VIHTI miniland

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Grasshopper

Sivuja: [1] 2 3 4 5
1
Sähköautot / Vs: VINTAGE RC CARS
« : 16.09.20 - klo: 12.27 »
Aika pro olis laittaa kuusnepalle ajanotto vintage kisoissa 👌

Muistaakseni HMR llä oli 64 käytössä -90 luvun alussa.
Tony Rahko voisi muistaa paremmin.
Jerzi

Kuusankoskella oli myös muistaakseni käytössä Rallicross-kisoissa 90-luvulla, joissa esim. yhdessä kisassa minä huusin ohi ajavien autojen numerot maaliviivalla  ja toinen kaveri näppäili ne, mahtoivat olla kierrosajat tarkkoja. Matriisikirjoitin sitten surisi tulokset.

2
Itse en osaa sanoa, miten sääntöjä pitäisi muuttaa vai pitäisikö ne jättää ennalleen, jotta TSP-10 säilyisi suosittuna.  Tärkeintä olisi kuitenkin se , että sääntöjä tai kilpailuja kehitettäisiin niin, että ulkokisat saataisiin aikaisempaa vetovoimaisemmiksi, jotta taattaisiin asfalttirata-autoilun jatkuminen Suomessa.  Nimittäin jos sähköautoilla ei ajeta kisaa asfalttiradoilla, niin se vaikuttaa myös muihin kesän rataluokkiin, sillä lajien aloittaminen suoraan polttomoottoriautoista nostaa kynnyksen kyllä aika korkealla aloittelijoiden ja vähän nuorempien kannalta ja kyllä ajan mittaan kuihduttaa (tai vähintäänkin ukkouttaa) kaikki muutkin rataluokat (siis ulkona).

3
Olisiko semmonen sääntöehdotus hyvä, että olisi erillinen ulko- ja sisäsarja?

Esimerkiksi tällä kaudella Uudenkaupungin kisa (Järjestelyt sujuivat mallikkaasti) rata oli siinä kunnossa että ei olisi tarttenut sähköturisteilla ajaa. Siinä vaiheessa kun autojen maavarat alkaa olemaan jotain 7mm ja joudut miettimään erän jälkeen paljonko sun pohjalevy on kulunut (jotkut jopa joutuivat lopettamaan treenamisen kesken, että pohjalevy olisi kestänyt kisan) niin alkaa miettimään homman järkevyyttä.

Yleisesti ottaenhan Suomessa on kuitenkin vain kaksi sähköautoille sopivaa rataa (Laukaa / Kuusankoski) ja varauksella Helsingin rata (silloin kun se on pidotettu).

Ymmärrän kyllä, että maailmassa on sadomasokisteja jotka tykkäävät saada piiskaa pyllylleen ja ainakin musta henkilökohtaisesti sähköturisti Suomen ulkoradoilla (noita kolmea rataa lukuunottamatta) on juuri sitä.

Kesän kisoissa oli myös TODELLA vähän kilpailijoita niin homman mielekkyyttä alkaa miettimään kun ei meinata saada eriä täyteen.

Lisäisin tuohon kyllä Hyvinkään, ainakin kaudella 2011 radalla pystyi ajamaan ihan hyvin sähköautolla.

Mitä tulee kilpailijamääriin niin ulkona oli toki vähän väkeä mutta valitettavasti mikään muukaan rata-autoluokka ei vetänyt yhtään enempää, päinvastoin. Tässä voisi olla jopa laajemman keskustelun paikka, miksi rata-autoilu Suomen kesässä ei kiinnosta?  No se ei tähän keskusteluun kuulu.

4
RC-kerhot ja -radat / Vs: PK-Seudulle RC-Halli Areena
« : 25.07.12 - klo: 12.17 »
Samaan tilaan kun vielä saisi RC-liikkeen niin homma olisi vielä parempi, kaikki yhden katon alla.
Nojoo ei tuonne ole tulossa touring rataa matolla, joten ei saman katon alla ole kaikkea, eikä drifitingrataa tai harjoittelurataa. Veikkaan että aika harvassa on ne jotka haluaa ajaa asvaltilla treeniä kun suurinosa FTT sarjasta ajetaan matolla...

