Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - EmDzei

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 7
1
Noob kysymys:

Mistä sinne päästään sisälle? Pari kertaa olen jäänyt katsomaan lasin takaa sisällä ajavia. Kun jäin pällistelemään, niin silloin ovea etsi pari muutakin.  :-D

Onko mikään RC-liike kiinnostunut paikasta ja tarjoaako varaosia paikanpäällä?

2
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
« : 23.09.10 - klo: 14.31 »
Slash törryyttelyä Oulun seudulla tänä kesänä.

http://www.youtube.com/watch?v=WRJWU7aeLUY
http://www.youtube.com/watch?v=4DrxHo0UKSI

Todella mainiot videot. Tilanteeseen sopiva musiikki ja ajoa itsetehdyillä täysin erilaisilla radoilla. Vau vau vau!

3
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 14.08.10 - klo: 21.26 »
Tuli tuossa mieleen, että onko sinulla iskareissa progressiiviset männät, niillä saat aikaan efektin jossa esimerkiksi iskarit joustavat herkästi alas, mutta ovat jäykemmät ylös palatessaan. http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXUTH6&P=7

Alkuperäiset iskarin männät ovat. Manuaalissa mainitaan juuri noista paloista, joilla voidaan vaikuttaa silikoniöljyn virtauksiin. No nytpä tuli ihan konkreettisesti selväksi mikä niiden tehtävä on.

Kiitos linkistäsi.

4
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 04.08.10 - klo: 18.56 »
Ihan uteliaisuudesta kysyisin, et menikö sulta ripustukset enempää rikki, vääntykö pushrodit, turnbucklet tai tukivarret? ja säilykö iskarit kunnossa?

(Jahas, muutto takana ja hieman taukoa tämän laadukkaan foorumin seuraamisessa. Muutto sivistyksestä Lantaalle ja aika ilman Internettiä. Argh! Eikä edelleenkään tämä foorumi voi tukea IE8 selaintani - muuta kuin yhteensopivuustilassa.)

Juu, kuten sigussa seisoo, niin 6S:llä olen ajellut. Vaikka siitä on varoitettu epäyhteensopivana kokoonpanona ihan uudelle kuskille, niin ei sitä vauhtia tai tehoja ole ollut liikaa. Yksi keino on loiventaa kaasun käyrää Castle Linkillä. Tämä säästää myös vetonivelien rasitusta - vs. repäisevä liikkeellelähtö. YouTubevideoissa näkeekin lähes aina liikkeellelähdöstä sen kuinka renkaat sutivat. Toisin kuin luullaan, niin tämä ei ole nopein liikkeellelähtö.

Bulkheadit (5329, 5330) olivat menneet halki niin edestä kuin takaa. Suspension arms (5331) eli se muovinen "haarukka oli myös napsahtanut yhdestä kohtaa poikki. Runkoon repeytymä ja sitten tukivarsi (5318) vääntyi snadisti. Sen väänsi takaisin näppärästi jakoavaimen ripustamista varten tarkoitetulla kahvan reiällä. Pikaliima tuntui pitävän rungon kasassa (harmaa), mutta ei noita mustia muovia: bulkhead ja suspension arms.

Olen analysoinut itseäni ja auton säätöjä pitkään miksi ajoin aidan tolppaan. Yhdeksi syyksi löysin näön heikkenemisen plus sen, että kun istuu pitkän tovin tietokoneella ja menee ulos, niin jotenkin kaukonäkö ja silmien fokusointi on pirun hidasta. Ottaa aikansa ennen kuin silmät toimivat. Iän mukana tulee tällaisia ongelmia.

Auton säädöt ovat vaivanneet alusta saakka enkä ole saanut jousitusta, aurauskulmia tai cambeereita kohdalleen. Takapää on käytännössä tönkkö ja pehmeällä pinnalla auto pomppii renkaidensa varassa. Etupäässä on taas liikkumavaraa noin 10 - 15 cm (liioiteltuna) ja keula nousee Volkswagenin tavoin korkealle ylös. Tästä johtuen auton eturenkaat saa käytännössä painottomiksi ja vaikka autoa mukamas kääntää, niin auto menee silti suoraan/ jatkaa matkaansa.

