Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - apophis

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 8
1
Sähköautot / Vs: Perus polttis savagesta "fluxiksi"??
« : 16.05.11 - klo: 14.52 »
Jos projektina ajattelee, niin kyllä Hobbykingin kiinasähköillä ja koneella saa varmasti riittävät tehot ja luotettavuuden. Akut ja laturi vielä samasta paikasta.

Moottoripukki itse värkkäämällä alumiinista.

Kyllä kaikkineen alle 200e tulisi maksamaan.

Nopari

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=14635

Motti

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=14632

Akkuja löytyy 2 x 2S (sarjaan) tai 4S erikokoisia ja joku Turnigyn perus lipo laturi + virtalähde.


2
En ymmärrä, miksi tuo palvelu on äärimmäisen hankalan näköinen?! Eikö homman pitäisi mennä juuri niinkuin toimipaikassa asioidessa, eli liitettäisiin mukaan ainoastaan se tosite, esim. PayPal kuitti, joka tulee sähköpostiin? Ja tullihan pitäisi heti päästä maksamaan, eikä odotella jotain virkailian päätöstä pdf mudossa!

Joka ensimmäisenä menestyksekkäästi käyttää tuota palvelua, niin voisi postata kokemukset ja käytännön ohjeet tänne.

3
Nyt kun uusi palvelu on lanseerattu, niin käyttökokemuksia kaivataan.

https://asiointi.tulli.fi/nettituonti/mainpage.html

Äkkisiltään ohjeet kun lukaisi läpi, niin melko monimutkaiselta näyttää?! Onko joku jo onnistuneesti tullannut tuon kautta? Pitääkö esim. koko paketin sisältö listata tuolla tavara kerrallaan?!

Mitenkäs se nettikaupan maksutosite nyt tuossa konkreettisesti lisätään? Joku rasti ruutuunhan siellä näyttää olevan, mutta esim. Paypal lasku, miten se tuonne laitetaan vai laitetaanko lainkaan?

Tässä vähän arveluttaa enää tilata mitään, minkä arvo ylittää tullausrajan...

4
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 07.03.11 - klo: 10.11 »
Tuosta kone

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=15197

3S tai 4S lipo akuksi ja 32P rattaat voimansiirtoon. Ei lopu teho tai vääntö kesken :wink:

5
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 05.03.11 - klo: 19.16 »
Modelsportin plugi saattaa olla UK mallinen. Kannattaa kysäistä maililla, että minkälainen verkkoadapteri siinä on. Jännitehän on sama ja UK plugin voi modata niin että se menee suomalaiseen pistorasiaan. Tai sitten voi käyttää jotain UK-suomi matka-adapteria.

Noparin ja akun liitin on Traxasin omia, hieman deansin kaltainen liitin. Ite ainakin käytän pelkästään deans liittimiä ja ne voi vaihtaa Traxxasin liittimien tilalle. Voit myös tehdä deans-traxxas adapterin, niin ei tarvi noparin johtoja katkaista. Tai sitten voit akkuja varten ostaa samalla traxxas naaras liittimiä.

6
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 03.03.11 - klo: 08.34 »
Tulipa hommattua Rustleri kesän bashailua varten. Kiitokset Pivalle hyvästä autosta! Laakerit vaan renkaiden akseleihin paikalleen (vakiona pornssiholkit) ja vanha kunnon Sidewinder + ezrun motti voimanlähteeksi.





7
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Amainhobbies
« : 07.12.10 - klo: 21.57 »
Juuri MMP tilauksessa ja tämän verran posteja:

"Super Saver Shipping - USPS First-Class Mail International - Discounted!: $5.44"

Riippuu tuotteesta ja paketin koosta. Joistakin saa posteihin alennusta. Amain näyttää kaikki todelliset kulut kun latoo ostokset koriin ja lähtee checkouttiin.