Samoin jos touring radalla ei saa ajaa kun ajetaan krossiradalla niin sekin karsii porukkaa...

Eniveis jos tuo syyskuusa avataan, ja nyt haetan talkooporukkaa rakentamaan rataa kolmannelle osapuolelle, niin on kyllä kivinen tie :)

Itse menen mielummin tikkurilaan missä on kaikki valmiina ja ei tarviikku levittää matot ja virittää ajanotto.

Kesällähän tuollainen hallissa sijaitseva asfalttirata voisi olla erittäin hyvä asia ja saada ihmiset kiinnostumaan asfaltilla ajosta kun olosuhteet olisivat optimaaliset  mutta enpä usko, että tämä mikään "oikea" juttu on.

5
se on varma, että ajetaan täysimittainen FTT-sarja. 4 + 3 osakilpailua.

Onko mitään järkeä näillä FTT:n kesäkisaosallistujamäärillä ajaa kesällä ollenkaan FTT:n kolmen kisan
sarjaa? Eikö tähän olisi järkevämpää muuttaa konseptia kertaluontoiseksi, koko viikonlopun kestäväksi kisaksi? Varmasti olisi että kuskejakin tähän tulisi enemmän kuin nyt mitä näinä kolmena tämän kesän kisoissa on ollut.

Kun on ollut tapauksia että väkisin on kasattu minimiosallistujamäärä kasaan SM arvon varmistamiseksi.

Tässä olisi lajiryhmälle pohdinnan paikka tämän FTT kesäkilpailuiden suhteen.

Sähkötouring vetää kesäisin noin 30-40 kilpailijaa/ kisa, samalla logiikalla voidaan ajaa kaikki rata-autosarjat kerrasta poikki kun TP-10-kisoissa on  about 20 kilpailijaa, GT-8 n.10-15, ilmeisesti LS-5 vetää enemmän jengiä jos kisat ovat lähempänä pääkaupunkiseutua, nyt näytti olevan ollut noin 20 tuolla Ylistarossa.

Sääli sinänsä että ihmisiä ei sileällä ajaminen enää tunnu kesäisin kiinnostavan.

6
Sähköautot / Vs: EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« : 12.06.12 - klo: 21.22 »
Kyllä pinkki Bullistorm ottaa tommoisesta boksista sekä Hobbywingin että SP:n ohjelmat, ihan omakohtaisten kokemusten perusteella. Sinällään tuo kopio-Xerun ei ole mikään laadukas laite (nimimerkillä savua nousi 20-30 akun jälkeen) joten ehkä sulovileenien  kannattaisi sen sijaan harkita esim. Xerun 60a:n hankkimista kun sen saa maailmalta ja jopa Suomesta tosi halvalla.

7
Sähköautot / Vs: RC FORMULA 1 Autot
« : 17.04.12 - klo: 15.17 »
Onpas matala takasiipi, taitaa olla jo hiukkasen vanhojen sääntöjen mukainen kori.

8
Sähköautot / Vs: RC FORMULA 1 Autot
« : 13.04.12 - klo: 23.38 »
Tämä luokka voisi meikäläistä kovana formulafanina kiinnostaa mutta ihmettelen sitä että miksi näiden autojen pitäisi kuljea jotenkin erityisen hiljaa? Eihän toi auto voi kulkea mihinkään jos koneena on joku 21.5t.   Vähän tiukemmilla koneilla tuo voisi kilpailla vaikka touringin kanssa harrastajista.

