EA Import

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Vesa

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 112
1
Myydään RC-autoja / Destiny RX-10SR touringauto
« : 21.01.20 - klo: 09.56 »
5 treenipäivää ajettu huipputuristi, Destiny RX-10SR. Autossa alupohja ja kaikki vaadittava viripalikka kuten tuplanivelet,teräksiset spoolin ulostulot, TiNi-pinnit, graphite muoviosat, alum akkukiinnike jne. Suoraan ajosta, nopealla setupilla. Vastaavalla autolla ajoin top5 SM-sarjassa edelliset kolme vuotta, eli varmasti toimii.

Mukaan vajaan kauden ajettu huippusäädin sekä muutaman ajopäivän vanha huippuservo, sekä muutama kori ja treenirenkaat. Varaosia myös mukaan.

Lisätietoa kysymällä. Tästä ajovalmis (ilman vastaria ja moottoria ja akkuja) kisapeli vaikka suoraan kisoihin.

Hinta 500€ posteineen. Kuvia saatavilla meiliin.

yv tavoittaa taikka vesa_yli ät hotmail com

2
Parikymmentä ilmoa jo tässä vaiheessa - kaikki mukaan!

Ilmoittautuminen:

https://tinyurl.com/r628rsk

Ilmoittautuneet:

https://tinyurl.com/s5wurxs

3
Suomessa pärjää tosiaan pinkki-magentoilla pääasiassa joka radalla, paitsi jos samaan aikaan ajetaan kumirenkailla. Kumirenkaiden nostama mattokarva kerääntyy renkaisiin ja 5min ajon jälkeen radan kiertäminen on jopa mahdotonta. Sillon toimii muut seokset, mutta ei pinkit tai magentat.

https://www.facebook.com/360v2/videos/2113591285614225/

Siinä aiheesta jenkkien spekulaatiota.

GT-12 on tehty helposti lähestyttäväksi luokaksi, jossa on ykstyyppirenkaat, koneet, sekä pitoaine. Korina GT-koppa on puskevampi, normi C-ryhmän korilla auto on pari kymppää nopeampi muuten samalla varustuksella. AP jo kirjoittikin oleellisimman muusta.

Kisat ajetaan tosiaan siellä, missä on porukkaa ja oleellisimmin, minne ne on anottu. Unohtamatta luokalle sopivia olosuhteita eli rataa ja mattoja.

Ainakin Oulusta ja Vaasasta löytyy runsaasti apuja ja tietotaitoa lajin aloitukseen ja siellä pärjäämiseen millä tasolla tahansa, tervetuloa tutustumaan lajiin!

4
Myydään RC-tarvikkeita / Kaikenlaista RC-kamaa
« : 16.12.19 - klo: 15.06 »
Zoo racing DBX 0.5mm touringkori, siististi maalattu, uusi ja ajamaton. Hinta 60€

5pr JFT C40 mattoauton eturenkaita, uusia. Hinta 35€

yv taikka meili vesa _yli ät hotmail.com


************


Hintoihin lisätään postikulut.

Yhteydenotot:

yv taikka vesa_yli ät  hotmail.com


5
Siten liittyy, että osallistujamäärät ovat siinäkin pudonneet rajuati, pitäisikö siis yhdistää vaikka m-8 sarjaan? 35-40 kuskin sm-kisoja ei kannata järjestää juurikaan. Viitattiin vaan että krossilla menee hyvin, muttei se näy sm-määrissä, ei sen kummempaa.

Ftt kisa on peruttu meiltä x 2 , johan se on aiemmin kerrottu.