8
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 06.12.10 - klo: 21.07 »
Onko kellään kokemuksia Tekno RC : n cvd vetareista? Ainakin 4wd puolella kehuttiin.

http://www.teknorc.com/product_info.php?cPath=105&products_id=1090

Tuollaiset lähti Amainista tilaukseen ja lisäksi Castlen MMP että ei voima lopu kesken :wink:

9
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 05.12.10 - klo: 23.32 »
Googlella löytää "sealed slash diff". Tuossa DIY ohje:

http://www.rccrawler.com/forum/showthread.php?p=1500767

Elikkäs O-renkaat ulkopuolelle ja kannen tiivistys.

10
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 05.12.10 - klo: 10.32 »
Jos sinulla ei ole jotain after market diffiä, niin siinä alkuperäisessä ei pysy mikään sisällä. Diffi vuotaa akseleista ja kannesta kaiken pihalle muutaman ajon jälkeen.

Vaseliini tyyppinen mönjä pysyy parhaiten, mutta sekin tulee ulos. Itse laitoin kerran jopa kuparitahnaa :grin: mutta sekään ei pysynyt.

Vakiodiffiä voi yrittää tiivistää akseleista o-renkailla ja kannesta tiivistepalalla, mutta vaatii jonkin verran näperrystä.

11
Radiolaitteet / Vs: Kahden noparin ohjaus rattiradiolla
« : 28.11.10 - klo: 14.14 »
Tosiaan vähän 'sillä silmällä' olen katellu tätä Prisman rinnekonetta

Sopivilla välityksillä tuo saattaisi jopa kestää rauhallista ajoa. Tuossa on vetopyörät edessä kiinni teräksisessä akselissa. 'Pienellä' modauksella tuosta tulis radio-ohjattava :grin: Ja edullinen alusta.


12
Radiolaitteet / Vs: Kahden noparin ohjaus rattiradiolla
« : 25.11.10 - klo: 20.41 »
Kyllä se v-tail mixing toimii juuri niin kuin pitää. Eli kun kaasua painaa, molemmat servot menee samaan suuntaan. Kun vääntää samalla rattia, toinen vähenee ja toinen lisääntyy.

Tuossa on esimerkkivideo, miettii vaan servojen paikalle noparit.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FExkLHEzHqA[/youtube]

13
Radiolaitteet / Vs: Kahden noparin ohjaus rattiradiolla
« : 25.11.10 - klo: 20.15 »
Ilmeisesti joko erillinen V-tail mikseri tai jos radiossa on V-tail miksaus, niin onnistuu? Mutta onko rattiradioissa V-tail miksausta, niillähän ei lennetä? :smiley:

Sitten toinen tähän liittyvä kysymys. Lennokkinoparithan on kiinassa halpoja, 40A saa 10-20 taalalla. Joissakinhan on jarru feature, miten se lennokkinoparissa toimii?

Entäs lennokkinoparin käyttäminen rattiradiossa, jossa kaasu on normaalisti keskiasennossa? Eikös tikkuradioissa ole kaasu niin että se lähtee käytännössä nollasta, eli rattiradion täysjarru asennosta?

Vai pystyykö lennokkinoparin kalibroimaan rattiradion kaasuun niin, että liipasin toimii sen kanssa oikein?

14
Sähköautot / Vs: Mamba Max
« : 25.11.10 - klo: 00.14 »
Jaa no mie kun luulin, että siellä olis sivuilla myytävät itemit saatavuuden mukaan :sad:

15
Sähköautot / Vs: Mamba Max
« : 24.11.10 - klo: 22.48 »
Alkaisi Castlen sivuilta tilaamalla saamaan Mamba Maxia posteineen 80€... Houkuttelisi laittaa tilausta sisään. Onkohan jossain halvemmalla posteineen?

EDIT: vielä vissiin 20% lisäale tulossa pe-su!!

16
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: LiquidRc
« : 22.11.10 - klo: 22.59 »
Pitkästä aikaa tilausta liquidiin lauantaina ja tänään tuli maili että lähtenyt. Katotaan ehtiikö perjantaiksi. Kohta voi joulun postiruuhka alkaa hidastamaan toimituksia.

