Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Cee-man

Sivuja: [1]
1
Autona T2 '007, lipot ei mahdu ylädekin alle joten ei kelpaa nuo perus lipopidikkeet. Edessä on joku muovinen pidike, yhdellä ruuvilla kiinni sisäreunasta ja se kääntyy helposti pois paikaltaan kun sopivasti veturilla pommittaa, pari kertaa on akku pitäny myös kerätä radalta takasin kyytiin. Ärsyttävääkin on vetää akku nipparilla aina kiinni ylädekkiin.
Eli onko tähän jollain joku simppeli ja toimiva ratkasu? kenties jonkin muun auton lipopidikkeet?

Akun kanssa: http://divi.kuvat.fi/kuvat/RC+Autot/----+Xray+T2+007+----+Vintage+Touring+Racing/CIMG0163.JPG/full
Ilman akkua: http://divi.kuvat.fi/kuvat/RC%20Autot/----%20Xray%20T2%20007%20----%20Vintage%20Touring%20Racing/CIMG0513.JPG
Pidike kääntyy: http://divi.kuvat.fi/kuvat/RC+Autot/----+Xray+T2+007+----+Vintage+Touring+Racing/CIMG0514.JPG

Mulla on Cee_miehen työstämä alumiininen lipokotelo 007 autos kiinni. Kysäseppä Juhalta jos sillä sattuis oleen niitä vielä jäljellä.

Jos on kauhee tarve viikonlopun kisoihin niin tota munki telinetta saa lainata, ku en itte kerkeä ajamaan ja siinä on ruuvin reijät valmiina 007 alustaan.
On mulla vielä yks niitä köykämiinisiä jäljellä, oikeen yyberextralightweight-malli. Siinä ei oo viä mitään kiinnitysreikiä, saa ihan ite soveltaa. Otanko pe radalle mukaan?

2
Sähköautot / Vs: M04,M06 ja Cup Racer omistajat!
« : 11.02.11 - klo: 19.45 »
Yeah! Mukana, kuin peräpukama.

Vähä mä kyllä karsastan tota Cupin tuuppi muutosta. Kerran mä sitä, olosuhteiden pakosta, kokeilin ja olihan se melekonen jästi ajaa, johtunee painojakaumasta...no, voishan sen säätämällä saada ajettavaksi. :huh:
Mut niinku Vaton kans ollaan kerholla kokeiltu, niin ainaki syheröisellä "Mikki Hiiri"-radalla, ei varsinaista 4wd-etua ole Minin kanssa, suorille kiihdytettäessä saa pienen edun (luokkaa 0.5m), mutta suoranopeus on aikalailla sama. Mutka osuudella M05-Minillä taas tuntui olevan hienoinen etu, koska heti syherön alettua, oli kannassa kiinni ja sielä myös roikkuu, iilimadon lailla...tasaväkistä oli erittäin tasaväkistä. Tämä siis matolla ja Cupissa HPI:n omat medium-slicksit omilla inserteillä ja Vatolla tais olla Radialit? (Hän varmaan muistaa ja korjaa...)
Noh, jatkamme empiirisiä testejä ja tutkimuksia aiheen tiimoilta (Tuuppi vs. Cuppi). Mm. Cup:iin turisti iskarit, puntaroida se oikeaan painoon, välityksien hakua, rengas-rulettia, yms yms.

Enivei, erikoishauskaa tolla vehkeellä on kurvailla muiden maputsi-powered:ien seassa.

Nii ja mulle se nro. 62...as always...

-Juha-

3
Onkoos tuola muuten pöytää ja tuolia kaikille, vai paiskaanko peräkoslaan omat, kysyy epätietoinen Etelä-phjanmaalta?

-Juha-

4
Kiitoksia kiitoksia, kaikille vastanneille! Tämä pelasti illan ja huomisen päivän. :azn:

Kas, kun ei itellä tullu tuo Hobbywing hakusanana mieleen, vaikka se tos säätimen kuljessä selkeesti seisoo... Speed Passion ei tuottanu tulosta, uusiin säätimiin kyllä löytyy manuskat alta aikayksikön pdf:nä...