6
Wj-kisojen osallistujamäärät eivät ole aiempinakaan vuosina näkyneet maastosarjassa valitettavasti.

http://rc10.fi/index.php?topic=107014.msg832724#msg832724

7
Itse olen ihmetellyt alusta alkaen, kuinka kisojemme peruminen ei aiheuttanut minkäänlaista normaalia keskustelua ja asioiden järjestämishalua asianomaisten toimesta (for  whom it may concern, vai miten se meni) vaan asia kuitattiin vaan "OK". Kaiken voi varmasti neuvotella ja sopia, jos halua ja mielenkiintoa on molemminpuolin, ja riitelemässä ovat asiat, ei ihmiset. Asiassa nyt vaan on tehty iso virhe ja sitä ei haluta korjata, eikä myöntää että vituixi meni. Keskiössä pitäisi olla ennemminkin "miksi peruttu, miten asia korjaantuu" eikä ylimielisesti kuvitella, että laji voi toimia vaan eteläisimmässä Suomessa, emme tarvitse kaikkia Suomen seuroja mukaan. Ospalla tällä hetkellä lähes huippuvuoden kaltainen jäsenmäärä, kasvua vuodessa kymmeniä prosentteja. Jos meiltä on aiempina vuosina tullut kisoihin tilastojen perusteella 25-33% per FTT taikka 12Track kisa kuin kisa (pl. osa viimekauden kisoista), kun jäsenmäärä ollut n 25 jäsentä koko seurassa, miten tällainenki asia voi olla yhdentekevää isossa kuvassa? Ajatus koko kärjistyneen tilanteen taustalla ehkä hyvä mutta toteutus huono ja sääntöjen vastainen. Itselläni ei ole tasan mitään ketään kuljettajaa tai seuraa vastaan, mutta oikeellinen toimintatapa on varmistettava, ja siitä pidettävä kiinni. Myös minä haluan kilpailla kisapäiväni rauhassa hyvässä porukassa kuten tähänkin asti, enkä politikoida kisapaikalla.

C-12 luokasta ei ole haluttu tehdä vain lisäluokkaa FTT-sarjaan eikä varsinkaan sunnuntaille, mitä se nykyisin olosuhteiltaan olisi. Jos ei luokkaa aja, ei varmasti ole tietoinen kaikesta mikä siinä on oleellista ja mielekästä. Se onko 10 kuskin kisa mielekäs, voi olla monta mieltä epäilemättä. Sarja on kuitenkin toiminut omillaan nyt jo useamman vuoden, GT-12 vakiinnuttaessa asemaansa useammalla paikkakunnalla tänä aikana. Sieltä ne virikuskit  pääosin tulee jos tulee, viriin hyppääminen suoraan on melkoista rämpimistä jos ei ole kokemusta mattoautoilusta aiemmin. En nyt lähtisi sotkemaan 12Trackia tähän parin akun kokemuksen pohjalta.

Itse kun katsoin viime kesän krossikisojen kuskimääriä sen mitä remppahommilta kerkesin, ei ne enää kovin kaukana ole C-12 määristä, en tiedä syytä miksi määrät ovat niin pudonneet. Toivottavasti siellä tehdään kuumeisesti työtä ettei porukka entisestään pienene, tai ollaan kohta yhdistämässä maastosarjaakin FTT-kisoihin :D  Olisin enemmän siitä huolissani, kuin 12Trackin osallistujamäärästä. Kyllä se siitä kasvaa. Parhaimmat kisatuotot meillä on tehty viimeisen kahden kauden aikana 12Trackilla vs FTT taikka maastosarja, toki monta asiaa vaikuttaa mm. vuokrat.

Tästä koko episodista viisastuneena, olenkin sitä mieltä, että yhdessä lajiryhmän kanssa tulisi muodosta kaikista kisa-aktiivisista seuroista 1-2 henkilön foorumi, joka kokoontuu luokkayhteyshenkilöiden ja lahiryhmän kanssa keskustelemaan kisapäivät ja säännöt yhdenmukaiseksi.

