Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - JVille

Sivuja: [1]
1
Sähköautot / Vs: porakoneen akun sopivuus rc autoon
« : 29.08.21 - klo: 18.56 »
mutta kykyneekö ne vaikka samanlaiseen virranantoon kuin lipo akut, niin eikö ketään ole kiinnostanut testata?

Google tarjoaa tähän vastauksen ja se on ei. Edukkaimmistakin lipo akuista saadaan tänä päivänä se 25C purkuvirrat eli 5000mah=5A ja 5A x 25, niin sieltä saadaan tarvittaessa se 125A ulos. Porakoneen akut on tehty li-ion kennoista ja näiden purkuvirrat 2C:n luokkaa eli saat 10A jatkuvaa virtaa ulos.

En sano etteikö voisi toimia hetken, mutta muutaman ajon jälkeen akut on entiset. Lämpöä kertyy myös sen verran että melkein ajaisin vaahtosammutin toisessa kädessä.

2
Sähköautot / Vs: Harjaton nykii, säätimessä vettä...
« : 04.02.13 - klo: 18.09 »
Kannattaa tosiaan käydä kaikki mahdolliset asiat läpi ennen kuin menee uutta noparia hommaamaan. Toki jos tuo CRC:ssä uittaminen oikeasti auttoi niin viittaa se sitten noparin suuntaan. Kastuneet sähköt saa monesti pelaamaan kunnon kuivattamisella, ravistelua en näkisi riittävänä. Ota ihan päiväksi kahdeksi nopari kotelostaan pois kuivumaan.

Kuvailemasi nykiminen voi johtua monesta asiasta. Jos moottorin johdoista yksi on poikki matkalta aiheuttaa tuota. Toki ihan yhtälailla huono juotos tai hapettuma voi tehdä saman ilmiön. Sitten liian iso pinjoni moottorin päässä aiheuttaa tuota. Auto tarvitsee potkaista liikkeelle jonka jälkeen menee hyvin, moottorin lämmöt sitten menee ei toivottuun suuntaan. Toki jos tuo nyt ei ole viimeaikoina muuttunut niin tutkisin muuten autoa. Eihän välys ole liian pieneksi mennyt moottorin päässä tai autossa ole muuta ylimääräistä kitkaa. Ulkona ajaminen tekee laakereista nopeasti entisiä ja äkkiä huomaakin käsin pyöritellessä että pyörät pyörivät tosi huonosti. Voi aiheuttaa saman nykimisen liikkeelle lähdössä. Huonot akut tekee myös samaa.

Mainitsit kuitenkin että renkaat ilmassa nykimistä ei tapahdu, jos johto olisi poikki tai noparissa vikaa niin pitäisi nykiä yhtälailla siinäkin. Lähtisin melkein akun kunnosta liikkeelle ja sitten tutkimaan muuten auton kuntoa/muuta mainitsemaani.

3
T kertoo sen että montako kierrosta käämiä on kiedottu. Pääsääntönä voisi sanoa sen että mitä vähemmän niin moottori jaksaa kiertää pidemälle joten nopeampi kun taas enempi määrä karsii nopeutta mutta lisää vääntöä.

Älä silti hirveästi vertaile tuota lukemaa harjattomien kanssa ja jos vertailet niin katso että muut speksit pyörii samoissa. Jos moottorit ovat eri pituutta vaikka halkaisija sama tai eri pole lukema niin eivät ole vertailukelpoisia.

Otetaan nyt esimerkiksi vaikka Tekinin linjastosta perinteinen 540 kokoinen 2-pole Redline moottori 10.5T 4500kv ja verrataan Tekinin 540 kokoiseen 4-pole Pro4 4600kv jonka lukema olisi 1T. 4-pole moottori silti vääntävämpi. Ei siis vertailukelpoinen, eikä edes kv ole vertailukelpoinen 2-pole ja 4-pole välillä koska 4-pole moottoreissa pääsääntöisesti voi laittaa suurempaa pinjonia moottorin päähän.