-Juha-

5
Juurikin näin. ;)

...kun harjattoman kanssa ajelee...mutta nyt on tarkotus saada Maputsi tohon kiinni, onpi yksi johto liikaa. Eli kuinka hiili-konetta käytettäessä moottori kytketään säätimeen? Tätä tarkoitin. Kiitos silti. :)

-Juha-

6
Haulla, eikä Googlella löytynyt tähän hätään apuja.

Omaa manuskaa en löydä mistään.

Kysymys kuuluu: Kuinka harjallinen kone kytketään k.o. säätimeen, eli mikä johto mihinkäkin?

Asialla on luonnollisesti älytön kiirus, eli jos tämän illan aikana saan vastauksen, olen yyber onnellinen...auto pitäis saada huomenaamuksi ajoon...

-Juha-

7
Huomenna pitäs hieroa kans VTR-spec kondikseen. Keväällä kurvaillu matolla viimeksi...

Kuinkas muuten, onnistuuko sinne radalle päästä vähä testaamaan ja hakemaan setuppia la iltapäivällä/illalla? Jos ja kun täältä Vato:n kans lähetään sinnepäin tulemaan jo lauantaina.

Ja Jerzi, mä voisin ottaa 2 paria (4kpl) 26:sia renkaita, ei oo ku 1-setti enää uusia jäljellä ja nehän vedetään kankaille kisassa...

-Juha, VTR #62-

8
Tulokset / Vs: KevätCruising 8-9.5.2010 Vaasassa
« : 13.04.10 - klo: 19.02 »
Ulkonapa hyvinkin.

Itse tod.näk. osallistun molempina päivinä, VTR-10(varma) ja 4M-10(ehkä)...virallisen ilmoittautumisen teen myöhemmin.

Mini-sääntöihin en kommentoi...

-Juha-

9
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 21.01.10 - klo: 22.51 »
-Petsku- ja Vato, eiköhän me oteta ja lähdetä joskus kokeilemaan tuota paljon puhuttua Torppaa. Tiedetään sitte, mistä kansa purnaa. :evil:

-Juha-

10
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 16.10.09 - klo: 23.51 »
Tälläästä tuli tällä kertaa, meirän pajalta...Castrol Escort #62 :grin:





Numerolätkät viä ja mä oon ready to viivalle. :afro:

-Juha-

11
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 28.09.09 - klo: 17.56 »
Noniin. Tulipa viime la avattua mattokausi tälläkin leveyspiirillä ja samalla tuli ajettua ensi metrit kisalaillisella vintage setupilla. Tässä hieman mietteitä ja tarinaa.

Ajoin siis 3x20min setin.

Ekan session kokeilin ilman pitoainetta, että sain mielipiteen ja vertailupohjan pitoaine keskusteluun. Yllätyin vintagerenkaan ominaisuuksista matolla ilman marinointia, yllättävän rauhallisesti käyttäytyy. Joskin perä oli liukas, mutta ei äkkihäiritsevä. Auton sai "paiskattua" pieneen sievään luisuun jarrulla ennen kurvia ja oikesi nätisti rauhallisella kaasulla. Täyskaasukiihdytksellä auto rupesi "woblaamaan" suoralle tultaessa. Pusku ongelmaa en havainnut. Osaksi "heittoon" auttoi noparista säädetty 50% "Drag brake", ns. moottorijarru. Hauska, mutta ei nopea tapa ajaa ja voin kuvitella millaiseksi häröilyksi ajo helposti menisi, jos autoja olisi enemmän ja vielä kilpailutilanne. Nyt siis sain ajaa rauhassa yksin. Toisaalta harmi, koska nyt en tiedä onko auto nopea, vai ei.

Seuraavaan settiin marinoin renkaat, mutta muuten auto pysyi samoissa säädöissä. Ajo muuttui heti jouhevammaksi, tosin perän luistelu ei täysin hävinnyt. Mutta nyt kärsi survaista surutta kaasun pohjaan heti suoran auetessa, ilman "woblailua".

Kolmanteen muutin sitten vähän autoakin. Otin "Drag braken" pois, samoin takavakaajan. Nyt auto oli jo erittäin hyvä ajaa, luistelu katosi lähes täysin. Nopeat kirraavat kurvit sai vetää urku auki, jolloin takapään pito alkoi hivenen irrota, eli rupesi pompottamaan lähtemättä kuitenkaan luisuun. No, tuosta ongelmasta päästään muuttamalla vielä takapään setuppia.