Juuri tässä oli mälläämiseni syy. Ajoin takakaarteessa ja aloin kiihdyttää takasuoralle optimoidakseni ennätyksellisen hyvää kierrosaikaani. Koska mutkassa renkaat olivat jo käännetty ääriasentoonsa, niin kuvittelin auton tietenkin suoristuvan kun renkaat osoittavat suoraan (radio-ohjaimesta ohjauksen vapauttaminen/ palautuminen). Väärin. "Uudet osat tilauksessa - parempi mieli".  =)

Olen nyt ajellut mm. asfaltilla ja auto ei käänny lainkaan mikäli käännät renkaat ensin ääriasentoon ja pidät tai pummppaat kaasua. Ts. ajat ensin vaikkapa ympyrää ja lämäät kaasua reippaasti. Auto jatkaa vain typerästi suoraan. Auto kääntyy vasta kun löysäät kaasua hetkeksi. Auto niiaa kevyesti ja kääntyy. Mikäli renkaat ovat linkussa ja pitoa paljon, niin auto saattaa jopa kaatua.

Tämä on tällä hetkellä ainut löytämäni tapa kääntää auto eli kaasun löysääminen. Nelivetoautolla yleensä lämätään vain lisää kaasua, mikäli haluttu suunta ei miellytä. =) Ja ongelmanaiheuttajana pidän ainostaan ylösnousevaa keulaa ja liian pitkää joustovaraa. Eturenkaat pysyvät siis maassa, mutta paino niillä on olematon.

Minulla oli jo video tästä havainnoistani, mutta poistin sen kamerasta, koska kuvattaessa yksin suurin ongelma on kallelleen painuva horisontti. Kamera painaa sen verran vastaanottimen kyljessä ja ranne väsyy ja vääntyy ajanoloon; horisontti kallistuu.

(Castle Linkistä näyttää olevan juuri tällä hetkellä versio 3.255.  B-)

Seuraava projektini on siirtyä aurauskulmista ja cambeerien säädöistä etupään jäykentämiseen. "Jäykimistäminen" ei ole kuvaava sana tässä yhteydessä, koska tarkoitan kuitenkin liikevaraa ja venymistä. En tiedä termejä, mutta iskunvaimennin ja jouset lienee suunniteltu vain siihen käyttöön kun ne puristuvat kasaan. Minä kaivannen iskunvaimenninta myös käänteiseen suuntaan eli venymiseen. Paras esimerkki Volkswagen -efektin lisäksi lienee auton korin kallistuminen kurvissa. Siinähän kurvin sisäinen puoli nousee eli venyy paljon. Tällaisen voiman tiukkuuteen tai kuinka nopasti venyminen tapahtuu haluaisin iskunvaimentimien tapaista säätömahdollisuutta. Tuskin olen ensimmäinen, joka on tähän asiaan törmännyt ja asialle lienee ihan oma oikea nimityksensäkin.

Autooni on asennettu Traxxasin ohjausvakauttimet. Teknon olisivat paremmat, mutta en saanut niitä pysymään kiinni. Traxxasin pysyvät, mutta etummainen ohjausvakain ei toimi samoin kuin Teknon, mutta toimii silti. En usko vielä, että tässä on vika, vaan liian suuressa liikevarassa ja venymistä pääsee tapahtumaan ilman mitään vastakkaista voimaa.

5
Olen väsännyt jonkinlaisen listan kotimaisista RC liikeistä V€rkkokaupat (Fin) E-Revo Finland Microsoft Spaces.Live sivustolleni. Lähinnä vain listamuodossa: yrityksen nimi (paikkakunta) ja yhteystiedot.

Seuraan jatkossa tätä listaa ja poimin tänne kirjoitetut yritykset.


6
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 21.05.10 - klo: 23.30 »


Mikäli mälläät, niin mällää sitten kunnolla. Right? Täydestä vauhdista teräsaidan tolppaan. Onneksi on ko. tapahtuma videolla. Oli tietenkin tuulinen ilma ja tuli suhinaa, mutta onneksi kuitenkin sekin sitten stereona.  =)

"Uudet osat tilauksessa - parempi mieli", vai miten se meni.

7
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
« : 13.05.10 - klo: 19.42 »
Afalttikruisailua E-Revolla Pirkkolen rullaluistinalueella.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=_WFf6HgbcRI&feature=PlayList&p=1DD113EFEECF7653&playnext_from=PL&index=7[/youtube]
HD-laatuisena

8
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 13.05.10 - klo: 19.40 »
Moi,
Uskaltaako ajaa kun on jonkun verran vääntynyt keski taka akseli muovi?

Jos päädyt uusimaan, niin suosittelen Traxxasin teräskardaania. Löytynee jo Suomestakin.

Vastaus tennispalloihin.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=_WFf6HgbcRI&feature=PlayList&p=1DD113EFEECF7653&playnext_from=PL&index=7[/youtube]
Katso HD-laatuisena

9
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 10.05.10 - klo: 21.13 »


Hieman kevennystä. Mitä ihmettä kuvassa tapahtuu tai tulee tapahtumaan seuraavaksi?