4
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 23.10.12 - klo: 13.10 »
Plussat ostajille OV ja bluebeetle.

5
Polttisautot / Vs: Alpha moottorit
« : 30.07.12 - klo: 13.23 »
Tässä linkissä on korotepalat mukana, mutten ole löytänyt Kyösholta vastaavia.

IF211 on etsimäsi osa, http://www.kyosho.fi/Modell_Detaljer.aspx?ArtNr=01.IF211&BildLopNr=01. Suunniteltu siis tuohon Kyoshon omaan moottoripukkiin, osanumerot IF108B http://www.kyosho.fi/Modell_Detaljer.aspx?ArtNr=01.IF108B&BildLopNr=01 ja IF210 http://www.kyosho.fi/Modell_Detaljer.aspx?ArtNr=01.IF210&BildLopNr=01.

Kyseinen moottoripukki on noiden spacerilevyjen kanssa esim. vakiona Inferno GT2:ssa.

6
Kyosho / Vs: inferno ve/mp9e
« : 19.05.12 - klo: 13.48 »
Itse ainakin valitsisin truggy koneen aina ennen buggy konetta. Truggy versio tuo lisä pituuden kautta lisää vääntöä. Kaikkiin buggyihin ei vain mahdu tuo truggy kone.

Jos 4s meinaat ajella, niin 2250kv truggy ja 2650kv buggy koneilla saat ne polttiksen suoravauhdit järkevillä välityksillä. Ajettavuuden kannalta ehkä valitsisin pykälän pienemmällä kv:lla. Kiihtyvyys kuitenkin aina polttista parempi.

Kyllähän truggy koneen pitäisi kaiken järjen mukaan käydä viileämpänä enemmän jäähdytyspintaa ja suurempi vääntö keventää koneen työmäärää. Tasapainoon ja ylipäätään auton painoon tulevat sitten ne negatiiviset puolet buggy koneeseen verrattuna.

7
Yleinen keskustelu / Vs: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA
« : 18.05.12 - klo: 03.12 »
Ammattilaiselle kysymys.
Kannattaako sijoittaa rahat tähän (kallis) kakikki on tietysi suhteellista  :grin:: ???
Vai suosittelisitko jotain muuta merkkiä. ehkä mahdollisesti halvempaa, jossa sama taso.
Nykyinen auto inferno neo race spec

En pidä itseäni ammattilaisena ainakaan ajamisen suhteen, mutta ajattelin tuoda oman näkökulman asiaan.

Opettele ajaminen kunnolla tuolla autolla ja mieti mitä autolta vaadit. Pihasuttaukseen ja satunnaiseen rata-ajoon et tarvitse kummempaa autoa. Siinä vaiheessa kun kierrosajalla alkaa olemaan merkitystä mieti jotain muuta. MP7.5 pohjaisille autoille ei meinaa oikein kilpakumppania kestävyyden suhteen nykyautoista löytyä, kyllä ne extra grammat jollain tavalla positiivisena näkyy.

Tuo race spec linjasto on hyvin fiksu verrattuna edellisiin 7.5 sportteihin, joissa ongelmana oli diffien rattaat. Tuo puoli on kunnossa nyt.

8
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 26.04.12 - klo: 16.08 »
Plussat käyttäjälle jagab (ostaja)

9
Sähköautot / Vs: Mamba Monster
« : 20.04.12 - klo: 03.35 »
Itse jättäisin tuon MGM:n hyllylle jo takuuehtojen lukemisen jälkeen http://mgm-compro.com/pdf/product-warranty.pdf Tuostahan voi toisin sanoen lukea että ellei ensimmäisellä käyttökerralla savu nouse niin EI takuu.

Sen sijaan Castle MMM:n ostaisin uudelleen jos 1:8 noparille olisi tarvetta. Kyseisestä noparista saa aivan varmasti pitkäikäisen muutamalla pikkujutulla. Jos vain mahdollista niin 4s kannattaa unohtaa ja siirtyä 5s tai 6s akkuihin että saa virrat pienemmiksi. Suurin osahan MMM:n savuamisista johtuu kelvottomilla akuilla ajelusta, MMM kun laittaa virtaa akkuun jarruttaessa, jos akku on huono niin virta jää nopariin ja jokainen voi päätellä mitä käy. Mikäli tahtoo ajella huonommilla akuilla on syytä laittaa mekaaninen jarru, kannatettava asia tosin muutenkin.

