EuroRC

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - triheadwolf

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 6
1
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 11.04.17 - klo: 20.57 »
Mites muilla nuo RPM:n tukivarsien ja diffin väliin tulevat posket on sopineet? Mulla alatukivarren pinnien osalta ei C klipsien ura jäi tulematta näkyviin, jouduin 1-2mm viilaamaan päädystä pois. Eipä tuo nyt iso homma, mutta homma sekin.
Täytyisi yrittää muistaa ottaa kuvia välillä kun kasailee, voi sitten kysellä näitä hölmöyksiä kuvien kanssa :)   

2
Traxxas / Traxxas E-Maxx
« : 10.04.17 - klo: 21.38 »
Tuossa mun laitoksessa oli spooli takana ja se lähtee pois. Hyvin oli kestäny, mutta takavetarit 45 astetta kiertyneet. Jotain hajoaa väkisin spoolin kanssa 6s käytössä.

Ai niin, keuliminen menee myös vaikeaksi kun tasauspyörästö ei ole hoitamassa tehtäväänsä. Tahtoo kiemurrella sinne tänne ojanpohjalle :)

3
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 08.04.17 - klo: 20.45 »
Tuli tuossa pari viikkoa sitten hommattua hyvin käytetty E-Maxx,  ja nyt on täys läpikäynti menossa. Kyllä tuli Savagea ikävä diffiiä huoltaessa. Ei ihan huoltoystävällisin paketti ja komponentit merkittävästi heppoisemman oloisia kuin Fluxissa. Ei kyllä tämän perusteella tarvitse X-Maxxia ostaa. Aika sitten näyttää miten tuo mun rääkkäämänä kestää, kun ei savagekaan mikään triheadwolfin kestävä ollut.

4
Yleinen keskustelu / ESC vedenkestäväksi
« : 13.02.17 - klo: 23.20 »
Ja itse olen käyttänyt corrosionX:ää vuosikaudet ilman ainuttakaan kastumisesta johtunutta savujen päästöä. Ei tarvitse edes koteloa avata, ellei ole 'vedenpitävä'. Servoista kannattaa piirilevyt dipata irrallaan.

5
HPI / Re: HPI WR8
« : 21.03.13 - klo: 21.48 »
Ei jumpe tuota making of pätkää :D

Yhtä röhönaurua alusta loppuun, vaikka ei tietysti vakavan taiteen äärellä saisi :lol:

6
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 06.03.13 - klo: 16.57 »
Mulla ei oo hajonnu mitään voimansiirrosta jos ei niitä diffin ohkasia laakereita lasketa, ja varmasti on saanu lapaa just niin paljon kuin sille pystyy antamaan kymmeniä akullisia. Backflippejä paikaltaan, double backflippejä vauhdista, kaasu pohjassa hypystä alas yms täydellistä väärinkäyttöä.

Ja slippi on niin kiinni kuin sen saa. Siis ainuttakaan ratasta ole mennyt sen jälkeen kun vaihdoin sen vakion alumiinisen idler rattaan karkaistuun (joka meni ekalla 6s nykäsyllä).

Hajonnut on lähinnä pyöräntuentaan liittyviä osia ja tietysti nopareita, muoviosia tms yms.

Oliskohan vaihtunut tuoreempiin halvempaa materiaalia, alihankkijaa, karkaisumenetelmissä oikaisua tjms.

7
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 04.03.13 - klo: 21.27 »
Mulla on kanssa tuo Alzan servolevy, traxxasin vedenpitävä radiokotelo ei mahdu siihen edes yhden normikokoisen servon kanssa. Nyt ostaisin sen sijaan Super 5SC:n radio/servokotelon joka on myös ainakin roiskevesisuojattu.

8
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 25.02.13 - klo: 15.53 »
Mulla on toi 2040/9 Lehneri, eli 1680kv. Vorza keskidiffi 48 spurrilla ja 11-12 pinioni. Eli huiput sinne ~80-90 kmh tienoille.

