Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - neruda

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 11
1
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 21.03.20 - klo: 13.41 »
6x6:


U4:


Old school prerunner :


Kratonista en laita kuvaa, se kun on täysin vakio.

2
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 20.03.19 - klo: 10.47 »
Muutaman viikon takaisilta hankiajoilta, uusilla aluvanteilla.


3
Tässä mennään tällä hetkellä.


4
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 22.02.19 - klo: 19.11 »



5
Tällaista "Rotta Kuningasta" tällä erää. Cpe Barbarian 2k18 runko + Wraithin kehikko.


6
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 21.04.17 - klo: 22.15 »
Oma Kyosho sai hieman omaan tyyliini sopivamman kopan. Ei se Mitsu vaan oikein iskenyt..










7
Sähköautot / Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
« : 17.01.16 - klo: 20.25 »
Jep, niin tämä vaihtoi omistajaa ja hyvä koti löytyikin!

8
Sähköautot / Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
« : 17.08.15 - klo: 07.27 »
Itsellä kyllä riittää ääntä tuossa Yetissä, mutta olenkin odottanut sopivaa hetkeä, niin puran tuon vaihteiston ja katson mikä siinä nyt on vialla. Luultavasti kiero tuo akseli..

9
Sähköautot / Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
« : 15.08.15 - klo: 18.39 »
Jenkkisivuilta lukenut noista hammasrikoista. Syitä on ollut muutamia, mm. löystyneet moottorin ruuvit. Yhdestä viasta olen jo aiemmin kertonut eli spurrin akselia on ollut valmiiksi kieroja paketeissa. Spurri ei pyöri tasaisesti ja suurella voimalla tietää kyllä kuinka käy. Lisäksi kannattaa tarkistaa, että hampaiden välys on sopiva, ohjeissakin taidettiin mainita, että paperin palalla etsitään oikea välys.

Tuo käytetty Combo pitäisi olla ihan sopiva varsinkin, kun käytetään 4S akkuja. Tehon takia tulevat rikot taitavat olla enemmän 6S ongelmia. Onhan tähän toki saatavissa vaihtoehtoisia spurreja/pinioneita muilta valmistajilta, mutta jos syy löytyy esim. huonoista välyksistä, niin uskon että ei niillä paljoa parempaa tulosta saavuteta. Muutenkin tähän autoon löytyy ulkomailta mukavasti erilaisia hop-upeja.

Omalla autolla olen ajanut todella vähän työkiireiden takia. Lisäksi illat mennyt lapsenvahtina, kun vaimo on töissä. Keskittynyt rakentelemaan ja nyt on  SCX10 kohta ajokuntoinen. Saa nähdä joutuuko sitä hommaamaan kohta uuden projektin :D

10
SCX10 Tamiya Bruiserin (Hilux) kopalla. Auto ei vielä lähellekään valmis, mutta pistetään pari kuvaa..




11
Yleinen keskustelu / Vs: Teidän autonne kautta aikojen?
« : 08.07.15 - klo: 14.03 »
Millä aikavälillä tuollainen määrä on ollut autoja? Vaimo pitää minua hulluna, kun tällä hetkellä on 4 autoa ja yhteensä ollut 6 muuta kuin Nikkoa/vastaavaa.

Eli minun lista näyttää tältä:
Marui Big Bear, sain tämän joskus vuonna miekka ja kivi. Oli jo tuolloin käytetty, nyt myyty eteenpäin
Kyosho Lazer, myyty
Kyosho Mad Force Kruiser, rullaavana kaapissa
Kyosho dNaNo, ollut todella vähäisellä käytöllä. Voisi ehkä pistää myyntiin..
Axial Wroncho, itse tehty. Pojalla käytössä
Axial Yeti XL, itselläni käytössä

12
Sähköautot / Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
« : 07.07.15 - klo: 21.53 »
Ensitestit takana. Voimaa tuntuu olevan 4s ihan kivasti ja mikä mukavinta, meno oli erittäin vakaata hiekkatietestissä. Pari pikku ongelmaakin ilmeni, renkaiden liimaus oli liian heikko sekä pinjonin ruuvilukite ei pitänyt. Veto loppui yhtäkkiä kesken, luulin jo, että lähti spurrista hampaat.. Sitäkin on tullut vastaan ulkomailla. Ilmeisesti syitä löytyy pari. Ensinnäkin moottorin kiinnike pääsee löystymään, jolloin hampaat lähtee irti. Toinen ongelma onkin sitten spurrin akselissa. Näitä on ollut joissain kiteissä valmiiksi kieroina. Tässä omassakin on pientä "vippaamista" tuossa spurrilla, joten pitääpä tutkia hieman tarkemmin.