9
Radiolaitteet / Vs: Sanwa M 11 X
« : 14.03.12 - klo: 10.09 »
Eikös halvempaa vastaria etsivien sitten kannata ostaa ennemmin Ansmann r3.1, mulla on ainakin ko. vastarit toimineet M11X:ssä täysin moitteettta jo vuosia ja myös muistipaikat toimivat.

10
Vapaa keskustelu / Vs: Sauli presidentiksi.
« : 25.01.12 - klo: 10.17 »
Kuinkahan moni haavistoa äänestävä kuuluu äärisuvaitsevaisten ryhmään, ja äänestää pelkästään seksuaalisen suuntautumisen takia, josta sitte kovasti mollaavat homovastaisia äänestäjiä??

Veikkaan että ei kovinkaan moni, Haavistohan sai esim. Helsingissä valtavasti ääniä eikä porukka täällä (vaikka maalla niin luullaan) ole mitenkään erikoisen äärisuvaitsevaista, ei todellakaan.  En ollenkaan ymmärrä mistä tällainen homovastaisuus kumpuaa, "he", jos voi näin sanoa, ovat aivan samanlaista porukkaa kuin muutkin suomalaiset.  On hyvin surullista jos joku tekee äänestyspäätöksen seksuaalisen suuntautumisen perusteella,  se kun on ihmisen ominaisuus jolle ei voi (eikä tarvitsekaan voida) yhtään mitään. Kyllä sen äänestyspäätöksen joihinkin muihin seikkoihin, esim. puoluekantaan pitäisi perustua.


11

Minusta olisi nyt hienoa, että joku kertoisi mistä 50eur säätimestä on kyse? En ainakaan pikaisella vilkaisulla löytänyt paikallisten putiikkien valikoimista ensimmäistäkään...


Jos sellainen on, niin minulle voi lähtettää moisen, testaan mielelläni  :shocked:

Tässä keskustelussa on mainittu ETS-sarjassa käytössä ollut SP:n Cirtix säädin, joka löytyy esim. täältä http://www.racingfactory.fi/tuotteet/NOPEUDENSAATIMET-Nopeudensaatimet/Speed-Passion-Cirtix-Stock-Club-Race-108713


Hobbywingin Justock on myös sieltä edullisimmasta päästä eikä LRP:n Zerokaan mikään kallis ole.

http://fi.eurorc.com/product/481/hobbywing-justock-club-spec-esc-ftt

http://www.power-racing.net/catalog/product_info.php?cPath=28_38&products_id=511

12
Itse olen suhteellisen skeptinen sen suhteen että Tekinin säätimillä olisi kovinkaan merkittävää etua muihin nähden. Niillä sattuivat vain ajamaan kärkipään kuskit, säätimen mainehan on peruja dynaamisen ennakon ajoilta.  Itse kun ajoin myös kesällä (toisin kuin useimmat täällä kommentoijat) niin pääsin myös nostamaan/seuraamaan stanuautojen menoa ja erot suoravauhdissa olivat  hyvin pieniä kautta linjan. Akkuhan se näissä stokkiluokissa on se mikä ratkaisee, tuskin 0-ennakkosäädin.

13
Vapaa keskustelu / Vs: vuorotteluvapaa ajatuksia
« : 08.01.12 - klo: 11.43 »
Jos nyt sitten yrittäisin vielä ekonomina selittää tätä juttua. Palautteen mukaan selitys varmaan menee ohi.

Eläkemaksut menee tavallaan jokaisen omalle tilille, koska odotus on se, että jokainen jossain vaiheessa jää eläkkeelle.

Autovakuutus toimii siten, että auton omistajat sijoitetaan esim. 100 ihmisen ryhmään, jossa jokaisella on noin saman arvoinen auto ja samanlainen kolari tausta (bonukset). Vakuutusyhtiö olettaa, että ehkä 3 autoa näistä 100 autosta on kolarissa joka vuosi. Vakuutusmaksu on sitten laskettu sen mukaan, että näiden 3 kolari auton korvaukset voidaan maksaa näistä 100 auton vakuutusmaksuita, ja jää vielä voittoa vakuutusyhtiölle. Jos myyt autosi 10 vuoden päästä ja ilmoitat vakuutusyhtiölle, että et enään ikinä osta uutta autoa, niin et saa vakuutusrahojasi takaisin.

