Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - horna

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 13
1
Ostetaan / Ostetaan Thunder Tiger 1/8 MT4 Vara-osiksi
« : 19.01.24 - klo: 14.00 »
Ostetaan Thunder Tiger MT4 g3 Monter tuck, ST1 truggy vara-osiksi. Vanhasta monsterista meni etuvetari, eikä uusia enää Thunder tigeriltä saa. Ostaisin viallisen auton vara-osiksi. Siis etuvetari ainakin pitäisi olla tallella. Teksiviesti tavoittaa parhaiten, kun ei puhelin yhteydet toimi aina työmaalla. This is an example of simple text. numneroon 046 95 12 128.

T:Hannu

2
Hei, milloin ovet aukeavat tänään?
T:Hannu

3
Sähköautot / Vs: Thunder Tiger MT-4 G3 hubien sokkatapit
« : 08.10.19 - klo: 23.38 »
Toivottavasti olet tappeja löytänyt, mutta itse hain Herttoniemestä Laakeri-Centerista vastaavan kokoisia neulalaakeri neuloja. Hyvin on kestäneet. Paremmin kuin alkuperäiset, eikä hintakaan ollut paha. On näköjään päivittäneet nettisivut, en enää löytänyt sivuilta. mutta kyllä niiltä varmasti niitä löytyy...
T:Hannu

4
Juu niinpä näytääkin lukevan. Täällä Tuusulan puolella tulee rajuja kuuroja vähän väliä.
Tuo on mielestäni hyvä idea tuo monster jam saada uusia aloittelevia kuskeja mukaan seuran toimintaan. Monesti ensimmäin auto kun on joku monsteri. Sitten huomaa, että radalla ajo onkin paljon haastavampaa/mielekkäämpää kun tasaisella kentällä bashaminen.
T:Hannu
Harmi ettei päästy tänään ajamaan!

5
Säätiedotus lupaa vesisadetta koko illaksi. Siirretäänkö kisat huomiselle vai miten on tapana?

6
Sähköautot / Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« : 18.06.17 - klo: 20.25 »
Itsellä vähän samaa ongelmaa vara-osien saannin kanssa. Ostin pojalle samanlaisen auton käytettynä, josta puuttui suojakansi. Olen yrittänyt tilata sitä Tietonikkareiden kautta, vaan eivät ole saaneet osaa Ruotsista. Viime vikiolla meni veto-akselin tappi pojan autosta poikki. Kävin laakeriliikkeestä 13,8x2,5mm laakerineula pussin hakemassa. 10kpl maksoi 6,9€. Olisi vaan pitänyt ottaa 14x2,5mm on hiukan tarkka tuo 13,8mm tapi kun on jo hiukan väljyyksiä. Ongelma tässä autossa lienee juuri se että se on liian kestävä. Ei mene vara-osia, joten ei kauppiaatkaan saa elantoaan siitä.
Miksi laitoit jäykän keski diffin? minusta tässä autossa yksi hyvä puoli on juuri keski diffi ja sen antama hyvä ajo-ominaisuus. Menee hienosti sladissa hiekka kentällä. Itsellä on myös pari nitro MTA4:sia ja kun niissä ei keskidiffiä ole on sladin halliteminen paljon hankalampaa.

7
Sähköautot / Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« : 19.06.16 - klo: 00.07 »
Juu tuosta servosta onkin mainittu tässäkin topikissa että parempi tilata samantien parempi servo. Ja kuten tässä topikissa on kerrottu, saranatappeja kannattaa tilata myös varalle. Sitten kun alat 6s:llä rankaisemaan ainakin vetarin korjaussarjat on hyvä olla pakissa.
T:Hannu

8
Sähköautot / Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« : 22.11.15 - klo: 02.10 »
Onneksi olkoon hyvästä ostoksesta. Omani on saanut aika kovaakin käsittelyä ja sain ensimmäisen etutukivarren hajalle. Kyllä tämä auto on yksi lujimmista suoraan laatikosta. Ei tarvitse alkaa heti päivittämään vahvempia osia kunten Traxxaksen vehkeissä. Savage voi olla samaa tasoa kestävyydessä, muttä hintaluokka on ihan toinen. Taloudesta löytyy toistakymmentä autoa ja kyllä tämä käytön huomiioon otaen on niitä lujimpia.
T: Hannu