Yhteenvetona voin todeta, että moottori valinta on erittäin onnistunut tähän luokkaan. Juuri sopiva vauhti meikäläiselle, pysyy auto lapasessa ja ajaminen on oikeasti vapautunutta ja hauskaa. Samoin maavara, rengas valinta ja pitoaineiden salliminen matolla on hyvä, enkä näkisi tarvetta lähteä kokeilemaan esim. vintage-slicksiä sääntömuutos mielessä. Nyt meillä on hyvät säännöt.

Autona siis XRAY T2'008/Kadett B Coupe...kohta myös Escort MK1.
Välitys 4.14.
GM:n 5000mAh 30C LiPo.
CS:n pata.
SP:n GT v1.1 säädin.

Vinkki XRAY T2'008, -'009 ja -R Pro kuskeille:
T2'007:n iskarit on ~2mm pidemmät kuin e.m. autoissa. Sikälimikäli nyt haluaa älyttömät ulosjoustot. Itsellä kyllä riitti iskareissa varaa säätä maavara ja drooppi sopivaksi, vaihtoi vaan säädettävät männät kiinteisiin, sieltä sai kivasti pikkasen lisämittaa.

Että semmoosta lakeuksilta. -Juha-

Ps.  Nonii pohojammaan poijjaat, ens kerralla enempi VTR:iä seuralle viivalle.
Pss. Olis pätkä videookin lauantailta, ku vaan jaksais vähä editoida ja pistää Youtubeen.

12
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 13.06.09 - klo: 03.42 »
Oho, my bad! :p Suomen Historic-kisoja tullu joskus seurattua ja sieltä oli muistissa ihan normi pyöränkaaret. Olen näköjään sortunut seuraamaan vain halpoja kopioita...  :wink:
Tuossa sun linkissä se takimmainen (nro. 60) ei ole halpa, eikä kopio, se on Irmscherin Gr4 Kadetti, eli erittäin aito. :azn: Etummaisen (nro. 63) Kadettin lervat on sitten taas jotain ihan outoa, eli se voi mennä kategoriaan halpa, mutta tuskin kopio... :huh:
joo kelpaakos toi kuvan b kapi vintageen tol maalauksel?epäonnistui kyl mut eipä se mua haittaa... :mrgreen: ja renkaat vaihtuu tietty vitage malleihin ja vanteiksi tulee hpi retrot
Punaisen sävy on hyvin lähellä aidon Rallye-Kadettin väriä, eli kelpaa ja jos joku on erimieltä, niin voi mun kanssa asiasta keskustella. :evil:

-Juha-

13
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 10.06.09 - klo: 19.42 »
Hiton komia "Ympyrä ja Nuoli", mutta eikö noi lokarin kaaret ole ainakin takana hieman oudosti leikattu??

Mites nii oudosti? :wink:
Steinmetz Kadett, Gr4

Joo saattaa olla, että tuo(kin) jää hylly/cruisailu koriksi, oli nimittäin hieman maalin lohkeilu oireita (tääläkin) jo leikkaus vaiheessa...
Tähän asti olen maalannut ihan perus Mastonin kolikolilla ja PPG:n muovipohjuste alle. Protoformin koreissa (MazdaSpeed 6) on pysynyt moitteetta, vaikka on saanut "hiukan" vauhtia tuola Prostock-areenoilla... :roll: Ainoastaan mattamusta ei tahdo pysyä kiinni. Tosin lohkeilu ongelma ilmeni myös "Pyhä korissa", HPI:n Vauxhall Astrassa, jolla on ajettu, nätisti, vain yksi akullinen ulkona.

Jos sitä vaan ostais kisakoriksi toisen Kadettin, mutta ruiskisi sen hieman pienitöisemmällä maalausteemalla ja kokeeksi noilla kössin maaleilla...mistäs niitä saa?

-Juha-

14
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 09.06.09 - klo: 20.20 »
Nyt olis ponsoritarroja vaille valmis.



-Juha-

15
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 04.06.09 - klo: 17.29 »
Taas on usiampi ilta istuttu teipin ja veitten kans pöydän ääressä ja vähä on väriäki ruiskittu siinä sivus. Siis lisää teaseria kehiin...