Työttömyysvakuutusmaksut on laskettu samalla tavalla. On laskettu, että Suomessa on noin 8-9 ihmistä sadasta työ haluisesta työttömänä. Työttömyysvakuutusmaksu on tämän oletuksen mukaan laskettu. Eli taitaa olla 4.5% työntekijältä ja toisen 4.5% maksaa työnantaja. Eli tilanne on tasapainossa. Eli työkkäri maksuista ei jää mitään rahaa säästöön. Pajatso tyhjennetään vuosittain. Silloin kun olet töissä niin maksat naapureitten työttömyyskorvaukset.

Jos nyt oletetaan, että jokainen suomalainen 10 vuoden välein jää vuorotteluvapaalle, tai työttömäksi niin tämä yhtälö ei enään toimi. Silloin tämä työttömyysvakuutusmaksu pitäisi noin kaksinkertaistaa.

En mitään muuta hakenut kirjoituksellani. Mutta ymmärrän sen, että joidenkin mielestä valtiolta tuleva raha on ilmaista tai jotenkin ansaittua. Ei se ole. Se tulee naapurin kukkarosta.

Unohdat, että vuorotteluvapaa saattaa hyvinkin maksaa itsensä takaisin pidentyneenä työurana. Ei kannata vähätellä vuoden tauon/maisemanvaihdon henkistä ja fyysistä vaikutusta työntekijään. Vuorotteluvapaa maksaa murto-osan siitä mitä esim. ennenaikainen eläke tai sairauseläke.

14
Lisää ehdotuksia: Luovutaan kokeilusta jossa TSM-10-luokkaa ajetaan kaksipäiväisenä. Nykymaailma on kiireinen paikka ja keskimäärin ihmisillä on myös muuta elämää autoilun lisäksi ja siksi kaksipäiväisyys saattaa vähentää luokan osanottajamäärää. Ne jotka tykkäävät kahden päivän kisoista tulevat kyllä ajamaan myös yhdeksi päiväksi.   Kannattaako varsinkin kesällä hyvin vähäväkisellä luokalla tehdä kokeiluja, joilla  hankaloitetaan (ja tehdään kalliimmaksi) kisailijoiden osallistuminen luokkaan? Luokka tarvitsee jokaisen kisaajan pysyäkseen elinvoimaisena.

15
Imaxin kopioita on Ebay pullollaan kun muutamat tunnetusti kopioita myyvät Ebay-kaupat myyvät niitä huutokaupalla ihan pilkkahinnalla. Itse vähän mietityttäisi virtalähteen tai 220v laturin tilaaminen Kiinasta kun ei oikeastaan ole mitään takuita siitä onko tuote turvallinen vai ei.

16
Sähköautot / Vs: Hankinko sittenkin mattoauton?
« : 22.12.11 - klo: 00.16 »
Jees, hyvä Ilpo. Yritän itsekin ruveta käymään keskiviikkoisin.

Alkuperäiselle postaajalle (AP) vielä, että käy tosiaan parit illat kuikuilemassa paikanpäällä, niin homma avautuu paremmin.

Stanuturistissa joutuu ehkä ajamaan enemmän pienempikokoisten kaverien kanssa, kuin stanukiilassa, jossa harrastajat ovat vanhempia. Tiksissä tosin taitaa olla lähinnä fossiiliosastoa  :grin:  Molemmat luokat ovat kyllä viihdyttäviä, joten, kuten sanoin, valinta on itse tehtävä.

PS. mulla voi olla käytetty mattis säätimellä ja servolla etc. myynnissä.