9
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Bunkkerin RC-keskus
« : 23.10.15 - klo: 13.41 »
Juu, olisi itsekin kiva tietää onko ovet auki, kun täältä landelta lähtee tulemaan. Menee kuitenkin suuntaansa tunti ajaessa, niin kiva sitten jos ovet ei olekkaan auki. Taitaa tulla kaksi reissua bunkkeriin kerralla, ensimäinen ja viimeinen.
T:Hannu
p.s bunkkerin sijanti Tuusulalaisen näkökulmasta on edelleen syvältä.

10
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n aloittelijaillat
« : 28.07.15 - klo: 01.07 »
Onko Junnutiistai tänään? Onko lajiin tutustujille kerhon autot käytössä? Toisin asiasta kiinostuneita tullessani.
T: Hannu

11
RC-kerhot ja -radat / Vs: Riihimäen P A Klubi
« : 28.07.15 - klo: 01.04 »
Ok, toimitetaan kun työ kiireiltäni kerkeän.
T: Hannu

12
Sähköautot / Vs: Lipo akun tinaaminen
« : 27.07.15 - klo: 11.55 »
Juotostahna auttaa asiassa, laitat sinne korvakkeeseen ja tinaa siihen johtoon reilusti. Lyijyllistä tinaa ja tehokas kolvi. Painat sen tinatun johdon siihen juotostahnaan kuumalla kolvilla. Sitten nopea jäähdytys, ettei kenno kärsi.

13
RC-kerhot ja -radat / Vs: Riihimäen P A Klubi
« : 27.07.15 - klo: 11.44 »
Ok, onko ruohonleikkurin tarvetta? Minulla olisi ylimääräisiä. Olen ajelemassa Riksuun muutenkin, voisin tuoda tullessani?
T: Hannu

14
Sähköautot / Vs: Arrma ja Thunder Tiger
« : 27.07.15 - klo: 01.33 »
Thunder Tigeristä on kokemusta 3:men auton verran. Hinta laatusuhde kohdallaan. Löytyy oma säie tuolle mt4:selle: http://rc10.fi/index.php?topic=62881.0
Kolme vuotta MT4:sta pommittanut yksi saranatappi ja etu alatukivarsi mennyt. Tuo säie kannataa lukea läpi, niin tietää mitä varaosia kannattaa varata heti pakettiin.

15
RC-kerhot ja -radat / Vs: Riihimäen P A Klubi
« : 26.07.15 - klo: 12.52 »
Hei, mikä on Riihimäen radan tilanne, olisi mielenkiintoista tulla correilla kokeilemaan rataa. Onko Ruohon leikkurille vielä tarvista. Yksi leikkuri voisi olla tarjolla, eikä maksa mitään jos menee hyvään tarkoitukseen.
T:Hannu

16
RC-kerhot ja -radat / Vs: Uusi sisärata Tervakoskelle
« : 07.05.15 - klo: 23.51 »
Hienoa! Olisi niin mukavasti matkanvarrella, että tulisi varmasti käytyä. Onnea projektiin!

17
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Tikkurilan RC-keskus
« : 07.04.15 - klo: 16.23 »
Mielestäni Tikkurilan paikka on ollut erinomainen. Sijainti on ollut kohtuulisen ajomatkan päässä. Ymmärrän että aina joillekin kulkeminen on hankalaa. Toisaalta meille tuo Bunkkeri on miltei tavoittamattomissa arkipäivisin. 1 ½ tuntia ajoaikaa suuntaansa on aivan liikaa. Kerhon nimikin viittaa pääkaupunkiseutuun, ja bunkkeri on mielestäni todella hankala esim Tuusulasta päin tuleville. Tärkeäähän on löytää hyvä tila, toisena kriteerinä tulee sijainti jne. Mielestäni kehä 3:sen ja 1:sen lähettyvillä olisi järkevä sijanti että meillä maalaistolloillakin olisi mahdollista päästä radalle jopa arki-iltoina. T:Hannu ja Heikki

