Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Jarzanza

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 16
1
Team Durango / Vs: Durango DEX410
« : 02.12.13 - klo: 19.45 »
Koskahan tuo uus koppa rantautuu suomeen...

E: myyntiin siis

2
Radiolaitteet / Vs: budjetilla
« : 18.11.13 - klo: 11.22 »
Tarjoutuikin tilaisuus hommata M11X, joudun vaan ylittämään budjetin melkein puolella+tavaraa vaihdossa. Mutta valinta, mx-v vai m11x, tuntuu aika selkeältä.

3
Radiolaitteet / Vs: budjetilla
« : 16.11.13 - klo: 12.23 »
Vaikkei sillä ulkonäöllä ajetakkaan, niin kyllä sillä esteettisyydellä on väliä. Vaikka radio olisi paras mahdollinen mutta näyttäisi kasalta jätöstä, niin eihän sitä kukaan ostais.

Ja kun en kisoihin ole lähössä, niin ei taida kierrosajoilla olla merkitystä  :tongue:

MX-V on listalla, mutta ei ensimmäisenä.
E: Siis tietenkin ostan MX-V:n jos se on paras vaihtoehto. Mutta jos muita yhtä hyviä on markkinoilla, niin en ehdoin tahdoin omaan silmään rumaa osta.

4
Radiolaitteet / Vs: budjetilla
« : 16.11.13 - klo: 11.27 »
Satkun mankaks sanwan mx-v.
Löytyy kaikki säädöt mitä tarvii...ainut miinus on latauspistokkeen puuttuminen.
Mut ottaisin kuitenkin sen mikä sopii kouraan parhaiten....

Täytyy kyllä sanoa että, on muuten harvinaisen ruma sanwa :P
Latauspistokkeen puuttuminen ei ole ennenkään haitannut, lipohan sinne törkätään kumminkin.
Kouraan sopivuutta taas en pääse testaamaan missään. Lähinpään putiikkiin on 100km, eikä köröttely edestakaisin testaamisen takia innosta.

Mites on, mahtaako vanhat radiot (gigaisena) toimia digiservojen tai uudempien nopareiden kanssa yhteen?

5
Radiolaitteet / Vs: budjetilla
« : 16.11.13 - klo: 10.06 »
Lainaanpa topiccia omiin tarkoituksiin.
Radiot pitäisi ostaa, niin onko se niin että: vanhassa vara parempi?
Olen tässä miettinyt ja puntaroinut, ostaakko uus DX3C tai joku kiinan ihme. Vai olisiko se vanha EX-1 Mars R tai Sanwa M8 gigaisena ihan yhtä toimiva kuin nuo uudetkin.
Samat ominaisuudet taitaa pitkälti olla noissa kaikissa.

Vaatimukset mitä radioille asettaisin olisi: luotettava, epat löytyy, edulliset vastarit ja hintaa 100e tai alle.

6
Team Durango / Vs: Durango DEX410
« : 08.11.13 - klo: 21.35 »
Kuulostaa kyllä ongelmat uskomattomilta kun omat ja muutamat muut mun kasaamat on menny nippuun ilman mitään ongelmia ja spurriakselin vispailuita.

Mutta toki poikkeus vahvistaa säännön.

Tosta inputti ongelmasta tulee mieleen että eihän vaan se diffin pinioni olis se viallinen osa kun jo kaks inputtia olis muka pielessä???

Toinen kuitenkin ihan eri aikaan valmistettu ja varaosana hyllystä muiden vierestä otettu.

En tuota uutta ehtinyt näkemään, mutta se ensimmäinen inputti oli ainakin huonosti koneistettu. Sen näki ihan paljaalla silmällä, että inputin reikä oli koneistettu useamman kympin yli toleranssien (luultavasti H7 reikä, toleranssi +0.012mm) . Reijän seinämätkin näytti siltä että se olis poranterällä porattu (kalvaimen/avartimen sijaan). Tuota jugan taistelua auton kanssa olen kyllä ihmetellyt, siis siinä mielessä että mitä ihmettä tehtaan laadunvalvonta oikein on tehnyt tämän kohdalla?
Toisaalta jugan ansiosta mulle on tulossa dexi kanssa (vaikkakin vanhempaa tuotantoa)  :grin:

7
Jeps, Masi vaihtoi omistajaa. Itellä ei tuolle rakentamiselle sitten ollut sitä "aikaa".
Mutta hienoa edistystä muilla noitten projektien kanssa.

Ja sitten vähän off-topiikkia:
Nyt kun ei tavia enää rakennella, niin jäi aikaa fiilistelyyn. Masi vaihtui lennokkiin:
http://s168.photobucket.com/albums/u178/_JTL_/?action=view&current=MOV05449.mp4

8
:grin:

 Viimeinen osa Knight Hauleriin meni paikoilleen. Ja koko kalusto hyllyssä "pölyttymässä".

