopein tai optimaalisin vaihtoehto se ei varmastikaan ollut, mutta mitä väliä kun kaikilla on sama toimiva rengas.

Moneen kertaan mainitaan meidät jotka ei pysy tarkasti linjalla yms.. Eikö harrastajan ole helpompi säätää auto tietylle renkaalle rauhassa ja ajan kanssa ennen kisoja. Kisoissa voidaan sitten tehdä ne ratakohtaiset muutokset kun niihinkin muutoksiin on voinut hakea tuntumaa jo ennakkoon kotiradalla tai jopa erikseen tehdyllä treenireissulla. Kisoissa voi sitten keskittyä siihen ajamiseen ja linjalla pysymisen tavoitteluun.

Tässä ajetun mallin mukaan on helpompaa käydä treenireissulla jollakin renkaalla ja kisoissa sitten kesken päivän vähän ostella renkaita ja toivoa että uusi tuttavuus sopii omaan pakettiin, tai ainakin siihen asti kunnes tulee se sade mikä muuttaa tilanteen. Sateen sattuessa voi tietty taas käydä kyselemässä...

Aika vähän tosiaan keksin YT:n huonoja puolia, mutta markkinoiden halvimmasta kierroksesta kulut varmasti hiukan nousee. Kokeneiden kuskien hommaksi jäisi huolehtia nyt ensin alkuun ainakin se että rengas on järkevä.




 

29
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 Kaudella 2019
« : 30.11.18 - klo: 14.43 »
Kootusti voidaan siis todeta että otetaan käyttöön 2020 kaudeksi testatusti sääntöihin 1-3 tyyppiä, vapaa vanne ja insertti. (Jos halutaan vaikka 3 maahantuojan merkkiä, jokaiselta yksirengaskuvia?)
Poikkeuksena Metsäläinen joka kovimman huutonsa puolesta on oikeutettu ajamaan vapaalla GRP renkaalla, lisätään tämä poikkeuksiin säännöissä.

Kiitos ja anteeksi.

Voihan virallisen säännön ympärillä kehitellä myös omia kuvioita takaamaan mielenrauhaa. Esim. Langenoja vois maksaa myös Metsäläisen renkaat? Toinen välttäis köyhäilyn ja toinen saisi jopa GRP:tä edukkaammat kiekot alle. Edelleen mennään säännön piirissä?

Anteeksi..

30
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 Kaudella 2019
« : 27.11.18 - klo: 21.38 »
Foorumeilla huutelee monesti hyvin pieni joukko harrastajia..

Mutta varmasti suurin osa ainakin lukee, nyt olisi hyvä aika osallistua keskusteluun. :wink:

Johan tosta Vaasassa infottiin viimesen kisan jälkeen porukalle, eikä siellä ainakaan mitään p*skamyrskyä noussu.. En tiedä olitko itse paikalla?

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 16