18
Radiolaitteet / Vs: Flysky iT-4 ja Absima CR4T+
« : 26.02.15 - klo: 09.30 »
Toimii flyskyssä killeri,itsellä se on sw 1 napin takana,eli lähellä peukaloa.Tosin nyt tuli veikeä probleema,jarruttaessa servo humppaa,eli tekee edes takaista liikettä tai se tekee sitä toisella servollakin,jos jollain on vinkkiä mikä vois olla,niin olisin kiitollinen.Akku on ladattu täyteen uudelleen.Alkoi ajojen välissä,kun oli kuivumassa yön yli.Olisko vastarissa häikkää...

 No niin,joku i*iootti oli vain laittanut abs:t päälle :)
Tuota yritin sanoa, että vakiona asetuksista ABS päällä.

19
Team Associated / Vs: Team Associated Rival Monster Truck
« : 20.02.15 - klo: 12.32 »
Joo kyllä näissä painavissa mostereissa akut ovat kovilla. Itse olen suosinut aina tehokkainpia akkuja mitä kaupasta saa. Itse olen ollut tosi tyytyväinen Gen Acen hinta/laatusuhteeseen. Omasta mielestäni pieni sijoitus parempiin akkuihin maksaa itsensä takaisin kun akut kestävät pitempään.

20
Yleinen keskustelu / Vs: Losi LST XXL nykyaikaistaminen
« : 19.01.15 - klo: 18.55 »
Itse lähtisin viemään projektia tuolla Losin omalla conversio kitillä:
http://www.losi.com/Products/Default.aspx?ProdID=LOSB0017
Voiman lähteeksi laittaisin Hobbywingin 6s combon:
http://fi.eurorc.com/product/1608/hobbywing-xerun-sct-pro-d-18-combo
Näkyyhän se tuolla Losin omallakin combolla liikkuvan, mutta itseltä crawlerista kärähti Losin nopeuden säädin, joten niihin hirveästi luottaisi. Se oli siis losin crawler noppari, ei tuo mikä on tarkoitettu LST:hen. Oliko sinulla vielä kakkosvaihde ja jarruservo käytössä? LST:hen saa conversio kitin jolla voit käyttää sähköistä jarrua:
http://www.losi.com/Products/Features.aspx?ProdId=LOSB3130
Vaihteet on pakko poistaa silloin käytöstä, koska muutoin vaihdelaatikon oneway vapauttaa vedon sähkömoottorin käänettyä suuntansa pakille:
http://www.wheelspinmodels.co.uk/i/27001/
Euro-rc on myös Losin maahantuoja, eli heidän kauttaa voisi saada koko paketin. Losin osia olen tilaillut Wheelspiniltä, kun ei niitä ole suomesta oikein saanut Saben konkurssin jälkeen. Tuo Wheelspin myynti strategia on mielenkiintoinen: Listalta löytyy vaikka ja mitä, mutta esim LST:n osia on ns. shadow stock eli ilmeisesti maahantuojan Horizon Hobbyn varastossa, eikä sekää tunnu aina täsmäävän. On pari kertaa käynyt niin että tavaraa piti olla shadow stockissa, mutta sitten ei ollutkaan. Luulen että kannattaisi Kysyä tuolta Euro-rc:ltä voisiko osat saada heidän kautta, laita sinne sähköpostia, jos tuo Losin kitti kiinostaa. Ja laita ihmessä juttua miten projekti etenee. Itselläkin olisi hiukan kiinostusta tuohon Conversioon, mutta nyt ei raha tilanne anna siihen mahdollisuutta. 6s lipoilla pitäisi kulkea samat vaihteetomana kun nitrolla vaihteellisena. Itsellä on Thunder Tigerin MT4 sähkö monsteri, johon heitin 6s lipon kiinni. Aivan mieletön teho ja vauhti. Tuossa on myös Hobbywingin tekemä harjaton compo. Tuo MT4:sen combo on 120A sensoriton, joka ei vettä säiky. Toinen vaihto ehto nopeudensäätimeksi jos haluaa vesisuojatun:
http://fi.eurorc.com/product/7868/hobbywing-quicrun-wp-8bl150-esc
Mootoriksi esim:
http://fi.eurorc.com/product/7878/hobbywing-quicrun-18-4074-4pole-2000kv-brushless-motor-red
Onnea projektille!
T:Hannu