13
Eurorc.com / Vs: Anna Palautetta EuroRC:n toiminnasta
« : 06.07.15 - klo: 16.25 »
Homma toimii! Tilasin tänään klo 9:34 servon, toimitustavaksi pistin Postin. Myöhemmin (12:52) päätin tilata vielä ohjaimen ja pistin tilaukselle toimitustavaksi noudon sekä infokenttään tekstin "jos mahdollista, niin yhdistäkää edelliseen tilaukseen". Klo 13:20 olikin jo seurantakoodi s-postissa ja paketin mukana molemmat tuotteet!

Muutenkin tilaukset tulleet nopeasti ja myös vastaukset s-postiin tulee todella nopeasti. Ei ole väliä onko arki vai pyhä, niin tieto kulkee :D

edit. Ja paketti oli 7.7 noudettavissa ja illasta asennettu jo autoon. Näin sen homman pitää toimia!

14
Yleinen keskustelu / Vs: Hakusessa Topic
« : 06.07.15 - klo: 15.15 »
Eiköhän mikä tahansa teippifirma pysty tekemään nimitarroja tai muita vastaavia tarroja radio-ohjattaviin.. Hinta toki voi olla, riippuen yrityksestä, korkeahko..

Esim. tämän kuvan Wronchon teipit olen teetättänyt:


15
Sähköautot / Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
« : 06.07.15 - klo: 15.05 »
Nyt meni tilaukseen viimeiset tähän projektiin tarvittavat osat eli servo, vastari ja ohjain. Servoksi valikoitui Savöx SW-1210SG, 20kg vääntävä servo. Saa nähdä riittääkö tuo 20kg tämän auton kanssa, on se ainakin tehokkaampi kuin RTR-version vakioservo, joka on ymmärtääkseni vain 10kg vääntävä. Jos tuo ei riitä, niin siirrän sen tuohon Wronchoon ja tilaan XL:aan järeämmän.

Ohjaimeksi tulee Sanwan MX-V, ilmeisen hyvä ohjain ja hinta kuitenkin ihan kohtuullinen. Nyt vain odotellaan pakettia saapuvaksi, joten saattaa olla, että tällä viikolla pääsee testaamaan!

16
Sähköautot / Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
« : 26.06.15 - klo: 18.42 »


offtopiccina.. Wroncholle pitäisi keksiä madallusta. Näköjään SCX10:n ja Wraithin yhdistäminen jättää auton "hieman" korkeaksi :D

17
Vapaa keskustelu / Vs: Autohifi
« : 25.06.15 - klo: 14.48 »
Ok.. Erikoista vaan, että oli suuret suunnitelmat kiertueiden suhteen ja lopulta yhden (?) vuoden tuo oli näyttelyissä/tapahtumissa.

Kiinnostava prokkis, harmi ettei itsellä riitä raha/aika/innostus suurempaan rakenteluun. Nyt hifit myynnissä..

Parissa kisassa aikoinaan kävin Vetellä, mutta siihen se into sitten laantui.

18
Vapaa keskustelu / Vs: Autohifi
« : 25.06.15 - klo: 13.34 »
Screwed, mitäs tuolle dls revolutionille kävi? Senhän piti kiertää jopa jenkkejä.. Itse kävin kuuntelemassa auton ensimmäisillä messuilla Suomessa ja oli melkoisen vaikuttava kokonaisuus. Nyt ei ole kuulunut vuosiin mitään. Jossain vaiheessa näkyi jopa myynnissä.

19
Sähköautot / Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
« : 24.06.15 - klo: 18.51 »


Näköjään muutama koiran karva eksynyt korin pinnalle :D Maalauksen kanssa kävi muutama "ylivuoto", mutta tuskin tuo koppa kovin pitkään nättinä muutenkaan pysyy..

20
Sähköautot / Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
« : 23.06.15 - klo: 11.52 »
Joo metallispurrilla tuli. Kaikki rattaat valmiiksi metallisia.

Samaa itsekin naureskelin noiden ukkojen kohdalla, iso öljyvuoto :)

21
Sähköautot / Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
« : 21.06.15 - klo: 17.18 »
Hieman maalailua suoritettu. En viitsinyt ostaa näitä osia varten erikseen maaleja, joten vedin nämä varastossa olleilla Mastonin tuotteilla. Uskoisin, että noissa osissa kuitenkin pysyy ihan tarpeeksi hyvin. Korin paneelit vedän tottakai kunnon lexan-maaleilla.




22
Sähköautot / Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
« : 20.06.15 - klo: 18.50 »
Tuo päärungon muovisuus itsekin mietitytti. Runko on kuitenkin melko tukevan oloinen. Pohjassa on tuollaista "kennokuviota" ja kiinteät akkukotelot sivuissa tuovat entisestään tukevuutta. Jos tuo jostain ratkeaa, niin tuosta "etukelkan" ja päärungon välistä. Mutta siitähän ne kaikki taitaa hajota, jos hajoaa.