Näköjään näyttää vieläkin kummittelevan joidenkin mielessä tuo mielipide huonosta kestävyydestä joka oli lähinnä MMM v3 edeltävien versioiden vika. Nekin olivat yksilöitä, ihan varmasti v1 ja v2 on PALJON vieläkin. Jos nuo MMM:t järjestelmällisesti savuaisivat vain niin tuskin niitä olisi Traxxasin ja HPI:n autoissa valmiina. Uskallan vielä väittää että ensiasennettujen MMM:n käyttäjistä 70% ei ole rekisteröitynyt mihinkään RC foorumille. Ajelevat vain tyytyväisinä.

10
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 20.03.12 - klo: 18.06 »
Plussaa käyttäjälle KMikko (Myyjä)

11
Sähköautot / Vs: Mamba Monster
« : 17.03.12 - klo: 14.28 »
Valokaaresta vielä sen verran että kyllä se tulee ihan virtakytkimen ollessa OFF asennossa akun kytkennässä, tai ainakin omassa yksilössä tuli. Mikään ei siis muutu vaikka kytkimen poistaisi käytöstä.

12
Polttisautot / Vs: Kyosho dst ongelmaaaa
« : 06.03.12 - klo: 13.54 »
Kytkinongelmaa voisit toki vielä koittaa kartoittaa pois sillä että kokeilet käykö kone pukin päällä. Jos käy mutta sammuu sillä hetkellä kun lasket auton maahan niin vika on kytkimessä.

Kuten Hount jo tuossa mainitsikin, niin toinen ketju voisi olla sopivampi paikka käyntiongelmille. Ylimpänä löytyy Aloittelijan polttiskysymykset ja sitten löytyy myös oma ketju kyseiselle autolle Kyosho DBX / DST

13
Kyosho / Vs: Kyosho DBX / DST
« : 20.02.12 - klo: 21.03 »
Myönnetään että tuli turhaan vähäteltyä asiaa liikaa. Kyllähän näissä moottoreissa olosuhteet vaikuttaa paljonkin, josta päästäänkin hyvin seuraavan vastaukseen koskien Nitro Star 18SS:n säätöjä.

Ohjekirjasta löytyy apua asiaan ja jos ohjekirja on hukassa niin tuolta löytyy http://www.hpiracing.com/instructions/instruct-18ss.htm Eli pääneula (HSN) 3 kierrosta auki ja alaneula (LSN) 1.5 kierrosta auki. Siinä valmistajan antamat ohjearvot. Näillä säädöillä et voi olettaa koneen toimivan vaan ovat ohjearvot mistä lähteä hakemaan säätöjä. Jokainen valmistaja ilmoittaa vähän omalla tavallaan sopivat säädöt: toiset ne missä kone on jo sisäänajettu ja toiset ne mitkä ovat suositellut ennen sisäänajoa. Tämän takia suosittelen laittamaan sisäänajossa säädöt vielä rikkaammalle. Noihin säätöihin 0.5-1.5 enemmän auki tai jopa rikkaammalle. Niin kauan kuin moottori kuulostaa 2-tahtiselta eikä 4-tahtiselta tiedät ettet ole liian rikkaalla. Sisäänajossa sopivilla säädöillä ei pysty ajamaan täydellä kaasulla, moottori todennäköisesti sammuu puolen kaasun jälkeen. Sisäänajon ensimmäisten tankkien kohdalla moottorin ei tarvitse "kestääkään" enempää kaasua. Moottori vain sammuu liiasta polttoaineesta johtuen, vauriota ei tapahdu.