Stanuturistissa on kaudella 2011 ollut ikäjakauma noin 7-60v joten kaikennäköistä ja kokoista kaveria siellä on.  :azn:

17
http://www.ruutu.fi/video?vt=video&vid=215421
Siinä nelosen uutisista juttu kisapäivästä.


Meikäläinen kuittaa Karrin tossa videolla puhtaasti :) Oli varmaan eka ja vika kerta  :afro:

18
Noin 40 ilmoittautunutta sunnuntain kerhokisaan joten näköjään niitä kuskeja sittenkin on.  :grin:

19
Mä olen kyllä sitä mieltä että parhaiten touringin ja rataluokkien suosion jatkuminen/kasvu turvattaisiin jos pääkaupunkiseudulle saataisiin nykyaikainen asfalttirata/radat, jotka houkuttelisivat jengiä ajelemaan sähköautoilla radalla myös kesällä ja pitkällä tähtäimellä tämä varmasti hyödyttäisi myös muita rataluokkia kun uutta porukkaa saataisiin mukaan.  Miljoonan ihmisen talousalueen ajo-olosuhteet ovat ratkaisevat tietyn  lajin suosion kannalta tässä maassa. Tämä ei millään tavalla ole tarkoitettu kritiikiksi Tattarisuolle ja sille hyvälle työlle mitä esim. nimimerkki RoddeR on siellä saanut aikaan.

20
Rc-autoilu kulkee sykleissä ja touring-autot ovat käsittääkseni olleet pinnalla todella kauan joten on aika luonnollista että välillä mennään alamäkeä suosiossa. Krossailuhan on aina ollut rata-autoilua suositumpaa  ja  kun esim. Suomen suurimmalla rc-autokerholla on mahtava krossirata myös sisällä niin miksi ajaa rata-autolla edes talvella  jos suosikkilajia voi harrastaa koko vuoden?

Kyse on kai aika suomalaisesta ilmiöstä, näissä kansainvälisissä touring-kisoissa näyttää porukkaa olevan hyvinkin paljon.

21
Loppupeleissä asia ei edes minulle kuulu, ja tästä varmaan seuraa bannit #rcnetti irc kanavalle.

Mutta täysin naurettavaa _p****a_, että aikuiset ihmiset sopii porukassa hyökkäävänsä yhden henkilön kimppuun. Olkoon kyse oikeasta tai foorumi "elämästä" niin ihan yhtä raukkamaista touhua, eikä todellakaan tee teistä yhtään parempia ihmisiä..päinvastoin.

Asianomaiset varmaan tietää itse ketkä on ollu asialla, ja toivonmukaan ymmärtää pyytää anteeksi ja korjata tehdyt virheet.

Anteeksi kauheasti mutta sä olet niin kujalla kuin ihminen voi olla. Ei täällä kukaan mitään minnekään hyökkää.

22
Sähköautot / Vs: EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« : 06.10.11 - klo: 21.22 »
Onhan sulla sensorillinen moottori ja sensorijohto kiinni? Joissain nopareissa ennakon säätö vaatii sensorin.
On, sensorillinen 10.5T moottori ja johto on kiinni. Tosin .. mistä voin olla varma, toimiiko se sensorijohto, kun se nopari toimii sen johdon kanssa tai ilman sitä melkein samalla tavalla?   :shocked:

Tarkoitus oli säätää ennakko sellaiseksi, että pohjalla on kiinteä +20 astetta ja sitten 10000rpm:n jälkeen se alkaa noista niin, että 20000rpm:ssä ollaan +60 asteessa. Kokeilin paria erilaista kulmaa .. mutta kyllä se tuntui kuin ei olisi ollut mitään vaikutusta. Siksi mietin, että toimiiko nuo ollenkaan noissa 2.0 nopareissa.

Ehdin jo laittamaan tilalle vanhan perusfirmiksen, mutta laitan tänne asetuksia, kun seuraavan kerran ehdin testaamaan.