Kuvaa klikkaamalla saa suuremmaksi...

Huomenna saaki sitte alottaa leikkelyn ja pikku-detaljien nysväämisen...

-Juha-

16
Mulla on sitte reilu 4 ja puoli sataa kuvaa tuolta, tuelta otettuna. n. 340-kuvaa la ja n.130-kuvaa su. Eli jos joku haluaa vaikka omasta autostaan kuvatuksia, nii laittaa mailia kilpailu numeron/tuntomerkkien kera, ni koitan kattoa muutamat räpsyt sitte tulemaan...

-Juha-

Maili: Cee-man@kolumbus.fi

17
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 01.06.09 - klo: 00.48 »
On sulla tuossa sen verran kaarevia muotoja, että nestemaskia kannattanee seuraavassa projektissa kokeilla. Teipit toimii erinomaisesti suoria rajoja tehdessä, maskilla taas menee kaaret paljon helmpommin. Terävä veitsi vaan avuks niin kyllä se aika helposti onnistuu. Tämmönen tai saman tyyppinen, muilla maskin leikkaamisesta ei tahdo tulla mitään... Ainkaan minulta.

Jo-hoo, kyllä tollaanen puukkoo löytyy...tai itseasiassa oikeen sellanen setti, 3 erilaista kahvaa ja kymmenkunta erilaista terää. En siltikää oikee luota oman käden vakauteen noissa kaarissa, yks nytkähdys ja se on v*tuillaan, nimenomaan nestemaskilla. Hyvin tuo 3M:n 3mm leveä "straippi"-teippi taipuu kaarelle, mutta kuten sanottu, työlästä vähän...hammastikulla painella kaiki saumat, jotka menee päällekkäin ja muutenki tarkistella, että on teippi kunnolla kiinni joka kohdasta.

Nooh, lisää "Teaseria":


Ja taas kilikkaamaalla isoommaksi...


Että tällästä täälä Etelä-pohjanmaalla...

-Juha-

18
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 30.05.09 - klo: 03.28 »
..pelkkä keula, mielenkiintoista...flippikeula/irroitettava..?
Jep, nuo on nuo RetroRacingin korit kahdesta palasta, muotti teknisistä syistä. Keula tulee M2 ruuveilla kiinni peräosaan.

19
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 30.05.09 - klo: 01.56 »
Öööööö.... Näyttääkö vaan mun silmään vai onko maali korin ulkopuolella???

Taitaa kuva hämätä... toivottavasti.

Kyllä sisäpuolella pitäs kaikki olla, ja jos on joku pisko ulkopuolelle osunu, nii seki on suojakelmussa, eli nou hätä. :cheesy:
Jos ton olis ulkopuolelta saanu teipata, nii eihän tuos olisi menny ku hätinä puolet ajasta...

Edit: Vähä lisää höpinää...

-Juha-

20
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 30.05.09 - klo: 01.24 »
Vihdoin ja viimein ehdin polkaista Kadettin maalaus projektin käyntiin. Ja tältä näyttää tässä vaiheessa...(TEASER):


Klikkaamalla isommaksi...


Ja kaikki tämä aikavälillä klo. 14.00 - 20.30, sisältäen yhden 1.5h tauon. Teipatessa kuluu aika ihan kiitettävästi...
Teipaten siksi, että nestemaskiin ja varsinkaan oman käden vakauteen ei luotto riitä tällä kohtaa...ja näin nää maalattiin 15v sittenki, teipaten. Tää on sitä Pure Vintagea... :afro:

Koitetaan laittaa lisää teasereita huomenna, jahka homma etenee...

-Juha-

21
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 16.05.09 - klo: 13.26 »
tänään pääsin kokeilemaan omaa kikotinta ja totesin et nihmit vaihtuu lipoihin ja tamia tt-01 vaihtuu xray t1-evo2:seen
ja sit odottamaan uutta mottia... sain kaverin kiinnostumaan kans vtr autosta eli taas yks lisää seinäjoelle...
Mä olen tänään menossa tuonne LLT/Formian pihaan ajamaan. Testaamaan uutta VTR-alustaa, XRAY T2R Pro:ta. Varmaan joksus klo. 15-maissa. Tuu pyörähtään, jos ehdit.