 :wink:
Onpa siellä kalustoa  :grin:
Kyllä kelepaa esitellä.
Täällä on jäänyt esiteltävät piiloon, jousitus kun ei ala toimimaan nin ei hommat etene  :sad:

9
Kylläpä oli R2hobbiesilla nopeaa toimintaa, viikossa kilahti vanteet postiin  :grin:
Tosin tilasin olevinaan 3mm offsetilla vanteet, toisissa on ja toisissa onkin sitten jotain aivan muuta. Ei sillä että se olis haitannut, ihan kivat nuo on, tosin muistin tilanneeni toisenlaiset 5-puolaset  :tongue:
Summassa tilatut koritolpat oli positiivinen yllätys, nehän toimi.


Ilmeisesti nuo "jarrulevytkin" levittää jonkun millin


Nuo kumit oli kohtuu mukavat asentaa erillisellä insertillä paikalleen.
Toisille vanteille yritin istuttaa tavan driftikumit, nin eipä onnistunutkaan. Vaan ne jymähti sopivasti vanteen ulommalle huullokselle, kuin tatti santaat.

E: Fla2hille muuten kiitosta vinkeistä.
Tulevaa: lipottimille teen töissä alumiinistä kehikot, ja hiilikuidusta suunnitelin näille pantoja.

E2: Tuo vastari saa kyllä kylmää kyytiä jossain vaiheessa  :angry:

10
Selitäppä et miten takahihnan vaihto muuttaa vetosuhteita? ja minkäs pitusta hihnaa haet?
Pisempi hihna kulkee pisemmän matkan.... niin no sehän vaan pyörii pisemmän matkan, doh (aivopieru).
Eli siis pitäs vaihtaa myös pulley.

About 165/500mm noilla noin pikaisesti katsottuna on mittaa. En jaksanut ruveta irroittamaan.

11
Tulipa hommattua oma pirssi takasin, halvalla kun sain  :grin:
Auto tais lähteä minulta 2007 alulla kiertoon. Sitä ennen se seisoi varaston hyllyllä "muutaman" vuoden.

Kyseessä on siis HPI RS4 Pro2:n ja RS4 sport2:n sekoitus. Tuosta olis nyt sitten tarkoitus ruveta hissukseen jotain näpertämään. Kunnon siivouksen tuolle sai tehdä, että sai edes diffit pyörimään...
Harmi kun jäi ottamatta se "before" kuva.


Parit vanteet ja kumit tuli tilattua jo:



Koriksi pitäis keksiä jotain erillaista, esim 200mm Honda odyssey tms.
Jostain pitäs keksiä ainakin uudet laakerit ja vetarit.

Ja sitten, pelkällä takahihnan vaidolla saa tarpeeksi CS settiä aikaiseksi?
Ja mistähän selvitän sitten sen tarpeeksi pitkän hihnan?

12
Kah, onhan siellä ollut crawlinkikin edustettua.

13
Siinä on muuten jonniin tovi porailtu reikiä  :grin:
ne on varmaan tehty jollain automaattisella koneella on meinaa aika suoras linjassa :tongue:
Eiköhän ne ole cnc vehkeellä tehty. Mutta näin koneistajana tiedän sen, että isoissa (paljon reikiä) porauksissa menee silti jonnin verran aikaa. Valankin kun odottavan aika on pitkä  :roll:

14
Siinä on muuten jonniin tovi porailtu reikiä  :grin:

15
Jarzanza: Masi se vaan komistuu päivä päivältä :grin: :grin:

Itse sain tehtyä höylän mootoritilaan etu ja takaseinät:

Noo, jää tuo vielä höylästä kauas  :wink:

Ja valitettavasti ei etene kovinkaan verkkaisesti, vasen ranne ei ole alkanut kunnolla paranemaan. 5 viikkoa tulee saikkua kohta täyteen  :roll:
Yllättävän paljon tarviaa kahta kättä asioiden tekemiseen  :shocked:

16
Pistetääs kuvaa MASIn nyky tilanteesta.


17
Yleinen keskustelu / Vs: Model-Expo 2011 15.-17.4.2011
« : 17.04.11 - klo: 08.05 »
Kyllä se on vaan niin, että kyllä tuli suru puseroon model expossa.
Viime kerrasta tainnut vierähtää semmonen 13 vuotta, muistin että model expo oli oikeasti isokin tapahtuma.

Ja ihmettelen tuota messujen vuokraa. Ainakin lapsimessuilla oli aika pieniä puljuja, joilla myynti tuskin ylti mihinkään kymmeniin tuhansiin...

18
Mikä ihmeen seuraava kortti? ei se siitä kyllä siirry, jos sinulla on jo moottoripyörä kortti, niin kuin aloitus viestissä kerrot.
Edit: eikä kyllä lähde korttikaan, mikäli et niin kovaa sitten tutkaan aja, että kortti lähtisi nopeuden takia.
Siis jos sulla on A1 kortti (ei todellakaan mikään moottoripyörä kortti) niin sillähän "saa" ajaa. Tosin joudut maksamaan siitä moposta kevarin vakuutukset ja ne verot. Luultavasti lähtee ne kilvetkin moposta.