Toki olisin itsekin odottanut tuon hintaiselle paketille enemmän aluosaa jne, mutta toisaalta muovi on halpaa korjata :D Toisaalta, en tiedä mihin tuota autoa hintansa puolesta oikein vertaisi? Wraith kit on jotain 350-400€ välistä ja ei siinä sen enempää metallia ole, päin vastoin muovi-iskarit jne. Eli on tuo kokoisekseen ihan siedettävän hintainen. Ja mikä parasta, tuo kulkee hieman vastavirtaan nykytrendeissä. Itse olen aina pitänyt hieman erikoisemmista ratkaisuista. Ja autohan on omaan silmään erittäin näyttävän näköinen, joka on aina iso plussa!

Renkaiden painoa toki mietin, mutta on ne muutkin isot renkaat melko painavia. En sitten tiedä esim. minkä painoiset vaikka tuollaiset Badlansit ovat ja mitä ne ovat halkaisijaltaan? En mielelläni ainakaan pienempiä renkaita tähän laittaisi. Jos säästökuurille painon suhteen haluaa lähteä, niin ensimmäiseksi tuo varapyörä pois kyydistä :D Toisaalta veikkaan, että tuo varapyörä on ihan hyvä olla painona tuolla perässä. Yeti XL RTR hyppäsi nimittäin hieman nokkapainoisesti, joten tuo saattaa tasapainottaa autoa. Myös perän pomppinen voi olla tässä pienempää suuremman peräpainon takia.

23
Sähköautot / Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
« : 20.06.15 - klo: 17.55 »
Näköjään tämän kitin kirjoittamiseen ei mene kovinkaan paljoa aikaa. Nyt alkaa olla siinä mallissa, että seuraavaksi tarvittaisiin servo ja vastari sekä maalit.

Muutama kuva taas vaihteeksi. Yleiskuvaa rungosta:



Tarkempaa kuvaa taka-akselin nelilinkkien kiinnityksestä sekä iskareiden ja vakaajan kiinnityksestä.



Ja muutama tarkempi kuva etupään rakenteesta:





Vaihdelaatikkoa:



Vaihteisto, motti ja nopari:



Moottorin johdot hieman turhan lyhyet ja kankeat. Nuo ei välttämättä riitä viemään noparia sille suunniteltuun paikkaan. No, autosta löytyi toinen kohta johon nopari istuu näppärästi, joten tutkitaan myöhemmin tarkemmin.

24
Sähköautot / Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
« : 20.06.15 - klo: 12.47 »
Yksi harvoista metallisista osista eli voisiko tätä kutsua nyt pohjapanssariksi.



Taka-akseli ja etupääkin alkaa pikku hiljaa hahmottumaan.



Sitten tulikin tämän projektin ensimmäinen kohta, joka alkoi nostattamaan v-käyrää. Etuakseliston kiinnittäminen itse runkoon. Ruuveja tuohon kiinnittämiseen tarvitaan muistaakseni 10-15 kappaletta. Kyllä se pienellä sovittamisella sitten istui paikalleen.



Sitten seuraavaksi takakehikon kasaaminen. Tähän tuli kiinni myös kallistuksenvakaaja. Itse tanko on metallia, mutta muuten tuo vakaaja onkin muovia. Hieman halvan oloinen ratkaisu. No, tähänkin on saatavilla "hop-uppeja" mikäli tarve tulee.



Ohjauksen komponenteista  ei tullutkaan sitten otettua kuvia. Rakenne suht simppeli, mutta tässä kohtaa muovin käyttäminen on minusta hieman erikoinen ratkaisu. Näihin onkin ulkomailla vaihdettu melko ahkeraan alumiinisia osia tilalle. Nyt tuolla ohjauksessa on hieman turhaa "väljyyttä". Servosaverin alle ovat ulkomailla laittaneet 2mm prikan, kun tuo saveri kuulemma on vakiona liian löysä. Itse jätin nyt tuon prikan kuitenkin asentamatta. Menen siis ohjekirjan mukaan, testailen ja teen tarvittavat muutokset.

Maalausteemaakin miettinyt. Toisaalta tuon rungon+vanteiden mustanpuhuvuus houkuttelisi maalaamaan myös paneelit mustalla. Toinen vaihtoehto olisi tehdä sellaiset paneelit, jotka istuisivat putkirungon sisäpuolelle ja nämä maalaisi sitten mattamustalla. Voi kuitenkin olla, että maalaan jonkun kaksi- tai kolmiväri teeman tuohon. Mitäs mieltä yleisö on?