22
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 11.05.09 - klo: 22.48 »
Nyt kannattaa kuvata viellä koska ajon jälkeen ne eivät ole enää tuon näköisiä :p

Vaikka tästä puuhattiin jokamiehin-luokkaa siinä toisessa merkityksessä, niin eikai nyt vaan kuitenkin ole lunastamassa sitä nimensä toista tarkoitusta...pitääkö alottaa topicci myös Jokkis.nettiin? :wink: :grin: Ei vaan, vitsivitsi. :afro:

On kyllä hieno Mazda, ABC-Hobbyn tekele?

Saakohan niitä Etuvalo- ja ovenkahvatarroja jälkikäteen sieltä Retrolta? Niinku tuossa ennemmin mainitsin, nii Kadettin mukana ei tullut.

Olisko porukalla kiinnostusta, jos teettäisin 1:10 Vintage sponsoritarra-arkin tarrafirmalla? Mulla on aika hyvin noita vanhoja tarroja jemmassa, kun tuli juniorina niitä keräiltyä. Skannaa ja skaalaa vaan ja sommittelee nätisti A4:lle. Ajattelin nimittäin ainakin itselle teettää, sikälimikäli ei ole ihan törkysen kallista. Nojoo, onhan vastaavia arkkeja esim. Parmalla, mutta niissä ei taida olla mitään näitä kotimaisia legendoja, kuten Teboil yms. Samaan arkkiin voisi lisätä myös Kadett, Escort, jne. loosterinkansi tekstit ja merkkilogot...?

-Juha-

23
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 10.05.09 - klo: 23.07 »
juu olis kans mielenkiintoa kokeilla tota luokkaa jos s-joella ajetaankesän aikana jotain ns kerho kisoja\harjoituksia mut mites toi kone puoli ku en omista tota cs mosaa mut löytyis speedpassionin vastaavaa kyl hyllyssä?
Kappas, rupeehan meitä olemaan tällä alueella. Hyvä hyvä.
Eikai me niin tarkkoja täälä lakeuksilla olla, tuut sillä SP:llä vaan sekaan.

24
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 10.05.09 - klo: 00.33 »
joo tulisin mielellään katsomaan ajoja ja kokeilee omaa autoa mut on matkaa 390 km, ei tääl seinäjoella vissiinkään kukaan aja näillä kikottimilla.. tai en ole koskaan nähny yhtäkään autoa tossa paikallisella assu radalla
Äläs ny. Ajetaan ajetaan, ku ehditään saamaan autot kondikseen. Mutta ku noi 1:1-kilpurit on vieny lähes kaiken vapaa-ajan täs ny viimisen kk aikana.
Käytiin me pari vk sitte ajelemas tuola Formian radalla kokeeksi ja todettiin että tarvis saaha vettä ruiskittua ja lakasinlakasin-kone perään, ihan hiukan oli auto "savessa" 3 akullisen jälkeen.
Mutta siis joo, on ainaki 2 autoa tulonpäällä tähän S.joen alueelle, mulla Kadetti ja Vatolla 'Cuda. Ja sitte on vielä ainaki 1 meidän kerholainen kiinnostunu luokasta, että eiköhän me jotain saada aikaseksi tälläki alueella.

Edit. Nii ja mistäs te ootte noita etuvalo- ja ovenkahvatarroja saanu noihin Retron koreihin?

-Juha-

25
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 08.05.09 - klo: 19.01 »
Numero tarrat tulee järjestäjän puolesta ja ne laitetaan oven kylkiin ja ehkä myös kattoon.

Kun kattelee noita kuvia ( esim tästä ), niin niissä ei näytä olevan mitään määrättyä fonttia käytetty numerointiin. Eikä edes värit ole samat. Näyttäisi että numeroille on varmaan asetettu minimi koko, määrätty että ne pitää näkyä selkeästi (korkea kontrasti taustavärin kanssa) ja annettu jonkinlaiset koordinaatit mistä päin autoa sen pitäisi löytyä.