Mulla on Leopardin 4082 2000kV, joten tarttisin vähintään 52 spurrin ja enintään 10 pinjonin, aika hakusessa taitaa olla noin pienet pinjonit. Kestävyyskin voisi olla jo vähän koetuksella, tarttis muovisen spurrin niin olisi helpompi kuorma pinjonille. Toisin sanoen, taitaa mennä moottori myyntiin ja pienemmän kV:n konetta tilalle samassa rytäkässä. Jos nyt kokeilis saada edes tämä versio kerran liikahtamaan omin voimin niin puretaan sitten taas osiin  :roll:

9
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 25.02.13 - klo: 15.33 »
Wooot! Vihdoinkin se on valmis. Eli nyt saa 1/8 keskidiffin Savageen kiinni, niin loppuu se rattaitten paukkuminen vaihdelootassa:



http://shop.alza-racing.com/parts/58-center-differential-kit.html

Lähti oistis tilaukseen. Huolettomampaa bäshäilyä tiedossa siis. Ostin aikasemmin myös:

http://shop.alza-racing.com/parts/56-savade-bulkhead-plates.html

Noilla saa kätevästi ulosjoustoa rajoitettua, jolloin auto ei kippaile niin helposti kääntyessä.


Jeps, näyttää hyvältä! Millä moottorilla/välityksillä meinasit lähteä kokeilemaan? Mistä keskidiffi/ratas??

10
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 19.02.13 - klo: 15.19 »

Mikä noista ylläolevista olisi paras yhdistelmä kun haluaa körötellä 5s konfiguraatiolla?

Mitä kv:ta olette itse suosineet silloin kun ajetaan tuollaisilla sekalaisilla kennomäärillä 4, 5 ja 6?

5S:llä olen kokeillut 2+3s kennoilla alkuperäisissä akkukoteloissa ja mun mielestä auto muuttuu lähinnä ajokelvottomaksi epäkeskeisen painojakauman takia. Heti kun etupyörät saa ilmaa alleen niin auto kampee sivuun. Samoin kääntyvyys vauhdissa on toispuoleista. En suosittele. Aja kuudella kennolla ja rajoita kaasua radiosta niin pääset parempaan lopputulokseen.

11
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 29.01.13 - klo: 14.06 »
Minä kyllä skippaisin tuon Alienin :shocked:
tuolla rahalla saa jo kunnon merkkisen...


250 A on jo aika paljon... Mutta itse ostan trackstarin seuraavaksi.

12
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 27.01.13 - klo: 00.31 »

13
Sähköautot / Vs: Tekin Hotwire ongelma
« : 19.01.13 - klo: 10.59 »
Hieman takkuisesti tuo minullakin Win7:ssa toimi, mutta uudelleen asennuksen lisäksi auttoi, kun käynnisti hotwire.exe:n oikean hiirennapin takaa löytyvällä "Run as administrator":lla.
Tämä ei tosin kovin yleispätevä ohje ole, koska riipuu millä käyttäjällä/oikeuksilla ollaan tähän mennessä oltu liikkeellä.

Admin oikeudet on toki. Yritetään uudestaan silti.

14
Sähköautot / Vs: Tekin Hotwire ongelma
« : 19.01.13 - klo: 09.58 »

Itseasiassa siitä tulee virta ja se näyttää toimivan hyvin vaikkei ole pohjassa. Tämä on 90% kerroista ongelma kun hotwire ei toimi. Seuraava onkin sitten bootata kone ja tai ottaa usb liitin irti koneesta.

Ahaa, no joka tapauksessa, syvemmälle ei mene ellei jotain hajoita. USB liittimen muovirunko on rasiassa kiinni.

Konetta on buuttailtu, ohjelman asennus poistettu ja asennettu uudestaan ja bootattu, usb portit on kaikki käyty läpi.

15
Sähköautot / Vs: Tekin Hotwire ongelma
« : 19.01.13 - klo: 00.59 »
Ota usb piuha irti hotwiresta ja laita se uudestaan kiinni, varmista että se menee kunnolla paikalle ihan pohjaan asti.

Jeps, se oli se ensimmäinen asia mitä yritin. Suoritettu sen jälkeen pari- kolmekymmentä kertaa erinäisten yritysten lomassa. Ja on painettu ihan pohjaan asti niin että napsahtaa. Muuten ei tulisi noparille virtaakaan eikä vihreä valo väpättäisi pulikassa. Asiallinen huomio joka tapauksessa!

16
Sähköautot / Tekin Hotwire ongelma
« : 19.01.13 - klo: 00.02 »
En saa yhteyttä hotwirellä nopariin ja Tekinin nettisivuilta ei paljoa apuja löytynyt, kokeillaan josko täällä joku osaisi auttaa:

Hotwiren rasiaan vilkkuu vihreä valo, noparissa syttyy valo (4. ledi, eli keskimäinen), mutta ohjelma tietokoneella sanoo että ei yhteyttä. Mitään hajua ei ole siitä että mitä valoja pitäisi palaa ja miten.