9
Aikataulullisista syistä löytyy liitteenä osviittaa pienellä osallistujamäärällä ajettavasta sunnuntaista, jossa

C-12 max 16 kuskia - tällä tulee jo ihan valtavat vauhtierot eriin eli oikeasti pitäisi olla 3 erää
GT-12 max 20 kuskia   - 3 erää kuskeja, 6-7 per erä   
TSP-10 max 20 kuskia -  3 erää kuskeja, 6-7 per erä   

jotta erät saadaan järkeviksi vauhtierot huomioiden. Ongelma tulee vastaan heti kun tulee enemmän kuskeja. Meillä esimerkiksi tulee omista kuskeista pelkästään jo kaksi erällista GT-12 kuskeja ja TSP-10 kuskeja Oulussa ajettaviin FTT- tai 12Track tourin kisoihin. Tuo on todettu jo toimimattomaksi yhtälöksi vuosien aikana, eikä tarjoa yhtään kasvuvaraa kuskimäärissä. Lisäksi jo tuollakin määrällä palkintojenjako venyisi 19.30 saakka.

Niin ja lisäksi se fakta, että meiltä ainakin suurin osa ajaa sekä GT-12 että TSP-1+ luokkaa, joka tarkottaisi että toinen jäisi ajamatta.

10
Ei ole hätäisesti peruttu, eikä perustunut ainoastaan rankingiin, pääpaino perumisessa oli järjestäjien eriarvoistaminen tavalla joka ei voi olla hyväksyttävää lajissa jossa ajetaaan kisoja läpi Suomen. Säännöt joiden mukaan kisan on anottu, eivät olleetkaan ne joilla ne olisi pitänyt järjestää.

Jos jotain on tehty hätäisesti, niin kulisseissa päätös toimia puolueellisesti rankingin ja kisaajamääräpainotuksen suhteen, esittelemättä tai edes ilmoittamatta asiasta lajiryhmälle. Peruskivi koko hommassa on aina ollut, ja tuleekin olla,  että järjestäjät/kuskit ovat samalla viivalla olipa kuskeja 10 taikka 100.

11
Oululaisia on kuitenkin ollut sähköluokkien ratasarjoissa viime kautta lukuunottamatta 25-33% jokaisessa kilpailussa olipa kisat olleet missä vaan momena vuonna peräkkäin. Krossikisoihin osallistumista kannattaa kysellä eri henkilöiltä ja niiltä jotka krossia ajavat.

Jos tästä nyt halutaan jokin oulu vastaan muut vastakkainasettelu, niin suosittelen lopettamaan sen heti samantien.  Itse olen ajanut  kaikki FTT- ja mattokisoja tässä maassa 2000-luvulla (n 5 vuotta välissä kun en ajanut ollenkaan tourinkia) skipaten 4 kisaa syyn perusteella IKINÄ noilla ajamillani kausilla 20v aikana, joten kannattaa osoitella jotain muuta henkilöä jos nimi ei ole listalla.

Jokin muu taisi mennä tämän kevään maastosarjassa teidän osalta pieleen (ajankohta ilmeisesti?) kun siellä ei ollut ilmoittautumisajan päätyttyä kuin alle muutama järjestävänkään seuran kuljettajaa, en siis näkisi oululaisia syypäänä.

12
Jos tuolle päivämäärällä on suunnitelmissa toinen kisa Ospan tilalle, niin mieluummin joku järjestäjä, jolla ei vielä kisoja ole. Jos ei järjestäjää löydy, niin sitten ei ja sitten se jäisi välistä

Erittäin samaa mieltä.

Lisäksi meillä on FTT:n sijaan tulossa isompi kisa viikkoa aiemmin anottua FTT-kisaa aiemmin eli 21.-22.3. Kisaa siirrettiin viikolla aiemmaksi FTT:n perumisen myötä, koska selvisi että Ruotsinmestaruuskisat ajetaan samaan aikaan 200km päässä messutiloissa, ja uskoisin että täältä menee sinne isompi kööri. Fiksua myös olisi olla kikkailematta samaan aikaan/seuraavana viikonloppuna järjestettävillä kisoilla kuin ilmoittamamme, kun on hyvin tiedossa, että ainoa seurojen tulolähde on kisatulot. FTT:n perumiseen en ota tässä ketjussa kantaa enää, se on tehty selväksi muualla.