Ja muista kun ruuvaat ensin nuo neulat kiinni, niin älä väännä tiukkaan kiinni ettet vahingoita neulaa ja tiivisteitä. Sitten kun alkaa tuntumaan vastusta niin neula on kiinni. Sitten koska kyseinen moottori ei D-sarjaan liity niin suosittelen kysymään kyseistä moottoria koskevat kysymykset tuolla http://rc10.fi/index.php?topic=36963.2400 ja alustaa koskevat kysymykset tässä ketjussa. Ja sitten vielä kerran kannattaa hankkia se infrapunamittari että tietää että kone ei käy liian kylmänä tai kuumana.

14
Kyosho / Vs: Ultima SC (Short Course) 2WD
« : 20.02.12 - klo: 13.14 »
RCTechissä näytti joku mainitsevan että TRW152 kävisi. http://www.kyosho.fi/Modell_Detaljer.aspx?ArtNr=01.TRW152&BildLopNr=01

Tuossa vielä alkuperäinen viesti http://www.kyosho.fi/Modell_Detaljer.aspx?ArtNr=01.TRW152&BildLopNr=01

Tuossa taas joku käyttänyt Lazerin sarjaa http://www.rctech.net/forum/9402683-post1438.html

15
Kyosho / Vs: Kyosho DBX / DST
« : 20.02.12 - klo: 02.46 »
No, on siinä eroa! Talvella et saa pidettyä sisäänajossa rikkaalla olevaa konetta tarpeeksi lämpimänä (90-100 asteen välillä), jolloin looputuloksena voi olla väljä kone sisäänajon jälkeen...

Varmaan +10 astetta saa ainakin olla, niin hommassa on jotain järkeä... Kannattaisi vähän tutustua nitrokoneisiin ja niiden sisäänajoon ennen kuin alkaa täällä antamaan mitä sattuu neuvoja.

Nitrokoneet on kyllä hyvinkin tuttuja. Enkö sanonut aivan saman kuin sinä hieman toisin sanoin. Luulisi jokaisen tietävän edes sen verran hankkiessaan nitrovehkeen että moottori ei saa käydä liian kuumana tai liian kylmänä tai aiheutuu lisäkustannuksia. Minun viestissäni oli nuo ohjearvot missä Kyöstin moottorit viihtyy hyvin.

Luetaan siis ne toisten viestit ennen kuin huudellaan. Ja ennen kuin joku kommentoi tuota vaatimaani perustietoa, niin mielestäni pitää ymmärtää perusteet moottorista. Liian monesti olen kuullut että mikä on hehkutulppa ja missä sellainen on? Jos joku esittää edellämainitun kysymyksen tapaisia, niin toki autetaan, mutta eiköhän silloin voi todeta että on tullut hankittua väärä laite.

16
Kyosho / Vs: Kyosho DBX / DST
« : 17.02.12 - klo: 00.10 »
Ei siinä mitään suurempia eroja ole, mutta varmista että saat moottorin riittävän lämpimäksi. Jos ulkolämpötila on alhainen niin voi olla että "sisäänajostasi" ei ole hyötyä jos moottorisi käy liian viileänä kokoajan.

Talvella kannattaa kyllä lämmittää moottori ennen ajoa kuumailmapuhaltimella tai edes hiustenkuivaajalla. Kannattaa ehdottomasti hankkia infrapunalämpömittari jolla voit seurata moottorin lämpöjä helposti. Tuollainen RTR moottori kannattaa pitää 90-110°C välissä.

17
Omat tilaukset jätetty 2.2. ja 10.2. ja mietin jo perään huutelua.

Itse ainakin jo huutelin 8.2 tehdyn tilauksen perään, kun processing vain lukee. Esim. Rockfordin tilauksen kohdalla ollut myöhästyminen on ihan ymmärrettävää kun varasto on ollut suljettuna 22-25.1.

Kuitenkin Hobbyking on ilmoittanut 6.2 seuraavasti:

Lainaus
We are pleased to announce that our Warehouse and Customer Support Team are back in full force from the Chinese New Year Holiday.