Teknisesti ottaen, virta siis menee usb:stä rasian läpi noparille, radion kautta nopari toimii eli data väylä pelaa noparin päässä.

Vaihtoehdot on käsittääkseni: Hotwire rasia p*skana (epätodennäköistä) tai ohjelmassa/ ohjelman  asennuksessa vikaa (ehkä) tai usb ajurit ei asentuneet / vialliset tjms. (ehkä).

Tulisiko tuon toimia Win7:ssa sen kuin ajaa hotwire.exe:n ja alkaa säätöpuuhiin vai tarvitseeko kikkailua? Ajurit ainakin oli asennuskansion alla omassa kansiossaan mutta ei auttanut vaikka ne sieltä erikseen asensin (kun aiemmatkaan asennukset eivät toimineet). Tekinin troubleshooting tuntuu keskittyvän lähinnä win xp ja vista aikakauteen, eikä niissäkään oikein mitään apua muutenkaan ole.

Help!

17
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 08.01.13 - klo: 22.42 »
Kiitokset onnistuneista kaupoista myyjille:

+ sami.salmela
+ uijui
+ _jtr_

19
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 08.12.12 - klo: 15.32 »
Tuosta laatikon hampaiden karkaamis kuvasta, ettekö laita rasvoja ollenkaan noihin laatikoihin?

Ei kannata laittaa, hienoa hiekkaa vaan kertyy sisään ja toimii öljyn kanssa hiomatahnana varsin tehokkaasti.

20
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 29.11.12 - klo: 20.22 »
Ei taas menny niin kuin piti.

Vossen muoviset dffikupit ei olekaa ihan plug 'n' play.
Tasauspyörästön rattaat hirttää yhdellä tiivisteillä ja yksillä shimmeilä kiinni, joten se tarvii tuplat tiivisteet ison rattaan alle, joka taas johtaa siihen että kaikki shimmit jää laakereiden alta pois, jotta tasauspyörästö mahtuu koteloonsa (ai siis mahtuisi ellei iso ratas ottaisi kiinni koteloon, pientä vuolentaa niin taas mahtuu). No tämän taas johtaa siihen että pinjonin ja ison rattaan välys on liian suuri. Kahdella shimmillä ison rattaan puolella laakerin alla olisi sopiva vetopyörästön välystä ajatellen.

Laittaisin alukupit takaisin, mutta en jukolauta laita niitä honteloita laakereita enää tuohon. Pitää miettiä mitä tehdä...

e: Niin juu, vorzan diffiin ei tule tasauspyörästön isojen rattaiden alle niitä 0,2mm shimmilevyjä kuten savagen alumiinikuppiin. Ne siis pois ja pitäisi pelata. Toisaalta vähän arveluttaa O-renkaiden kestävyys kun niiden rattaiden pohja ei ole tasainen. Vaihtoehtona siis hioa rattaista 0,2mm pois ja laitta shimmit väliin...

21
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 25.11.12 - klo: 14.33 »
Joo, noi kaksi ratasta on kyllä ehdottomasti heikoin lenkkin voimansiirrossa. Suuresti ihmettelen, että kukaan ei ole virallisesti tehnyt kestävämpiä rattaita tonne vaihdelootan sisälle, saatika keskidiffiä. Varmasti riittäisi kysyntää.

Itse olen etsiskellyt tietoa, josko 5sc super fluxin keskiloota käy heittämällä savageen, manuaalin perusteella voisi käydäkkin. Sielähän on sisällä siis diffi, joka varmasti auttaisi tuohon ongelmaan, mutta valittavasti ko. lootaa ei saa kokonaisuutena ja palasina tilaaminenkaan ei onnistu, koska yhtä tiettyä osaa (106283) ei ole saatavilla mistään  :huh:

Onneksi nuo rattaat ovat halpoja ja eivätkä nyt niiiin usein hajoa. Seuraavaksi voisi huvikseen koittaa karkaista niitä itse ja katsoa vaikuttaako mitenkään.


Mulla on noi pysynyt ehjänä, ainakin toistaiseksi. Lootasta tosin on shimmattu välykset pois.
Noi 5SC:n rattaathan ovat kestävämmät, hiukan eri välityksellä tosin.