13
c-12  luokn nousulla "etelässä" on selvä syy ja tavoite... Mikä  se on, jääköön kunkin itse arvioitavaksi.

Voisitko avata tätä yleisölle?

14
Täyspitkä SM-päivä sunnuntaina tarkoittaisi erittäin myöhäistä lopetusaikaa kisoille. Lisäksi  profiilin ollessa sama, tarkoittaisi että pitää olla lauantaina ajamassa turistia, käytännössä. Nykyisten kumirenkaiden ja pitoaineiden miksaaminen suurrasaäärin foamien ja niiden pitoaineiden kanssa tekee pidosta todella oudon eikä millään tavalla miellytävän ajaa kummallakaan luokalla. Lisäksi jotkut matot nostavat kumirenkailla karvaa, jola taas kertyy suoraan foameilla ajettaessa renkaisiin, eikä ajaminen ole enää mahdollista 5 min jälkeen, koska ne on enemmän karvapallot kuin foamit. Toisilla seoksilla enemmän toisilla vähemmän mutta kaikilla sitä tapahtuu tietyillä matoilla, esim meillä ja primafeltilla mitä fullspeedillä on käytössä. Lisäksi luokalle ominaisiin kisoihin liittyvä asia on, että rata on uusi ja ajamaton, sunnuntaikisoissa se ei toteudu.

Nykykoneissa 6,5t puolella tehoja todellakin on taas, joten mistään stokkiluokasta ei ole kyse.  :grin:

Kuskimäärät lähti laskuun kun ajettii ftt sarjassa 2015 asti myistaakseni, tehoja oli liikaa useimmille ja radat oli hyvin kaukana luokalle ominaista radoista. 12trackissa taas saatiin stokkiluokka uuteen nousuun. Parhaimmillaan kuskeja sarjassa n 30. Stokkiluokkaa ei ollut lainkaa vuosiin kun ajettiin ftt sarjan rinnalla. Gt on nyt siis suomen stokkiluokka joka toimii sellaisenaan erittäin hyvin. Virissä on ollut myös uutta kasvoa mukana joka vuosi. Ei se 1/12 modi ole missään maassa kovin suuri kansallisissa kilpailuissa, ei edes englannissa ja saksassa, vaikka kisoissa on vajaa sata kuskia yhteensä.

Luokkayhteyshenkilönä ja 12trackin luojana en todellakaan lähtisi sotkemaan ftt kisoja foamisarjaan.

FTT on jo pilattu paikallistamisella ja järjestäjien eriarvoistamisella, joten annetaanpa tämän sarjan olla rauhassa.

15
Soudetaanpa vieläkin ajankohdassa, pahoittelut.

Päällekkäisen kilpailun vuoksi ajankohta on alunperin ilmoitettuun aikaan eli 21.3.-22.3.2020

Laittakaahan ilmoittautumisia tulemaan jo näinkin ajoissa! Tervetuloa!

Ilmoittautuminen:

https://tinyurl.com/r628rsk

16
Siinähän nyt ei ole taas mitään järkeä. Sama rengas kuitenkin kaikilla pitää olla.

17
ei koske millään tavalla 12trackia tuo sääntö,  tss-10 on vain lisäluokka.

18
Näyttää Oululaiset jättävän FTT-kisat järjestämättä - onko tämä uusi Ranking-systeemi vai joku muu sääntömuutos siihen syynä?

FTT kisat peruttu meidän osaltamme. Sääntöjen tulee olla selvillä hyvissä ajoin ennen kautta, ja nyt niin ei ole. Luokkayhteyshenkilön tahtotila asettaa järjestävät seurat ja kuskit eriarvoiseen asemaan eri kilpailuissa ei sovi ajatusmalliin, joilla kisoja tulee järjestää.

Miten muut kisajärjestäjät - onko uhkana, että sarja kuihtuu kasaan, jos muutkin kisajärjestäjät nostavat kädet pystyyn?