Olen tässä miettinyt seuraavaan koriin maalausta ja mielummin sutaisisin teemaan sopivat numerot kopaan kuin käyttäisin tarroja. Eli sopisiko numeroiden osalta, että:
  • Numero pitää olla molemmilla puolilla etu- ja takarenkaan välissä, ikkunoiden alapuolella
  • Numero pitää olla konepellillä tai katossa
  • Koon pitää pitää olla sama tai isompi kuin minimi koko (= numerojen koko tarroissa)
  • Täytyy erottua selvästi
  • Ei saa irrota helposti
Jos kisan tuomari katosoo, ettei maalattu tai muulla tavalla autoon laitettu numerointi ole riittävän hyvä, niin sitten tarrat päälle. Nehän saa kisan jälkeen riivittyä pois.

Tuon konepelti option haluaisin lähinnä siksi, että siinä se näyttää olevan esikuvissakin, eikä kattoon ole kiva laittaa nummeroita jos koittaa tehdä "rättikatto" lookkia. Ainakin joistain näistä autoistahan on ollut avo-versiotkin saatavilla... Toisaalta muutamissa malleissa taas konepelti on niin vahvasti muotoiltu, että siihen numeron maalaaminen voi olla enenmmän kuin haastavaa.

Kokonaisuutena tuo antaisi kivasti lisää mahdollisuuksia maalauksen suunnitteluun ja ehkä tuottaisi hienompia pirssejä radalle. Vaatii tietty ne varatut numerot kuskeille.

Juurikin tätä samaa hain sillon aiemmin, ku asiaa kyselin/ehdotin.
Ja nyt kun tuo numerointi on "pysyvä", niin en näkisi mitään ongelmaa asiassa...ponderi ne kierrokset kuitenkin laskee. Toki halukkaille myös tarroja, "firman"-tarroista voisi tehdä saman tyyppisen PDF:n kuin FTT:ssäkin ja sieltä saa kukin tulostaa, jos tahtoo.

26
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 06.05.09 - klo: 23.00 »
Viime vkl tuli kokeiltua vahingossa 5.5T Vectoria ilman sensoripiuhaa (unohtui häiriö-metsästyksen yhteydessä) ja hyvin rokkas. Tuohon CS:n sitä tietysti ei voi verrata suoraan, mutta näin ainakin LRP:n kanssa.

Mahtaakohan tuo titaani olla sen verran kovaa tavaraa, että sen takia katkes? Kiristetty joskus "yli" ja sillä kohtaa sitten saanut murtuma alkunsa...hard to say.

Luulis LiPolla ajavan pidempäänkin. Novakin poro-koneella ja 4600mAh NiMh:lläki ajelee sen 20min. :grin:

Sitten kysymys:
Minkäs laista inserttiä ootte käyttäny/kokeillu/parhaaksi havainnu, vai onko valtion-salaisuus? :police:

Huomenna pitäis varmaan tilailla renkaat ja kone ja LiPo ja tasuri jajaja...kyllä se tästä lähtee.

-Juha-

27
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 21.04.09 - klo: 16.59 »
Ei kuulosta pahalta toi nopeus,vaikea vain hahmottaa tollaista 35kmh vauhtia kun ei ole hajuakaan mitä TT-01 menee vakio koneella.
Mutta jos on syherörata niin sitten ei ehkä voi ajaa koko rataa hanat kaakossa.

Jos jollsin mahdollisuus niin laittakaa kuvia ja videota nettiin niin näkis kaukaiset pohjoisen harkitsijat että millaiselta se vaikuttaa...

Ai niin,yksi toivomus olisi,olisiko mahdollista jos autoissa olisi samat nrot kyljissä koko kauden?Vaikka pientä 5-10e korvausta vastaan?Vai onko niillä edes mitään merkitystä kisoissa??
Mä en tiedä kuinka noi kuviot kisoissa menee kun en oo yhtään kisalähtöä 1:10 autoilla ajanut...

Vatanen

Niinku tuos jo päivällä puhuttiinki, niin toivottavasti tuolla koneella pääsee niin lujaa, ettei ihan nostamatta pääse kurveja läpi. Menee äkkiä tylsäksi ajaminen. No, tästäki on puhuttu akasemmin täs topicis, mut nyt vaan tuo 35km/h rupes huolestuttamaan, kun ei kuulosta kovin päätä huimaavalta kyydiltä. Kun vaan pääsis näkemään/kokeilemaan, nii tietäis paremmin sanoa, nythän tää on vähä turhaa asiasta jauhaa, tavallaan. :tongue: Että viteoo vaan kehiin sitte Mäntsälästä.