21
Sähköautot / Vs: edullinen harjaton monsteri
« : 07.01.15 - klo: 14.41 »
Tuo mitä Struck on varmasti totta. Itselläni on myös pari Hong Norin autoa ja ovat todella lujia autoja. Mutta jos etsit valmista(rtr) autoa, voi suositella Thunder Tiger MT4 autoa:
http://www.thundertiger.com/products-detail.php?id=10
Ostin itse  auton käytettynä ja yhden ainoan osan ole saanut rikki kahden vuoden aikana: alatukivarren sarana tapin. Tuo osa oli tiedossa, että se voi joskus napsahtaa poikki. Olin sen jo hankkinut vara-osapakkiin vuotta aiemmin. Suosittelen lukemaan auton topikin, niin tiedät mitä varaosia kannattaa tilata auton mukana. Tuo autohan on periaatteessa truggy isommilla renkailla ja pienillä muutoksilla eli perustuu Thunder Tigerin ST4 truggyyn:
http://www.thundertiger.com/products-detail.php?id=45&lang=en
Autoja ja varaosia saa myös Suomesta mm Tietonikkareiden kauta, mutta hinta sattaa pompata kipukynnyksen yli. Huomaa että akun ja laturin tarvitset tuon paketin lisäksi.
Esim saksasta saa kohtuu hintaan:
http://www.voelkner.de/products/210852/18-Monstertruck-Mt4-G3-Brushless-RtR.html
Molempiin autohin pätee sama asia: Ne on rakennettu kilpa auton pohjalle ja esim kaikki vetoakselit ja perän rattaat on terästä ei muovia.
Mikäli päädyt rakentamaan Truggystä, suosittelen myös Hobbywingin nopeuden säädintä. Tuossa MT4:ssa on Hobbywingin nopeuden säädin eri nimellä. Hinta/laatusuhde niissä on kohdillaan. Hirveästi näistä autoista ei ole juttua tällä, koska ne kuskit on ajamassa eikä kertomassa mitä optiopalikkaa nyt pitää laittaa kun paikat ei kestä. Eli suosittelen lukemaan myös E-maxin ja E-revon topikit, niin saat jotain käsitystä niiden rakentelusta.

22
Kokeilitteko eri akulla? Itsellä oli pari vanhempaa akkua jotka pelitti kevyemmillä koneilla, mutta Hong Norin corrissa kyykkäsivät miltei heti. Samankaltaisia oireita oli...