Our staffs are currently working at maximum speed and putting in extra hours to clear out the accumulated backlogs. To ensure your orders and requests can be processed in the shortest time possible, please kindly minimize the amount of changes on each order and refrain from sending multiple tickets to our Support Center.

Your patience and understanding is highly appreciated.

Luulisi että tuolla on kuitenkin enemmän kuin pari työntekijää, että ruuhkan saisi muutamassa päivässä tasoittumaan.

18
Sähköautot / Vs: Mamba Monster
« : 12.02.12 - klo: 19.41 »
http://www.castlecreations.com/support/faq/faq-mamba_monster.html Kannattaa lukea kohdat 3 ja 4. Itselläni ainakin aikoinaan vaati tuon pykälän trimmiä että kalibrointi onnistui.

19
Itse on ainakin tullut useamman kerran tilattua Verticalilta tavaraa. Hyvinkin luotettava paikka, ihan varmasti uskallat tilata. Nopea toimitus kaiken lisäksi.

20
Eurorc.com / Vs: Hobbywing tuotteiden väärennökset
« : 07.01.12 - klo: 12.03 »
Hälytyskellojen pitäisi kyllä jo soida noin halvan hinnan vuoksi. Lisäksi hinta on vielä dollareina.

Ei tuosta nyt kannata kelloja soitella jos useammassa paikassa tuon combon hintana on keskimäärin 200usd. Saksanmaallakin hintana on n.230e kyseisellä combolla.

Luotettavista paikoista katsoin tuota hintatasoa, toki voi olla etteivät tahdo noudattaa minimihintaa.

21
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 13.12.11 - klo: 17.24 »
Seuraaville ostajille plussaa:

Rcmacgyver
triheadwolf
Viltsu
Iikoo

22
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 09.09.11 - klo: 23.19 »
+ pasik (Ostaja)
+ JiiIii (Ostaja)

Kiitokset kaupoista!

23
Yleinen keskustelu / Vs: Caster maahantuoja?
« : 05.04.11 - klo: 09.50 »
Oko kellään tietoa kuka on ton Caster merkin maahantuoja tai mikä liike ylipäätänsä myy tohon varaosia?

http://www.capron.fi/ Hinnasto ja jälleenmyyjät löytyy sivuilta.

24
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 23.12.10 - klo: 16.10 »
Päivitettyä listaa:

+Ile_ (Ostaja)
+anavee (Ostaja)
++ OV (Myyjä/Ostaja)
+mop (Myyjä)


25
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 26.10.10 - klo: 20.50 »
Jatketaan samalla linjalla kuin aiemmat eli OV:lle plussat (Ostaja).

26
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 11.09.10 - klo: 18.36 »
+anavee

Kiitokset kaupoista!

27
Sähköautot / Vs: Offroad-->On-Road konversiot
« : 04.03.10 - klo: 21.48 »
Anteeksi sekaannus. Olisi pitänyt lukea viestisi kahteen kertaan. Mietinkin että miten sen kokon tosiaan saa aikaiseksi servojohdoista :grin: Ei vain oikein ymmärrys kohdannut kun alettiin nippareista puhumaan. Autossani ainoat nipparit on kuitenkin juuri noissa servojohdoissa ja tulee olemaan ainoat nipparit. Niitäkään ei olisi jos nuo piuhat saisi muualle.

Tuo nyt on tietysti itsestään selvyys, että akun ja noparin väliset piuhat kiristetään samalla kuin akkukin samaa kiinnitysmekanismia käyttäen. Balanceri liitin vielä samaan nippuun. Kuvaustilannetta ajatellen vain laitoin tuon akun paikalleen, ei olisi tullut mielenkään lähteä ajamaan ilman tarkastamatta että kaikki ok.

Ensitestit on autolla otettu jo aikoja sitten, mutta sellaista testimahdollisuutta ei ole ollut että olisi voinut nähdä mihin tuo kykenee.

Sorry sekaannus vielä kerran.