Mutta tuskin kortille käy mitään.

19
Model expo lähestyy, missäs mennään?

20
Onko siis tähän becciin varauduttava kun se 19kg servo joskus rantautuu
On, muuten et saa sitä 19kg:n vääntöä siitä pihalle.

21
Eli jos laitan ulkoisen becin, servon + ja - johdot laitetaan becin + ja - . Ja kuvan mukaan kytkettynä kaikki toimii? 

Kyllä ainakin minulla toimii tuolla kuvan tavalla ihan ok.

E: muistaakseni noissa oli semmoinenkin vaara että, jos lyöt becin kiinni vastariin suoraan, niin saatat käräyttää vastarin... Voin tosin olla väärässä.

22
Eli jos laitan ulkoisen becin, servon + ja - johdot laitetaan becin + ja - . Ja kuvan mukaan kytkettynä kaikki toimii? 

Kyllä ainakin minulla toimii tuolla kuvan tavalla ihan ok.

E: muistaakseni noissa oli semmoinenkin vaara että jos lyöt becin kiinni vastariin suoraan, niin saatat käräyttää vastarin... Voin tosin olla väärässä.

23
No jos sulla on koneistuskeskus käytössä niin johan silläkin näppärästi nuot tulee. Ite oon tehny noita vanteita koneistuskeskuksella ja kaikki olleet keskeisiä. :)
Mukava seurata tuota tiehöyläprojektia :)

Töissä on 2 semmosta 3-akselista konetta ja 1 "2-akselinen". Kait se niitä on ruvettava valjastamaan tuohon käyttöön, ei oo vaan pyöriviä osia tullut noilla tehtyä, nin tarvii miettiä kiinnitykset ja nollat jotenkin vähän eri tavalla...

24
Apidapi, hyvältä näyttää :grin: :grin:, saispa ite joskus ton tasoiset piirustukset aikaan :embarrassed:

Väsäsin tiehöylään tänään tuota kirottua kattoa :angry:, oli melko haastava projekti :cry:.
En ole siihen täysin tyytyväinen, mutta ehkä pattisalva ja maali saa ihmeitä aikaan... :wink:

Kyllä tuossa on taas melkkoisia ihmeitä tehty ilman salvojakin  :shocked:
Hiano on!

Ja täällä päin:
Saikulla alkoi pää hajoamaan, jotain piti tehä vaikka kädet on särki:



E: tuotesuunnittelu jäi vähän kesken, tekijäkin pitäs vielä löytää.
Kun ei ole itellä sorvia, tahi taitoa käyttää sellaista.

25
Muutama kuvatus lavetista ja kuljetettavista.

 :shocked: Tuon kyydissä olevan Bruderin ja omatekoisen Liipperin katot samalla korkeudella...
On kyllä hienoa kalustoa!

26
On muuten hieno scania kissellä.

Masi:
Muutama peltikikkare odottaa asentamista. Laatikoihin tarviais vielä toimivat kannet väsätä ja takavalot asentaa.



27
Eilen tuli Masilla otettua jo ekat TSTajot  :grin:
Kohtalaisen hauskaa kiikkumista noiden omien lehtijousien kanssa.

28
pari kuvatusta Masin nykyisestä tilanteesta.




Servon kohdalle pohjaan ajattelin laitaa jotain vahviketta, tuon muovin kestävyys vähän arvelluttaa.
Ja kabiinissa on menossa maalin kestävyys koe  :P

29
Suosittelen Sakelle kanssa Tamiyaa joka kannattaa aluksi rakentaa suoraan laatikosta. Jos homma sen jälkeen vielä kiinnostaa, ei ole myöhäistä ruveta tekemään siihen haluamiaan muutoksia. Kannatttaa edetä tässäkin asiassa pienin askelin eikä aloittaa liian haastavasta projektista, se kun jää äkkiä kesken :sad:

Itse väsäsin tänään hihnakoteloa pumpun ja moottorin väliin :grin:

Samaa mieltä Hemin kanssa, kannattaa alottaa jostain "valmiista" paketista. Niitäkin saa rukattua mieleiseksi aika rankalla kädellä.
Liian isossa palassa saattaa mennä se tekemisen halu, itelläkin ollut masin kassa pientä taukoa...
Mutta nyt on taas saanut jotain aikaseksi, tarviaa varmaan laittaa tännekkin kuvia huomenissa.

30
Kävin eilen tutustumassa JYKIin. Eipä ihan ensimmäisena tullut mieleen että pelkkässä kärryssä voi olla aika paljon hilavitkuttimia. Oli siinä puhetta erään työnjohtajan kanssa että JYKIllä saa käydä tutustumassa ihan tuosta vaan, paikalliset kuulemma käyttävät varaosamyymälää ihan rautakauppana  :grin:

Täytyy katsoa tuliko noista kännykällä otetuista kuvista julkaisukelpoisia.

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 16