Itse olen PMi:n kanssa samoilla linjoilla - hyvin kiteytetty.

Kilpailijoiden osallistujamäärällä ei ole kisan kovuuden tai tason kanssa mitään tekemistä. Ja toisaalta, kyllä säännöt ja systeemit pitää olla hyvissä ajoin ennen kautta tiedossa ja pysyä koko kauden samoina.

Eipä mitään oleellista lisättävää ketjun avaajan, PMi:n tai Pepessin teksteihin. Täyttä asiaa pisteet siitä, että kerrankin nähdääna asiat myös muiden silmin. Ja pitäydyn kannassa, että säännöt tulee olla selvät ennenkuin kisoihin ruvetaan ilmoittautumaan. Itsekin ilmoittauduin/hain kisoja tasapuolisilla säännöillä aieman speksin mukaiseen sarjaan, joka säännöt hyväksytettiin aikoja sitten. Ajatus varmasti tässäkin uudistuksessa taustalla hyvä, mutta toteutus täysi p*ska. Pelkät puheet ilman tarkkaa speksiä aikeista "parantaa" systeemiä ei riitä perusteeksi sanoa sille kyllä, kun ollaan käytännössä myymässä sikaa tai siikaa säkissä. Ja jos vielä alle vuorokausi ennen kauden avauskisaa rukataan tuota oleellisesti, näkisin, että tässä rikotaan SM-sääntöä, jotka hyväksytty jo monta viikkoa sitten AKK:n taholla. Tai vähintään on ainakin keksitty mauton kikkailu mauttomaan ajankohtaan, johon en meidän kisojen projektipäällikkönä ja viimeisten 5 vuoden ajan 4 kertaa sähkörataluokkien sarjoissa suurimmaksi seuraksi osallistujamäärältään valikoituneen seuran puheenjohjatajana voi suostua - enkä myöskään lajiryhmän rataluokkien vastaavana.  Katotaan, mitä AKK:n isompikenkäset on asiasta mieltä.

19
FTT kisat peruttu meidän osaltamme. Sääntöjen tulee olla selvillä hyvissä ajoin ennen kautta, ja nyt niin ei ole. Luokkayhteyshenkilön tahtotila asettaa järjestävät seurat ja kuskit eriarvoiseen asemaan eri kilpailuissa ei sovi ajatusmalliin, joilla kisoja tulee järjestää.

Kesäkisan osalta anomamme ajankohtaa ja toiveita ei oltu ilmeisesti noteerattu lainkaan tai sitten ei haluttuu uutta rataa mukaan, tai jotain muuta, koska tarjottiin vain kesäkuun puolivälin - heinäkuun puolenvälin ajankohdat, kun toiveemme oli 8.8. tai viikko siitä eteenpäin. Uusi Ospan ratakompleksi ei ole mitenkään vielä valmis siihen varmuudella, vaan vasta elokuun toisesta viikosta eteenpäin on mahdollista kisailla paremmissa puitteissa. Valitettavasti näin, mutta periaatteista ja kuljettajien/järjestäjien oikeusturvasta en aio tinkiä, järki täytyy säilyttää tässäkin touhussa. 

Ei kuitenkaan kannata jättää kisaaa väliin, kaikki mukaan!

20
Oulussa ei ajeta FTT-kisoja 2020 keväällä eikä kesällä, eli sen suhteen ei ole päällekkäisyyksiä. Ajankohta saattaa vielä siirtyä viikolla eteenpäin. Tästä kuitenkin ilmoitetaan lähiaikoina.

22


KILPAILUKUTSU - Finnish Indoor Champs 2020

Oulun seudun Pienoisautoilijat kutsuu kaikkia RO-Touring- ja mattoautoilijoita kilpailemaan Finnish Indoor Champs 2020 kilpailuun Ouluun 21.-22.3.2020. Kilpailu ajetaan perinteisistä kaavioista poiketen kaksipäiväisenä kaikissa luokissa. Kilpailuun luvassa hyvät palkinnot, ei kannata siis jättää väliin. Lisenssi ei pakollinen.