Pieniä E-Revoja?

E-Revo on laskenut maitinsa?

Autopalloilua olohuoneessa?

Vastaus seuraavassa tulevassa videossa.  ;-)

10
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 07.05.10 - klo: 11.31 »
Pivot ball pitää olla sen verran löysällä että jousitus pääsee liikkumaan esteettä ja silloin myös aurauskulmien säätö onnistuu. Siinähan vain käännetään C-palaa eri suunnassa kuin joustaessa. Edessä säätö kääntää samaa suuntaan kuin ohjaus ja kun ohjaus ja jousitus toimii riittävän herkästi, niin aurauskulmien säätämisessäkään ei pitäisi olla mitään ongelmia.

Meni vähän ohi.. Aurauskulmia säädän raidetangosta. Mutta edellä puhuin cambeerista, joita säädetään "pivot ballin läpi".  ;-) Alla kuva kertomaan enemmän kuin 1 000 kuvaa.


11
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 06.05.10 - klo: 21.32 »
Oli puhetta taannoin kuinka Revon hexit hierovat akselinpäät löysiksi ja tästä aiheutuu vimmattu epäkeskoisuus ja tärinä, vaikka renkaat olisi kuinka tasapainotettu. Näppärimmät sorvasivat hylsyistä välikappaleet.
Aiemmin Hobby Pointissa puhuin näistä: http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXZBF1&P=ML
Mutta ne eivät taida sopia cvd-tyylisille akseleille, nuo ovat tarkoitettu traxxasin vakiovetareille...

Mitä tarkoitetaan 'cvd':llä? Minulla on yhä Traxxasin muoviset. Olen pitänyt niitä ihan kestävinä ja laadukkaina.

Taka-akselilla (hexanuppi) on huomattavasti lappia ja tulee kokeiltua renkaan kiinnitystä, koska rengas pääsee heilumaan noin 2 mm renkaan reunasta mitattuna. Vanne on tiukasti kiinni, mutta silti heiluu siten kuin olisi irti.  ;-) Juuri linkkisi tapaista pakettia korjaamaan tämä olisi aiheellinen tai ainakin TOP 5:n joukossa seuraavaksi ostettavien listalla.

Pahus, GP 2700 NiMH akkuparistoista yksi kuoli. Yleismittari näyttää -350  :-D Muut seitsemän ovat ihan OK ja 1,2 V.

Kysymys auton säädöstä: säädettäessä toe in tai toe out (camber) kulmia renkaisiin, niin pitääkö ensin avata pivot pallia. Ts. lukitseeko pivot ballin kiristys mahdollisuuden pyörittää pivot ballia auki tai kiinni. Tänään sain mielestäni säädöt kohdilleen: aurauskulmat, camberit ja Traxxasin kallistuksenvakaajat ja auto pysyi mukavasti asfalttipäällysteisellä parkkipaikalla hyppysissä. Asfaltilla säätöjen ei tarvitsekaan olla kuin sinne päin.  =)

12
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 28.04.10 - klo: 23.07 »
Oli puhetta taannoin kuinka Revon hexit hierovat akselinpäät löysiksi ja tästä aiheutuu vimmattu epäkeskoisuus ja tärinä, vaikka renkaat olisi kuinka tasapainotettu. Näppärimmät sorvasivat hylsyistä välikappaleet.

Olen surfaillut Teknon sivuilla "Driveshafts and Steering" eli teräksisten vetoakselien parissa, joiden mukana tulisi muidenkin tukivarsien kiinnitysosat. Tämä tuote on kuitenkin Slash 4x4:lle: http://www.teknorc.com/popup_image.php?pID=1061.

Kysymys foorumilaisille ja guruille: Onko Teknolla vastaavaa E-Revolle? Tällainen paketti tarjoaisi kaksi kärpästä yhdellä iskulla: korjaisi teräsvetoakselien puutteen ja akselivälykset.

Etuosan tasauspyörästö ei kai ollutkaan minulla särki, vaan Traxxasin teräskardaanista oli vain lähtenyt lukituspultti irti. Purin tietenkin E-Revon etuosan kokonaan auki, eh. Alla kuva puuttuvasta pultista. Rikkoutuminen on omaa mokaa kun päivitin Caste Linkillä auton asetuksia ja otin loivat käyrät kiihdytyksestä ja jarruista (pakki) pois. Repäisevä liikkeellelähtö näkyy rikkovan vain paikat tai on rankkaa voimansiirrolle.


Tuotenumero 0125056 (Sabe) EDIT 7.5.2010 Väärä tuote. 0125056 ovat hexan kiinnityspultit. Oikea Traxxasin tuotekoodi on #5145 Screw pin, 4x15mm(6).