Meillä tuola FTT:n puolella on tämmöset numero säännöt:
Numerot sijoitetaan touring-luokissa auton molempiin kylkiin etu- tai takaoveen ja C-12 luokassa molempiin kylkiin sekä auton keulaan.

Osoitteesta http://www.autourheilu.fi/lajit/pienoisautoilu/fintraktour/ löytyy sääntöjen mukaiset numeropohjat. Numeroiden koko määräytyy seuraavasti:
- Touringluokissa numerot tulostetaan 1 sivu / A4-arkki
- C-12-luokassa numerot tulostetaan 2 sivua / A4-arkki

Numeroiden mustat kehysviivat on jätettävä näkyviin. Jokaiselle kilpailijalle jaetaan 6 numerotarraa hänen osallistuessa ensimmäiseen kilpailuunsa. Lisänumeroita voi tulostaa tai teettää itse edellämainittujen ohjeiden mukaisesti.

Lista kilpailijanumeroista löytyy ohjeiston liitteestä 1 ja listaa pitää yllä sarjan yhteyshenkilö. Uudet kilpailijat ja luokkaa vaihtaneet anovat kilpailijanumeronsa ennen kilpailuun ilmoittautumista sarjan yhteyshenkilöltä.

Periaattes vois mennä pääpiirteittäin samalla kaavalla?
Eroavaisuuksina ainakin:
-Numero(tarra) ei tarvi olla kaikilla samanlaisella fontilla, kuitenkin retro/vintage tyylinen?
-Numeron saa myös maalata?
-Myös konepellillä ja katolla saa olla numero, vähintään kuitenkin kyljissä?
-Numeroa anoessa voi esittää toiveen numerostaan? Esim. mulle kelpais sama, kun tuola TSP:ssäkin eli 62.
-Onko numero sitten voimassa aina kauden kerrallaan, vai jonkun tietyn ajan. Ajoit sitten kisaa, eli et? Esim. 3 vuotta.
-Tietysti tarvitaan henkilö, joka tuota listaa pitäis yllä, vaikka täälä foorumilla?

Tämmöstä asiaa ja tällänen ehdotus.

-Juha-

28
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 20.04.09 - klo: 17.56 »
Yeah, tänään kolahti B-Kadetti postista kotiin. Ai että, kyllä nyt on makiaa. :grin:
Enää ei puutu, kun LiPo ja mööttöri...ja kumit...

Eli ootteko käyttäny nyt sitten juurikin niitä HPI:n vintage-kumeja, noilla Retro Racing vanteilla? Kun ainaki niissä HPI:n 5-spoke vintageissa on vähä erikoinen se ite kumin rakenne, sitä ylimäärästä "huullosta" tarkotan. :huh:

-Juha-

29
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 06.04.09 - klo: 17.59 »
Kyyllä tästä S.joelta löytyy heti 2 innokasta ja minä olen se toinen. 15v kun oli taukoa harrastamisessa ja nyt lähdin uudelleen aloittaneena käytännössä heti suoraan poro-kisoihin, niin voin kertoa ettei tahdo oikein vauhti riittää porukassa...eikä refleksit... Ja sitten vielä se, kun ei tuota Mazdaspeediä esim. tunnista edes kunnolla Mazdaksi, muutakuin keulamerkistä. Itse kuitenkin pidän enemmän nimenomaan realistisista koreista ja ylipäätään vanhemmasta kalustosta, oli mittakaava sitten mikä hyvänsä.
Eli todellakin "thumbs up" tälle projektille.

Sellaista tuossa mietin, että kuinkas olisi tuon auton raideleveyden muuttamisen laita, hexeillä tai jollain muulla konstilla? Haen tässä sitä, että kun esim. nuo HPI:n 'Cuda ja Camaro ainakin ovat 200/210mm leveitä, niin näyttävät harvinaisen pölöltä 190mm turistin päällä, vaikka kuinka olisi offsettiä ja 31mm vannetta? Puhtaasti kuitenkin lähinnä ulkonäöllinen juttu mielestäni. En usko että raideleveydellä, noilla renkailla ja konetehoilla, on suurtakaan merkitystä, saatikka mainittavaa etua kilpailutilanteessa.

-Juha-

Sivuja: [1]