17
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Dealextreme
« : 22.11.10 - klo: 22.57 »
Samaa kattelin itsekin että dealextreme tavaraa on mm. huuto netissä myynnissä. Ihan luotettava paikka tilata, saa seurantakoodin pakettiin. Toimitusaika pitkähkö, sellainen tilaa, unohda ja ylläty kun paketti joskus saapuu :smiley:

18
Radiolaitteet / Kahden noparin ohjaus rattiradiolla
« : 12.11.10 - klo: 14.32 »
Sellainen kysymys, että miten saadaan ohjattua kahta noparia rattiradiolla niin että kun rattia kääntää, niin se vähentää toisen kaasua suhteessa ratin asetoon? Eli siis tankin, rinnekoneen tms. ohjaaminen.

Jos radiossa ei ole kanavien miksausta, niin onnistuuko se tällaisella V-tail mixerillä?

http://hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=4072

Eli Radiosta 2 kanava (kaasu) ja 1 kanava (ohjaus) laitetaan tuloihin ja lähtöihin kytketään noparit?

19
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 24.10.10 - klo: 11.42 »
Semmoinen perusparannus puuttuu edelleen vetariosastolla, että niissä pitäisi olla kumihaitari estämässä pölyn pääsyä liukupinnoille.

Suojaamattomat vetarit toimii tasan yhden akullisen, sen jälkeen ne on totaalisessa jumissa ja teleskooppiosuus tulee lähinnä nivelistä ja diffistä, kun jumissa oleva vetari runnoo niitä.

Eli suojakumit tai CVD vetarit vakiona kaikkiin sähköautoihin on ensimmäisiä parannuksia.

Muutenhan Slash on kestävä ja halpa ylläpitää, tosin radalla sillä ei kait tee vakiona oikein mitään?

20
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 24.10.10 - klo: 00.15 »
Kyllä se Slash edelleen on erinomainen auto general bashailyyn hiekkamontuilla :smiley:

Slash VXL:ään ei tarvi kuin baja koppa ja sandpawit taakse, niin hauskaa riittää! Mitäpä mullistavaa sitä autopuolella voisi olla? Neljä rengasta, 2 tai 4 veto ja joku koppa päälle.


21
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 24.10.10 - klo: 00.02 »
Slashistakin pukkaa VXL version http://www.traxxas.com/products/electric/5807slashVXL/trx_5807slashVXL.htm

Muitakin päivityksiä mukana, kuten uusi bellcrank ja vetarit.

22
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 26.07.10 - klo: 22.07 »
32P ratastus on hyvä, ei ole altis hiekalle ja *kestää*. Kannattaa laittaa tosin jaton 56 tai 58 spurri ja siihen joku 10-14 kokoinen pinjoni. Riippuen tietysti moottorista ja akuista.

Noiden lättänä spurrien kanssa normaali gear cover ei mene paikalleen, sinne voi väliin laittaa muoviprikkoja sopivasti. Raot ei haittaa mitään, nuo rattaat on lialle aika immuunit.

Itse sain juuri kokeiluun 4x4 slashin vetarit, saa nähdä miten kestää 4S rökitystä sand paweilla...

23
Radiolaitteet / Vs: Acoms Technisport 2,4 ghz
« : 21.07.10 - klo: 19.30 »
Ehdottomasti hommaat 2.4G radion, niitä on paljon myynnissä täällä palstallakin. Suomestakin saa 2.4G acomssia edullisesti.

24
Radiolaitteet / Vs: Acoms Technisport 2,4 ghz
« : 21.07.10 - klo: 19.15 »
Olen jostain kuullut että 2.4 ghz ei ole sallittu taajuus suomessa. Onko tuossa jotain perää?

Jep, wlanit ja bluetootit myös laittomia vehkeitä :grin: 2.4GHz on vapaa taajuusalue kaikille laitteille tietyin edellytyksin.