13
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 15.04.10 - klo: 21.23 »
lukasitko ohjeesta että siellä käskettiin ruuvaamaan vakaajan tangot lyhimmilleen edestä, niin ei ota vaihdelootaan kiinni? takapäässä saa sitten olla melko pitkällä, ettei se vakaaja ota kiinni autoon kun jousitus painuu.

Kiitos vinkistä. En kiinnittänyt huomiota tuollaiseen lauseeseen ohjeissa. Takapään muoviosa on todellakin 180 väärinpäin. Olisihan sen pitänyt tajuta jo tekstin ylösalaisuudesta.  =)

Kävin ottamassa tyypit perusasetuksin eli etuosan vakaajaat liian pitkällä jne. En ehtinyt tehdä juurikaan perussäätöjä kummempia kun pakittaessa kuului kruks ja autosta tuli takavetoinen. Kotona tehty pikatarkastelu osoitti, että kardaani on ehjä. Onhan se kuitenkin nyt terästä. Etupyörät eivät pyöri vastakkaisiin suuntiin niin kuin takapyörät eli ilmeisesti etutasauspyörästö on mennyt rikki. Diffiksi taidatte nimittää sitä.

Kaikki vinkit kuinka paha rasti on vaihtaa tasauspyörästön ratas/rattaat ja kuinka paljon autoa joutuu purkamaan. Suosituksia kestävämmestä vaihtoehdosta otetaan myös vastaan, koska RTR osat vaikuttavat olevan vain autoon tutustumista varten. Osanumero tai tilausnumero olisi jo nannaa.  ;-)

14
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 15.04.10 - klo: 04.02 »
Takaa loppuu pito, siksi tuo lähtee lapasesta. Lisää taakse aurausta, saa olla jopa 2,5 - 3 astetta ja tarkista ettei takajousitus ole liian jäykkä. Lähinnä kai vakaaja voi tehdä siitä nyt liian jäykän eli olisiko tuossa varaa hieman löysentää perää. Jos asetukset ovat hyvät asfaltille, ne eivät voi olla sitä soralle eli auto ei saa olla soralla niin jäykkä kuin asfaltilla.

Kyllä on ammattilaisen näkö sitten tarkka! Todellakin takapää oli ehkä liian jäykkä.

Onnistuin mälläämään HPI Phaltlinen vanteen. Ajoin ajoradalla (=tiellä) ja auto slaidasi korotettuun katukiveykseen. Olin satavarma, että autosta hajosi jotain, koska vauhtia oli siinä mutkan kohdassa miltei täydet. Tai sitten tämä on syytä ja seurausta huolimattomasta vanteen kiristämisestä. Kiristys tapahtunut "puoli välissä". Joka tapauksessa tässä on tulos:


Klikkaamalla isompi kuva

Asensin Traxxasin oman ohjauksenvakaimen, josta Traxxas käyttää nimitystä kallistuksenvakain. Tätä ei ole kai suunniteltu oikeasti E-Revoon, koska etummaisen kallistuksenvaikaimen kaarirauta ottaa kiinni vaihdelaatikkoon (3991X) ja vastaavasti takimmaisen oikeanpuolimmainen kaarirauta kuvassa näkyvään nuolen kohtaan. Auton runko lienee hieman toispuoleinen, koska kaarirauta ei kanita vasempaan reunaan auton runkoa. Myös etummaisen kallistuksenvakaimen muoviosa iskunvaimentimien puoleiseen päähän oli ylitiukka ja otti kiinni vaihdelaatikkoon. Muoviosa, jonka alta kaarirauta siis kulkee, mahtui kuitenkin paikkaansa ja istuu hyvin. Tekniikaltaankin Traxxasin kallistuksenvakain toimii täysin eri tavoin kuin Teknon tekele. Teknon tekele nostaa myös akselin toista pyörää mikäli toinen puoli renkaasta nousee (iskunvaimennin puristuu). Traxxasin vaikutus näyttäisi olevan ihan kuin olisi asennettu vain kireämmät jouset iskunvaimentimiin. En ole ajanut vielä metriäkään ja tämä vain kummastelua kokoamisen aikana.


Kuvia klikkaamalla isommat kuvat

Mainitseeko teidänkin manuaali väärän kuusiokoloavaimen (L:n muotoinen)camberin säätöön? En tiedä rikoinko kierteet vai mitä tein, mutten onnistu nyt säätämään kulmia kuvan mukaisella kuusiokoloavaimella. Aiemmat säätöni olen tehnyt Traxxin 2.0 mm T-kuusiokoloavaimella. Löysäsin ennen säätöä molemmat pivot ballit ja shimmasin takaisin camberin säätöjen jälkeen. Edelliset säädöt olivat siis HPI Phaltlineille, Teknon ohjainvakaimille ja alimmalle profiilille (raidetangot). Jos kiristän kummankin cambeerin säädön ruuvin ihan kiinni ja vastaavasti avaan, niin kuinka moneasta kierroksesta puhutaan?