Jos sulla on ollut siinä säätimessä ihan vanhin mahdollinen firmware, tulisi tämän uuden 211/13 firmwaren tehdä aivan valtaisa ero auton kulkuun, näin ainakin mulla. En tiedä miten tollaisessa Blitz tms. autossa sensoripiuhan toimivuuden huomaa mutta ainakin touringissa jos piuha on rikki, tulee autoon ikään kuin semmonen pieni viive että ensin ei tapahdu mitään ja sitten nykäisee.

Tämähän tänne on aiemminkin laitettu mutta kalibroitko ohjaimen uuden firmwaren laiton jälkeen?

23
Puolustelen hieman silkkitehtaan tilaa...

Rajatorpan kalliosuojassa ajettu parikymmentä vuotta.
Tila on ollut riittävä aikanaan sähkökrossille ja sen jälkeen vuosia turisteille.
Ja silkkitehtaan tila on isompi.

Kävin tossa viikonloppuna Casinolla joka on 30x14m ja tuntui hurjalta että otetaan ikään kuin pääsuorasta kahdeksan metriä pois ja säilytetään leveys käytännössä ennallaan plus lisätään tolppia sinne tänne. Varmasti joo pystyy ajamaan mutta ei se mikään ihanteellinen tila voi olla, näin näkemättä arvioiden. Se toinen halli  siellä Silkkitiellä vaikutti mittojen perusteella hyvältä.

24
Kannatan Anttilan tiloja ihan siitäkin syystä että sinne saadaan myös meille rata-autoilijoille, eli turisteille/mattiksille kunnon rata, tuo 15mx22m vaikutti (näkemättä tilaa) liian pieneltä tilalta kunnon radalle.

25
Sähköautot / Vs: Projekti: Mattoautokisailu (CS-12)
« : 24.09.11 - klo: 10.51 »
Mitenkäs noi diffit mattoautoissa "kestää", kun  muistikuvat ovat aika heikkoja parinkymmenen vuoden takaa. Hiotaankos niitä kuten touringissa vähän väliä vai kuinka?

26
Eli siis jättämällä luokkia pois kilpailuista saadaan paremmin harrastajia mukaan sekä kerhotoimintaan että kisaamiseen...

Kummallista että ihan päinvastainen toiminta on muutaman vuoden aikana vain ja ainoastaan kasvattanut harrastajakuntaa sekä varsinkin kilpailuihin osallistujien määrää todella reilusti.

Nimenomaan se että järjestetään kilpailuita ties mihin kaikkiin luokkiin, on vain ja ainoastaan kasvattanut muidenkin luokkien osallistuja määrää.

Tämä on puhdas fakta, eikä siihen tarvita mielipiteitä.

Oikeastaan... mun mielestä voitais poistaa koko stanukiila... se kun syö harrastajia viristä...

Turistissa vois myös poistaa stanun ja poron... sekin kun syö viristä porukkaa.

Turhaa mielipidettä, kun muutaman vuoden faktat on päinvastaista.

Ps: anteeksi... en käyttänyt yhtään sivistyssanaa.

Kärjistät kirjoituksiani ja teet tulkintoja jotka eivät perustu kirjoittamaani tekstiin. Mutta joo onhan näitä nähty, no hard feelings.

27
Samalla logiikalla voin todeta että en vain ymmärrä miksi pitää ajaa stanu turistia, kun jos haluaa vähänkään enemmän tosissaan ajaa niin pitää ajaa vähintään poroa.

Tai miksi ajaa SC luokkaa kun vois ajaa sähkökrossia...
Tai miks oikeestaan edes sitä, kun vois ajaa polttiskrossia.

Luokkia on monia.
Joku tykkää jostain luokasta enemmän kuin toisesta, ja se palvelee hänen harrastushalujaan paremmin kuin toinen.