25
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 17.07.10 - klo: 19.45 »
jaksaako tämä combo http://bbthobbies.com/product.php?productid=21092
liikuttaa kyseistä autoa nopeammin kuin vakio sähköt??

Ehkä hieman alakanttiin on nuo sähköt, mutta kyllä se eteenpäin varmasti menee. Itse laitoin nyt testiin tällaiset sähköt:

3000kv L motti
100A nopari
4S kovakuorinen lipo
Lisäksi nyt 32P ratastus (12/56) että kestää

Ja muuten liikahtaa :cool: Mutta lämpöongelmaa on tuon motin kanssa. Olisi pitänyt ottaa alempi kv ja välityksillä säätää. Tai 3S lipo ja isommat välit.

Slashin kanssa joutuu melken väkisin lämpöongelmiin 2S lipoilla ja ison kv arvon moteilla. Välien pitää olla todella lyhyet, jos esim. 5700kv Castlen mottia käyttää. Eli kyllä voi suositella jotain L tai XL kokoista moottoria tai vastaavasti alumiinista laatikkoa ja/tai kunnon siiliä moottorille.


27
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 30.06.10 - klo: 13.05 »
Kyllä melkein sanoisin, että tuolla montulla kun ajaa, niin tästä kokeilusta jää semmoinen 4S:n ikuinen kaipuu :grin:

EPAlla säätää tehot ja jos pysyy käsissä, niin tehoa lisää :wink:

28
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 29.06.10 - klo: 22.57 »
Tulipa eilen mieleen kokeilla, että miten Castle Sidewinder kestää 4S lipoa :wink:

Moottorina kokeilussa on tällainen kiinamotti, jonka kv arvon epäilen oikeasti olevan ~3000. Eli 4S lipoilla tuosta saa speksin mukaan oikein hyviä arvoja. Ja 2S lipolla tuolla ei pääse mihinkään.

Minulla on Sidewinderin kanssa ulkoinen BEC, joten siinä ei kärähdysvaaraa ollut. Laitoin kaksi 4000mAh 2S lipoa sarjaan ja ei muuta kuin Sidewinder tulille ja nopari piippasi 4S lipon merkiksi!! Muutamat vedot nurtsilla ja pinion irtosi. Laitoin lukitteella kiinni ja tänään kävin kokeilemassa montulla, miten meno maistuu.

Kyllä Slash liikahti todella mukavasti! Keula keveni herkästi, vaikka painoa oli toisen akun verran lisää. Ja paras yllätys oli se, että Sidewinder ei ottanut minkäänlaisia lämpöjä ja toimi todella nätisti koko ajan.

Ongelmaksi tuli moottorin lämmöt, pitäisi olla L tai XL kokoinen kannu tai kunnon siili, että ei kuumenisi niin herkästi. Mutta kesti kuitenkin tuon akkupaketin ajaa hyvin.

Eli ei muuta kuin ulkoista BECiä vanhaan Sidewinderiin ja 4S lipon kanssa menoksi :wink:

29
seurantakoodin kyselyyn tuli alkuun vastauksena että on viety paketti postiin ja seurantakoodi tulee illalla

Heh :smiley: Miten paketin voi lähettää postiennakolla postissa *SAAMATTA* samalla sitä seurantakoodia postin lapusta? Tietenkin voi olla lappu eri paikassa kuin kone jolla foorumia selaa?

30
Sähköautot / Vs: Lrp Nopeussäädin ei toimi!
« : 11.06.10 - klo: 10.42 »
Kaksi vaihtoehtoa:

  • 'Current sense' vastus, josta säädin mittaa läpi kulkevaa virtaa, pieni ohminen?
  • Schottky diodi, minkä jännitteinen?

Voi myös olla, että joku noista FETeistä on myös kärvähtänyt, joten uuden osan vaihdaminen ei korjaa vikaa. Mutta ihan mielenkiinnosta joku jolla on tuo säädin voisi vilkaista tuon kärähtäneen komponentin ja voisit yrittää vaihtoa.

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 8