LUOKAT


C-12
GT-12
TSM-10
TSP-10
TSS-10

FORMAATTI
Lauantai 21.3.2020
2-3 x vapaa harjoitus
2 x eräharjoitus (osittainen reseed tarvittaessa)
3-4 x alkuerät

Sunnuntai 22.3.2020
2 x alkuerät
3 x finaalit

KILPAILUN JOHTO
Kilpailun johtaja:  OSPA           
Katsastuspäällikkö:   OSPA                       
Ratamestari:   Vesa Yli  OSPA                             
Kilpailutuomaristo:      ilmoitetaan myöhemmin           
Tuloslaskentapäällikkö: OSPA  Myrcm         
Tiedotuspäällikkö:  Vesa Yli  OSPA 

ILMOITTAUTUMINEN
Sunnuntaihin 8.3.2020 klo 22 mennessä myrcm:n kautta.

Ilmoittautuminen:

https://tinyurl.com/r628rsk

Ilmoittautuneet:

https://tinyurl.com/s5wurxs

Kilpailumaksu
30€/luokka

HUOM! Kilpailupaikalla maksupääte, joka mahdollistaa korttimaksut! Myös käteinen käy, mutta mieluiten korttimaksuna.

Jälki-imoittautumisia otetaan vastaan korotetulla ilmoittautumismaksulla mahdollisuuksien mukaan.

SÄÄNNÖT
Autourheilun Sääntökirja 2020 + FTT 2020 0 12Track Tour -ohjeistot sovellettuna.

Sääntökirjan mukaiset pitoaineet sallittu.


AIKATAULU/ TIME TABLE
Perjantai: Ei vapaata harjoitusta / no practice on friday

Kilpailupäivinä ohjattu harjoitus + ilmoittautuminen noin klo 8.00-11.

Erälistat sekä harjoitus- ja kilpailuaikataulu löytyy rc10.fi foorumilta viimeistään sunnuntai-iltana 15.3.2020.

Heatlists, practice and timetable for the race will be found from rc10.fi latest on Sunday evening on 22.3.2020.

RATA / TRACK
25 x 12 m Neulehuopamatto, Tarkett Tapisom 600
Leveys 2 - 3 m.

VASTUU
Jokainen kilpailee omalla vastuullaan ja sitoutuu noudattamaan kilpailun johdon antamia määräyksiä.

KILPAILUPAIKKA / VENUE
Jokirannan koulu
Jaarantie 4
90900 Kiiminki

MUUTA / OTHER
Kilpailupaikalla on buffetti, josta lämmintä ruokaa lounasaikaan,  ja muuta purtavaa aamusta iltaan.

Kilpailupaikalla on varikkopöydät ja –tuolit. Varaa mukaan oma jatkojohto. Rata-alueella käytettävä sisäjalkineita.

Kilpailunjärjestäjä pidättää oikeuden muutoksille formaatissa ja aikataulussa. Muutoksista ilmoitetaan hyvissä ajoin ennen ilmoittautumisen päättymistä. Kisakutsu päivittyyy aika-ajoin, joten täällä aina uusin informaatio.


Lisätietoja antaa: vesa_yli (a )hotmail.com or  + 358 (0) 4o 83324o7


MAJOITUS / ACCOMMODATION

Jäälihalli
08-8166 656, edullinen (30€/hlö/yö)

Pihlajaranta
08-8167205

Jäälinmaja:
050-370 1048

Sokos Hotel Arina
08 312 3111

Hotelli Cumulus Oulu
08 882 7111

Holiday Inn Oulu
08 883 9111

Scandic Oulu
08 543 1000

Tervetuloa!