23
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Tikkurilan RC-keskus
« : 15.12.14 - klo: 01.54 »
Jep junnuradan vanerikaiteet saatiin kiinni. Ja honkkarin aluhubit on honkkarin laatikossa, laskua ei tule eli sponsasin nuo osat juniori toimintaan. Sain itse kerran pojan kanssa  pari vuotta sitten koettaa seuran corria ja huomasin niiden ajon helpouden verrattuna jconsepts bj4 krossariin. Ensin hommasin Hong Nor scrt10e:n pojalle ja kun sitä itsekin ajelin päädyin hommaamaan sellaisen itsellekin. Joten toivottavasti tuo pikku sponssi saa taas kerhon auton iskuun ja lisää tyytyväisiä harrastajia lajin pariin.
Tein hiukan lisää rengastestiä harjoitteluradalla. Akan Cityblock ja prolinen Caliber toimivat loistavasti harjoitteluradalla. Caliberilla välillä kaatopito. Harjoitteluradalla muutamassa kohtaa matot hiukan rypyssä, johon auto kippaa. Yritin suoristaa mattoja, mutta en yksin saanut. Kannattaisi esim tiistaina kun on enempi käsiä vetää matot suoraksi ennen ajoja. Ehkä vetää vähän teippiä kriittisiin paikoihin, niin ei kippaa autot niin helposti. Caliber toimi myös krossiradalla, mutta pitoa oli välillä liikaakin eli Hong Nor nexx scrt10 kippasi ihan pidosta johtuen. En ole mikään rataexpertti vaan rata ajossa mielumminkin aloitteleva harrastaja, joten suhtaudotaan sitten tietyllä varauksella testi tuloksiin. Olen pojan kanssa siis testanneet renkaita nimen omaan harjoitteluradan käyttöön. Eli idea on että painavan sc-auton kuten Hong Nor Tai Asso kannattaisi kokeilla Akan citblock tai Prolinen Caliber renkaita. Yleisesti on tiedossa että Schumacherin Stagger ja Minipin toimivat krossiradalla. Mielestäni Esim Stagger toimii harjoitteluradalla huonommin kuin kumpikaan edellisistä ja en itse juuri huomannut eroa Hong Norin originaali renkaan ja Staggerin välillä. Joten Esim Hong Norin omistajana en näe järkevänä sijoittaa Staggereihin jos Hong norin vakio renkaat on jo pakissa. Ehkä suosittelisin noita Akan Cityblock:eja ne toimi pojan auton alla loistavasti, ei yllätä missän vaiheessa, pitoa on hyvin, mutta ei kaada autoa. Caliberia ajoin omassa autossa (Hong Nor Nexx scrt10) jossa Hobbywingin kombo. Tuossa http://fi.eurorc.com/product/4354/hobbywing-xerun-sct-pro-c3-110-3400kv-combo :ssa on liikaakin voimaa ja voi vaikuttaa rengastestin objektisuuteen. Vaikka tuo kone on tuo miedoin tuntui että tehoa on harjoitteluradalle liikaakin. Paras taisi olla ajaa noin 65% tehoista. Tosiaan noilla Calibereilla kippasi pidosta pari kertaa harjoitteluradallakin. Nämä voisi toimia takavetoisissa loistavasti?!
T:Hannu H

24
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Tikkurilan RC-keskus
« : 14.12.14 - klo: 15.43 »
Hei, oisiko junnuradan korjaukseen kaveria tänä iltana? Ne koroke mutkan kaiteet on ollut irti jo viikkoja. En viimeksi itsekään muistanut ottaa akkukonetta mukaan, nyt ota akkkuporakoneen mukaan ja vähän ruuveja. Saisi ne kaiteet paikalleen, ettei autot ole kokoajan katollaan siellä kauinmassa nurkassa. Tarviis vissin kaverin pitämään vanerisiivuja paikoillaan, kun ruuvvaan kiinni. Kerho autoon on myös alu takahubit mukana. Olen radalla klo 17 mennessä.
T:Hannu H

25
Sähköautot / Vs: LRP S8 BXe/TXe
« : 01.12.14 - klo: 13.32 »
Jaa, ei näköjään mennyt linkki niin kuin piti. Mutta Varttihan löysi sen paremmin. Mitäs muita osia olette saaneet rikki? Itseltäni vain truggystä mennyt vain puskuri. En hirveästi ole tuolla vielä kerennyt pommittamaan, mutta olisi kiva tietää mitä osia kannattaa vara-osapakkin tilata. Onko kellään hyvää setupia lavangon radalle, voisi talven aikana purkaa auton osiin ja vaihtaa diffi- ja iskariöljyt jne. Olisi keväälle valmis radalle.
t:Hannu

26
Sähköautot / Vs: LRP S8 BXe/TXe
« : 30.11.14 - klo: 14.13 »
moro,
olisikohan tuo osasetti minkä tarvitset:
www.familyland.com.au/lrp-132005-servo-saver-plastics-front-sus-arm-holder-s8-bx
Katsoin tx:n manuaalista sama kuva. Ja manuaalin varaosa kuvatkin niin epäselvät että vaikea sanoa niiden perusteella mitään. Toivottavasti linkistä on apua.
T:Hannu
edit typo

