Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - pivo

Sivuja: [1] 2
1
Toivottavasti tämä ei ole aikataulu minkä mukaan mennään.
Tekee päivästä aivan helkutin pitkän.
En aivan heti keksi kenen etua palvelee 3x15min finaalit

2
Moneltako ovet aukeaa huomenna?

3
Bensa-autot / Vs: Zenoah G240rc käynnistymisongelmia
« : 09.04.19 - klo: 15.07 »
käsittääkseni kaasarin alapuolella on imu/syöttö ja yläpuoli paluu

4
Bensa-autot / Vs: Elcon Impact
« : 08.05.16 - klo: 21.35 »
Nyt rupeais täälläkin auto olemaan valmis kisakauden aloitukseen parin viikon päästä. :cool:
Auto ehti talven aikana vaihtua "uuteen" käytettyyn, mutta merkki ja malli pysyi samana. Mihinkäs sitä hyvästä vaihtamaan... :laugh:
Moottori kaipaa vielä pientä sisäänajoa ja säätöjen hakemista mutta muuten kaikki on valmista ja toimivaa.
Kestävyys ja nopeus selviääkin sitten vasta ekan kisan aikana.


5
On paineilma käytössä. Rata on savikasaa lukuunottamatta hyvässä ajokunnossa.
Tänään oli radalla kovin hiljaista. Suurimman osan aikaa sain kiertää rataa yksikseni.
Ehkä parempikin niin ottaen huomioon ajamisen tason puolen vuoden tauon jälkeen :embarrassed:

6
Kilpailijoiden kanava / Vs: OR5 4wd säännöt 2016
« : 03.04.16 - klo: 21.27 »
Milläs se nostaja sitten saa sen moottorin käyntiin jos se jostain syystä (kolari esim) sattuukin sammumaan kesken ajamisen radan varteen?
Miksi ihmeessä haluaisit korvata sen yksinkertaisen ja toimintavarman vetokäynnistimen jollain monimutkaisemmalla ratkaisulla?

7
Onko kukaan avaimenhaltijoista menossa radalle tänään puolenpäivän aikaan?

 

8
Kannatan rengassääntöä OR5 luokkaan.

-Marko

9
Kiitokset kaikille paikalla olleille. Hauskaa oli jälleen kerran.

Oli oikein mukava ajella, kun kalusto taas vaihteeksi toimi loistavasti. Ei ollut mitään murhetta tekniikan kanssa koko päivänä ja ehkä siitä tullut hyvä fiilis näkyi myös otteissa radalla. Rata on oikein hyvä ja varsinkin kosteana siellä on monta mutkaa mitä voi halutessaan ajaa pienessä sivuluisussa :grin:
Schumacher:in rengas tuntui olevan tuolle kelille ja radalle loistava valinta. Kiitokset renkaiden toimittamisesta lähtee Jyväskylän suuntaan RCM:lle.

Kuski ja auto siirtyy nyt epämääräisen mittaiselle "huolto"tauolle rc-ajeluista ja palaa uudella innolla
viimeistään ensi keväänä taas radalle.

Marko
Team Elcon

10
a-finaali kuvattuna yhdestä paikoillaan olevasta kamerasta.
Tuosta selviää joitakin tapahtumia.

https://www.youtube.com/watch?v=3yQAjqDiMAg

11
Täältäkin lähtee suuret kiitokset järjestäjille, kanssakilpailijoille ja muille mukana olleille.

Jouni tuossa viestissään selostikin kattavasti a-finaalin tapahtumat mitkä suurelta osin koskettavat itseäkin.
Oli tiukkaa mutta rehtiä kilvanajoa useammankin kuskin kanssa ja niistä selvittiin ilman suurempia kolareita.
Voin rehellisesti sanoa että onnetar oli tällä kertaa meikäläisen puolella. Kaatoja ja erinäisiä muita koomailuja :embarrassed: tuli pitkin finaalia mutta selvisin niistä ja kun muilla kuskeilla oli vähintään sama määrä ohjelmaa niin se kauan haettu osakilpailu voitto kopsahti tänne :cool: :cool:
Tavallaan oli tuplaonnistuminen, koska historian ensimmäisen kerran Elcon kesti minun ajotyylilläni finaalin maaliin asti ja vauhti oli kierrosajoista/tuloksesta päätellen kohtuullisella tasolla. 

Tästä on hyvä jatkaa kohti em-kisoja :grin:

Team Elcon + http://www.rcm.fi/ kiittää ja kuittaa.