Ville

28
Sähköautot / Vs: Offroad-->On-Road konversiot
« : 03.03.10 - klo: 21.08 »
JVille
Kuvassa akun/noparin väliset päävirtajohdot ovat teknisesti siten, kun mun infernossa oli jokunen minuutti ennen kokkoa!
Johdot töyssyssä haukkas spurriin, joka ystävällisesti kytki + ja - yhteen ja hitsas siihen pyörimättömäksi. En toisille niin turhaa laskut toivo...

Nippari, tolppa johon piuhat saa nojata, akun kanssa velcroon, tms erotin mielessäin.

Noin muuten hyviä kuvia  :smiley:

Kiitoksia huomiosta, mutta en jaksa uskoa että on syytä huoleen. Kuvasta ei toki ihan täysin selkene miten ovat kiinni. Yksi nippari heti servoliittimien jälkeen, toinen puolessavälissä ja viimeinen servolevyn tolpan ympäri.

Eihän tuo koskaan fiksu tapa ole, mutta ainakaan toista mahdollisuutta en ole vielä keksinyt. Pitää tosin katsoa saisiko ne fiksusti tuonne akun puolelle kuten mainitsit.

Ville

29
Sähköautot / Vs: Offroad-->On-Road konversiot
« : 03.03.10 - klo: 16.48 »
Toi on kyllä hieno projekti, JVille.

Mistä hommasit tämän:

Lainaus
Itseltäni löytyy myös tuota 2 vaihteista varten pinioni. GT:n vaihteistoa on siis tarkoitus kokeilla.

RC monsterilta? Sieltä loppu.

Jos haluat sovitella DM-1 vaihdetta Kyoshoon niin minulta löytyy, saat edullisesti.
Muussa tapauksessa kandee suosiolla odottaa alkukesään, jotta tulee toi päivitetty GT2 vaihde Kyosholta.

Hommasin tosiaan RC-Monsterin kautta. Melkein kannattaa s-postilla tiedustella koska tulee varastoon. Noissa RC-Monsterin osissa kun ei ole tavarantoimittajasta kiinni osien saapuminen varastoon. Käsittääkseni Rc-Monsterin Mike työstää osat itse.

Pitää muistaa tuo DM-1 vaihde ja miettiä onko tarvetta.

Ville

30
Sähköautot / Vs: Offroad-->On-Road konversiot
« : 02.03.10 - klo: 23.30 »
Hyvältä näyttää ve ja d8. Ilmoitetaan siis se kolmaskin mukaan.

Muutoksessa käytetyt osat ja hankintapaikka:

IS009 kardaani (Atala RC)
Hobaon keskidiffi (käytetty)
Mamba Monster Combo 2200 Kv (RC-Monster)
Hyperion G3 CX 5000 MAH 5S 18.5V LiPo (RC-Monster)
Akkukotelo Inferno GT2 (RC-Monster)
Moottoripukki Kyosho (RC-Monster)
Servojen ja vastarin kiinnityslevy mallia Kyosho Inferno GT (RC-Monster)
5mm, mod1 pinjoni 14T (RC-Monster)

Mekaaniset jarrut päätin säilyttää. Castle linkin avulla otettu noparilta jarru pois. Ainoa osa joka tarvitsi tehdä itse oli moottorin ja pukin väliin välilevy. Välilevy tarvittiin jotta jarrut mahtui paikalleen. Tuonkin olisi saanut valmiina mutta kun ei tullut mieleen tilausta tehtäessä.

Itseltäni löytyy myös tuota 2 vaihteista varten pinioni. GT:n vaihteistoa on siis tarkoitus kokeilla.

Kuvia:






Perfex servo paikallaan jarrulla, lähinnä kuvia varten laitettu tuo kun vanha jarruservo päästi savut pihalle. Perfex ei siis tule olemaan paikallaan kun ajokelit koittaa.

Saa nähdä onko tuo 5 kennoa liikaa. Suunnitelmana oli saada autosta nopea mutta säilyttää ajettavuus. Tarkoituksena ei siis ollut tehdä laitetta pelkkää nopeutta ajatellen. Pitää hankkia 4s LiPoja jos tuntuu liian hurjalta.

Ville

Sivuja: [1]