Kirjoitin samankaltaisista luokista, siis luokista jossa autot ovat käytännössä identtisiä skaalaa lukuunottamatta, turha rinnastaa mitään polttis/sähkövertailuja tähän. Liian samankaltaiset luokat eivät  palvele  lajia koska ne vain hajoittavat harrastajakuntaa pienempiin ja siten vähemmän elinvoimaisiin luokkiin.  Sitä  paitsi uusia harrastajia tulisi kannustaa niihin luokkiin jossa harrastus voi kohtuukustannuksin edetä ilman taas uusia kalustohankintoja.

 Nykymaailman meininki vaan on se että halutaan uutta ja uutta olemassaolevien mahdollisuuksien sijaan. Kyllähän tälläkin foorumilla puuhataan uusia luokkia joka vuosi, harrastajien määrä vaan näyttää olevan suhteellisen stabiili.

Tästä asiasta en enää tänne tämän enempää kirjoita.


28
No voi hyvät hyssykät.

Eihän mitään hajoiteta eri luokkiin.

Luokkia on olemassa monia... jotku haluavat ajaa jotain tiettyä luokkaa.
Ei nämä WGT kuskit tule ajamaan C12 luokkia vaikka WGT kisoja ei mukana olisikaan.
Ja tuskin yksikään C12 kuski jättää luokkaansa pois siirtyen WGT luokkaan, vain sen takia että sellainen luokka ajaa myös samoissa kisoissa.

Ja itseasiassa on jopa hieman suurempi mahdollisuus että esim juuri WGT kuskeista jotku saattaisivat siirtyäkin tuohon C12 piiriin kun on ensin ajellut samoissa kisoissa WGT luokassa.

Näin on tapahtunut WJ kisoissa, eli mukana olleesta SC luokasta on monta kuskia innostunut sähkökrossista ja ajavat nykyään samana päivänä jopa kolmea luokkaa... SC, nelkku ja tuuppi.

No joo onhan se näinkin, en vain ymmärrä että mikä vika siinä CS-12 luokassa ja autossa on että ei voi sellaisella ajaa vaan pitää ostaa lähes samanlainen auto, vain hiukkasen isompi jonka joutuu sitten heti vaihtamaan jos vähänkin haluaa tosissaan ajaa kilpaa. Mutta se tästä, mielipiteitä on monia.

29
ihan samalla tavalla voi WGT:stä tehdä lisäluokan, kuten krossissa on ollut noita postilaatikoita (CORReja). Itse omistan WGT:n en C-12 autoa ja ei ole ollut ajatustakaan ostaa sellaista. Jos tällä jossain on kilpailut (ilman esim. lisenssiä joka löytyy itseltä) niin hyvin voisin kuvitella osallistuvani karkeloihin.

Kaikella kunnioituksella,  miksi ihmeessä pitää ajaa 1/10 skaalan mattoautoilla jotain epävirallisia skaboja kun on saman periaatteen autoille (1/12 ) tarjolla jopa kaksi ihan kunnon kilpailuluokkaa joista esim. nuo Cs-12 autot kulkevat hyvin maltillisesti ja pysyvät kyllä ihan varmasti yhtä hyvin tai huonosti hanskassa kuin WGT-autotkin.

Kun luokkia on vähemmän, on todennäköisempää että kilpalijoita olemassaolevissa luokissa on enemmän. Minkä ihmeen takia pientä harrastajamäärää tulisi hajoittaa useisiin samankaltaisiin luokkiin?

30
Kysymys C-12 SM-sarjaan liittyen:

Olisiko mielenkiintoa ajaa lauantaina ohessa WGT-luokkaa? Saataisiin kaikki foamiluokat samalle päivälle ja samaan kisaan.

Kannatetaan! Lienee loogisin paikka WGT-luokalle. Toivottavasti tätä luokkaa ei tyystin unohdeta.

Onkos joku erityinen syy että tätä luokkaa pitäisi huomioida kun on olemassa lähes samanlaisille autoille CS-12? Hajoitetaan kilpailijat yhä pienempiin luokkiin vai?

Sivuja: [1] 2 3 4 5