12
Tulokset / Vs: OR5-4WD ja BC5-2WD CUP 1/5 Vesivehmaa
« : 14.06.15 - klo: 21.48 »
Kiitokset järjestäjille, muille kilpailijoille, Salelle ajanotosta sekä erityisesti Pylvikselle auton säätämis avusta ja henkisestä tuesta.
Auto toimi ihan eri lailla kuin mitä Korpilahdella,  schumin renkaat kesti paremmin kuin uskalsi toivoakaan ( kiitos RCM), kuski ei tehnyt kovin montaa pahaa virhettä ja tulos siten ihan ok.
Keskeytys a- finaalissa kolmos sijalta harmittaa aina, mutta kuten niin usein ennenkin tässäkin tapauksessa syyllinen löytyy peiliin katsomalla. Polttoaineen syöttö häiriö oli tällä kertaa keskeytyksen syy :sad:

Team Elcon tulee Raisioon entistäkin vahvempana ja virheistä jotain oppineena  :evil:

-marko

13
Bensa-autot / Vs: Elcon Impact
« : 12.06.15 - klo: 07.47 »
ei tuo kovin pahalta näytä kuvissa. Livenä nähtynä voi toki mieli muuttua :evil:

14
Bensa-autot / Vs: Elcon Impact
« : 12.05.15 - klo: 20.39 »
epävirallinen punnitus pirssille: 12.1kg

Alkaa auto olemaan pikkuhiljaa valmis avauskisaan Korpilahdelle.
Vielä kun saa pikkurenkaat alle ja Majurilta uuden kevyemmän korin niin... :grin: :grin:

Ai niin ja jos vaikka opettelis ajamaankin vielä :embarrassed:





15
Bensa-autot / Vs: Elcon Impact
« : 03.05.15 - klo: 08.58 »
Lisää kuvia vaan nyt ja sitten ensi ajometrien jälkeiset fiilikset.
Jätetään ne selittelyt muiden merkkien kuskeille :grin:

Huomio viimeisestä kuvasarjasta (toiseksi viimeinen kuva):

Etuiskarit näyttäisivät olevan tornissa eri kohdissa kiinni.

16
Bensa-autot / Vs: Elcon Impact
« : 12.04.15 - klo: 21.42 »
Vissiin ihan eri hintaluokan laite kun perinteiset "Bajat"... ?
Eiköhän nyt puhuta puhdasverisestä kilpakrossarista..  :grin:

Mites se nyt menikään että "köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa tjsp..."

Se mitä on itse päässyt vastaavaa autoa rakentelemaan ja hypistelemään niin kasatessa huomaa
mistä tuli maksettua mojova nippu euroja. Osat ovat viimeisen päälle laadukkaita, toleranssit valmistuksessa olleet
kohdallaan ja toistaiseksi tarvittavat tarvikkeet olleet kuusiokoloavain ja ruuvilukite osastoa.
Tämä siiitä huolimatta että oma autoni oli jo kauden käytössä ollut.

17
Bensa-autot / Vs: Elcon Impact
« : 10.04.15 - klo: 21.56 »
Jatkoa odotellessa :tongue:

On tossa omanlaisensa nautinto kasailla ja ihailla täysalumiini autoa.

18
Bensa-autot / Vs: Esittele oma bensa-autosi
« : 18.02.15 - klo: 08.35 »
Merkki: Elcon Imp4ct 4wd

Kori: alkuperäinen, painavahko buggyn lätyskä

Vetotapa: teräsrattaat/kardaani, ei keskidiffiä. Öljytäytteiset ratasdiffit perissä. 

Moottori: Zenoah G270 "ELS Tuning",  kevyesti kutiteltu sieltä ja täältä. Efran sääntöjen mukainen.

Putki: Mielken putki, tulee auton mukana, ei vielä tietoa tekeekö sillä mitään.

Polttoaine: 4-T pienkonebensiini, öljynä Husqvarna XP

Kytkin: vakio 2-palainen, DDM 7500rpm jousi

Paino: n. 12kg rengas/vannekoosta ja tyypistä riippuen

Jarrut: kardaanilla, 2-levyinen ja 3-palainen jarru

Huippunopeus: ei tietoa, välitykset siten että huiput radalla asettuu n.60-70km/h haarukkaan

Servot: 3x Hitec HS-7954SH, akkuna 2400mAh Gens-Ace
.
Alusta: alkuperäinen, alumiinirunkoiset iskarit, alumiini tukivarret

Ohjain: Radiopost TS401

Fail safe: -

Renkaat: FG/MCD Mini-Pin

Muuta tietoa: Auto hankittu käytettynä. On nyt täysin läpikäyty, kaikki laakerit vaihdettu ym. pikku sälää.
Ensimetrit autolla tarkoitus ottaa lähipäivien aikana.

Sijainti: Uusimaa, Hyvinkää

19
Kilpailukutsut / Vs: Kisatiedustelu- Korpilahti
« : 20.09.14 - klo: 20.44 »
Periaatteessa miksei :) Sitähän voisi tulla historiikkiautoa ulkoiluttaan jonsei muuta.

Esa kulta... :wink:
Sähän tiedät mistä vitonen löytyisi hyvään uuteen kotiin. Hiukan turhaa sitä minun on tuolla hyllyllä seisottaakaan, kun ei itselle oikein ajot maistu.
Sähän pääsit jo vitosen makuun parissa kisassa. Ei sieltä ole paluuta historiikin pariin.