****************

Kilpailua tukemassa:

23
Homma hallussa, pahoittelut viime hetken ilmosta.

24
Myydään RC-tarvikkeita / Zoo DBX
« : 29.11.19 - klo: 12.41 »
ZooRacing Dogsbollox 190mm 0,5mm touringkori, tämän hetken ykkösvalinta koriksi maailmalla. Uusi, ajamaton, siististi maalattu. Hinta 60€


Hintoihin lisätään postikulut, tai nouto Oulusta/ toimitus 12Track tourin kisoihin.

yv tavoittaa.


25
Vähän käytetty HW huippunopari mattoautoon (SM1. 2019). Sopii niin viriin kuin GT-12:een. Posteineen 120€

yv taikka meili vesa _ yli hotmail.com

26
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 Kaudella 2020
« : 17.10.19 - klo: 18.51 »

Varmaan renkaita saa myös korjata liimaamalla. Etenkin ulkoreunaa pitää korjata melko usein ettei rengas repeä.

Tämähän on aivan luonnollisesti sallittua, aivan kuten kaikissa muissakin luokissa, joissa on ajettu yksityyppirenkailla jo pitkästi toistakymmentä vuotta.

27
Kannattaa käydä tutustumassa seuran toimintaan ja jututtamassa kaiffareita!

https://www.facebook.com/wetteriouluvolvo/videos/748265942284359/

28
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 Kaudella 2019
« : 04.10.19 - klo: 12.10 »
Eihän tässä mitään vastuuta olla pakoilemassa. Sanoin vaan, miten asioista päätetään. Samasta asiasta on jappastu niin pitkään, että turha jatkaa asioiden kertausta, koska jotkut eivät varmaan ikinä asennettaan /lähestymistään muuta. Asiaan on saatu sen verran hyvä tuki luokkaa ajavilta, kokeneilta kuskeilta, että yhdistettynä kaikkeen omaan kokemukseen muista luokista, ei ole ainakaan omalla kohdallani minkäänlaista epäselvyyttä, onko yksityyppirengas helpompi vai vaikeampi tapa saada lajia eteenpäin ja vähentää kuluja pitkässä juoksussa huomattavasti. Lähes poikkeuksetta jokaisessa luokassa on tämä sama tehty jo vuosia sitten, eikä varmuudella kukaan haluaisi varmasti palata vanhaan vaikka pakissa olisi kuinka monet kahden euron renkaat, olipa sitten luokka mikä tahansa. 

Lajiryhmä (kyllä, olen mukana) tukee ajatusta yksityyppirenkaasta, kaiken kaikkiaan muutamaa anstaajaa lukuunottamatta pääosin porukka on tyytyväinen, ja laji on askeleen yksinkertaisempaa harrastaa.

29
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 Kaudella 2019
« : 04.10.19 - klo: 10.25 »
Koska kaikissa SM-luokissa ja sarjoissa säännöt tulevat aina luokkayhteyshenkilöiden toimesta lajiryhmään hyväksyttäväksi, oletin että myös M8-luokan osalta se olisi ollut tiedossa. Eli toriraati ei sääntöjä laadi siis.

Minun ei tarvitse järkiasioita lobata, eikä krossiluokkien asiat ole minun vastuulla edelleenkään (vaan rataluokat).  Loppuviimein järki voittaa, tässäkin luokassa.

30
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 Kaudella 2019
« : 04.10.19 - klo: 09.49 »
Lainaus
Vesa varmaan osaa kertoa muttei ole äijästä paljo näkyny eikä kuulunu kauden aikana eikä sen jälkeen.

Mitä sulle pitäisi kertoa? Eiköhän luokkayhteyshenkilö kerro mitä on päätetty ja miksi, kunhan ehtii. Lajiryhmä nämä päättää (joko hyväksyä, hylätä tai hyväksyä ehdotus muokattuna) luokkayhteyshenkilön esityksen perusteella.

Minkä kauden aikana pitäisi meikäläisestä kuulua ja miksi, tai mitä? Lajiryhmä päättää, ja luokkayhteyshenkilö tiedottaa.

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 112