Klikkaamalla isompi kuva

Huomasin myös autoä säätäessäni, että Castle Creatonin CastleLinkistä on versio 3.251 ja Mamba Monsterin firmwaresta versio 1.24 beta. En ole huomannut mitään uusia asetuksia tai valikoita 1,22 betaan nähden, joka minulla oli aiemmin. Ehkä ohjelman säätöjen kohdalla on nyt paremmat selitykset säädön kohteesta ?-merkin takana.


Klikkaamalla isompi kuva

15
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
« : 13.04.10 - klo: 04.08 »
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=S05fB7lpVGs[/youtube]
Katso HD laadulla (720p)

Voitte kommentoida miten korjata auton (neliveto E-Revo) yliohjautuminen nopeavauhtisessa kaarreajossa - en tarkoita kuvan etuosan hidasta/hitaita slaidia/-eja. Nyt cambeerit: edessä nolla ja takana "yhden kierroksen" verran negatiivista cambeeria (A). Aurauskulmat: kummassakin päässä noin asteen verran negatiivinen (toe in). Wikipedian mukaan sekä etu- että nelivetoisissa olisi harittavat eli positiiviset aurauskulmat. Tuollaisilla asetuksilla en saanut autoa menemään juurikaan suoraan.  ;-)

16
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 13.04.10 - klo: 03.55 »
rockereihin tulee vakaajan tangoille reiät. ite vakaaja tulee tuohon bulkheadin ja mukana tulevan palikan väliin.

Mielenkiintoinen ratkaisu, että tulee ihan porata. Pistin kuitenkin uuden ohjainvakaimen tilaukseen Sabelta vaikken 100 %:sta varmuutta osan oikeellisuudesta saanutkaan. Tinauksen ja ohjainraudan vääntämisen jälkeen pystyyn, Traxxasin tapaan, alkoi tämäkin Teknon keksintö pysymään kiinni. Käyttökokemusta tosin vain sileiltä asfalttipäällysteisiltä parkkipaikoilta ja jalkapallokentiltä.


Kuvaa klikkaamalla isompi kuva

Haluaisin kuulla kokeneempien ohjeita miten cambeeri ja aurauskulmat vaikuttavat. Meillä oli taaemmin tästä hieman juttua, mutta emme tainneet jakaa kokemuksia juuri vaikutuksista. Nyt alla olevassa videossa cambeerit: edessä nolla ja takana miinus "yksi kierros" eli renkaiden kulma vaikuttaa A-kirjaimelta. Aurauskulmaa kummassakin päässä noin yhden asteen verran. Auto imee asfalttilla todella hyvin tiehen, mutta soralla nopassa kaarreajossa pyrkii koko ajan heittämään perää eli auto yliohjaa. Ja kun perä lähtee, lähtee se niin arvaamattomasti ettei sille ehdi tehdä enää mitään. Auto spinnaa ympäri. Onko syynä sitten se, että kun eturenkaat nousevat, kevenevät, niin takapää saa enemmän pitoa ja näin takarenkaat pyörivät pintaan nähden nopeammin. Seurauksena juuri tuo takapään holtittomuus.

Ohjainvakaimien pysyessä kiinni eturengas tai -renkaat eivät enää nouse kovassa kiihdytyksessä. Tuossa mielessä autoa on helppo ja kiva ajaa. Asfaltilla suorastaan nautinto, mutta sorapinnalla väärät säädöt näkee helpommin.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=S05fB7lpVGs[/youtube]
Katso HD laadulla (720p)

17
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 09.04.10 - klo: 21.12 »
vielä yksi

Kiitos todella paljon kuvista! Täysin erilainen ja vakuuttavan näköinen kiinnitys.

Mihin ihmeeseen takapään vakaaja kiinnittyy? Pitääkö porata reikiä runkoon tai johonkin?

Minulla on sellainen tilanne etten pidä paikoillaan takimmaisia akkutilan ilmanohjureita, joihin myös akkutilan ja sen luukun toisen pään kiinnitys napsahtaa kiinni. Ts. kiinnittyykö Traxxasin oma takapään ohjainvakain juuri tuohon akkutilan ilmanohjuriin?