27
Sähköautot / Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« : 22.11.14 - klo: 22.09 »
Nonii, tääläkin on siirrytty 6s tasolle. Ensilumien kunniaksi Prolinen Slingshotit alle ja lunta pöllyttämään. Ja kyllähän se pölisikin. Itsestä poispäin ajaessa ei itse autoa nähnyt vain pöllyävän lumi pilven :evil:. Kivasti keulaa nostaa puuterilumellakin ja vauhdissa :grin:. Täytyisi editoida tuosta kuvattua pätkää vähäsen ja opetella lataamaan se tänne. En ole mikään tietokonenörtti, vaikka näiden kanssa tuleekin touhuttua. Tuo alkuperäinen suoja kansi on modattu siten että noiden aukkojen kohdalle on liimattu tiheää itikkaverkkoa. Hyvin se piti lumen ulkopuolella. Alkoi jo pimeä pukkaamaan niskaa niin ei kerennyt mitään teippivirityksiä laittaa.
Hyvin meni Gen acen 3300 6s lipo koteloon ja kansikin kiinni. Siis tämmäinen:http://fi.eurorc.com/product/3833/gens-ace-3300mah-222v-40c-6s1p-hardcase-lipo-battery
Hiukan joutui johtoja painamaan "kardaanitunnelia" vasten. Siis akku oli kyljellään...
Pyörön laakerit alkavat antaa merkkejä uusimis tarpeesta, mistäs olette laakereita tilailleet? Lumi ja vesi tuhoaa nuo lopullisesti varmasti talven aikana. Onkos jotain hyviä bulkki laakereita tiedossa? Tilaisi niitä repullisen kerralla vaikka kiinasta. Täytyy samalla katsoa jos tuohon saisi korimuovista tehtyä lisä suojat. Onneksi sattuu olemaan työkalu jolla noita pystyy tekemään helposti mittojen mukaan. Korikin alkaa olla lopussa, Carrocarilla olin menossa käymään syksyllä, mutta olin tunnin liian aikaisin. Onneksi se ei ollut auki, ***tu 75€ korista!!! Saksassa 40€, siis tilaillaan Saksata...

28
Vapaa keskustelu / Vs: Muovit rakennusmateriaalina
« : 06.11.14 - klo: 01.04 »
No sehän on selvää että ulkomailta on kaikki puolet halvempi. Joskus jopa enempi. Jos saksan kieli taipuu esim:
http://www.conrad.de/ce/de/category/SHOP_AREA_19800/Platten-Profile-Hoelzer
Conradilta lytyy myös telaketjut ja telapyörät yms. Etralla listahinta muoveissa niin törkeä, että kannattaa rakentaa hiilarista, kun ei juuri hinta eroa:
http://www.kevra.fi/fi/Tuotteet/Hiilikuituprofiilit/Hiilikuitulevyt/
Tuolta löytyy myös pvc:tä.
Itse olen myös käyttänyt polykarbonaattia eli taidetaan monesti puhua plexistä.

29
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n aloittelijaillat
« : 03.11.14 - klo: 23.39 »
Kävin eilen harjoittelu radalla pojan kanssa muutamat akut suttaamassa. Uusi mattorata toimi hyvin kaikilla kokeiluilla renkailla: Hong nor, Gladiator, Cityblock. Mielestäni tuo matto on huikea parannus viimevuotiseen.
Ohjaaja korokkeelta katsoen oikealla tiukka mutka; Yksi kaide vanereista retkotti lattialla. Kyselin ruuvin väänitä, mutta ei kukaan tiennyt mistä sellainen löytyisi. Olisin tyrkännyt tuon paikoilleen. Nyt autot tippuvat helposti katolleen kaakelilattialle...


30
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n aloittelijaillat
« : 30.10.14 - klo: 23.57 »
Jep,
ei päästy junnu-iltaan, mutta huomenna olisi saumaa. Milloin ovet aukeaa huomenna?
Juu olisihan tuolla uudet minipinnitkin hyllyssä, mutta ei taida kannattaa pojalle niitä laittaa, törmäysnupeus vain kasvaa :grin:. On tuossa puolenkymmentä sajaa erilaisia renkaita, voisi testailla pitkä toimivat aloittelijoiden käsissä. Ei mielellään mitään kaatopitoa, mutta ei sitten mitään driffting renkaitakaan haeta. Siis sellaista tasaista käytöstä ja ennakoitavaa.

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 13