25
Sähköautot / Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
« : 19.06.15 - klo: 14.12 »
Takakardaani, suht järeää tekoa. Toki muovia tuo putki, mutta paksua sellaista.



Takavetarit.



Etuvetarit.



Taka-akseli.



Taka-akseli verrattuna Wraithin taka-akseliin. Wraithin akseli on suht leveän oloinen ollut aiemmin, nyt tuntuu melko vaatimattoman kokoiselta :D




26
Sähköautot / Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
« : 19.06.15 - klo: 09.43 »
Etudiffin sisältö, ei mitään kummallista. Tuplarattaat löytyy, toisin kuin esim. Mad Forcesta vakiona. Laitoin paketissa tulleet diffiöljyt, vaikka ulkomaisilla foorumeilla on jotkut kertoneet laittaneensa reilusti jäykempää öljyä. Mennään nyt noilla ja katsotaan vaihtotarve myöhemmin.



Etudiffin osia lisää.



Etudiffi koteloineen, iskaritolppa ja etukardaani. Iskaritolppa muovia, mutta tuntuisi olevan melkoisen järeää tekoa. Uskoisin siis kestävän ihan hyvin. Tähän löytyy kyllä jo jos jonkinmoista aluosaa, joten katsotaan missä vaiheessa mopo karkaa.


27
Sähköautot / Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
« : 18.06.15 - klo: 19.25 »
Pussien merkintää, jos jotain nyt tämä osa kiinnostaa. Aika selkeästi löytyy tavarat näiden avulla. Toki esim. iskareiden kohdalla käskettiin avata pussi G, mutta muoviosia löytyi sitten pusseista 1, 2 ja 3. Eli logiikka ei toimi tässä kohtaa.



Ensimmäiseksi hyppäsin sivulle 36 ja aloitin projektin putkirungon kasaamisesta. Halusin nähdä, että miten iso tästä autosta tulee :) Ensimmäinen pussi, tarkemmin ruuvipussi auki, ja kas.. Ruuveja puuttuu. Voi löytyä toki jostain muusta pussista, mutta ei kyllä antanut kovin hyvää kuvaa ensimmäisen pussin perusteella. No, onneksi löytyy vararuuveja omasta takaa.

Joka tapauksessa, putkirungosta kuva:



Ja toinen:



Seuraavaksi sitten kävinkin iskareiden kimppuun eli en mene missään järjestyksessä tuota ohjetta. Iskarit ovat kyllä melko vaikuttavan näköiset, kun aiemmat kokemukset rajoittuvat Mad Force Kruiserin sekä Wraithin muovi-iskareihin. Ohjeen mukaan taka- ja etuiskareihin tulee eri paksuiset öljyt sekä eri jäykkyyksiset jouset. Iskarin "piggy back" ei ole toimiva, ainostaan koriste. (Ja kuva näköjään väärinpäin, mutta ei anneta sen haitata)




28
Sähköautot / Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
« : 17.06.15 - klo: 15.00 »
Aloittelen lähipäivinä rakentamisen. Loma alkaa viikon päästä, sitten on paremmin aikaa. Kyllä noita hop-up osia on tullut jo katseltua, mutta katsotaan ensin miten auto kestää / mitä menee helpoiten rikki..

29
Sähköautot / Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
« : 17.06.15 - klo: 12.09 »
Tamicolta Saksasta. Oli 1 kpl varastossa, joten tuli viikossa minulle. Sähköt hieman auki, voi olla että lainaan alkuun Madista noparin+motin. Ohjain, vastari ja servo vielä hankkimatta.

30
Sähköautot / Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
« : 16.06.15 - klo: 21.43 »
Wraithin kanssa huomasin, että yksi tärkeä osa kitin kanssa on kunnolliset työkalut. Pienimmistä Wraithin ruuveista tuli "nyplättyä" kannat pilalle halppiskuusiokoloilla, joten päätin hommata vähän lisää työkaluja. Katsotaan saadaanko näiden välillä eroja :D



Vasemmalla siis 1,5 koossa olevat Wera ja Arrowmax (jälkimmäinen "RC-käyttöön" eurorc:lta). Seuraavaksi 2,0 koossa Wera, Tengtools ja Bondhus. 2,5 koossa jälleen Tengtools ja sitten halppis Wisentti sekä viimeisessä kuvassa 3,0 koossa myös Wisentti. Koot 1,5 ja 2,0 ehkä tässä tapauksessa ne tärkeimmät. Suuremmat koot onnistuu hieman huonommallakin avaimella. Tengtoolsissa pidempi pää on pallokantainen, joten näillä saa hieman kulmastakin esikiristettyä.

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 11