Uraus ei tuottanut onnea. Kiinnitys pääsee pyörimään ohjainraudan ympäri, jolloin ura ohitetaan. Olen kokeillut tinausta kummaltakin puolelta, mutta ilmeisesti vaatisi hitsausta.  ;-)

Syy epäonneeni voi juontaa mahdollisesti siitä ettei Tekno ole arvannut sellaista käyttäjää, joka on madaltanut autonsa. Madalluksella olen hakenut puhtaasti painopisteen laskemista ja parempaa kaarrekäyttäytymistä.


Onko tämä oikea tuote (Sabe)?

18
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 08.04.10 - klo: 11.32 »
ja toisena, mikä oli se omasta mielestä järkeenkäyvempi vaihtoehto:

"There's a contributing problem. A motor with to light of a load can run hot. So when your losing traction, or undergeared, the motor will run hot.
As a general rule of thumb
Hot motor, and cool esc = undergeared
Hot esc , cool motor= overgeared."

Sen verran hyvää matskua, että tämä olisi syytä kääntää suomeksi.

Palaan vanhaan lainaukseen ja tarpeeseen kääntää tuo suomeksi. Penguin poltti Hobbywingin 80 A noparin 6-pyöräisellään nuoskaisessa hankiajossaan ja rcfriikki mini E-Revonsa moottorin. Yhteisenä piirteenä kummallekin nään edellisen englanninkielisen tekstin, josta olisi iloa.

Omaan ongelmaani ja vakauttimien kiinnipysymättömyyteen. Totta, sininen ruuvikiinnike ei ole riittävän timmiä tavaraa tuohon tarkoitukseen. Kelit ovat olleet niin märkiä etten ole raskinut ajella E-Revollani, vaan Hong Kongin 150 euron ihmeellä eli Cross Tigerillä. Olen ajatellut tinaavani vakautinrautalangan urittamisen lisäksi. Toivoisin vielä kamerallisen ihmisen kuvaa Traxxasin vastaavasta keksinnöstä nähdäkseni kuinka vakuuttava kiinnitys siinä on verrattuna tähän Teknon höpöhöpöön nähden.

19
Uutisesta oli ylläpidolta unohtunut tieto maksutavasta. Koska Ruotsi käyttää valuttanaan edelleen kruunuja ei RC10:n ylläpido tee niillä kolikoilla mitään. Niinpä ruotsalainen tuntematon ostaja (Ikeda, nimi muutettu) suorittaa maksun vaihtotalouteen perustavalla kalalajikkeella silli. Ikedaosakkeiden annon sijaan annetaan rekallinen ruotsalaista olutta, jota myös kansanomaisesti kuravedeksi nimitetään.

Och samma på svenska.  ;-)


20
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 23.03.10 - klo: 13.53 »
Tein viel hienon kuvan mun ajatuksest :D

Mainio idea! Kokeilenpa vielä tätä (ja sinistä ruuvilukitetta) - mikäli saan kierrettyjä ruuveja enää auki.

E-Revon runkoon kiinnittyvä muoviosa, jonka alta vaikaimen rauta menee, on sen päällä myös pari samanlaista pientä ruuvia kuin työntövarsien kiinnikkeissä. Olen pyörittänyt nuo muoviosan pienet ruuvit pohjaan ilman minkäänlaista vaikutusta. Periaatteessahan niillä pitäisi voida asemoida vakaimen kulma. Minulla ei ole minkäänlaista vaikutusta. Mikä noiden pienten ruuvien merkitys mahtaa olla? Nyt taidan ottaa ne varaosiksi, koska työntövarsien kiinnikkeiden veljet ovat jo huonossa hapessa.

21
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
« : 23.03.10 - klo: 00.48 »
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=p0TakHVHrb4[/youtube]
EmDzei brassaa bashaamisella HD laatuisena

Videon pointti oli kokeilla miten Teknon ohjainvakain (Sway Bar Kit) pysyy kiinni tämän foorumin ohjeilla. Ei pysynyt ja loppuvideossa sen kyllä huomaa miten RTR-paketin auto käyttäytyy. Vakainvarren pysyessä kiinni voisin ajaa vaikka työkseni.  B-)

22
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 23.03.10 - klo: 00.27 »
Järjettömän raskas keli oli tänään ja lopputuloksena auto hyytyi ja hyytyi, kunnes nopari hajosi.

Nuoska lumi on painavaa ja takertuu voimansiirtoon. Olen huomannut, että kun on edes pari astetta pakkasta ja antaa auton "jäähtyä" ennen ajamista noin 15 min. niin eipä tartukaan.