-Lade

20
Onko kenelläkään kokemuksia : Mogatech RC-Modellbau ?
Luotettava ym..?

On luotettava, useampi tilaus tullut tehtyä ei tähän mennessä mitään ongelmia.
Tavarat tulleet n. 7 arkipäivän kuluessa tilauksesta.

21
Tulokset / Vs: Treeni kisa24.5 2014 RAISIO
« : 25.05.14 - klo: 12.50 »
Kiitokset Salelle treenipäivästä.
Ajamista riitti, säät suosi ja levotonta juttua lensi.

Tekniikka toimi koko päivän ongelmitta eikä
mitään hajonnut.
Päivä siis reilusti plussan puolella.

22
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 15.05.14 - klo: 17.46 »
Kysypä Tonilta. Ei tosin aivan pk-seudulla, mutta aika lähellä kuitenkin.

www.rcautot.fi

23
Kilpailijoiden kanava / OR5 2014 sääntökeskustelu
« : 13.05.14 - klo: 18.13 »
Allekirjoitan myös täysin Majurin kirjoituksen. On vaikea ymmärtää Vääksyssä
käytössä ollut ajoformaattia finaalien osalta.
Kaikille osallistujille tulisi tarjota mahdollisuus ajaa oikeasti kilpaa finaalilähdössä ja
sitä kautta hakea parempaa sijoitusta.

Marko Laitinen


24
Noissa on ainakin FG autoista tuttu heksi= 18mm.

Luokkahan on merkkiluokka eli vain yksi sallittu auto, rengas, moottori etc.
Jos olen oikein ymmärtänyt niin luokan tarkoitus on olla sekä edullinen että samalla
tasapuolinen kaikille osallistujille kaluston puolesta.

Pistät Bajan myyntiin ja hommaat tilalle merkkiluokan mukaisen kaluston.

25
Tulokset / Vs: KOTIPIZZA RC-Cup 2013 Raisio 26.10
« : 27.10.13 - klo: 08.41 »
Hei super kiitos kaikille ai ai kun ois saanut ajaa mukana..
No ois voinu mutta täys työ pitää kisat pyörimässä.

1. Hanno Kruus
2. Pasi Vainionperä
3. Jari Paasikivi

Loput päivitän kunhan pääsen kotiin..

T: Baarityöläinen

Ps. Kiitos Pasi ja Marko uuden unikaverin tuomisesta...

Ota hellästi Sauli sitten uuden unikaverin kanssa. Se ei tykkää kovin rajuista otteista :grin:

Omasta puolesta kiitos kaikille Kotipizza-RC kaudesta. Hauskaa oli ja monia hyviä tiukkoja kisoja.
Harmi etten päässyt testaamaan luola rataa. Näytti kovin erilaiselta ja eri tavalla haastavalta vrt. ulkoratoihin.
Keväällä sitten kauden aloitus kisat siellä...

-Marko-

26
Bensa-autot / Vs: MCD Racing RR5
« : 08.09.13 - klo: 20.10 »
Hieno video Raision radasta ja alkuerän menosta.
Livenä kun pääsi seuraamaan rr5:sen menoa radalla niin
ei voi kuin ihmetellä kuinka paljon on menty eteenpäin rrv4:sta.

Sitten, kun Pekka kyllästyt ajamaan kärkisijoituksista niin voisit
aloittaa uuden uran virallisena kisatapahtumien kuvaajana incar tyyliin :grin:

27
Kilpailukutsut / Vs: KAATISKUNKKU 2013 Raisio 7.9.2013
« : 04.09.13 - klo: 08.35 »
Onkos tänne tulijoita?

28
Tulokset / Vs: KOTIPIZZA RC Cup 2013 srj tilanne 4/5
« : 22.08.13 - klo: 20.01 »
2-päiväinen kisako siis? Vai onko toinen päivä varattu ajokunnon hakemiseen
Pub Jaskasta :grin:?

29
Kiitokset järjestäjälle ja kanssakilpailijoille.
Hauska ajopäivä jälleen kerran ja pieni sade teki finaaleista aavistuksen
haastavampia.

30
Kiitokset täältäkin kaikille osallistujille mukavasta päivästä.
Ajaminen on aina kivaa ja huomattavasti parempaa kuivalla radalla.

Omalla kohdalla päivä oli tuloksesta riippumatta hiukan kaksijakoinen.
Vauhti on kohtuullisella tasolla, mutta virheherkkyys rokottaa edelleen aivan liikaa. Tämä
on korostunut tällä kaudella erityisesti alkuerissä.
Tällä kertaa tosin onnistuin finaaliin kokoamaan itseni ja ajamaan kaudan ehjimmän
30 minuuttisen.
Palkintona sitten se "kauan" kaivattu sijoitus.
Pekalle erityiskiitos uusista renkaista, käytetyillä renkailla finaalissa ajaminen olisi ollut toivotonta räpistelyä. 

Summa summarum, Tästä on hyvä jatkaa ensi kauteen ja toivon todella että näkisimme ensi vuonna
lisää kuljettajia kisapäivinä tässä hienossa krossiluokassa.


Sivuja: [1] 2