Samaa SC5 keskidiffiä olen katsonut, ekä lopuiks kovin montaa osaa tarttis siitä konversiota varten, mutta toi puuttuva osa tosiaan vähän jarruttaa asiaa. Samoin diffiin tuleva ratas on vähän tyyriin oloinen. Joutuu siis odottamaan että ebay purkajat rupee noita autoja myymään osina. Saattaa tosin kysyntää olla vaihdelaatikoilla aika paljon :D

http://www.savage-central.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=96618

22
Sähköautot / Vs: hpi super sc flux
« : 20.05.12 - klo: 21.39 »
Ei vielä manuaalia ole löytynyt? Pääsis vähän penkomaan että mitä osia laittaa tilaukseen sit kun osia nyt ylipäätään alkaa saamaan.

23
HPI / Re: HPI Savage Flux HP
« : 19.05.12 - klo: 11.27 »
No ilmottaa pitää välittömästi jos näkee että sähkökaapissa on ovi auki. Mutta se että mistä moinen johtuu ei enää kuulu ilmoitusvelvollisuuteen vaan on ihan omatunnon asioita :-)

Misstyped from my tou hs reen using Tapatalk 2

24
Vapaa keskustelu / Vs: Mikä olet koulutukseltasi?
« : 17.05.12 - klo: 21.42 »
Vuoden päästä valmistun ajoneuvoasentajaksi ja joskus sitten luen insinööriksi.  :azn:

Hyvä suunnitelma.

Autokorikorjaaja eli autopeltiseppä
Tuotanto- ja laatutekniikan inssi (AMK)

Kumpaakaan en ole työkseni tehnyt. Nykyään tuotekehityksen parissa ylempänä toimihenkilönä.
Paljon on tullut peuhattua suunnittelussa ja siinä nyttenkin. Öljynporauslauttoja, paperikoneita, mobiilihydrauliikkaa, kaivostyökoneita viimeisimpinä. Hydraulisylinterien suunnittelu- ja asiantunijatehtävät lienee uran 'kohokohta' tähän mennessä lähinnä työtehtävän laajuuden ja vastuiden kautta. Hommat on vaihtunut aika tiheään, mutta nyt on sama hyvä työnantaja ollut jo vuosia ja toivottavasti pystyn kehittämään itseäni työn kautta myös jatkossa saman firman palveluksessa;

Koulun penkille ei nimittäin ole enää mitään asiaa, nukahdan jo neljän tunnin kursseillekin. DI tutkinto tosin on takaraivossa kolkutellut pitkään, se avaisi ovia vähän helpommin ylempiin positioihin talon ulkopuolella jos joskus sellainen kiinnostaisi. Palkathan näissä hommissa tässä lottovoittajien maassa on jotain surkuhupaisan ja vittuilun välillä, joten ulkomaat pyörii myös mielessä koko ajan.

e: ai niin, mitä tulee tuohon amk inssien tasoon niin joo, meiltäkin valmistu sellainen kaveri joka ei tienny mitä eroo on liukulaakerilla ja rullalaakerilla. Kyseessä kuitenkin konepuolen tutkinto... Omasta mielestäni, insinöörin on opittava käytäntö ennen teoriaa. Tutkijat sitten erikseen, siellä todellisuus on vaan lähinnä haitaksi :D

25
Sähköautot / Vs: Mamba Monster
« : 06.05.12 - klo: 17.15 »
Onko mahdollista että nopari on mennyt jotenkin rikki, kun oli 6 kennoiset lipot yön kiinni noparissa.  Noparissa eikä akuissa näkynyt ulkoisia vaurioita, ja virrat laitoin nopariin niin tuuletin toimi normaalisti ja piippaukset myös.

Kaikki on mahdollista, mutta kyllähän tuolla selkeet on elkeet että kaikki on kunnossa.
Mulla jäi itseltäkin tuossa jokin aika sitten piuhat yöksi kiinni, tällä kertaa savut pysyi sisällä.
Samalla tulin miettineeksi että olisivatkohan V3:ssa onnistuneet vähentämään sisäistä resistanssia off tilassa, joten akut eivät purkaantuisi ja poksahtaisi piuhat kiinni unohduksissa? No niin tai näin, piuhat irti oletuksena.

26
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 04.05.12 - klo: 22.10 »
Harmillinen tuo takuusysteemi kieltämättä.

En ole itsekkään mikään hemmoteltu miljonääri kakara, itseasiassa olen työtön tälläkin hetkellä ja 20v joten en ihan ymmärrä tuota letkautustasi.. Mulla ei ole edes ajokorttiin eikä oikeaan autoon varaa, eikä melkeen mihinkään muuhun vähänkään arvokkaampaan esineeseen tai asiaan joten mua ei oikein naurata. Vanhemmilta en ole saanut mitään taloudellista tukea pitkiin aikoihin, ovat korviaan myöten asuntoveloissa. Sulla, Mordexilla ja monella muulla rc-autoilijalla on asiat moninkertaisesti paremmin ainakin taloudellisesti joten teillä ei pitäisi olla mua enempää valitettavaa tämän asian suhteen.