Olisi todella hauskaa päästä ajamaan keväthangilla. Siis ns. hevoshangilla, jotka kestävät kerran seitsemässä vuodessa jopa auton painon. Saisi revittää oikein sydämensä kyllyydestä ja katsoa samalla kuinka kauas radio kantaa vai pettääkö näköelin sitä ennen.   :cool:

23
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 23.03.10 - klo: 00.19 »
seuraava temppu vois olla sitten, että pyörittelet lyhyemmäks nuo tangot, kun näyttää olevan melkein niin pitkänä, kun vaan saa. vakaaja ei pääse kääntymään taaksepäin, kun ottaa kiinnitykseen kiinni ja pyrkii taittamaan väärästä kohtaa. jousitus uloimmillaan tuo vakaaja voi olla reilusti etukenossa ja jousitus pohjassa sitten pystysuorassa. takapäässä sitten taaksepäin kenossa kun jousitus on ylimmillään.

Kiristin vakaajan varsia ja eivät pysy siltikään kiinni. Miltei kaikki on kiristetty nyt niin tiukkaan, että ruuvien kuusiokolot ovat korkanneet tai pultit katkenneet. Tarkoittaa sitä, että näillä momenteilla nyt mennään tai otetaan vakaajat kokonaan pois. Olisiko jollain Traxxasin tekeleestä kuvia laittaa miten siinä on hoidettu kiinnitys? Josko kokeilisi vielä niitä ennen kuin siirtyisi omaan patenttiin eli puristaisi Teknon vakaajan raudan reilusti kiinni.

Saakeli tämän foorumin softaa kun ei voi tukea sitten valtaselaimia..

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=p0TakHVHrb4[/youtube]
EmDzei brassaa bashaamista HD laadulla

24
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 19.03.10 - klo: 18.00 »
Parasta tolla videolla oli toi typy joka meni koiran perässä :cheesy: Ja oli se muutenkin hauska. Täytyis joskus itsekkin kokeilla filmata, mutta mahtaa olla aika haastavaa ajaa ja kuvata! Hyvin onnistuit!

Samaa mieltä. Puudelin innostus on loistavaa viihdettä ja typyä viedään hienosti alamäkeen. Kuvauspäivänä rinteen lumi oli peilijäätä.

Vaikka katse kameraan on vain hetkittäistä, niin kylläpä sen heti näkee kuinka auto karkaa penkkaan tai spinnaa ympäri. Vastaavasti kun ajaa "hyvin", niin kuvaaminen/ seuraaminen unohtuu. Kuitenkin puhutaan vain millisekunneista ja noin iso vaikutus.

Voi ei. Tämä foorumi ei tue vieläkään IE8:aa.

25
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
« : 15.03.10 - klo: 10.18 »
Testasin lähinnä tällaista rakentamaani patenttia, jossa rattiohjaimeen on pultattu kamerajalka. Videot eivät sisällä vauhtia eikä vaarallisia tilanteita. Postattu alkujaan väärään threadiin eli Laadukkaat RC-videot. Autona RTR-paketin Traxxas E-Revo.



[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=1KBLb0kCcnY[/youtube]
Katso HD laatuisena

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ov9hbbQYcck[/youtube]
EmDzei sahaa jälleen HD laatuisena

26
Yleinen keskustelu / Vs: Laadukkaat RC-videot
« : 15.03.10 - klo: 10.00 »
Hyvää videota EmDzei. Hyvin sulla pysy hanskassa auto jäällä, oliko sulla oma tehdyt nasta renkaat vai ihan normi renkaat? :O

Traxxasin RTR-paketin Talon nastattomat renkaat eli ne, jotka kestävät vain 80 km/h nopeuden. Vauhtia ja vaarallisia tilanteita videolla ei ole, koska testaan lähinnä kuvaamista rattiohjaimeen pultatulla kameralla. Jälkimmäisessä iltakuvaamista. ISO 1600 valotusarvo oli totaalisen väärä. Älkää te koskaan tehkö...

Lainaus
Baitevei toi alempi video ei näy. Näkyykö muilla?

Google koneet taisivat kyykätä ja eivät selvinneet 250 Mt:n paketista kolmessa päivässä. Uppasin saman uudestaan ja se näkyy nyt kelvanneen.

Huomasin vasta jälkikäteen, että RC10:ssä on threadi Omat RC-Videot. Tällaiset kyhäelmät ja testaamiset sopisivat sinne. Sorry väärä threadivalinta.

27
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 13.03.10 - klo: 19.53 »
seuraava temppu vois olla sitten, että pyörittelet lyhyemmäks nuo tangot, kun näyttää olevan melkein niin pitkänä, kun vaan saa. vakaaja ei pääse kääntymään taaksepäin, kun ottaa kiinnitykseen kiinni ja pyrkii taittamaan väärästä kohtaa. jousitus uloimmillaan tuo vakaaja voi olla reilusti etukenossa ja jousitus pohjassa sitten pystysuorassa. takapäässä sitten taaksepäin kenossa kun jousitus on ylimmillään.

Kuulostaa kokeilemisen arvoiselta vinkiltä. Nykyinen pituus on ohjeiden mukainen eli 74 mm (2,9"). Kokeilen vinkkiäsi heti seuraavaksi.

Kokeilin tee-se-itse miehen ratkaisua eli nippusiteitä.  =) Pysyi jo kolme vartta kiinni, mutta senhän arvaa, että kaikki millin tarkka hienosäätöisyys katoaa samoin tein.



Halutti kokoeilla iltakuvaamista radio-ohjaimeen pultatulla kameralla. ISO 1600 valinta oli kuitenkin väärä ja kentän voimakkaat halogeenivalot polttavat kuvaa. Jonkin typykän puudeli oli kovin kiinnostunut RC-autosta. Varmaan seuraavassa elämässä syntyy Shumiksi - tai ainakin E-Revoksi.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ov9hbbQYcck[/youtube]
EmDzei sahaa jälleen HD laatuisena

28
Yleinen keskustelu / Vs: Missä säilytät RC-autoasi
« : 13.03.10 - klo: 10.54 »
Missä huollat ja säilytät rc autojasi? -threadi on loistava ja tämän aloittamani voi poistaa turhana ja hakukonetta sotkevana.

Missä huollat ja säilytät rc autojasi?  -threadi kertoo myös loistavan tiedon ettei auton säilyttäminen kylmässä varastotilassa ole terveellistä laakereille (ruostuminen) eikä elektroniikalle (hapettuminen).

Sorry puusilmäisyys ja turhan threadin aloitus.

29
Yleinen keskustelu / Missä säilytät RC-autoasi
« : 12.03.10 - klo: 13.43 »
Meillä on viestiketjut Laadukkaat RC-videot ja Kuvia omista Rc-autoista, mutta ei vielä pyhitettyä viestiketjua sille missä säilytämme autojamme tai pidämme ajon jälkeen.

Autoni haki jonkin aikaa omaa paikkaansa missä sitä säilyttää. Ekan yön se tietenkin pääsi nukkumaan vieressäni, niin kuin varmaan meidän kaikkien kohdalla on käynyt, mutta sitten se pääsi olohuoneen pöydälle. Pöydältä sitä oli helppo ihastella. Kuitenkin epäkäytännöllinen hiekalla ajamisen jälkeen ja pian huomasin, kuinka mm. HPI:n asfalttirenkaat haisivat kuin korealaisen lenkkikenkien varasto. Luonnostaan puhdistamisten ja kuivaamisten jäljiltä olenkin saanut huomata kuinka minulla asuu uusi lemmikki ammeessani.

Näin talvikeleillä auto saa sulaa rauhassa lumesta ja sulanut vesi valuu kätevästi viemäriin kastelematta sukkia. Samoin kesän kuraisimmilla keleillä hiekan ja saven lakaisee kätevästi pois. Ja mikäli Li-Pot sattuisivat aktivoitumaan kärähtämisen merkeissä, niin ammeen paksu reuna suojaisi pehimmilta paloilta.

Pukkina toimii kätevästi RTR-pakkauksen styroksi. Näin jouset pääsevät lepäämään.

Mutta missä sinä säilytät RC-autoasi ja miksi?


Traxxas E-Revo Brushless Edition

30
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 12.03.10 - klo: 11.26 »
käännä toisinpäin nuo takapään kiinnitykset, niin tulee ite vakaimen tanko suorempaan linjaan

Neuvossa oli jotain itua - vain kolme irtosi ja yksi pysyi jo kiinni. Teknon kokoamisohjeissahan kiinnitys on juuri edellisen kuvani kaltainen eli "väärinpäin".

Olen miettinyt josko tekisi esim. ammusten hylsyistä putken, joka tulisi tukivarren ja tuon kiinnityksen päälle estämään irtoamisen. Ehkä myös nämä aloittelijan kultaiset rautalangat ovat niin ohuet ettei ne pysy kiinni ilman hitsausta. Tai sitten kylmään talvi-ilmaan vietäessä rauta kutistuu ja kiinnitys näin irtoaa.

Hieman keljuttaa Tekno Sway Bar Kitin lelumaisuus kiinnityksen suhteen ja taidanpa siirtyä V-alkuisesta voimasanasta jo miehekkääseen P-alkuiseen. Vakauttumien kiinni ollessaan/ pysyessään auton käyttäytyminen on juuri se haluttu. Suorastaan nautittavaa ajamista.

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 7