Mä olen ollut itse todella tyytyväinen MGM:n palveluun aina, joten miksi mun pitäisi vaihtaa valmistajaa jos en näe tarvetta siihen ? Jokaisella on erilaiset mielipiteet kaikesta, mun mielipide on se että MGM tekee loistavia tuotteita takuusta huolimatta.

Teidän mielestä näin ei ehkä ole mutta ei silti tarvitse haukkua jotain merkkiä pystyyn yksittäisen tapauksen takia. En minäkään castlea erityisemmin itsekkään vihaa vaikka MMM onkin mun mielestä surku-hupaisa nopari hajoamisten suhteen, moneen castlen tuotteeseen olen ollut jopa tyytyväinenkin.

Mä en jatka tätä keskustelua enempää ettei mene väärään suuntaan tämä keskustelu, menkää te isot miehet leluinenne vaikka purkamaan turhautumistanne ja kiukkuanne vaikka jonnekkin hiekkalaatikolle tai ottakaa vaikka näin perjantain kunniaksi muutama bisse ja kattokaa lätkää.

Ei mulla ole mitään syytä dissata sua, eikä tarkoitukseni ole kyseenalaistaa kenenkään rahan käyttöä, saati tunkea kultalusikkaa toisen suuhin. Olen vähän turhan kärkäs ilmaisemaan itseäni, myös irl  :angel:
Vilpittömät pahoitteluni. Ja sitähän tämä on, aikuisten miesten hiekkalaatikkoleikkejä parhaimmillaan, mitä tällä budjetilla aikaiseksi saa  :laugh:

Viimeinen erä menossa ja jännittäväksi menee, joten taidan sen bissen korkata.  :afro:

27
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 04.05.12 - klo: 17.42 »
Uutta tilalle ja baanalle  :afro: Vai eikö rahat riitä ? Rc-autoilu on kallista, elämä on.

Tässä on meillä filosofinen ero, vaikka mulla olis miljoonan verran viikkorahaa, niin jos mulle haistatettaan p*skat valmistajan toimesta takuun kanssa, en osta uutta siltä valmisajalta ennen luottamuksen palaamista. Eikä se helpolla palaa.

Hyvä asia tässä on se että Mordex jakaa surunsa meidän muiden kanssa, jotta muut osaa vetää oman harkintansa mukaan säästöpossuaan sileäksi.

Rahalla saa muitakin vaihtoehtoja kuin toimimattomia nopareita ja perävalotakuuta. Joskus näemmä jopa vähemmällä rahalla.

28
HPI / Re: Vs: HPI Savage Flux HP
« : 04.05.12 - klo: 16.18 »
Noniih, MGM:llä tulivat siihen tulokseen, että olen tuhonnut noparin viallisella moottorilla (joka kuitenkin toimi täydellisesti nopariin liitettäessä, mutta sitä eivät uskoneet  :roll:). Eli ei mee takuuseen -> 300€ kankkulan kaivoon. No tarjoavat uuttaa vähän alennettuun hintaa...nyt on fiilikset vähän kun sillä kuuluisalla pikkuoravalla. Taitaa savagesta tulla hyllynkoriste.

No voi persaus. Tapsa92:lla mitään kommenttia, näiden kun piti olla niitä hyviä ja castlen tekeleet paskoja? Tuntuu vaan että näitä yksittäistapauksia tuntuu olevan kuin lähi-idästä tulleiden rikastuttajien raiskauksia.

29
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 03.05.12 - klo: 20.28 »
Hups. Löydä kuvasta virhe:
(tais tulla diffihuolto tarpeeseen...)



Onko tämä sopiva määrä ja laatu silikoniöljylle?
Kuvassa näkyy myös tiiviste. Tai siis se mitä siitä on jäljellä, eli ei juuri näy.



Loppuun vinkki onhjauslinkin tekemiseen, vosseen täytyy tehdä sama, lähtee hyvin klappia pois. Osat traxxasin valikoimista ja pakista M4 ruuvia ja hieman dremeliä:


30
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 24.04.12 - klo: 20.13 »


Nopari löys uuden paikan


Tilasin alzalta pidemmän moottorilevyn, niin saa vähän nätimmin kiinni. Samalla bulkhead brace kitti ja servo plate. Voe voe tätä rahnan mennoo...

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 6